Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 271 pagina's: 1 2 3 4 ... 267 268 269 270 271

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 10:40:

Sevic schreef op 08 januari 2026 om 10:33:

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 10:30:

Sevic schreef op 08 januari 2026 om 10:18:

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 10:11:

Sevic schreef op 08 januari 2026 om 09:27:

ElSimao2 schreef op 07 januari 2026 om 22:36:

Sevic schreef op 07 januari 2026 om 22:05:

ElSimao2 schreef op 07 januari 2026 om 20:58:

Avila verhuurd naar Rosario Central voor een kalenderjaar met een koopoptie voor 6,5M.

Wat een klotedeal weer van Kroes. Huur zonder verplichting maar ook de looptijd van de huur. Nu krijgen we hem volgende winter terug als RC de optie niet licht en dan heb je hem weer op een vervelend moment terug. Inpassen wordt lastiger en verkopen ook.

Ja deze deal vergooit definitief elke kans om nog iets aan hem te hebben, financieel of sportief. Alex regeert even lekker over zijn graf. Dipshit.

Zoals ik van tevoren al zei moeten we hier Jordi op aankijken. Die heeft ofwel een veto of had dat moeten bedingen en uiteraard had ie dat dan hier in moeten zetten.

Het was al bekend dat Kroes er niks van kan, dus als je dat toestaat ligt het aan jezelf.

Dit vind ik te makkelijk. Jordi is nog niet formeel benoemd en is ook nog niet in dienst. Buiten één opmerking over 'klankborden' wijst niets erop dat hij zich nu al met het technische beleid bemoeit. Je kunt vinden dat dat wel zou moeten, maar als Beuker/Kroes dat niet toestaan of Jordi uit fatsoen vindt dat hij nog geen te dikke vinger in de pap moet hebben voordat de aandeelhouders hem benoemd hebben, dan is dat wat het is.

Als er straks iets naar boven komt waardoor Jordi niet benoemd zou worden (denk aan zo'n akkefietje met aandelen, kans is klein dat zoiets gebeurt, maar het kan altijd) dan zou je natuurlijk met een heel rare situatie zitten dat een totale buitenstaander die nooit in dienst was even het technische beleid heeft bepaald.

Kroes is momenteel nog eindverantwoordelijk dus voor slechte deals mogen we hem aankijken. Voor goede, zoals die van Taylor, trouwens ook.

Wellicht mis ik iets, maar Steur heeft toch gewoon een contract? Dat ie 18 wordt maakt daar toch niet in uit?

Steur heeft nog een contract tot medio 2028 en daar zou ik 'm voorlopig ook gewoon aan houden. Zou het overigens voor hem zelf ook een enorm domme stap vinden om nu naar Frankfurt te gaan. Je hebt hier nu de unieke kans om op je 17e minuten op het hoogste niveau en in Europa te maken, die ervaring kan je straks over een paar jaar een transfer naar de absolute top opleveren als je je blijft ontwikkelen. Nu ergens in Duitsland bij niet eens de grootste club op het bankje gaan zitten zou ik qua carrièreplanning erg dom vinden. Kan me ook niet voorstellen dat ze 'm al miljoenen willen betalen.

Kudo's voor Kroes dat hij niet, zoals ik gedaan zou hebben, een lagere prijs voor Taylor genoemd heeft waardoor die Romeinen nu minder zouden betalen. Goede inschatting.

Ik ben de laatste tijd meer en meer van mening dat er vaak diverse regels opgesteld worden, maar dat die in de praktijk terzijde worden geschoven door degene die de touwtjes in handen heeft. Kroes en Beuker hebben geen tekenbevoegdheid, dus dan kun je afspreken dat alles waarvoor dat nodig is eerst via Jordi gaat. Of dat netjes is en of hij formeel al in dienst is etc. is wmb irrelevant.

Al heb ik begrepen dat Ajax sowieso geen grotere aankopen met langere contracten wil doen. Vandaar dat we dus diverse geruchten over het huren van een 6 of het halen van Blind lezen. Anyway lijkt het erop dat de mogelijkheden voor Kroes aan de aankoopkant zo beteugeld zijn, maar dat moeten we ook voor de verkoopkant zo hebben. Steur moet onder geen beding weg kunnen, al stelt het wel teleur dat hij kennelijk met die Duitsers in overleg is. Hij zou zich puur op Ajax moeten focusen natuurlijk.

Of het zijn roddels die de wereld in worden geholpen omdat de entourage van Steur weet dat hij straks op zijn 18e een vet nieuw vijfjarig contract kan tekenen.

Ik geloof niet zo dat Steur zelf zit te wachten op een move naar Frankfurt. Wat moet je daar? Bankzitten in een vreemde omgeving? Voordat je er daar in komt ben je echt 2, 3 jaar verder. Tel uit je winst. Hij komt op mij in interviews vrij verstandig en sober over. Denk dat als je hem een fatsoenlijk nieuw contract aanbiedt, hij daar prima oren naar heeft.

Er zijn er wel meerderen geweest die ondanks goede vooruitzichten bij Ajax per se weg wilden naar een partij die op dat moment meer bood: Rijkhoff, Brobbey, Bouy, Misehouy etc. Dat vette contract moeten we hem naar mijn mening sowieso aanbieden, het lijkt mij in alles een speler die dat gewoon waard is.

Met het cruciale verschil dat al die spelers uit hun contract liepen of nog geen contract hadden. Steur heeft vier maanden geleden nog voor 3 jaar getekend. En dan wil je nu ineens weg, terwijl je ontwikkeling hier sneller gaat dan verwacht en je zo ongeveer je basisplaats te pakken hebt?

Goed, het zou allemaal kunnen, maar dan is hij toch een stuk wispelturiger dan ik hem inschat. Waarom teken je voor drie jaar als je kennelijk graag z.s.m. naar het buitenland wilt?

Als die Duitsers zien wat wij zien zou het kunnen dat ze hem het e.e.a. aan tekengeld en salaris (en wellicht ook beloftes op sportief gebied) in het vooruitzicht hebben gesteld. Dat zou hem of zijn omgeving (hij schijnt een vrij dominante vader te hebben) toch op andere gedachten kunnen brengen.

Die beloftes zijn niet zoveel waard. Heb je gezien wat die Duitsers op het middenveld zoal hebben? Zijn directe concurrent is een 21-jarige Zweeds international die zowat alles speelt en 40 miljoen waard is. Verder nog een slootje aan peperdure middenvelders in de selectie, waaronder veel jonge spelers.

Ik geloof niet dat ze Steur miljoenen willen bieden. En wij kunnen best ver voor hem gaan straks, vind ik. Als Kroes of wie dan ook dit uit zijn handen laat glippen, dan is het wel heel treurig hoor. Dit is je nieuwe Gravenberch.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 01:13:

s0lido schreef op 08 januari 2026 om 01:07:

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 00:51:

s0lido schreef op 08 januari 2026 om 00:13:

Avila verhuurd naar Rosario Central voor een kalenderjaar met een koopoptie voor 6,5M.

Wat een klotedeal weer van Kroes. Huur zonder verplichting maar ook de looptijd van de huur. Nu krijgen we hem volgende winter terug als RC de optie niet licht en dan heb je hem weer op een vervelend moment terug. Inpassen wordt lastiger en verkopen ook.

Ja deze deal vergooit definitief elke kans om nog iets aan hem te hebben, financieel of sportief. Alex regeert even lekker over zijn graf. Dipshit.

Zoals ik van tevoren al zei moeten we hier Jordi op aankijken. Die heeft ofwel een veto of had dat moeten bedingen en uiteraard had ie dat dan hier in moeten zetten.

Het was al bekend dat Kroes er niks van kan, dus als je dat toestaat ligt het aan jezelf.

Of de leiding had Kroes moeten verbieden om nog zulke zaken te regelen. Maar ja, dezelfde directie wilde het contract van Kroes verlengen..

Jordi Cruijff zal vast gegronde redenen hebben om tot zijn aanstelling nergens mee te bemoeien (zieke dochter als ik me niet vergis).

Volgens mij is die dochter inmiddels beter. Maar buiten dat mag zij verder geen excuus vormen. Als Jordi zich daar bezig mee wil houden: alle begrip uiteraard maar dan moet hij Ajax laten schieten.

Als je passie hebt voor Ajax, dan is het eerste dat je doet deze charlatan aan banden leggen. Frankfurt schijnt nu bijvoorbeeld met Steur bezig te zijn en ik vertrouw Kroes er niet in. Kan me er alles bij voorstellen dat hij stiekem de situatie wil verkloten zodat Jordi ook niet succesvol is en hij er dus niet slecht uit ziet.

Ik vrees dat een deal met Frankfurt een kwestie van dagen is als Steur straks 18 wordt op 11 januari. Kan me anders geen goede reden bedenken waarom er bijna wanhopig geprobeerd wordt een controleur te huren..

Wat Jordi betreft snap ik je post wel, maar ik leg de schuld eerder bij de leiding die Kroes niet afremt. Dat toont ook aan dat er nog steeds incapabele mensen zitten. Die zien niet in dat Kroes gefaald heeft en nog steeds doorgaat met falen.

Wellicht mis ik iets, maar Steur heeft toch gewoon een contract? Dat ie 18 wordt maakt daar toch niet in uit?

Omdat hij dan voor langere tijd vastgelegd kan worden.. tenzij die regel niet in Duitsland geldt. Onder de 18 is max 3 jaar contract. Maar goed, hopelijk zie ik ze vliegen en is Steur straks gewoon nog Ajacied.

+2/-0

s0lido schreef op 08 januari 2026 om 10:50:

Of de leiding had Kroes moeten verbieden om nog zulke zaken te regelen. Maar ja, dezelfde directie wilde het contract van Kroes verlengen..

Jordi Cruijff zal vast gegronde redenen hebben om tot zijn aanstelling nergens mee te bemoeien (zieke dochter als ik me niet vergis).

Volgens mij is die dochter inmiddels beter. Maar buiten dat mag zij verder geen excuus vormen. Als Jordi zich daar bezig mee wil houden: alle begrip uiteraard maar dan moet hij Ajax laten schieten.

Als je passie hebt voor Ajax, dan is het eerste dat je doet deze charlatan aan banden leggen. Frankfurt schijnt nu bijvoorbeeld met Steur bezig te zijn en ik vertrouw Kroes er niet in. Kan me er alles bij voorstellen dat hij stiekem de situatie wil verkloten zodat Jordi ook niet succesvol is en hij er dus niet slecht uit ziet.

Ik vrees dat een deal met Frankfurt een kwestie van dagen is als Steur straks 18 wordt op 11 januari. Kan me anders geen goede reden bedenken waarom er bijna wanhopig geprobeerd wordt een controleur te huren..

Wat Jordi betreft snap ik je post wel, maar ik leg de schuld eerder bij de leiding die Kroes niet afremt. Dat toont ook aan dat er nog steeds incapabele mensen zitten. Die zien niet in dat Kroes gefaald heeft en nog steeds doorgaat met falen.

Omdat hij dan voor langere tijd vastgelegd kan worden.. tenzij die regel niet in Duitsland geldt. Onder de 18 is max 3 jaar contract. Maar goed, hopelijk zie ik ze vliegen en is Steur straks gewoon nog Ajacied.

Klopt, overal in de EU is het max 3 jaar voor je 18e. Hij is dit weekend jarig dus dan kan hij voor 5 jaar tekenen. Daar zullen die Duitsers wel op azen.

Maar goed, zijn huidige contract loopt gewoon nog 2,5 jaar door. Daar mag je iemand ook gewoon aan houden he.

+2/-0

Sevic schreef op 08 januari 2026 om 10:51:

s0lido schreef op 08 januari 2026 om 10:50:

Klopt, overal in de EU is het max 3 jaar voor je 18e. Hij is dit weekend jarig dus dan kan hij voor 5 jaar tekenen. Daar zullen die Duitsers wel op azen.

Maar goed, zijn huidige contract loopt gewoon nog 2,5 jaar door. Daar mag je iemand ook gewoon aan houden he.

Het is wel zaak dat we niet alleen de avances van Frankfurt afwijzen maar niet te laks worden in het verlengen zelf. Van het weekend meteen voor 5 jaar en wat mij betreft kunnen we best een goed salaris bieden.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 10:11:
Steur moet onder geen beding weg kunnen, al stelt het wel teleur dat hij kennelijk met die Duitsers in overleg is. Hij zou zich puur op Ajax moeten focusen natuurlijk.

Sevic schreef op 08 januari 2026 om 10:18:
Of het zijn roddels die de wereld in worden geholpen omdat de entourage van Steur weet dat hij straks op zijn 18e een vet nieuw vijfjarig contract kan tekenen.

Het is hoogstwaarschijnlijk een spel om de voorwaarden voor de speler op te krikken. Steur heeft wel eens eerder met Duitsers onderhandeld, maar toen is het ook goed gekomen.

+2/-0

In totaal 18 miljoen voor Taylor. Het had iets meer en een half jaar eerder mogen zijn, maar al met al vind ik dit toch nog wel goed gedaan van Kroes. Als hij zich netjes blijft gedragen en niet als een rancuneuze bitch om zich heen gaat slaan of expres dingen verpesten, mag hij wat mij betreft door de voordeur naar buiten (maar nooit meer terugkomen aub).

+1/-0

Mie Toe schreef op 08 januari 2026 om 15:09:

In totaal 18 miljoen voor Taylor. Het had iets meer en een half jaar eerder mogen zijn, maar al met al vind ik dit toch nog wel goed gedaan van Kroes. Als hij zich netjes blijft gedragen en niet als een rancuneuze bitch om zich heen gaat slaan of expres dingen verpesten, mag hij wat mij betreft door de voordeur naar buiten (maar nooit meer terugkomen aub).

Credits voor deze deal en voor eventuele andere goede acties deze window, maar wat mij betreft met pek en veren de club uit. Kaalscheren is gelukkig niet nodig.

Als je zo'n grote bek hebt als Kroes en zulke uitspraken doet over je voorganger en anderen in de organisatie, zonder dezen ooit te bewijzen overigens, verdien je wat mij betreft geen mooi afscheid als je de boel zo in de soep laat lopen als hij gedaan heeft.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 08 januari 2026 om 15:44:

Mie Toe schreef op 08 januari 2026 om 15:09:

Credits voor deze deal en voor eventuele andere goede acties deze window, maar wat mij betreft met pek en veren de club uit. Kaalscheren is gelukkig niet nodig.

Als je zo'n grote bek hebt als Kroes en zulke uitspraken doet over je voorganger en anderen in de organisatie, zonder dezen ooit te bewijzen overigens, verdien je wat mij betreft geen mooi afscheid als je de boel zo in de soep laat lopen als hij gedaan heeft.

Exact. Hij heeft zijn voorganger afgeschilderd als een crimineel puur en alleen omdat de selectie naar Alex z'n smaak niet voldoende in balans was, en vervolgens is hij er zelf in twee jaar tijd niet in geslaagd om die selectie dan wél in balans te krijgen, met als dieptepunt dat er nu met een speler als Edvardsen nota bene één van zijn eigen recente aankopen weer op de spreekwoordelijke transferlijst staat. Dan moet je heel erg nederig zijn en door het achterdeurtje vertrekken.

Je gaat bijna terug verlangen naar lui als Van Geel man.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 271 pagina's: 1 2 3 4 ... 267 268 269 270 271

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.