Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Jammer van die wissel, maakt je in twee linies zwakker.
De defensieve organisatie is echt te wankel voor woorden tegen wat betere ploegen dan de nummer 17 en 18 van de eredivisie.

Bergwijn bijzonder ergerlijk weer.

 

+1/-0

Hopelijk is dit eindelijk het einde van Berghuis in Ajax. Gefrustreerde kleuter die zichzelf nooit in de hand heeft.

 

+3/-0

Te verwachten met deze scheids, en ook met een Berghuis die altijd gefrustreerd is op de flank.

 

+1/-0

Berghuis, prutser. Volledig terecht rood. Ook niet zijn eerste wilde verdedigende actie deze wedstrijd. En dat is dan een van je meest ervaren spelers. Het is nu wel gespeeld denk ik.

 

+2/-0

Al met al toch een best ontluisterende en ontnuchterende avond. Alleen Brobbey verdient credits.

 

+1/-0

Akpom, wat een fenomeen. Zou het nog kunnen dan? Marseille kan er ook niet zo veel van. Gewoon vol in de aanval nu.

 

+1/-0

Ramaj toch. Weet niet eens of dat wel een pingel is, maar dat was oliedom.

 

+1/-0

Ramaj is vandaag sowieso matig voor z'n doen.

Maar beide penalties zijn echt bijzonder licht. Typisch Italiaanse scheidsrechtertjes (al dan niet met connecties).

 

+1/-0

Tegen 12 man voetballen is moeilijk, als je maar met 10 speelt.

 

+2/-0

Vind dit echt een tenenkrommende wedstrijd. Bij vlagen best goed voetballen, mooie goals, twee goedkope pingels tegen, Marseille die de tweede helft op balbezit speelt en Berghuis en Ramaj die de eigen ploeg grof benadelen.

 

+1/-0

Hoezo vierden ze de 3-3 zo uitgebreid?
Gelijkspel of verliezen is hetzelfde. Je móet winnen! Ik vraag mij serieus af of de spelers dat wel weten?

Waarom zou je zo uitgebreid een 3-3 vieren als je móet winnen en er nog 10 minuten op de klok staan?

 

+2/-0

Deze wedstrijd legt wel goed structurele pijnpunten bloot:
- je mist een goede zes (Tahirovic kan gewoon niet op 6 (snapt en ziet het niet))
- haal een back erbij die er meteen staat (en ook kan verdedigen)
Los je deze twee dingen op, dan denk ik dat het organisatorisch meteen veel beter staat en je of Sosa of Gaaej gewoon in hun kracht kan gebruiken (want verdedigend zijn ze allebei mager, maar aan de bal (aanvallend) voegen ze echt wel wat toe).

- Berghuis kan niet meer, hoogstens op het middenveld als dat goed staat en je hebt creativiteit niet elders (liever een andere creatieve middenvelder erbij ook)
- Bergwijn verkopen als het kan, en iemand halen die wel wat toevoegt voorin

Al met al heb je gewoon terecht verloren, door onvolwassenheid, doordat het organisatorisch gewoon niet goed staat, de wissel in de rust je (nog) slechter maakte. Maar er is echt wel iets van te maken met de juiste aanpak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 november 2023 om 22:26:

Al met al toch een best ontluisterende en ontnuchterende avond. Alleen Brobbey verdient credits.



Akpom weer bij een goal betrokken en Hlynsson vond ik ook wel aardig. Voor de rest viel bijna iedereen weer eens door de mand. Jammer, had gehoopt dat we verder waren. Vooral Sosa viel mij erg tegen.

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 november 2023 om 22:49:

Ramaj is vandaag sowieso matig voor z'n doen.

Maar beide penalties zijn echt bijzonder licht. Typisch Italiaanse scheidsrechtertjes (al dan niet met connecties).



Haha, ik wilde al iets zeggen over dat dit typisch is voor een Spaanse / Italiaanse scheids.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 30 november 2023 om 22:56:

Hoezo vierden ze de 3-3 zo uitgebreid?
Gelijkspel of verliezen is hetzelfde. Je móet winnen! Ik vraag mij serieus af of de spelers dat wel weten?

Waarom zou je zo uitgebreid een 3-3 vieren als je móet winnen en er nog 10 minuten op de klok staan?



Voetballers zijn meestal oliedomme mensen. Dus nee, ze weten het niet. Dat rekenwerk is ook veel te moeilijk voor hen. Als trainer zou je ze toch helemaal verrot schelden.

 

+1/-0

Twee gele kaarten, VAR die wanhopig op zoek is naar een reden om de Ajax goal af te keuren, maar bij goal van AEK er gelijk uit is. Heb het vermoeden dat deze wedstrijd weer eens gefixt is door de UEFA.

 

+1/-0

Schrik toch wel redelijk van de slechte organisatie. AEK voetbalt er echt makkelijk doorheen steeds. Paar spelers zitten er ook niet lekker in.

Scheids is niet te vertrouwen overigens.

 

+1/-0

Verdediging speelt uitstekend. Met Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa voldoende voetballend vermogen van achteruit. Met daarbij een glansrol voor onze 17-jarige aanvoerder, ontzettend knap.

Op het middenveld en in de aanval klopt de bezetting niet. Akpom is geen middenvelder, die heeft echt geen idee wat hij moet doen met de bal, laat staan zonder. En Hlynsson heeft op zijn onwennige positie als rechtsbuiten de eerste helft bijna alles fout gedaan. Aan de andere kant kan Forbs hard rennen, maar kan hij geen bal onder controle houden.

Sorry voor Akpom, maar als je per se die 4-3-3 formatie wil vasthouden (hoeft van mij niet, maar is schijnbaar heilig), dan zou ik Mikautadze inbrengen voor Akpom en dan Forbs naar rechts en Hlynsson terug naar het middenveld.

Mijn beoordelingen 1e helft: Ramaj 7; Rensch 7, Sutalo 7, Hato 8, Sosa 6; Tahirovic 6, Taylor 7, Akpom 5; Hlynsson 4, Brobbey 6, Forbs 5.

Edit: Brobbey dus niet fit genoeg meer en eraf, inderdaad zo Hlynsson naar het middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 december 2023 om 22:01:

Verdediging speelt uitstekend. Met Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa voldoende voetballend vermogen van achteruit. Met daarbij een glansrol voor onze 17-jarige aanvoerder, ontzettend knap.

Op het middenveld en in de aanval klopt de bezetting niet. Akpom is geen middenvelder, die heeft echt geen idee wat hij moet doen met de bal, laat staan zonder. En Hlynsson heeft op zijn onwennige positie als rechtsbuiten de eerste helft bijna alles fout gedaan. Aan de andere kant kan Forbs hard rennen, maar kan hij geen bal onder controle houden.

Sorry voor Akpom, maar als je per se die 4-3-3 formatie wil vasthouden (hoeft van mij niet, maar is schijnbaar heilig), dan zou ik Mikautadze inbrengen voor Akpom en dan Forbs naar rechts en Hlynsson terug naar het middenveld.

Mijn beoordelingen 1e helft: Ramaj 7; Rensch 7, Sutalo 7, Hato 8, Sosa 6; Tahirovic 6, Taylor 7, Akpom 5; Hlynsson 4, Brobbey 6, Forbs 5.

Edit: Brobbey dus niet fit genoeg meer en eraf, inderdaad zo Hlynsson naar het middenveld.



Akpom is een garantie voor doelpunten. Mikautadze is ook geen buitenspeler. Ik begrijp niets van je 5 voor Akpom.

 

+2/-0

Akpom kan kennelijk alleen pisgoaltjes maken (half geraakte ballen, grabbelende keepers, etc). Dit sloeg drie keer echt nergens op.

Fijn dat we door zijn. Een goede zes is noodzakelijk, Tahirovic is echt niet geschikt daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 december 2023 om 22:25:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 december 2023 om 22:01:

Verdediging speelt uitstekend. Met Ramaj, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa voldoende voetballend vermogen van achteruit. Met daarbij een glansrol voor onze 17-jarige aanvoerder, ontzettend knap.

Op het middenveld en in de aanval klopt de bezetting niet. Akpom is geen middenvelder, die heeft echt geen idee wat hij moet doen met de bal, laat staan zonder. En Hlynsson heeft op zijn onwennige positie als rechtsbuiten de eerste helft bijna alles fout gedaan. Aan de andere kant kan Forbs hard rennen, maar kan hij geen bal onder controle houden.

Sorry voor Akpom, maar als je per se die 4-3-3 formatie wil vasthouden (hoeft van mij niet, maar is schijnbaar heilig), dan zou ik Mikautadze inbrengen voor Akpom en dan Forbs naar rechts en Hlynsson terug naar het middenveld.

Mijn beoordelingen 1e helft: Ramaj 7; Rensch 7, Sutalo 7, Hato 8, Sosa 6; Tahirovic 6, Taylor 7, Akpom 5; Hlynsson 4, Brobbey 6, Forbs 5.

Edit: Brobbey dus niet fit genoeg meer en eraf, inderdaad zo Hlynsson naar het middenveld.



Akpom is een garantie voor doelpunten. Mikautadze is ook geen buitenspeler. Ik begrijp niets van je 5 voor Akpom.


Die 2 goals van Akpom komen beide door fouten van de keeper. Zo goed vond ik hem niet spelen. Ik moet mijn mening voor wat betreft zijn voetballende kwaliteiten wel iets bijstellen. Hij kan wel iets met een bal, voetballend denk zelfs beter dan Brobbey. Maar wat mij betreft is Akpom alleen geschikt als spits. Als nummer 10 of soort valse rechtsbuiten zie ik hem niet als serieuze optie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League