Forumreacties: 46
Reg.: 11 augustus 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 28 augustus 2025 om 20:15:
Ik zou gewoon met Itakura of Baas op 6 gaan spelen en die nieuwe van Liverpool als backup gebruiken.
Vak: -
Forumreacties: 3.031
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 28 augustus 2025 om 21:17:
Denk niet dat het verstandig is om Janse en Kaplan allebei te verhuren. Snap hier niks van.
Forumreacties: 3.399
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 28 augustus 2025 om 21:17:
Denk niet dat het verstandig is om Janse en Kaplan allebei te verhuren. Snap hier niks van.
open/sluit de onderstaande quote:Patdaddy schreef op 28 augustus 2025 om 20:31:
Ik zou gewoon met Itakura of Baas op 6 gaan spelen en die nieuwe van Liverpool als backup gebruiken.
Dat gaat denk ik niet gebeuren, Heitinga haalt die jongen niet voor niks hierheen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.890
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 augustus 2025 om 22:06:
Dat gaat denk ik niet gebeuren, Heitinga haalt die jongen niet voor niks hierheen.
Net als Jaros wie ook meteen basisspeler is geworden, denk ik inderdaad dat hetzelfde met McConnell gaat gebeuren en ik heb er eerlijk gezegd een goed gevoel over! Ik denk dat ze beiden een belangrijke rol voor ons gaan spelen dit seizoen. Jaros liet al zien een uitstekende doelman te zijn en ik verwacht dat McConnell de rol van Henderson boven verwachting gaat overnemen: een slimme #6 wie het spel gaat verdelen en veel in beweging is.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 augustus 2025 om 08:13:
Net als Jaros wie ook meteen basisspeler is geworden, denk ik inderdaad dat hetzelfde met McConnell gaat gebeuren en ik heb er eerlijk gezegd een goed gevoel over! Ik denk dat ze beiden een belangrijke rol voor ons gaan spelen dit seizoen. Jaros liet al zien een uitstekende doelman te zijn en ik verwacht dat McConnell de rol van Henderson boven verwachting gaat overnemen: een slimme #6 wie het spel gaat verdelen en veel in beweging is.
Dat is het best case scenario, in welk geval ze alsnog volgend jaar allebei gratis vertrekken, wij opnieuw kunnen beginnen (met een lege beurs) en onze eigen spelers die op de bank zaten omdat deze twee klanten erin stonden minder waard zijn geworden.
Wanbeleid.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.299
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 augustus 2025 om 08:42:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 augustus 2025 om 08:13:
Dat is het best case scenario, in welk geval ze alsnog volgend jaar allebei gratis vertrekken, wij opnieuw kunnen beginnen (met een lege beurs) en onze eigen spelers die op de bank zaten omdat deze twee klanten erin stonden minder waard zijn geworden.
Wanbeleid.
Zou je liever Heerkens en Mokio een vaste basisplaats willen geven dit seizoen al dan dit tweetal?
Valentijn Driessen vreest voor onvrede bij speler van ‘visieloos’ Ajax
Valentijn Driessen begrijpt niet dat James McConnell (20) de nieuwe nummer zes van Ajax wordt. Dat laat de journalist duidelijk blijken in zijn nieuwste column namens De Telegraaf.
Driessen somt meerdere onbegrijpelijke beslissingen die Ajax in het afgelopen jaar heeft genomen op, om vervolgens terug te komen bij de aanstaande huurtransfer.
“Het huren van de twintigjarige James McConnell, op 13 september wordt hij 21 jaar, van Liverpool zonder koopoptie voor de positie van controlerende middenvelder slaat alles”, stelt Driessen.
Driessen legt uit waarom hij dat vindt. “In niets past de Engelsman in de profielschets waar ervaring en leiderschap werd gevraagd. In Engeland betwisten ze zelfs dat hij een controlerende middenvelder is.”
“Ajax gaat anderhalf miljoen euro betalen om iemand van Liverpool op te leiden in de Eredivisie en de Champions League, om daar vervolgens nauwelijks iets van terug te zien”, concludeert Driessen, die stelt dat Arne Slot als laatste lacht.
Volgens Driessen komt McConnell niet in de toekomstplannen van Slot voor. “Toch beurt Liverpool een huursom van 1,5 miljoen euro en in Amsterdam zal de geringe marktwaarde van McConnell toenemen, waarna Liverpool die meerwaarde in eigen zak steekt.”
Ondertussen maakt Driessen zich zorgen over een talentvolle Ajacied. “In Amsterdam zal McConnell tegelijkertijd de ontwikkeling van het zeventienjarige toptalent en Belgisch international Jorthy Mokio frustreren.”
“In de week dat bij Arsenal een vijftienjarige debuteert en bij Liverpool een zestienjarige scoort, vindt Ajax zeventien jaar te jong. Terwijl Ajax juist patent had op zulke debutanten. Ajax en visie. Huh? Visieloos, ja”, besluit Driessen.
--------------------------
Onverwacht sterk column van onze Haagse analist.
Mokio wordt vaak genoemd, maar wat ik m.n. meekrijg, is de opvatting dat Mokio nog niet klaar is om de vaste #6 nu al te zijn. Vorig seizoen had ik daar goede hoop voor: dat Mokio gewoon Henderson opvolgt. Ik moet echter bekennen dat ik iets te hard van stapel liep. Mokio zou ik als Wijndal's backup gebruiken + het middenveld (alternatief voor verschillende posities).
Als McConnell zogenaamd Mokio in de weg loopt, moet dit betekenen dat men ervan overtuigd is dat Mokio de vaste #6 van dit seizoen wordt vanaf de 1e speelronde!
Als McConnell overduidelijk beter is dan Mokio, Fitz-Jim etcetera (op 6), vinden we hem dan wél een goede aanwinst? Wat is dan het verschil met het huren van Jaros waar menig wél positief op reageert? Hem heeft men al het verschil zien maken op het veld voor ons. Als McConnell dat straks ook doet, zullen de geluiden een stuk positiever worden en dat verwacht ik!
Heerkens geven we nog een jaar de tijd om 1e keuze te worden. Waarom niet hetzelfde doen met Mokio? Als versatile veldspeler komt hij sowieso wel aan zijn minuten in het 1e. Heerkens doet dat in JA en dat werkt voor hem.
Forumreacties: 3.852
Reg.: 8 augustus 2001
Wat is de relevantie van leeftijd in dit geval? Mokio is er nog niet klaar voor, om week in week uit als 6 te fungeren. Of McConnell daar het juiste antwoord op is, laat ik in het midden (ik denk van niet). Maar het is nogal kort door de bocht om te zeggen dat Mokio de voorkeur moet krijgen, omdat er bij Arsenal en Liverpool debutanten gedebuteerd hebben.
Kan mij moeilijk voorstellen dat ze Mokio puur op basis van leeftijd niet als basiskracht zien.
Je ziet altijd bij dit soort discussies dat mensen het heel binair gaan zien. "Wil je Mokio of McConnell? Heerkens of Jaros?"
Ik wil spelers die waarde voor de club brengen, want daar hebben we te weinig van. Dat kan dus Mokio, Fitz-Jim of iemand anders zijn, maar dus geen huurling.
Plus ik wil geen Jong Liverpool worden. Dat mensen dat niet instinctief zo zien is ook al gewoon een probleem.
Forumreacties: 13
Reg.: 16 oktober 2018
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 27 augustus 2025 om 09:49:
Het zijn barre tijden...
Gaat deze jongen het echt beter doen dan Mokio op 6?
Er lijkt zo weinig visie en ambitie in het beleid te zitten...
Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat we in 1 zomer, op een moment dat de bomen financieel ook echt niet tot de hemel reikten, Zlatan, Mido, Trabelsi en Maxwell binnenhaalden.
Zucht.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 916
Reg.: 3 september 2005
Heb wel weer ergens gelezen dat Ajax eerst moet verkopen, voordat er een speler gekocht kan worden. Dat is denk de reden dat McConnell is aangetrokken. Geen geld om te mogen besteden en je wil over 3 dagen ook niet met lege handen staan als een Brobbey of Taylor niet verkocht wordt, wat ook wel releastisch is, dan heb je ook wat uit te leggen als je geen 6 hebt.
Jaros en McConnell zijn puur voor de korte termijn. Je moet bijna wel weer minimaal 2e worden, zodat je wat inkomsten hebt, anders ben je komende zomer weer aan het aanklooien waarschijnlijk. Misschien hadden ze even wat kritischer moeten zijn toen Mislintat met de Ajax-flappen ging strooien.
Bijzonder hoe de wereld ineens te klein is wanneer McConnell wordt gehuurd en m.n. omdat hij relatief onbekend is. Dit allemaal is een gevolg van het beleid van voorheen. Kroes maakte zich kandidaat opvolger door Mislintat zwart te praten, maar ging zelf eerst korte termijn aanwinsten binnen slepen: Weghorst, Traoré, Rugani en Klaassen. Vervolgens overtuigde hij de duurste speler om niet in januari te vertrekken: Henderson. Om ook de contracten van Berghuis en Klaassen te verlengen.
McConnell huren is het probleem niet. Ik denk zelfs dat hij een goede aanwinst is. Beter dan veel van die oudere, duurdere spelers die ons geen kampioen hebben gemaakt. Het probleem is al jarenlang gecreëerd en groter gemaakt. Kroes haalde tijdens zijn 1e seizoen hier zijn eigen doelstellingen niet.
Forumreacties: 3.031
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 29 augustus 2025 om 18:06:
Hadden we voor dit seizoen niet beter Janse of Kaplan kunnen behouden en Ikatura door kunnen schuiven naar 6? Zeg ik iets heel raars hier?
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.