Vak: -
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 3.748
Reg.: 8 augustus 2001
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.396
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 3.748
Reg.: 8 augustus 2001
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 417
Reg.: 10 juli 2021
Deze wedstrijd legt wel goed structurele pijnpunten bloot:
- je mist een goede zes (Tahirovic kan gewoon niet op 6 (snapt en ziet het niet))
- haal een back erbij die er meteen staat (en ook kan verdedigen)
Los je deze twee dingen op, dan denk ik dat het organisatorisch meteen veel beter staat en je of Sosa of Gaaej gewoon in hun kracht kan gebruiken (want verdedigend zijn ze allebei mager, maar aan de bal (aanvallend) voegen ze echt wel wat toe).
- Berghuis kan niet meer, hoogstens op het middenveld als dat goed staat en je hebt creativiteit niet elders (liever een andere creatieve middenvelder erbij ook)
- Bergwijn verkopen als het kan, en iemand halen die wel wat toevoegt voorin
Al met al heb je gewoon terecht verloren, door onvolwassenheid, doordat het organisatorisch gewoon niet goed staat, de wissel in de rust je (nog) slechter maakte. Maar er is echt wel iets van te maken met de juiste aanpak.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 30 november 2023 om 22:26:
Al met al toch een best ontluisterende en ontnuchterende avond. Alleen Brobbey verdient credits.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 30 november 2023 om 22:49:
Ramaj is vandaag sowieso matig voor z'n doen.
Maar beide penalties zijn echt bijzonder licht. Typisch Italiaanse scheidsrechtertjes (al dan niet met connecties).
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.234
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
open/sluit de onderstaande quote:TADIC10 schreef op 30 november 2023 om 22:56:
Hoezo vierden ze de 3-3 zo uitgebreid?
Gelijkspel of verliezen is hetzelfde. Je móet winnen! Ik vraag mij serieus af of de spelers dat wel weten?
Waarom zou je zo uitgebreid een 3-3 vieren als je móet winnen en er nog 10 minuten op de klok staan?
Forumreacties: 3.306
Reg.: 14 december 2005
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.234
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Verdediging speelt uitstekend. Met Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa voldoende voetballend vermogen van achteruit. Met daarbij een glansrol voor onze 17-jarige aanvoerder, ontzettend knap.
Op het middenveld en in de aanval klopt de bezetting niet. Akpom is geen middenvelder, die heeft echt geen idee wat hij moet doen met de bal, laat staan zonder. En Hlynsson heeft op zijn onwennige positie als rechtsbuiten de eerste helft bijna alles fout gedaan. Aan de andere kant kan Forbs hard rennen, maar kan hij geen bal onder controle houden.
Sorry voor Akpom, maar als je per se die 4-3-3 formatie wil vasthouden (hoeft van mij niet, maar is schijnbaar heilig), dan zou ik Mikautadze inbrengen voor Akpom en dan Forbs naar rechts en Hlynsson terug naar het middenveld.
Mijn beoordelingen 1e helft: Ramaj 7; Rensch 7, Sutalo 7, Hato 8, Sosa 6; Tahirovic 6, Taylor 7, Akpom 5; Hlynsson 4, Brobbey 6, Forbs 5.
Edit: Brobbey dus niet fit genoeg meer en eraf, inderdaad zo Hlynsson naar het middenveld.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.070
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 14 december 2023 om 22:01:
Verdediging speelt uitstekend. Met Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa voldoende voetballend vermogen van achteruit. Met daarbij een glansrol voor onze 17-jarige aanvoerder, ontzettend knap.
Op het middenveld en in de aanval klopt de bezetting niet. Akpom is geen middenvelder, die heeft echt geen idee wat hij moet doen met de bal, laat staan zonder. En Hlynsson heeft op zijn onwennige positie als rechtsbuiten de eerste helft bijna alles fout gedaan. Aan de andere kant kan Forbs hard rennen, maar kan hij geen bal onder controle houden.
Sorry voor Akpom, maar als je per se die 4-3-3 formatie wil vasthouden (hoeft van mij niet, maar is schijnbaar heilig), dan zou ik Mikautadze inbrengen voor Akpom en dan Forbs naar rechts en Hlynsson terug naar het middenveld.
Mijn beoordelingen 1e helft: Ramaj 7; Rensch 7, Sutalo 7, Hato 8, Sosa 6; Tahirovic 6, Taylor 7, Akpom 5; Hlynsson 4, Brobbey 6, Forbs 5.
Edit: Brobbey dus niet fit genoeg meer en eraf, inderdaad zo Hlynsson naar het middenveld.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 14 december 2023 om 22:25:
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 14 december 2023 om 22:01:
Akpom is een garantie voor doelpunten. Mikautadze is ook geen buitenspeler. Ik begrijp niets van je 5 voor Akpom.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League