Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 252 pagina's: 1 2 3 4 ... 248 249 250 251 252

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 17:31:

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 16:32:

Het probleem daarmee is dat je een TD dan opzadelt met een trainer die hij niet heeft aangesteld. Als die 2 niet op 1 lijn liggen, heb je daar meteen al een probleem mee dat je niet zou hebben als een capabele TD zelf iemand selecteert die zijn visie deelt.

Uiteraard. Ze moeten elkaar al kennen en goed met elkaar overweg kunnen. Jordi/Xavi bijvoorbeeld, of Maxwell/Chivu (ik noem maar wat). Zoals ik al zei, ik kan niet zo snel namen van duo's uit m'n mouw schudden.

Kijk, Simonis en die TD van Wolfsburg zou een idee zijn (samen revanche nemen bij Ajax), ware het niet dat ze nauwelijks met elkaar gewerkt hebben, en elkaar misschien al niet zo mogen.

Ik heb soms wel eens stoute fantasieën over een Mislintat/Farioli-combo, der Diamantauge en il Diamantista... :P ;B

Ja, die combo van Wolfsburg zou ideaal zijn. Die TD heeft Simonis eruit gewipt en Simonis zelf heeft geklaagd over de invulling van de selectie / het werk van Schindzielorz. Klinkt als een goed ingespeeld duo.

Volgens mij bestaat nu letterlijk de helft van de sectie hier uit trolls.

+2/-0

Ajax zou kunnen overwegen om Dévy Rigaux als technisch directeur en Nicky Hayen als trainer (beiden) van Club Brugge over te nemen. Eerstgenoemde was afgelopen zomer in beeld bij Feijenoord.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 17:44:

Ja, die combo van Wolfsburg zou ideaal zijn. Die TD heeft Simonis eruit gewipt en Simonis zelf heeft geklaagd over de invulling van de selectie / het werk van Schindzielorz. Klinkt als een goed ingespeeld duo.

Zoals ik al zei, ze kennen elkaar niet lang genoeg, hebben niks gepresteerd met elkaar, en wellicht zijn ze niet de dikste vrienden.

Maar stel je voor dat ze al 2 jaar redelijke resultaten bij Wolfsburg hadden geboekt. Dan zou ik zeggen: laat maar komen, razend benieuwd naar Schindzielorz' List.

Het was maar een voorbeeld.

En de andere helft bestaat uit mierenneukende bullies zonder gevoel voor humor. :B

Dit is toch de topic waar wij adviseren wie als nieuwe TD aangesteld moet worden?

+2/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 17:31:

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 16:32:

Het probleem daarmee is dat je een TD dan opzadelt met een trainer die hij niet heeft aangesteld. Als die 2 niet op 1 lijn liggen, heb je daar meteen al een probleem mee dat je niet zou hebben als een capabele TD zelf iemand selecteert die zijn visie deelt.

Uiteraard. Ze moeten elkaar al kennen en goed met elkaar overweg kunnen. Jordi/Xavi bijvoorbeeld, of Maxwell/Chivu (ik noem maar wat). Zoals ik al zei, ik kan niet zo snel namen van duo's uit m'n mouw schudden.

Kijk, Simonis en die TD van Wolfsburg zou een idee zijn (samen revanche nemen bij Ajax), ware het niet dat ze nauwelijks met elkaar gewerkt hebben, en elkaar misschien al niet zo mogen.

Ik heb soms wel eens stoute fantasieën over een Mislintat/Farioli-combo, der Diamantauge en il Diamantista... :P ;B

Sowieso had ik liever op Chivu dan Heitinga gegokt afgelopen zomer. Simonis maakte bij GAE een goede indruk. Misschien moet hij weer terug naar NL. Het buitenland blijft een uitdaging. Mislintat met Farioli? Goh, als ze goed kunnen samenwerken, maar dat blijft de vraag bij Mislintat.

+1/-0

Chivu wilde niet, en Mislintat noch Farioli komen ooit nog terug naar Amsterdam.

Maar wie weet, gaat het niet helemaal lekker met Inter (zijn nu gedeeld koploper in de Serie A en CL) en nemen Maxwell en Chivu het komende zomer over. Dan kan Zlatan meteen Louis aflossen als adviseur. 'We don't need you for Eredivisie'.

Gaat nooit gebeuren, maar fantaseren over het verleden en de toekomst is voorlopig het enige wat me aan Ajax verbonden houdt.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 18:16:

ElSimao2 schreef op 13 november 2025 om 17:44:

Zoals ik al zei, ze kennen elkaar niet lang genoeg, hebben niks gepresteerd met elkaar, en wellicht zijn ze niet de dikste vrienden.

Maar stel je voor dat ze al 2 jaar redelijke resultaten bij Wolfsburg hadden geboekt. Dan zou ik zeggen: laat maar komen, razend benieuwd naar Schindzielorz' List.

Het was maar een voorbeeld.

En de andere helft bestaat uit mierenneukende bullies zonder gevoel voor humor. :B

Dit is toch de topic waar wij adviseren wie als nieuwe TD aangesteld moet worden?

Ik heb niks tegen humor hoor, als het ook daadwerkelijk grappig is. ;)

Een keer met een niet-serieuze suggestie aankomen, ok, maar dat herhaaldelijk doen verliest zijn charme een beetje.

+2/-0

Ik denk dat we ook moeten stoppen om ex-Ajacieden *makkelijk* de kans te geven om als trainer (of assistent) door te stromen. Kijk naar Heitinga, Maduro en straks Urby. Het is geen speeltuin. Een trainer moet (jeugd)spelers beter maken. Ajax hoort geen plek te zijn waar ex-spelers ff kunnen kijken of ze geschikt zijn als trainer. Haal vakmannen en laat alleen ex-spelers toe die daadwerkelijk wat toevoegen.

+4/-0

Emanuelson heeft zich wel bewezen als individueel of assistent-trainer, en daarvoor ook al als mentor voor jonge spelers. Die is er gewoon geleidelijk ingegroeid.

Ik ben inmiddels wel van de opvatting dat je voorzichtig moet zijn met trainerstalenten bij het eerste halen als assistent. Als er niet gepresteerd wordt vliegen dit soort jongens er vaak ook automatisch uit. Dat hebben we nu ook weer gezien met Dave Vos. Uiteindelijk is er een behoorlijk verschil tussen een hoofdtrainer en een assistent en kan je die stap niet zomaar even maken. Volgens mij gaat dat vaker fout dan goed. Het lijkt me het beste om de nieuwe trainer zelf te laten bepalen wie er in zijn staf komt, in plaats van je hem allerlei mensen gaat opdringen.

+1/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 19:44:

Chivu wilde niet, en Mislintat noch Farioli komen ooit nog terug naar Amsterdam.

Maar wie weet, gaat het niet helemaal lekker met Inter (zijn nu gedeeld koploper in de Serie A en CL) en nemen Maxwell en Chivu het komende zomer over. Dan kan Zlatan meteen Louis aflossen als adviseur. 'We don't need you for Eredivisie'.

Gaat nooit gebeuren, maar fantaseren over het verleden en de toekomst is voorlopig het enige wat me aan Ajax verbonden houdt.

Dat nostalgische is nogal kenmerkend voor de club Ajax en een reden dat het niet beter gaat en we dus, ironisch gezien, vooral het verleden hebben om terug op te vallen.

Types als jij verzieken het voor de club.

+3/-0

Daarom fantaseer ik ook over de toekomst, voor de balans. Ik zie zo voor me hoe Zlatan Mister Van Gaal afserveert.

Maar goed, we zullen voortaan allemaal doen wat jij zegt, en hopelijk bij Ajax doen ze dat ook ook, mits ze verstandig zijn.

Kan de topic veranderd worden in 'ElSimao2 adviseren nieuwe Technisch Directeur' (koninklijk meervoud)?

+2/-0

Mie Toe schreef op 13 november 2025 om 22:38:

Daarom fantaseer ik ook over de toekomst, voor de balans. Ik zie zo voor me hoe Zlatan Mister Van Gaal afserveert.

Maar goed, we zullen voortaan allemaal doen wat jij zegt, en hopelijk bij Ajax doen ze dat ook ook, mits ze verstandig zijn.

Kan de topic veranderd worden in 'ElSimao2 adviseren nieuwe Technisch Directeur' (koninklijk meervoud)?

Als ik mijn nickname dan wijzig naar ElSimao3, mag ik als troonopvolger dan ook blijven adviseren hier?

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 252 pagina's: 1 2 3 4 ... 248 249 250 251 252

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.