Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 673
Reg.: 31 augustus 2009
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 13 juni 2021 om 23:29:
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 13 juni 2021 om 22:39:
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 13 juni 2021 om 22:06:
(...) Wat vdVaart al zei, gewoon niet uitzenden als we 532 spelen tegen dit soort landen.
Of niet kijken. Hoeveel staat het?
Nou het is dus 3-2 geworden en volgens alle analytici speelden we FAN-TAS-TISCH! ...
Ik vond het volkomen ruk.
Je speelt in essentie met zes verdedigers + de keeper en je krijgt er twee om je oren. Lekker hoor die ingebouwde defensieve zekerheid. De enige zekerheid die je op deze manier krijgt is dat je nog steeds makkelijk doelpunten weggeeft en zelf amper nog iets weet te creëren. Ik dacht dat ik met Bange Bertje het ergste gezien had, maar ik had het helaas mis.
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
Ik woon tegenwoordig in München en op de Duitse TV waren ze heel erg lyrisch over Oranje. Bastian Sweinsteiger was er o.a.
Vond het wel interessant om het eens vanuit Duits perspectief te horen. Ze vonden nl-oek ook de mooiste wedstrijd tot nu toe.
Nou we gaan het weer zien...
Waar ik vooral me een beetje zorgen maak is dat Timber gewoon ijzersterk is en veel te veel -nu- al in de spotslights staat en men heeft in NL ( de programma's, journalisten niks beters te doen en voor je weet gaat men weer roepen dat hij de nieuwe Rijkaard is ofzo en voor je het weet komen weer al die koopclubs met 50 miljoen voordat die gast echt eerst jarenlang bij Ajax heeft gespeeld.
En die gedachte maakt me nou niet blij.
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 15 juni 2021 om 00:08:
Ik woon tegenwoordig in München en op de Duitse TV waren ze heel erg lyrisch over Oranje. Bastian Sweinsteiger was er o.a.
Vond het wel interessant om het eens vanuit Duits perspectief te horen. Ze vonden nl-oek ook de mooiste wedstrijd tot nu toe.
Nou we gaan het weer zien...
Waar ik vooral me een beetje zorgen maak is dat Timber gewoon ijzersterk is en veel te veel -nu- al in de spotslights staat en men heeft in NL ( de programma's, journalisten niks beters te doen en voor je weet gaat men weer roepen dat hij de nieuwe Rijkaard is ofzo en voor je het weet komen weer al die koopclubs met 50 miljoen voordat die gast echt eerst jarenlang bij Ajax heeft gespeeld.
En die gedachte maakt me nou niet blij.
wit rood wit in ons bloed
Fan van Ajax
Vak: 128
Forumreacties: 308
Reg.: 7 april 2008
Dumfries de nieuwe verlosser van het NL voetbal.
Ben ik de enigste die er helemaal leip van wordt?
Vanochtend weer een pagina's groot verhaal over deze geweldenaar toen ik de krant open sloeg.
Als opkomende back in een 5 mans verdediging tegen een ploeg die met 1 of 1,5 aanvaller speelt, niet zo gek toch dat hij veel aan aanvallen toe komt?
Je had ook gewoon Berghuis rechtsbuiten kunnen zetten maar dat is denk te simpel gedacht.
Straks tegen een betere ploeg met goeie aanvallers loopt deze jongen gewoon weer op zijn teentjes om het bol te werken en komt hij amper aan aanvallen toe.
Puur verdedigend is het namelijk niet zo'n wonder.
Voetbaltechnisch houd het niks over.
En voetbalintelligentie is ook al niet zijn sterkste punt.
Dan blijft alleen de draver in hem over.
Forumreacties: 7.217
Reg.: 17 september 2007
open/sluit de onderstaande quote:wit rood wit in ons bloed schreef op 15 juni 2021 om 10:37:
Vanochtend weer een pagina's groot verhaal over deze geweldenaar toen ik de krant open sloeg.
Als opkomende back in een 5 mans verdediging tegen een ploeg die met 1 of 1,5 aanvaller speelt, niet zo gek toch dat hij veel aan aanvallen toe komt?
Je had ook gewoon Berghuis rechtsbuiten kunnen zetten maar dat is denk te simpel gedacht.
Straks tegen een betere ploeg met goeie aanvallers loopt deze jongen gewoon weer op zijn teentjes om het bol te werken en komt hij amper aan aanvallen toe.
open/sluit de onderstaande quote:wit rood wit in ons bloed schreef op 15 juni 2021 om 10:37:
Vanochtend weer een pagina's groot verhaal over deze geweldenaar toen ik de krant open sloeg. (...)
Forumreacties: 38
Reg.: 11 augustus 2017
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 15 juni 2021 om 11:30:
Klopt ja.
Een schril contrast met Timber. Die in de passing nog wel wat moet leren, maar in de dribbel gewoon heel vaardig is. Je zag hem zelfs op de helft van de tegenstander in de tweede helft. Ik zeg je: die jongen heeft het in zich om op het middenveld te spelen.
Dan komt De Ligt terug en kan Timber weer naar de bank? Of gaat hij De Vrij/De Ligt links centraal zetten met Blind als linksback?
Ik vind De Ligt namelijk ook een stuk zwakker aan de linkerkant.
Dumfries zal wel blijven staan. Maar ja die maken ze te belangrijk.
Het is ook veelzeggend dat Frank eerst Luuk de Jong brengt en pas later Malen. Wat ga je veranderen aan het spel met Luuk de Jong t.o.v. Weghorst? Helemaal niks...
Vak: -
Forumreacties: 3.294
Reg.: 14 december 2005
Ja er word ook gezegd dat van Aanholt niet hetzelfde brengt als Dumfries, maar dat is ook niet mogelijk omdat Dumfries in balbezit al op rechtsbuiten staat. Als de ene back hoog staat moet de ander meer defensief denken en aangezien Dumfries alleen maar aan aanvallen denkt kan van Aanholt niet veel anders doen.
Wat dat betreft spelen we feitelijk gewoon 4-3-3, maar dan met spelers die daar niet geschikt voor zijn, spelers op posities waar ze niet thuishoren etc.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 15 juni 2021 om 14:48:
Ja er word ook gezegd dat van Aanholt niet hetzelfde brengt als Dumfries, maar dat is ook niet mogelijk omdat Dumfries in balbezit al op rechtsbuiten staat. Als de ene back hoog staat moet de ander meer defensief denken en aangezien Dumfries alleen maar aan aanvallen denkt kan van Aanholt niet veel anders doen.
Wat dat betreft spelen we feitelijk gewoon 4-3-3, maar dan met spelers die daar niet geschikt voor zijn, spelers op posities waar ze niet thuishoren etc.
We stellen 3 centrumverdedigers op. Dan nog 2 verdedigers aan de zijkanten. Dan nog een verdedigend blok op het middenveld. Zo hey wat zijn we toch aanvallend ingesteld.
Lijkt wel Pochettino op een gegeven moment bij de Spurs.
https://www.transfermarkt.de/spielbericht/index/spielbericht/2917404
https://www.transfermarkt.de/spielbericht/index/spielbericht/2917372
Sowieso triest hoe veel teams spelen. PSG met zoveel kwaliteit speelt gewoon op de counter. Frankrijk idem dito. Frankrijk kan wel 2 elftallen opstellen die gewoon sterk zijn. Oranje niet 1.
Met aanvallend voetbal heeft het niks te maken.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.738
Reg.: 19 november 2001
Ik vind het ook gewoon vervelend om naar te kijken. In 1998 haalden we de 4e plaats op het WK, maar het waren geweldige wedstrijden. In 2010 speelden we de finale, maar het enige wat ik mij herinner is dat Robben ons geen wereldkampioen maakt. Van 2014 is blijven hangen dat we iets met penalties goed en fout deden, oja en een kopbal van vPersie. Kortom: liever goed spelen met aanvallend voetbal en dan de boot in gaan, dan een half resultaat met betonvoetbal.
edit: overigens kan countervoetbal echt wel mooi zijn om naar te kijken. Inter Milan won in 2010 de CL met messcherpe counters, was echt een genot om te zien. Dus ja, zwart/wit is het natuurlijk ook niet echt...
Toen Eto'o linksback stond bedoel je? Tja ik heb er niks mee. Ik ben een Cruijffista. Dat negatieve spel is alleen maar gekomen omdat Barcelona steeds beter werd en ploegen er niks aan konden doen. Zelfs niet met smerige overtredingen. Toen werd het steeds meer ingraven en aangezien de moeilijkheidsgraad dan toeneemt voor de aanvallende ploeg, die al veel risico's neemt omdat ze achterin veel ruimte weggeven, was dat de beste oplossing.
We hebben gezien dat ploegen daarmee succesvol kunnen zijn. En ook met minder spelersmateriaal maak je zo een betere kans. Maar als je jaarlijks honderden miljoenen pompt in een team en je gaat nog steeds zo spelen dan ben je heel triest bezig. Want voetballend zijn veel van die ploegen niet beter dan pak en beet een Ajax uit Amsterdam. Die het moeten doen met een beperkt budget.
De dood aan het negatieve voetbal. Wij willen toch vermaakt worden of niet dan? Mensen begonnen het Barca van Pep saai te vinden omdat ze zo goed waren. Bizar. Ja vind je het gek dat je vaak de bal van links naar rechts en naar voren moet verplaatsen om door zulke gesloten verdedigingen te komen? En dan nog kwamen ze er vaak doorheen.
Mbappe en Neymar zijn 2 fantastische voetballers. Waarom counteren? Pfffff
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 16 juni 2021 om 10:52:
Ik vind het ook gewoon vervelend om naar te kijken. (...)
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 16 juni 2021 om 10:52:
Ik vind het ook gewoon vervelend om naar te kijken. In 1998 haalden we de 4e plaats op het WK, maar het waren geweldige wedstrijden. In 2010 speelden we de finale, maar het enige wat ik mij herinner is dat Robben ons geen wereldkampioen maakt. Van 2014 is blijven hangen dat we iets met penalties goed en fout deden, oja en een kopbal van vPersie. Kortom: liever goed spelen met aanvallend voetbal en dan de boot in gaan, dan een half resultaat met betonvoetbal.
edit: overigens kan countervoetbal echt wel mooi zijn om naar te kijken. Inter Milan won in 2010 de CL met messcherpe counters, was echt een genot om te zien. Dus ja, zwart/wit is het natuurlijk ook niet echt...
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.738
Reg.: 19 november 2001
Vak: -
Forumreacties: 3.294
Reg.: 14 december 2005
Griekenland had ook geen best materiaal in 2004, Wales in 2016 ook niet om over IJsland nog maar te zwijgen. Niet alleen het spelersmateriaal bepaald hoe je presteert. Juist als het spelersmateriaal matig is kan een goede trainer en een duidelijk ingeslepen systeem het verschil maken. En laat dat nu juist het probleem zijn.
Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021