Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

(...) Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.



Ik zou dat niet typeren als 'hét probleem' maar als een van de problemen.

Hét probleem is mijn inziens in dit soort gevallen altijd het gebrek aan kwaliteit bij de individuele speler(s).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.


Nee, dat is juist niet het goede voorbeeld.

Het zoeken van een systeem dat meer rendement oplevert is precies wat Frank doet. Griekenland speelde puur countervoetbal. Ijsland speelde werk en organisatievoetbal. Wat doet oranje in vergelijking daarmee dan verkeerd?

Bij oranje moet er naast resultaten vooral goed en aanvallend gespeeld worden. Die extra last dragen kutlandjes als Griekenland, Weeels en fucking IJsland niet.

Koeman loopt nu trouwens commentaar te geven vanuit Barcelona, maar wie zette hem dat pistool op zijn hoofd om oranje te verlaten voor een achenebbisj corrupte staatsteun club?

Ik vind dat de nuance weg is. Frankrijk heeft de meest compromisloze resultaatscoach op Mourinho na. Wie bekritiseert hem?

Portugal heeft een wereldselectie. Die spelen cynisch resultaatsvoetbal.

Ik vind Frank de verkeerde keuze als trainer en vind dat hij ook weer verkeerde keuzes maakt in systeem en spelers. Maar ok, we zijn nu op het EK en dan doe ik het er mee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 16 juni 2021 om 22:37:

Ja, je hebt een punt. Spelersmateriaal is (de Jong en de Ligt uitgezonderd) absoluut niet van wereldniveau, laat staan Europees niveau. Vooral in aanvallend opzicht. Dus roeien met de riemen die je hebt.



Ik denk dat het materiaal goed genoeg is voor 4-3-3 tegen toplanden, dat zagen we al in de NL onder Koeman, maar Frank is te onzeker geworden na al die decepties. Hij krijgt de groep niet direct aan de praat en direct volgt er een 5-3-2.

Ik denk alleen niet dat we het materiaal hebben van de toernooien die jij eventjes opsomt. Dat waren gewoon de beste generaties ooit. In 98 hadden we 100% een pingel moeten hebben en de finale moeten spelen.

Ik vind verder De Vrij, Wijnaldum en Depay ook Europese top, al heeft die laatste zich nog niet bewezen in Europese topwedstrijden.

De Boer heeft denk ik teveel waarde gehecht aan het feit dat we geen topvleugels hebben. Maar Koeman deed het met Babel. Tegen Duitsland. Uit. Als Frank Babel zou selecteren, zou hij hier op AS worden gekielhaald. Terwijl Babel echt goed speelde als linksbuiten tegen Duitsland. Maar impopulaire standpunten en voetbalfora...Slechte combi.

Het is wat het is. Ik ga gewoon genieten van de paar leuke passes die er zijn en me ergeren aan tikkies terug, gemiste kansen om weg te steken etc. Heerlijk.

Als Gravenberch er nou maar in komt op 6. Krijgen we meer voetbal, dynamiek en oranje te zien.

Met Gravenberch en Ihatteren zijn er twee prachtige talenten bijgekomen. Nu nog een coach erop zetten die 4-3-3 aandurft. TH, Bosz etc. Maar dat komt na dit toernooi wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 juni 2021 om 00:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

(...) Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.



Ik zou dat niet typeren als 'hét probleem' maar als een van de problemen.

Hét probleem is mijn inziens in dit soort gevallen altijd het gebrek aan kwaliteit bij de individuele speler(s).



Als je Italië ziet spelen is individuele kwaliteit ook niet alles. Schat ze op papier iets hoger in dan Nederland, maar spelen een stuk beter.

 

+1/-0

Kwa balbehandeling en handelingssnelheid vind ik Italië wel een niveautje hoger hoor, al staat het verdedigend ook niet altijd goed. (wat op zich wel opmerkelijk is) Vond de wedstrijd gisteren in ieder geval goed te pruimen! Snelle, dynamische aanvallers en spel over de vleugels...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 17 juni 2021 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.


Nee, dat is juist niet het goede voorbeeld.

Het zoeken van een systeem dat meer rendement oplevert is precies wat Frank doet. Griekenland speelde puur countervoetbal. Ijsland speelde werk en organisatievoetbal. Wat doet oranje in vergelijking daarmee dan verkeerd?

Bij oranje moet er naast resultaten vooral goed en aanvallend gespeeld worden. Die extra last dragen kutlandjes als Griekenland, Weeels en fucking IJsland niet.



Die landen zijn niet twee weken voor een eindronde overgestapt op een andet systeem, maar hebben hun speelwijze bewust er in geslepen. Dus geen paniekvoetbal zoals de Boer doet.

Wat ze verkeerd doen? De counters van Frankrijk en Italië. Speel die beelden op 0.5X snelheid af, verdubbel het aantal betrokken spelers en neem mee dat veel te weinig spelers de bal in één keer door kunnen spelen en je hebt de counters zoals Nederland ze uitvoert.

De organisatie? Kijk naar de wedstrijden tegen Schotland, Georgië en Oekraïne. Met dit systeem zou je minder ruimte in de as weg moeten geven, maar het tegenovergestelde is waar. Spelers hebben geen idee wat ze moeten doen want ze spelen pas twee weken op deze manier.

Werk? Kijk naar Italië hoe die de tegenstander vast zetten en afjagen. Ik heb Italië nu meerdere keren genoemd, maar hebben die nou echt absolute wereldsterren in hun team? Wat mij betreft niet. De enige spelers die aanspraak kunnen maken op die status zijn Bonucci en Chiellini en die zijn juist opgeleid in veel defensiever voetbal, maar met voldoende tijd hebben ze het geleerd. Ze zijn bewust met deze manier van voetballen bezig geweest sinds 2018.

De Boer had ook sinds zijn aanstelling hier aan kunnen werken, maar deed dit niet en het ontbreken van van Dijk is echt niet de reden waarom het nu op het laatste moment ineens helemaal om moest. De Boer is gewoon bang geworden voor een afgang.

Vrijwel het hele land was in extase van een tweede en derde plek met voetbal dat om te janken was. Goed voetbal telt meer mee voor Ajacieden en zelfs onder onze supporters zie ik steeds meer uitingen dat het prima is zolang er maar gewonnen wordt op welke manier dan ook.

Van Gaal heeft succes gehad met een ander systeem, weliswaar met hangen en wurgen en in beslissende fases terugschakelen naar 4-3-3, maar dat is dan ook een voorbeeld van de "goede trainer" waar ik naar verwees en niet naar een eigenwijze prutser als de Boer.

 

+4/-1

Ik mag van mijn vrouw geen negatieve berichten meer schrijven over Oranje. Dus, we staan voor!

Maar goed, zij leest dit toch niet, dus:

- het blijft wachten op de eerste uitgespeelde kans (tenzij je counters daar ook al onder schaart)
- we krijgen geen druk op de bal (ja, de verslaggever zegt dat Oostenrijk een geweldige ploeg heeft, maar hoe moet dat tegen een écht topland)
- het is ONGELOFELIJK rommelig, niemand kan elkaar vinden
- er staan veel te veel verdedigers op het veld, met als gevolg dat ik al twee keer fakking De Vrij heb zien meedoen aan een aanval (ondanks punt 1)
- memphis depay....

gelukkig heeft FdB de kritieken doen verstommen na de heroïsche overwinning tegen de absolute topfavoriet uit onze poule, anders zou ik misschien wel de moed verliezen.

Dit bericht is gewijzigd op 17 juni 2021, 22:03:01.

 

+2/-0

De chaos regeert grote delen van de wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 17 juni 2021 om 21:56:

Ik mag van mijn vrouw geen negatieve berichten meer schrijven over Oranje. Dus, we staan voor! (...)



Mogen realistische berichten wel?

Want dan kun je gewoon blijven schrijven wat je al in gedachten had.

 

+4/-0

Truth be told: ik vond het echt een bagger wedstrijd. Geen mooie combinaties, geen kansen, geen overwicht.

Tegen Oostenrijk counteren.

En dan De Ligt horen zeggen dat hij als oud ajax speler moeilijk tegen die lange ballen kon, maar dat bij kort spel je de kans hebt dat de tegenstander die druk zet er dan tussenkomt.

Het is Frank uit zijn laatste jaar all over.


Ik heb me vermaakt met vrienden maar totaal niet door wat op de mat gebeurde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 17 juni 2021 om 23:52:

(...) En dan De Ligt horen zeggen dat hij als oud ajax speler moeilijk tegen die lange ballen kon, maar dat bij kort spel je de kans hebt dat de tegenstander die druk zet er dan tussenkomt. (...)



Het zegt veel dat spelers maar in "twee mogelijkheden" denken: de 'lange bal' of 'tikkie breed'.

Geef mij maar het 'korte spel' van een Tahamata, Olsen, de Wit, van Basten, Bergkamp, Litmanen, Messi: de bal kort aan de voet en op naar de goal. En maar eens kijken of iemand hem af kan pakken.
En zo niet, dan vinden ze hem in het net wel terug.

 

+2/-0

Als je VI bekijkt, denk je bijna dat oranje Europees kampioen is geworden: oranje 'soeverein'.

 

+1/-0

Ik heb ook weer een goeie wedstrijd gezien, ten opzichte van de oefenpotten zijn ze een stuk verder nu.
We mogen blij zijn dat we niet in een al te moeilijke poule zitten.
Na de poulefase gaan we zien wat dit team kan brengen tegen de sterkere tegenstanders, ze zijn nu hopelijk vertrouwen aan het tanken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 18 juni 2021 om 08:08:

Ik heb ook weer een goeie wedstrijd gezien, ten opzichte van de oefenpotten zijn ze een stuk verder nu.
We mogen blij zijn dat we niet in een al te moeilijke poule zitten.
Na de poulefase gaan we zien wat dit team kan brengen tegen de sterkere tegenstanders, ze zijn nu hopelijk vertrouwen aan het tanken.



Hopelijk komt Portugal niet als tegenstander uit de bus, dan kunnen we onze koffers naar huis pakken. Als het categorie Zweden wordt lonkt de halve finale.

 

+1/-0

Het was niet best, maar verdedigend stond het beter dan tegen Oekraïne. In de eerste helft een aantal goede combinaties over links gezien. Depay weet het spel iedere keer weer vakkundig te vertragen waardoor de vaart er helemaal uitgaat, ik zou Malen er neer zetten. Verder uiterst matig, maar in ieder geval met wat meer energie gespeeld dan de eerste wedstrijd. Als ze er voor knokken zie ik ze zo nog maar van Noord Macedonië winnen ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juni 2021 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 17 juni 2021 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.


Nee, dat is juist niet het goede voorbeeld.

Het zoeken van een systeem dat meer rendement oplevert is precies wat Frank doet. Griekenland speelde puur countervoetbal. Ijsland speelde werk en organisatievoetbal. Wat doet oranje in vergelijking daarmee dan verkeerd?

Bij oranje moet er naast resultaten vooral goed en aanvallend gespeeld worden. Die extra last dragen kutlandjes als Griekenland, Weeels en fucking IJsland niet.



Die landen zijn niet twee weken voor een eindronde overgestapt op een andet systeem, maar hebben hun speelwijze bewust er in geslepen. Dus geen paniekvoetbal zoals de Boer doet.

Wat ze verkeerd doen? De counters van Frankrijk en Italië. Speel die beelden op 0.5X snelheid af, verdubbel het aantal betrokken spelers en neem mee dat veel te weinig spelers de bal in één keer door kunnen spelen en je hebt de counters zoals Nederland ze uitvoert.

De organisatie? Kijk naar de wedstrijden tegen Schotland, Georgië en Oekraïne. Met dit systeem zou je minder ruimte in de as weg moeten geven, maar het tegenovergestelde is waar. Spelers hebben geen idee wat ze moeten doen want ze spelen pas twee weken op deze manier.

Werk? Kijk naar Italië hoe die de tegenstander vast zetten en afjagen. Ik heb Italië nu meerdere keren genoemd, maar hebben die nou echt absolute wereldsterren in hun team? Wat mij betreft niet. De enige spelers die aanspraak kunnen maken op die status zijn Bonucci en Chiellini en die zijn juist opgeleid in veel defensiever voetbal, maar met voldoende tijd hebben ze het geleerd. Ze zijn bewust met deze manier van voetballen bezig geweest sinds 2018.

De Boer had ook sinds zijn aanstelling hier aan kunnen werken, maar deed dit niet en het ontbreken van van Dijk is echt niet de reden waarom het nu op het laatste moment ineens helemaal om moest. De Boer is gewoon bang geworden voor een afgang.

Vrijwel het hele land was in extase van een tweede en derde plek met voetbal dat om te janken was. Goed voetbal telt meer mee voor Ajacieden en zelfs onder onze supporters zie ik steeds meer uitingen dat het prima is zolang er maar gewonnen wordt op welke manier dan ook.

Van Gaal heeft succes gehad met een ander systeem, weliswaar met hangen en wurgen en in beslissende fases terugschakelen naar 4-3-3, maar dat is dan ook een voorbeeld van de "goede trainer" waar ik naar verwees en niet naar een eigenwijze prutser als de Boer.


Sorry, maar dit is een dubbele standaard en tegenstrijdig.Eerst verwijs je naar landen als IJsland als voorbeeld, die puur op resultaat spelen, en nu veroordeel je het.

En waarom? Omdat de Boer zijn systeem kort voor het toernooi omgooit. Alsof de Boer er niet relatief kort zit.

En dan haal je Italie aan. Dat land heeft al enige tijd zijn filosofie aangepast zoals Duitsland dat heeft gedaan. Die hebben juist een meer aantrekkelijke speelwijze met meer druk en initiatief ontwikkeld.

Ik zie veel liever de 4 3 3 onder Koeman maar dan met Ryan ipv De Roon, maar objectief beschouwd doet NL precies hetzelfde als andere landen die op resultaat spelen.

Frankrijk en Portugal hebben ook draken van wedstrijden afgeleverd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 18 juni 2021 om 08:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juni 2021 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 17 juni 2021 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.


Nee, dat is juist niet het goede voorbeeld.

Het zoeken van een systeem dat meer rendement oplevert is precies wat Frank doet. Griekenland speelde puur countervoetbal. Ijsland speelde werk en organisatievoetbal. Wat doet oranje in vergelijking daarmee dan verkeerd?

Bij oranje moet er naast resultaten vooral goed en aanvallend gespeeld worden. Die extra last dragen kutlandjes als Griekenland, Weeels en fucking IJsland niet.



Die landen zijn niet twee weken voor een eindronde overgestapt op een andet systeem, maar hebben hun speelwijze bewust er in geslepen. Dus geen paniekvoetbal zoals de Boer doet.

Wat ze verkeerd doen? De counters van Frankrijk en Italië. Speel die beelden op 0.5X snelheid af, verdubbel het aantal betrokken spelers en neem mee dat veel te weinig spelers de bal in één keer door kunnen spelen en je hebt de counters zoals Nederland ze uitvoert.

De organisatie? Kijk naar de wedstrijden tegen Schotland, Georgië en Oekraïne. Met dit systeem zou je minder ruimte in de as weg moeten geven, maar het tegenovergestelde is waar. Spelers hebben geen idee wat ze moeten doen want ze spelen pas twee weken op deze manier.

Werk? Kijk naar Italië hoe die de tegenstander vast zetten en afjagen. Ik heb Italië nu meerdere keren genoemd, maar hebben die nou echt absolute wereldsterren in hun team? Wat mij betreft niet. De enige spelers die aanspraak kunnen maken op die status zijn Bonucci en Chiellini en die zijn juist opgeleid in veel defensiever voetbal, maar met voldoende tijd hebben ze het geleerd. Ze zijn bewust met deze manier van voetballen bezig geweest sinds 2018.

De Boer had ook sinds zijn aanstelling hier aan kunnen werken, maar deed dit niet en het ontbreken van van Dijk is echt niet de reden waarom het nu op het laatste moment ineens helemaal om moest. De Boer is gewoon bang geworden voor een afgang.

Vrijwel het hele land was in extase van een tweede en derde plek met voetbal dat om te janken was. Goed voetbal telt meer mee voor Ajacieden en zelfs onder onze supporters zie ik steeds meer uitingen dat het prima is zolang er maar gewonnen wordt op welke manier dan ook.

Van Gaal heeft succes gehad met een ander systeem, weliswaar met hangen en wurgen en in beslissende fases terugschakelen naar 4-3-3, maar dat is dan ook een voorbeeld van de "goede trainer" waar ik naar verwees en niet naar een eigenwijze prutser als de Boer.


Sorry, maar dit is een dubbele standaard en tegenstrijdig.Eerst verwijs je naar landen als IJsland als voorbeeld, die puur op resultaat spelen, en nu veroordeel je het.

En waarom? Omdat de Boer zijn systeem kort voor het toernooi omgooit. Alsof de Boer er niet relatief kort zit.

En dan haal je Italie aan. Dat land heeft al enige tijd zijn filosofie aangepast zoals Duitsland dat heeft gedaan. Die hebben juist een meer aantrekkelijke speelwijze met meer druk en initiatief ontwikkeld.

Ik zie veel liever de 4 3 3 onder Koeman maar dan met Ryan ipv De Roon, maar objectief beschouwd doet NL precies hetzelfde als andere landen die op resultaat spelen.

Frankrijk en Portugal hebben ook draken van wedstrijden afgeleverd.



Het is niet mijn voetbal wat Nederland nu speelt. Zeker niet dat terugspelen op Steek die dan vervolgens een hijs geeft. Dat is echt zo typisch De Boer!

Maar aan de andere kant moeten we concluderen dat we er resultaattechnisch goed voorstaan terwijl we kwalitatief hoogstens tot de subtop behoren.

Persoonlijk zou ik wel Gravenberch en Malen brengen voor De Roon en Weghorst.

 

+1/-0

Op vlak van resultaat doet Nederland het uitstekend, maar ik kan niet echt zeggen dat ik genoten heb gisteren. Ik mag hopen dat het experimentje Weghorst bij deze in de prullenbak belandt. Wat een beperkte voetballer zeg, ongelooflijk. Ziet de ruimte niet, kan amper een bal tot bij de juiste kleur krijgen en in de afwerking is het ook geen held. Het is veelzeggend dat toen Malen erin kwam, je plots spelers kreeg die wel de ruimte kunnen bespelen en het stond gelijk 2-0. Ik ben geen fan van Depay, maar hij staat daar ook maar te verpieteren aan de zijkant. Volgens mij komt die veel meer tot zijn recht in de spits, met buitenspelers ernaast die hem kunnen bedienen.

Jammer dat De Boer het niet omdraaide tijdens de wedstrijd en 4-3-3 ging spelen met spelers die het spel breed hielden en de ruimte indoken. Dan hadden ze wellicht met 5-0 gewonnen, terwijl het nu maar karig en saai om te bekijken was.

Sterke partij van De Jong en Van Aanholt trouwens. Die laatste zat er een aantal keer goed tussen en liet zich aanvallend ook gelden. Beetje jammer dat zijn voorzetten op het einde van de eerste helft niets opleverden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 18 juni 2021 om 10:09:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 18 juni 2021 om 08:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juni 2021 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 17 juni 2021 om 08:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 juni 2021 om 23:34:

Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.


Nee, dat is juist niet het goede voorbeeld.

Het zoeken van een systeem dat meer rendement oplevert is precies wat Frank doet. Griekenland speelde puur countervoetbal. Ijsland speelde werk en organisatievoetbal. Wat doet oranje in vergelijking daarmee dan verkeerd?

Bij oranje moet er naast resultaten vooral goed en aanvallend gespeeld worden. Die extra last dragen kutlandjes als Griekenland, Weeels en fucking IJsland niet.



Die landen zijn niet twee weken voor een eindronde overgestapt op een andet systeem, maar hebben hun speelwijze bewust er in geslepen. Dus geen paniekvoetbal zoals de Boer doet.

Wat ze verkeerd doen? De counters van Frankrijk en Italië. Speel die beelden op 0.5X snelheid af, verdubbel het aantal betrokken spelers en neem mee dat veel te weinig spelers de bal in één keer door kunnen spelen en je hebt de counters zoals Nederland ze uitvoert.

De organisatie? Kijk naar de wedstrijden tegen Schotland, Georgië en Oekraïne. Met dit systeem zou je minder ruimte in de as weg moeten geven, maar het tegenovergestelde is waar. Spelers hebben geen idee wat ze moeten doen want ze spelen pas twee weken op deze manier.

Werk? Kijk naar Italië hoe die de tegenstander vast zetten en afjagen. Ik heb Italië nu meerdere keren genoemd, maar hebben die nou echt absolute wereldsterren in hun team? Wat mij betreft niet. De enige spelers die aanspraak kunnen maken op die status zijn Bonucci en Chiellini en die zijn juist opgeleid in veel defensiever voetbal, maar met voldoende tijd hebben ze het geleerd. Ze zijn bewust met deze manier van voetballen bezig geweest sinds 2018.

De Boer had ook sinds zijn aanstelling hier aan kunnen werken, maar deed dit niet en het ontbreken van van Dijk is echt niet de reden waarom het nu op het laatste moment ineens helemaal om moest. De Boer is gewoon bang geworden voor een afgang.

Vrijwel het hele land was in extase van een tweede en derde plek met voetbal dat om te janken was. Goed voetbal telt meer mee voor Ajacieden en zelfs onder onze supporters zie ik steeds meer uitingen dat het prima is zolang er maar gewonnen wordt op welke manier dan ook.

Van Gaal heeft succes gehad met een ander systeem, weliswaar met hangen en wurgen en in beslissende fases terugschakelen naar 4-3-3, maar dat is dan ook een voorbeeld van de "goede trainer" waar ik naar verwees en niet naar een eigenwijze prutser als de Boer.


Sorry, maar dit is een dubbele standaard en tegenstrijdig.Eerst verwijs je naar landen als IJsland als voorbeeld, die puur op resultaat spelen, en nu veroordeel je het.

En waarom? Omdat de Boer zijn systeem kort voor het toernooi omgooit. Alsof de Boer er niet relatief kort zit.

En dan haal je Italie aan. Dat land heeft al enige tijd zijn filosofie aangepast zoals Duitsland dat heeft gedaan. Die hebben juist een meer aantrekkelijke speelwijze met meer druk en initiatief ontwikkeld.

Ik zie veel liever de 4 3 3 onder Koeman maar dan met Ryan ipv De Roon, maar objectief beschouwd doet NL precies hetzelfde als andere landen die op resultaat spelen.

Frankrijk en Portugal hebben ook draken van wedstrijden afgeleverd.



Het is niet mijn voetbal wat Nederland nu speelt. Zeker niet dat terugspelen op Steek die dan vervolgens een hijs geeft. Dat is echt zo typisch De Boer!

Maar aan de andere kant moeten we concluderen dat we er resultaattechnisch goed voorstaan terwijl we kwalitatief hoogstens tot de subtop behoren.

Persoonlijk zou ik wel Gravenberch en Malen brengen voor De Roon en Weghorst.



Mee eens hoor, dan zou je gelijk meer diepte in het spel krijgen en ook meer voetbal.

Het spel was zo armetierig zo. Maar als je VI bezocht was het pure jubelstemming. Soeverein oranje...die termen gebruik je toch enkel als je een perfecte, aanvallende sterke pot hebt gespeeld? Dumfries de sensatie van het EK, Waarom Frenkie zo goed is etc.

Vervolgens wordt Van Basten neergezet alscenige criticaster, terwijl VdV en van Hooidonk ook al aangaven dat gecounterd is tegen een land als Oostenrijk, veel balverlies is geleden en je niet echt gedomineerd hebt. Koeman was ook al kritisch.

Het patroon van 2014 komt toch weer naar voren: oranje kan niet domineren en goed veldspel aan de bal tonen in een 5 3 2 formatie. Ze gaan vanzelf achterover leunen.

Ik snap de kritiek van Mike ook zeker, alleen vind ik dat andere landen het niet veel beter (willen) doen, op Italie, Spanje en Belgie na dan. Engeland eigenlijk ook. Maar Frankrijk en Portugal spelen cynisch resultaatsvoetbal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021