Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2024 om 19:15:

Dus dat Van Praag zulke harde uitspraken doet over Kroes om hem vervolgens te schorsen, is meest waarschijnlijk uit angst voor de gevolgen op de beurs (aandelenmarkt/aandeelhouders)?



Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het puur voor de aandelenmarkt of de aandeelhouders is, want dat nieuws gaat weinig invloed hebben op de koers bvb (ik zou zelfs eerder zeggen dat hem ontslaan incl. de polemiek die is ontstaan, heeft een negatief effect op de koers, want iedereen was enthousiast over de komst van Kroes).

Wat ik eerder denk (mijn opinie) is dat je met een onhoudbare situatie zou zitten, als je hem in zijn stoel houdt. Een procedure bij het AFM kan een tijdje duren (heb al termijnen van maanden gelezen, geen idee hoe accuraat dat is). Dus dan zit je met een AD waar een mogelijke straf boven zijn hoofd hangt en waarvan je niet kan voorspellen wat het is. Enerzijds kan het een tik op de vingers zijn, maar misschien ook een boete of een schorsing of erger (weinig waarschijnlijk, maar het is een mogelijkheid). Wat eventuele hoogleraren daarvan vinden is leuk om wat krantenpapier te vullen, maar dat biedt nog altijd geen garantie over wat de uitspraak zal zijn.

Is dat dan wel te verkiezen? Zie je al nieuwe sponsorcontracten onderhandelen of contacten leggen in andere landen, met iemand bij wie de kans bestaat dat er hem een veroordeling boven het hoofd hangt? Je AD is het uithangbord naar de bedrijfswereld toe, begin zo maar eens relaties te ontwikkelen.

Qua geloofwaardigheid kan je dat naar mijn mening gewoon niet maken. En als je zijn interviews lees, wou hij de eindverantwoordelijkheid op vlak van transfers en trainer aanstellen, met dan na de zomer de eventuele komst van een TD. Dus als hij een straf tegemoet kan zien, loop je het risico dat je weer vanaf 0 kan beginnen. Wat voor geloofwaardigheid heb je dan ook naar je werknemers? Zou jij orders aannemen van iemand die zelf blijkbaar de kantjes er vanaf loopt?

Dus ja, ik geloof niet zo in ulterior motives.

 

+3/-0

Als je VI mag geloven willen ze De Lang nu promoveren tot technisch manager. Dat wordt dan dus de man die de onderhandelingen met spelers en clubs gaat voeren. Ik weet niet of ik nou echt zo'n fan ben van dat idee. Liever zie ik gewoon iemand die veel ervaring met onderhandelingen heeft op die positie terwijl De Lang zich gewoon focust op de rol waarvoor hij is gehaald (en waar zijn expertise ligt).

Verder is er ook wat heisa rondom Mikautadze die in een interview aangegeven heeft geen enkel contact met Ajax te hebben gehad sinds hij verhuurd is. Dat vind ik echt wel treurig. Ik dacht Mislintat Kreek juist had aangesteld in de nieuwe functie als loan coach om dit soort situaties te voorkomen.

https://www.soccernews.nl/news/michel-kreek-fitz-jim-heeft-het-niet-makkelijk-gehad/link

Als je Kreek hier dan de spelers die onder zijn verantwoordelijkheid vallen hoort noemen krijg je sterk de indruk dat hij zich alleen hoeft te ontfermen over huurlingen die eventueel nog terugkomen, en dat bij Mikautadze in de winterstop al is bepaald dat hij mag vertrekken. Erg politiek allemaal, en daarnaast ook pure kapitaalvernietiging. Naar verluidt is de optie tot koop die Metz heeft gekregen lager dan wat Ajax zelf voor hem betaald heeft. Met zijn leeftijd, huidige prestaties en doorlopende contract vertegenwoordigt hij aanzienlijk meer waarde. Daarnaast is het eigenlijk ook onbehoorlijk om niet eerst de nieuwe trainer te laten bepalen met welke spelers hij verder wil.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 april 2024 om 18:58:

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).



Dit was ik in alle commotie alweer vergeten. Van Praag heeft samen met Van Gaal heel veel moeite gedaan om Kroes eerder aan boord te krijgen. Dat maakt het alleen maar minder aannemelijk dat ze hem eruit wilden gooien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 april 2024 om 16:54:

Als je VI mag geloven willen ze De Lang nu promoveren tot technisch manager. Dat wordt dan dus de man die de onderhandelingen met spelers en clubs gaat voeren. Ik weet niet of ik nou echt zo'n fan ben van dat idee. Liever zie ik gewoon iemand die veel ervaring met onderhandelingen heeft op die positie terwijl De Lang zich gewoon focust op de rol waarvoor hij is gehaald (en waar zijn expertise ligt).

Verder is er ook wat heisa rondom Mikautadze die in een interview aangegeven heeft geen enkel contact met Ajax te hebben gehad sinds hij verhuurd is. Dat vind ik echt wel treurig. Ik dacht Mislintat Kreek juist had aangesteld in de nieuwe functie als loan coach om dit soort situaties te voorkomen.

https://www.soccernews.nl/news/michel-kreek-fitz-jim-heeft-het-niet-makkelijk-gehad/link

Als je Kreek hier dan de spelers die onder zijn verantwoordelijkheid vallen hoort noemen krijg je sterk de indruk dat hij zich alleen hoeft te ontfermen over huurlingen die eventueel nog terugkomen, en dat bij Mikautadze in de winterstop al is bepaald dat hij mag vertrekken. Erg politiek allemaal, en daarnaast ook pure kapitaalvernietiging. Naar verluidt is de optie tot koop die Metz heeft gekregen lager dan wat Ajax zelf voor hem betaald heeft. Met zijn leeftijd, huidige prestaties en doorlopende contract vertegenwoordigt hij aanzienlijk meer waarde. Daarnaast is het eigenlijk ook onbehoorlijk om niet eerst de nieuwe trainer te laten bepalen met welke spelers hij verder wil.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 april 2024 om 18:58:

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).



Dit was ik in alle commotie alweer vergeten. Van Praag heeft samen met Van Gaal heel veel moeite gedaan om Kroes eerder aan boord te krijgen. Dat maakt het alleen maar minder aannemelijk dat ze hem eruit wilden gooien.



Toen wist Van Praag waarschijnlijk nog niet dat Kroes een grote schoonmaak wilde houden onder zijn RVC vriendjes.

 

+1/-0

Wat betreft Mikautadze: typisch het huidige Ajax. Ook Chico gaat waarschijnlijk voor peanuts naar Porto einde seizoen. Ajax is erg goed geworden om eigen aankopen makkelijk en goedkoop te dumpen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 13 april 2024 om 17:05:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 april 2024 om 16:54:

Als je VI mag geloven willen ze De Lang nu promoveren tot technisch manager. Dat wordt dan dus de man die de onderhandelingen met spelers en clubs gaat voeren. Ik weet niet of ik nou echt zo'n fan ben van dat idee. Liever zie ik gewoon iemand die veel ervaring met onderhandelingen heeft op die positie terwijl De Lang zich gewoon focust op de rol waarvoor hij is gehaald (en waar zijn expertise ligt).

Verder is er ook wat heisa rondom Mikautadze die in een interview aangegeven heeft geen enkel contact met Ajax te hebben gehad sinds hij verhuurd is. Dat vind ik echt wel treurig. Ik dacht Mislintat Kreek juist had aangesteld in de nieuwe functie als loan coach om dit soort situaties te voorkomen.

https://www.soccernews.nl/news/michel-kreek-fitz-jim-heeft-het-niet-makkelijk-gehad/link

Als je Kreek hier dan de spelers die onder zijn verantwoordelijkheid vallen hoort noemen krijg je sterk de indruk dat hij zich alleen hoeft te ontfermen over huurlingen die eventueel nog terugkomen, en dat bij Mikautadze in de winterstop al is bepaald dat hij mag vertrekken. Erg politiek allemaal, en daarnaast ook pure kapitaalvernietiging. Naar verluidt is de optie tot koop die Metz heeft gekregen lager dan wat Ajax zelf voor hem betaald heeft. Met zijn leeftijd, huidige prestaties en doorlopende contract vertegenwoordigt hij aanzienlijk meer waarde. Daarnaast is het eigenlijk ook onbehoorlijk om niet eerst de nieuwe trainer te laten bepalen met welke spelers hij verder wil.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 april 2024 om 18:58:

Maar dat houdt weinig steek om eerlijk te zijn. Van Praag heeft samen met Van Gaal onderhandeld om hem vroeger aan de slag te krijgen, maar dat is niet gelukt omdat AZ het voorstel niet wou aanvaarden (tot op heden weten we niet wat dat voorstel inhield, maar Kroes heeft daar ook nooit iets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat het redelijk was).



Dit was ik in alle commotie alweer vergeten. Van Praag heeft samen met Van Gaal heel veel moeite gedaan om Kroes eerder aan boord te krijgen. Dat maakt het alleen maar minder aannemelijk dat ze hem eruit wilden gooien.



Toen wist Van Praag waarschijnlijk nog niet dat Kroes een grote schoonmaak wilde houden onder zijn RVC vriendjes.



Buiten het feit dat een directeur geen RvC-leden kan ontslaan, is de antipathie van Kroes tegen Mislintat en de RvC toch al langer bekend? Als van Praag bang zou zijn voor zijn positie, waarom dan zo lang wachten?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 13 april 2024 om 17:05:

Toen wist Van Praag waarschijnlijk nog niet dat Kroes een grote schoonmaak wilde houden onder zijn RVC vriendjes.



Dat zijn een hoop aannames. Bovendien kan de AD, zoals hier al aangegeven, niemand van de RVC wegsturen.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 april 2024 om 17:06:

Wat betreft Mikautadze: typisch het huidige Ajax. Ook Chico gaat waarschijnlijk voor peanuts naar Porto einde seizoen. Ajax is erg goed geworden om eigen aankopen makkelijk en goedkoop te dumpen.



Nou ja, misschien niet meer helemaal het huidige. Inmiddels zijn er wat mensen bijgekomen en vertrokken. We kunnen pas na het seizoen oordelen of er nu wat meer visie is binnen de club. Maar het klopt dat er wat spelers voor een habbekrats te snel zijn verkocht, grotendeels omdat ze niet door de juiste mensen zouden zijn gehaald. Bassey kan je daar ook onder scharen.

 

+1/-0

Het moet niet gekker worden: bestuursraad legt zich helemaal niet neer bij het ontslag van Kroes, de nood is hoog bij Ajax wat voetbalstructuur betreft.

https://www.vi.nl/nieuws/bestuursraad-ajax-vraagt-rvc-in-brief-om-heroverweging-van-ontslag-kroeslink

 

+2/-0

Wat een puinhoop is het zeg.....

 

+2/-0

https://www.ajax.nl/artikelen/functiewijziging-alex-kroes/link

Kroes dus verder als TD. Dat lijkt me een uitstekend compromis. Ik dacht er toevallig gister zelf nog aan. Kroes kan zich in deze rol echt focussen op iets waar hij daadwerkelijk veel ervaring in heeft, en je hebt nu geen ongeleid projectiel als AD dat een groentje is op veel andere vlakken. Wie de nieuwe AD ook wordt, laat het een man van onbesproken gedrag zijn.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dit wordt wel een challenge denk ik! :B

 

+1/-0

Eindelijk goed nieuws. Dat direct cancellen hoort een beetje bij deze tijd of zo. Goed dat de rvc een beetje water bij de wijn doet. Ook duidelijk eigenbelang. Dit lijkt me het beste voor de club iig. Kroes TD en door

 

+4/-1

Een externe instantie (AFM?) gaat nog wel onderzoek doen naar de mogelijke handel in voorkennis?

 

+1/-0

Hoop dat Kroes zich objectief opstelt tegenover spelers die door Mislintat gehaald zijn en niet geforceerd een punt gaat willen maken door ze er demonstratief allemaal uit te gooien. Daarnaast hoop ik dat hij geen nieuwe spelers haalt van SEG of bevriende makelaars, dan krijg je al snel de schijn tegen.

 

+5/-0

Waarom lees ik een gerucht dat Chivu mogelijk assistent van Potter wordt, terwijl Potter wederom ons heeft afgewezen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 21:21:

Waarom lees ik een gerucht dat Chivu mogelijk assistent van Potter wordt, terwijl Potter wederom ons heeft afgewezen?


Hoezo heeft Potter ons "wederom" afgewezen?

Eerst onderhandelde hij met AD Kroes aangezien we geen TD hadden en toen werd Kroes op non-actief gesteld en hadden we geen AD én geen TD en dan kun je niet onderhandelen met een nieuwe trainer dus stond het proces stil. Nu hebben we TD Kroes en gaat het proces weer verder.

Een salarisaanbod weigeren is geen afwijzing, dat is onderhandelingstactiek. Een afwijzing is zeggen dat je geen interesse hebt.

 

+2/-0

Ik zie het behoorlijk zitten in Potter. Hij is echt een toptrainer. Of hij dat bij Ajax kan laten zien weet je natuurlijk nooit, maar je zou met hem in elk geval iemand aanstellen die echt zijn vak verstaat. Een fatsoenlijke coach zal een wereld van verschil maken.

Overigens weet ik niet of ik er wel een voorstander van zou zijn om Dave Vos assistent bij Ajax 1 te maken. Assistent of hoofdtrainer is behoorlijk anders. Wat mij betreft ontwikkelt hij zich nog minimaal een jaar bij Jong Ajax als hoofdtrainer. Ik zie graag dat de trainer van Jong Ajax altijd een groot talent is. Mocht Vos toch worden doorgeschoven dan zou je voor Jong Ajax ook aan iemand als Willem Weijs kunnen denken, waarvan recent bekend is geworden dat hij vertrekt bij FC Eindhoven. Maduro schijnt ook een trainerstalent te zijn, maar daar heb ik eigenlijk nog weinig van gemerkt op basis van hoe hij over voetbal praat.

 

+2/-0

Van Praag is van mening dat hij geen beschadigingen of gezichtsverlies is opgelopen in de afgelopen weken.

Pro tip: als je je geroepen voelt om nadrukkelijk te melden dat je geen gezichtsverlies hebt geleden, heb je waarschijnlijk gezichtsverlies geleden.

Ik zal blij zijn als de slotsom van dit alles daadwerkelijk wordt dat Kroes TD wordt en kan blijven. Met inderdaad de voorwaarden die ElSimao schetst: geen dealtjes met bevriende makelaars of via-via gelul. Gewoon goed samenwerken met de scouting en verstandig beleid voeren. Wie de AD wordt maakt me niet zoveel uit, als hij maar scherp toeziet op voorgaande.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 april 2024 om 00:49:

Van Praag is van mening dat hij geen beschadigingen of gezichtsverlies is opgelopen in de afgelopen weken.

Pro tip: als je je geroepen voelt om nadrukkelijk te melden dat je geen gezichtsverlies hebt geleden, heb je waarschijnlijk gezichtsverlies geleden.

Ik zal blij zijn als de slotsom van dit alles daadwerkelijk wordt dat Kroes TD wordt en kan blijven. Met inderdaad de voorwaarden die ElSimao schetst: geen dealtjes met bevriende makelaars of via-via gelul. Gewoon goed samenwerken met de scouting en verstandig beleid voeren. Wie de AD wordt maakt me niet zoveel uit, als hij maar scherp toeziet op voorgaande.


Gevalletje "I did not sleep with that woman."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 april 2024 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 21:21:

Waarom lees ik een gerucht dat Chivu mogelijk assistent van Potter wordt, terwijl Potter wederom ons heeft afgewezen?


Hoezo heeft Potter ons "wederom" afgewezen?

Eerst onderhandelde hij met AD Kroes aangezien we geen TD hadden en toen werd Kroes op non-actief gesteld en hadden we geen AD én geen TD en dan kun je niet onderhandelen met een nieuwe trainer dus stond het proces stil. Nu hebben we TD Kroes en gaat het proces weer verder.

Een salarisaanbod weigeren is geen afwijzing, dat is onderhandelingstactiek. Een afwijzing is zeggen dat je geen interesse hebt.


Dit is niet de 1e keer dat hij een voorstel van Ajax afwijst. Hij schijnt veel meer geld te vragen. Kan iemand mij uitleggen om welke reden Potter het waard is om een schatkist voor hem te openen die we niet hebben? Hij heeft Chelsea ook al heel veel geld gekost met een duur contract welke niet lang heeft geduurd totdat hij ontslagen werd.

Ik weet niet of ik zit te wachten op een trainer wie heeft geflopt bij Chelsea en sindsdien nergens anders trainer is geweest en vooral geïnteresseerd is in veel veld te verdienen. Volgens Gijp heeft hij Chelsea 93 miljoen euro gekost in een half jaar tijd.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 april 2024 om 10:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 april 2024 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 21:21:

Waarom lees ik een gerucht dat Chivu mogelijk assistent van Potter wordt, terwijl Potter wederom ons heeft afgewezen?


Hoezo heeft Potter ons "wederom" afgewezen?

Eerst onderhandelde hij met AD Kroes aangezien we geen TD hadden en toen werd Kroes op non-actief gesteld en hadden we geen AD én geen TD en dan kun je niet onderhandelen met een nieuwe trainer dus stond het proces stil. Nu hebben we TD Kroes en gaat het proces weer verder.

Een salarisaanbod weigeren is geen afwijzing, dat is onderhandelingstactiek. Een afwijzing is zeggen dat je geen interesse hebt.


Dit is niet de 1e keer dat hij een voorstel van Ajax afwijst. Hij schijnt veel meer geld te vragen. Kan iemand mij uitleggen om welke reden Potter het waard is om een schatkist voor hem te openen die we niet hebben? Hij heeft Chelsea ook al heel veel geld gekost met een duur contract welke niet lang heeft geduurd totdat hij ontslagen werd.

Ik weet niet of ik zit te wachten op een trainer wie heeft geflopt bij Chelsea en sindsdien nergens anders trainer is geweest en vooral geïnteresseerd is in veel veld te verdienen. Volgens Gijp heeft hij Chelsea 93 miljoen euro gekost in een half jaar tijd.


Ik lees her en der dat Potter een toptrainer is, maar dat blijkt dan niet uit zijn prestaties als trainer.

Zeven jaar bij een club op het tweede niveau in Zweden. Prima om het vak te leren, maar hoeven we niet serieus naar te kijken.
Jaartje Swansea, 10e geworden in de Championship met een vers gedegradeerd team. Dat viel toen tegen.
Daarna drie jaar Brighton, waar hij naam heeft gemaakt. Negende geworden, beste prestatie in de clubhistorie. Werd vooral geroemd om hoe goed spelers verschillende formaties en tactieken konden spelen. Op basis daarvan voor veel geld naar Chelsea gehaald.
Bij Chelsea bar slecht gepresteerd en na driekwart seizoen weggestuurd met een wagon vol geld. Hij is qua prestaties de slechtste Chelsea-manager ooit. Nu gaat daar wel meer verkeerd de laatste jaren, maar Potter heeft er nu niet direct uitgehaald wat erin zat.

Dus ja, mooie prestaties bij Brighton, maar dat is het dan ook. Ik vind het wat mager om hem als toptrainer te zien. Ik geloof best dat hij er speldiscipline in kan slijpen, dus in zoverre een te begrijpen keuze. Maar ik zou geen contract voor 3 of 4 jaar afsluiten. Eerst maar eens 1 jaar met een optie voor nog 2 jaar, of zoiets.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax