Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Onbegrijpelijk hoe het altijd lijkt alsof we met 8 of 9 man spelen als de tegenstander de bal heeft. Of het nu tegen Excelsior is of Marseille, er staan er altijd een paar vogeltje vrij.

En Bergwijn moet nu toch inmiddels wel in de top 5 grootste miskopen ooit staan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 september 2023 om 21:32:

Wat is het veldspel en organisatorisch toch slecht. Zowel met als zonder bal. Sutalo teleurstellend. Tahirovic te traag in handelen (net als Berghuis). Het is dat je vrij effectief bent in de tegenstoot, maar eigenlijk Marseille voetbalt veel makkelijker.



Berghuis speelt gewoon goed.

 

+2/-0

Jaja Vos, die geeft hier wel zijn visitekaartje af.

 

+2/-0

Lekker weer Jay! (even los van het schijnverdedigen weer)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 september 2023 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 september 2023 om 21:32:

Wat is het veldspel en organisatorisch toch slecht. Zowel met als zonder bal. Sutalo teleurstellend. Tahirovic te traag in handelen (net als Berghuis). Het is dat je vrij effectief bent in de tegenstoot, maar eigenlijk Marseille voetbalt veel makkelijker.



Berghuis speelt gewoon goed.

Tweede helft is ie beter. Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het feit dat de bal nu wat makkelijker in de ploeg blijft met Vos erbij.

 

+1/-0

Gorter is echt een verschrikkelijk slechte keeper.

 

+3/-0

Hou toch op joh, ga je net zo slap lullen als die verslaggever. Dit vind ik geen fout van Gorter. Iedere keer dat Marseille de bal heeft, lopen ze er zo doorheen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 september 2023 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 september 2023 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 september 2023 om 21:32:

Wat is het veldspel en organisatorisch toch slecht. Zowel met als zonder bal. Sutalo teleurstellend. Tahirovic te traag in handelen (net als Berghuis). Het is dat je vrij effectief bent in de tegenstoot, maar eigenlijk Marseille voetbalt veel makkelijker.



Berghuis speelt gewoon goed.

Tweede helft is ie beter. Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het feit dat de bal nu wat makkelijker in de ploeg blijft met Vos erbij.



Onzin speelt de hele wedstrijd al goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 21 september 2023 om 22:41:

Hou toch op joh, ga je net zo slap lullen als die verslaggever. Dit vind ik geen fout van Gorter. Iedere keer dat Marseille de bal heeft, lopen ze er zo doorheen.



Pardon? Zo'n bal moet de keeper gewoon hebben. Daar heb ik geen verslaggever voor nodig hoor.

 

+2/-0

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:48:

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.



Behoorlijk wat positieve dingen gezien, maar ook enkele spelers die geen basis plaats meer mogen krijgen. Gorter, Bergwijn en Brobbey.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 september 2023 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:48:

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.



Behoorlijk wat positieve dingen gezien, maar ook enkele spelers die geen basis plaats meer mogen krijgen. Gorter, Bergwijn en Brobbey.



Bergwijn staat gewoon echt prima te voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:48:

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.



Op wat dan juist? We zijn weggespeeld door Marseille en krijgen er weer 3 om de oren.

 

+4/-0

Wat een ontzettend domme aktie van Vos zeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 september 2023 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:48:

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.



Op wat dan juist? We zijn weggespeeld door Marseille en krijgen er weer 3 om de oren.



Ja er krijgen er drie om de oren. Vergeet niet dat Ajax al 4 jaar niet meer verdedigt. In het laatste jaar van Ten Hag verdedigden we grote gedeelten van de wedstrijd zelfs maar met twee man achter de bal.

En ja, het zal de 10 - 25 wedstrijden nog billen knijpen zijn.

Maar aanvallend loopt het al veel beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 september 2023 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:48:

Het is natuurlijk nog geen Europese top, maar zoals het vanavond staat kun je wel op voortbouwen.



Op wat dan juist? We zijn weggespeeld door Marseille en krijgen er weer 3 om de oren.



Weggespeeld door Marseille? Hoe kom je daarbij?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 21 september 2023 om 22:54:

Wat een ontzettend domme aktie van Vos zeg.



Ja, en dan een populistisch applausje doen terwijl hij het veld afloopt, helemaal niet balen of zo. Duidt op een verwende mentaliteit. Speelde verder wel beter dan Tahirovic, meer body.

 

+1/-0

Ik had me al voorbereid op 45 minuten ergernis en dan zappen naar iets leuks, maar het viel gelukkig wel mee. Inzet zat er wel in, dat is fijn. Voetbal zat er ook wel bij vlagen in, meer dan ik verwacht had. Maar organisatorisch in de omschakeling was het echt niet te filmen zo slecht vooral in de eerste helft. Verdediging en middenveld opereren totaal los van elkaar. Gelukkig bracht de wissel van Vos daar wat zekerheid.
De backs (die ik beiden nog niet gezien had) vielen me best wel tegen, al kwamen er laat in de 2e helft nog wat mooie combinaties over de flanken. Verdedigend hield het niet echt over. Forbs gaf dan wel weer een goede indruk. Goal en assist, goed het overzicht gehouden bij beide acties. Gorter pakt een aantal goeie ballen, zeker geen slechte wedstrijd, maar hij straalt geen rust uit en dat is wel jammer. (begrijpelijk, maar jammer) Vond Taylor ook prima spelen.

Al met al was het best een leuke wedstrijd, maar ik denk dat we met dit spel zondag van de mat worden geveegd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 september 2023 om 22:58:

Weggespeeld door Marseille? Hoe kom je daarbij?



Marseille had met gemak 2-4 de rust kunnen ingaan, als ze iets scherper voor doel waren geweest. Verdedigend sloeg het nergens op in de eerste helft, er stonden altijd wel 1-2 spelers vrij van Marseille.

Marseille had 25 doelpogingen gisteren, tegenover 12 voor Ajax en 12 op doel, tegenover 5 voor Ajax.

Het enigste dat in het voordeel van Ajax was, is het balbezit (54%), het aantal rode kaarten en het aantal corners (5 tegenover 3).

De 2e helft was een stuk beter dan de eerste helft, omdat Ajax iets compacter stond en de backs niet meer als kamikaze piloten naar voor renden, maar goed was het niet gisteren.

 

+3/-0

Wat me ook verbaast, is dat er desondanks een soort van euforische stemming heerst, vooral bij de trainer. NIet bepaald een koele kikker, zullen we maar zeggen.

Ik denk dat Ajax zondag van Feyenoord verliest.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League