Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 april 2024 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 02 april 2024 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 april 2024 om 18:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 april 2024 om 18:18:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 17:32:

De timing is wel typisch!
Er moet IEMAND binnen Ajax zijn geweest die dit vóór 15 maart wist, dat kan toch niet anders? Dan maak je toch korte metten vóór de indiensttreding?

Dom, dom, dom van Kroes, MAAR, ik denk dat het de huidige bobo’s niet slecht uitkomt en dat ze deze gelegenheid graag aangrijpen om hun eigen straatje schoon te houden!

Wat een droevige ellende bij onze club en wat een incompetente on-bestuurders! ON-GE-KENDE prutsers! Helemaal klaar mee.



De hele RvC was al voor de benoeming in December vorig jaar op de hoogte van dit feit.

Hier zit meer achter. Ajax is reddeloos verloren zolang niet de hele bestuursraad en RvC weggejaagd wordt.



Waar heb je de informatie vandaan dat in December al bekend was dat Kroes aandelen Ajax gekocht heeft met inside information?



Van het feit dat ik dit aandelenpakket heb, heb ik nooit een geheim gemaakt. Sterker nog, ik heb in augustus vorig jaar Ajax erop gewezen dat ik dit pakket had en dat ik graag zou horen hoe hiermee om te gaan omdat ik mij de specifieke regels nog niet eigen had gemaakt. Die vraag is tot op heden niet beantwoord. En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.

Afgelopen vrijdag heeft de RvC mij plotseling laten weten geen vertrouwen meer in mij te hebben. Mij is gemeld dat ik in de ogen van de RvC met de aanschaf van de aandelen op 26 juli 2023 en de timing daarvan, kwade opzet voor ogen had. Ik zou voorwetenschap hebben gehad en daarmee hebben gehandeld. Dit is niet ingegeven door een signaal van de bevoegde toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), maar naar eigen zeggen op basis van het eigen ‘moreel kompas’ van de RvC.



Voor de zoveelste keer, heeft hij gezegd dat hij het aandelenpakket in zijn bezit had, of dat hij die aandelen gekocht heeft vlak voor zijn aanstelling.

Noch jij, noch ikzelf weet welke bewoording werd gebruikt in hun communicatie, maar in zijn reactie gebruikt hij ook het woord "hebben", niet van "aankopen".

En dat is wat telt in deze situatie.



Voor de zoveelste keer hij heeft volledige openheid van zaken gegeven.



Zelfs al zou dat zo zijn, dat pleit hem niet vrij. Dat wil dan alleen maar zeggen dat de RvC zijn taak als controlerend orgaan niet goed gedaan heeft en ook weg moet.

Handelen met voorkennis is een financieel delict op zichzelf. Sympathiek als je daar open over bent, maar dat laat onverlet dat er een strafbaar feit gepleegd is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 02 april 2024 om 21:06:

Wat een poëtisch gevoel van karma moet Mislintat voelen nu. Haast op de dag dat bekend wordt dat hij de nieuwe TD van Dortmund wordt blijkt de man die hem een meesteroplichter noemde er zelf een te zijn. Volgens zijn eigen populistische definitie dan, want ik vind Kroes zijn eigen verhaal wel klinken alsof hij geen slechte bedoelingen had, en het is algemeen bekend dat je geen aandelen in een voetbalclub neemt om er geld mee te verdienen.

Feit blijft wel dat er strikte regels rondom beursgenoteerde clubs gelden, en deze overtreding is van een veel ernstigere orde dan waar Mislintat van werd beschuldigd. De timing van het uitkomen van dit verhaal is ook erg opvallend. Het lijkt er sterk op dat iemand dit als een troefkaart achter de hand heeft gehouden. Bepaalde mensen zijn echt vergif voor de club met hun eeuwige machtsspelletjes. Speculeren wie dat zijn is niets meer dan je laten meeslepen in een kampenstrijd waar de supporters buiten staan. Een ding is alleen wel zeker: er kan nu niet naar makkelijke buitenstaanders zoals Hendriks en Mislintat gewezen worden.



We zijn het niet altijd eens, toch lees ik jouw genuanceerde bijdrages over dit soort onderwerpen vaak graag.

Bij Kroes heb ik al langere tijd het idee dat er iets niet in de haak is, juist door het continu aanvallen van Mislintat. Vaak vallen mensen anderen aan op iets dat ze zelf te verbergen hebben. Psychologie van de koude grond, maar goed.

Die journalist van Quote geeft aan dat de AFM pas rond de start van het dienstverband van Kroes dit gegeven publiceerde en dat zij daar toen vol ingedoken zijn. Ben normaal gesproken best conspiracy-minded maar nu geloof ik daar niet echt in. De RvC staat nu zelf ook gigantisch voor lul en is ook niet echt meer te handhaven.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 19:39:

Als je dan die zelfingenomen van Praag ook weer voor de camera ziet, man man man: ‘en toen kregen we een excel sheet en viel de datum 26 juli ons op’. Alsof de padvinders op zoektocht zijn geweest hoor.

Het stinkt zo aan alle kanten dit verhaal (van beide kanten waarschijnlijk). Oerdom van Kroes, maar ik denk echt dat we het complete verhaal nog lang niet hebben gehoord.

En alvast een spoiler voor de komende dagen:
Uit het “externe onderzoek” is gebleken dat Mislintat niets verkeerds heeft gedaan en de RVC haar taken naar behoren heeft uitgevoerd.

Straatje weer schoon, lulletje van Halst waarschijnlijk weer terug op z’n zetel en het merendeel neemt het voor waar aan. De komende jaren worden een sportief en financieel drama!



Hier een interview met de journalist van Quote die de zaak aan het rollen bracht.

Zijn idee is meer dat Ajax door de situatie overvallen werd. Lijkt me ook meer een geval van laksheid dan een heel sinister plan. De RvC ziet er nu ook niet goed uit, als dit verhaal klopt is men zelf ook niet te handhaven. Dus dan kan men de "macht" zelf ook wel gedag zeggen.

https://www.youtube.com/watch?v=lQkFvXe4jNg&t=611slink



Klopt, alleen de RVC blijft wel zetten. Dat zijn net een stel k*kkerlakken, niet weg te krijgen.



Pier Eringa was destijds voorzitter van de rvc. Waar is die nu?



Och ja Pier Eringa…..voorgedragen door van Praag en opgevolgd door………..Van Praag. Veegt z’n straatje nu schoon waarschijnlijk.

Binnenkort komen ook de resultaten van het ‘onderzoek’ naar Mislintat naar buiten (met een hele summiere opdracht) uitgevoerd door een zorgvuldig geselecteerd bureau (in de categorie: wij van WC eend adviseren WC eend). We weten het resultaat al: Er is NIETS verkeerd gedaan en de RVC heeft haar taken naar behoren uitgevoerd.

Er is in die periode zo ontzettend veel verkeerd gegaan én alleen Mislintat en Steijn (makkelijke slachtoffers) zijn ontslagen, terwijl de RVC deze hele cl*sterf*ck heeft laten gebeuren. Het is echt ongelofelijk!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 april 2024 om 20:38:

Voor de zoveelste keer hij heeft volledige openheid van zaken gegeven.



Blijf het belangrijkste punt uit mijn post maar negeren :). Mij niet gelaten hoor, als jij het verschil niet kent tussen bezitten en aankopen, dan gaan we er nooit uitraken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 19:39:

Als je dan die zelfingenomen van Praag ook weer voor de camera ziet, man man man: ‘en toen kregen we een excel sheet en viel de datum 26 juli ons op’. Alsof de padvinders op zoektocht zijn geweest hoor.

Het stinkt zo aan alle kanten dit verhaal (van beide kanten waarschijnlijk). Oerdom van Kroes, maar ik denk echt dat we het complete verhaal nog lang niet hebben gehoord.

En alvast een spoiler voor de komende dagen:
Uit het “externe onderzoek” is gebleken dat Mislintat niets verkeerds heeft gedaan en de RVC haar taken naar behoren heeft uitgevoerd.

Straatje weer schoon, lulletje van Halst waarschijnlijk weer terug op z’n zetel en het merendeel neemt het voor waar aan. De komende jaren worden een sportief en financieel drama!



Hier een interview met de journalist van Quote die de zaak aan het rollen bracht.

Zijn idee is meer dat Ajax door de situatie overvallen werd. Lijkt me ook meer een geval van laksheid dan een heel sinister plan. De RvC ziet er nu ook niet goed uit, als dit verhaal klopt is men zelf ook niet te handhaven. Dus dan kan men de "macht" zelf ook wel gedag zeggen.

https://www.youtube.com/watch?v=lQkFvXe4jNg&t=611slink



Klopt, alleen de RVC blijft wel zetten. Dat zijn net een stel k*kkerlakken, niet weg te krijgen.



Pier Eringa was destijds voorzitter van de rvc. Waar is die nu?



Och ja Pier Eringa…..voorgedragen door van Praag en opgevolgd door………..Van Praag. Veegt z’n straatje nu schoon waarschijnlijk.

Binnenkort komen ook de resultaten van het ‘onderzoek’ naar Mislintat naar buiten (met een hele summiere opdracht) uitgevoerd door een zorgvuldig geselecteerd bureau (in de categorie: wij van WC eend adviseren WC eend). We weten het resultaat al: Er is NIETS verkeerd gedaan en de RVC heeft haar taken naar behoren uitgevoerd.

Er is in die periode zo ontzettend veel verkeerd gegaan én alleen Mislintat en Steijn (makkelijke slachtoffers) zijn ontslagen, terwijl de RVC deze hele cl*sterf*ck heeft laten gebeuren. Het is echt ongelofelijk!



Zelfs Mike Verweij geeft aan dat Mislintat waarschijnlijk geen strafbare feiten gepleegd heeft, anders dan Kroes dus. Als er ook maar een kleine kans was dat Herr Sven wel wat misdaan zou hebben, zouden hij en zijn collega echt breed uitpakken.

Wat had de RvC destijds dan anders moeten doen? Concluderen dat Sutalo er geen zak van zou kunnen en de transfer daarom maar afgeblazen had moeten worden? Eisen dat Lang en Isco zouden komen?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 02 april 2024 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 april 2024 om 20:38:

Voor de zoveelste keer hij heeft volledige openheid van zaken gegeven.



Blijf het belangrijkste punt uit mijn post maar negeren :). Mij niet gelaten hoor, als jij het verschil niet kent tussen bezitten en aankopen, dan gaan we er nooit uitraken.



In het interview met v Praag blijkt dat Kroes destijds een Excel gestuurd heeft met alle aankopen en aankoopdata van aandelen. In die zin heeft hij dus waarschijnlijk wel openheid van zaken gegeven, ook qua wanneer hij alles aangekocht heeft.

Het doet er echter niet aan af dat je ook dan gewoon fout zit.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 22:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 19:39:

Als je dan die zelfingenomen van Praag ook weer voor de camera ziet, man man man: ‘en toen kregen we een excel sheet en viel de datum 26 juli ons op’. Alsof de padvinders op zoektocht zijn geweest hoor.

Het stinkt zo aan alle kanten dit verhaal (van beide kanten waarschijnlijk). Oerdom van Kroes, maar ik denk echt dat we het complete verhaal nog lang niet hebben gehoord.

En alvast een spoiler voor de komende dagen:
Uit het “externe onderzoek” is gebleken dat Mislintat niets verkeerds heeft gedaan en de RVC haar taken naar behoren heeft uitgevoerd.

Straatje weer schoon, lulletje van Halst waarschijnlijk weer terug op z’n zetel en het merendeel neemt het voor waar aan. De komende jaren worden een sportief en financieel drama!



Hier een interview met de journalist van Quote die de zaak aan het rollen bracht.

Zijn idee is meer dat Ajax door de situatie overvallen werd. Lijkt me ook meer een geval van laksheid dan een heel sinister plan. De RvC ziet er nu ook niet goed uit, als dit verhaal klopt is men zelf ook niet te handhaven. Dus dan kan men de "macht" zelf ook wel gedag zeggen.

https://www.youtube.com/watch?v=lQkFvXe4jNg&t=611slink



Klopt, alleen de RVC blijft wel zetten. Dat zijn net een stel k*kkerlakken, niet weg te krijgen.



Pier Eringa was destijds voorzitter van de rvc. Waar is die nu?



Och ja Pier Eringa…..voorgedragen door van Praag en opgevolgd door………..Van Praag. Veegt z’n straatje nu schoon waarschijnlijk.

Binnenkort komen ook de resultaten van het ‘onderzoek’ naar Mislintat naar buiten (met een hele summiere opdracht) uitgevoerd door een zorgvuldig geselecteerd bureau (in de categorie: wij van WC eend adviseren WC eend). We weten het resultaat al: Er is NIETS verkeerd gedaan en de RVC heeft haar taken naar behoren uitgevoerd.

Er is in die periode zo ontzettend veel verkeerd gegaan én alleen Mislintat en Steijn (makkelijke slachtoffers) zijn ontslagen, terwijl de RVC deze hele cl*sterf*ck heeft laten gebeuren. Het is echt ongelofelijk!



Zelfs Mike Verweij geeft aan dat Mislintat waarschijnlijk geen strafbare feiten gepleegd heeft, anders dan Kroes dus. Als er ook maar een kleine kans was dat Herr Sven wel wat misdaan zou hebben, zouden hij en zijn collega echt breed uitpakken.

Wat had de RvC destijds dan anders moeten doen? Concluderen dat Sutalo er geen zak van zou kunnen en de transfer daarom maar afgeblazen had moeten worden? Eisen dat Lang en Isco zouden komen?



Nou wellicht afvragen of 8,5 miljoen voor 2e elftal speler/bankzitter bij 1e van Roma wellicht niet te gortig is? Of een spits uit de championship, waarvan algemeen bekend was hem op te kunnen pikken voor 5 miljoen, daarvoor 14 miljoen betaald wordt? 14 miljoen voor een 2e elftal speler van Manchester city? Dit deed echt bij IEDEREEN ter wereld de wenkbrauwen fronsen, behalve bij het toezichthoudende orgaan van Ajax….

Ik noem maar even wat hoor

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 22:27:

In het interview met v Praag blijkt dat Kroes destijds een Excel gestuurd heeft met alle aankopen en aankoopdata van aandelen. In die zin heeft hij dus waarschijnlijk wel openheid van zaken gegeven, ook qua wanneer hij alles aangekocht heeft.

Het doet er echter niet aan af dat je ook dan gewoon fout zit.



Wanneer was dat dan?

Want dit staat op de voorpagina:

open/sluit de onderstaande quote:

"Een dag of tien geleden kregen wij de eerste signalen toen er berichten verschenen dat Alex aandelen had gekocht", aldus Van Praag. "In de gesprekken heeft Alex op een gegeven moment een Excel-sheet naar ons gestuurd waarop ook de aankoopdata te zien waren."



Geen idee over welke gesprekken het gaat, maar door de woordkeuze van Van Praag ga ik ervan uit dat die Excel-sheet onlangs verstuurd werd en niet bij zijn aanstelling.

Nu goed, je hebt gelijk. Als ze het toen hadden geweten was hij nooit aangesteld, dus qua eindresultaat is het hetzelfde. De timing is wel kut natuurlijk.

edit>
In het interview met Van Praag is het wel duidelijk. Rond zijn eerste dag bij Ajax heeft het AFM een publicatie gedaan en toen is die Excel-sheet verstuurd. Dus in augustus vorig jaar was Ajax niet op de hoogte.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 22:32:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 22:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 21:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 19:39:

Als je dan die zelfingenomen van Praag ook weer voor de camera ziet, man man man: ‘en toen kregen we een excel sheet en viel de datum 26 juli ons op’. Alsof de padvinders op zoektocht zijn geweest hoor.

Het stinkt zo aan alle kanten dit verhaal (van beide kanten waarschijnlijk). Oerdom van Kroes, maar ik denk echt dat we het complete verhaal nog lang niet hebben gehoord.

En alvast een spoiler voor de komende dagen:
Uit het “externe onderzoek” is gebleken dat Mislintat niets verkeerds heeft gedaan en de RVC haar taken naar behoren heeft uitgevoerd.

Straatje weer schoon, lulletje van Halst waarschijnlijk weer terug op z’n zetel en het merendeel neemt het voor waar aan. De komende jaren worden een sportief en financieel drama!



Hier een interview met de journalist van Quote die de zaak aan het rollen bracht.

Zijn idee is meer dat Ajax door de situatie overvallen werd. Lijkt me ook meer een geval van laksheid dan een heel sinister plan. De RvC ziet er nu ook niet goed uit, als dit verhaal klopt is men zelf ook niet te handhaven. Dus dan kan men de "macht" zelf ook wel gedag zeggen.

https://www.youtube.com/watch?v=lQkFvXe4jNg&t=611slink



Klopt, alleen de RVC blijft wel zetten. Dat zijn net een stel k*kkerlakken, niet weg te krijgen.



Pier Eringa was destijds voorzitter van de rvc. Waar is die nu?



Och ja Pier Eringa…..voorgedragen door van Praag en opgevolgd door………..Van Praag. Veegt z’n straatje nu schoon waarschijnlijk.

Binnenkort komen ook de resultaten van het ‘onderzoek’ naar Mislintat naar buiten (met een hele summiere opdracht) uitgevoerd door een zorgvuldig geselecteerd bureau (in de categorie: wij van WC eend adviseren WC eend). We weten het resultaat al: Er is NIETS verkeerd gedaan en de RVC heeft haar taken naar behoren uitgevoerd.

Er is in die periode zo ontzettend veel verkeerd gegaan én alleen Mislintat en Steijn (makkelijke slachtoffers) zijn ontslagen, terwijl de RVC deze hele cl*sterf*ck heeft laten gebeuren. Het is echt ongelofelijk!



Zelfs Mike Verweij geeft aan dat Mislintat waarschijnlijk geen strafbare feiten gepleegd heeft, anders dan Kroes dus. Als er ook maar een kleine kans was dat Herr Sven wel wat misdaan zou hebben, zouden hij en zijn collega echt breed uitpakken.

Wat had de RvC destijds dan anders moeten doen? Concluderen dat Sutalo er geen zak van zou kunnen en de transfer daarom maar afgeblazen had moeten worden? Eisen dat Lang en Isco zouden komen?



Nou wellicht afvragen of 8,5 miljoen voor 2e elftal speler/bankzitter bij 1e van Roma wellicht niet te gortig is? Of een spits uit de championship, waarvan algemeen bekend was hem op te kunnen pikken voor 5 miljoen, daarvoor 14 miljoen betaald wordt? 14 miljoen voor een 2e elftal speler van Manchester city? Dit deed echt bij IEDEREEN ter wereld de wenkbrauwen fronsen, behalve bij het toezichthoudende orgaan van Ajax….

Ik noem maar even wat hoor



Om er eentje uit te pikken, dit was een bericht in Augustus over Akpom:

Ajax heeft Middlesbrough-spits Chuba Akpom op het wensenlijstje staan. Hoewel de aanvaller in 2024 een aflopend contract heeft, is hij zeker niet voor een klein bedrag op te pikken door de Amsterdammers. De Championship-club verlangt ongeveer zeventien miljoen euro voor Akpom, in wie bovendien meer belangstelling is.

Bovendien doet die jongen het goed en kon ie van de winter met winst verkocht worden. Dat is dus een goede investering geweest. Met hoe ie het nu doet kan dat van de zomer vast nog steeds. Was ie geblokt geweest, was dat onterecht.

Je kunt de RvC alleen wat verwijten als ze absurde deals door laten gaan, zoals 25M voor Ocampos van eind 20. Niet zo'n situatie als Akpom, Tahirovic of anderen.

Antony had bijvoorbeeld ook een klote-cv toen hij bij Ajax kwam en die is voor een recordbedrag verkocht. Als RvC moet je er dan op vertrouwen dat Forbs de nieuwe Antony is.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 02 april 2024 om 22:36:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 22:27:

In het interview met v Praag blijkt dat Kroes destijds een Excel gestuurd heeft met alle aankopen en aankoopdata van aandelen. In die zin heeft hij dus waarschijnlijk wel openheid van zaken gegeven, ook qua wanneer hij alles aangekocht heeft.

Het doet er echter niet aan af dat je ook dan gewoon fout zit.



Wanneer was dat dan?

Want dit staat op de voorpagina:

open/sluit de onderstaande quote:

"Een dag of tien geleden kregen wij de eerste signalen toen er berichten verschenen dat Alex aandelen had gekocht", aldus Van Praag. "In de gesprekken heeft Alex op een gegeven moment een Excel-sheet naar ons gestuurd waarop ook de aankoopdata te zien waren."



Geen idee over welke gesprekken het gaat, maar door de woordkeuze van Van Praag ga ik ervan uit dat die Excel-sheet onlangs verstuurd werd en niet bij zijn aanstelling.

Nu goed, je hebt gelijk. Als ze het toen hadden geweten was hij nooit aangesteld, dus qua eindresultaat is het hetzelfde. De timing is wel kut natuurlijk.

edit>
In het interview met Van Praag is het wel duidelijk. Rond zijn eerste dag bij Ajax heeft het AFM een publicatie gedaan en toen is die Excel-sheet verstuurd. Dus in augustus vorig jaar was Ajax niet op de hoogte.



Makes sense. Als Kroes ten tijde van zijn aanstelling hier al open over was, had hij dat natuurlijk in zijn LinkedIn bericht gezet.

Uiteindelijk doet het er niet toe. Was hij er destijds duidelijk over maar heeft men het nu door dan blijft het nog steeds een financieel delict wat ie gepleegd heeft.

 

+2/-0

Vijf miljoen voor Akpom slaat inderdaad nergens op. Het zeer betrouwbare L'Equipe meldde hier een akkoord tussen Middlesbrough en Lens voor 11+2 miljoen:

https://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Transferts-chuba-akpom-middlesbrough-debarque-a-lens/1413115link

Dat verhaal sluit goed aan op de 12+2 waarvoor Mislintat hem uiteindelijk haalde.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 april 2024 om 21:50:

We zijn het niet altijd eens, toch lees ik jouw genuanceerde bijdrages over dit soort onderwerpen vaak graag.

Bij Kroes heb ik al langere tijd het idee dat er iets niet in de haak is, juist door het continu aanvallen van Mislintat. Vaak vallen mensen anderen aan op iets dat ze zelf te verbergen hebben. Psychologie van de koude grond, maar goed.

Die journalist van Quote geeft aan dat de AFM pas rond de start van het dienstverband van Kroes dit gegeven publiceerde en dat zij daar toen vol ingedoken zijn. Ben normaal gesproken best conspiracy-minded maar nu geloof ik daar niet echt in. De RvC staat nu zelf ook gigantisch voor lul en is ook niet echt meer te handhaven.



Ik heb me er altijd een beetje over verbaasd dat hij zo als een verlosser werd gezien. Zo'n gigantisch indrukwekkend CV heeft hij nou ook weer niet. Hij heeft het grootste deel van zijn carrière als zaakwaarnemer gewerkt. Vaak worden die door supporters eerder als graaiers gezien.

De RVC ziet er inderdaad niet zo goed uit hier. Het lijkt mij dat zij beter hadden moeten controleren hoe het met die aandelen van Kroes zat. Van Praag zegt dat Kroes daar zelf mee had moeten komen, maar dat vind ik wat te mild. Hoewel het natuurlijk zou kunnen dat zo'n manier van handelen gebruikelijk is moet je eigenlijk gewoon alles waterdicht hebben. Dit is iets wat eenvoudig na te trekken is.

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 april 2024 om 21:51:

Och ja Pier Eringa…..voorgedragen door van Praag en opgevolgd door………..Van Praag. Veegt z’n straatje nu schoon waarschijnlijk.

Binnenkort komen ook de resultaten van het ‘onderzoek’ naar Mislintat naar buiten (met een hele summiere opdracht) uitgevoerd door een zorgvuldig geselecteerd bureau (in de categorie: wij van WC eend adviseren WC eend). We weten het resultaat al: Er is NIETS verkeerd gedaan en de RVC heeft haar taken naar behoren uitgevoerd.

Er is in die periode zo ontzettend veel verkeerd gegaan én alleen Mislintat en Steijn (makkelijke slachtoffers) zijn ontslagen, terwijl de RVC deze hele cl*sterf*ck heeft laten gebeuren. Het is echt ongelofelijk!



Ik kan zo gauw nergens vinden dat Van Praag Eringa geeft voorgedragen. Wat is je bron? Het klinkt tamelijk vergezocht. Wat houdt Van Praag er aan over om Eringa zijn straatje schoon te vegen? Wat je over dat onderzoek roept is al helemaal merkwaardig. KPMG is een extern bureau dat als het goed is helemaal onafhankelijk is van Ajax. Bovendien gaat het onderzoek helemaal niet over de RVC, het gaat over Mislintat zijn mogelijke zelfverrijking bij transfers van Ajax.

 

+2/-0

Nu het stof wat neerdaalt, valt mij het volgende op:


1. Kroes komt bij mij wel oprecht over in zijn verklaring. Ik denk dat hij zich oprecht niet heeft gerealiseerd dat wat hij deed, verboden was. Dat is hoogst opmerkelijk, want je mag van een ervaren bestuurder verwachten dat hij dit soort dingen weet. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn imago, deze baan en het bijbehorende salaris allemaal op de tocht zou zetten vanwege 17.000 aandelen in Ajax. De situatie was er ook niet naar om snel winst te verwachten. Ik geloof wel dat hij dit niet deed om zichzelf te verrijken. Het was domheid.

2. Kroes gaat hier niet zomaar mee wegkomen. Ook als je uit domheid iets doet wat niet mag, verdien je een straf. Per ongeluk door rood rijden resulteert ook in een boete. Als Ajax hem hierom wil ontslaan, denk ik niet dat Kroes een realistische kans maakt bij de rechter. Handel met voorkennis is verboden, zowel in de Nederlandse Wft als in de Europese wetgeving, ook als de pleger het zich niet realiseert. Zeker in de positie van Kroes had hij het zich naar redelijkheid moeten realiseren.

3. De wijze waarop Van Praag zich presenteert, gaat alle perken te buiten. Die is als een straatvechter zijn kantoor uitgebroken om Kroes publiekelijk eens even goed aan de schandpaal te nagelen. Je kunt ook een formeel statement de deur uitdoen over de maatregelen die je neemt en verder even alle communicatie staken 'hangende het onderzoek'. Erg dubieus wat hier gebeurt en wat mij betreft een onvervalste red flag dat er (ook) spelletjes worden gespeeld op hoog niveau.

4. Kroes heeft de AFM verzocht om de zaak te onderzoeken, niet Ajax. Aangezien de AFM de enige Nederlandse toezichthouder is met jurisdictie aangaande de Wft lijkt me dit een volstrekt logische zet en ik vind het opmerkelijk dat Ajax deze stap wil overslaan. In het officiële statement wordt zelfs geheel niet gerept over de AFM. Dit is alsof je een werknemer betrapt op het plegen van een misdrijf en dan niet overweegt om de politie in te schakelen. Wat bezielt je? Erg opmerkelijk en ook stof tot denken.

5. De AFM zal wel concluderen dat Kroes zich inderdaad schuldig maakte aan handel met voorkennis en dat de RvC van Ajax in zijn recht staat hem daarom te ontslaan. Kroes komt hier niet meer uit. Als ik ook zie hoe de RvC communiceert, zullen ze - wat er nu ook gebeurt - niet van plan zijn hem weer in zijn functie terug te plaatsen. Stel de AFM constateert dat Kroes toch niet schuldig zou zijn (kan ik me niet voorstellen, maar stel), dan kom je tot een onwerkbare situatie en vertrekt hij alsnog, maar dan met een pak geld. Kroes is dus definitief weg.

6. Dan blijf je zitten met een organisatie zónder algemeen directeur, zónder technisch directeur, zónder hoofdcoach voor komend seizoen en mét een RvC die het kennelijk normaal vindt om interne incidenten als een stel losgeslagen barbaren op straat uit te knokken. Als de opvolger van Kroes een 'bekende van Van Praag' wordt, moet je je ernstig zorgen gaan maken. Voor zover dat nu al niet het geval is.


Enerzijds hoop je nu op een snelle aanstelling van een nieuwe directeur, anderzijds is dan het risico op een mispeer ook weer groot. Als je in september enigszins stabiel en in rust van start wilt met het nieuwe seizoen, zul je wel deze maand nog mensen moeten aanstellen. Ik weet niet zo goed wat ik zou prefereren. Ik lees namen als Van Oostveen en Kinsbergen, daar word je nu ook niet direct vrolijk van. Derksen noemt Sneijder en Kluivert, geen idee wat die tegenwoordig snuift, maar die hoef je dus ook nooit meer serieus te nemen.

 

+2/-1

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.

Dit is hier helemaal niet aan de orde, sterker nog, als je de geschiedenis van het aandeel ziet dan is het een aandeel voor liefhebbers en niet om te speculeren. Ajax heeft immers zelf het grootste aantal in handen. Daarnaast nog twee grotere aandeelhouders en voor de rest liefhebbers.

Ik denk persoonlijk dat de AFM dit gaat afdoen met een reprimande dat hij dom gehandeld heeft en verder niets. Hier zal geen rechter aan te pas komen en ALS het wel zou gebeuren gaat hij vrijuit.

Maar laten we het AFM oordeel maar afwachten. Kroes is geslachtofferd door een aantal gluiperds binnen Ajax die de macht in handen willen houden. Hopelijk spreekt de AFM wel uit dat de RvC zijn taken niet in voldoende mate heeft uitgevoerd en op moet stappen.

 

+2/-2

Ja, ik vroeg me af om welke reden de aandelen van Ajax zou stijgen bij de officiële aanstelling van Kroes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 april 2024 om 09:48:

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.




Dat is het niet. Het zou al helpen moest iedereen die wil deelnemen aan de discussie zichzelf een beetje zou inlezen.

Dit staat LETTERLIJK op de site van Rijksoverheid

open/sluit de onderstaande quote:

Koersgevoelige informatie is belangrijke informatie over een onderneming die de beurskoers kan veranderen. Bedrijven met een notering op de beurs moeten koersgevoelige informatie zo snel mogelijk openbaar maken in een persbericht. Dit bericht moet het bedrijf tegelijk verspreiden via de normale algemene en financiële media. Ook moet de onderneming het bericht op de eigen website plaatsen en naar de Autoriteit Financiële Markten (AFM) sturen.

Ondernemingen mogen alleen wachten met informatie bekendmaken als zij daar op grond van de Wft belang bij hebben. Bijvoorbeeld als de informatie invloed heeft op onderhandelingen. De onderneming moet er dan wel voor zorgen dat de informatie niet op een andere manier naar buiten komt. En zij mag beleggers niet misleiden met het uitstel.



Koersgevoelige informatie slaat niet enkel op winst, maar ook verlies. Als jij bij een bedrijf werkt waarvan je weet dat er morgen iets bekend raakt waardoor de koers gevoelig gaat dalen, en je verkoopt vlug je aandelenpakket, is dat ook handelen met voorkennis, ook al maak je op dat moment misschien al geen winst meer, maar is de transactie voornamelijk gericht op het verlies beperken.

Waarom zitten mensen zo hard vastgeroest in "winst maken"? Waarom denk je dat de handel in aandelen bij bvb een aankondiging van een faillissement geschorst wordt? Net om dit soort zaken te voorkomen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 april 2024 om 02:32:

Nu het stof wat neerdaalt, valt mij het volgende op:


1. Kroes komt bij mij wel oprecht over in zijn verklaring. Ik denk dat hij zich oprecht niet heeft gerealiseerd dat wat hij deed, verboden was. Dat is hoogst opmerkelijk, want je mag van een ervaren bestuurder verwachten dat hij dit soort dingen weet. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn imago, deze baan en het bijbehorende salaris allemaal op de tocht zou zetten vanwege 17.000 aandelen in Ajax. De situatie was er ook niet naar om snel winst te verwachten. Ik geloof wel dat hij dit niet deed om zichzelf te verrijken. Het was domheid.



Eens. Maar ik denk dat hij oprecht is. Het Ajax aandeel is geen aandeel om mee te speculeren. Vind die suggestie onzinnig. De grootste sprong in de historie van het aandeel was circa 3 euro positief (in April 2019 (iets met een CL jaar). En 3 euro negatief (iets met Overmars denk ik?). Met 17.000 aandelen zou je dan bij een dergelijke sprong, maarliefst 51000 euro kunnen verdienen. En face it, een directeursaanstelling die al een tijdje rondging in het geruchten circuit zou dat echt neit doen. Als die er al was, dan was het een eurootje. Ware het niet dat Alex de boel niet verkocht heeft en dus niet verzilverd.

open/sluit de onderstaande quote:


2. Kroes gaat hier niet zomaar mee wegkomen. Ook als je uit domheid iets doet wat niet mag, verdien je een straf. Per ongeluk door rood rijden resulteert ook in een boete. Als Ajax hem hierom wil ontslaan, denk ik niet dat Kroes een realistische kans maakt bij de rechter. Handel met voorkennis is verboden, zowel in de Nederlandse Wft als in de Europese wetgeving, ook als de pleger het zich niet realiseert. Zeker in de positie van Kroes had hij het zich naar redelijkheid moeten realiseren.



Ik denk dat het beter was geweest als ze samen (RvC en Kroes) naar de AFM waren gegaan en hadden uitgelegd wat er gebeurd is. Als het echt uit naiviteit is geweest, dan zou je kunnne afspreken om het laatste pakket van de hand te doen voor bijvoorbeeld de aankoopkoers, of de geldende koers, welke dan ook lager is. Dan had je dit kunnen corrigeren. Want als jij een fout maakt in je belastingaangifte, en je signaleert dat en je meldt dat direct, dan is dat niet strafbaar. Dan kun je dat nog corrigeren. Dat is echt niet zo zwart-wit. Als de belastingdienst erachter komt dan is je zaak een stuk zwakker.

open/sluit de onderstaande quote:


3. De wijze waarop Van Praag zich presenteert, gaat alle perken te buiten. Die is als een straatvechter zijn kantoor uitgebroken om Kroes publiekelijk eens even goed aan de schandpaal te nagelen. Je kunt ook een formeel statement de deur uitdoen over de maatregelen die je neemt en verder even alle communicatie staken 'hangende het onderzoek'. Erg dubieus wat hier gebeurt en wat mij betreft een onvervalste red flag dat er (ook) spelletjes worden gespeeld op hoog niveau.



Exact dit. Bij mij geeft het een gevoel dat Van Praag iets te verbergen heeft en dit een afrekening is.

open/sluit de onderstaande quote:


4. Kroes heeft de AFM verzocht om de zaak te onderzoeken, niet Ajax. Aangezien de AFM de enige Nederlandse toezichthouder is met jurisdictie aangaande de Wft lijkt me dit een volstrekt logische zet en ik vind het opmerkelijk dat Ajax deze stap wil overslaan. In het officiële statement wordt zelfs geheel niet gerept over de AFM. Dit is alsof je een werknemer betrapt op het plegen van een misdrijf en dan niet overweegt om de politie in te schakelen. Wat bezielt je? Erg opmerkelijk en ook stof tot denken.



Eens.

open/sluit de onderstaande quote:


5. De AFM zal wel concluderen dat Kroes zich inderdaad schuldig maakte aan handel met voorkennis en dat de RvC van Ajax in zijn recht staat hem daarom te ontslaan. Kroes komt hier niet meer uit. Als ik ook zie hoe de RvC communiceert, zullen ze - wat er nu ook gebeurt - niet van plan zijn hem weer in zijn functie terug te plaatsen. Stel de AFM constateert dat Kroes toch niet schuldig zou zijn (kan ik me niet voorstellen, maar stel), dan kom je tot een onwerkbare situatie en vertrekt hij alsnog, maar dan met een pak geld. Kroes is dus definitief weg.



Zou echt zonde zijn, want ik heb het idee dat de RvC hier de schuldige is en dat dit een manier geweest is om hem weg te krijgen. Ik denk dat Alex Kroes van plan was grondig te hervormen en dat er waarschijnlijk ook rommel over het handelen van de RvC ten tijde van Mislintat naar buiten zou komen. Zeker gezien jouw punt 3 hierboven, vermoed ik dat hier een machtspel gaande is. De RvC wist dat Kroes aandelen Ajax had. Dat heeft hij gemeld. Hij is er open over geweest. Dit stinkt.

open/sluit de onderstaande quote:


6. Dan blijf je zitten met een organisatie zónder algemeen directeur, zónder technisch directeur, zónder hoofdcoach voor komend seizoen en mét een RvC die het kennelijk normaal vindt om interne incidenten als een stel losgeslagen barbaren op straat uit te knokken. Als de opvolger van Kroes een 'bekende van Van Praag' wordt, moet je je ernstig zorgen gaan maken. Voor zover dat nu al niet het geval is.



Eens.

open/sluit de onderstaande quote:


Enerzijds hoop je nu op een snelle aanstelling van een nieuwe directeur, anderzijds is dan het risico op een mispeer ook weer groot. Als je in september enigszins stabiel en in rust van start wilt met het nieuwe seizoen, zul je wel deze maand nog mensen moeten aanstellen. Ik weet niet zo goed wat ik zou prefereren. Ik lees namen als Van Oostveen en Kinsbergen, daar word je nu ook niet direct vrolijk van. Derksen noemt Sneijder en Kluivert, geen idee wat die tegenwoordig snuift, maar die hoef je dus ook nooit meer serieus te nemen.



Je moet een bestuurder hebben. Geen ex-voetballer. Je moet een verbinder, een man die een organisatie neer kan zetten.

PErsoonlijk heb ik geen enkel vertrouwen in de RvC van Ajax. Die falen sinds Overmars' ontslag al aan de lopende band. Met desastreuze gevolgen. We hadden na 2019 het Bayern van Nederland moeten zijn. Wij zouden fluitend kampioen moeten worden met onze begroting, onze talenten, onze jeugdopleiding en een aankoopbeleid. In plaats daarvan gaan we weer een jaar met kutaankopen tegemoet. Zonder trainer, zonder TD, zonder AD en met RvC leden die veel weg hebben van een koortslip. Telkens al sje denkt dat je er vanaf bent, komt het toch weer terug om je het leven zuur te maken.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 03 april 2024 om 10:07:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 april 2024 om 09:48:

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.




Dat is het niet. Het zou al helpen moest iedereen die wil deelnemen aan de discussie zichzelf een beetje zou inlezen.

Dit staat LETTERLIJK op de site van Rijksoverheid

open/sluit de onderstaande quote:

Koersgevoelige informatie is belangrijke informatie over een onderneming die de beurskoers kan veranderen. Bedrijven met een notering op de beurs moeten koersgevoelige informatie zo snel mogelijk openbaar maken in een persbericht. Dit bericht moet het bedrijf tegelijk verspreiden via de normale algemene en financiële media. Ook moet de onderneming het bericht op de eigen website plaatsen en naar de Autoriteit Financiële Markten (AFM) sturen.

Ondernemingen mogen alleen wachten met informatie bekendmaken als zij daar op grond van de Wft belang bij hebben. Bijvoorbeeld als de informatie invloed heeft op onderhandelingen. De onderneming moet er dan wel voor zorgen dat de informatie niet op een andere manier naar buiten komt. En zij mag beleggers niet misleiden met het uitstel.



Koersgevoelige informatie slaat niet enkel op winst, maar ook verlies. Als jij bij een bedrijf werkt waarvan je weet dat er morgen iets bekend raakt waardoor de koers gevoelig gaat dalen, en je verkoopt vlug je aandelenpakket, is dat ook handelen met voorkennis, ook al maak je op dat moment misschien al geen winst meer, maar is de transactie voornamelijk gericht op het verlies beperken.

Waarom zitten mensen zo hard vastgeroest in "winst maken"? Waarom denk je dat de handel in aandelen bij bvb een aankondiging van een faillissement geschorst wordt? Net om dit soort zaken te voorkomen.




Op basis van de cijfers is het feitelijk handel met voorkennis, maar dermate irrelevant dat het prima kan dat de AFM hier een reprimande voor geeft en verder niks. Dit is dom en naief, maar of dat direct een wetsovertreding is, dat betwijfel ik.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 03 april 2024 om 10:07:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 april 2024 om 09:48:

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.




Dat is het niet. Het zou al helpen moest iedereen die wil deelnemen aan de discussie zichzelf een beetje zou inlezen.

Dit staat LETTERLIJK op de site van Rijksoverheid

open/sluit de onderstaande quote:

Koersgevoelige informatie is belangrijke informatie over een onderneming die de beurskoers kan veranderen. Bedrijven met een notering op de beurs moeten koersgevoelige informatie zo snel mogelijk openbaar maken in een persbericht. Dit bericht moet het bedrijf tegelijk verspreiden via de normale algemene en financiële media. Ook moet de onderneming het bericht op de eigen website plaatsen en naar de Autoriteit Financiële Markten (AFM) sturen.

Ondernemingen mogen alleen wachten met informatie bekendmaken als zij daar op grond van de Wft belang bij hebben. Bijvoorbeeld als de informatie invloed heeft op onderhandelingen. De onderneming moet er dan wel voor zorgen dat de informatie niet op een andere manier naar buiten komt. En zij mag beleggers niet misleiden met het uitstel.



Koersgevoelige informatie slaat niet enkel op winst, maar ook verlies. Als jij bij een bedrijf werkt waarvan je weet dat er morgen iets bekend raakt waardoor de koers gevoelig gaat dalen, en je verkoopt vlug je aandelenpakket, is dat ook handelen met voorkennis, ook al maak je op dat moment misschien al geen winst meer, maar is de transactie voornamelijk gericht op het verlies beperken.

Waarom zitten mensen zo hard vastgeroest in "winst maken"? Waarom denk je dat de handel in aandelen bij bvb een aankondiging van een faillissement geschorst wordt? Net om dit soort zaken te voorkomen.



Ik zit niet vastgeroest, want het gaat hier om eventueel winst maken en niet aandelen aankopen om verlies te maken. Ik baseer mijn commentaar in deze op winst maken. Verlies maken of voorkomen om verlies te maken is niet aan de orde in deze kwestie.

Ik zit zelf in de aandelen dus vertel mij niets over regels.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 april 2024 om 02:32:

Nu het stof wat neerdaalt, valt mij het volgende op:


1. Kroes komt bij mij wel oprecht over in zijn verklaring. Ik denk dat hij zich oprecht niet heeft gerealiseerd dat wat hij deed, verboden was. Dat is hoogst opmerkelijk, want je mag van een ervaren bestuurder verwachten dat hij dit soort dingen weet. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn imago, deze baan en het bijbehorende salaris allemaal op de tocht zou zetten vanwege 17.000 aandelen in Ajax. De situatie was er ook niet naar om snel winst te verwachten. Ik geloof wel dat hij dit niet deed om zichzelf te verrijken. Het was domheid.

2. Kroes gaat hier niet zomaar mee wegkomen. Ook als je uit domheid iets doet wat niet mag, verdien je een straf. Per ongeluk door rood rijden resulteert ook in een boete. Als Ajax hem hierom wil ontslaan, denk ik niet dat Kroes een realistische kans maakt bij de rechter. Handel met voorkennis is verboden, zowel in de Nederlandse Wft als in de Europese wetgeving, ook als de pleger het zich niet realiseert. Zeker in de positie van Kroes had hij het zich naar redelijkheid moeten realiseren.

3. De wijze waarop Van Praag zich presenteert, gaat alle perken te buiten. Die is als een straatvechter zijn kantoor uitgebroken om Kroes publiekelijk eens even goed aan de schandpaal te nagelen. Je kunt ook een formeel statement de deur uitdoen over de maatregelen die je neemt en verder even alle communicatie staken 'hangende het onderzoek'. Erg dubieus wat hier gebeurt en wat mij betreft een onvervalste red flag dat er (ook) spelletjes worden gespeeld op hoog niveau.

4. Kroes heeft de AFM verzocht om de zaak te onderzoeken, niet Ajax. Aangezien de AFM de enige Nederlandse toezichthouder is met jurisdictie aangaande de Wft lijkt me dit een volstrekt logische zet en ik vind het opmerkelijk dat Ajax deze stap wil overslaan. In het officiële statement wordt zelfs geheel niet gerept over de AFM. Dit is alsof je een werknemer betrapt op het plegen van een misdrijf en dan niet overweegt om de politie in te schakelen. Wat bezielt je? Erg opmerkelijk en ook stof tot denken.

5. De AFM zal wel concluderen dat Kroes zich inderdaad schuldig maakte aan handel met voorkennis en dat de RvC van Ajax in zijn recht staat hem daarom te ontslaan. Kroes komt hier niet meer uit. Als ik ook zie hoe de RvC communiceert, zullen ze - wat er nu ook gebeurt - niet van plan zijn hem weer in zijn functie terug te plaatsen. Stel de AFM constateert dat Kroes toch niet schuldig zou zijn (kan ik me niet voorstellen, maar stel), dan kom je tot een onwerkbare situatie en vertrekt hij alsnog, maar dan met een pak geld. Kroes is dus definitief weg.

6. Dan blijf je zitten met een organisatie zónder algemeen directeur, zónder technisch directeur, zónder hoofdcoach voor komend seizoen en mét een RvC die het kennelijk normaal vindt om interne incidenten als een stel losgeslagen barbaren op straat uit te knokken. Als de opvolger van Kroes een 'bekende van Van Praag' wordt, moet je je ernstig zorgen gaan maken. Voor zover dat nu al niet het geval is.


Enerzijds hoop je nu op een snelle aanstelling van een nieuwe directeur, anderzijds is dan het risico op een mispeer ook weer groot. Als je in september enigszins stabiel en in rust van start wilt met het nieuwe seizoen, zul je wel deze maand nog mensen moeten aanstellen. Ik weet niet zo goed wat ik zou prefereren. Ik lees namen als Van Oostveen en Kinsbergen, daar word je nu ook niet direct vrolijk van. Derksen noemt Sneijder en Kluivert, geen idee wat die tegenwoordig snuift, maar die hoef je dus ook nooit meer serieus te nemen.



Op punt 5 na volledig met je eens. De AFM gaat het waarschijnlijk afdoen met een vingertje heffen en zeggen dat hij dit nooit meer mag doen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 april 2024 om 10:00:

Ja, ik vroeg me af om welke reden de aandelen van Ajax zou stijgen bij de officiële aanstelling van Kroes.



In theorie kan een een aanstelling van een directeur heel positief uitwerken voor een bedrijf. Bijvoorbeeld Philips trekt een topman weg bij Samsung die aantoonbaar voor heel veel succes heeft gezorgd bij Samsung. De verwachting is dan dat de resultaten omhoog gaan.

Beleggers, en dan met name de grote (institutionele) beleggers gaan grote aandelen pakketten aankopen. Dat kan de koers van het aandeel positief beïnvloeden.

Maar uiteindelijk hangt het van zoveel factoren af, maar om daar hier uitleg over te gaan geven, gaat denk ik wat te ver.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax