Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » 5G: voor of tegen?

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 mei 2020 om 16:23:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 mei 2020 om 14:12:

Ligt er natuurlijk wel aan de situatie. (...)



Ik vind het altijd wel merkwaardige lieden die pretenderen te remmen voor dieren maar 's avonds wel aan de biefstuk of shoarma gaan.


Ik heb weleens gejaagd, vooral die van rechts inwisselde en niet achterom keken leg je makkelijk neer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 april 2020 om 00:52:

Zo lang mijn postduif steeds terugkeert: geen mening.



Ik heb me wat meer in de materie verdiept. Inmiddels ben ik "voor".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 mei 2020 om 17:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 april 2020 om 00:52:

Zo lang mijn postduif steeds terugkeert: geen mening.



Ik heb me wat meer in de materie verdiept. Inmiddels ben ik "voor".


Argumenten? Daar ben ik benieuwd naar. Deel je analyse.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 22 mei 2020 om 17:57:

Argumenten? Daar ben ik benieuwd naar. Deel je analyse.



Ik heb het topic o.a. nog eens terug gelezen en kwam deze quote op blz. 1 tegen:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 29 april 2020 om 12:30:

Er is geen wetenschappelijk onderbouwde reden om te denken dat 5G ergens schadelijk voor is. Dus wat dat betreft prima. Wat ik er mee moet? Geen flauw idee, allemaal onderdeel van de `vooruitgang` zullen we maar zeggen. Dus aanzwengelen die handel!
(en inderdaad de vandalen die zendmasten in de fik steken opsluiten, dat gaat echt nergens over)



Daar kan ik me een heel eind in vinden, vooral in "aanzwengelen die handel".

De ontwikkeling van bijvoorbeeld internet is ook ooit aangezwengeld zonder dat men precies wist tot wat voor mooie dingen het zou leiden.
De eerste auto's zijn ooit ook aangezwengeld ...

En ik heb me wat verdiept in de techniek. Daar zie ik op dit moment geen verontrustende ontwikkelingen uit ontstaan.

En als ze op termijn (na verdere ontwikkeling) wel ontstaan, zijn er voldoende verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen.

 

+1/-0

En als ze op termijn (na verdere ontwikkeling) wel ontstaan, zijn er voldoende verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen.

Dit is absoluut niet waar, gaat het mis dan krijg je rechtzaken tot in de treurnis. Zie de gaswinning en aardbevingen in Groningen. Het commerciële gaat boven het rationele dan.

Dit bericht is gewijzigd op 22 mei 2020, 19:17:36.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 22 mei 2020 om 19:12:

En als ze op termijn (na verdere ontwikkeling) wel ontstaan, zijn er voldoende verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen.

Dit is absoluut niet waar, gaat het mis dan krijg je rechtzaken tot in de treurnis. Zie de gaswinning en aardbevingen in Groningen. Het commerciële gaat boven het rationele dan.



Ik ga er toch van uit dat ze er wel zijn op dat moment, die "verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen"

Dat ze op dat moment niets met die kennis doen, kennis verkeerd gebruiken, geen beslissingen nemen, verkeerde beslissingen nemen of niet in de positie zijn om beslissingen te nemen, is van een andere orde.

Ik bedoelde vooral aan te geven dat er op zo'n moment kennis beschikbaar is om problemen te duiden, te analyseren, over te discussieren en oplossingen te bedenken en toe te passen.

 

+1/-0

In aankomende week uit de Rechter volgens mij een gerechtelijk vonnis omtrent 5G, nietwaar?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 22 mei 2020 om 22:55:

In aankomende week uit de Rechter volgens mij een gerechtelijk vonnis omtrent 5G, nietwaar?



Exact. En de rechter heeft al laten doorschemeren dat de anti 5G lobby onvoldoende heeft kunnen aantonen dat 5G wél schadelijk is voor de gezondheid.

Belangrijk detail is dat de anti 5G lobbyisten niet pas sinds 5G actie voeren, maar al vanaf de invoering van UMTS. En een ander feit is dat 3-5% van de Nederlandse bevolking (dus 97-95% niet) last heeft van elektro magnetische stralen. Personen die overmatig last hebben van EMS worden geadviseerd om snachts hun telefoon in de woonkamer te laten, geen wifi te gebruiken thuis, en -ook de buurman vragen of hij zijn wifirouter niet tegen een muur te plaatsen die grenst aan jouw woning-

De uitspraak van het hof zal dan ook wel duidelijk zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 mei 2020, 08:40:29.

 

+1/-0

Fwd:
LAST HOUR🔺
  INTERNATIONAL 🔴 ITALY 🇮🇹 🙏
  IN ITALY THE CURE FOR THE CORONAVIRUS IS FINALLY FOUND.

  Italian doctors, disobeyed the world health law WHO, not to do autopsies on the dead of the Coronavirus and they found that it is NOT a VIRUS but a BACTERIA that causes death. This causes blood clots to form and causes the death of the patient.

  🔷Italy defeats the so-called Covid-19, which is nothing other than "Disseminated intravascular coagulation" (Thrombosis).

  🔷And the way to combat it, that is, its cure, is with the “antibiotics, anti-inflammatories and anticoagulants”. ASPIRIN, indicating that this disease had been poorly treated.
  This sensational news for the world has been produced by Italian doctors by performing autopsies on corpses produced by the Covid-19.

  🔷Something else, according to Italian pathologists. "The ventilators and the intensive care unit were never needed."

  🔷Therefore in Italy the change of protocols began, ITALY THE SO-CALLED global pandemic is REVEALED AND RAISED BY THE WHO, this cure the Chinese already knew and did not report FOR DOING BUSINESS.

  Source: ITALY Ministry of Health.
  SHARE THAT THE WORLD KNOWS THAT WE HAVE BEEN DECEIVED AND MURDERED BY OUR OLDER PERSONS !!!
  @ italiarevelacurardelcovid19

  EYE ALERT 🚨🚨🚨
  Pass this on to your entire family, neighborhood, acquaintances, friends, colleagues, coworkers ... etc. etc ... and its environment in general ...:
  If they get to contract the Covid-19 ... which is not a Virus as they have made us believe, but a bacterium ... amplified with 5G electromagnetic radiation that also produces inflammation and hypoxia.
  They will do the following:
  They are going to take Aspirin 100mg and Apronax or Paracetamol ...
  Why? ... because it has been shown that what Covid-19 does is to clot the blood, causing the person to develop a thrombosis and the blood not to flow and not oxygenate the heart and lungs and the person to die quickly due to not be able to breathe.
  In Italy they screwed up the WHO protocol and did an autopsy on a corpse that died from Covid-19 ... they cut the body and opened the arms and legs and the other sections of the body and realized that the veins were dilated and coagulated blood and all veins and arteries filled with thrombi, preventing the blood from flowing normally and bringing oxygen to all organs, mainly to the brain, heart and lungs and the patient ends up dying,
  Already knowing this diagnosis, the Italian Ministry of Health immediately changed the Covid-19 treatment protocols ... and began to administer to their positive patients Aspirin 100mg and Apronax ..., result: the patients began to recover and present improvements and the Ministry of Health released and sent home more than 14,000 patients in a single day.
  URGENT: transmit this information and make it viral, here in our country they have lied to us, with this pandemic, the only thing that our president comes out to say every day is data and statistics but not giving this information to save citizens, will be that It will also be threatened by the elites? ... we do not know, suddenly all the governments of the world, but Italy broke the norm ... because they were already overwhelmed and in serious chaos of daily deaths ..., now the WHO. ... would be sued worldwide for covering up so many deaths and the collapse of the economies of many countries in the world ... now it is understood why the order to INCINERATE or immediately bury the bodies without autopsy ... and labeled them as highly polluting .. .
  It is in our hands to carry the truth and hope to save many lives .... SPREAD IN ALL NETWORKS URGENT !!!!! that's why the antibacterial gel works and the chlorine dioxide ... The whole PANDEMIC is because they want to vaccinate and kick to assassinate the masses to control them and reduce the World Population
  GOD SAVE US 🙏
  💉

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 22 mei 2020 om 22:55:

In aankomende week uit de Rechter volgens mij een gerechtelijk vonnis omtrent 5G, nietwaar?


Dat bedoel ik niet helemaal. Mercedes ontwerpt en produceert ook al jaren degelijke auto's alleen met de Baby Benz ging het mis. De auto kwam ondanks inspecties wel op de markt. Flauw voorbeeld misschien maar het is wel gebeurd.

 

+1/-0

Het is aan de edelachtbare om zich dusdanig te verdiepen dat de hoofdinspecties en vakwetenschap genoeg wordt verwerkt.

Je hoeft mij niet uitleggen dat een vonnis van een rechter zelfs dan nog zovaak gewraakt wordt zonder dat een rechter enige gevolgen daarvan ondervindt. Daarom gaat er juist zoveel en zovaak de rechtspraak scheef.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het Poynter instituut is global toonaangevend in news fact checking.
Je kunt hun nummer toevoegen aan je contacten en ze via Whatsapp vragen stellen of nieuws echt is of nep:
+1 (727) 291-2606

https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=covid-19-is-a-thrombosis-and-is-cured-with-anticoagulant-anti-inflammatory-or-antibiotic-aspirinlink

Genoemd artikel is als nep gekwalificeerd:

You have asked us through our verification service for WhatsApp and social networks for a message that indicates that COVID-19 "has been attacking badly" because the autopsies carried out by the Italians on 50 patients who died of coronavirus demonstrate that the virus "is not pneumonia" but a "disseminated intravascular coagulation", a thrombosis. So they explain that "the way to combat it is with antibiotics, anti-inflammatory and anticoagulants."

In addition to this, other versions of the message add that a "a Mexican family in the United States" recorded a video in which they claimed that they were cured of COVID-19 by taking "three aspirins" of 500mg "dissolved in lemon juice boiled with honey" , because they are being anticoagulants.

All this is false.

Although it is true that there is a study indicating that 50 victims of COVID-19 in Italy and two other studies prior to it, one by the University of Cagliari, also in Italy, and another published in February with data on 138 deceased patients in Wuhan , China, indicate that the majority of those who died with coronavirus did suffer from coagulation disorders that led to severe cases of thrombosis while suffering from the virus, this does not mean that COVID-19 is a "disseminated intravascular coagulation" (DIC). The information is manipulated .

None of the studies show that COVID-19 is a thrombosis and that it is cured with anticoagulants, but that thrombosis is one of the difficulties that those who have suffered from the virus can suffer .

This has also been explained by the World Health Organization (WHO) in its official guidelines for doctors on the disease. They expose that thrombosis is one of the possible complications of critical cases of COVID-19 and therefore they recommend the use of heparin , an anticoagulant, to avoid further contraindications.

In addition, according to Inmaculada Castillo Lozano of the Drug Information Center of the College of Pharmacists of Madrid to Newtral.es, "as of today there are up to 60 active ingredients with antithrombotic action". So this is just one of the types of blood thinners that could be used.

However, the WHO also warns that " there is no evidence that current medications can prevent or cure the disease " so that the "antibiotic, anti-inflammatory and anticoagulant" only serve to alleviate effects or symptoms derived from this disease, not as " cure ”of COVID-19.

Similarly, it should be noted that according to Newtral.es, Dr. Javier García , a pulmonologist at the ICOMEM Scientific Council and a member of hospital doctors, disseminated intravascular coagulation (DIC) "occurs as a consequence of a systemic infection" and all symptomatic patient with COVID-19 "who has high levels of D-dimer", that is, a protein dedicated to the degradation of fibrin, explains Dr. García, who is responsible for the formation of blood clots, run a higher risk "so you have to use antithrombotic treatments."

But it is important to note that DIC, in general, "is a classic complication of bacterial infections" although "coronavirus infection can also cause it." So not all coronavirus patients will have thrombosis : "the symptoms depend on the condition and the affected organ."

It is also important to note that COVID-19 is not just pneumonia . According to the WHO, COVID-19 is an " infectious disease caused by the coronavirus", that is, "an extensive family of viruses" that were unknown "before the outbreak in Wuhan (China) in December 2019" and that as explained by the Spanish Society of Cardiology, are "common" in it "acute and chronic cardiovascular complications of pneumonia . " Hence the initial term associated with this 'Wuhan pneumonia' disease.

Finally, referring to other versions of the message that add that taking "three aspirins" of 500 mg "dissolved in lemon juice boiled with honey" can cure COVID-19 because they are anticoagulants, to understand that although it is true that aspirin It has certain anticoagulant properties. It is not used under medical prescription in any case as an antithrombotic and of course it does not cure COVID-19. And also, as Castillo Lozano explains, the best way to administer them is with water or other food, especially "when a quick response to the medication is of interest."

 

+1/-0

Volgens mij geeft bovenstaande niet weer dat het vals bericht is. Ze weerleggen alleen zelfverzonnen stellingnames. Niets uit mijn bericht wordt weerlegd met de inhoud van het net geplaatste.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:19:

Volgens mij geeft bovenstaande niet weer dat het vals bericht is. Ze weerleggen alleen zelfverzonnen stellingnames. Niets uit mijn bericht wordt weerlegd met de inhoud van het net geplaatste.



Natuurlijk wel.

Plus het feit dat een "officiële overheids instantie" nooit een bericht initieel verspreid via Social Media, maar via een persbericht of een nieuwsuitzending zullen doen, zullen ze zeker geen officeel bericht afsluiten met een regel als "The whole PANDEMIC is because they want to vaccinate and kick to assassinate the masses to control them and reduce the World Population
GOD SAVE US 🙏"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:09:

Het is aan de edelachtbare om zich dusdanig te verdiepen dat de hoofdinspecties en vakwetenschap genoeg wordt verwerkt.

Je hoeft mij niet uitleggen dat een vonnis van een rechter zelfs dan nog zovaak gewraakt wordt zonder dat een rechter enige gevolgen daarvan ondervindt. Daarom gaat er juist zoveel en zovaak de rechtspraak scheef.



Dat is niet waar. Het is aan beide partijen om hun argumenten zo onweerlegbaar mogelijk in te brengen. Op basis van die twee ingedienten beslist een hof. Het hof doet geen onderzoek. Dat kan ook helemaal niet want ze moeten zo objectief mogelijk blijven. Daarom geldt ook dat als je eenmaal ergens van vrijgesproken bent, er ook geen veroordeling meer mogelijk is. Dan had de andere partij zijn onderzoek maar beter moeten onderbouwen.

Een hoger beroep betekent niet dat een rechter gefaald heeft, het is gewoon een mogelijkheid binnen de democratie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 mei 2020 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:19:

Volgens mij geeft bovenstaande niet weer dat het vals bericht is. Ze weerleggen alleen zelfverzonnen stellingnames. Niets uit mijn bericht wordt weerlegd met de inhoud van het net geplaatste.



Natuurlijk wel.

Plus het feit dat een "officiële overheids instantie" nooit een bericht initieel verspreid via Social Media, maar via een persbericht of een nieuwsuitzending zullen doen, zullen ze zeker geen officeel bericht afsluiten met een regel als "The whole PANDEMIC is because they want to vaccinate and kick to assassinate the masses to control them and reduce the World Population
GOD SAVE US 🙏"



Bob de Wit
Inspirational speaker | Digital transformation | Strategy Works | Professor Nyenrode Universiteit | Strategy 7th edition
13 u
Vergeleken met griepjaar 2018 is tot en met week 20 (11-17 mei) sprake van ondersterfte in de groep 0-65 jarigen! Deze conclusie hebben collega hoogleraar Bo van der Rhee en ik getrokken na analyse van de wekelijkse sterftecijfers van het CBS. Er zijn in 2020 dus minder kinderen en volwassenen overleden dan in het griepjaar 2018. En vergeleken met het griepvrije jaar 2019 is er nauwelijks sprake van oversterfte (zie grafiek).

Dus: wat verklaart bijna alle Coronadoden? Uiteraard de ouderen en mensen met (relevante) gezondheidsklachten, terwijl het risico op overlijden ruim onder de 0.1% zit voor 0-65 jarigen - als het virus al wordt opgelopen. We weten inmiddels ook hoe het virus wordt overgedragen: niet in de buitenlucht en in goed geventileerde ruimtes, en minder snel in de zomer periode.

Conclusie: ouderen en mensen met (relevante) gezondheidsklachten goed beschermen, maar niet het hele land in een lockdown houden! Dat is niet 'intelligent'

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 mei 2020 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:09:

Het is aan de edelachtbare om zich dusdanig te verdiepen dat de hoofdinspecties en vakwetenschap genoeg wordt verwerkt.

Je hoeft mij niet uitleggen dat een vonnis van een rechter zelfs dan nog zovaak gewraakt wordt zonder dat een rechter enige gevolgen daarvan ondervindt. Daarom gaat er juist zoveel en zovaak de rechtspraak scheef.



Dat is niet waar. Het is aan beide partijen om hun argumenten zo onweerlegbaar mogelijk in te brengen. Op basis van die twee ingedienten beslist een hof. Het hof doet geen onderzoek. Dat kan ook helemaal niet want ze moeten zo objectief mogelijk blijven. Daarom geldt ook dat als je eenmaal ergens van vrijgesproken bent, er ook geen veroordeling meer mogelijk is. Dan had de andere partij zijn onderzoek maar beter moeten onderbouwen.

Een hoger beroep betekent niet dat een rechter gefaald heeft, het is gewoon een mogelijkheid binnen de democratie.



Als een rechter 14 foute vonnissen in zijn hele leven heeft is het al vreemd, maar is zo'n geval dat mag hebben ... : 14 foute vonnissen in anderhalf jaar met grove onzorgvuldigheid. En alsnog vrolijk een nieuwe zitting mogen hebben als Edelachtbare. :D :B :I

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 mei 2020 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 22 mei 2020 om 19:12:

En als ze op termijn (na verdere ontwikkeling) wel ontstaan, zijn er voldoende verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen.

Dit is absoluut niet waar, gaat het mis dan krijg je rechtzaken tot in de treurnis. Zie de gaswinning en aardbevingen in Groningen. Het commerciële gaat boven het rationele dan.



Ik ga er toch van uit dat ze er wel zijn op dat moment, die "verstandige en wijze personen die een mening of advies hebben om op dat moment de juiste beslissingen te nemen"

Dat ze op dat moment niets met die kennis doen, kennis verkeerd gebruiken, geen beslissingen nemen, verkeerde beslissingen nemen of niet in de positie zijn om beslissingen te nemen, is van een andere orde.

Ik bedoelde vooral aan te geven dat er op zo'n moment kennis beschikbaar is om problemen te duiden, te analyseren, over te discussieren en oplossingen te bedenken en toe te passen.


Ik ben niet tegen 5G maar ik zie in de toekomst hier in de buurt nog wel wat grote issues ontstaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:56:

Conclusie: ouderen en mensen met (relevante) gezondheidsklachten goed beschermen, maar niet het hele land in een lockdown houden! Dat is niet 'intelligent'



Ik snap dat de lockdown inmiddels vervelend begint te worden. Maar de insteek was niet het beschermen van ouderen, maar van het niet overbelast laten raken van de IC's voor de reguliere gezondheidszorg. Bij de griepgolf in 2018 was er geen enkele sprake van overbelasting op de IC's, daarom is de vergelijking met een normale griepgolf ook vertekenend.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 10:09:

Als een rechter 14 foute vonnissen in zijn hele leven heeft is het al vreemd, maar is zo'n geval dat mag hebben ... : 14 foute vonnissen in anderhalf jaar met grove onzorgvuldigheid. En alsnog vrolijk een nieuwe zitting mogen hebben als Edelachtbare. :D :B :I



Een fout vonnis, of een vonnis waar je het niet mee eens bent?

Iedere burger kan in Nederland naar de Orde van Advocaten, en al deze inzendingen worden nauwgezet bekeken. Of je kunt in hoger beroep (en dan krijg je altijd een ander hof).

Overigens is het zo dat bij elke uitspraak 50% het er niet mee eens is. Dat is de verliezende partij.

Hoewel off-topic, want dit topic gaat over 5G

 

+1/-0

Nee, foute vonnissen zijn dus vonnissen die tot stand komen op een onverantwoorde of oneigenlijke argumenten en worden altijd gecorrigeerd in hoger beroep. Ben je vaak wel vijftien duizend euro 'verlicht' verder als het over privefinanciën of staatsfinanciën gaat.


Dat überhaupt er overspoelde seh's kwamen, komt door een lekkende medische duane in Italië, waar naturalisatiefraude om de begrotingstekorten van de staat te vullen. Dus niet-EU inwoners door een Eu-poortje. In een druk bezocht noord Italië. Vanuit dat veiligheidslek is er uiteindelikk als een olievlek uitbreiding voorgevallen. Had de Italiaanse overheid geen naturalisatiefraude, was de medische duane beter verzorgd, en het hele sars-2 niet op grote normaal-onbeheersbare wijze in Europa uitgebroken.

Geen proactieve bestuurlijke lagen door heel Europa heen, dat is nu klont en klaar bewezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 mei 2020 om 12:25:

Nee, foute vonnissen zijn dus vonnissen die tot stand komen op een onverantwoorde of oneigenlijke argumenten en worden altijd gecorrigeerd in hoger beroep. Ben je vaak wel vijftien duizend euro 'verlicht' verder als het over privefinanciën of staatsfinanciën gaat.



Maar als een vonnis tot stand komt door oneigenlijke argumenten, heeft de verliezende partij dan niet gewoon een pruts advocaat?

Of de advocaat van de tegenpartij is gewoon beter geweest.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » 5G: voor of tegen?