Vak: -
Forumreacties: 3.949
Reg.: 8 augustus 2001
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Excelsior Rotterdam-Ajax: -
Geweldige transferwindow.
Een Japanner die al 1.5 jaar niet gespeeld heeft (of nog langer?), een linksback die uit zijn contract loopt en amper aan spelen toekwam bij de club waar hij aan verhuurd was, een keeper uit de Amerikaanse competitie (voordeel van de twijfel) en een rechtsbuiten die vlieguren mag maken bij JA blijkbaar.
Verder geen 6 gehaald en als we VI mogen geloven werd zelfs Henderson gepolst voor een terugkeer rofl.
Het is werkelijk genant hoe hard Ajax is weggezakt.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.792
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 03 februari 2026 om 18:26:
Geweldige transferwindow.
Een Japanner die al 1.5 jaar niet gespeeld heeft (of nog langer?), een linksback die uit zijn contract loopt en amper aan spelen toekwam bij de club waar hij aan verhuurd was, een keeper uit de Amerikaanse competitie (voordeel van de twijfel) en een rechtsbuiten die vlieguren mag maken bij JA blijkbaar.
Verder geen 6 gehaald en als we VI mogen geloven werd zelfs Henderson gepolst voor een terugkeer rofl.
Het is werkelijk genant hoe hard Ajax is weggezakt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.398
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 februari 2026 om 20:13:
Dit klinkt bijna als een advertentie voor Kroes.
Als titulair TD is het echter niet aan jezelf om eens lekker 15M te investeren omdat je vindt dat dat wel kan. Je zult voor zo'n investering goedkeuring van de RvC en de FD moeten krijgen. Als zij van mening zijn dat het er niet in zit, gaat het feest niet door.
Vooralsnog is er ook nog geen sprake van dat er veel geld uitgegeven wordt, Zinchenko is nu binnen en de deal voor Carrizo lijkt ook in kannen en kruiken, maar daar buiten lijkt er op het moment weinig te gebeuren.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 03 februari 2026 om 10:54:
Los van de transferperikelen, die Marijn Beuker zit hier al sinds 2023 en ook met zijn aanwezigheid is het bar en boos allemaal. Nou begrijp ik dat ie lange termijn dingen doet, maar wat dan zoal? Wat doet de man buiten interessante tripjes over de hele wereld? Waar kunnen we hem op beoordelen?
Vraag me af of iemand hier iets concreets op heeft buiten het verhaal dat ie "structuur aanbrengt".
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 februari 2026 om 13:06:
Het is zeker naar de situatie kijken als een boekhouder. Ik heb hier al wel vaker onderbouwd dat uit het merendeel van de transfers de afgelopen twee jaar blijkt dat ze er ook heel erg boekhoudkundig naar kijken. Spelers als Sosa, Bergwijn, Forbs en Akpom zijn voor exact de resterende boekwaarde verkocht of te koop aangeboden, om maar eens een zijstraat te noemen.
Ik ben zelf helemaal niet voor zo'n benadering he, laat dat duidelijk zijn. Maar als uit alles blijkt dat de beleidsbepalers er wel zo naar kijken/keken, en je neemt aan dat dat dan ook rondom zo'n potentiële Sano-deal wordt gedaan, dan is ie ineens heel logisch.
Overigens lijkt het erop dat die benadering uit de koker van Beuker komt, want met het vertrek van Kroes lijkt de boekhoudersvisie nog niet verdwenen. Net als sommige anderen hier begin ik ook wel wat twijfels te krijgen bij deze meneer. Hij zou druk bezig zijn de 'scouting op orde' te krijgen, maar ik vind het altijd wat verdacht als dat dan jaren duurt. Als je met een volledig team professionals vanaf dag 1 goed aan de slag gaat heb je na een jaartje toch wel aantoonbaar resultaat, lijkt me?
Even afwachten nog, maar zo'n Carrizo lijkt me in ieder geval goed gescout. Sowieso wel gematigd enthousiast over deze window.
Forumreacties: 3.949
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 februari 2026 om 18:50:
Je doet het er ook wel om door alles zo negatief mogelijk te framen.
De deals op een rij. Te beginnen met uitgaand:
Van den Boomen - Uitstekend natuurlijk, alles wat je kunt bereiken om deze man van de loonlijst te krijgen, al is het tijdelijk, is top.
Taylor - Goede deal vind ik. Gezien de omstandigheden een mooie prijs voor, laten we eerlijk zijn, een niet meer dan redelijke middenvelder. Er is een reden dat ie er in Oranje niet aan te pas komt en dit seizoen ook de kar niet kon trekken.
open/sluit de onderstaande quote:
Ávila - Tja, opnieuw verhuurd, dit wordt niks meer. Niet echt een mening over verder.
McConnell - Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Voegde niets toe, mooi dat je er halverwege vanaf kunt, hij zal niet gratis geweest zijn. Gewoon blij zijn dat je hier vanaf bent.
Moro - Ook hier: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Paste niet bij ons, was derde keus op linksbuiten en op rechts ook zelden leuke dingen laten zien. Die 50% doorverkoop kan de deal nog schadevrij maken en die kans is best aanwezig. Laten we blij zijn dat het zo afloopt.
Inkomend:
Ibrahimovic - Eindelijk een huurdeal in ons voordeel. We mogen 'm een half jaar testen en daarna voor 3 miljoen overnemen als het wat is. Je sorteert hiermee mogelijk voor op een exit van Godts in de zomer. Prima deal.
Tomiyasu - Verwacht er weinig van, maar transfervrij op een prestatiecontract kun je je ook geen buil vallen. Hij zal wel een keer of vijf invallen en we zien 'm na mei nooit meer terug verwacht ik. Kuffour 2.0.
Zinchenko - Puur inhoudelijk wel een redelijk tot goede aanwinst, want op linksback was de nood écht torenhoog. Maar geld betalen voor een speler die nu alweer bijna transfervrij is, vind ik niet heel verstandig. Inclusief salaris kost dit geintje ons 1,75 miljoen. Dan verwacht je wel dat iemand er direct staat, dus laten we hopen dat hij 100% wedstrijdfit is. Mokio en Wijndal uit de basis spelen zal 'm trouwens wel lukken, dus ik zie 'm nog wel veel spelen de komende maanden. Kan natuurlijk wel gewoon goed voetballen.
Paes - Vind ik gewoon een heel goede deal. We hadden richting komend seizoen zowel een nieuwe eerste keeper als een nieuwe reservekeeper nodig. Nu heb je die tweede vacature alvast gevuld. In de zomer alle focus op een goede eerste doelman. Je hebt op de bank gewoon een gozer in deze leeftijdscategorie nodig die al 100 potjes heeft gespeeld. Paes voldoet wat mij betreft aan alle eisen. Echt niks mis mee.
Carrizo - Hier ben ik heel enthousiast over. Financieel gezien ook een goede deal, met die 50%-constructie. We waren jarenlang het lulletje lampenkatoen bij elke onderhandeling, maar nu lijken we eindelijk wat deals te hebben gesloten die gewoon volle bak in ons belang zijn. Heb er echt zin in om deze gozer aan het werk te zien.
Al met al krijgt de window wat mij betreft een dikke voldoende. Een nieuwe 6 stond bij mij ook niet zo hoog op het lijstje. Als ik al die namen voorbij zag komen... die Japanner van NEC leek me nog wel wat, maar zo'n Alvarez of Fred, kom op jongens... daar gaan we ook niet beter van voetballen hoor. Met de entree van Carrizo komt Bounida trouwens beschikbaar voor het middenveld, dus wordt de keuze daar ook weer ruimer. Uiteindelijk zijn we deze window wat mij betreft aantoonbaar sterker geworden, niet zwakker.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.792
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 03 februari 2026 om 21:27:
Je doet het er ook wel om door alles zo negatief mogelijk te framen.
Grappig, want als ik jouw post lees, krijg ik eerder de indruk dat je tegen beter weten in het positieve wil benadrukken.
De deals op een rij. Te beginnen met uitgaand:
Van den Boomen - Uitstekend natuurlijk, alles wat je kunt bereiken om deze man van de loonlijst te krijgen, al is het tijdelijk, is top.
Zoals je zegt, het is tijdelijk, dus volgende zomer staat hij weer op de stoep. Hier had ik ook niet echt wonderen verwacht, dus we mogen hier wel tevreden mee zijn.
Taylor - Goede deal vind ik. Gezien de omstandigheden een mooie prijs voor, laten we eerlijk zijn, een niet meer dan redelijke middenvelder. Er is een reden dat ie er in Oranje niet aan te pas komt en dit seizoen ook de kar niet kon trekken.
Klopt.
open/sluit de onderstaande quote:
Ik denk dat de vraag eerder is, waarom lag Pasveer nog onder contract. Je kon vorig seizoen al zien dat het einde verhaal was, Ajax had toen al moeten doorselecteren. Helaas is dat niet gebeurd, maar goed, hij is alsnog weg, wat positief is.
Ávila - Tja, opnieuw verhuurd, dit wordt niks meer. Niet echt een mening over verder.
Is ondertussen al aan zijn 3e huurperiode bezig? Op deze manier kan je eerlijk gezegd beter zijn contract ontbinden, want er gaat geen club meer voor hem langs komen.
McConnell - Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Voegde niets toe, mooi dat je er halverwege vanaf kunt, hij zal niet gratis geweest zijn. Gewoon blij zijn dat je hier vanaf bent.
Je kan je ook afvragen waarom hij in Amsterdam rondliep. Goed dat hij weggestuurd is, maar hij had natuurlijk nooit gehuurd mogen worden.
Moro - Ook hier: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Paste niet bij ons, was derde keus op linksbuiten en op rechts ook zelden leuke dingen laten zien. Die 50% doorverkoop kan de deal nog schadevrij maken en die kans is best aanwezig. Laten we blij zijn dat het zo afloopt.
Dit is gewoon kapitaalsvernietiging in de pure zin van het woord. Een speler die je afgelopen zomer hebt gehaald en die na 4 maanden alweer mag opkrassen is gewoon lachwekkend. Ik denk niet dat dit ooit al gebeurd is bij Ajax, maar ik kan mij vergissen.
Inkomend:
Ibrahimovic - Eindelijk een huurdeal in ons voordeel. We mogen 'm een half jaar testen en daarna voor 3 miljoen overnemen als het wat is. Je sorteert hiermee mogelijk voor op een exit van Godts in de zomer. Prima deal.
Tomiyasu - Verwacht er weinig van, maar transfervrij op een prestatiecontract kun je je ook geen buil vallen. Hij zal wel een keer of vijf invallen en we zien 'm na mei nooit meer terug verwacht ik. Kuffour 2.0.
Maar wat schieten we ermee op? Je haalt een spits van 19 die gewoon in JA mag lopen ballen. Met alle respect, maar als hij goed was, had AC Milaan hem natuurlijk nooit laten gaan. Toont aan dat ze daar wellicht ook niet echt overtuigd zijn van zijn kwaliteiten.
RE: Tomiyasu. Ik begrijp dit soort deals echt niet. Je hebt een speler die nu 6 maanden op de loonlijst komt staan in de hoop dat hij zich in de kijker speelt. Daar had je Gaaei wellicht moeten verkopen en een degelijk alternatief moeten halen. Nu zitten we met een speler opgescheept die ruimte op de bank inneemt, speelminuten gaat maken, maar waar je weinig voor terug gaat zien. Dit soort constructies slaan nergens op en moet je ook niet aan beginnen. Ofwel is een speler een aanwinst en investeer je erin, ofwel laat je hem lopen. Maar dit soort gokjes "omdat het kan" is puur wanbeleid.
Zinchenko - Puur inhoudelijk wel een redelijk tot goede aanwinst, want op linksback was de nood écht torenhoog. Maar geld betalen voor een speler die nu alweer bijna transfervrij is, vind ik niet heel verstandig. Inclusief salaris kost dit geintje ons 1,75 miljoen. Dan verwacht je wel dat iemand er direct staat, dus laten we hopen dat hij 100% wedstrijdfit is. Mokio en Wijndal uit de basis spelen zal 'm trouwens wel lukken, dus ik zie 'm nog wel veel spelen de komende maanden. Kan natuurlijk wel gewoon goed voetballen.
Kan of kon? Heeft dit seizoen gemiddeld in 10 wedstrijden meegespeeld, aan gemiddeld 71 minuten per wedstrijd. Dat is mij toch iets te weinig. Als ik zijn stats bekijk, was hij blijkbaar geblesseerd in okt/nov/december. Ajax kennende loopt hij in zijn 2e wedstrijd een spierscheur op en is het seizoen voorbij. Ik moet het alleszins nog wel zien of hij 1) een basisplek kan opeisen en 2) of hij daar voor een langere periode het verschil kan maken. Maar ook hier geldt hetzelfde, in juni is het weer einde verhaal en mag Ajax weer op zoek naar iemand.
Paes - Vind ik gewoon een heel goede deal. We hadden richting komend seizoen zowel een nieuwe eerste keeper als een nieuwe reservekeeper nodig. Nu heb je die tweede vacature alvast gevuld. In de zomer alle focus op een goede eerste doelman. Je hebt op de bank gewoon een gozer in deze leeftijdscategorie nodig die al 100 potjes heeft gespeeld. Paes voldoet wat mij betreft aan alle eisen. Echt niks mis mee.
Ik ken hem niet, maar deze aankoop heeft wellicht de meeste potentie van allemaal. Laat ons hopen dat hij het ook waarmaakt.
Carrizo - Hier ben ik heel enthousiast over. Financieel gezien ook een goede deal, met die 50%-constructie. We waren jarenlang het lulletje lampenkatoen bij elke onderhandeling, maar nu lijken we eindelijk wat deals te hebben gesloten die gewoon volle bak in ons belang zijn. Heb er echt zin in om deze gozer aan het werk te zien.
Als ik het zo lees is je enthousiasme vooral gebaseerd op het feit dat we een aankoop hebben gedaan die je in 2 kan opsplitsen, maar op sportief vlak is het ook een enorm vraagteken. We zullen nog moeten zien wanneer hij in de hoofdmacht mag aantreden en of hij ook de kwaliteiten bezit om daar iets te betekenen. Verder lijkt het wel dat zowel Bounida als Gloukh als RB gezien worden, omdat vooral de laatste niet stabiel genoeg is om het middenveld te leiden. Dus dan gok je er in feite op dat Gloukh plots wel het licht ziet, maar als dat niet het geval is, zitten we wel heel dik in de rechtsbuitens.
Punt blijft dat het vooral een aankoop voor de toekomst lijkt, dus de vraag is of hij nog een rol van betekenis gaat spelen in de 2e seizoenshelft, waar momenteel toch de nood vrij hoog is.
Al met al krijgt de window wat mij betreft een dikke voldoende. Een nieuwe 6 stond bij mij ook niet zo hoog op het lijstje. Als ik al die namen voorbij zag komen... die Japanner van NEC leek me nog wel wat, maar zo'n Alvarez of Fred, kom op jongens... daar gaan we ook niet beter van voetballen hoor. Met de entree van Carrizo komt Bounida trouwens beschikbaar voor het middenveld, dus wordt de keuze daar ook weer ruimer. Uiteindelijk zijn we deze window wat mij betreft aantoonbaar sterker geworden, niet zwakker.
Nu draai je het wel om natuurlijk. Het is niet omdat ze blijkbaar geen kwaliteitsvolle kandidaten konden identificeren, dat de positie plots niet belangrijk is. Het team schreeuwt om ervaring en de 6 is een positie waar een gigantisch gat ligt. Het is misschien wel de belangrijkste rol binnen het elftal en het is wraakroepend dat zowel afgelopen zomer als deze winter geen speler gehaald werd om daar de ploeg te versterken.
Ik vind vooral dat de echte pijnpunten nog niet zijn weggewerkt en waar dat wel geprobeerd is, hebben ze een gokje gewaagd, ipv gericht te investeren. Dan kan je m.i. beter niemand aankopen en het geld in de club houden, om dan volgende zomer toe te slaan. Nu ben je vooral heel veel geld kwijt voor spelers die maar voor een korte periode aangetrokken zijn, ofwel nog moeten aantonen of ze in de rol kunnen groeien waar ze voor gehaald zijn.
Geen idee of dit het gevolg is van het feit dat Kroes niet meer wou en Cruijff nog niet officieel in functie was, maar zelfs als je dit in acht neemt is er toch weer veel geld uitgegeven zonder dat je je op korte termijn echt versterkt.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.