Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 20:00:

Moet je niet bij mij zijn, leg je alleen uit dat er een strategisch belang achter KLM zit, als ik binnen Europa reis kom ik niet eens op Schiphol. Dan vertrek ik vanuit Duitsland, veel goedkoper, sneller en beter.....

Ps. een onderhoudscontract sluit je af voor bv. een jaar. Lever je geen vliegtuigen betaal je toch. En ik heb een blauwe maandag in de vleigtuigindustrie meegelopen, dat is echt fucking duur..... Een onderdeeltje van 5x5cm, 2.000 euro....



Ik weet dat het duur is, dat zijn de vliegtickets ook.

Daar gaat het ook helemaal niet om.

Het gaat er om dat blijkbaar na 7 weken alle eigen financiële reserves al op waren.

Dat schrijf ik, er is iets mis in de economie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 12 juni 2020 om 20:15:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 20:00:

Moet je niet bij mij zijn, leg je alleen uit dat er een strategisch belang achter KLM zit, als ik binnen Europa reis kom ik niet eens op Schiphol. Dan vertrek ik vanuit Duitsland, veel goedkoper, sneller en beter.....

Ps. een onderhoudscontract sluit je af voor bv. een jaar. Lever je geen vliegtuigen betaal je toch. En ik heb een blauwe maandag in de vleigtuigindustrie meegelopen, dat is echt fucking duur..... Een onderdeeltje van 5x5cm, 2.000 euro....



Ik weet dat het duur is, dat zijn de vliegtickets ook.

Daar gaat het ook helemaal niet om.

Het gaat er om dat blijkbaar na 7 weken alle eigen financiële reserves al op waren.

Dat schrijf ik, er is iets mis in de economie.


Moet je gaan bellen met Air France, dat is de grote aandeelhouder in de fusie club, schijnen nogal geld verslindende mensen te zijn.

PS. KLM staat in mijn ogen absoluut niet voor onze economie is alleen een vervoersmaatschappij. Zonder KLM/Schiphol kun je nog steeds reizen en je dingen doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 20:21:

PS. KLM staat in mijn ogen absoluut niet voor onze economie is alleen een vervoersmaatschappij. Zonder KLM/Schiphol kun je nog steeds reizen en je dingen doen.



Ik haalde in mijn grotere post ook gelukkig niet alleen KLM aan als maatstaf voor onze economie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 12 juni 2020 om 12:49:

Doe jij al die dingen?



Bumperkleven niet. Dat heeft geen nut. Dan haal ik meestal rechts in om er voorbij te komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 12:56:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 juni 2020 om 09:44:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 09:28:

Als ze de wet kende had ze gisteren in het debat 400€ betaald over alle aanwezigen. Want zij stond het toe als eindverantwoordelijke. Zoveel staat ze in het rood in Mokum.



Goed voorstel. Alsnog uitvoeren. Tenslotte gebruiken ze de telefoon gegevens te pas en te onpas voor allerlei doeleinden. Dus opvragen die gegevens en beboeten. Halalsema staat garant voor de betaling.




EenVandaag heeft een onthulling bij Minister Hugo de Jonge ontlokt dat de regering inzet op de ontwikkeling van nanochips in de vaccins. Hek van de dam eindelijk?



Dat is al lang bekend alleen als je dit beweert ben je een complotdenker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 12 juni 2020 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 20:21:

PS. KLM staat in mijn ogen absoluut niet voor onze economie is alleen een vervoersmaatschappij. Zonder KLM/Schiphol kun je nog steeds reizen en je dingen doen.



Ik haalde in mijn grotere post ook gelukkig niet alleen KLM aan als maatstaf voor onze economie.


Schiphol heeft trouwens terdege economische waarde :B

Schiphol is de enige vlieghaven binnen Europa die met een zogenaamd verlegd BTW systeem werkt. Dit betekent dat je bij aankopen buiten de EU alleen inklaringskosten betaald. Daarom is het voor Europese bedrijven zeer interessant om bepaalde goederen via Nederlandse bedrijven te kopen.

Goed voor zover Schiphol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 11 juni 2020 om 21:19:

We hebben KLM moeten redden met 400 miljoen.


KLM is goed voor 56% van de passagiers op Schiphol, samen met der partners voor 80%. Gaat KLM failliet, gaat Schiphol ook failliet.

PS heb je ook wel eens aan peperdure onderhoudscontracten gedacht...



Als de KLM omvalt dan ben je in één klap alle intercontinentale verbindingen kwijt. Dan wordt Schiphol een regionaal vliegveldje voor Europese vluchten. Beetje gechargeerd gezegd. Mensen begrijpen niet wat er allemaal achter zit. Heel veel bedrijven worden meegesleurd in zo'n faillissement. Toerisme bijvoorbeeld krijgt een enorme klap. Goed plan zou zijn om eens kritisch te kijken om KLM weer een zelfstandige vliegmaatschappij te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 11 juni 2020 om 21:19:

We hebben KLM moeten redden met 400 miljoen.


KLM is goed voor 56% van de passagiers op Schiphol, samen met der partners voor 80%. Gaat KLM failliet, gaat Schiphol ook failliet.

PS heb je ook wel eens aan peperdure onderhoudscontracten gedacht...


Goed plan zou zijn om eens kritisch te kijken om KLM weer een zelfstandige vliegmaatschappij te maken.


Zijn ze mee bezig. Ik heb in een bovenstaand stukje ook even de andere economische waarde van Schiphol uitgelegd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 10:52:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 juni 2020 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 11 juni 2020 om 21:19:

We hebben KLM moeten redden met 400 miljoen.


KLM is goed voor 56% van de passagiers op Schiphol, samen met der partners voor 80%. Gaat KLM failliet, gaat Schiphol ook failliet.

PS heb je ook wel eens aan peperdure onderhoudscontracten gedacht...


Goed plan zou zijn om eens kritisch te kijken om KLM weer een zelfstandige vliegmaatschappij te maken.


Zijn ze mee bezig. Ik heb in een bovenstaand stukje ook even de andere economische waarde van Schiphol uitgelegd.



Dat klopt ja over Schiphol. Dat wordt zo onderschat de economische waarde. Daar zitten zoveel belangen achter dat dit kost wat kost gered moet worden, KLM dan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 18:07:

Dat klopt ja over Schiphol. Dat wordt zo onderschat de economische waarde. Daar zitten zoveel belangen achter dat dit kost wat kost gered moet worden, KLM dan.



Wordt die 'economische waarde' niet ergens in cijfers uitgedrukt?

Zodat naar ratio beoordeeld en vergeleken kan worden. De cijfers zouden toch elke onderschatting weg moeten nemen lijkt mij. En groen licht moeten geven voor wat extra stijg- en landingsbanen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 10:17:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 12:56:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 juni 2020 om 09:44:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 09:28:

Als ze de wet kende had ze gisteren in het debat 400€ betaald over alle aanwezigen. Want zij stond het toe als eindverantwoordelijke. Zoveel staat ze in het rood in Mokum.



Goed voorstel. Alsnog uitvoeren. Tenslotte gebruiken ze de telefoon gegevens te pas en te onpas voor allerlei doeleinden. Dus opvragen die gegevens en beboeten. Halalsema staat garant voor de betaling.




EenVandaag heeft een onthulling bij Minister Hugo de Jonge ontlokt dat de regering inzet op de ontwikkeling van nanochips in de vaccins. Hek van de dam eindelijk?



Dat is al lang bekend alleen als je dit beweert ben je een complotdenker.


Bekijk even je PM.... ouwe complot denkert :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 juni 2020 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 18:07:

Dat klopt ja over Schiphol. Dat wordt zo onderschat de economische waarde. Daar zitten zoveel belangen achter dat dit kost wat kost gered moet worden, KLM dan.



Wordt die 'economische waarde' niet ergens in cijfers uitgedrukt?

Zodat naar ratio beoordeeld en vergeleken kan worden. De cijfers zouden toch elke onderschatting weg moeten nemen lijkt mij. En groen licht moeten geven voor wat extra stijg- en landingsbanen.


Ze zijn bezig om KLM weer Nederlands te maken, er zijn plannen om in een afgeslankte vorm verder te gaan. Schiphol hoeft niet uitgebreid te worden, je gaat de lucht toch niet vervuilen voor weekendbezoekers aan Londen Parijs, Berlijn of Barcelona? Laat ze lekker met de auto/trein gaan.

PS KLM kan nooit alleen bestaan, binnen Europa hebben ze partners nodig, prijsvechters.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 18:34:

Ze zijn bezig om KLM weer Nederlands te maken, er zijn plannen om in een afgeslankte vorm verder te gaan. Schiphol hoeft niet uitgebreid te worden, je gaat de lucht toch niet vervuilen voor weekendbezoekers aan Londen Parijs, Berlijn of Barcelona? (...)



Zijn ze ook bezig om schonere vliegtuigen te bouwen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 juni 2020 om 10:17:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 12:56:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 juni 2020 om 09:44:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 09:28:

Als ze de wet kende had ze gisteren in het debat 400€ betaald over alle aanwezigen. Want zij stond het toe als eindverantwoordelijke. Zoveel staat ze in het rood in Mokum.



Goed voorstel. Alsnog uitvoeren. Tenslotte gebruiken ze de telefoon gegevens te pas en te onpas voor allerlei doeleinden. Dus opvragen die gegevens en beboeten. Halalsema staat garant voor de betaling.




EenVandaag heeft een onthulling bij Minister Hugo de Jonge ontlokt dat de regering inzet op de ontwikkeling van nanochips in de vaccins. Hek van de dam eindelijk?



Dat is al lang bekend alleen als je dit beweert ben je een complotdenker.


NEE is dus officieel gebezigd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 juni 2020 om 20:32:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 18:34:

Ze zijn bezig om KLM weer Nederlands te maken, er zijn plannen om in een afgeslankte vorm verder te gaan. Schiphol hoeft niet uitgebreid te worden, je gaat de lucht toch niet vervuilen voor weekendbezoekers aan Londen Parijs, Berlijn of Barcelona? (...)



Zijn ze ook bezig om schonere vliegtuigen te bouwen?


Volgens mij niet, het probleem is dat waterstof veel goedkoper en makkelijker te winnen is. Dan storten bepaalde melkkoetjes totaal in elkaar. We vallen liever boeren lastig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 juni 2020 om 00:35:

Volgens mij niet, het probleem is dat waterstof veel goedkoper en makkelijker te winnen is. Dan storten bepaalde melkkoetjes totaal in elkaar. (...)



Ja, ook zo'n hyprociet punt om die ontwikkeling dan niet te stimuleren.

 

+1/-0

Voor 300 miljoen aan vaccins gekocht, kan oplopen tot een miljard, zonder dat men weet of het werkt :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Wat een stumperds.....

 

+2/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 juni 2020 om 00:46:

Voor 300 miljoen aan vaccins gekocht, kan oplopen tot een miljard, zonder dat men weet of het werkt :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Wat een stumperds.....



Inderdaad. Alleen jammer dat wij dat moeten betalen.
Ze stapelen fout op fout. Laatst hebben ze het Mecc in Maastricht en 2 hotels omgebouwd als een soort ziekenhuis. Kostte miljoenen. Na een week hebben ze de boel weer afgeblazen. Nu steggelen ze wie voor de kosten moet opdraaien. Klunzen.
Regeren is vooruitzien. Deze klojo's leren niet eens van de talloze fouten die ze in het verleden hebben gemaakt, laat staan dat ze vooruitzien.
Hilarisch en triest.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus