Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 12 oktober 2021 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 08:25:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 12 oktober 2021 om 02:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 oktober 2021 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 oktober 2021 om 19:20:

Met alle respect, en drie likes, dan heb je wel wat wedstrijden van Wijnaldum gemist. (...)



Neem het hem niet kwalijk.
Anderen nemen zo Lerby en Wouters de maat.
Het kan iedereen overkomen dat je iets mist.



Touché ..! En 8 tellen voor Joe2020…!



Die 8 tellen zijn geen punt om twee uur snachts :-)



Letterlijk niet inderdaad, maar figuurlijk dreunt deze ‘uppercut’ nog wel even na …:)



Oh..

Ik wist niet dat aftroeven een onderdeel is van een forum.
Maar dat zou kunnen inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik maar weinig merk hoor van die 8 tellen. Figuurlijk niet en letterlijk ook niet :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 08:28:

Maar ik was natuurlijk wel blij dat ook jij inmiddels inziet dat dit type voetballer bij Ajax nodig is, en dat ze niet allemáál een bal in hun nek hoeven te kunnen leggen.



Wie heeft hier geschreven dat 'ze allemaal een bal in hun nek moeten kunnen leggen'?
Graag een verwijzing naar de bewuste quote a.u.b. Ik ben benieuwd wie dat zo ziet.

En vanwaar die suggestieve veronderstelling dat 'ik inmiddels inzie dat dit type voetballer bij Ajax nodig is'? Dat heb ik nl. altijd ingezien. Sterker, dat ziet iedere voetballiefhebber.

Maar goed. Liam heeft de kwaliteiten van Lerby al genoemd.
Wouters was intelligent, had inzicht en zag de oplossingen naar voren.

Voor de jongere lezers: zoek wat beelden op van die twee.
Dat maakt o.a. meteen duidelijk wat Liam bedoelt als hij schrijft dat Wouters drie klassen beter is dan De Roon, Alvarez etc. En die lijst is langer. Veel, veel langer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 11:11:

(...)

Ik moet zeggen dat ik maar weinig merk hoor van die 8 tellen. Figuurlijk niet en letterlijk ook niet :-)



Nee?

Ik wel. Dit is al de tweede keer dat je er op terug komt ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 11:11:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 12 oktober 2021 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 08:25:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 12 oktober 2021 om 02:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 oktober 2021 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 oktober 2021 om 19:20:

Met alle respect, en drie likes, dan heb je wel wat wedstrijden van Wijnaldum gemist. (...)



Neem het hem niet kwalijk.
Anderen nemen zo Lerby en Wouters de maat.
Het kan iedereen overkomen dat je iets mist.



Touché ..! En 8 tellen voor Joe2020…!



Die 8 tellen zijn geen punt om twee uur snachts :-)



Letterlijk niet inderdaad, maar figuurlijk dreunt deze ‘uppercut’ nog wel even na …:)



Oh..

Ik wist niet dat aftroeven een onderdeel is van een forum.
Maar dat zou kunnen inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik maar weinig merk hoor van die 8 tellen. Figuurlijk niet en letterlijk ook niet :-)



Heel mooi jongen ; blijf gezond …!

 

+1/-0

Om nog eens terug te komen op publiek dat niet komt voor het voetbal:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=394947link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 oktober 2021 om 16:09:

Om nog eens terug te komen op publiek dat niet komt voor het voetbal:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=394947link



Op een gegeven moment werd de wave ingezet. Dan weet je genoeg.

Een beetje voetballiefhebber gaat geen potje tegen Gibraltar bekijken. Dit soort wedstrijden slaan werkelijk nergens op. Gibraltar heeft het niveau van een zondag eerste klasser.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 oktober 2021 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 12 oktober 2021 om 08:28:

Maar ik was natuurlijk wel blij dat ook jij inmiddels inziet dat dit type voetballer bij Ajax nodig is, en dat ze niet allemáál een bal in hun nek hoeven te kunnen leggen.



Wie heeft hier geschreven dat 'ze allemaal een bal in hun nek moeten kunnen leggen'?
Graag een verwijzing naar de bewuste quote a.u.b. Ik ben benieuwd wie dat zo ziet.

