Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ondanks dat Hlynsson vergat twee wonderschone doelpunten te maken, vond ik dat hij wederom goed inviel. Hij oogt als een echte nummer 10. Verfrissend. Een week of twee geleden keek ik naar een filmpje over hem en daar kreeg ik een ontzettend fijne vibe van. Erg relaxt. Nuchter. Kalm. En dus ook beheerst? :)

Geef hem een basisplek op 10, afwisselend met Steven, wie dus ook weleens uitwijkt naar de rechtsbuiten positie, om zo met Forbs af te wisselen, wie ook wel op linksbuiten zo nu en dan mag spelen, om tevens met de andere Steven af te wisselen, wie best wel wat vaker gewisseld mag worden ofzo!

Tl;dr
Bergwijn/Forbs, spits, Forbs/Berghuis
Hlynsson/Berghuis

 

+3/-0

Waarom vindt iedereen bij Veronica het geen strafschop, maar ik wel?

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 november 2023 om 19:45:

Waarom vindt iedereen bij Veronica het geen strafschop, maar ik wel?


Ik hield het net 10 seconden vol en toen heb ik bij Veronica weggezapt. Veel te negatief. Maar, voor het commentaar tijdens de wedstrijd is ESPN weer verschrikkelijk met schreeuwlelijk Mark van Rijswijk.

 

+2/-0

Nou bedankt Steven "ik ben de enige die het Ajax spelletje kent" Bergwijn.

 

+1/-0

Snap niet waarom je met zo'n opstelling begint. Rensch zou als centrale verdediger het middenveld moeten ondersteunen. Sutalo speelt hierdoor opeens als linker centrale verdediger en Hato als linksback.

Had gewoon gespeeld met Rensch/Gaaei op rechtsback, Sutalo als rechter CV, Hato als linker CV en Sosa als linksback. Vos op 6, Berghuis op 8 en Hlynsonn op 10. Linksbuiten Bergwijn, spits Brobbey en Forbs op rechtsbuiten.

 

+1/-0

Na vanavond minder positief gestemd. Ook tactisch gezien geen goede wedstrijd. Veel te veel achterin rondspelen. Zwak inspelen. Taylor hoeft voor mij nooit meer te spelen. Bergwijn zwak. Vos is er nog lang niet.

Nee helaas weinig positieve dingen gezien.

 

+1/-0

Hoe was het vergeleken met de uitwedstrijd (niet gezien)?

 

+1/-0

Ramaj en Sutalo goed

Gaei, Berghuis en Brobbey een voldoende.

Hato matig.

Rensch, Vos, Hlynsson onvoldoende.

Taylor en Bergwijn waardeloos.

 

+2/-0

Het is de nummer 7(!!!!) van Engeland waar je 2x op deze wijze van verliest, de zoveelste aanfluiting.


open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 november 2023 om 20:36:

Na vanavond minder positief gestemd. Ook tactisch gezien geen goede wedstrijd. Veel te veel achterin rondspelen. Zwak inspelen. Taylor hoeft voor mij nooit meer te spelen. Bergwijn zwak. Vos is er nog lang niet.

Nee helaas weinig positieve dingen gezien.[/quote

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 november 2023 om 20:46:

Ramaj en Sutalo goed

Gaei, Berghuis en Brobbey een voldoende.

Hato matig.

Rensch, Vos, Hlynsson onvoldoende.

Taylor en Bergwijn waardeloos.



Wat heeft Berghuis dan goed gedaan, buiten mekkeren op vanalles en nog wat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 november 2023 om 20:36:

Na vanavond minder positief gestemd. Ook tactisch gezien geen goede wedstrijd. Veel te veel achterin rondspelen. Zwak inspelen. Taylor hoeft voor mij nooit meer te spelen. Bergwijn zwak. Vos is er nog lang niet.

Nee helaas weinig positieve dingen gezien.



Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Ik vind Ajax nog steeds ontzettend kwetsbaar bij balverlies. Eén zwakke bal en het staat nog steeds te weinig compact. Gek van Schip om de verdediging bij de opstelling zo om te gooien. Taylor is nog steeds ergerniswekkend. Ik blijf erbij dat Ajax meer in zijn kracht komt te spelen met een soort 3-4-2-1 of 3-4-1-2.

 

+1/-0

Grappig hoe Ajax na vier wedstrijden met slechts twee punten staat, maar er desondanks een realistisch scenario is om ons te kwalificeren voor de volgende ronde. Twee keer winnen en mits Brighton thuis wint van Marseille (geen salonremise graag) dan eindigt Ajax als 2e op onderling resultaat.

 

+1/-0

Ik heb de eerste helft zitten kijken, maar het was best wel erg slecht. Soort flashback naar de jaren onder Frank de Boer. Ben in de rust maar leuke dingen gaan doen en nog even de laatste 10 minuten gekeken (die zagen er overigens ietsje beter uit in die zin dat ze wel wilden voetballen) Ajax kijken doe je tegenwoordig niet meer voor je plezier, zoveel is wel duidelijk... De uitslag leek me volkomen terecht.

 

+1/-1

Het was gewoon erg slecht. Je hoop dat van 't Schip er wat van kan maken, maar je mag toch wel zeggen dat er nog geen positieve verandering in zit. Je verliest kansloos tegen de nr 7 van Engeland, er komen geen automatismen in het spel, spelers blijven individuele fouten maken.

Daarnaast vind ik dat Sutalo bij de 1e goal meer kan verdedigen na de fout van Vos. Wisselbeleid vind ik ook (op tactisch vlak) waardeloos, op een gegeven moment sta je met Brobbey, Berghuis, Bergwijn, Akpom, Mikautadze, Forbs in het veld. Leuk zoveel aanvallers, maar de balans in het veld is volledig weg. Gelukkig missen ze twee open kansen bij Brighton anders ga je er met 0-4 af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:30:

Het was gewoon erg slecht. Je hoop dat van 't Schip er wat van kan maken, maar je mag toch wel zeggen dat er nog geen positieve verandering in zit. Je verliest kansloos tegen de nr 7 van Engeland, er komen geen automatismen in het spel, spelers blijven individuele fouten maken.

Daarnaast vind ik dat Sutalo bij de 1e goal meer kan verdedigen na de fout van Vos. Wisselbeleid vind ik ook (op tactisch vlak) waardeloos, op een gegeven moment sta je met Brobbey, Berghuis, Bergwijn, Akpom, Mikautadze, Forbs in het veld. Leuk zoveel aanvallers, maar de balans in het veld is volledig weg. Gelukkig missen ze twee open kansen bij Brighton anders ga je er met 0-4 af.



Was aanvankelijk hoopvoller gestemd. Ik vind Schip van de laatste 4 coaches (Schreuder, Heitinga, Steijn en nu hem) verreweg de meest sympathieke. Vrees echter dat er een reden is waarom zijn trainerscarriere nooit echt van de grond gekomen is: hij is gewoon niet zo goed.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 november 2023 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:30:

Het was gewoon erg slecht. Je hoop dat van 't Schip er wat van kan maken, maar je mag toch wel zeggen dat er nog geen positieve verandering in zit. Je verliest kansloos tegen de nr 7 van Engeland, er komen geen automatismen in het spel, spelers blijven individuele fouten maken.

Daarnaast vind ik dat Sutalo bij de 1e goal meer kan verdedigen na de fout van Vos. Wisselbeleid vind ik ook (op tactisch vlak) waardeloos, op een gegeven moment sta je met Brobbey, Berghuis, Bergwijn, Akpom, Mikautadze, Forbs in het veld. Leuk zoveel aanvallers, maar de balans in het veld is volledig weg. Gelukkig missen ze twee open kansen bij Brighton anders ga je er met 0-4 af.



Was aanvankelijk hoopvoller gestemd. Ik vind Schip van de laatste 4 coaches (Schreuder, Heitinga, Steijn en nu hem) verreweg de meest sympathieke. Vrees echter dat er een reden is waarom zijn trainerscarriere nooit echt van de grond gekomen is: hij is gewoon niet zo goed.



Klopt inderdaad, ik vind hem ook meest sympathiek. Echter vraag ik me af of hij uit zijn slof kan schieten als het niet goed gaat. Of hij de man is die het lukt om 25 teveel verdienende jongeren tussen de 20 en 30 in toom te houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 november 2023 om 20:06:

Snap niet waarom je met zo'n opstelling begint. Rensch zou als centrale verdediger het middenveld moeten ondersteunen. Sutalo speelt hierdoor opeens als linker centrale verdediger en Hato als linksback.

Had gewoon gespeeld met Rensch/Gaaei op rechtsback, Sutalo als rechter CV, Hato als linker CV en Sosa als linksback. Vos op 6, Berghuis op 8 en Hlynsonn op 10. Linksbuiten Bergwijn, spits Brobbey en Forbs op rechtsbuiten.



Mee eens.

Berghuis is allang geen rechtsbuiten meer sowieso....moet op middenveld spelen. Zonder Van den Boomen helemaal.
Met middenveld van gisteren kun je geen wedstrijden op niveau winnen. Zo'n taylor verspeelt zo ongeveer iedere bal die hij in zijn bezit heeft.
Je moet maar eens kijken als we in voorwaartse richting zijn als team en er wat ruimte ligt.....hoe vaak de bal dan alsnog simpel wordt verspeeld.
Daar is niet tegenop te verdedigen voor de verdediging.

 

+2/-0

Het is geen schande om te verliezen van een voetbalmachine als Brighton in de fase waar je nu inzit. Ik was er zelfs een beetje bang voor dat je geslacht zou worden nu je gedwongen echt de aanval moest zoeken. Dat werd ook nog wel gedaan, alleen mis je voorin simpelweg kwaliteit om een vuist te kunnen maken tegen goede teams. Wat dat betreft zal Van 't Schip ook harde keuzes moeten durven maken, want met Brobbey en Berghuis win je de oorlog niet tegen dit soort ploegen.

Niet dat Brobbey nou zo slecht speelde, integendeel, maar het gevaar dat ontstaat nadat hij succesvol wordt gebruikt als aanspeelpunt is vaak maar schijngevaar. Echt uitgespeelde kansen of zelfs maar een poging op doel komen er veel te vaak niet uit voort. Dat komt mede doordat Brobbey een jonge speler is die nog vooral met zichzelf bezig is in plaats van met de spelers om hem heen. Waar dit team behoefte aan heeft is een echte aanvalsleider. Ik vond Akpom dat weer veel beter doen. Die zie je spelers neerzetten en ruimte creëren voor anderen.

Helaas zakt deze ploeg na rust vaak nog in. Daarbij hielp het ook niet dat je de tweede helft een periode een veel mindere bezetting op het middenveld had en al snel tegen een tegengoal aanliep. Vond het slotoffensief overigens zo gek nog niet. Al jaren zie je in dit soort situaties dat je dan een ploeg krijgt die kansloos de bal de zestien in gaat pompen, maar Van 't Schip zette het nog best goed neer en heeft (ondanks dat veel aanvallers dankzij Steijn weinig wedstrijdritme hebben) ook redelijk de beschikking over spelers die in dit soort situaties nog wat gevaar kunnen stichten. Met een beetje meer mazzel gaat die bal op de paal van Brobbey erin en kan je er nog een puntje uit slepen.

 

+1/-0

Weer net zo'n knotsgekke open wedstrijd als in eigen huis. Vind Ajax wel aanzienlijk verzorgder voetballen. Marseille krijgt meer corners dan kansen. Daardoor is het ook niet zo gek dat ze daar een goal uit maken, zeker als je met Sutalo een kopper mist. Die penalty die ze krijgen was echt een grove schande. Als Ajax wat minder slordig is kunnen ze deze ploeg echt wel verslaan denk ik. Deze winnen en thuis tegen AEK en je kan nog door geloof ik.

Vind Gaeei en Forbs wel slordig in vrij simpele situaties. Forbs heeft daar na weinig minuten de laatste weken een wat beter excuus voor dan Gaaei. Tahirovic moet echt betrouwbaarder zijn op die zijn positie. Die fout direct in de eerste minuut of zo kan echt niet. Brobbey had ik niet laten starten, maar hij maakt er wel even mooi twee op een heel belangrijk moment. Bij die eerste was hij uitzonderlijk rustig voor zijn doen. Beide goals waren ook echt mooi uitgespeelde aanvallen. Ik denk dat je er echt nog wel meer kan gaan maken. Vraag is vooral of je het achterin dicht kan houden.

 

+1/-0

Het aantal tegendoelpunten begint echt belachelijke proporties aan te nemen. Als het achterin zo lek als een zeef blijft, ga je nooit zaken kunnen rechttrekken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League