Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 september 2024 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2024 om 23:28:

Eens over Kroes.

Dat over Bosz klopt natuurlijk niet, die begon al in 1999 als trainer en was dus al 17 jaar bezig toen Jordi hem oppikte. Hij had daarvoor jarenlang bij Vitesse gezeten, wat destijds een stabiele subtopper was. Dat Jordi eén van de eersten zou zijn die het in hem zou zien zitten, is dus simpelweg onjuist.



Hij viel niet zo heel erg op als trainer toen, toch? Mij niet in elk geval. Kan ook aan mij liggen. Ik kan me ook niet herinneren dat hij toen al aan grote clubs werd gelinkt. Vitesse was al een gevestigde subtopper, en voor de rest had hij alleen maar kleine clubs getraind. Ik zou dus zeggen dat zijn doorbraak of bij Maccabi kwam of bij Vitesse al. Dat maakt Cruijff dan een van de eersten die het serieus in hem zag zitten.



Ja man, dat Ajax hem wilde had niks met zijn tijd bij Vitesse te maken maar alles met de 23 wedstrijden die hij Maccabi coachte. Waarin hij overigens een team dat 3x op rij kampioen werd 2e maakte. We volgen hier in Amsterdam de Israelische competitie op de voet en ondanks het tegenvallende resultaat was deze periode zijn doorbraak. Jordi is de eerste die het zag.

Jordi zal best een sympathieke man zijn maar als bestuurder is het iemand die pret-functies najaagt in onserieuze oorden. Hem bij Ajax willen hebben omdat dat zo "mooi" is, is alles dat er momenteel mis is met de club.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 september 2024 om 10:07:

Ja man, dat Ajax hem wilde had niks met zijn tijd bij Vitesse te maken maar alles met de 23 wedstrijden die hij Maccabi coachte. Waarin hij overigens een team dat 3x op rij kampioen werd 2e maakte. We volgen hier in Amsterdam de Israelische competitie op de voet en ondanks het tegenvallende resultaat was deze periode zijn doorbraak. Jordi is de eerste die het zag.

Jordi zal best een sympathieke man zijn maar als bestuurder is het iemand die pret-functies najaagt in onserieuze oorden. Hem bij Ajax willen hebben omdat dat zo "mooi" is, is alles dat er momenteel mis is met de club.



Ik zeg nergens dat zijn periode bij Vitesse niet van invloed is geweest. Ze zullen alleen ook naar zijn prestaties bij zijn laatste club hebben gekeken. Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat hij het daar slecht heeft gedaan omdat hij tweede is geworden. Ik vind het ook zeker niet een nadeel dat hij in verschillende minder grote voetballanden heeft gewerkt. Hij heeft veel ervaring in verschillende culturen op kunnen doen en heeft ook bij Barcelona gewerkt voor twee jaar.

Je hoeft ook niet per se een heel indrukwekkend CV te hebben voor die functie. Kijk naar waar de verschillende (oud-)directeuren van de Nederlandse topclubs hebben gewerkt voordat ze bij een topclub begonnen. Dat zag er vaak ook niet zo indrukwekkend uit. De enige uitzondering die ik me zo gauw kan bedenken is Arnesen, en daar waren ze volgens mij niet onverdeeld positief over bij Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 september 2024 om 13:59:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 september 2024 om 10:07:

Ja man, dat Ajax hem wilde had niks met zijn tijd bij Vitesse te maken maar alles met de 23 wedstrijden die hij Maccabi coachte. Waarin hij overigens een team dat 3x op rij kampioen werd 2e maakte. We volgen hier in Amsterdam de Israelische competitie op de voet en ondanks het tegenvallende resultaat was deze periode zijn doorbraak. Jordi is de eerste die het zag.

Jordi zal best een sympathieke man zijn maar als bestuurder is het iemand die pret-functies najaagt in onserieuze oorden. Hem bij Ajax willen hebben omdat dat zo "mooi" is, is alles dat er momenteel mis is met de club.



Ik zeg nergens dat zijn periode bij Vitesse niet van invloed is geweest. Ze zullen alleen ook naar zijn prestaties bij zijn laatste club hebben gekeken. Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat hij het daar slecht heeft gedaan omdat hij tweede is geworden. Ik vind het ook zeker niet een nadeel dat hij in verschillende minder grote voetballanden heeft gewerkt. Hij heeft veel ervaring in verschillende culturen op kunnen doen en heeft ook bij Barcelona gewerkt voor twee jaar.

Je hoeft ook niet per se een heel indrukwekkend CV te hebben voor die functie. Kijk naar waar de verschillende (oud-)directeuren van de Nederlandse topclubs hebben gewerkt voordat ze bij een topclub begonnen. Dat zag er vaak ook niet zo indrukwekkend uit. De enige uitzondering die ik me zo gauw kan bedenken is Arnesen, en daar waren ze volgens mij niet onverdeeld positief over bij Feyenoord.



Er gaat bij ons op technisch gebied veel mis omdat we grossieren in het aanstellen van mensen op basis van verkeerde argumenten. Ik denk dat we het eens zijn over laatste voorbeelden daarvan: Schip en Kroes.

Wat dat betreft is het cruciaal om puur op basis van kwaliteit te selecteren. Zo'n Ward komt dan in eerste instantie meer in aanmerking dan Jordi. Om maar een voorbeeld te noemen. Diens ervaring bij Barca zal wel bs geweest zijn overigens.

 

+2/-0

Geelen heeft het als interim AD nu ingevuld, was en is als commercieel directeur erg goed maar er moeten nu harde keuzes gemaakt worden, Kroes moet ontslagen worden en als er weerstand is zijn vriendje Kelvin ook. 'superscout' mn hol, elke 11 jarige met een playstation kan wat beters verzinnen dan deze klootviolen. En ik wil Geelen niet kwijt als Commercieel directeur.

Om ontopic te blijven, ik zou Kinsbergen overwegen om het al dan niet tijdelijk te overbruggen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 15 oktober 2024 om 05:39:

Geelen heeft het als interim AD nu ingevuld, was en is als commercieel directeur erg goed maar er moeten nu harde keuzes gemaakt worden, Kroes moet ontslagen worden en als er weerstand is zijn vriendje Kelvin ook. 'superscout' mn hol, elke 11 jarige met een playstation kan wat beters verzinnen dan deze klootviolen. En ik wil Geelen niet kwijt als Commercieel directeur.

Om ontopic te blijven, ik zou Kinsbergen overwegen om het al dan niet tijdelijk te overbruggen.


Geelens prestaties als commercieel directeur staan inderdaad niet ter discussie. Daar lees je louter goede verhalen over en dat blijkt ook wel uit de cijfers.

Hoe De Lang functioneert, zou ik niet weten. De man is nu een jaar of zo in dienst. Een scoutingsapparaat opzetten/hervormen kost tijd. En voordat we daar op het veld de resultaten van zien? Dat kost nóg meer tijd. Dat kunnen we over 1 tot 3 jaar gaan beoordelen. Ik heb niet de indruk dat er afgelopen zomer gebruik is gemaakt van de scouting, als het om het eerste elftal gaat. Voor de jeugd druppelen er al wel leuke talenten binnen her en der.

Kinsbergen, tsjah, daar zou ik niet zoveel op tegen hebben. De man heeft inmiddels wel zo ongeveer de pensioenleeftijd bereikt. Dus is het altijd maar de vraag of hij er nog trek in heeft en zo ja, voor hoe lang. Maar dat het een ervaren sportbestuurder is, lijkt me duidelijk. Misschien is dat inderdaad juist wel goed, met die relatief jonge directie die we verder hebben.

 

+1/-0

Ik snap de kritiek die er sinds een paar maanden ineens op De Lang is niet zo. Het is niet de schuld van de scouting als de TD allerlei voor de hand liggende namen gaat halen. De scouting heeft echt alleen een adviserende functie.

Daarnaast doet De Lang in zijn functie ook meer dan alleen maar spelers halen. Zo hebben ze bijvoorbeeld duidelijk op papier gezet wat ze voor iedere positie precies voor spelers willen halen of opleiden, en daarnaast is scoutingsafdeling ook gemoderniseerd en zijn er best wat scouts vertrokken of bijgekomen. Dat was ook nodig, want het was eerder echt een absurde situatie met Van der Zee en Doesburg die niet door een deur konden.

Over het algemeen is de sportieve koers die nu wordt gevaren wel een goede volgens mij. In Farioli en Beuker heb ik sowieso alle vertrouwen. Alleen bij de capaciteiten van Kroes heb ik wel mijn twijfels. Toch zou ik hem er niet gelijk uitgooien. Zijn grootste fout is denk ik geweest dat hij de onderhandelingspositie van de club heeft ondermijnd met domme uitspraken in de media. En als je een goede AD aanstelt met enig verstand van voetbal dan krijgt hij ook wat meer tegengas. Daarnaast helpt het de club ook niet als je weer geen compleet directieteam hebt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax