Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30

Even een concept met Baas als middenvelder:

Dm Ter Stegen
Ra Gaaei
Rcv Itakura
Lcv Bouwman
La Henrique
Rcm Mokio
Cam Gloukh
Lcm Baas
Rb Bounida
Sp Leonardo
Lb Godts

Oh ja... Blind... op Lcv... haha!

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 18 juli 2026 om 13:15:

Kiki schreef op 18 juli 2026 om 00:22:

Sevic schreef op 17 juli 2026 om 15:40:

Kiki schreef op 17 juli 2026 om 15:36:

Als Blind, Klaassen en Berghuis een aantal jaar jonger waren, dan denk ik dat je wel kampioen kunt worden met deze spelers. Nu moet ik het nog maar zien. Ik las laatst de laatste Blind-reacties in zijn topic vlak voor zijn vorig vertrek. Toen al veel frustratie omtrent hem. Met zijn huidige leeftijd t.o.v. een aantal jaar geleden... bij Girona was dat verschil CL en degradatie. Bij Ajax... waarschijnlijk geen kampioen... zijn status daarin zal niet meer lang blijven staan, is mijn verwachting.

Als je dan tóch gek gaat doen, met zijn komst, en je gaat hem tevens opstellen, dan LCV, ja. Iedere andere positie is nog vele malen gekker. Als Baas blijft, dan hem eens op het middenveld zetten. Hij brengt mogelijk het balans als je hem bijvoorbeeld naast Mokio zet.

Blind is nooit een goede back geweest. Op 6 was hij goed in zijn jonge jaren, maar daar zou ik niet meer aan beginnen. Inderdaad alleen LCV en anders naar de bank.

Baas moet je gewoon verkopen nu, niet mee gaan schuiven en zeker niet op de bank laten belanden. Weg ermee, geen plek meer voor. Janse en Muzungu komen er ook aan.

Harde woorden. De afgelopen 2 seizoenen waren hooguit 2 andere spelers beter dan Baas. Ik ben bewust van zijn contractsituatie en dat Blind op dezelfde positie speelt. Als het contract geen probleem zou zijn en je enkel naar de Blinde Baas kijkt... kan zo'n Blind überhaupt alles spelen? Janse en Muzungu komen eraan, maar zijn er nog niet. Zelfs Janse loopt nog altijd achter op Baas. Natuurlijk, bij een goed bod, zeker zonder nieuw contract... maar als hij blijft, omdat... geen plek voor hem? Dat vind ik niet. En ik denk dat Baas op 6 (ook met de punt naar voren toe) zeer zeker de moeite waard is om uit te proberen. Ik zou Baas niet zomaar uit de basis gooien. Het lijkt mij sterk dat Blind vandaag de dag beter is dan hem. Misschien moet Blind maar gaan banken...

Op basis van zijn kwaliteiten en prestaties in de afgelopen twee seizoenen is Youri Baas als linker centrale verdediger voor mij een onbetwiste basisspeler. Ik zie hem als een belangrijke bouwsteen voor het nieuwe Ajax, waar de club nog jaren mee vooruit kan. Zijn contract loopt nog twee jaar door, dat moet Jordi Cruijff zien te verlengen.

Met de komst van veteraan Daley Blind (Youri Baas vind ik ook beter) voor de korte termijn vind ik het ook zeer zeker de moeite waard om Baas op 6 uit te proberen. Mogelijk kan hij zich op die positie ontwikkelen tot een nog betere voetballer. Vijfvoudig Europa Cup-winnaar Arie Haan kon ook zowel centraal achterin als op het middenveld uit de voeten.

Ik zou het zeker proberen. Als Blind de inhoud of fitheid niet meer heeft na komend seizoen, zou je zijn logische opvolger hebben verkocht? Natuurlijk heb je Janse nog, maar is toch een ander type.

Hij heeft opbouwend vermogen, spelinzicht, functionele techniek. Blind en Salah Eddine kwamen als linksback ook niet echt uit de verf, in de as des te meer. Liefste zie ik Mokio daar doorbreken, maar die moet qua tactische discipline wel een stap zetten. Dat is soms meer dan enkel doorontwikkelen. Een Bazoer was daar mentaal nooit toe in staat.

Zou ook vervelend signaal zijn als je nu al je talenten uit de opleiding van de hand doet: Steur (kon moeilijk anders), Bounida wellicht, Baas, ik vrees een beetje dat Godts ook gaat. Baas gewoon behouden, verlengen voor een jaar en desnoods volgens seizoen laten vertrekken.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027