Forumreacties: 3.317
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-Galatasaray: -
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 11 januari 2025 om 18:08:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 11 januari 2025 om 16:23:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 januari 2025 om 15:24:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 januari 2025 om 14:54:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 januari 2025 om 14:40:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 januari 2025 om 13:42:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 11 januari 2025 om 13:03:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 januari 2025 om 12:58:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 11 januari 2025 om 12:35:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 januari 2025 om 12:27:
Banel zou op de nominatie staan om een half jaar verhuurd te worden aan Twente. Zou ik wel voor zijn. In JA ontwikkelt hij zich niet echt meer en hij blokkeert andere talenten, zoals Wolff. Valt hij bij Twente mee, dan kun je altijd nog kijken of je 'm wilt houden. Zo'n nee, vijzelt hij zijn waarde wat op voor een transfer.
Part of the deal is wel dat zijn contract verlengd gaat worden, aangezien die aflopend is. Hoe sta je daarin?
Oh, ik dacht dat ie nog een jaar had.
Ik denk niet dat ie het gaat redden bij Ajax, dus er is geen echte reden om z'n contract te verlengen. Zuur als ie over 2-3 jaar alsnog een goede speler blijkt (achteraf hebben we Lang ook te makkelijk weggedaan bijvoorbeeld), maar je kunt niet iedereen een contract geven. Dan kom je in Rasmussen-situaties waar je nog jaren vastzit aan een gozer die niks toevoegt.
Lekker verhuren en het even aankijken. Mocht hij bij Twente goed presteren, kun je altijd nog een nieuw contract aanbieden. Mocht hij dan elders willen tekenen - het zij zo.
Lang is een heel ander verhaal. Hij toonde heel veel potentie en werd na een uitstekende voorbereiding verkocht voor koek en ei. Ten Hag had denk ik geen trek in een moeilijke jongen en wilde liever Klaiber als reserve back, om zo optimaal korte termijn gericht bezig te zijn.
Rasmussen vind ik de betere vergelijking, ja. Banel mag zeer zeker geen salarisverhoging krijgen, want dat heeft hij niet verdiend. Dan wilt ook straks niemand hem met zo'n duur contract, net als bij Rasmussen.
Lang en Klaiber hebben toch niks met elkaar te maken, qua positie?
Lang kwam door op het moment dat we o.a. Antony, Neres, Tadic en Kudus als opties op de vleugels hadden. Haller was onze dure centrumspits dus Tadic speelde als aanvoerder eigenlijk altijd 90 minuten op linksbuiten. Ik snap wel dat hij toen verkocht is.
Er is gewoon niet altijd plek voor een JA-speler om door te stromen, ook al zou het wellicht op basis van talent wel kunnen. Zie Botman. Die had even Blind en Martinez voor zich.
Je moet zulke spelers eigenlijk alsnog binden en ze langdurig verhuren. In Italië is dat veel gebruikelijker. Clubs als Milan hebben nog allerlei 22-, 23-jarige spelers uit eigen opleiding op verhuur door heel het land. Spelers moeten dat zelf natuurlijk ook willen, maar op zichzelf vind ik dat concept nog niet zo slecht. Stel je had Lang en Botman gehouden maar voor twee jaar verhuurd aan Twente of Utrecht of zo, dan had je ook kunnen voorsorteren op hun terugkeer door geen vervanger te kopen voor Tadic bijvoorbeeld.
Hoe dan ook, dit gaat allemaal niet op voor Banel, in mijn ogen. En al helemaal niet voor Rasmussen. Lekker wegdoen die twee, bij elke mogelijkheid.
Volgens Joseph Oosting staat Banel op het punt te verlengen bij ons.
Dan hebben we dus straks met Godts, Forbs, Moro en Banel 4 A-spelers voor linksbuiten.
Ik dacht dat het doel was om te bezuinigen.
Als je Banel óók wilt houden snap ik al helemáál niet dat je die Moro gaat kopen.
Gaan we met 3 linksbuitens spelen komend seizoen?
Als je hem verlengt en meteen een huurder klaar hebt staan is het nog te overwegen. Wat ik lees is echter dat hij niet aan Twente verhuurd gaat worden omdat hij bij Ajax zou verlengen. Mocht het zo gaan is dat naar mijn mening een stap in de verkeerde richting.
Twente wilt 'eigen spelers' en dus niemand huren, las ik gisterenochtend nog. Sowieso vond ik Twente wel hoog gelegen voor Banel. Sparta heeft nog een vleugelspeler nodig. Misschien is hij iets voor ze.
Het klopt dat Twente Enschede hoger ligt dan Sparta Rotterdam, maar dat zou toch geen verschil moeten maken voor de prestaties van Banel. Het is hier in het oosten van Nederland nog geen Bolivia.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.768
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
De eerste wedstrijd na de winterstop is met 2-1 verloren gegaan tegen Jong AZ. Bounida maakte de 0-1, daarna vroeg in de tweede helft twee tegengoals rap achter elkaar.
Ondanks de nederlaag geen heel slechte wedstrijd. Beide goals waren persoonlijke fouten van Setford, die een totale offday had en zijn slechtste wedstrijd van het seizoen keepte. Stond vaak te klooien in de opbouw en bij de gelijkmaker staat hij gewoon niet op te letten. Laat in de wedstrijd nog wel een aardige save waarmee hij de 3-1 voorkomt, maar eerlijk gezegd moet elke profkeeper die bal ook hebben.
We hadden voldoende kansen op meer goals. Rijkhoff miste één à twee goede kansen, evenals Banel. Wel weer een goal van Bounida, vlak nadat hij erin kwam voor Alders. Bounida speelde sowieso weer prima. Faberski zat er ook lekker in, evenals Jetten. Ik vond Janse weer niet heel overtuigend.
Steur staat echt te ballen alsof hij al jaren meedoet bij JA, terwijl hij één van de nieuwkomers is en net 17 jaar. Groot talent, ik zou Farioli bijna oproepen hem eens aan het eerste te laten ruiken deze lente. Geldt trouwens ook voor Faberski, die steeds volwassener gaat spelen.
Het volgende potje is tegen Jong PSV. Als je daar wat minder klungelt in de opbouw moet een overwinning heel goed haalbaar zijn.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.264
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.612
Reg.: 25 april 2004
Ik vond dat Jong Ajax minimaal een punt verdiend had. Setford gaf de tegengoals inderdaad weg. De eerste helft was wat aan de saaie kant doordat Jong AZ (gewoon schaamteloos weer met een 31-jarige op doel) vrij voorzichtig speelde, waar Jong Ajax dan weer enorm slordig was door een onwennig middenveld. Hoewel ik het experiment met Alders weer op het middenveld aanmoedig liep het voor geen meter. Nadat hij geblesseerd uitviel liep het ineens stukken beter. Ajax was toen echt de dominante ploeg, en na rust ging dat verder tot het na een minuut of tien ineens stopte om onbegrijpelijke redenen.
Vond Steur en Jetten erg sterk spelen. Steur kon zijn ei ook wat meer kwijt met dribbels. Als hij iets meer naar achter speelt komt hij meer aan de bal en is hij op zijn best. Bounida viel ook goed in. Rijkhoff had een beetje pech met een stuk of twee net geblokte schoten, al zijn dat soort net-niet kansen ook wel exemplarisch voor een Jong Ajax dat zijn kansen vaak niet goed uit weet te spelen. Dat is in Jong Ajax en Ajax 1 echt een serieus probleem. Banel was weer best een stoorzender. Vooral die indirecte vrije trap die hij verpestte met een totaal mislukt schot in het zijnet was echt ergerniswekkend.
Wat is er trouwens met Konadu aan de hand? Die begon heel leuk aan het seizoen en is daarna best ver weggezakt. Ook zit hij vaak wekenlang niet bij de selectie. Verkuijl is er ook zeer regelmatig niet bij.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 14 januari 2025 om 13:58:
Ik vond dat Jong Ajax minimaal een punt verdiend had. Setford gaf de tegengoals inderdaad weg. De eerste helft was wat aan de saaie kant doordat Jong AZ (gewoon schaamteloos weer met een 31-jarige op doel) vrij voorzichtig speelde, waar Jong Ajax dan weer enorm slordig was door een onwennig middenveld. Hoewel ik het experiment met Alders weer op het middenveld aanmoedig liep het voor geen meter. Nadat hij geblesseerd uitviel liep het ineens stukken beter. Ajax was toen echt de dominante ploeg, en na rust ging dat verder tot het na een minuut of tien ineens stopte om onbegrijpelijke redenen.
Vond Steur en Jetten erg sterk spelen. Steur kon zijn ei ook wat meer kwijt met dribbels. Als hij iets meer naar achter speelt komt hij meer aan de bal en is hij op zijn best. Bounida viel ook goed in. Rijkhoff had een beetje pech met een stuk of twee net geblokte schoten, al zijn dat soort net-niet kansen ook wel exemplarisch voor een Jong Ajax dat zijn kansen vaak niet goed uit weet te spelen. Dat is in Jong Ajax en Ajax 1 echt een serieus probleem. Banel was weer best een stoorzender. Vooral die indirecte vrije trap die hij verpestte met een totaal mislukt schot in het zijnet was echt ergerniswekkend.
Wat is er trouwens met Konadu aan de hand? Die begon heel leuk aan het seizoen en is daarna best ver weggezakt. Ook zit hij vaak wekenlang niet bij de selectie. Verkuijl is er ook zeer regelmatig niet bij.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 januari 2025 om 14:07:
Waarom moedig je dit aan? Ik vond juist dat hij zich leuk ontwikkelde op rechtsback. Nu op het middenveld is het inderdaad niet veel. Daar kun je toch prima Verkuijl laten spelen?
Enige wat ik me kan voorstellen is het Mokio-scenario: op het middenveld leren omgaan met hogere pressie, om daarna als verdediger beter onder druk uit te kunnen voetballen. Maar ik weet niet of dat voor een rechtsback die het vooral moet hebben van de brommer aanslingeren nu zo nuttig is. Ik vind dat eerder iets voor centrale verdedigers die onder druk de oplossing naar voren moeten kunnen vinden.
Heerlijke eerste helft van Jong Ajax gezien. De uitslag is wel wat geflatteerd, want PSV kreeg ook toch nog wel wat kansen hier en daar. Daar gingen ze alleen dramatisch mee om. Jong Ajax is nu Rijkhoff terug is weer een stuk effectiever. Hij is nu al bij vijf goals betrokken geweest sinds zijn rentree. Hij had ook nog een keer kunnen scoren vanavond, maar die bal ging er via beide palen uit.
Bounida ook weer zijn goaltje. Die vond ik weer leuk spelen, met een paar fraaie hoogstandjes. Alders speelde ook echt goed, en Mannsverk beviel weer prima. Hij denkt altijd vooruit en brengt rust en controle. Dat viel duidelijk wat weg nadat hij gewisseld werd. Het had overigens een heel andere wedstrijd kunnen worden. Verschuren blunderde na 1 minuut al met een te zachte terugspeelbal en een veroorzaakte strafschop. Onbegrijpelijk dat dit geen rode kaart was.
Forumreacties: 2.932
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 20 januari 2025 om 22:15:
Heerlijke eerste helft van Jong Ajax gezien. De uitslag is wel wat geflatteerd, want PSV kreeg ook toch nog wel wat kansen hier en daar. Daar gingen ze alleen dramatisch mee om. Jong Ajax is nu Rijkhoff terug is weer een stuk effectiever. Hij is nu al bij vijf goals betrokken geweest sinds zijn rentree. Hij had ook nog een keer kunnen scoren vanavond, maar die bal ging er via beide palen uit.
Bounida ook weer zijn goaltje. Die vond ik weer leuk spelen, met een paar fraaie hoogstandjes. Alders speelde ook echt goed, en Mannsverk beviel weer prima. Hij denkt altijd vooruit en brengt rust en controle. Dat viel duidelijk wat weg nadat hij gewisseld werd. Het had overigens een heel andere wedstrijd kunnen worden. Verschuren blunderde na 1 minuut al met een te zachte terugspeelbal en een veroorzaakte strafschop. Onbegrijpelijk dat dit geen rode kaart was.
Vak: 117
Forumreacties: 15.264
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 21 januari 2025 om 12:08:
Alders was echt lekker bezig, mooi die panna van hem rond de middenlijn en voor een klein mannetje kan hij best hoog springen.
Bounida moet echt snel verlengt worden, het is echt een natuurtalent.
Forumreacties: 2.856
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 januari 2025 om 12:50:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 21 januari 2025 om 12:08:
Alders was echt lekker bezig, mooi die panna van hem rond de middenlijn en voor een klein mannetje kan hij best hoog springen.
Bounida moet echt snel verlengt worden, het is echt een natuurtalent.
Bij sommige spelers zie je het extra talent direct en Bounida is zo'n speler. Komt binnen bij JA en is direct zo ongeveer de beste.
Ik heb een hard hoofd in zijn verlenging. Hier zou Kroes moeten investeren ipv bezuinigen. Ik ben er niet gerust op.
Vak: 406
Forumreacties: 707
Reg.: 13 mei 2006
Ajax dreigt Rayane Bounida voor het sluiten van de transfermarkt nog kwijt te raken. De onderhandelingen tussen de Amsterdamse club en het Belgisch-Marokkaanse toptalent lijken op niets uit te lopen, waardoor een snel vertrek 'aannemelijk' is. Dat meldt ESPN.
Bounida heeft een voorstel van Ajax op zak om zijn aflopende contract te verlengen, maar de partijen liggen ver uit elkaar. Volgens ESPN kan technisch directeur Alex Kroes hem geen financiële verbetering aanbieden. De situatie, die al langer sluimert, heeft daardoor zijn kookpunt bereikt: Bounida is op weg naar de uitgang bij Ajax.
Vanuit het buitenland wordt er veel geïnformeerd naar Bounida. De achttienjarige dribbelaar maakte de laatste weken naam in Jong Ajax (vier goals en één assist in zes wedstrijden), maar had een kans in de hoofdmacht verwacht van Ajax-trainer Francesco Farioli. Vooralsnog trainde hij geen enkele keer met Ajax 1 mee.
Lekker gewerkt heren!
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 12:55:
Ajax dreigt Rayane Bounida voor het sluiten van de transfermarkt nog kwijt te raken. De onderhandelingen tussen de Amsterdamse club en het Belgisch-Marokkaanse toptalent lijken op niets uit te lopen, waardoor een snel vertrek 'aannemelijk' is. Dat meldt ESPN.
Bounida heeft een voorstel van Ajax op zak om zijn aflopende contract te verlengen, maar de partijen liggen ver uit elkaar. Volgens ESPN kan technisch directeur Alex Kroes hem geen financiële verbetering aanbieden. De situatie, die al langer sluimert, heeft daardoor zijn kookpunt bereikt: Bounida is op weg naar de uitgang bij Ajax.
Vanuit het buitenland wordt er veel geïnformeerd naar Bounida. De achttienjarige dribbelaar maakte de laatste weken naam in Jong Ajax (vier goals en één assist in zes wedstrijden), maar had een kans in de hoofdmacht verwacht van Ajax-trainer Francesco Farioli. Vooralsnog trainde hij geen enkele keer met Ajax 1 mee.
Lekker gewerkt heren!
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 27 januari 2025 om 13:09:
Lekker gewerkt heren!
7M voor een beperkte Spaanse doodloper willen betalen en de al een jaar niks presterende Berghuis willen verlengen, maar geen geld hebben om deze jongen een verbeterd voorstel te doen.
Deze man moet er gewoon uit.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 27 januari 2025 om 13:16:
Lekker gewerkt heren!
7M voor een beperkte Spaanse doodloper willen betalen en de al een jaar niks presterende Berghuis willen verlengen, maar geen geld hebben om deze jongen een verbeterd voorstel te doen.
Had Bounida gewoon een mooie tekenbonus geboden en een jaarlijkse voorwaardelijke salarisverhoging. De beste manier om de Rensch-miljoenen te herinvesteren, lijkt me zo.
Had je ook tegen Farioli kunnen zeggen: kijk, ik heb een creatieve aanvallende speler voor je vastgelegd. Succes ermee.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.215
Reg.: 3 mei 2004
Lekker gewerkt heren!
Had Bounida gewoon een mooie tekenbonus geboden en een jaarlijkse voorwaardelijke salarisverhoging. De beste manier om de Rensch-miljoenen te herinvesteren, lijkt me zo.
Had je ook tegen Farioli kunnen zeggen: kijk, ik heb een creatieve aanvallende speler voor je vastgelegd. Succes ermee.
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 27 januari 2025 om 14:37:
Lekker gewerkt heren!
Ja, maar de rest kijkt ook mee he. Want de volgende zegt: nou... Rachid kreeg het ook, dus kom maar door met die centen. Feit is dat Bounida gewoon 2 jaar lang verstopt was met een salaris van tegen het miljoen (naar verluid). En nu wil hij meer. Nee. Hij heeft al meer gehad in de jaren ervoor. Nu schiet ie er 2 in en wil hij nog meer. Ik vind het nogal wat.
Prima dat we de poot even stijf houden. Waar zal ie heen gaan? Valladolid? Getafe? Lecce? Anyway, het is wat het is...
Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax