Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Ik heb ook gekeken. Was allemaal nog een beetje stroef. De Ligt viel tegen en voor mij was Noppert de uitblinker. Bij die andere twee keepers was er minimaal eentje wel ingegaan. Knap werk voor een debutant met zo weinig ervaring. Misschien wel een gouden greep.

Poule winnaar worden dan lijkt het erop dat er een gunstig vervolg komt vwb tegenstanders.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 november 2022 om 16:57:

Ik heb ook gekeken. Was allemaal nog een beetje stroef. De Ligt viel tegen en voor mij was Noppert de uitblinker. Bij die andere twee keepers was er minimaal eentje wel ingegaan. Knap werk voor een debutant met zo weinig ervaring. Misschien wel een gouden greep.

Poule winnaar worden dan lijkt het erop dat er een gunstig vervolg komt vwb tegenstanders.


Nederland heeft onder Van Gaal één goede eigenschap, ze zijn echt heel moeilijk te verslaan. We wonnen gisteren wel van de winnaar van de Afrika cup 2022. Kijk eens wat Tunesië vandaag tegen Denemarken doet, Argentinië wordt afgedroogd.

Ik was vrij sceptisch maar we kunnen echt onze verwachtingen bijstellen, Van Gaal maakt er weer een team van. Hij laat niks aan het toeval over. Schreudertje mist al deze eigenschappen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 22 november 2022 om 17:18:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 november 2022 om 16:57:

Ik heb ook gekeken. Was allemaal nog een beetje stroef. De Ligt viel tegen en voor mij was Noppert de uitblinker. Bij die andere twee keepers was er minimaal eentje wel ingegaan. Knap werk voor een debutant met zo weinig ervaring. Misschien wel een gouden greep.

Poule winnaar worden dan lijkt het erop dat er een gunstig vervolg komt vwb tegenstanders.


Nederland heeft onder Van Gaal één goede eigenschap, ze zijn echt heel moeilijk te verslaan. We wonnen gisteren wel van de winnaar van de Afrika cup 2022. Kijk eens wat Tunesië vandaag tegen Denemarken doet, Argentinië wordt afgedroogd.

Ik was vrij sceptisch maar we kunnen echt onze verwachtingen bijstellen, Van Gaal maakt er weer een team van. Hij laat niks aan het toeval over. Schreudertje mist al deze eigenschappen.



Kan inderdaad zomaar een heel mooi toernooi worden voor Oranje. Alleen zo'n Janssen moeten ze niet meer laten spelen. Zwaar boven zijn niveau.

Hopelijk blijft Frenkie fit, want zonder hem kunnen ze het vergeten.

 

+2/-0

Ik heb met stijgende verbazing naar Taylor gekeken, maar hij is echt nog slechter dan ik al dacht. Werd aan alle kanten voorbij gelopen en kan echt nauwelijks de goede kleur vinden. Enorme blunder van Koeman om hem te selecteren en nog een grotere om hem in de basis te zetten.

Zo vroeg gewisseld worden is desastreus voor het zelfvertrouwen van een speler. Maar een volkomen terechte wissel.

 

+2/-0

Koeman is een hele conservatieve coach, maar als het na het afgelopen desastreuze WK nog niet duidelijk was misschien nu wel: hij moet een nieuw team gaan bouwen. Afscheid nemen van de generatie Cillessen, De Vrij, Van Dijk, Blind, De Roon, Klaassen, Wijnaldum, Berghuis e.d. Tijd voor nieuw elan. Geertruida en Taylor waren er niet klaar voor, maar er staat wel degelijk wat talent te wachten. Als je er maar elf hebt die kunnen voetballen.

Timber, De Ligt, Aké, De Jong en Gakpo zijn toch wel de 'zekerheidjes'. Geef Simons kansen (zijn sprint om Coman bij te halen was indrukwekkend) en haal ook jongens zoals o.a. Bijlow/Verbruggen, Frimpong(!), Botman, Van de Ven, Maatsen(?), Reijnders, Gravenberch, Lang en Kluivert erbij.

Ga uit van het voetballend vermogen. Want als vanavond iets duidelijk is geworden dan is het toch wel dat wanneer je in je as jongens hebt staan die schromelijk tekort komen in hun passing, techniek en handelingssnelheid (De Roon, Taylor, Wijnaldum, Klaassen) dan valt dit niet te compenseren met loopvermogen.

Pijnpunt is de spitspositie. Gaan we nog vertrouwen op Memphis Depay? (speelde het eerste kwart nog wel aardig, maar was dramatisch vanaf links en die strafschop, mijn hemel :\( ). Wie anders? Of met twee snelle aanvallers?

Voorbeeld

Bart Verbruggen

Jurriën Timber
Matthijs de Ligt
Nathan Aké
Ian Maatsen

Frenkie de Jong
Xavi Simons
Ryan Gravenberch

Jeremie Frimpong
???
Cody Gakpo


Bank: Bijlow, Flekken, Dumfries, Geertruida, Botman, Van de Ven, Malacia, Schouten, Reijnders, Lang, Kluivert, Brobbey, Malen, Bergwijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 maart 2023, 00:09:17.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 24 maart 2023 om 23:58:

Koeman is een hele conservatieve coach, maar als het na het afgelopen desastreuze WK nog niet duidelijk was misschien nu wel: hij moet een nieuw team gaan bouwen. Afscheid nemen van de generatie Cillessen, De Vrij, Van Dijk, Blind, De Roon, Klaassen, Wijnaldum, Berghuis e.d. Tijd voor nieuw elan. Geertruida en Taylor waren er niet klaar voor, maar er staat wel degelijk wat talent te wachten. Als je er maar elf hebt die kunnen voetballen.

Timber, De Ligt, Aké, De Jong en Gakpo zijn toch wel de 'zekerheidjes'. Geef Simons kansen (zijn sprint om Coman bij te halen was indrukwekkend) en haal ook jongens zoals o.a. Bijlow/Verbruggen, Frimpong(!), Botman, Van de Ven, Maatsen(?), Reijnders, Gravenberch, Lang en Kluivert erbij.

Ga uit van het voetballend vermogen. Want als vanavond iets duidelijk is geworden dan is het toch wel dat wanneer je in je as jongens hebt staan die schromelijk tekort komen in hun passing, techniek en handelingssnelheid (De Roon, Taylor, Wijnaldum, Klaassen) dan valt dit niet te compenseren met loopvermogen.

Pijnpunt is de spitspositie. Gaan we nog vertrouwen op Memphis Depay? (speelde het eerste kwart nog wel aardig, maar was dramatisch vanaf links en die strafschop, mijn hemel :\( ). Wie anders? Of met twee snelle aanvallers?

Voorbeeld
Bart Verbruggen

Jurriën Timber
Matthijs de Ligt
Nathan Aké
Ian Maatsen

Frenkie de Jong
Xavi Simons
Ryan Gravenberch

Jeremie Frimpong
???
Cody Gakpo


Bank: Bijlow, Flekken, Dumfries, Geertruida, Botman, Van de Ven, Malacia, Schouten, Reijnders, Lang, Kluivert, Brobbey, Malen, Bergwijn.




Ik ben het vrijwel volledig met je eens, goed verhaal. Het is nu inderdaad wel duidelijk dat de oudere garde ruimte moet maken. Liever de aankomende jaren matig presteren met een jong team dat zich kan ontwikkelen, dan matig presteren met een oudere generatie die je daarna sowieso moet gaan vervangen.

Het verhaal Memphis in de spits is voor mij wel een keer ten einde. Hij presteert daar nooit eens over een langere periode naar behoren, het is altijd de Memphis-show en hij laat het team niet beter voetballen. Voorlopig zou ik daar maar Malen neerzetten, bij gebrek aan beter, en ondertussen hopen dat Brobbey of een andere typische spits zich verder ontwikkelt. Weghorst kun je erbij houden als breekijzer.

Geef nu inderdaad eens het voetballend vermogen prioriteit en kies voor een elftal dat de komende drie jaar vooruit kan, dan kun je ook bouwen. Ik zou dit als uitgangspunt nemen:

Bart Verbruggen

Jeremie Frimpong
Matthijs de Ligt
Nathan Aké
Tyrell Malacia

Frenkie de Jong
Jerdy Schouten
Ryan Gravenberch

Xavi Simons
Donyell Malen
Cody Gakpo

 

+3/-1

Ik zat de nabeschouwingen te bekijken en Van Hooydonck had het over Depay en zei dat het ofwel heel goed is, ofwel heel slecht.

Kan er iemand zich een wedstrijd van Depay herinneren waar hij heel goed was? 1 van de meest overschatte voetballers van het westelijk halfrond. Bij United door de mand gevallen, anoniem bij Lyon, bij Barcelona gefaald en nu bij Atletico valt het nog te bezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 25 maart 2023 om 08:28:

Ik zat de nabeschouwingen te bekijken en Van Hooydonck had het over Depay en zei dat het ofwel heel goed is, ofwel heel slecht.

Kan er iemand zich een wedstrijd van Depay herinneren waar hij heel goed was? 1 van de meest overschatte voetballers van het westelijk halfrond. Bij United door de mand gevallen, anoniem bij Lyon, bij Barcelona gefaald en nu bij Atletico valt het nog te bezien.


Depay is goed om tegen de kleinere landen veel doelpunten te maken, zodat zijn statistieken voor Oranje beter zijn dan die van andere aanvallers. Ik roep mijn hele leven al dat Oranje pas een WK of EK kan winnen post-Depay, want met hem als aanvalsleider redt je het nooit. Valt in de topwedstrijden vaker wel dan niet door de mand.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 25 maart 2023 om 08:28:

Ik zat de nabeschouwingen te bekijken en Van Hooydonck had het over Depay en zei dat het ofwel heel goed is, ofwel heel slecht.

Kan er iemand zich een wedstrijd van Depay herinneren waar hij heel goed was? 1 van de meest overschatte voetballers van het westelijk halfrond. Bij United door de mand gevallen, anoniem bij Lyon, bij Barcelona gefaald en nu bij Atletico valt het nog te bezien.


En tel de wedstrijden tegen Gibraltar en co niet mee en er blijft helemaal weinig van over.

 

+1/-0

Simons is goed als linksbuiten of rechtsbuiten. Danjuma is goed linksbuiten of centrumspits. Waar is hij gebleven? Gakpo is goed als linksbuiten, maar kan ook een valse centrumspits zijn.

Ik zou overwegen om Weghorst centrumspits te maken. Malen is al jaren niks en Depay valt gewoon door de mand in topwedstrijden. Wat hebben we nou aan hem gehad in Qatar?

Bas Dost, Luuk de Jong en Vincent Jansen zijn allemaal gestopt.

Gakpo, Weghorst, Simons
Gakpo, Danjuma, Simons
Danjuma, Gakpo, Simons
Danjuma, Weghorst, Simons*

Ik zou iets in deze trend uit proberen. Berghuis als rechtsbuiten valt toch tegen de laatste jaren. Hij kan beter voor een plek op het middenveld gaan, waar Taylor bijvoorbeeld door de mand viel en ook Wijnaldum is onzeker.

Gezien de gebrek aan rechtsbuiten opties, is het fijn dat Simons zich goed ontwikkeld heeft en gewoon op beide flanken keurig uit de voeten kan.

*Gakpo is te goed voor de bank, dus deze optie enkel als hij niet kan spelen. Ik hoop dat Danjuma het een beetje bij Spurs gaat maken, want hij zou een goede optie moeten kunnen zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 maart 2023, 15:22:34.

 

+1/-0

Zou die Depay nog bijna mijn avond gaan verpesten door de 4-1 te maken ..
Net nu ik door mijn voorspelling van 4-0 voor Frankrijk het voetbalpooltje in de kroeg zou gaan winnen ..
Maar gelukkig, Depay haalde weer zijn normale niveau en miste fabelachtig.

Er lopen teveel spelers rond bij het Nederlands 11-tal die alleen in supertopform Europees meekunnen. Bassey zou zo bij Oranje mee kunnen doen ..

Doorselecteren nu zou je zeggen,maar is Ronald Koeman daar de trainer voor….?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 maart 2023 om 14:11:

Simons is goed als linksbuiten of rechtsbuiten. Danjuma is goed linksbuiten of centrumspits. Waar is hij gebleven? Gakpo is goed als linksbuiten, maar kan ook een valse centrumspits zijn.

Ik zou overwegen om Weghorst centrumspits te maken. Malen is al jaren niks en Depay valt gewoon door de mand in topwedstrijden. Wat hebben we nou aan hem gehad in Qatar?

Bas Dost, Luuk de Jong en Vincent Jansen zijn allemaal gestopt.

Gakpo, Weghorst, Simons
Gakpo, Danjuma, Simons
Danjuma, Gakpo, Simons
Danjuma, Weghorst, Simons*

Ik zou iets in deze trend uit proberen. Berghuis als rechtsbuiten valt toch tegen de laatste jaren. Hij kan beter voor een plek op het middenveld gaan, waar Taylor bijvoorbeeld door de mand viel en ook Wijnaldum is onzeker.

Gezien de gebrek aan rechtsbuiten opties, is het fijn dat Simons zich goed ontwikkeld heeft en gewoon op beide flanken keurig uit de voeten kan.

*Gakpo is te goed voor de bank, dus deze optie enkel als hij niet kan spelen. Ik hoop dat Danjuma het een beetje bij Spurs gaat maken, want hij zou een goede optie moeten kunnen zijn.



Ik vind Simons het gevaarlijkst op 10. Heeft een aardig overzicht. Is in staat de bal op het juiste moment/snelheid, te versturen.

Vind verder dat Nederland/Oranje een groot spitsen probleem heeft. Geld ook voor Ajax. Brobbey die voor plusminus 17 miljoen euro teruggekocht is staat stil in zijn ontwikkeling. Buitenom dat vind ik hem nog steeds behoorlijk gebrekkig voor een Ajax spits.

Dan loopt er nog een spits bij jong Ajax rond maar kreeg sporadisch een kans. En een Italiaan die eveneens gebrekkig is als het op balbehandelingen aankomt behalve met een kopkans, dat de 34-jarige Tadic voorlopig maar het beste alternatief is om in de spits te zetten bij Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 25 maart 2023 om 08:28:

Ik zat de nabeschouwingen te bekijken en Van Hooydonck had het over Depay en zei dat het ofwel heel goed is, ofwel heel slecht.

Kan er iemand zich een wedstrijd van Depay herinneren waar hij heel goed was? 1 van de meest overschatte voetballers van het westelijk halfrond. Bij United door de mand gevallen, anoniem bij Lyon, bij Barcelona gefaald en nu bij Atletico valt het nog te bezien.



Niemand kan zich een goede wedstrijd van Depay herinneren die er ook maar een beetje toe deed, want die zijn er simpelweg niet. Hij vindt zichzelf daarintegen wel een hele grote meneer en daar erger ik me misschien nog wel het meeste aan.. Compleet verwrongen zelfbeeld noemen ze dat... ,

 

+4/-0

Depay, Weghorst, Simons
Berghuis
F de Jong, De Roon
Aké, Van Dijk, De Ligt/Vrij, Dumfries
Flekken

Zou zoiets wat kunnen zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 maart 2023 om 20:40:

Depay, Weghorst, Simons
Berghuis
F de Jong, De Roon
Aké, Van Dijk, De Ligt/Vrij, Dumfries
Flekken

Zou zoiets wat kunnen zijn?


Op doel maakt het allemaal niet veel uit. Niet goed genoeg en/of niet betrouwbaar genoeg (hier tel ik blessuregevoeligheid ook bij).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 maart 2023 om 21:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 maart 2023 om 20:40:

Depay, Weghorst, Simons
Berghuis
F de Jong, De Roon
Aké, Van Dijk, De Ligt/Vrij, Dumfries
Flekken

Zou zoiets wat kunnen zijn?


Op doel maakt het allemaal niet veel uit. Niet goed genoeg en/of niet betrouwbaar genoeg (hier tel ik blessuregevoeligheid ook bij).


Ah, de doelman. Flekken een echte kans geven, want hij doet het goed in clubverband.

 

+1/-0

Eerherstel tegen Gibraltar.
Veel doelpunten maken.

En dit krijgen journalisten én de bondscoach serieus uit hun bek. Die dwazen zetten het land nog meer voor schut dan dat Frankrijk dat deed.

Nou die loodgieters, tuinmannen en postbodes van Gibraltar zullen de machtige Leeuw horen brullen!

:D :D :D

 

+2/-0

Bizar dat Wijnaldum nu al voor de tweede wedstrijd op rij in de basis staat. Die is zo overduidelijk nog niet fit nu hij net terug is van een zware blessure.

 

+3/-0

Het is niet om aan te zien. Er is werkelijk niemand die meer dan 2 man kan uitspelen of een heerlijke splijtende pas heeft. Tegen goedwillende amateurs uit een rotsformatie. Zelfs die apen die daar rondhuppelen zouden het niet slechter kunnen doen tegen dit Nederland.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal