Forumreacties: 4.971
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Excelsior Rotterdam-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 01 februari 2026 om 16:29:
Het lijkt mij dat er bepaalde contouren zichtbaar beginnen te worden voor Cruijff. Mokio kun je na vandaag bijvoorbeeld definitief doorselecteren.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 214
Reg.: 13 september 2022
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.302
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 01 februari 2026 om 23:35:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 01 februari 2026 om 20:32:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 01 februari 2026 om 18:06:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 01 februari 2026 om 17:08:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 januari 2026 om 23:24:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 20 januari 2026 om 23:08:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 januari 2026 om 22:05:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 20 januari 2026 om 21:47:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 januari 2026 om 19:53:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 januari 2026 om 19:47:
Het is mij een beetje onduidelijk wie er nu eindverantwoordelijk is over het technische beleid en hoe de taken verdeeld zijn. Kroes is nog aan boord, voor zover ik begrijp, maar Jordi heeft ook zijn contract al getekend. Wie mag ik straks belachelijk maken zodra Zinchenko voor veel te veel geld binnen wordt gehaald?
Vorige week is Jordi officieel geworden en nu zien we ineens allemaal actie. Het lijkt me duidelijk dat dit het werk van Jordi is. Zo niet dan hou ik hem ook verantwoordelijk. Als een prutser als Kroes ineens uit zichzelf allemaal waanzinnige uitgaven gaat doen en je stopt hem niet af dan ligt het alsnog aan jezelf.
Mochten er inderdaad allemaal duurdere spelers zonder restwaarde aankomen en we worden geen 2e, mag Jordi wat mij betreft in de zomer al weg. Ik ben geen fan van het beleid dat eraan lijkt te komen. Nou, mocht er resultaat mee geboekt worden krijgt hij alle credits, maar als het dan ook nog eens in de soep loopt moeten we het zo snel mogelijk beëindigen.
Hahahaha ik zou zeggen solliciteer zelf als TD. Blijkbaar weet je alles beter en vind je het nodig Jordi nu al af te schrijven en zelfs belachelijk te maken.
Ik amuseer me kostelijk met al dit commentaar.
Ach, is weer eens wat anders dan dat aanstellen van je en dat janken om de mods.
Poeh poeh blijkbaar denk je echt dat je op dit forum maar alles en iedereen kunt beledigen en schofferen.
Niet op de man spelen graag maar ontopic. Goede wedstrijd weer van Grim he? Seizoen af laten maken!
Goede wedstrijd weer van Grim he? Seizoen af laten maken!!
Ben nog steeds voorstander van om hem het seizoen af te laten maken. Hoe kut het ook is, bij een nieuwe trainer begin je weer opnieuw. En als ook hij niet goed presteert met de huidige selectie, heeft hij de schijn al voor aanvang van het nieuwe seizoen tegen. Dus ja, afmaken met de huidige trainer en in de zomer een frisse start.
En trouwens, wie kan je zo midden in het seizoen halen die hier wel raad mee weet?
Een interim voor de rest van het seizoen. Jonk, van Bommel als NL trainers en er zijn genoeg buitenlandse coaches vrij. Alles beter dan Grim.
Dat je dan namen noemt als Jonk (assistent Oranje), die hier niet in zal stappen voor een halfjaar en Van Bommel (wtf?), zegt genoeg. Genoeg buitenlandse trainers, wie dan?
Forumreacties: 3.923
Reg.: 21 januari 2021
Op PSV na zijn alle teams die Europees gespeeld hebben (wij, GAE, Utrecht, Feyenoord en AZ) zwaar aan het onderpresteren. Het probleem is dat de huidige generatie trainers niet onderkent hoe vermoeiend dit voor spelers is en feitelijk altijd gewoon de basis in de wei stuurt met als gevolg dat spelers in het rood komen te staan en de prestaties kelderen. Je moet iemand hebben zoals Farioli die dit wel begrijpt, hiernaar handelt en bereid is tot harde keuzes, zoals het weggeven van de return tegen Frankfurt. Daar zit de sleutel en niet in het aanstellen van een kampcommandant zoals van Bommel die lekker die tegen iedereen uit zijn plaat gaat om de "discipline" erin te brengen.
Fred heeft het allemaal ook niet goed gemanaged en ik denk dat dat een belangrijke reden is dat de 2e helft vaak zoveel minder in dan de eerste. Nu we overal uit liggen is dit echter geen thema meer, dus laat Fred dan maar zitten. Een vervolg na dit seizoen is wat mij betreft wel uitgesloten.
Vak: -
Forumreacties: 3.991
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 februari 2026 om 11:47:
Ik houd het allemaal niet meer bij. Morgen de laatste dag? Wat zijn de transferfeiten tot zover?
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 02 februari 2026 om 12:04:
Ik houd het allemaal niet meer bij. Morgen de laatste dag? Wat zijn de transferfeiten tot zover?
Alex is "on the job"!
Dus zoiets:![]()
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 februari 2026 om 12:06:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 02 februari 2026 om 12:04:
Alex is "on the job"!
Dus zoiets:![]()
Die man zou er tot 1 Februari zitten (gekke afspaak aangezien de transferperiode tot en met vandaag doorloopt) maar volgens mij is hij dus geen medewerker van Ajax meer.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 01 februari 2026 om 09:01:
De transfer van Maher Carrizo schijnt in de 'afrondende fase' te zitten. 5,5 miljoen voor 50% van de transferrechten met een eenzijdige koopoptie t.w.v. 4,5 miljoen voor de resterende 50%.
Ik dacht dat dat delen van transferrechten in NL niet mocht, maar dat blijkt alleen third-party ownership te zijn (dus een investeringsmaatschappij of zo die transferrechten koopt). Deze constructie kan dus gewoon.
Ik lees online veel negativiteit over deze deal en constructie, maar daar snap ik eigenlijk niets van. Dit is overduidelijk volledig in ons voordeel. Je betaalt nu slecht 5,5 miljoen voor een groot 19-jarig talent dat je gewoon voor de volle 100% kunt inzetten en aan je selectie kunt toevoegen. Ik heb alleen wat beelden en z'n statistieken gezien, maar beide liegen er niet om. Hij lijkt me sowieso een duidelijke versterking voor rechtsbuiten en ik denk zelfs dat hij ook in één klap onze beste vleugelspeler is, beter dan Godts.
Daar heb je dan dus 'slechts' 5,5 miljoen voor betaald. Met een vijfjarig contract heb je daar dus maar 1,1 miljoen per jaar afschrijvingsruimte voor nodig. Dat betekent dat je deze window gewoon nog een aankoop kunt doen met het vrijgekomen budget door de verkoop van Moro. Die koopoptie van 4,5 miljoen kun je, als daar verder geen restrictieve voorwaarden aan verbonden zijn, natuurlijk gewoon lichten op het moment dat je op het punt staat 'm door te verkopen. Stel je verkoopt 'm over 3 jaar door voor 30 miljoen, tik je die 4,5 af en steek je 25,5 in je zak. De waardetoename komt volledig bij ons in kas, Velez heeft daar niks meer aan want de koopoptie wordt niet opgewaardeerd of zo.
Echt een uitstekende deal die volledig in ons voordeel is. Dit is voor ons financieel beter dan in 1 keer kopen. Stel hij breekt volgende maand zijn knie op drie plaatsen en kan nooit meer voetballen, ga je die 4,5 miljoen natuurlijk nooit aftikken. Ook een soort verzekering in die zin.
Ben even op zoektocht uitgegaan en het lijkt erop dat Velez Sarsfield het financieel niet al te breed heeft. Vorig jaar is een belangrijke transfer niet doorgegaan omdat een buitenlandse investeerder niet over de brug kwam en eerder deze maand heeft de directeur van de club aangegeven dat er momenteel geen mogelijkheden zijn om investeringen te doen. Lijkt er dus gewoon op dat Velez geld nodig heeft. Dat zou deze deal verklaren.
JP Chermont lijkt er ook aan te komen, maar het gaat om een huurdeal met een optie tot koop t.w.v. 3 miljoen. Geen directe aankoop dus. Lijkt me ook prima. Stel er komt een club voor Gaaei of Rosa, ergens tussen nu en komende zomer, dan kun je (als hij goed bevalt) die optie activeren en heb je direct je vervanger binnen voor een acceptabel bedrag. Kan ie er geen reet van, stuur je 'm terug.
De afgelopen jaren waren de deals die we sloten vaak in ons nadeel: verhuurdeals zonder koopoptie bijvoorbeeld, waardoor overbodige spelers telkens maar weer terugkwamen en vaak minder waard waren geworden. Ik kan niet anders dan concluderen dat de deals die we nu gaan sluiten, veel meer in ons voordeel zijn.
Die van Zinchenko vind ik dan wel weer slecht, overigens. Een speler kopen voor een half jaar is natuurlijk waanzin. Voor de helft van wat dit alles bij elkaar kost, had je ook wel een andere linksback kunnen huren, dunkt me. Maar goed, eerst maar eens afwachten tot de definitieve bevestiging. Hopelijk tekent hij toch voor 1,5 jaar.
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 02 februari 2026 om 12:30:
Concreet is dat Carrizo in Amsterdam is voor de keuring vanmiddag. Alleen het papierwerk is nog niet in orde. Clubs en speler zijn eruit.
Forumreacties: 3.074
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 februari 2026 om 12:35:
Concreet is dat Carrizo in Amsterdam is voor de keuring vanmiddag. Alleen het papierwerk is nog niet in orde. Clubs en speler zijn eruit.
Paes, Carrizo en Zinchenko in. Mis ik iemand? V.d. Boomen verhuurd. Pasveer naar Heracles toe. Taylor natuurlijk verkocht, net als Moro. Vergeet ik iemand?
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 02 februari 2026 om 14:06:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 februari 2026 om 12:35:
Paes, Carrizo en Zinchenko in. Mis ik iemand? V.d. Boomen verhuurd. Pasveer naar Heracles toe. Taylor natuurlijk verkocht, net als Moro. Vergeet ik iemand?
Tomiyasu en de zoon van Zlatan. Verder is die Engelse jongen alweer terug naar Liverpool en is Avila wederom verhuurd.
We zijn blijkbaar nog bezig met Sano, maar het zou dom zijn van NEC om die nu te laten gaan. Dus dat gaat niet gebeuren.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.090
Reg.: 3 september 2005
Natuurlijk spreekt Wilco van Schaik, de algemeen directeur van NEC, over schande en schreeuwt hij dat Kodai Sano niet te koop is en al helemaal niet aan Ajax wordt verkocht.open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 februari 2026 om 14:37:
Oh, zo te lezen is de onderhandeling tussen NEC en Ajax voorbij. Áls dat zo is én Resink naar Portugal toe gaat, dan hoop ik dat Ajax een andere leuke, relatief jonge middenvelder kan vinden. Géén ervaren rot s.v.p.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 februari 2026, 15:16:15.
Forumreacties: 622
Reg.: 22 september 2023
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.