En vanwaar die suggestieve veronderstelling dat 'ik inmiddels inzie dat dit type voetballer bij Ajax nodig is'? Dat heb ik nl. altijd ingezien. Sterker, dat ziet iedere voetballiefhebber.

Maar goed. Liam heeft de kwaliteiten van Lerby al genoemd.
Wouters was intelligent, had inzicht en zag de oplossingen naar voren.

Voor de jongere lezers: zoek wat beelden op van die twee.
Dat maakt o.a. meteen duidelijk wat Liam bedoelt als hij schrijft dat Wouters drie klassen beter is dan De Roon, Alvarez etc. En die lijst is langer. Veel, veel langer.



Ja, Wouters en Lerby waren allebei een soort van de totale middenvelder. Kunnen verdedigen, aanvallen, scoren, schoffelen ...maar vooral in bezit ook van een functionele techniek.
Eerlijk gezegd moet ik zelfs even nadenken als er gevraagd wie dit later bij Ajax benaderden .

Edgard Davids misschien. Ook een fantastische voetballer .....zoveel beter dan wat we nu hebben. Misschien zelfs Tomas Galasek.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 13 oktober 2021 om 19:57:

Ja, Wouters en Lerby waren allebei een soort van de totale middenvelder. Kunnen verdedigen, aanvallen, scoren, schoffelen ...maar vooral in bezit ook van een functionele techniek.
Eerlijk gezegd moet ik zelfs even nadenken als er gevraagd wie dit later bij Ajax benaderden .

Edgard Davids misschien. Ook een fantastische voetballer .....zoveel beter dan wat we nu hebben. Misschien zelfs Tomas Galasek.



Tja, ... Ik kom zonder de boeken er op na te slaan ook niet verder dan Davids.
Als je 'verdedigen' en 'schoffelen' wegstreept komen Schneider en Van der Vaart in beeld.

Geen Galasek. Bij lange na niet mijn inziens.

 

+2/-0

Dat zegt wel iets.

Wouters en Lerby stammen van 30-35 jaar terug.
Sindsdien is het voetbal al 5x geëvolueerd.

Dat wil zeggen, het voetbal inhoudelijk.
Sommige supporters niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 13 oktober 2021 om 22:49:

(...)

Wouters en Lerby stammen van 30-35 jaar terug.
Sindsdien is het voetbal al 5x geëvolueerd.

Dat wil zeggen, het voetbal inhoudelijk.
Sommige supporters niet.



Nee hoor, het voetbal is niet geëvolueerd.

Het hoofdkenmerk om te presteren is nog steeds kwaliteit, dat tot uiting komt in mentaliteit, inzicht, intelligentie, technische balvaardigheid en dynamiek.
Daarin is niets veranderd.

En ik denk juist dat de meeste Ajaxsupporters niet zijn geëvalueerd.
Zij genieten nog steeds van mooi, aanvallend en attractief voetbal, met als grondslag bovengenoemde kwaliteiten.

 

+3/-1

In de tijd van Lerby en Wouters speelde Ajax, feyenoord en PSV vaak tegen semi-profs, nu zijn het bijna allemaal full-profs.
Dus ja het voetbal is wel degelijk veranderd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 oktober 2021 om 08:08:

In de tijd van Lerby en Wouters speelde Ajax, feyenoord en PSV vaak tegen semi-profs, nu zijn het bijna allemaal full-profs.
Dus ja het voetbal is wel degelijk veranderd.



Natuurlijk is het voetbal veranderd. In de tijd van Lerby werd Kees kist Europees Topscorer terwijl hij gewoon halve dagen bij Wastora werkte. In plaats van dat spelers smiddags werkten in de sigarenzaak op het stadionplein of bij hun vader in de viskar, staan spelers nu elke dag in de sportschool. Zijn ze fysiek beter ontwikkeld, lopen de 100 meter onder de 12 seconden en gemiddeld 8-13km per wedstrijd.

En dan laat ik de tactische en arbitraire wijzigingen in het voetbal maar even buiten beschouwing.

En ik zeg niet dat ik Lerby en Wouters (in hun tijd) matige voetballers vond, maar ik vermoed wel dat zij in het huidige voetbal hun beiden achillespezen zouden afscheuren. Alhoewel ik zelf veel meer een fan was van Arnesen. Maar Arnesen was bij Ajax absolute top, maar kon bij Valencia (subtop) fysiek niet eens meekomen.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 oktober 2021 om 23:55:

...

En ik denk juist dat de meeste Ajaxsupporters niet zijn geëvalueerd.



Dat is precies wat ik zeg.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 oktober 2021, 10:29:43.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 10:23:

(...)
Dat is precies wat ik zeg.



Nee. Dat is niet precies wat jij zegt!

'sommige supporters' is niet hetzelfde als 'de meeste supporters'

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 10:23:

(...)  Alhoewel ik zelf veel meer een fan was van Arnesen. Maar Arnesen was bij Ajax absolute top, maar kon bij Valencia (subtop) fysiek niet eens meekomen. (...)



Arnesen had knieproblemen.

Zo kun je ook stellen dat Van Basten bij Milan niet meer fysiek kon meekomen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 oktober 2021 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 10:23:

(...)  Alhoewel ik zelf veel meer een fan was van Arnesen. Maar Arnesen was bij Ajax absolute top, maar kon bij Valencia (subtop) fysiek niet eens meekomen. (...)



Arnesen had knieproblemen.

Zo kun je ook stellen dat Van Basten bij Milan niet meer fysiek kon meekomen.


Dat is toch ook zo?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 oktober 2021 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 10:23:

(...)
Dat is precies wat ik zeg.



Nee. Dat is niet precies wat jij zegt!

'sommige supporters' is niet hetzelfde als 'de meeste supporters'



Dat is een beetje een rare toevoeging.

Ik had het inderdaad over 'sommige supporters', en jij -denkt- 'de meeste supporters. Maar wat jij -denkt- is nog geen hard feit.

Laten we dus maar uit veiligheid uitgaan van sommige supporters

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 oktober 2021 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 10:23:

(...)  Alhoewel ik zelf veel meer een fan was van Arnesen. Maar Arnesen was bij Ajax absolute top, maar kon bij Valencia (subtop) fysiek niet eens meekomen. (...)



Arnesen had knieproblemen.

Zo kun je ook stellen dat Van Basten bij Milan niet meer fysiek kon meekomen.



Het enige verschil hierin is dat van Basten die problemen al had bij Ajax.

Arnesen had die knieproblemen nog niet in het toenmalige staat/spelbeeld van het toenmalige Nederlandse voetbal. Pas na zijn overstap naar het intensere en meer fysiek Spaanse voetbal heeft hij knieproblemen gekregen.

 

+1/-0

Ach , het is allemaal zo betrekkelijk als je in staat bent om de (voetbal-)zaken in verhouding tot de tijd waarin het zich afspeelt te zien .

- Als je in de jaren 50/60/70 een minimumloon verdient met voetballen doe je er wat bij : sigaren-/sportzaak .. je bent een dief van je eigen portemonnee als je je bekendheid niet uitbuit ..
- De trainingsarbeid past zich altijd aan aan de prestatie die verlangd wordt; en voetballers zijn lui..

De 100 meter in 12 seconden en 8 km. in 90 minuten is geen prestatie: ik loop -ongetraind- de 100 meter in 11,6 seconden ,en 8 km in 90 minuten is een gewoon wandeltempo zoals ik uit mijn dagelijkse 10km wandelingen weet ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 13:47:

Ik had het inderdaad over 'sommige supporters', en jij -denkt- 'de meeste supporters. Maar wat jij -denkt- is nog geen hard feit.

Laten we dus maar uit veiligheid uitgaan van sommige supporters



Wat jij veronderstelt is ook geen bewezen feit.

Ik ga derhalve uit van mijn eigen constatering dat het om de meeste supporters gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 14 oktober 2021 om 13:53:

Het enige verschil hierin is dat van Basten die problemen al had bij Ajax. (...)



De enkelproblemen van Van Basten waren bij Ajax anders van aard dan bij Milan.
Bij Ajax kon hij tot in zijn nagenoeg laatste wedstrijd (EC II Finale) op Europees topniveau presteren.

Diverse operaties na zijn Ajaxtijd hebben zijn fysieke ongemakken verergerd.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal