Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Amsterdam 020 is en blijft amsterdam! Geschiedenis is geschiedenis en kan nooit worden vergeten! Vandaag tegen Brighton word ook een winst! Lang leve Cezar!

 

+1/-1

Met in het achterhoofd hoe het de laatste maanden is gegaan heb ik eigenlijk nog een voorzichtig positief gevoel over de eerste helft. Het is een stapje vooruit. Sinds lange tijd kan je weer eens een wat scherper team zien, met spelers die kort op elkaar staan, een centrum en middenveld die altijd bezet zijn en betere opbouwpatronen via het midden.

Alleen is het nog wel erg voorzichtig allemaal. Je hebt weinig de gelegenheid gehad er aanvallend uit te komen, en dan komt de verdediging ook nog meer onder druk. In de loopacties en lange ballen is nog weinig lijn te zien. Forbs speelt ook ongelukkig en verliest de bal een aantal keer onnodig. Spelers als Sosa en vooral Gaaei zijn daarnaast wat minder geschikt om van achteruit mee op te bouwen of voortdurend te moeten verdedigen. Vooral Gaaei heeft het behoorlijk zwaar en zou ik misschien aflossen door Gooijer. Jammer ook van die late tegengoal. Dat was een foutje van Ramaj, die ik verder wel echt een vooruitgang ten opzichte van Gorter vind, vooral aan de bal.

 

+1/-1

Er wordt nu in ieder geval wat meer gevoetbald, al zie ik ons zo nog wel een paar doelpunten tegen krijgen, maarja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 26 oktober 2023 om 21:49:

Heeft iemand geteld hoevaak we van onze eigen helft zijn gekomen??? Ik ben nog helemaal niet zo enthousiast over deze keeper. Hij heeft geen bal vast.



Ben je wel naar Ajax aan het kijken? Geen bal vast :denk :D

 

+2/-0

Het is lastig om deze wedstrijd af te kijken.

 

+1/-0

Jammer, Berghuis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 oktober 2023 om 22:14:

Jammer, Berghuis.


En weer gewisseld terwijl hij tenminste nog hard werkt en iets probeert itt Bergwijn en Taylor.

 

+2/-0

Brobbey is de slechtste spits ooit. Hoop dat hij er niet meer in komt na deze wissel. In de winterstop proberen te verkopen.

En Gaaei de slechtste back ooit.

Dit bericht is gewijzigd op 26 oktober 2023, 22:46:53.

 

+1/-1

Ik dacht even een opleving te zien met een aantal goede combinaties, maar erg lang duurde het niet. Er is wel inzet, maar dit is duidelijk geen ingespeeld team. Zoveel verkeerde keuzes en miscommunicatie. Kwaliteit komen ze trouwens ook tekort, maar dat mag geen nieuws meer zijn.

Blijft verbluffend hoe je in 1,5/2 jaar van Anthony naar vdBoomen afglijdt...

 

+2/-0

Het is zeker niet goed genoeg, maar toch een wereld van verschil met wat we tegen Utrecht hebben gezien.

 

+4/-1

Hier en daar een klein lichtpuntje, maar eigenlijk ver onder de maat. Van dit elftal kan je niets meer maken. Er zit niks in en er zal ook niets uitkomen. En waar we mss wat vertrouwen hadden kunnen opbouwen met een behouden speelstijl in het begin van het seizoen, is al het vertrouwen eruit getimmerd met de resultaten van de afgelopen maanden.

Ik zie dit eerlijk gezegd niet meer goed komen. Met veel geluk kunnen we de nacompetitie mss nog ontlopen, maar ook dat zal nog een heuse opgave worden.

 

+1/-2

Ben er voorlopig klaar mee. Na 55 jaar trouw supporter. Ontelbare wedstrijden gezien. Europees de ploeg ook vaak live gesteund. Kampioenschappen gevierd, Europese titels live meegemaakt en nu dit.

Mijn Ajax hart huilt. Ik kan dit niet meer aanzien. By far de slechtste ploeg ooit. Spelers die over 5 meter nog geen bal naar de juiste kleur kunnen spelen. Wat een ellende.

Ik sla zondag over. Dat wordt misschien wel de zwaarste vernedering ooit.

 

+3/-3

De tweede helft vond ik Ajax wel echt een stuk minder een team. Ze probeerden wat meer risico te nemen maar gaven daardoor wel veel meer ruimtes weg. Op het einde zat je in een grote rondo. Toch was de opbouw niet onaardig en waren er over de hele wedstrijd bekeken nog best veel mogelijkheden om in elk geval tot een serieuze doelpoging te komen, maar dat ging steeds maar weer mis doordat je geen ingespeeld geheel bent en ook wat kwaliteit mist voorin.

Het is veelzeggend dat je na het uitvallen van Bergwijn en de wissel van Brobbey nog even met Hlynsson op links komt te spelen. Achteraf bekeken had je Forbs misschien beter kunnen laten staan. Nu hield je naast minder aanvallers ook steeds minder spelers om goed druk mee te zetten over. Hlynsson en Van den Boomen moeten het niet van hun atletische kwaliteiten hebben.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 oktober 2023 om 23:06:

Ben er voorlopig klaar mee. Na 55 jaar trouw supporter. Ontelbare wedstrijden gezien. Europees de ploeg ook vaak live gesteund. Kampioenschappen gevierd, Europese titels live meegemaakt en nu dit.

Mijn Ajax hart huilt. Ik kan dit niet meer aanzien. By far de slechtste ploeg ooit. Spelers die over 5 meter nog geen bal naar de juiste kleur kunnen spelen. Wat een ellende.

Ik sla zondag over. Dat wordt misschien wel de zwaarste vernedering ooit.



Als je ziet dat nota bene Brighton een soort van gallery-play op gaat voeren. Ja, heel pijnlijk.

 

+1/-0

Ik denk dat we psv gaan verslaan. Het kan toch niet zo zijn dat we 6 x achter elkaar van die lampies verliezen

 

+1/-1

Wat een brandhout …!,
En de slechtste kwaliteit brandhout is de hele aanvalslinie . Plus Taylor en Berghuis ..!
Geen enkele speler heeft de vereiste conditie, geen technische bagage , kan de wedstrijd niet lezen en brengt niet de tegenstander maar zichzelf en medespelers in de problemen….

Wat een triestigheid..

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 oktober 2023 om 01:14:

Wat een brandhout …!,
En de slechtste kwaliteit brandhout is de hele aanvalslinie . Plus Taylor en Berghuis ..!
Geen enkele speler heeft de vereiste conditie, geen technische bagage , kan de wedstrijd niet lezen en brengt niet de tegenstander maar zichzelf en medespelers in de problemen….

Wat een triestigheid..


Conditie is trainbaar, kwestie van mentaliteit.

De conditie van de spelers was vorig seizoen ook al om te janken, dus lijkt mij vooral gebrek aan mentaliteit bij m.n. de bij Ajax opgeleide spelers.

Ook zo'n uitspraak van Bergwijn dat hij er vanuit gaat dat de spelers zelf wel weten hoe ze hun lichaam moeten prepareren ... nou nee dus.

 

+1/-0

Het was wel een beetje droevig om te zien gisteren. Het enige lichtpuntje is dat er meer (defensieve) discipline in de ploeg zat. Echter, ik zie liever dat Ajax de bal terugverovert met (hoog) druk zetten i.p.v. de bus parkeren en hopen dat de tegenstander een fout maakt. Maar klaarblijklijk kan deze ploeg dat (nog) niet aan en zijn we ook niet in staat om aanvallend om te schakelen als we de bal veroveren.

Ramaj laat potentie zien qua stijl, maar ik vraag mij nog steeds af of hij goed genoeg is. Hij organiseert de opbouw en is comfortabel aan de bal en niet bang om zijn goal uit te komen, maar moet echt veel meer klem hebben. Ik weet niet of hij dat nog kan ontwikkelen. Tahirovic speelde goed als "6" qua aanbieden en het vinden van de vrije ruimte om aanspeelbaar te zijn, maar speelde bijna geen bal vooruit. Gaaei vond ik verder wel aardig. Zal nooit een topverdediger worden, maar hij bestreek de ruimte aan de rechterkant goed en probeerde een paar keer goed voor te geven. Veel meer kan je van hem op dit moment niet verwachten.

Taylor, Bergwijn en Brobbey mogen wat mij betreft bij een goed bod wel vertrekken. Taylor bracht wat meer discipline en stond dit keer eens niet de hele wedstrijd naast de spits, maar brengt verder helemaal niets. Is overal te laat, rent maar een beetje heen en weer over het veld en is alleen maar bezig met de handen voor zijn gezicht te vouwen als weer iets mislukt. Onderschept geen ballen, wint geen duels, geeft geen goede passes en brengt eigenlijk op alle vlakken helemaal niets. Bergwijn heeft de voetbalintelligentie van een kleuter. Gaat naar binnen als er aan de buitenkant ruimte is, gaat diep als hij kort moet komen, gaat de bal onder z'n voet vasthouden als hij juist moet versnellen, gaat dribbelen als hij moet passen etc. Hij zal best wel kunnen voetballen, maar maakt alleen maar de verkeerde keuzes. Brobbey zit in een identiteiscrisis. Hij wil graag een spits zijn die veel scoort, maar wil ook de duels uitvechten met zijn rug naar de goal, wil zijn snelheid gebruiken om diep te gaan maar wil ook de bal in de voeten krijgen.. en eigenlijk lukt helemaal niets. Werd compleet weggevaagd door Van Hecke, wat nou ook weer niet zo'n enorme topverdediger is.

 

+5/-0

Het was een grote gênante rondo. Zelden gezien, misschien Real en Bayern uit 15-20 jaar geleden ofzo. Brighton is geen misselijke ploeg, maar ook niet van dat wereldniveau. In deze groep moet je gewoon door kunnen gaan, maar nu is de kans op een volledige Europese exit levensgroot, met name door dom puntverlies in de eerste twee wedstrijden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 oktober 2023 om 03:43:

Conditie is trainbaar, kwestie van mentaliteit.

De conditie van de spelers was vorig seizoen ook al om te janken, dus lijkt mij vooral gebrek aan mentaliteit bij m.n. de bij Ajax opgeleide spelers.



Heb dit seizoen nog niet de indruk gekregen dat de conditie van de spelers zo slecht is eigenlijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax in Groep B Europa League