Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 11 november 2024 om 14:39:

Van Axel Dongen maar weer eens geblesseerd.

Ligt nog tot 2027 onder contract tegen 8 ton per jaar. Echt een megaslechte deal. Had altijd een prestatiecontract moeten zijn.

Ernst van de blessure wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

Die 8 ton gaat nergens over inderdaad. Als je 'm ziet meedoen bij JA zie je wel dat hij duidelijk een slag beter is dan gasten als Banel. Maar hij staat nu al zólang stil in zijn ontwikkeling door die blessures... erg zonde.

Ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij nog doorbreekt. Of dit moet een kleine blessure zijn waardoor hij een volwaardige tweede seizoenshelft kan draaien bij JA.

Gozer is 'al' 20 he. Het moet wel een keer gebeuren nu.

+2/-0

Sevic schreef op 11 november 2024 om 15:32:

Mike1976 schreef op 11 november 2024 om 14:39:

Van Axel Dongen maar weer eens geblesseerd.

Ligt nog tot 2027 onder contract tegen 8 ton per jaar. Echt een megaslechte deal. Had altijd een prestatiecontract moeten zijn.

Ernst van de blessure wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

Die 8 ton gaat nergens over inderdaad. Als je 'm ziet meedoen bij JA zie je wel dat hij duidelijk een slag beter is dan gasten als Banel. Maar hij staat nu al zólang stil in zijn ontwikkeling door die blessures... erg zonde.

Ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij nog doorbreekt. Of dit moet een kleine blessure zijn waardoor hij een volwaardige tweede seizoenshelft kan draaien bij JA.

Gozer is 'al' 20 he. Het moet wel een keer gebeuren nu.

Ook al zou hij half het niveau van Messi halen, met maximaal 25% van de wedstrijden per jaar vrijwel volledig fit en de helft van de tijd compleet uit de running door blessures heb je er nog weinig aan.

Doorontwikkelen is niet mogelijk als je het grootste gedeelte van het jaar bezig bent met terugkomen van blessures. Dit is een gebed zonder eind en als je moet bezuinigen moeten ook dit soort spelers doorgeselecteerd worden, en niet met een zak geld thuis op de bank gezet.

+1/-0

Ben het voor 90% wel eens met Sevic' zijn stukje over Jong Ajax, behalve over Rijkhoff. En Butera zat een aantal weken geleden op de bank, maar sindsdien is dat niet meer voorgekomen. Die zal misschien een terugslag hebben gehad of zo.

De extreme blessuregevoeligheid van Van Axel Dongen is echt zonde. Die zou al goed genoeg zijn om bij Ajax 1 van waarde te zijn als hij fit was. Ik heb eigenlijk allang de hoop opgegeven dat het nog iets wordt met zijn fysieke gesteldheid.

+1/-0

Jong Ajax eindelijk eens in eigen huis gewonnen. Faberski liet weer alles zien wat hij toe kan voegen aan Ajax 1. Hij had mooie acties en bracht snelheid voorin, maar daarnaast steekt hij ook uitzonderlijk veel energie in het verdedigende aspect. Daarmee dwingt hij een blunder van de keeper af. Hij heeft ook een vrij groot gedeelte van de wedstrijd op links gespeeld en deed dat zo slecht nog niet.

Ook positief was dat Steur zich wist te onderscheiden. Ik heb nog geen moment dit seizoen gehad dat hij nog niet helemaal klaar is voor betaald voetbal, maar heel erg opvallen deed hij ook niet altijd. Ik denk dat dit meer komt doordat hij vaak de bal niet krijgt, maar vanavond had hij echt een mooie assist. Het waren er zelfs twee geweest als een goal niet onterecht af was gekeurd. Het profdebuut van Van de Pavert was ook positief. Vond hem zelfs heel behoorlijk invallen. Ugwu was ook prima.

+3/-0

Sowieso moet je Faberski doorschuiven naar het 1e nu. Met de blessure van Mika kan je niet anders eigenlijk.

+3/-0

thomas83 schreef op 23 november 2024 om 00:09:

Jong Ajax eindelijk eens in eigen huis gewonnen. Faberski liet weer alles zien wat hij toe kan voegen aan Ajax 1. Hij had mooie acties en bracht snelheid voorin, maar daarnaast steekt hij ook uitzonderlijk veel energie in het verdedigende aspect. Daarmee dwingt hij een blunder van de keeper af. Hij heeft ook een vrij groot gedeelte van de wedstrijd op links gespeeld en deed dat zo slecht nog niet.

Ook positief was dat Steur zich wist te onderscheiden. Ik heb nog geen moment dit seizoen gehad dat hij nog niet helemaal klaar is voor betaald voetbal, maar heel erg opvallen deed hij ook niet altijd. Ik denk dat dit meer komt doordat hij vaak de bal niet krijgt, maar vanavond had hij echt een mooie assist. Het waren er zelfs twee geweest als een goal niet onterecht af was gekeurd. Het profdebuut van Van de Pavert was ook positief. Vond hem zelfs heel behoorlijk invallen. Ugwu was ook prima.

Met het driehoekje Faberski - Steur - Konadu hebben we in mijn ogen goud in handen. Ik vond Konadu ook weer erg sterk tegen Telstar. Mooi dat hij eindelijk een goal te pakken heeft, zeer verdiend.

Farioli slaat volgens mij ook geen enkele wedstrijd van JA over. Zou toch mooi zijn als we een aantal spelers uit dit JA spoedig in het eerste gaan zien. Het talent is er, ik vind het een zeer sterke lichting.

+1/-0

Kiki schreef op 23 november 2024 om 10:12:

Sowieso moet je Faberski doorschuiven naar het 1e nu. Met de blessure van Mika kan je niet anders eigenlijk.

Precies. Ik ben er ook overtuigd van dat hij op zijn minst goed genoeg is voor lange invalbeurten. Het is hooguit een kwestie van fitheid. De creativiteit, snelheid en goede trap heeft hij al. Vaak moet je dit soort mooie voetballers de mindere leuke onderdelen van het spel zoals meeverdedigen en omschakelen nog leren, maar dat is iets wat hij al van nature in zich heeft. Feitelijk is hij een soort van Speksnijder of Berghuis met snelheid, een echte dribbel en grinta in zijn spel. Die zal zich moeiteloos aan de manier van spelen aanpassen.

Sevic schreef op 23 november 2024 om 13:28:

Met het driehoekje Faberski - Steur - Konadu hebben we in mijn ogen goud in handen. Ik vond Konadu ook weer erg sterk tegen Telstar. Mooi dat hij eindelijk een goal te pakken heeft, zeer verdiend.

Farioli slaat volgens mij ook geen enkele wedstrijd van JA over. Zou toch mooi zijn als we een aantal spelers uit dit JA spoedig in het eerste gaan zien. Het talent is er, ik vind het een zeer sterke lichting.

Konadu past niet helemaal in dat rijtje vind ik. Hij is niet het toptalent dat die andere twee zijn. Dat Farioli geen thuiswedstrijd van Jong Ajax overslaat is uitstekend. Ik vind dat op zich ook wel een beetje erbij horen als je coach bent van een opleidingsclub als Ajax. Het is sinds De Boer een soort van traditie geworden haast. Alleen Schreuder en Steijn zag je nooit volgens mij.

+2/-0

Als je ziet hoe Jong Ajax gisteravond tegen Volendam (3-0 verlies, kansloze pot) staat te ballen, begin ik wel langzaamaan te twijfelen aan de competentie van Peereboom. Hij krijgt het slordige spel er maar niet uit en je verliest dit seizoen nu al meerdere wedstrijden door fantasieloos gepruts.

Ik vind eigenlijk dat Peereboom met het materiaal dat hij heeft wel wat beter zou moeten presteren dan nu gebeurt. Je kunt best verliezen van Volendam, maar je hoeft niet afgedroogd te worden. Het had ook zomaar 5-0 kunnen zijn. Ook nu met een zeer degelijke middenvelder als Steur erbij wordt het spel niet verzorgder.

Wat mij opvalt is dat hij als trainer van de -18 in 65 wedstrijden gemiddeld 2,12 punten per wedstrijd haalde. Nu als trainer van JA in 16 wedstrijden gemiddeld 0,94 punten per wedstrijd. Dat je met JA minder presteert dan met echte jeugdteams is logisch, want je speelt tegen oudere profs, maar ter vergelijking: Vos haalde vorig jaar gemiddeld 1,31 punten met Jong Ajax. Daarvoor haalde Heitinga gemiddeld 1,43 punten over 58 wedstrijden.

Ik heb niet de indruk dat het team nu qua individuele kwaliteit slechter is dan in de drie jaar hiervoor. Maar de prestaties zijn wel beduidend minder. Wordt wel tijd voor een kritische evaluatie deze winter, als je het mij vraagt.

+2/-0

Op AS staat een artikel over dat JA een opbouwende controleur zou moeten hebben. Nou die hebben ze ook in de vorm van Sean Steur, maar die wordt omgevormd tot balletjesafwachtende 10 in de trend van Klaassen, Ekkelenkamp en Dani de Wit :\(

Peereboom aub doorselecteren.

+1/-0

Mike1976 schreef op 26 november 2024 om 13:17:

Op AS staat een artikel over dat JA een opbouwende controleur zou moeten hebben. Nou die hebben ze ook in de vorm van Sean Steur, maar die wordt omgevormd tot balletjesafwachtende 10 in de trend van Klaassen, Ekkelenkamp en Dani de Wit :\(

Ja ik zou Steur ook minder diep laten spelen, denk ik, om wat meer voetballend en opbouwend vermogen van achteruit te krijgen. Die Mokio brengt daar eenvoudigweg veel te weinig.

Opbouwend is het bij tijd en wijle wel heel armoedig hoor. Die Janse zie ik ook ballen inleveren waarbij ik denk: zo haal je het eerste natuurlijk nooit. Ik vond Setford ook meedelen in die malaise tegen Volendam, terwijl ik het normaliter een heel betrouwbare keeper vind.

Je ziet dat een tegenstander als Volendam weet dat ze fysiek sterker zijn dan Jong Ajax en daarom de lange bal wil afdwingen om in de duels te komen. Wij willen daar dan niet happen, en er onderuit voetballen, maar daar hebben we onvoldoende voetballend vermogen voor in de achterste twee linies. En dan krijg je het zwaar.

Haal Mokio terug naar de verdediging, zet Janse even als back (kan Jetten ook even banken, liet zich ook weer een paar keer zó eenvoudig voorbij dribbelen) en zet Steur naast Verkuijl als voetballend blok op het middenveld. Als 10 kun je Konadu of Speksnijder gebruiken. Chourak en Brandes hoef ik in ieder geval niet meer op het middenveld te zien.

+2/-0

Sevic schreef op 26 november 2024 om 13:34:

Mike1976 schreef op 26 november 2024 om 13:17:

Ja ik zou Steur ook minder diep laten spelen, denk ik, om wat meer voetballend en opbouwend vermogen van achteruit te krijgen. Die Mokio brengt daar eenvoudigweg veel te weinig.

Opbouwend is het bij tijd en wijle wel heel armoedig hoor. Die Janse zie ik ook ballen inleveren waarbij ik denk: zo haal je het eerste natuurlijk nooit. Ik vond Setford ook meedelen in die malaise tegen Volendam, terwijl ik het normaliter een heel betrouwbare keeper vind.

Je ziet dat een tegenstander als Volendam weet dat ze fysiek sterker zijn dan Jong Ajax en daarom de lange bal wil afdwingen om in de duels te komen. Wij willen daar dan niet happen, en er onderuit voetballen, maar daar hebben we onvoldoende voetballend vermogen voor in de achterste twee linies. En dan krijg je het zwaar.

Haal Mokio terug naar de verdediging, zet Janse even als back (kan Jetten ook even banken, liet zich ook weer een paar keer zó eenvoudig voorbij dribbelen) en zet Steur naast Verkuijl als voetballend blok op het middenveld. Als 10 kun je Konadu of Speksnijder gebruiken. Chourak en Brandes hoef ik in ieder geval niet meer op het middenveld te zien.

Ik mag hopen dat het vooruitschuiven van Mokio puur is om hem ervaring op te laten doen in een rol waar hij sneller onder druk wordt gezet en niet dat hij net als Bazoer niet in de verdediging wil spelen, want hij is toch echt gewoon een verdediger. Bij zijn invalbeurten in 1 zie je ook dat hij overal en nergens loopt als middenvelder schijnbaar zonder echt een idee wat hij moet doen.

+1/-0

Trainer zijn van Jong Ajax is de moeilijkste klus die er is. Je hebt het hele seizoen met verschillende beschikbare spelers te maken en de laatste drie seizoenen of zo is er voor een koers gekozen om wat jongere teams op te stellen. Dat Jong Ajax niet zo heel stabiel is is dan op zich ook niet zo gek.

Wat ik wel onbegrijpelijk vind is dat jongens als Banel, Chourak en Brandes vaak mogen spelen, en dat Banel zelfs regelmatig de vrije trappen mag nemen. Ik vind hem ook vaak erg voor zichzelf spelen in plaats van voor het team. Dat krijg je ook een beetje als je iemand opstelt die geen echt perspectief op Ajax 1 heeft. Dit is waarschijnlijk zijn laatste seizoen hier. Voorin behoor je gewoon altijd met Faberski, Rijkhoff en Konadu te spelen als dat kan. Tot nu toe hebben ze nog amper bij Ajax 1 gezeten en gaat dat dus prima. Op het middenveld behoort Verkuijl ook altijd te spelen samen met Steur. Dan heb je in elk geval twee echte middenvelders. Dat Mokio er puur voor zijn eigen ontwikkeling ook staat dat vind ik niet zo'n probleem.

+2/-0

Opmerkelijk: Jong Ajax heeft een zeer sterke wedstrijd gespeeld in de Premier League International Cup tegen het beloftenelftal van Wolves. 0-3 winst, wat ook zomaar 0-6 had kunnen zijn.

Het opmerkelijke is dat JA hier gecoacht wordt door Yuri Rose. Musampa is zijn assistent. Ik zag een veel doortastender en effectiever aanvallend Jong Ajax dan onder Peereboom. Kan natuurlijk toeval zijn, of komen doordat de jeugd van Wolves er geen hout van kan, maar het contrast met de laatste wedstrijden in de KKD is wel opvallend.

Banel trouwens belangrijk met twee goals en een assist. Chourak maakte de derde. Die komt verder overigens wel op mij over als een vervelend mannetje. Continu aan het zeiken op het scheids en op medespelers als hij de bal niet krijgt. Leek zelfs nog even pissig op Banel toen die zelf binnen schoot in plaats van af te leggen op Chourak.

Ik moet zeggen dat Kalokoh mij de laatste tijd ook wat beter bevalt. Wordt regelmatig als spits ingezet - geen idee waarom, je hebt al een stuk of 4 spitsen in JA, maar oké - maar zijn balcontrole en overzicht zijn prima. Zou hem weleens langdurig op linksbuiten willen zien. Wolff heeft het daar nog niet en Banel is, ondanks zijn prestatie tegen Wolves, geen speler die duurzaam het eerste gaat halen.

Met Rijkhoff op 9, Konadu op 10, Faberski op 7 en Steur en Verkuijl als 8 en 6 kun je zo best een mooi elftal smeden ondertussen. Mokio lekker naar de verdediging halen, zou ik weleens samen met Ugwu centraal willen zien. Jetten en Alders als backs en lekker voetballen.

+3/-0

Knappe overwinning op De Graafschap. De eerste helft was echt de beste in tijden. Je had er eigenlijk een of twee meer moeten maken. Lang geleden ook dat Rasmussen zo goed was. Ik vond Mannsverk ook sterk spelen. Hij had best een belangrijke rol bij de 1-0 door die pass meteen te geven. Dat vind ik vaak goed aan hem: hij staat op de goede plek en geeft de bal in een keer als dat kan. Hij had ook nog een splijtende pass die een countergoal op had moeten leveren. Na rust was het zonder hem een heel andere wedstrijd en kwam het meer op goed verdedigen aan.

Ook erg tof dat Bounida in zijn eerste wedstrijd bij Jong Ajax direct mocht debuteren en zelfs beslissend was met een mooie goal. Extra mooi dat het op aangeven van Steur was.

+3/-0

thomas83 schreef op 09 december 2024 om 22:07:

Knappe overwinning op De Graafschap. De eerste helft was echt de beste in tijden. Je had er eigenlijk een of twee meer moeten maken. Lang geleden ook dat Rasmussen zo goed was. Ik vond Mannsverk ook sterk spelen. Hij had best een belangrijke rol bij de 1-0 door die pass meteen te geven. Dat vind ik vaak goed aan hem: hij staat op de goede plek en geeft de bal in een keer als dat kan. Hij had ook nog een splijtende pass die een countergoal op had moeten leveren. Na rust was het zonder hem een heel andere wedstrijd en kwam het meer op goed verdedigen aan.

Ook erg tof dat Bounida in zijn eerste wedstrijd bij Jong Ajax direct mocht debuteren en zelfs beslissend was met een mooie goal. Extra mooi dat het op aangeven van Steur was.

Mannsverk en Rasmussen inderdaad erg sterk. Steur viel sowieso ook goed in, mooie actie ook waarbij hij Banel vrij zette voor de keeper.

Als Banel geen handvol kansen over, naast of tegen de keeper schiet, win je deze pot met 5-0. Vooral voornoemde kans na aangeven van Steur moet echt zitten. Maar er waren wel meer momenten waar ik hem ofwel een slechte keuze vond maken, ofwel gewoon niet doortastend genoeg vond. Beroerd optreden wat mij betreft.

Kalokoh in de punt van de aanval is het ook niet helemaal. Zijn snelheid viel me wat tegen bij dat moment vroeg in de wedstrijd waar hij werd weggestuurd in de diepte. Van een speler die van nature een buitenspeler is, verwacht je niet dat ie zo snel wordt bijgehaald door trage verdedigers van De Graafschap.

Hoe dan ook, opsteker voor Peereboom dat ie eindelijk weer eens wint, uiteindelijk wel terecht. Ik ben ook blij dat de U19-spelers die nu regelmatig mee mogen doen ook meerwaarde tonen. Hopelijk ontwikkelt Steur zich door, dan verwacht ik hem op zijn 18e al wel bij het eerste.

+2/-0

Sevic schreef op 10 december 2024 om 08:30:

Mannsverk en Rasmussen inderdaad erg sterk. Steur viel sowieso ook goed in, mooie actie ook waarbij hij Banel vrij zette voor de keeper.

Als Banel geen handvol kansen over, naast of tegen de keeper schiet, win je deze pot met 5-0. Vooral voornoemde kans na aangeven van Steur moet echt zitten. Maar er waren wel meer momenten waar ik hem ofwel een slechte keuze vond maken, ofwel gewoon niet doortastend genoeg vond. Beroerd optreden wat mij betreft.

Kalokoh in de punt van de aanval is het ook niet helemaal. Zijn snelheid viel me wat tegen bij dat moment vroeg in de wedstrijd waar hij werd weggestuurd in de diepte. Van een speler die van nature een buitenspeler is, verwacht je niet dat ie zo snel wordt bijgehaald door trage verdedigers van De Graafschap.

Hoe dan ook, opsteker voor Peereboom dat ie eindelijk weer eens wint, uiteindelijk wel terecht. Ik ben ook blij dat de U19-spelers die nu regelmatig mee mogen doen ook meerwaarde tonen. Hopelijk ontwikkelt Steur zich door, dan verwacht ik hem op zijn 18e al wel bij het eerste.

Mee eens ja. Jong Ajax is zo slecht in de kansen uitspelen. Vind echt slecht dat je bepaalde dingen die standaard zijn in het vrijlopen totaal niet ziet. Iedereen loopt gewoon in een rechte lijn naar de keeper. In AJax 1 komt dat ook best voor.

Kalokoh werd goed weggestuurd maar Hillen stond ook wel goed opgesteld. Het was ook niet echt een volle sprint van Kalokoh. Echte sprintjes op maximale intensiteit kunnen ook nog een stuk beter in Jong Ajax en Ajax 1. De laatste jaren zie je Brobbey en bijvoorbeeld ook Bergwijn vaak pas op het laatste moment sprinten. Dat moet eigenlijk al ietsje eerder, waardoor je al op volle snelheid ligt.

Steur had als hij wat klinischer was geweest al twee of drie keer kunnen scoren voor Jong Ajax dit seizoen. Over zijn spel tot nu toe kan je wel tevreden zijn. Aanvankelijk werd hij nog wat weinig in het spel betrokken. Dat gaat nu al een stuk beter. Ik hoop dat Peereboom het aandurf om hem regelmatig samen met Bounida te laten spelen. Steur kan ook prima wat verder naar achter spelen. Sterker nog, dan is hij op zijn best. Zet er ook Verkuijl dan bij en je hebt een heel leuk middenveld. Van Verkuijl ben ik ook echt fan. Echt een slimme en goede voetballer die altijd lekker simpel speelt.

+2/-0

thomas83 schreef op 10 december 2024 om 19:55:

Sevic schreef op 10 december 2024 om 08:30:

Mee eens ja. Jong Ajax is zo slecht in de kansen uitspelen. Vind echt slecht dat je bepaalde dingen die standaard zijn in het vrijlopen totaal niet ziet. Iedereen loopt gewoon in een rechte lijn naar de keeper. In AJax 1 komt dat ook best voor.

Kalokoh werd goed weggestuurd maar Hillen stond ook wel goed opgesteld. Het was ook niet echt een volle sprint van Kalokoh. Echte sprintjes op maximale intensiteit kunnen ook nog een stuk beter in Jong Ajax en Ajax 1. De laatste jaren zie je Brobbey en bijvoorbeeld ook Bergwijn vaak pas op het laatste moment sprinten. Dat moet eigenlijk al ietsje eerder, waardoor je al op volle snelheid ligt.

Steur had als hij wat klinischer was geweest al twee of drie keer kunnen scoren voor Jong Ajax dit seizoen. Over zijn spel tot nu toe kan je wel tevreden zijn. Aanvankelijk werd hij nog wat weinig in het spel betrokken. Dat gaat nu al een stuk beter. Ik hoop dat Peereboom het aandurf om hem regelmatig samen met Bounida te laten spelen. Steur kan ook prima wat verder naar achter spelen. Sterker nog, dan is hij op zijn best. Zet er ook Verkuijl dan bij en je hebt een heel leuk middenveld. Van Verkuijl ben ik ook echt fan. Echt een slimme en goede voetballer die altijd lekker simpel speelt.

Eens, die twee (drie als je Bounida meerekent) vullen elkaar mooi aan. Maar met Bounida was er gezeik rondom zijn contract toch? Geen idee of dat nog goed komt.

Hoe zie jij trouwens de toekomst van Van der Vaart in? Die is helemaal de spelmaker bij U19, maar andere middenvelders uit dat team krijgen nu dus kansen bij JA en hij nog niet. Zie je hem als groot talent? Ik vind het lastig inschatten, heb ook het idee dat hij belangrijker wordt gemaakt dan hij in werkelijkheid is, gezien zijn vader.

+1/-0

Sevic schreef op 10 december 2024 om 20:03:

Eens, die twee (drie als je Bounida meerekent) vullen elkaar mooi aan. Maar met Bounida was er gezeik rondom zijn contract toch? Geen idee of dat nog goed komt.

Hoe zie jij trouwens de toekomst van Van der Vaart in? Die is helemaal de spelmaker bij U19, maar andere middenvelders uit dat team krijgen nu dus kansen bij JA en hij nog niet. Zie je hem als groot talent? Ik vind het lastig inschatten, heb ook het idee dat hij belangrijker wordt gemaakt dan hij in werkelijkheid is, gezien zijn vader.

Zijn contract loopt af inderdaad. Ik ben er pas gerust op als hij daadwerkelijk bijtekent. Hij is zeer recent van zaakwaarnemer gewisseld las ik. Geen idee of dat nu goed of slecht nieuws is.

Van der Vaart was vorig seizoen echt een breedtespeler. Dit seizoen komt hij een stuk meer aan spelen toe en is hij me een paar keer juist zeer positief opgevallen. Onder 19 is alleen wel flink weggezakt nadat Steur is doorgeschoven en Van der Vaart is niet in staat geweest die rol over te nemen. Ik zie hem ook zeker niet als een toptalent.

+1/-0

Bounida flikt het gewoon weer door volgens mij echt al een paar seconden na zijn invalbeurt de bal in de bovenhoek te schieten. Verder wel een ergerniswekkende potje weer. Eigenlijk heel de wedstrijd prima voetbal gespeeld tegen een ploeg die niets wist klaar te spelen. Voorin werd alleen iedere kansrijke situatie weer dramatisch uitgespeeld. En zij scoren dan uit een afstandsschot en al de tweede goedkope strafschop van de wedstrijd. Al was het ook waanzinnig dom van Setford om een tegenstander een duwtje te geven. Die maakte daar gretig gebruikt van met een hoop theater.

Mannsverk gaf het team weer veel controle. Die was er na rust zonder hem ook wel, totdat Peereboom het nodig vond Janse weer voorin te zetten om wat te forceren. Kalokoh was nog niet eens zo heel slecht, ook al is hij duidelijk geen spits. Je zag zowaar een heel klein beetje van zijn oude flair. Banel was weer een blinde egoïst, en Faberski werd pas vrij laat in de wedstrijd serieus gevaarlijk. Hij mistte de overlap van Alders wel duidelijk. Het middenveld stak goed in elkaar met veel voetbal daar met Steur, Chourak en later ook Bounida. Mooi dat die niet op linksbuiten werd gezet of zo. Chourak heeft echt stappen gezet dit seizoen. Met genoeg vaardige spelers om hem heen is hij een bruikbare speler voor Jong Ajax.

+3/-0

thomas83 schreef op 13 december 2024 om 22:15:

Bounida flikt het gewoon weer door volgens mij echt al een paar seconden na zijn invalbeurt de bal in de bovenhoek te schieten. Verder wel een ergerniswekkende potje weer. Eigenlijk heel de wedstrijd prima voetbal gespeeld tegen een ploeg die niets wist klaar te spelen. Voorin werd alleen iedere kansrijke situatie weer dramatisch uitgespeeld. En zij scoren dan uit een afstandsschot en al de tweede goedkope strafschop van de wedstrijd. Al was het ook waanzinnig dom van Setford om een tegenstander een duwtje te geven. Die maakte daar gretig gebruikt van met een hoop theater.

Mannsverk gaf het team weer veel controle. Die was er na rust zonder hem ook wel, totdat Peereboom het nodig vond Janse weer voorin te zetten om wat te forceren. Kalokoh was nog niet eens zo heel slecht, ook al is hij duidelijk geen spits. Je zag zowaar een heel klein beetje van zijn oude flair. Banel was weer een blinde egoïst, en Faberski werd pas vrij laat in de wedstrijd serieus gevaarlijk. Hij mistte de overlap van Alders wel duidelijk. Het middenveld stak goed in elkaar met veel voetbal daar met Steur, Chourak en later ook Bounida. Mooi dat die niet op linksbuiten werd gezet of zo. Chourak heeft echt stappen gezet dit seizoen. Met genoeg vaardige spelers om hem heen is hij een bruikbare speler voor Jong Ajax.

Uitstekende goal ook echt van Bounida. Mooi positie gekozen tussen de linies, knappe aanname, draait goed vrij en schiet onberispelijk binnen. Zo zie je ze in de KKD niet vaak.

Die penalty's voor TOP Oss vond ik allebei nergens op slaan. Bij de eerste is nauwelijks contact en zeker geen strafbaar contact. Bij de tweede maken beide spelers een overtreding, die gozer van TOP eerst (gewoon een trap tegen de achterbenen van Setford, rare actie). Setford moet niet zo reageren, maar de scheidsrechter maakt hier de grootste fout.

Verder vond ik het eigenlijk een prima wedstrijd, tot aan de 16 van de tegenstander. Veel gecreëerd, her en der mooie acties, maar slechte keuzes van o.a. Banel en Kalokoh. Ik zou nog eerder Vink in de punt zetten dan Kalokoh.

Iemand enig idee waarom Rijkhoff en Konadu niet bij de selectie zaten?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax