Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 10 april 2024 om 12:27:

Als jouw vrouw een reep jat uit de supermarkt dan ga jij niet van haar scheiden, tenzij jij sterk het vermoeden hebt dat dit het topje van de ijsberg is …
Niet alleen het vermoeden maar van meerdere kanten komen de signalen dat jouw vrouw scheef op de schaats staat , niet alleen een reepje maar ook een affaire met een licht criminele voetballer ; dan ga jij toch anders naar je trouwboekje kijken ..



Dank voor het onderschrijven van mijn punt. Dit is exact (!) wat ik bedoel. Wel grappig dat je een andere posting van mij afdoet met "Aannames en interpretaties; valt inhoudelijk niet eens op in te gaan .." en dan dit schrijft:

open/sluit de onderstaande quote:


Over onze ‘vriend’ Alex Kroes begint zo langzamerhand een spoor van scheve schaatsen aan het licht te komen ; -
-De AJAX handel met voorkennis zaak ,
- het aandelen-bezit in een club terwijl hij werkzaam is bij een andere voetbalclub/organisatie ,
- de zaak van voetballer De Vrij , waarin hij nota bene tegen De Vrij getuigt ,
- de zaken die verder nog boven tafel komen ..

Ik begrijp dat sommigen met een minder ‘moreel kompas’ deze feiten als een aanbeveling zien voor het in dienst nemen van deze figuur…

Bagatelliseren van feiten omdat het vermoeden bestaat dat deze Kroes jou gaat verlossen van al je problemen; wie gelooft er in sprookjes…?



Handel met voorkennis: blijkt nergens uit. Als je de koers van het Ajax aandeel bekijkt dan is, op het plotselinge ontslag van Overmars, alle koersgevoeligheden van de afgelopen 10 jaar allemaal gelinkt geweest aan sportieve prestaties. Het is een interpretatie van jou dat het handel met voorkennis is, maar ik betwijfel dat. Nou, dan zijn we het eens dat we het niet eens zijn.

Aandelen van een club hebben terwijl je werkzaam bent bij een andere club.. Nou zeg. Dat is niet hetzelfde als een affaire hebben, maar dat is dat je naast dat je een reepje uit de Jumbo hebt meegenomen, dat je bij het all-you-can-eat Sushi restaurant een hele hand pepermuntjes mee hebt gegapt bij het afrekenen. Sorry hoor, staat niet in verhouding.

De zaak van De Vrij: ken jij alle details? Kroes was toen verbonden aan SEG, dus nogal wiedes dat ie niet voor de voetballer getuigd. Ik ken de zaak niet inhoudelijk, maar verbaast mij niet.

- de Zaken die verder nog boven tafel komen. En juist daar ben ik dus in geinteresseerd.

We zijn het eens. Als Kroes alleen een reepje uit de Jumbo had gejat, dan was er niks. Dus er is meer. Wat is er meer?... Ik heb trouwens best vertrouwen in Kroes, maar misschien vooral omdat ik totaal geen vertrouwen heb in Van Praag en consorten. Die hebben de afgelopen 5 jaar de ineenstorting van mijn Ajax laten gebeuren. In 2019 liepen we in de laatste seconde de CL finale mis. Als je dit Ajax tegenover het Real Madrid van gisteren zet, dan wordt het 21-0... En ze hebben het laten gebeuren. Met verschrikkelijke aankopen, vreselijk beleid. Er is 100en miljoenen verdient met transfers.

 

+2/-0

Zo kan je natuurlijk alles afdoen als een faits-divers.

Ik vind het vooral opvallend dat je met een AD zit die blijkbaar niet weet wat het betekent om bij en beursgenoteerd bedrijf te werken, die bij vorige clubs het ook al niet te nauw nam met de regels en waar nu blijkt dat zijn makelaarskantoor het ook niet nodig vond om zaken officieel op papier te zetten en duidelijke afspraken te maken bij het begeleiden van spelers.

Los van het feit dat hij daar wel of niet gestraft voor moet worden, vind ik dat toch een beetje veel op heel korte tijd. Die uitspraak van De Vrij is natuurlijk toeval dat het net nu uitgesproken wordt, maar dat verandert niets aan het feit dat het ook gebeurd is.

 

+4/-0

Laat ik voorop stellen dat het mij geen ruk interesseert of Dhr. Kroes een functie bij AJAX gaat bekleden.
Zijn aanstelling laat mij de koffie niet minder smaken .
Bekwame mensen van onbesproken gedrag en bestuurlijke kwaliteiten kunnen ze bij AJAX wel gebruiken !

Als bestuurder bij AJAX lig je evenwel onder een vergrootglas en kloppen er hier en daar een paar dingetjes niet , ja dan wordt je aangepakt ..

Dhr. Kroes is een grote jongen en hij moet niet piepen als zijn handel en wandel aan de grote klok komt te hangen
..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 10 april 2024 om 14:07:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 10 april 2024 om 12:27:

Als jouw vrouw een reep jat uit de supermarkt dan ga jij niet van haar scheiden, tenzij jij sterk het vermoeden hebt dat dit het topje van de ijsberg is …
Niet alleen het vermoeden maar van meerdere kanten komen de signalen dat jouw vrouw scheef op de schaats staat , niet alleen een reepje maar ook een affaire met een licht criminele voetballer ; dan ga jij toch anders naar je trouwboekje kijken ..



Dank voor het onderschrijven van mijn punt. Dit is exact (!) wat ik bedoel. Wel grappig dat je een andere posting van mij afdoet met "Aannames en interpretaties; valt inhoudelijk niet eens op in te gaan .." en dan dit schrijft:

open/sluit de onderstaande quote:


Over onze ‘vriend’ Alex Kroes begint zo langzamerhand een spoor van scheve schaatsen aan het licht te komen ; -
-De AJAX handel met voorkennis zaak ,
- het aandelen-bezit in een club terwijl hij werkzaam is bij een andere voetbalclub/organisatie ,
- de zaak van voetballer De Vrij , waarin hij nota bene tegen De Vrij getuigt ,
- de zaken die verder nog boven tafel komen ..

Ik begrijp dat sommigen met een minder ‘moreel kompas’ deze feiten als een aanbeveling zien voor het in dienst nemen van deze figuur…

Bagatelliseren van feiten omdat het vermoeden bestaat dat deze Kroes jou gaat verlossen van al je problemen; wie gelooft er in sprookjes…?



Handel met voorkennis: blijkt nergens uit. Als je de koers van het Ajax aandeel bekijkt dan is, op het plotselinge ontslag van Overmars, alle koersgevoeligheden van de afgelopen 10 jaar allemaal gelinkt geweest aan sportieve prestaties. Het is een interpretatie van jou dat het handel met voorkennis is, maar ik betwijfel dat. Nou, dan zijn we het eens dat we het niet eens zijn.

Aandelen van een club hebben terwijl je werkzaam bent bij een andere club.. Nou zeg. Dat is niet hetzelfde als een affaire hebben, maar dat is dat je naast dat je een reepje uit de Jumbo hebt meegenomen, dat je bij het all-you-can-eat Sushi restaurant een hele hand pepermuntjes mee hebt gegapt bij het afrekenen. Sorry hoor, staat niet in verhouding.

De zaak van De Vrij: ken jij alle details? Kroes was toen verbonden aan SEG, dus nogal wiedes dat ie niet voor de voetballer getuigd. Ik ken de zaak niet inhoudelijk, maar verbaast mij niet.

- de Zaken die verder nog boven tafel komen. En juist daar ben ik dus in geinteresseerd.

We zijn het eens. Als Kroes alleen een reepje uit de Jumbo had gejat, dan was er niks. Dus er is meer. Wat is er meer?... Ik heb trouwens best vertrouwen in Kroes, maar misschien vooral omdat ik totaal geen vertrouwen heb in Van Praag en consorten. Die hebben de afgelopen 5 jaar de ineenstorting van mijn Ajax laten gebeuren. In 2019 liepen we in de laatste seconde de CL finale mis. Als je dit Ajax tegenover het Real Madrid van gisteren zet, dan wordt het 21-0... En ze hebben het laten gebeuren. Met verschrikkelijke aankopen, vreselijk beleid. Er is 100en miljoenen verdient met transfers.



Die ineenstorting van Ajax is iets van de laatste 2 seizoenen en kwam door twee verkeerde aanstellingen op technisch vlak. Hamstra en Huntelaar vorig seizoen en Mislintat dit seizoen. Er werd nog wel aardig verkocht, maar de aankopen waren niet goed en de trainers die aangesteld werden al helemaal niet.

Waar had de RvC concreet iets anders moeten doen naar jouw mening?

 

+2/-0

Ik moet eerlijk zeggen, die Michael van Praag durft wel.

Eerst een lekker eenzijdig verhaal in Ajax Life om wat sympathie en goodwill te kweken. Schaamteloos oreren hoe erg hij het wel niet vindt.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1192738/van-praag-baalt-situatie-met-kroes-is-vreselijk-hij-is-een-hele-goeie-kerel.htmllink

Om vervolgens lekker om zich heen te gaan meppen en mensen van het VEB de maat neem en dingen verwijten. Wat de VEB bij van Praag doet (kun je ook wat van vinden) is precies hetzelfde als van Praag bij Kroes heeft gedaan. De pot verwijt de ketel.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/04/van-praag-haalt-uit-naar-veb-voorzitter-gerben-everts-hij-pakt-het-mediagenieke-ajax-als-podiumlink

Afijn, zal dit staaltje zieltjes winnen van invloed zijn op de bestuursraad en de leden?

 

+3/-2

Van Praag draaft zijn zin door:

"Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes." VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/van-praag-doet-de-deur-bij-ajax-definitief-dicht-voor-kroeslink

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 april 2024 om 18:11:

de VEB bij van Praag doet (kun je ook wat van vinden) is precies hetzelfde als van Praag bij Kroes heeft gedaan. De pot verwijt de ketel.




En is dat dan ook weer hetzelfde als wat Kroes bij Mislintat gedaan heeft? Of komt het niet uit om dat ook erbij te vermelden?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 april 2024 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 april 2024 om 18:11:

de VEB bij van Praag doet (kun je ook wat van vinden) is precies hetzelfde als van Praag bij Kroes heeft gedaan. De pot verwijt de ketel.




En is dat dan ook weer hetzelfde als wat Kroes bij Mislintat gedaan heeft? Of komt het niet uit om dat ook erbij te vermelden?



Ja, zeker! Helemaal nu blijkt uit het diepgravende onderzoek dat alles loopzuiver is verlopen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 april 2024 om 19:50:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 april 2024 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 april 2024 om 18:11:

de VEB bij van Praag doet (kun je ook wat van vinden) is precies hetzelfde als van Praag bij Kroes heeft gedaan. De pot verwijt de ketel.




En is dat dan ook weer hetzelfde als wat Kroes bij Mislintat gedaan heeft? Of komt het niet uit om dat ook erbij te vermelden?



Ja, zeker! Helemaal nu blijkt uit het diepgravende onderzoek dat alles loopzuiver is verlopen.



Als jij andere informatie hebt, meld het gerust!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 11 april 2024 om 18:49:

Van Praag draaft zijn zin door:

"Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes." VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/van-praag-doet-de-deur-bij-ajax-definitief-dicht-voor-kroeslink



van Praag heeft zelf dus ook een fout gemaakt door niet te melden dat hij aandelen heeft. Ben dus benieuwd wat de echte reden is, lastig te oordelen van een afstand, maar dat Kroes de bezem er doorheen wilt lijkt me wel duidelijk.

En dan vraag ik me af, wie is er verantwoordelijk voor het niet checken van de aandelen van Kroes binnen Ajax. Is dat een financieel persoon uit de RvC of Susan Lenderink. Je kan het gooien op amateurisme wat me hememaal niet vreemd klinkt. Zou me ook niet verbazen dat dit bewust niet is gecheckt, zodat men een stok heeft om te slaan als Kroes bepaalde mensen binnen de club raakt, bijv. een Susan Lenderink. Even los van dat Kroes gewoon die aandelen niet had moeten kopen, want dan was er niets aan de hand geweest.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 12 april 2024 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 11 april 2024 om 18:49:

Van Praag draaft zijn zin door:

"Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes." VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/van-praag-doet-de-deur-bij-ajax-definitief-dicht-voor-kroeslink



van Praag heeft zelf dus ook een fout gemaakt door niet te melden dat hij aandelen heeft. Ben dus benieuwd wat de echte reden is, lastig te oordelen van een afstand, maar dat Kroes de bezem er doorheen wilt lijkt me wel duidelijk.

En dan vraag ik me af, wie is er verantwoordelijk voor het niet checken van de aandelen van Kroes binnen Ajax. Is dat een financieel persoon uit de RvC of Susan Lenderink. Je kan het gooien op amateurisme wat me hememaal niet vreemd klinkt. Zou me ook niet verbazen dat dit bewust niet is gecheckt, zodat men een stok heeft om te slaan als Kroes bepaalde mensen binnen de club raakt, bijv. een Susan Lenderink. Even los van dat Kroes gewoon die aandelen niet had moeten kopen, want dan was er niets aan de hand geweest.



Je kunt een vermoeden poneren als een feit maar daarmee is het nog niet waar ..

Het is zo verschrikkelijk jammer dat Dhr . Kroes niet van onbesproken gedrag is want dan bestond de ,hypothetische, kans dat AJAX binnen de kortste keren weer zijn leidende rol in het Internationale voetbal zou terug krijgen..

Ik durf de stelling wel aan dat er in een hooiberg soms wel meer dan één speld te vinden is ..

 

+3/-0

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 12 april 2024 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 11 april 2024 om 18:49:

Van Praag draaft zijn zin door:

"Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes." VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/van-praag-doet-de-deur-bij-ajax-definitief-dicht-voor-kroeslink



van Praag heeft zelf dus ook een fout gemaakt door niet te melden dat hij aandelen heeft. Ben dus benieuwd wat de echte reden is, lastig te oordelen van een afstand, maar dat Kroes de bezem er doorheen wilt lijkt me wel duidelijk.

En dan vraag ik me af, wie is er verantwoordelijk voor het niet checken van de aandelen van Kroes binnen Ajax. Is dat een financieel persoon uit de RvC of Susan Lenderink. Je kan het gooien op amateurisme wat me hememaal niet vreemd klinkt. Zou me ook niet verbazen dat dit bewust niet is gecheckt, zodat men een stok heeft om te slaan als Kroes bepaalde mensen binnen de club raakt, bijv. een Susan Lenderink. Even los van dat Kroes gewoon die aandelen niet had moeten kopen, want dan was er niets aan de hand geweest.



En die journalist van Quote, die juist op dat moment vragen ging stellen over de aandelen van Kroes. Heel toevallig! Is natuurlijk door het old Boys network ingeseind dat ie dat moest doen!

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 12 april 2024 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 11 april 2024 om 18:49:

Van Praag draaft zijn zin door:

"Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes." VI.nl

https://www.vi.nl/nieuws/van-praag-doet-de-deur-bij-ajax-definitief-dicht-voor-kroeslink



En dan vraag ik me af, wie is er verantwoordelijk voor het niet checken van de aandelen van Kroes binnen Ajax. Is dat een financieel persoon uit de RvC of Susan Lenderink.


De RvC controleert de directie (of zou dat iig moeten doen) en worden op hun beurt weer gecontroleerd door de bestuursraad. Directieleden die elkaar controleren lijkt mij compleet ongewenst, maar zou me in de houtje-touwtje constructies van Ajax dan weer niet verrassen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 15:26:

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?



Ik ben wel benieuwd waar dat vermoeden van jou vandaan komt ; als je meer weet mag je dat gerust zeggen , want iedereen wil er wel het fijne van weten ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 12 april 2024 om 16:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 15:26:

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?



Ik ben wel benieuwd waar dat vermoeden van jou vandaan komt ; als je meer weet mag je dat gerust zeggen , want iedereen wil er wel het fijne van weten ..


Ik weet minder dan wie dan ook hier. Daarom mijn vraag op het einde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 12 april 2024 om 09:34:

En dan vraag ik me af, wie is er verantwoordelijk voor het niet checken van de aandelen van Kroes binnen Ajax. Is dat een financieel persoon uit de RvC of Susan Lenderink. Je kan het gooien op amateurisme wat me hememaal niet vreemd klinkt. Zou me ook niet verbazen dat dit bewust niet is gecheckt, zodat men een stok heeft om te slaan als Kroes bepaalde mensen binnen de club raakt, bijv. een Susan Lenderink. Even los van dat Kroes gewoon die aandelen niet had moeten kopen, want dan was er niets aan de hand geweest.



Als het bewust niet gecheckt is, hoe kan het dan een stok zijn om mee te slaan? "We gaan er bewust niet naar vragen, misschien heeft hij een fout gemaakt en dan kunnen we dat tegen hem gebruiken" klinkt niet bijster overtuigend, niet?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 15:26:

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?



Het enige dat je zou kunnen bedenken is dat Van Praag niets van Kroes moet hebben en dat hij een stroman op die positie wil. Maar dan moet hij de rest van de RvC nog zien te overtuigen, het is niet dat hij die beslissing alleen kan nemen.

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).

Waarom zou hij dan al die maanden bewust informatie achterhouden, om hem 2 weken na zijn aanstelling te ontslaan? Dat houdt niet echt steek :). Enkel en alleen (als we de geruchten mogen geloven) omdat Kroes blijkbaar de eindconclusie rond het rapport van Mislintat niet wou onderschrijven. Dat ging over een RvC waar Van Praag zelfs geen lid van was en waar een aantal RvC-leden al vervangen werden. En als Kroes de volledige RvC eruit wou kan ook niet, want een AD heeft die macht niet. Dan was hij beter voorzitter van de bestuursraad geworden, daar kan hij dat wel (proberen).

De complot theorieën zijn misschien amusant om te lezen, maar eens je wat dieper graaft houden ze toch ook niet echt steek.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 april 2024 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 15:26:

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?



Het enige dat je zou kunnen bedenken is dat Van Praag niets van Kroes moet hebben en dat hij een stroman op die positie wil. Maar dan moet hij de rest van de RvC nog zien te overtuigen, het is niet dat hij die beslissing alleen kan nemen.

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).

Waarom zou hij dan al die maanden bewust informatie achterhouden, om hem 2 weken na zijn aanstelling te ontslaan? Dat houdt niet echt steek :). Enkel en alleen (als we de geruchten mogen geloven) omdat Kroes blijkbaar de eindconclusie rond het rapport van Mislintat niet wou onderschrijven. Dat ging over een RvC waar Van Praag zelfs geen lid van was en waar een aantal RvC-leden al vervangen werden. En als Kroes de volledige RvC eruit wou kan ook niet, want een AD heeft die macht niet. Dan was hij beter voorzitter van de bestuursraad geworden, daar kan hij dat wel (proberen).

De complot theorieën zijn misschien amusant om te lezen, maar eens je wat dieper graaft houden ze toch ook niet echt steek.


Dus dat Van Praag zulke harde uitspraken doet over Kroes om hem vervolgens te schorsen, is meest waarschijnlijk uit angst voor de gevolgen op de beurs (aandelenmarkt/aandeelhouders)?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 april 2024 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 15:26:

Ik vind het allemaal niet zo makkelijk te volgen. Is het heel raar als ik een vermoeden heb dat Van Praag als doel had om Kroes weg te werken? Zo ja: wat levert dit Van Praag op?



Het enige dat je zou kunnen bedenken is dat Van Praag niets van Kroes moet hebben en dat hij een stroman op die positie wil. Maar dan moet hij de rest van de RvC nog zien te overtuigen, het is niet dat hij die beslissing alleen kan nemen.

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).

Waarom zou hij dan al die maanden bewust informatie achterhouden, om hem 2 weken na zijn aanstelling te ontslaan? Dat houdt niet echt steek :). Enkel en alleen (als we de geruchten mogen geloven) omdat Kroes blijkbaar de eindconclusie rond het rapport van Mislintat niet wou onderschrijven. Dat ging over een RvC waar Van Praag zelfs geen lid van was en waar een aantal RvC-leden al vervangen werden. En als Kroes de volledige RvC eruit wou kan ook niet, want een AD heeft die macht niet. Dan was hij beter voorzitter van de bestuursraad geworden, daar kan hij dat wel (proberen).

De complot theorieën zijn misschien amusant om te lezen, maar eens je wat dieper graaft houden ze toch ook niet echt steek.



Ik wil doorgaans best alternatieve theorieen bediscussieren, soms kloppen die namelijk. Wat me echter opvalt is dat je geen antwoorden meer krijgt hoe specifieker je vragen worden. Waarom is het zo'n ramp dat Kroes kennelijk dat rapport van KPMG niet wilde onderschrijven? Van Praag en Blind waren niet in functie in de periode waar het project betrekking op heeft. De grote man van destijds, Eringa, is toch al weg. Op een heel ingewikkelde constructie moet Kroes eruit gewerkt worden om Anette Mosman te beschermen ofzo?

Je hoort ook vaak dat de RvC op moet rotten want ze hebben dit "allemaal maar laten gebeuren". Wat exact? Die transfers? Op grond waarvan exact? Men checkt alleen of een uitgave te verantwoorden is en of de club het zich kan permitteren, of de speler zelf goed genoeg is, is niet aan hen om te beoordelen.

Als je de 38-jarige reservedoelman van Telstar voor 20M wil halen die de helft van de tijd geblesseerd is, in de laatste 10 jaar 62 minuten in het doel gestaan heeft en een strafrechtelijk onderzoek aan zijn broek heeft voor pedofilie, grijpt men in. Als je datzelfde bedrag over heb voor een jonge, Kroatische verdediger die vaak in het sterke nationale elftal speelt en waar veel clubs op jagen, laat men het passeren. Het is niet dat, omdat de speler toch niet presteert, de RvC iets verkeerd gedaan heeft.

 

+6/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax