Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 111 112 113 114 115

Het gerucht waarvan je wist dat het zou komen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202360/the-sun-pakt-uit-met-huge-ajax-transfer-eriksen-kan-terugkeren.htmllink

Ik zou de terugkeer van Eriksen wel toejuichen, zeker als Henderson vertrekt. Hij kan in de Eredivisie natuurlijk nog uitstekend mee en op zijn positie (AM) hebben we een kwaliteitsimpuls nodig.

Bij Man Utd zal hij niet willen blijven na dit seizoen. Ik denk dat veel andere clubs over hem zullen twijfelen gezien zijn medische geschiedenis. In een land als Italië kan hij sowieso niet terecht. Als je snel handelt en een goed plaatje schetst, heb je best een goede kans dat hij toehapt.

Denk ook een uitstekende leermeester voor spelers als Ünüvar en Hlynsson.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 mei 2024 om 19:01:

Zelfs als je kijkt naar het team dat precies 29 jaar geleden de CL won kan je uiteindelijk maar weinig spelers aanwijzen die langdurig aan de absolute top hebben gespeeld. Ik kom eigenlijk maar tot een stuk of zes namen. Ik denk dat vaak een beetje overschat wordt hoeveel geweldige spelers je nodig hebt om een geweldig team te smeden.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 mei 2024 om 06:35:


Eens hoor. Probleem is in dit geval alleen wel dat als je inderdaad Berghuis, Bergwijn en Forbs verkoopt, en dan ook nog Banel en VAD wilt verhuren, je niemand meer overhoudt.

Wat we sowieso niet moeten doen, is spelers verhuren en tegelijkertijd nieuwe spelers voor op die posities kopen. Zeker niet als je ze dan eigenlijk koopt voor de bank (een speler als Godts moet gewoon spelen namelijk). Dat is de reden dat we nu met vier linksbacks, vijf spitsen en vier rechtsbacks zitten.

Dan moet je misschien toch overwegen om Berghuis nog 1 jaar te houden, want die zal sowieso niet veel opleveren (wel besparen qua salaris, maar geen transferwaarde). Maar hopelijk blijft Forbs alsnog, dat geeft wat ruimte voor verhuur van spelers.



Als er spelers verkocht worden zal er ook wel wat voor terugkomen neem ik aan. Op dit moment hebben we zoals ik het zie drie echte vleugelspelers met Bergwijn, Godts en Forbs. Daar moet dan sowieso nog een rechtsbuiten bijkomen.

Berghuis zou ik absoluut van de hand doen. Bergwijn eigenlijk ook, maar die past dan in elk geval nog in het profiel van een buitenspeler. Bij Berghuis zie ik gewoon niet echt heel duidelijk een rol voor hem met het soort voetbal dat Farioli graag speelt. Ook lager op het veld niet. Hij is daar zo vaak een gevaar voor eigen ploeg geweest. Om hem alleen daar voor zijn goede trap op te stellen is wat onzinnig als je de goedkopere Van den Boomen al in huis hebt. En ook bij hem vraag ik me af hij wel meekan in dat dynamische spel.

Banel vind ik geen eerste elftalspeler op dit moment en Van Axel Dongen kan nog prima een seizoen in Jong Ajax als hij niet genoeg speeltijd in Ajax 1 kan krijgen. Ik zou hem ook sowieso niet zo snel verhuren denk ik, gezien zijn blessuregeschiedenis.



Jij vindt niet dat Berghuis prima op 10 zou kunnen renderen? Voor de flanken komt hij naar mijn inziens die absolute acceleratie en snelheid te kort (hij wordt ook een daggie ouder natuurlijk). Ik denk dat hij daar juist prima terecht zou kunnen, hier heb je toch wat minder snelheid nodig maar komen zijn inzicht, overzicht, passes en afstandsschoten wellicht prima tot uiting. Dan kan Hlynsson nog even rustig op de bank plaatsnemen, of verhuurd worden.

 

+1/-0

Ik lees dat ze dus serieus Martha een nieuw contract hebben aangeboden en dat hij dat nu weigert, haha.

Typisch geval van 'min keer min is plus'. Onbegrijpelijk dat je hem een nieuw contract aanbiedt en onbegrijpelijk dat hij denkt dat het verstandig is om dat af te slaan.

Maar goed, daar zijn we dus vanaf. Mooi zo.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 mei 2024 om 06:03:

Het gerucht waarvan je wist dat het zou komen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202360/the-sun-pakt-uit-met-huge-ajax-transfer-eriksen-kan-terugkeren.htmllink

Ik zou de terugkeer van Eriksen wel toejuichen, zeker als Henderson vertrekt. Hij kan in de Eredivisie natuurlijk nog uitstekend mee en op zijn positie (AM) hebben we een kwaliteitsimpuls nodig.

Bij Man Utd zal hij niet willen blijven na dit seizoen. Ik denk dat veel andere clubs over hem zullen twijfelen gezien zijn medische geschiedenis. In een land als Italië kan hij sowieso niet terecht. Als je snel handelt en een goed plaatje schetst, heb je best een goede kans dat hij toehapt.

Denk ook een uitstekende leermeester voor spelers als Ünüvar en Hlynsson.



Ik twijfel.

Eriksen in goede doen op 10 is natuurlijk een absolute meerwaarde, geen discussie over.

Ik weet alleen niet hoeveel er nog echt over is van de Eriksen zoals wij die kennen in goede doen. Heeft bij United ook niet heel veel kunnen laten zien.

Zou zonde zijn hem op basis van zijn reputatie te halen om vervolgens te moeten constateren dat het beste er wel af is en dat hij niet meer de meerwaarde is die je zou verwachten.

Als hij het nog wel kan brengen en fysiek nog aan kan (dus niet constant geblesseerd) dan absoluut doen als hij haalbaar is. Hopen op een Laudrup scenario.

Dan is het wel zo goed als einde oefening voor Berghuis denk ik. Als er ook nog een echte rechtsbuiten komt. Op zich niet erg want die salarisruimte zal je sowieso nodig hebben voor Eriksen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 mei 2024, 14:18:57.

 

+2/-0

Inderdaad, voordat je Eriksen haalt moet je bepalen wat je met Berghuis gaat doen. Berghuis een heel seizoen op rechtsbuiten kan echt niet meer. Prima om hem de nummer 10 te maken, mits hij past in het systeem dat Farioli wil gaan spelen. Mocht hij daar niet passen en Eriksen wel, dan ben ik zeker een voorstander om Eriksen terug te halen. Dat balletje op Siem de Jong tegen Twente daar krijg je er als spits nooit genoeg van!

 

+1/-0

Een Eriksen zou toch heerlijk zijn mannen, ook met alle jonge broekies die naar zo'n gozer opkijken en zich daar aan optrekken. Hij heeft na Ajax louter in topcompetities en topclubs gespeeld, lijkt me toch niet dat hij alleen nog voor de absolute vetpot naar eventueel een Ajax wil komen. En het is ook weer niet zo dat Ajax een minimum salaris zou verstrekken. Los van dat, hij is net 3 maanden 32 jaar. Hij zou toch nog wel minimaal 2 jaren in de Eredivisie meekunnen? Ik hoop iig op zo'n soort aankoop voor volgend seizoen.

 

+1/-0

Een komst van Eriksen is ook sterk afhankelijk van wat er weg gaat. Nu kan dat nog alle kanten op. Als de ervaren spelers blijven, zoals Henderson en Berghuis dan wordt het lastig. Zowel financieel gezien, want er komt dan weer een grootverdiener bij. En je wil toch niet een middenveld van Henderson en Eriksen. Dan zit je wat mij betreft de jongere spelers teveel in de weg. Het liefst in elke linie 1 ervaren speler die ook echt wat toevoegd. Ik denk dat Eriksen dat nog wel kan, maar dan in de plaats van Henderson.

 

+1/-0

Aan Eriksen zijn passing en voetballende kwaliteiten twijfel ik niet. Hij heeft alleen wel erg ingeleverd op het gebied van snelheid en loopvermogen volgens mij.

Blij dat Martha zelf al de aanbieding heeft afgeslagen. Je moet juist van wat contractspelers af, en hij is gewoon niet goed genoeg op dit moment. Ik vraag me trouwens af wat ze met Baas gaan doen nu zijn contract afloopt. Zijn verhuurperiode mag je best een succes noemen. Hij heeft veel gespeeld en heeft zich goed ontwikkeld. Ik zie nog wel muziek in hem, zeker als hij fysiek nog ietsje sterker wordt.

open/sluit de onderstaande quote:

Drenthe schreef op 27 mei 2024 om 08:37:

Jij vindt niet dat Berghuis prima op 10 zou kunnen renderen? Voor de flanken komt hij naar mijn inziens die absolute acceleratie en snelheid te kort (hij wordt ook een daggie ouder natuurlijk). Ik denk dat hij daar juist prima terecht zou kunnen, hier heb je toch wat minder snelheid nodig maar komen zijn inzicht, overzicht, passes en afstandsschoten wellicht prima tot uiting. Dan kan Hlynsson nog even rustig op de bank plaatsnemen, of verhuurd worden.



Ik denk dat Berghuis de handelingssnelheid voor die positie mist. De keren dat hij er in grotere wedstrijden speelde werden we vaak ook overlopen, want defensief heb je weinig aan hem. Vraag is ook of we wel echt met een tien gaan spelen onder Farioli. Volgens mij speelt hij meer met de punt naar achter en geeft hij op het middenveld de voorkeur aan atletische spelers die goed kunnen dribbelen en pressen. Ik denk dat het met iemand als Silvano Vos best hard kan gaan onder hem. Die kan echt een geweldige speler worden als iemand hem leert in een hoger tempo te spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 mei 2024 om 10:22:

Ik lees dat ze dus serieus Martha een nieuw contract hebben aangeboden en dat hij dat nu weigert, haha.

Typisch geval van 'min keer min is plus'. Onbegrijpelijk dat je hem een nieuw contract aanbiedt en onbegrijpelijk dat hij denkt dat het verstandig is om dat af te slaan.

Maar goed, daar zijn we dus vanaf. Mooi zo.



Als hij voor het voetbal wil gaan, is dit wel een verstandige beslissing natuurlijk. Gewoon lekker naar RKC ofzo en van daaruit aan je carriere werken is beter dan 3 jaar op de tribune bij Ajax.

Want dat is dus wat ze hem kennelijk hebben aangeboden. Een 3-jarig contract. Waarom in vredesnaam?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 mei 2024 om 21:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 mei 2024 om 10:22:

Ik lees dat ze dus serieus Martha een nieuw contract hebben aangeboden en dat hij dat nu weigert, haha.

Typisch geval van 'min keer min is plus'. Onbegrijpelijk dat je hem een nieuw contract aanbiedt en onbegrijpelijk dat hij denkt dat het verstandig is om dat af te slaan.

Maar goed, daar zijn we dus vanaf. Mooi zo.



Als hij voor het voetbal wil gaan, is dit wel een verstandige beslissing natuurlijk. Gewoon lekker naar RKC ofzo en van daaruit aan je carriere werken is beter dan 3 jaar op de tribune bij Ajax.

Want dat is dus wat ze hem kennelijk hebben aangeboden. Een 3-jarig contract. Waarom in vredesnaam?


Wat zouden ze zo'n speler aanbieden? Een ton per jaar of zo? Dat ga je bij RKC niet krijgen. Ik had blind getekend en me 2 of 3 jaar laten verhuren. Waar je nu terechtkomt, moet je altijd nog maar afwachten.

De vraag is inderdaad wie dit soort besluiten nu neemt. Dit samen met het voornemen om Pasveer een jaar langer te binden, geeft me nu niet echt vertrouwen in heel veel voetbaltechnisch inzicht.

Ik vind Baas dan weer wel een serieuze optie om bij de selectie te nemen komend seizoen. Kan prima reserve zijn op linksback. Dat geeft je de mogelijkheid om ofwel Sosa, ofwel Wijndal te verpatsen. Ik zou Wijndal proberen te verkopen en Sosa gewoon het vertrouwen geven (beetje internationale ervaring achterin kan geen kwaad), maar volgens mij hebben ze al besloten dat Sosa moet sneuvelen.

Toch mooi dat we dan met Wijndal weer kunnen gaan toeleven naar het beste linkerkantje van de Eredivisie, wat zeg ik, van Europa.

 

+2/-0

Spelers wie ons sowieso gaan verlaten deze zomer:

Chico (slechte huur met optie tot koop aangegaan) = zonde, wanbeleid

Martha (weigert contractverlenging) = prima, niet goed genoeg

Misehouy (duidelijk) = jammer

Spelers wie aangeven te willen vertrekken en/of geruchten zeggen dit:

Henderson (kent geen positieve ervaring hier) = was een naïve poging hem aantrekken, hopende dat hij het verschil zou maken

Berghuis (lijkt klaar met ons te zijn) = als je goed door selecteert, hoeft dit geen probleem te zijn

Sosa (wordt weggepest en/of uitgesloten) = vind ik persoonlijk zonde, onze beste linksback

Forbs (tevens uitgesloten en Ajax wilt Engels home-grown geld voor hem ontvangen) = heeft potentie, denk ik

Rulli (reserve achter Ramaj) = te duur om 2e keuze te blijven, dus prima

Akpom (ontvangt veel interesse en heeft geen vaste basisplaats) = mag van mij blijven óf voor het juiste bedrag weg, want hij is een goede spits maar niet meer de jongste

Mikautadze (duidelijk niet blij met ons) = mogelijk gewoon geen match met ons

Spelers wie mogelijk ook vertrekken:

Bergwijn (hoor je soms wat over) = als je voor hem een goed bedrag ontvangt, dan heb je met Godts al zijn opvolger in huis

Taylor (hoewel ze bij Ajax zeggen dat hij belangrijk is, zijn er geruchten) = doet de laatste tijd het wat beter, maar ik zou hem niet als onmisbaar zien

Tahirovic (hele seizoen gehoord dat hij weg mag) = ik hoop dat hij blijft, want ik zie veel potentie in hem

Sánchez (zal gewoon transferlijst zijn) = komt tekort

Wijndal (geen hoge indruk achter gelaten bij Ajax) = geen idee of hij nog wat kan gaan worden voor ons

En er zullen nog voldoende andere geruchten/spelers zijn wie (mogelijk zullen gaan) vertrekken

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 mei 2024 om 10:22:

Ik lees dat ze dus serieus Martha een nieuw contract hebben aangeboden en dat hij dat nu weigert, haha.

Typisch geval van 'min keer min is plus'. Onbegrijpelijk dat je hem een nieuw contract aanbiedt en onbegrijpelijk dat hij denkt dat het verstandig is om dat af te slaan.

Maar goed, daar zijn we dus vanaf. Mooi zo.



Dat ligt iets genuanceerder toch? Volgens mij had hij, voordat Kroes in dienst was, al een contractverlenging aangeboden gekregen en is dat door hem en zijn familie geaccepteerd, maar is het daarna stil gebleven vanuit Ajax tijdens de onrustige periode. Daarna is het gesprek weer opgestart, waarbij Ajax heeft ingezet op een verlenging + verhuur aan een club in de Eredivisie, maar heeft de zaakwaarnemer van Martha dat voorstel niet geaccepteerd. Voor beide kanten valt wat te zeggen.

 

+2/-0

Beuker heeft aangegeven dat ze inderdaad nadrukkelijk op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten, een speler die qua stijl lijkt op Antony en Neres.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202988/ajax-directeur-beuker-je-zoekt-een-type-antony-of-een-type-neres.html

Met andere woorden: een technisch begaafde, snelle vleugelspeler met wat diepgang.

Ik ben blij dat ze een nieuwe rechtsbuiten als eerste prioriteit zien. Dat impliceert dat ze Berghuis niet als optie zien om het gehele seizoen rechtsbuiten te spelen. Dus die gaat ofwel vertrekken, ofwel moet zich richten op de nummer 10 positie (wat ik absoluut niet uitsluit trouwens).

Ik weet alleen niet of ik het helemaal eens ben met de wens om de 'nieuwe Antony' binnen te halen. Met Godts heb je op links al een snelle, technische speler met diepgang staan. Brobbey heeft ook diepgang. Ik zou op rechtsbuiten dan eerder zoeken naar een passer, een speler die wat dienstbaarder speelt. Een type Ziyech.

Hoe dan ook, het komt allemaal een stuk professioneler op mij over dan de afgelopen transferzomers. Ik kijk er echt naar uit. Zou echt mooi zijn als ze erin slagen met 2, 3 gerichte aankopen de hele selectie naar een hoger plan te tillen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 mei 2024 om 04:44:

Beuker heeft aangegeven dat ze inderdaad nadrukkelijk op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten, een speler die qua stijl lijkt op Antony en Neres.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202988/ajax-directeur-beuker-je-zoekt-een-type-antony-of-een-type-neres.html

Met andere woorden: een technisch begaafde, snelle vleugelspeler met wat diepgang.

Ik ben blij dat ze een nieuwe rechtsbuiten als eerste prioriteit zien. Dat impliceert dat ze Berghuis niet als optie zien om het gehele seizoen rechtsbuiten te spelen. Dus die gaat ofwel vertrekken, ofwel moet zich richten op de nummer 10 positie (wat ik absoluut niet uitsluit trouwens).

Ik weet alleen niet of ik het helemaal eens ben met de wens om de 'nieuwe Antony' binnen te halen. Met Godts heb je op links al een snelle, technische speler met diepgang staan. Brobbey heeft ook diepgang. Ik zou op rechtsbuiten dan eerder zoeken naar een passer, een speler die wat dienstbaarder speelt. Een type Ziyech.

Hoe dan ook, het komt allemaal een stuk professioneler op mij over dan de afgelopen transferzomers. Ik kijk er echt naar uit. Zou echt mooi zijn als ze erin slagen met 2, 3 gerichte aankopen de hele selectie naar een hoger plan te tillen.



Ik denk dat het goed is om opties te hebben. Godts heeft diepgang en snelheid, maar komt wel het liefst naar binnen vanaf de linkerkant. Op rechts dan iemand hebben die de boel breed houdt en ook diepgang biedt is geen verkeerde optie. Als de wedstrijd/situatie er om vraagt zou je altijd nog Berghuis op rechts kunnen zetten, die dan meer de "passer" vanaf die kant is.

Van wat ik begrijp is Omari Hutchinson (https://www.youtube.com/watch?v=r6IPLvGAlyslink) keuze nummer 1 voor de positie van rechtsbuiten. Chelsea heeft zijn contract verlengd (waardoor hij nu nog een 2-jarig contract heeft), maar staat wel open voor een (tijdelijk) vertrek. Er is forse concurrentie uit de Bundesliga en ook Feyenoord lijkt geinteresseerd, maar Ajax is druk bezig om hem te overtuigen dat Ajax voor hem op dit moment de beste keuze is. Dan gaat het om koop of huur met optie tot koop, maar zo ver is het nog niet.

Dat Ajax achter hem aangaat spreekt van ambitie, en laat zien dat Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Mocht Hutchinson niet lukken hoop ik dat ze achter Roger Fernandes (https://www.youtube.com/watch?v=D62gAwPR7Dglink) aan gaan. 18 Jaar oud, enorm talent, technische snelle dribbelaar op de flanken. 7 Assists en 2 goals in 13 wedstrijden waarin hij lang niet altijd basisspeler was. Is helaas naar het 2e elftal gestuurd omdat hij zijn contract niet wil verlengen, maar dat biedt voor ons juist kansen. Heb zijn naam overigens nergens gehoord rondom Ajax, dus dit is puur eigen wens :)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 30 mei 2024 om 09:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 mei 2024 om 04:44:

Beuker heeft aangegeven dat ze inderdaad nadrukkelijk op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten, een speler die qua stijl lijkt op Antony en Neres.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202988/ajax-directeur-beuker-je-zoekt-een-type-antony-of-een-type-neres.html

Met andere woorden: een technisch begaafde, snelle vleugelspeler met wat diepgang.

Ik ben blij dat ze een nieuwe rechtsbuiten als eerste prioriteit zien. Dat impliceert dat ze Berghuis niet als optie zien om het gehele seizoen rechtsbuiten te spelen. Dus die gaat ofwel vertrekken, ofwel moet zich richten op de nummer 10 positie (wat ik absoluut niet uitsluit trouwens).

Ik weet alleen niet of ik het helemaal eens ben met de wens om de 'nieuwe Antony' binnen te halen. Met Godts heb je op links al een snelle, technische speler met diepgang staan. Brobbey heeft ook diepgang. Ik zou op rechtsbuiten dan eerder zoeken naar een passer, een speler die wat dienstbaarder speelt. Een type Ziyech.

Hoe dan ook, het komt allemaal een stuk professioneler op mij over dan de afgelopen transferzomers. Ik kijk er echt naar uit. Zou echt mooi zijn als ze erin slagen met 2, 3 gerichte aankopen de hele selectie naar een hoger plan te tillen.



Ik denk dat het goed is om opties te hebben. Godts heeft diepgang en snelheid, maar komt wel het liefst naar binnen vanaf de linkerkant. Op rechts dan iemand hebben die de boel breed houdt en ook diepgang biedt is geen verkeerde optie. Als de wedstrijd/situatie er om vraagt zou je altijd nog Berghuis op rechts kunnen zetten, die dan meer de "passer" vanaf die kant is.

Van wat ik begrijp is Omari Hutchinson (https://www.youtube.com/watch?v=r6IPLvGAlyslink) keuze nummer 1 voor de positie van rechtsbuiten. Chelsea heeft zijn contract verlengd (waardoor hij nu nog een 2-jarig contract heeft), maar staat wel open voor een (tijdelijk) vertrek. Er is forse concurrentie uit de Bundesliga en ook Feyenoord lijkt geinteresseerd, maar Ajax is druk bezig om hem te overtuigen dat Ajax voor hem op dit moment de beste keuze is. Dan gaat het om koop of huur met optie tot koop, maar zo ver is het nog niet.

Dat Ajax achter hem aangaat spreekt van ambitie, en laat zien dat Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Mocht Hutchinson niet lukken hoop ik dat ze achter Roger Fernandes (https://www.youtube.com/watch?v=D62gAwPR7Dglink) aan gaan. 18 Jaar oud, enorm talent, technische snelle dribbelaar op de flanken. 7 Assists en 2 goals in 13 wedstrijden waarin hij lang niet altijd basisspeler was. Is helaas naar het 2e elftal gestuurd omdat hij zijn contract niet wil verlengen, maar dat biedt voor ons juist kansen. Heb zijn naam overigens nergens gehoord rondom Ajax, dus dit is puur eigen wens :)


Je geeft aan: 'van wat ik begrijp', maar wat zijn je bronnen daarbij? Ik heb hier slechts één vaag gerucht over gelezen. Ik weet niet of het nu ook weer het beste idee is om in het tweede van Chelsea te gaan shoppen. Heb het idee dat je in zulke gevallen altijd te veel betaalt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 mei 2024 om 10:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 30 mei 2024 om 09:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 mei 2024 om 04:44:

Beuker heeft aangegeven dat ze inderdaad nadrukkelijk op zoek zijn naar een nieuwe rechtsbuiten, een speler die qua stijl lijkt op Antony en Neres.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1202988/ajax-directeur-beuker-je-zoekt-een-type-antony-of-een-type-neres.html

Met andere woorden: een technisch begaafde, snelle vleugelspeler met wat diepgang.

Ik ben blij dat ze een nieuwe rechtsbuiten als eerste prioriteit zien. Dat impliceert dat ze Berghuis niet als optie zien om het gehele seizoen rechtsbuiten te spelen. Dus die gaat ofwel vertrekken, ofwel moet zich richten op de nummer 10 positie (wat ik absoluut niet uitsluit trouwens).

Ik weet alleen niet of ik het helemaal eens ben met de wens om de 'nieuwe Antony' binnen te halen. Met Godts heb je op links al een snelle, technische speler met diepgang staan. Brobbey heeft ook diepgang. Ik zou op rechtsbuiten dan eerder zoeken naar een passer, een speler die wat dienstbaarder speelt. Een type Ziyech.

Hoe dan ook, het komt allemaal een stuk professioneler op mij over dan de afgelopen transferzomers. Ik kijk er echt naar uit. Zou echt mooi zijn als ze erin slagen met 2, 3 gerichte aankopen de hele selectie naar een hoger plan te tillen.



Ik denk dat het goed is om opties te hebben. Godts heeft diepgang en snelheid, maar komt wel het liefst naar binnen vanaf de linkerkant. Op rechts dan iemand hebben die de boel breed houdt en ook diepgang biedt is geen verkeerde optie. Als de wedstrijd/situatie er om vraagt zou je altijd nog Berghuis op rechts kunnen zetten, die dan meer de "passer" vanaf die kant is.

Van wat ik begrijp is Omari Hutchinson (https://www.youtube.com/watch?v=r6IPLvGAlyslink) keuze nummer 1 voor de positie van rechtsbuiten. Chelsea heeft zijn contract verlengd (waardoor hij nu nog een 2-jarig contract heeft), maar staat wel open voor een (tijdelijk) vertrek. Er is forse concurrentie uit de Bundesliga en ook Feyenoord lijkt geinteresseerd, maar Ajax is druk bezig om hem te overtuigen dat Ajax voor hem op dit moment de beste keuze is. Dan gaat het om koop of huur met optie tot koop, maar zo ver is het nog niet.

Dat Ajax achter hem aangaat spreekt van ambitie, en laat zien dat Ajax zijn huiswerk heeft gedaan. Mocht Hutchinson niet lukken hoop ik dat ze achter Roger Fernandes (https://www.youtube.com/watch?v=D62gAwPR7Dglink) aan gaan. 18 Jaar oud, enorm talent, technische snelle dribbelaar op de flanken. 7 Assists en 2 goals in 13 wedstrijden waarin hij lang niet altijd basisspeler was. Is helaas naar het 2e elftal gestuurd omdat hij zijn contract niet wil verlengen, maar dat biedt voor ons juist kansen. Heb zijn naam overigens nergens gehoord rondom Ajax, dus dit is puur eigen wens :)


Je geeft aan: 'van wat ik begrijp', maar wat zijn je bronnen daarbij? Ik heb hier slechts één vaag gerucht over gelezen. Ik weet niet of het nu ook weer het beste idee is om in het tweede van Chelsea te gaan shoppen. Heb het idee dat je in zulke gevallen altijd te veel betaalt.



Ik hoor nog weleens wat, maar ben verre van een "insider". Ben het met je eens dat je dan al snel teveel betaalt, en ik kan het ook niet zo goed rijmen met de financiële situatie van Ajax. Hutchinson gaat al snel richting de 15-20m denk ik.

 

+3/-0

Ik wil wel een nieuwe Antony. Doet het goed bij Ajax. Levert ons 100 miljoen euro op, haha. Vervolgens flopt in Engeland.

 

+1/-0

De interesse in Hutchinson is door VI gemeld, dus dat zal vast wel betrouwbaar zijn. Goede speler, die ook echt bij Ajax zou passen denk ik. Zie hem alleen niet zo snel komen. Er is behoorlijk wat interesse, en waarom zou hij naar Ajax gaan als hij bijvoorbeeld met Feyenoord de CL in kan en bij andere clubs misschien in de PL kan spelen? Dan moet je wel met een heel goed verhaal komen.

Beuker heeft overigens helemaal niet gezegd dat ze op zoek zijn naar een type dat qua stijl op Antony en Neres lijkt. Hij zei Antony óf Neres (als respectievelijk een dribbelaar en een speler van de loopacties) en noemde daarnaast als derde mogelijk type iemand die zoals Ziyech meer naar binnen komt. Daarbij zal de keuze afhankelijk zijn van wat voor types er voor de rest in het veld staan. Dan vrees ik dat Berghuis op rechts misschien nog best een optie is, mocht hij blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 mei 2024 om 19:13:

Ik wil wel een nieuwe Antony. Doet het goed bij Ajax. Levert ons 100 miljoen euro op, haha. Vervolgens flopt in Engeland.



Hij heeft zijn nationaliteit, uiterlijk en gedrag heel erg mee in de zin dat mensen al snel denken met een vedette / superster te maken te hebben. Een nieuwe Neymar.

Toch is het echt een hele matige speler, ook bij Ajax al. Denk alle tierlantijntjes weg en je ziet een speler die te weinig scoort en assists geeft. Dit is omdat ie maar eén ding kan: vanaf rechts naar binnen komen en met links schieten. Dat heeft in Engeland 3 wedstrijden gewerkt, waarna iedereen het door had en hij niks meer raakt.

Respect voor iedereen die er die 100M uit heeft weten te halen.

 

+1/-0

Ik vind hem verre van een matige speler. Wel een weinig volwassene. Wat dat betreft was hij gewoon niet klaar voor de PL. Zijn 1 tegen 1 is ook vrij matig.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 111 112 113 114 115

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.