Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 30 mei 2020 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

EK88 schreef op 30 mei 2020 om 19:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 18:45:

Als er iemand op internet zoekt naar een handleiding voor waterstof- of spijkerbom en besteld de ingredienten op Amazon; mogen van mij de opsporingsdiensten die gast een bezoekje brengen voordat hij zijn brouwsel gaat testen tijdens de marathon van Amsterdam.

En dat is ook precies waarvoor de sleepwet bedoeld is.


Dat vraag ik me af. De sleepwet is voor de opsporingsdiensten misschien juist niet bedoeld voor dat directe bezoekje. Maar juist voor die overtreding op dag x in de toekomst waarna ze dagen, maanden, misschien nog terug kunnen kijken naar al jouw zoekopdrachten, telefoongesprekken etc. om je er dus in theorie jaren later nog mee te kunnen confronteren.



Yep en dan vissen ze over een jaar jouw signaal bij het RIVM er tussen uit en weten ze precies waar jij het afgelopen jaar bent geweest, zoals ik al zei het wordt in de toekomst Crowd Control.... En dan kunnen we wel wetten hebben, maar als er 500 doden vallen dan zijn die snel aan de kant gezet.

PS de meeste criminelen kopen hun grondstoffen zwart en niet via het internet.



Je bedoeld obscure sites zoals HansaMarket via een TOR browser.
Blijft internet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 mei 2020, 20:16:56.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 20:10:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 mei 2020 om 20:06:

@Potter, En zo niet? Wat gebeurt als de eigen wet met voeten wordt getreden?



Dan word de overheid daarvoor op de vingers getikt. Door de club van Ronald Prins of door de FG.



Liggen ze daar wakker van?

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 20:09:

Rechtstandig in zijn kont misschien.



Info: https://youtu.be/e9yK1QndJSMlink

Ga maar beluisteren waarom en hoe dat juridisch wat meer voeten in de aarde heeft dan zich enkel regulier laten berechten.

Jouw inhoud verwerp ik apert. Ik ben geen tegenstander van technologische controle (datamining, sleepwet), wel van de realiteit van rigide machtsblokken waartegen zelfs de slimste mensen kennelijk niets kunnen ofwel gaan beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 20:11:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 30 mei 2020 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

EK88 schreef op 30 mei 2020 om 19:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 18:45:

Als er iemand op internet zoekt naar een handleiding voor waterstof- of spijkerbom en besteld de ingredienten op Amazon; mogen van mij de opsporingsdiensten die gast een bezoekje brengen voordat hij zijn brouwsel gaat testen tijdens de marathon van Amsterdam.

En dat is ook precies waarvoor de sleepwet bedoeld is.


Dat vraag ik me af. De sleepwet is voor de opsporingsdiensten misschien juist niet bedoeld voor dat directe bezoekje. Maar juist voor die overtreding op dag x in de toekomst waarna ze dagen, maanden, misschien nog terug kunnen kijken naar al jouw zoekopdrachten, telefoongesprekken etc. om je er dus in theorie jaren later nog mee te kunnen confronteren.



Yep en dan vissen ze over een jaar jouw signaal bij het RIVM er tussen uit en weten ze precies waar jij het afgelopen jaar bent geweest, zoals ik al zei het wordt in de toekomst Crowd Control.... En dan kunnen we wel wetten hebben, maar als er 500 doden vallen dan zijn die snel aan de kant gezet.

PS de meeste criminelen kopen hun grondstoffen zwart en niet via het internet.



Je bedoeld obscure sites zoals HansaMarket via een TOR browser.
Blijft internet.


Nee, ik bedoel gewoon iemand handje contantje betalen met overdracht van goederen zonder enige raakpunten naar het internet.

 

+1/-0

https://joop.bnnvara.nl/videos/donald-trump-kan-nederland-dwingen-tot-inzet-kernwapenslink

Wat hebben we eigenlijk wel in eigen hand? Wij kunnen wel schijnheilig doen met regeltjes en wetten (waar ik trouwens niet in geloof) Maar als een ander over zaken beslist dan houdt het toch op...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 17:17:

https://joop.bnnvara.nl/videos/donald-trump-kan-nederland-dwingen-tot-inzet-kernwapenslink

Wat hebben we eigenlijk wel in eigen hand? Wij kunnen wel schijnheilig doen met regeltjes en wetten (waar ik trouwens niet in geloof) Maar als een ander over zaken beslist dan houdt het toch op...



Of zorgen dat "we" de "ander" worden.

(Ik weet helaas niet hoe. Anders had ik deze quote wel geschreven vanaf een bootje in Monaco.)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 mei 2020 om 17:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 17:17:

https://joop.bnnvara.nl/videos/donald-trump-kan-nederland-dwingen-tot-inzet-kernwapenslink

Wat hebben we eigenlijk wel in eigen hand? Wij kunnen wel schijnheilig doen met regeltjes en wetten (waar ik trouwens niet in geloof) Maar als een ander over zaken beslist dan houdt het toch op...



Of zorgen dat "we" de "ander" worden.

(Ik weet helaas niet hoe. Anders had ik deze quote wel geschreven vanaf een bootje in Monaco.)


Ik kan hier ook geen antwoord op geven, maar Nederland had allang zelfvoorzienend kunnen zijn. En onze natuur is handelen, geld maken, nog meer geld maken, landje veroveren, in de schulp kruipen en steun zoeken.... Zo anno 2020 kom je er achter dat niet zo n slimme politiek was. We hebben al eeuwen geld zat.

Nederland heeft denk ik de slimste inwoners van de wereld (voor de patat generatie). Nu benadert Rutte de mayonaise generatie, hij weet dat ouderen et cetera klaar met hem zijn.... De jeugd is makkelijk te beïnvloeden, alleen ze hebben geen ene kijk meer. En ja daar heb ik ervaring mee. De politiek springt er weer op in met hun agenda's, zonder na te denken stemt de jeugd.....

Trouwens de eerste die tijdreizen uitvind is de grote winnaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 mei 2020 om 19:05:

Dank voor de medegedeelde kennis.

Potter, Hoe kijk jij tegen de zaak van Edward Snowden aan ?

Wat mij betreft een illegaal machtsmisdrijf van het Witte Huis en de USA-Government met alle NAVO-partners. Die man zou in de race moeten zijn als hun president. Ethisch kompas, zwaar deskundig, stressbestendig.



Snowden-Chelsea Manning




Die twee hadden werkelijk helemaal niks met elkaar te maken. Die Chelsea (was toen nog een hij) diende btw in Irak en niet Afghanistan en de Boston Bombers kwamen niet uit Kazachstan.

Ps Barack Obama heeft de straf van Chelsea op een gegeven moment kwijt gescholden... Later moest ze weer de bak in omdat ze niet tegen Wikileaks wilde getuigen, waar Snowden nooit mee in aanraking is gekomen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 mei 2020, 19:39:01.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 19:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 mei 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 mei 2020 om 19:05:

Dank voor de medegedeelde kennis.

Potter, Hoe kijk jij tegen de zaak van Edward Snowden aan ?

Wat mij betreft een illegaal machtsmisdrijf van het Witte Huis en de USA-Government met alle NAVO-partners. Die man zou in de race moeten zijn als hun president. Ethisch kompas, zwaar deskundig, stressbestendig.



Snowden-Chelsea Manning




Die twee hadden werkelijk helemaal niks met elkaar te maken. Die Chelsea (was toen nog een hij) diende btw in Irak en niet Afghanistan en de Boston Bombers kwamen niet uit Kazachstan.

Ps Barack Obama heeft de straf van Chelsea op een gegeven moment kwijt gescholden... Later moest ze weer de bak in omdat ze niet tegen Wikileaks wilde getuigen, waar Snowden nooit mee in aanraking is gekomen.



Daar heb je gelijk in. Ik merkte gisterenavond al dat ik Asange en Snowden door elkaar heb gehaald. Maar ik had geen zin meer om dat te herstellen.

Het zou ook mijn kijk niet veranderen.
Wat voor Asange geld, geldt ook voor Snowden.

Áls je vind dat in je werk ergens mee te maken krijgt waarvan je voor je zelf oprecht vindt dat je je ambtsgeheim moét schenden, ga je er niet vandoor als een haas. Dan onderga je waarvan je vindt dat het in de lijn ligt met het 'goede' wat je hebt gedaan. Besluit je er wel als een haas vandoor te gaan doe je dat alleen maar vanuit de twijfel of je eigenlijk wel het juiste hebt gedaan.

En die linkse media (bnnvara) lees ik trouwens bij voorkeur niet. Dit is weer zo'n half insinuerend propaganda (uit 2019 trouwens). In de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties hebben vijf landen het vetorecht: de Verenigde Staten, Rusland, China, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Dus ook als Xi JinPing vind dat we kernwapens moeten gooien gaan we dat gewoon doen. Maar dat wordt natuurlijk niet genoemd, want dan heeft Joop geen stukje meer, want ze vinden alleen maar wat van TRump. Wat interessant is, is de situatie waarin Macron vervolgens de NAVO verbied kernwapens te gooien.

Zo aan een leiband ligt dus niemand. Maar die suggestie was precies wat Joop wel wilde wekken, door heel bewust de overige 4 landen met vetorecht uit het stukje te laten.

Nieuwswaarde van manke pinquin.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 mei 2020, 20:33:53.

 

+2/-0

Nieuws waarde 1001%, die dingen liggen er al sinds 1961, ze worden eerdaags vervangen omdat ze verouderd zijn. Ze zijn eigendom van de VS. Waarom moeten ze vernieuwd worden als we juist van kernwapens af willen..... Een zogenaamd geheim van de overheid, door de NAVO op een knullige manier ontmanteld. Wie mag ze laten afschieten..... Trouwens grappig in een politiek instabiel land als Turkije heeft de VS ze ook liggen...

PS ik ben niet links of rechts, ik haat ze allebei. Politici, rechters et cetera ze kunnen allemaal helemaal niks in directe toegevoegde waarde. Allemaal bankrekeningen vol voor oordelen als stinkende beulen.... Meest verschrikkelijke mensen op deze aarde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 20:57:

Nieuws waarde 1001%, die dingen liggen er al sinds 1961, ze worden eerdaags vervangen omdat ze verouderd zijn. Ze zijn eigendom van de VS. Waarom moeten ze vernieuwd worden als we juist van kernwapens af willen..... Een zogenaamd geheim van de overheid, door de NAVO op een knullige manier ontmanteld. Wie mag ze laten afschieten..... Trouwens grappig in een politiek instabiel land als Turkije heeft de VS ze ook liggen...

PS ik ben niet links of rechts, ik haat ze allebei. Politici, rechters et cetera ze kunnen allemaal helemaal niks in directe toegevoegde waarde. Allemaal bankrekeningen vol voor oordelen als stinkende beulen.... Meest verschrikkelijke mensen op deze aarde.



Inmiddels is het echt iedereen hier wel bekend wat jij van politiek vindt, en dat jij in jouw ogen de enige bent die 'het' ziet.

En nu. Moet iedereen vanavond maar een cocktail van medicijnen innemen? Het is immers allemaal ruk hier. Of moeten we hier met zn allen achter jou aanrennen en coupe plegen? Het is niet precies duidelijk.

Overigens wordt dat veto recht tot nu toe alleen maar ingezet om VN-besluiten te blokkeren. Dat klinkt al wat beter als democratie. En het is wat anders als de suggestie dat we aan een leiband lopen van de VS.

En daarom heb ik helemaal niets met nieuwssites. Of met sukkelig in elkaar gezette propaganda websites. En ik ben ook niet rechts of links.

Ik heb wel een hekel aan van alles wat mensen proberen te beïnvloeden. Of het nu PVV aanhangers zijn, of FvD aanhangers of KickOut ZP, AntiVaccers, 5G gekkies en zelfs de Vara. Die proberen niet te waarschuwen, die proberen zieltjes te winnen voor hun zaak.

Als ik ergens voor kies doe ik dat zelf, ook al vinden anderen dat ik een onlogische keuze maak. En dat is bv ook precies waarom ik tegen het referendum heb gestemd. Je kunt 2x kiezen in elke 4 jaar. Dan moet je maar de goede keuze maken.

Ikzelf zou Rusland nou niet als politiek instabiel kenmerken. Ik maak me ook helemaal niet druk om Rusland of de VS. Ik ben nu een keer of 15 aangeschoven bij het Haags College (geen koekenbakkers), en waar ik voor uitkijk is Xi JinPing. Vele malen slimmer dan Trump en Poetin, en het westen heeft tientallen jaren achterstand in hun China beleid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 mei 2020, 21:29:17.

 

+1/-0

Oké nog 1 keer misschien dringt het dan bij je door.... We moeten de wereld ontmantelen van kernwapens. Waarom moeten wij dan 22 stuks nieuwe neerleggen. Druist regelrecht tegen het NAVO beleid in.

En over jou, jij denkt dat alles met PC's gemaakt wordt en dat er voor de rest niks meer belangrijk is. Jij vind het nodig om hier een half bos plat te slaan voor 5G masten.... Wij hebben een mededeling voor je, blijf maar lekker in Amsterdam, wij zitten hier niet op zulke figuren te wachten die een wc via hun mobieltje zoeken.

 

+1/-0

Potter, Jij lijkt vooralsnog zeker niet iemand die nuttige keuzes maakt, maar je probeert het.

Dwtk, Inderdaad lijkt het erop dat je jezelf Goddelijke gaves toedicht, door allerlei hypergeneralisaties en utopieën.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 21:26:

Oké nog 1 keer misschien dringt het dan bij je door.... We moeten de wereld ontmantelen van kernwapens. Waarom moeten wij dan 22 stuks nieuwe neerleggen. Druist regelrecht tegen het NAVO beleid in.

En over jou, jij denkt dat alles met PC's gemaakt wordt en dat er voor de rest niks meer belangrijk is. Jij vind het nodig om hier een half bos plat te slaan voor 5G masten.... Wij hebben een mededeling voor je, blijf maar lekker in Amsterdam, wij zitten hier niet op zulke figuren te wachten die een wc via hun mobieltje zoeken.



Jij bent niet van de regeltjes, dus ik ga er vanuit dat ik gewoon op je balkon mag kakken. (oke flauw)

Dus:
- wij moeten de wereld ontmantelen van kernwapens (doet iedereen dat ook?)
- wij vervangen 22 stuks. (zijn wij de enigen die dat doen?)

Wat betekenen deze twee gegevens nu daadwerkelijk. Gaan we ze ook daadwerkelijk afschieten? Houdt iedereen zich aan de afspraak van ontmanteling? (Irak, China?)
Deze twee gegevens betekenen helemaal niets. Het is zonder de complete context hooguit 'merkwaardig'. Het is zelfs meer insinuerend, mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is zouden kunnen gaan denken dat er een kernoorlog op komst is.

Jij ziet deze twee gebeurtenissen blijkbaar als twee bij elkaar horende zaken, maar komt het in je op dat je misschien nog 34 variabelen mist?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 31 mei 2020 om 21:31:

Potter, Jij lijkt vooralsnog zeker niet iemand die nuttige keuzes maakt, maar je probeert het.

Dwtk, Inderdaad lijkt het erop dat je jezelf Goddelijke gaves toedicht, door allerlei hypergeneralisaties en utopieën.



Luigi ik maak eigenlijk geen enkele keuze :)
Ik vindt Nederland een prima land om te wonen. De zomers zijn lekker, mijn pensioen is goed en en we hebben allemaal kiesrecht.

Het was meer als bijvoeglijke term bedoeld bij mijn opmerking dat ik een enorme hekel heb aan beïnvloeding.

 

+1/-0

Ik heb twee rottweilers, dus doe een poging..... Ik zal de deur open zetten.

En over simpele zielen gesproken, de nucleaire bommen die in Nederland liggen dienen onder een F16 oid geknoopt te worden, denk jij daar China of Irak mee te bereiken, om maar te zwijgen over de 34 problemen die je onderweg tegenkomt.....

Ik moet wel zeggen, je bent komisch, maar zou me toch iets meer verdiepen dingen voordat je wat zegt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 21:45:

Ik heb twee rottweilers, dus doe een poging..... Ik zal de deur open zetten.

En over simpele zielen gesproken, de nucleaire bommen die in Nederland liggen dienen onder een F16 oid geknoopt te worden, denk jij daar China of Irak mee te bereiken, om maar te zwijgen over de 34 problemen die je onderweg tegenkomt.....

Ik moet wel zeggen, je bent komisch, maar zou me toch iets meer verdiepen dingen voordat je wat zegt.



Lieve help, je gaat ons toch niet vertellen dat Amerika een kernoorlog tegen Luxemburg van plan is, en ons daarvoor wil inzetten?

Schandalig. We hebben bijna dezelfde driekleur als dat land.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 mei 2020 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 21:45:

Ik heb twee rottweilers, dus doe een poging..... Ik zal de deur open zetten.

En over simpele zielen gesproken, de nucleaire bommen die in Nederland liggen dienen onder een F16 oid geknoopt te worden, denk jij daar China of Irak mee te bereiken, om maar te zwijgen over de 34 problemen die je onderweg tegenkomt.....

Ik moet wel zeggen, je bent komisch, maar zou me toch iets meer verdiepen dingen voordat je wat zegt.



Lieve help, je gaat ons toch niet vertellen dat Amerika een kernoorlog tegen Luxemburg van plan is, en ons daarvoor wil inzetten?

Schandalig. We hebben bijna dezelfde driekleur als dat land.


Ik zeg alleen dat als je in mijn huis schijt, dat ik twee dames heb die het daar niet mee eens zijn....

Twee ik zeg dat je met nucleaire valbommen China en Irak niet bereikt. Die dingen liggen niet voor niks op VLIEGBASIS Volkel.....

De rest verzin je zelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 mei 2020 om 21:13:

(...) En dat is bv ook precies waarom ik tegen het referendum heb gestemd. Je kunt 2x kiezen in elke 4 jaar. Dan moet je maar de goede keuze maken. (...)



En wat als degene(n) die jij kiest niet waarmaken, niet doen wat ze beloven of niet competent blijken te zijn?

Of als een referendumonderwerp in geen enkel verkiezingsprogramma voorkwam c.q. ontstaan is na een verkiezing en direct aandacht vraagt?

Dat inefficiënte handelen van de politiek kost veel te veel geld.
Daar moet 'meteen' ingegrepen kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 31 mei 2020 om 21:31:

Dwtk, Inderdaad lijkt het erop dat je jezelf Goddelijke gaves toedicht, door allerlei hypergeneralisaties en utopieën.


Ik ben straight to the point, zouden er meer moeten doen. Al dat politieke gehuichel bleggg, alleen maar zakken vullen.... Meer is het niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 22:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 mei 2020 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 31 mei 2020 om 21:45:

Ik heb twee rottweilers, dus doe een poging..... Ik zal de deur open zetten.

En over simpele zielen gesproken, de nucleaire bommen die in Nederland liggen dienen onder een F16 oid geknoopt te worden, denk jij daar China of Irak mee te bereiken, om maar te zwijgen over de 34 problemen die je onderweg tegenkomt.....

Ik moet wel zeggen, je bent komisch, maar zou me toch iets meer verdiepen dingen voordat je wat zegt.



Lieve help, je gaat ons toch niet vertellen dat Amerika een kernoorlog tegen Luxemburg van plan is, en ons daarvoor wil inzetten?

Schandalig. We hebben bijna dezelfde driekleur als dat land.


Ik zeg alleen dat als je in mijn huis schijt, dat ik twee dames heb die het daar niet mee eens zijn....

Twee ik zeg dat je met nucleaire valbommen China en Irak niet bereikt. Die dingen liggen niet voor niks op VLIEGBASIS Volkel.....

De rest verzin je zelf.



Die dames mogen komen ruiken, heb ik geen moeite mee als ze hun tong maar thuishouden.

En twee.. de vraag die ik heb,, wáárom zeg je dat je 'met nucleaire valbommen China en Irak niet bereikt'? Daarmee suggereer je dat ze niet voor China en Irak bedoeld zijn en dús voor een ander land (niet zijnde vetorecht houder van de NAVO). Waarom maak je die opmerking? In welke context doe je dat?

Ook jij bent nu bezig met een stukje beïnvloeding, er zit een reden achter die opmerking. Als die valbommen voor helemaal niemand bedoeld zijn, wat maakt het dan uit of ze elke 10 jaar worden vervangen, wit geschilderd en opgepoetst.

Dus waarom maak je die opmerking? Weet je iets, of wil je duidelijk maken dat je iets weet? Wat?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app