Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2021 om 11:29:

Eerst maar eens van Tjechië zien te winnen.
De kritieken op het Nederlands elftal lijken mij niet verstomd ...



Precies. Struikelen over de laagste hindernis is het enige waar wij wel kampioen in zijn.

 

+2/-0

Wil je nu echt wat bereiken, dam zet je Malen in de spits en Blind bv centraal op vers. Midd.

Weghorst is leuk maar Malen heeft veel meer klasse en met hem kan je counteren en hoe sterker je tegenstander, counteren is voor iedereen lastig te verdedigen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 22 juni 2021 om 19:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 juni 2021 om 21:36:

9 punten uit drie wedstrijden is netjes. Het lijkt mij beter wanneer Blind van positie verandert, zodat de defensie minder kwetsbaar zal zijn, maar we wel van zijn kwaliteiten gebruik kunnen maken. Komt goed uit dat ik Van Aanholt een erg onzichtbare aanwezigheid vindt. In de eerste wedstrijd maakte hij een prachtige verdedigende actie, maar dat is alles ik mij kan herinneren van hem.

Depay, Malen
Wijnaldum
Frenkie de Jong, De Roon
Blind, Aké, De Ligt, De Vrij, Dumfries
Stekelenburg

Timber eerste stand-in voor De Vrij (wie eerste stand-in is voor De Ligt). Gravenberch maakte vandaag niet voldoende indruk om De Roon uit de basis te spelen, wie evengoed iemand was wie ik eruit had kunnen halen, maar ik weet dan niet voor wie zonder er achteruit op te gaan.


Blind moet zeker op 6, was mijn voorkeursopstelling. Was dit jaar opbouwend top, maar defensief veel zwakker dan de jaren ervoor. Lekker op 6 naast Frenkie, Wijnaldum ervoor. Die vind ik prima spelen trouwens, terwijl ik nooit kapot van hem was in oranje.


Ik heb Blind op 6 overwogen. Blijft Van Aanholt dan op links en komt Aké hierdoor linkscentraal te spelen? Timber linkscentraal is natuurlijk ook een optie. Wijndal lijkt het vooralsnog te verliezen van Van Aanholt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 juni 2021 om 13:09:

Precies. Struikelen over de laagste hindernis is het enige waar wij wel kampioen in zijn.



En wat denken de tegenstanders? Dat ze tegen het 'grote Nederland' spelen?
De Tjechen lachen net zo hard als wij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2021 om 21:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 juni 2021 om 13:09:

Precies. Struikelen over de laagste hindernis is het enige waar wij wel kampioen in zijn.



En wat denken de tegenstanders? Dat ze tegen het 'grote Nederland' spelen?
De Tjechen lachen net zo hard als wij.



Zeker. Van alle "grote" landen die ze konden treffen zijn wij de minste. Persoonlijk vind ik Engeland nog iets minder met de opstellingen die Southgate het veld in stuurt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2021 om 21:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 juni 2021 om 13:09:

Precies. Struikelen over de laagste hindernis is het enige waar wij wel kampioen in zijn.



En wat denken de tegenstanders? Dat ze tegen het 'grote Nederland' spelen?
De Tjechen lachen net zo hard als wij.


De ploegen waren niet aan te slepen die voordat de opponent bekend werd zeiden graag tegen oranje te spelen :B

Dus ook Tsjechië.

Zolang oranje niet het niveau van de het NL seizoen haalt, zul je verliezen tegen toplanden en mogelijk een zeperd boeken tegen dit soort taaie landen.

Maar ergens zie je wel wat borrelen bij oranje, zonder dat het nog een echt goed niveau heeft gehaald. Frenkie levert voetbal vanuit de as, Wijnaldum speelt functioneel en sterk, Malen is gevaarlijk, Depay is bij dat soort momenten vrijwel altijd betrokken, De Vrij heeft bijna zijn vorm van 2014.

Vraag me af waarom De Ligt nooit zo dominant is in het Nederlands elftal. Ik mis de uitstraling die hij altijd heeft, namelijk van een uit graniet gehouwen blonde rots. Nou moet hij nog wat ritme en vorm herpakken, dus ik hoop dat hij nog groeit.

En aub direct kappen met De Roon. Geef Gravenberch dat vertrouwen. Bij Ajax begon hij ook erg weifelend en eenmaal er doorheen leverde hij met de besten.

Liefst zou ik een versterkt middenveld zien met Blind, Frenkie, Gravenberch en Wijnaldum er voor. Blind kan altijd inzakken als het nodig is.

Denk wel dat deze wedstrijd gaat aangeven of oranje nog dat topniveau gaat halen, of dat dit het is. Op zich zijn de vibes goed.

 

+1/-0

Ik zie wel wat wisselende tendensen her en der zeg.... :D

Aan de ene kant vindt half Nederland dat we maar "even" de halve finale moeten bereiken, aan de andere kant zie je half Nederland pessimistisch dat we gaan struikelen over Tsjechië en dat die ook blij zijn dat ze ons treffen.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik dan maar. Aanvallend zit het verrassend goed in elkaar mits je voor Malen kiest. Diepgang, dynamiek en flinke snelheid op de omschakeling/counter. Verdedigend daarentegen houdt het niet over. Daar zit de valkuil. Leuk dat we zulke uitstekende verdedigers hebben, maar we het gat tussen middenveld/aanval en verdediging is veel te groot. Spelers kunnen er zo doorheen lopen met slechts één passje. Die gaten worden nu flink verbloemd door die uitstekende verdedigers. Hier zal de crux liggen tegen sterkere tegenstanders.

Tsjechie is niet te onderschatten om maar een cliche uit de kast te trekken, maar ik heb wel het idee dat die focus bij oranje, met Wijnaldum voorop, in orde is.

 

+2/-1

Wat een verschil in wedstrijdbeeld. Italie domineert tegen Oostenrijk en die laatste ploeg counter. Oranje leunde achterover en counterde tegen Oostenrijk...

En dat met prima verdedigers, een goed middenveld en een redelijke aanval. Eigenlijk geen excuus meer om zo reactief te spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 juni 2021 om 21:44:

Wat een verschil in wedstrijdbeeld. Italie domineert tegen Oostenrijk en die laatste ploeg counter. Oranje leunde achterover en counterde tegen Oostenrijk...

En dat met prima verdedigers, een goed middenveld en een redelijke aanval. Eigenlijk geen excuus meer om zo reactief te spelen.


Vond je Italië domineren tegen Oostenrijk in de eerste helft? Ik vond het erg saai om te zien.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 juni 2021 om 21:44:

Wat een verschil in wedstrijdbeeld. Italie domineert tegen Oostenrijk en die laatste ploeg counter. Oranje leunde achterover en counterde tegen Oostenrijk...

En dat met prima verdedigers, een goed middenveld en een redelijke aanval. Eigenlijk geen excuus meer om zo reactief te spelen.



Italië heeft nauwelijks wat laten zien. Wellicht dat dit soort wedstrijden ertussen zitten voor iedere ploeg, maar ze creëerden nauwelijks wat tegen Oostenrijk. Wat is dan slimmer/beter om te doen? Dan kan je ze in mijn optiek lekker laten komen waardoor de ruimtes groter worden en je er dus snel uit kunt. In die verlenging zie je dat de vermoeidheid begint toe te slaan bij Oostenrijk waardoor er gaten vielen die eerst niet vielen. Al met al denk ik dat Italie zich best gelukkig mag prijzen dat ze door zijn en laat dit ook voor NL een waarschuwing zijn voor vanavond.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 27 juni 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 juni 2021 om 21:44:

Wat een verschil in wedstrijdbeeld. Italie domineert tegen Oostenrijk en die laatste ploeg counter. Oranje leunde achterover en counterde tegen Oostenrijk...

En dat met prima verdedigers, een goed middenveld en een redelijke aanval. Eigenlijk geen excuus meer om zo reactief te spelen.



Italië heeft nauwelijks wat laten zien. Wellicht dat dit soort wedstrijden ertussen zitten voor iedere ploeg, maar ze creëerden nauwelijks wat tegen Oostenrijk. Wat is dan slimmer/beter om te doen? Dan kan je ze in mijn optiek lekker laten komen waardoor de ruimtes groter worden en je er dus snel uit kunt. In die verlenging zie je dat de vermoeidheid begint toe te slaan bij Oostenrijk waardoor er gaten vielen die eerst niet vielen. Al met al denk ik dat Italie zich best gelukkig mag prijzen dat ze door zijn en laat dit ook voor NL een waarschuwing zijn voor vanavond.


Precies. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ieder land maakt kans tegen de ander. Denemarken heeft zich al laten zien om ons serieus uit te kunnen dagen en Tsjechië is ook een land wie vaak zat een groot land hebben verrast.

 

+1/-1

Dat komt ervan als je de Boer als trainer aanstelt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2021 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 26 juni 2021 om 21:44:

Wat een verschil in wedstrijdbeeld. Italie domineert tegen Oostenrijk en die laatste ploeg counter. Oranje leunde achterover en counterde tegen Oostenrijk...

En dat met prima verdedigers, een goed middenveld en een redelijke aanval. Eigenlijk geen excuus meer om zo reactief te spelen.


Vond je Italië domineren tegen Oostenrijk in de eerste helft? Ik vond het erg saai om te zien.


Zal best, maar alles speelde zich af tegen de 16 aan. Die laatste pass hadden ze niet in huis, dat maakt het dan snel saai.

Maar ok, individuele kwaliteiten zag je af en toe en zij slepen het gewoon uit het vuur.

Wij verliezen van een ploeg die op zijn beurt verloor van een zeer matig Engeland.

 

+2/-0

Zo trots op mijn land momenteel! Zo dapper om een statement van dergelijke proporties te maken tegen de regering van Hongarije!

Het 90 minuten lang over het veld sjokken als een oud wijf van Wijnaldum, het demonstratief ballen aan de tegenstander schenken van Memphis en als klap op de vuurpijl de handreiking van de Ligt aan de LHBTI gemeenschap. Gewoon weigeren om iets te laten zien in een dergelijk land, niet langer meewerken aan het feestje van de corrupte UEFA. Dat zal die Orban leren!

Of misschien is de Boer wel gewoon een waardeloze coach, zijn de assistenten zoutzakken zonder zinnige inbreng en hoort minstens de helft van de huidige selectie nooit in aanmerking te komen voor het Nederlands Elftal. Dat kan het natuurlijk ook zijn. De grens tussen onkunde en werkweigering is voor mij bij Oranje de laatste tien jaar nogal vaag.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juni 2021 om 21:07:

(...) De grens tussen onkunde en werkweigering is voor mij bij Oranje de laatste tien jaar nogal vaag.



Ik vind de grens juist heel duidelijk: bijna alles is te wijten aan onkunde.

En met onderstaande ben ik het helemaal eens:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juni 2021 om 21:07:

(...) en hoort minstens de helft van de huidige selectie nooit in aanmerking te komen voor het Nederlands Elftal. (...)

 

+2/-1

Het is dus weer een (kort) toernooi geweest, waar we wel geteld nul goede wedstrijden hebben gespeeld. Nul. Met basisspelers van Barca, Juve en Liverpool is dat best knap.

De selectie is echt niet zo slecht, zeker niet als Ihattaren er weer bij wordt gehaald (die had meer gebracht dan een Promes), Gravenberch doorgroeit en Van Dijk er weer bijkomt.

Maar als je nul goede potten speelt is het mij een raadsel waar de hosanna vandaag kwam uit de pers. Neem aan dat Frank vanaf nu enkel nog gaat golfen en dat ze alsnog Bosz gaan vragen.

 

+2/-0

Stekelenburg, Blind, Timber en Gravenberch zijn fit en kunnen in ieder geval het belangrijkste deel van de voorbereiding meemaken.

Daarbij heeft Blind weer wedstrijden gespeeld en Gravenberch zich niet in de kijker gespeeld. Ik vind het prima zo.

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 juni 2021 om 22:06:

Stekelenburg, Blind, Timber en Gravenberch zijn fit en kunnen in ieder geval het belangrijkste deel van de voorbereiding meemaken.

Daarbij heeft Blind weer wedstrijden gespeeld en Gravenberch zich niet in de kijker gespeeld. Ik vind het prima zo.



Over Blind gesproken, heb de wedstrijd niet helemaal gezien maar vond hem niet best. Hij is altijd erg belangrijk geweest voor de club, maar ik vraag me af hoe lang dat zo blijft. Begint er ook echt als een oude man uit te zien. Ok, deels omdat ie kalend is en dat niet per se iets over iemands fysieke gesteldheid zegt, maar toch. Zou Martinez hem er dit seizoen uit spelen?

Daarnaast is dit scenario voor Oranje zelfs waar ik op hoopte omdat ik denk dat dat voor Ajax het beste is. En dat is toch wat voor mij het belangrijkste is.

 

+1/-0

Dit is tekenend voor het hebben van een bondscoach wie op een beperkt niveau functioneert. Ik vind dat Frank de Boer het goed heeft gedaan naar zijn kunnen: hij is eenmaal aangesteld als bondscoach en is nooit een absolute toptrainer geweest. Wetende dat hij onze bondscoach is geworden en dat hij zo goed is als hij is, heb ik niet meer over hem gezeurd vanaf het moment hij het is geworden.

Drie overwinningen in de poule, om vervolgens tegen Tsjechië eruit te vliegen; dat laatste gebeurt vaker met een modale trainer. De rode kaart was allicht wat ongelukkig. Ik had graag Oranje in de finale gezien, maar het is geen verrassing dat het ergens in de knock-out fase het al vrij vroeg mis is gegaan. Deze avond was zeer zeker een teleurstelling en verdiend geen voldoende.

Het is mooi om te zien hoe Timber zich heeft bewezen een rots in de branding te zijn. Het is ongelooflijk dat ik had overwogen om De Ligt te banken, om De Vrij centraal neer te zetten, om Timber op te stellen. Niet dat De Ligt niet goed is, maar we hebben zeer goede opties daar en De Ligt had nog altijd niet zijn topvorm te pakken.

Malen heeft het ook goed gedaan. Jammer dat na de rode kaart van De Ligt hij eraf moet voor Promes. Dan weet je dat de odds om door te gaan flink gedaald zijn. Twee assists voor Malen ook dit toernooi.

Stekelenburg heeft een goed toernooi gekeept. Dumfries is een held. Wat heeft hij zich laten zien dit toernooi!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 juni 2021 om 00:45:

Dit is tekenend voor het hebben van een bondscoach wie op een beperkt niveau functioneert. Ik vind dat Frank de Boer het goed heeft gedaan naar zijn kunnen: hij is eenmaal aangesteld als bondscoach en is nooit een absolute toptrainer geweest. Wetende dat hij onze bondscoach is geworden en dat hij zo goed is als hij is, heb ik niet meer over hem gezeurd vanaf het moment hij het is geworden.

Drie overwinningen in de poule, om vervolgens tegen Tsjechië eruit te vliegen; dat laatste gebeurt vaker met een modale trainer. De rode kaart was allicht wat ongelukkig. Ik had graag Oranje in de finale gezien, maar het is geen verrassing dat het ergens in de knock-out fase het al vrij vroeg mis is gegaan. Deze avond was zeer zeker een teleurstelling en verdiend geen voldoende.

Het is mooi om te zien hoe Timber zich heeft bewezen een rots in de branding te zijn. Het is ongelooflijk dat ik had overwogen om De Ligt te banken, om De Vrij centraal neer te zetten, om Timber op te stellen. Niet dat De Ligt niet goed is, maar we hebben zeer goede opties daar en De Ligt had nog altijd niet zijn topvorm te pakken.

Malen heeft het ook goed gedaan. Jammer dat na de rode kaart van De Ligt hij eraf moet voor Promes. Dan weet je dat de odds om door te gaan flink gedaald zijn. Twee assists voor Malen ook dit toernooi.

Stekelenburg heeft een goed toernooi gekeept. Dumfries is een held. Wat heeft hij zich laten zien dit toernooi!

Alsof we gisteren niet beschamend machteloos zijn uitgeschakeld. Een volkomen onbewogen, lauw, zelfs positief berustend stukje over een échec van enorme proporties.

Oranje is een van de lachterjes van het toernooi. Er werd maar opgegeven van de goede teamsfeer. Had de staf nog nooit eerder gezien. Maar de ploeg oogde lethargisch en na de rode kaart nog meer zelfs. Geen lijn, geen strijd, alle routiniers zakten door het ijs.

En onze 'analytici' maar afbranden wat de echte toplanden brengen in ongenuanceerde, geen stijl bewoordingen wat ronduit autistisch overkomt als je het dramatische spel van oranje ziet. Jansma over Duitsland, voordat ze Portugal van de mat tikten, VdV die Spanje afgrijselijk vond en hoopte dat oranje ze zou tegenkomen: 'fluitend' zouden we ze pakken. Totdat Spanje wel uithaalde tegen een defensieve Midden Europese ploeg waar wij gewoon bang voor leken, Van Basten vond België 'schrijnend'. Schrijnend? Heeft hij oranje uberhaupt wel zien spelen? Wat voor kwalificatie is daar van toepassing dan? België weet gewoon wel van Portugal te winnen overigens.

Je kunt uitgeschakeld worden, maar jezelf als voetbalnatie ultiem belachelijk maken, dat kan dus niet. De makkelijkste loting ooit, super matig voetbal en uitschakeling door een ontzettend matige ploeg, ondertussen de maat nemend van voetballend Europa. Hup, Holland hup, laat de leeuw en zo.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 juni 2021, 08:37:04.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021