Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » 5G: voor of tegen?

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 02:36:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 02:29:

(...) Ik kom uit de natuur (...)



Ik ben in de natuur verwekt, telt dat ook?


nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 01:55:

Over duiven en 5G gesproken.

Ik vond jouw opmerking interessant over het in de war raken van het 'navigatiesysteem' bij trekvogels (en dus waarschijnlijk ook bij duiven).

Dat is wel iets waarvan ik zeg moeten we dat zomaar toestaan?


Zeker interssant……. Ook een kern van waarheid.

 

+1/-0

Ik ben van mening dat het huidige 4g prima voldoet. Voor mij hoeft het niet zonodig dat 5g. Denk dat ze de centen beter kunnen besteden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 24 mei 2020 om 07:28:

Ik ben van mening dat het huidige 4g prima voldoet. Voor mij hoeft het niet zonodig dat 5g. Denk dat ze de centen beter kunnen besteden.



Vroeger was een vaste telefoonaansluiting ook voldoende.
En als er dagelijks een postbode met post kwam was ook prima.

Ontwikkelingen hou je niet tegen.
Er wordt al gesproken over 6G trouwens, over en jaar of tien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 01:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 01:10:

Fysieke schapen of echte personen? We raken nooit uitgepraat ouwe.



Fysieke schapen.

Ik lees trouwens dat de schapenbezitters al eerder is aangeraden de schapen te beschermen. Tja, als ze dat niet doen. Dat is de kat op het spek binden ...


Niet mogen beschermen bedoel je, voor wolfen geldt hier gewoon schieten , alleen zielige regeringsregels houden het tegen/ Van die juppen die beslissen over land wat 100 km verderop ligt. Aangezien dit belangrijk wordt, donderop met die zooi.



https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200326_00153596/unieke-zaak-nederlandse-jager-die-wolf-doodschoot-in-duitsland-moet-voor-rechter-verschijnenlink

De wolf is een beschermde diersoort.
Wel aan de ene kant de natuur opwerpen als blokkade tegen 'onnodige' vooruitgang, maar andere kant een vrijstaat willen.

Zou Duitsland nog steeds interesse hebben in bepaalde delen van Nederland?
Wat mij betreft valt daar over te praten namelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 02:32:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 02:29:

Soms moeten mensen beseffen dat hun wil niet wet is. Ik kom uit de natuur en sommige dingen liggen zwaar. Ik heb het genoegen gehad om Tupac te ontmoeten.....



Ken ik niet en zegt me niets.



Hier heb je wat inside story:

Criminal cases
In October 1991, Shakur filed a -million lawsuit against the Oakland Police Department for allegedly brutalizing him over jaywalking. The case was settled for about 000.[113] Yet thereafter, he would be involved in a series of cases where he was accused of inflicting the harm.

Boy's shooting death
On August 22, 1992, in Marin City, Shakur performed outdoors at a festival. For about an hour after it, he signed autographs and posed for photos.

Allegedly, once a conflict broke out, Shakur drew but dropped a legally carried Colt Mustang that someone with him then picked up while it accidentally discharged. About 100 yards, or 90 meters, away in a schoolyard, Qa'id Walker-Teal, a boy age 6, on his bicycle, was fatally shot in the forehead.

Police matched the bullet to a .38-caliber pistol registered to Shakur. And his stepbrother Maurice Harding was arrested. But no charges were filed. Lack of witnesses stymied prosecution. In 1995, Qa'id's mother filed against Shakur a wrongful death suit, settled for about 0 000 to 0 000.[114][115]

Shooting two policemen
In October 1993, in Atlanta, Mark Whitwell and Scott Whitwell, two brothers, both police officers off duty, were out celebrating with their wives, one of whom had passed the state's bar examination. Drunk, the officers crossed the street while a passing car, carrying Shakur, allegedly almost struck them. The Whitwells, later found to have stolen guns, argued with the car's occupants, soon joined by a second car. Ultimately, Shakur shot one officer in the buttocks and the other in the leg, back, or abdomen. Shakur was charged in the shooting. Mark Whitwell was charged with firing at Shakur's car and later lying to the investigation. Prosecutors dropped all charges against the parties.[116][117]

Assault convictions
On April 5, 1993, charged with felonious assault, Shakur allegedly threw a microphone and swung a baseball bat at rapper Chauncey Wynn, of the group M.A.D., at a concert at Michigan State University. On September 14, 1994, Shakur pleaded guilty to a misdemeanor, and was sentenced to 30 days in jail, twenty of them suspended, and ordered to 35 hours of community service.[118][119]

Slated to star as Sharif in the 1993 Hughes brothers' film Menace II Society, Shakur was replaced by actor Vonte Sweet after allegedly assaulting one of the film's director, Allen Hughes. In early 1994, Shakur served 15 days in jail once found guilty of the assualt.[120][121] The prosecution's evidence included a Yo! MTV Raps interview where Shakur boasts that he had "beat up the director of Menace II Society."[122]

Sexual-assault conviction

Shakur's 1995 mugshot
In November 1993, Shakur and three other men were charged in New York with sexually assaulting a woman in his hotel room. The woman, Ayanna Jackson, alleged that after consensual oral sex in his hotel room, she returned a later day, but then was raped by him and other men there. Interviewed on The Arsenio Hall Show, Shakur said he was hurt that "a woman would accuse me of taking something from her."[123]

On December 1, 1994, denying that he had himself raped her, Shakur was convicted of first-degree sexual abuse, but acquitted of associated sodomy and gun charges. In February 1995, he was sentenced to 18 months to ​4 1⁄2 years in prison by a judge who alleged "an act of brutal violence against a helpless woman."[124][125] On October 12, 1995, pending judicial appeal, Shakur was released from Clinton Correctional Facility,[126] once Suge Knight, CEO of Death Row Records, arranged for posting of his .4 million bond.[127] On April 5, 1996, Shakur was sentence to 120 days in jail for violating his release terms by failing to appear for a road cleanup job.[128] But on June 8, his sentence was deferred via appeals pending in other cases.[129]

Geweldig voorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 13:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 24 mei 2020 om 07:28:

Ik ben van mening dat het huidige 4g prima voldoet. Voor mij hoeft het niet zonodig dat 5g. Denk dat ze de centen beter kunnen besteden.



Vroeger was een vaste telefoonaansluiting ook voldoende.
En als er dagelijks een postbode met post kwam was ook prima.

Ontwikkelingen hou je niet tegen.
Er wordt al gesproken over 6G trouwens, over en jaar of tien.

6

6g het houdt dus nooit op , ontwikkelingen zijn niet altijd beter. Daar wordt blind vanuit gegaan. Nee het mag van mij wel gewoon blijven zoals het is, en er is niks mis met een normale brief of kaart. veel persoonlijker als zo'n email of appje

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 24 mei 2020 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 01:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 01:20:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 01:10:

Fysieke schapen of echte personen? We raken nooit uitgepraat ouwe.



Fysieke schapen.

Ik lees trouwens dat de schapenbezitters al eerder is aangeraden de schapen te beschermen. Tja, als ze dat niet doen. Dat is de kat op het spek binden ...


Niet mogen beschermen bedoel je, voor wolfen geldt hier gewoon schieten , alleen zielige regeringsregels houden het tegen/ Van die juppen die beslissen over land wat 100 km verderop ligt. Aangezien dit belangrijk wordt, donderop met die zooi.



https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200326_00153596/unieke-zaak-nederlandse-jager-die-wolf-doodschoot-in-duitsland-moet-voor-rechter-verschijnenlink

De wolf is een beschermde diersoort.
Wel aan de ene kant de natuur opwerpen als blokkade tegen 'onnodige' vooruitgang, maar andere kant een vrijstaat willen.

Zou Duitsland nog steeds interesse hebben in bepaalde delen van Nederland?
Wat mij betreft valt daar over te praten namelijk.


Dieren zijn beschermd totdat ze een keertje een mens aanvallen, we wachten rustig af. Ik zie mogelijkheden zat over een paar jaar :B Trouwens ik stel voor als er eentje hier overlast bezorgd dat we hem vangen en in het Vondelpark dumpen.

Dit bericht is gewijzigd op 24 mei 2020, 18:09:46.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 24 mei 2020 om 17:21:

(...) ontwikkelingen zijn niet altijd beter. (...)



Mee eens.

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 24 mei 2020 om 17:21:

(...) en er is niks mis met een normale brief of kaart. veel persoonlijker als zo'n email of appje



Mee eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 13:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Gengar schreef op 24 mei 2020 om 07:28:

Ik ben van mening dat het huidige 4g prima voldoet. Voor mij hoeft het niet zonodig dat 5g. Denk dat ze de centen beter kunnen besteden.



Ontwikkelingen hou je niet tegen.
Er wordt al gesproken over 6G trouwens, over en jaar of tien.


Het grappige is dat 6G heel anders gaat werken en dat je alle 5G spullen de kliko in kunt gooien. Ik zou dat geld wel willen hebben wat er weggegooid wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 18:30:

Het grappige is dat 6G heel anders gaat werken en dat je alle 5G spullen de kliko in kunt gooien. Ik zou dat geld wel willen hebben wat er weggegooid wordt.



Welicht haalt de ontwikkeling van 6G de ontwikkeling van 5G in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 17:50:

Dieren zijn beschermd totdat ze een keertje een mens aanvallen, we wachten rustig af. (...)



Vallen die aktiviteiten van de wolf op een erf niet onder 'huisvredebreuk'?

En moet daarom Artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht gevolgd worden?

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 17:50:

(...) Trouwens ik stel voor als er eentje hier overlast bezorgd dat we hem vangen en in het Vondelpark dumpen.



Waarom in het Vondelpark?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 19:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 mei 2020 om 17:50:

Dieren zijn beschermd totdat ze een keertje een mens aanvallen, we wachten rustig af. (...)



Vallen die aktiviteiten van de wolf op een erf niet onder 'huisvredebreuk'?

En moet daarom Artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht gevolgd worden?




Dat denk ik niet. Maar artikel 138 lid 3 zou wel van toepassing kunnen zijn wanneer iemand een honkbalknuppel uit zijn auto haalt om daarmee een standpunt duidelijk te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 24 mei 2020 om 20:53:

(...) Maar artikel 138 lid 3 zou wel van toepassing kunnen zijn wanneer iemand een honkbalknuppel uit zijn auto haalt om daarmee een standpunt duidelijk te maken.



En als dat uit zelfverdediging is, omdat die persoon zelf bedreigt wordt of vrees aan gejaagd wordt volgens artikel 138 lid 3?

Artikel 138 lid 3.
Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 21:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 24 mei 2020 om 20:53:

(...) Maar artikel 138 lid 3 zou wel van toepassing kunnen zijn wanneer iemand een honkbalknuppel uit zijn auto haalt om daarmee een standpunt duidelijk te maken.



En als dat uit zelfverdediging is, omdat die persoon zelf bedreigt wordt of vrees aan gejaagd wordt volgens artikel 138 lid 3?

Artikel 138 lid 3.
Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.



We leven hier niet in de VS.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 24 mei 2020 om 21:34:

We leven hier niet in de VS.



Wat heeft de VS daar mee te maken?!

Het gaat mij om zelfbescherming en rechtvaardigheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 mei 2020 om 21:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 24 mei 2020 om 21:34:

We leven hier niet in de VS.



Wat heeft de VS daar mee te maken?!

Het gaat mij om zelfbescherming en rechtvaardigheid.



Artikel 41 gaat over noodweer exces.
Daarin worden de voorwaarden geschapen.

Je moet je zeer ernstig bedreigt voelen, buiten zinnen zijn (in shock) en het toegepaste geweld moet in verhouding staan met wat je overkomt.

Iemand die jou een klap geeft mag je niet doodschieten.

Je mag een honkbalknuppel (of iets anders) dus niet gebruiken om een punt te maken. Er moet sprake zijn van een evenredige bedreigende situatie zonder andere uitweg. Als de honkbalknuppel bij je hebt om te voorkomen dat je bedreigt voelt, mag je hem dus al niet meer gebruiken. Immers: als je iets van te voren weet kun je je niet redelijkerwijs nog bedreigd voelen.

 

+1/-0

Toch waar Potter, Als je je veilig wilt hebben, reageer je zoals een instinctief sociaal dier. Allereerst zich klein maken, onschuld aantonen. Dan wel in staat om subtiel mee te draaien. En ten slotte in staat om honken te stelen,,,. met een korte tik en een goede behendigheid in het weg bewegen.

Maar goed, kennelijk heeft het ook met beoefende stressbestendigheid te maken.

Neem nou die Scheveningenrellen tegen BOA's, Nederland zet niet 1 militair in per 10 BOA's om te coordineren, gunt ze niet eens de wapenstok waarmee ze zijn opgeleid te moeten functioneren, en die arme BOA's denken ondanks die diskwalificatie toch dat ze als een landmacht of marechaussee of oom agent te kunnen arresteren. Dat merken die boefjesjeugdhordes, en dan komt een BOA in gevaar.

In mijn ogen een filmpje dat op mijn lachspieren slaat, want het is een totale misvatting van alle kanten in hoe je een helder gezag houdt en honoreren moet.

Ja iemand heeft een deel van zijn gebit verloren, mijn medeleven, maar wel bijzonder onoplettend gefunctioneerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 mei 2020 om 07:32:

Toch waar Potter, Als je je veilig wilt hebben, reageer je zoals een instinctief sociaal dier. Allereerst zich klein maken, onschuld aantonen. Dan wel in staat om subtiel mee te draaien. En ten slotte in staat om honken te stelen,,,. met een korte tik en een goede behendigheid in het weg bewegen.

Maar goed, kennelijk heeft het ook met beoefende stressbestendigheid te maken.

Neem nou die Scheveningenrellen tegen BOA's, Nederland zet niet 1 militair in per 10 BOA's om te coordineren, gunt ze niet eens de wapenstok waarmee ze zijn opgeleid te moeten functioneren, en die arme BOA's denken ondanks die diskwalificatie toch dat ze als een landmacht of marechaussee of oom agent te kunnen arresteren. Dat merken die boefjesjeugdhordes, en dan komt een BOA in gevaar.

In mijn ogen een filmpje dat op mijn lachspieren slaat, want het is een totale misvatting van alle kanten in hoe je een helder gezag houdt en honoreren moet.

Ja iemand heeft een deel van zijn gebit verloren, mijn medeleven, maar wel bijzonder onoplettend gefunctioneerd.



Het probleem van de BOA's is ingewikkelder dan dat. Allereerst vallen zij onder een gemeente en niet onder een soort landelijk overkoepelende organisatie, en lopen dus de kans per gemeente andere richtlijnen te krijgen. Daarnaast hebben BOA's een hele andere screening dan het leger of politie, en reikt hun geweldstraining echt in de verste verte niet aan die van het leger of politie.

Overigens kan het leger geen BOA's coördineren, want het leger heeft in eigen land geen jurisdictie. Het leger kan (en mag) alleen ingezet worden in een conflict met een statelijke actor. Alleen de Marechaussee zou dat mogen, maar dan alleen in een afgekondigde noodtoestand.

Een oplossing zou zijn de BOA's onder te brengen bij de politie, maar die zeggen op hun beurt, 'prima, want wij komen tekort. Maar dan volg je wel netjes de 4 jarige opleiding zoals alle agenten.' En daar hebben die BOA's misschien niet zo'n zin in.

 

+1/-0

Volgens mij bazelen we over hetzelfde in dezelfde strekking. Dus apart dat er toch een betweterige toon door heen sluipt bij jou Potter.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » 5G: voor of tegen?