Forumreacties: 2.455
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 oktober 2024 om 16:20:
Til is er alleen bij omdat Koopmeiners, Veerman en De Jong nog niet beschikbaar zijn. Lachwekkend als die zou spelen, vind het echt een speler van niks.
Verder toch wel weer veel afwezigen hoor. Timber, Aké, en bovengenoemd trio. Zitten toch een hoop potentiële basisklanten tussen.
Ik zou denk ik alsnog 4-3-3 spelen, met Q. Timber dan bij op het middenveld. De Vrij stond er dan bij mij niet in. Verder dezelfde namen als de post hierboven.
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.929
Reg.: 23 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:skimovic schreef op 12 oktober 2024 om 10:49:
VD Ven centraal ipv Van Dijk en dan Maatsen linksback, zou voor mij een no-brainer zijn.
Maar met Koeman weet je het niet, die kan zomaar voor Hato kiezen. Terwijl dat geen echte linksback is (ookal staat hij daar bij ons wel)
Stelling: Frimpong had niet (Dumfries) zijn man laten lopen bij de 1-0.
Context: Reijnders verloor de bal en o.a. Dumfries liep al naar voren met een aanval van Oranje gaande in gedachten. Toen de Hongaren de bal veroverden, reageerde Dumfries te traag en liep achter de feiten aan waardoor het doelpunt vervolgens werd gemaakt.
Overigens: daarvoor zie ik Dumfries vaak helemaal op rechtsbuiten staan, maar wordt amper aangespeeld door bijvoorbeeld Van Dijk wie zoekende is met de bal aan zijn voet en speelt vaak door het midden, wat tot balverlies leidt. Wordt Dumfries over het hoofd gezien of is hij niet goed genoeg aanspeelbaar? Het lijkt zo op een 3-2-4-1 formatie overigens, met Van de Ven als derde centrale verdediger. Had je dan niet beter met Frimpong i.p.v. Dumfries kunnen spelen?
Leuk dat Dumfries de gelijkmaker maakt, zodoende veel complimenten in de media krijgt ("verzaakt nooit", lol), zelfs als enige een 7 op een andere site krijgt (hoogste cijfer, lol), maar hoe goed analyseert men de wedstrijd daadwerkelijk?
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 12 oktober 2024 om 11:52:
Stelling: Frimpong had niet (Dumfries) zijn man laten lopen bij de 1-0.
Context: Reijnders verloor de bal en o.a. Dumfries liep al naar voren met een aanval van Oranje gaande in gedachten. Toen de Hongaren de bal veroverden, reageerde Dumfries te traag en liep achter de feiten aan waardoor het doelpunt vervolgens werd gemaakt.
Overigens: daarvoor zie ik Dumfries vaak helemaal op rechtsbuiten staan, maar wordt amper aangespeeld door bijvoorbeeld Van Dijk wie zoekende is met de bal aan zijn voet en speelt vaak door het midden, wat tot balverlies leidt. Wordt Dumfries over het hoofd gezien of is hij niet goed genoeg aanspeelbaar? Het lijkt zo op een 3-2-4-1 formatie overigens, met Van de Ven als derde centrale verdediger. Had je dan niet beter met Frimpong i.p.v. Dumfries kunnen spelen?
Leuk dat Dumfries de gelijkmaker maakt, zodoende veel complimenten in de media krijgt ("verzaakt nooit", lol), zelfs als enige een 7 op een andere site krijgt (hoogste cijfer, lol), maar hoe goed analyseert men de wedstrijd daadwerkelijk?
In de media wordt gesproken over één van de slechtste interlands aller tijden, gisteravond tegen de Duitsers. Nu kan ik me nog een 2-2 herinneren tegen Estland een jaar of tien geleden, maar het was inderdaad bar, maar dan ook bar slecht. Wat dat betreft bizar dat je in de slotfase nog twee goede mogelijkheden krijgt op de 1-1 via Simons en daarna Malen. Maar die kregen we ook alleen omdat Duitsland gas terug nam.
Je speelt tegen een ernstig gehavend Duitsland, dit was echt dé kans om daar een keer te winnen. Heel zonde hoe dit nu gaat. En ik vind het echt de nederlaag van Koeman, want er klopte geen kloten van in het veld.
Ik zie nu mensen afgeven op Van de Ven, Timber en Hato, maar aan de hele veldbezetting bij Oranje is geen touw vast te knopen en dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de coach. De tegengoal van Hongarije kwam ook voort uit onduidelijkheid over de afspraken, waardoor die gozer bij de tweede paal vrij kwam. En ik heb gisteren zó vaak die Duitse backs vrij zien staan aan de zijkanten, niet normaal meer.
Ik zag een combinatie van veel factoren die ertoe leidden dat je ook tegen dit Duitsland-B hopeloos achter de feiten aanliep. Een greep:
- Om één of andere reden wil Koeman pas na veertig meter beginnen met opjagen en drukzetten. Dat is een keuze. Het zou de mijne niet zijn. Duitsland gaf nog geen tien meter cadeau. Zo goed zijn die Duitse verdedigers niet, voetballend gezien. Zet ze gewoon onder druk. De sporadische gevallen toen dat wel gebeurde, likte die keeper 'm binnen de kortste keren naar voren en kon je voor de afvallende bal gaan. Dat moet je natuurlijk hebben.
- Reijnders was bij balbezit tegenstander de meest vooruitgeschoven man en Timber kwam daar regelmatig nog eerder dan Brobbey onder. Brobbey leek de instructie te hebben om pas rond de middellijn de eerste Duitser op te vangen, de verdedigende middenvelder. Er zal vast een idee achter hebben gezeten, maar ik begreep hier geen pepernoot van. Het hele middenveld lag open, waardoor Duitsland heel eenvoudig een vrije man kon vinden op dat middenveld, ofwel combinerend, ofwel na een afvallende bal. Gravenberch houdt het natuurlijk niet in zijn eentje dicht daar. Vervolgens vonden ze telkens snel de vrije man aan de zijkanten. Onbegrijpelijk waarom je bij balbezit tegenstander moedwillig je eigen middenveld uit elkaar trekt. Reijnders en Timber moesten belachelijk veel meters maken, die hielden dat niet vol en kwamen overal te laat. Wat begrijpelijk is, onder die omstandigheden. Echt een tactische fout.
- De kritiek op Hato deel ik niet zo, die speelt z'n eerste interland als basisspeler en was zeker niet de slechtste verdediger. In de tweede helft speelde hij ook eigenlijk prima. Van de Ven vond ik het grotere probleem achterin, samen met Timber (die zich regelmatig aanbood vlak voor de verdediging). Hoeveel ballen die twee hebben ingeleverd of slecht hebben ingespeeld, niet normaal. Van de Ven oogde sowieso erg nerveus en onbetrouwbaar. Die had ik in de rust naar linksback gezet en Hato centraal. En anders wisselen. Als je al zo moeilijk aan het voetballen komt, wil je centraal achterin minstens spelers hebben staan die ballen hard en zuiver inspelen. Anders krijg je het tempo nooit omhoog en ga je geen vrije man vinden.
- Dumfries hebben we het al vaker over gehad, het was weer een drama. Veel balverlies, telkens kansloze ballen terug naar de CV's die dan geen keuze hebben behalve terug naar Verbruggen, niet één keer met een goed getimede rush vrij gekomen aan de rechterkant. Ik las dat Frimpong in de belangstelling staat van Real. Laat dat aub doorgaan en laat hem daar vaste rechtsback worden, zodat Koeman er op een zeker moment niet meer omheen kan. Dumfries gaat je het volgende toernooi kosten.
- Het tempo van achteruit was hemeltergend. Dat komt door verdedigers met een zeer beperkt voetballend vermogen, vooral aan de rechterkant. Bovendien was er weinig beweging op ons middenveld. Vleugelspelers stonden continu hoog vastgeplakt en boden zich nauwelijks aan, Gakpo was wat dat betreft nog het ergst, die kon alleen bereikt worden met lange ballen achter de verdediging. Quick wins voor nu: Van de Ven alleen nog als back gebruiken, Frimpong als eerste rechtsback inzetten, Q. Timber voorlopig niet meer in de basis want heeft het niveau nog niet. Als iedereen weer terug is, zou ik het centrale duo J. Timber en Aké graag een keer willen zien.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 15 oktober 2024 om 12:02:
Frimpong viel in; Dumfries bleef staan.
Geertruida viel in; Dumfries bleef staan.
Ditmaal redde Koeman's lieveling hem niet.
Ook geen Weghorst beide wedstrijden, om op te treden als zijn reddende engel. Helaas Ronald: 1 punt (over 2 wedstrijden) maar ditmaal.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 oktober 2024 om 12:04:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 15 oktober 2024 om 12:02:
Frimpong viel in; Dumfries bleef staan.
Geertruida viel in; Dumfries bleef staan.
Ditmaal redde Koeman's lieveling hem niet.
Ook geen Weghorst beide wedstrijden, om op te treden als zijn reddende engel. Helaas Ronald: 1 punt (over 2 wedstrijden) maar ditmaal.
En bovendien: het voetbal wordt alsmaar slechter.
Dit is een doodlopende weg op deze manier.
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Heb me bijzonder verbaasd over de media gisteren en vandaag (en eigenlijk de afgelopen paar dagen). Wat had men gisteren dan verwacht, na al een van de slechtste interlands ooit tegen Hongarije vorige week vrijdag? Er werd toen net gedaan of Nederland niet zoveel verkeerd deed, maar dat was echt een armoedige wanvertoning pur sang, zowel voetballend, organisatorisch als mentaal. Gisteren moet dan ook geen verrassing zijn geweest, maar zoals het de media betaamt is het nu opeens allemaal dramatisch en onverwacht. Tegen Hongarije liet men zich nog een luur leggen omdat Dumfries - die dramatisch speelde, maar opeens weer een super heldenrol werd toebedicht - nog een bal erin knikt.
De bewierookte Timber was tweemaal dramatisch. Xavi kan er gewoon niet zo veel van (al dan niet alleen bij Oranje, ik zie hem bij zijn ploeg nooit) en die Van de Ven heb ik net als De Ligt nog weinig goeds zien doen bij het Nederlands elftal. Zonder Aké, Schouten en Frenkie is het voetballend bijzonder matig.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 15 oktober 2024 om 12:47:
Heb me bijzonder verbaasd over de media gisteren en vandaag (en eigenlijk de afgelopen paar dagen). Wat had men gisteren dan verwacht, na al een van de slechtste interlands ooit tegen Hongarije vorige week vrijdag? Er werd toen net gedaan of Nederland niet zoveel verkeerd deed, maar dat was echt een armoedige wanvertoning pur sang, zowel voetballend, organisatorisch als mentaal. Gisteren moet dan ook geen verrassing zijn geweest, maar zoals het de media betaamt is het nu opeens allemaal dramatisch en onverwacht. Tegen Hongarije liet men zich nog een luur leggen omdat Dumfries - die dramatisch speelde, maar opeens weer een super heldenrol werd toebedicht - nog een bal erin knikt.
De bewierookte Timber was tweemaal dramatisch. Xavi kan er gewoon niet zo veel van (al dan niet alleen bij Oranje, ik zie hem bij zijn ploeg nooit) en die Van de Ven heb ik net als De Ligt nog weinig goeds zien doen bij het Nederlands elftal. Zonder Aké, Schouten en Frenkie is het voetballend bijzonder matig.
Forumreacties: 3.289
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 oktober 2024 om 13:03:
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 15 oktober 2024 om 12:47:
Ja, terechte verbazing. Je speelt tegen Hongarije vreselijk, verandert niets wezenlijks aan de speelwijze en men verwacht dan tegen Duitsland beterschap.
Ik zeg het wel vaker: als je wilt dat er iets verandert, moet je iets veranderen.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.362
Reg.: 25 april 2004
Vond Hato er in de samenvatting ook weer niet zo heel slecht uitzien. Ook niet als je naar zijn statistieken kijkt. Wijnstekers gaf hem een onvoldoende in De Telegraaf en merkte op dat hij slordig was en veel balverlies leed. Dat zie ik in de cijfers helemaal niet zo terug. Volgens mij waren er maar 2 of 3 spelers die minder balverlies leden. Alleen bij de tegengoal en de afgekeurde goal vond ik hem niet helemaal overtuigend.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 15 oktober 2024 om 19:56:
Vond Hato er in de samenvatting ook weer niet zo heel slecht uitzien. Ook niet als je naar zijn statistieken kijkt. Wijnstekers gaf hem een onvoldoende in De Telegraaf en merkte op dat hij slordig was en veel balverlies leed. Dat zie ik in de cijfers helemaal niet zo terug. Volgens mij waren er maar 2 of 3 spelers die minder balverlies leden. Alleen bij de tegengoal en de afgekeurde goal vond ik hem niet helemaal overtuigend.
Forumreacties: 67
Reg.: 8 oktober 2023
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 oktober 2024 om 09:14::
- Om één of andere reden wil Koeman pas na veertig meter beginnen met opjagen en drukzetten. Dat is een keuze. Het zou de mijne niet zijn. Duitsland gaf nog geen tien meter cadeau. Zo goed zijn die Duitse verdedigers niet, voetballend gezien. Zet ze gewoon onder druk. De sporadische gevallen toen dat wel gebeurde, likte die keeper 'm binnen de kortste keren naar voren en kon je voor de afvallende bal gaan. Dat moet je natuurlijk hebben.
We moeten eigenlijk geluk hebben dat Slot op het juiste moment bondscoach wordt met de juiste generatie aan spelers tot zijn beschikking. Momenteel toch de enige Nederlandse trainer die weet wat ie doet. Laat al heel snel bij Liverpool zien veel beter dan Ten Hag te zijn. Bosz doet het goed bij PSV, maar is natuurlijk niet iemand met dezelfde klasse als die van Arne. Koeman zit gewoon in de trein die terug in de tijd gaat, geloof ik.
Na PSV, EL-wedstrijd en Twente alweer tijd voor Oranje. Taylor, Hato, Weghorst en Brobbey zijn van de partij.
Mark Flekken
Nick Olij
Bart Verbruggen
Micky van de Ven
Nathan Aké
Virgil van Dijk
Denzel Dumfries
Jeremie Frimpong
Lutsharel Geertruida
Jorrel Hato
Jan Paul van Hecke
Matthijs de Ligt
Ian Maatsen
Stefan de Vrij
Ryan Gravenberch
Noa Lang
Tijjani Reijnders
Kenneth Taylor
Guus Til
Quinten Timber
Mats Wieffer
Brian Brobbey
Cody Gakpo
Justin Kluivert
Donyell Malen
Wout Weghorst
Joshua Zirkzee
Ik zou dit eens proberen:
Gakpo, Zirkzee, Malen
Reijnders
Gravenberch, Wieffer
Aké, Van Dijk (c), Van de Ven, Frimpong
Verbruggen
Aké, Van Dijk en Van de Ven blijven achter; Frimpong gaat naar voren toe en zal net als Gakpo de flanken bestrijden; Malen wat meer een vrije rol, met een terugzakkende Zirkzee.
Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal