Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

AFC Ajax

Olympique de Marseille

AEK Athene

Brighton & Hove Albion FC


Zeer zware poule waar het alle kanten uit kan.

 

+1/-0

Denk dat het vooral enkele reis richting Amsterdam wordt. AEK heb ik tegen Antwerp gezien en die zijn ontzettend zwak. Dat moeten gewoon 6 punten zijn, maar ik tegen de andere 2 zie ik Ajax weinig halen.

Nu goed, de focus zal dit seizoen sowieso op de competitie moeten, al de rest is bijzaak.

 

+1/-0

Brighton huurt Ansu Fati. Verder 3 Nederlandse spelers in de gelederen waaronder onze eigen Joel Veltman.

 

+1/-0

Tegen Brighton gaan we niet winnen. Marseille en AEK ken ik niet zo goed.

 

+1/-0

Voorspelling:

Brighton & Hove Albion FC

Olympique de Marseille

AFC Ajax

AEK Athene

 

+1/-0

Speelschema Ajax

21 september: Ajax - Olympique Marseille
5 oktober: AEK Athene - Ajax
26 oktober: Brighton - Ajax
9 november: Ajax - Brighton
30 november: Olympique Marseille - Ajax
14 december: Ajax - AEK Athene

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 02 september 2023 om 09:47:

Speelschema Ajax

21 september: Ajax - Olympique Marseille
5 oktober: AEK Athene - Ajax
26 oktober: Brighton - Ajax
9 november: Ajax - Brighton
30 november: Olympique Marseille - Ajax
14 december: Ajax - AEK Athene



Eerste twee wedstrijden moet je zes punten pakken.
Die urgentie moet er zijn, want anders krijg je een heel lastig tweeluik met Brighton.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2023 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 02 september 2023 om 09:47:

Speelschema Ajax

21 september: Ajax - Olympique Marseille
5 oktober: AEK Athene - Ajax
26 oktober: Brighton - Ajax
9 november: Ajax - Brighton
30 november: Olympique Marseille - Ajax
14 december: Ajax - AEK Athene



Eerste twee wedstrijden moet je zes punten pakken.
Die urgentie moet er zijn, want anders krijg je een heel lastig tweeluik met Brighton.


21 september zijn we nog niet klaar, vrees ik. We vormen een nieuw team en zijn sinds afgelopen seizoen hopeloos uit vorm. We beginnen mogelijk met de voor ons meest belangrijke wedstrijd op het verkeerde moment. Marseille en Ajax strijden waarschijnlijk samen om plek 2 en ik zie ze van ons winnen in september in de ArenA. Mijn verwachting is dat we een aantal maanden de tijd nodig hebben om een goed team op het veld te zien, dus dit Europees avontuur komt vroeg.

 

+2/-0

Mooie tegenstanders, mooie affiches!
Ik speel 1000x liever tegen aantrekkelijke tegenstanders, dan tegen van die gare ploegen in het Oostblok (om wat wat te noemen).

Dat gezegd hebbende zijn we natuurlijk volkomen kansloos in deze poule!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 september 2023 om 22:23:

Mooie tegenstanders, mooie affiches!
Ik speel 1000x liever tegen aantrekkelijke tegenstanders, dan tegen van die gare ploegen in het Oostblok (om wat wat te noemen).

Dat gezegd hebbende zijn we natuurlijk volkomen kansloos in deze poule!



We hebben nog iets goed te maken tegen Marseille. Onterecht eruit laten kegelen in de verlenging. Wat was ik daar zuur van. Geweldige assist van Suárez in de return. Over het algemeen doet Ajax het best goed tegen Franse ploegen overigens.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2023 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 02 september 2023 om 22:23:

Mooie tegenstanders, mooie affiches!
Ik speel 1000x liever tegen aantrekkelijke tegenstanders, dan tegen van die gare ploegen in het Oostblok (om wat wat te noemen).

Dat gezegd hebbende zijn we natuurlijk volkomen kansloos in deze poule!



We hebben nog iets goed te maken tegen Marseille. Onterecht eruit laten kegelen in de verlenging. Wat was ik daar zuur van. Geweldige assist van Suárez in de return. Over het algemeen doet Ajax het best goed tegen Franse ploegen overigens.



Dat ben ik met je eens, maar op dit moment zijn de tegenstanders in de eredivisie al lastig, dus mits Steijn er binnen een paar weken een eenheid van maakt en de aankopen ook daadwerkelijk aanwinsten blijken, zal zelfs AEK een maatje te groot zijn vrees ik. (Wellicht win je thuis van AEK en wordt je 3e).

Maar goed, laten we hopen op een Morten Olsen scenario, die met 11 nieuwe spelers kampioen werd (zonder een wedstrijd te verliezen meen ik). Maar ik ben sceptisch 😉😂

 

+1/-0

Forbs weer op rechtsbuiten. Het vertrouwen in Steijn begint af te brokkelen. Ik heb gegokt op 2-2 maar dat is misschien wel ijdele hoop.

 

+1/-0

Wat is het veldspel en organisatorisch toch slecht. Zowel met als zonder bal. Sutalo teleurstellend. Tahirovic te traag in handelen (net als Berghuis). Het is dat je vrij effectief bent in de tegenstoot, maar eigenlijk Marseille voetbalt veel makkelijker.

 

+1/-0

Lekker weer Jay! Je begint elke wedstrijd al met twee doelpunten achterstand.

 

+2/-0

Waar is er sinds de start van de voorbereiding op getraind? Net als vorig jaar staan we nog steeds voortdurend 4-1-5. Zo kun je ook nooit normaal opbouwen. De (meeste) aankopen vallen voorlopig niet mee.

 

+2/-0

Als je geen bal naar dezelfde kleur krijgt, houdt het wel een beetje op zo. Echt beschamend hoe Ajax loopt te voetballen. Wat een kamikaze voetbal ook weer. Backs staan ergens op de middenlijn en blijkbaar kan er enkel opgebouwd worden door de voorste linie zo snel mogelijk in te spelen. Dat het 4/5 keer bij een speler van Marseille terecht komt, hebben ze precies niet door.

Gorter mag zo onderhand ook wel eens gaan banken. Als je elke wedstrijd minstens 1 houdbare bal doorlaat, houdt het een keertje op.

 

+3/-0

Met dit middenveld kom je nooit aan verzorgd voetbal toe. Een normale opbouw is niet mogelijk. Dus dan maar lange ballen en reactie voetbal. Er wordt nu ook wat meer afwachtend en teruggetrokken gespeeld. Maar van enige organisatie of defensieve zekerheid blijkt nog niets. Met 'slechts' twee tegengoals moeten we nog tevreden zijn. Volgens mij hebben we dit seizoen nog geen enkele wedstrijd zonder tegengoals kunnen afsluiten.

Hato is trouwens een klasbak. Met 17 jaar nu al de beste.

 

+2/-0

Bij Marseille zijn de middenvelders voortdurend in beweging. Harit en Ounahi komen telkens vrij.
En Marseille weet een veel compacte organisatie neer te zetten waar Ajax niet doorheen weet te spelen.
Ondanks de vroege 2-0 voorsprong lijkt dit op weg te gaan naar een nederlaag.

 

+4/-0

Middenvelders denken alleen maar aan lekker aanvallen en sjokken terug bij balverlies ipv mee te verdedigen. In balbezit bewegen ze nog steeds te weinig waardoor het middenveld vaak wordt overgeslagen.

Taylor en Gorter wieberen, Tahirovic moet ook beter. Berghuis onnauwkeurig in de lange passing. Bij Bergwijn draait alles zoals gewoonlijk om Bergwijn. Pure egoist.

 

+1/-0

Bergwijn eruit, Forbs naar links, Berghuis rechtsbuiten, Mannsverk erin.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League