open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 17 juni 2025 om 16:53:
Tja aan de andere kant zit hij wel bij Spanje -21 en om nou te zeggen dat er daar weinig talent doorkomt de laatste jaren ... Zal dus al wel met aardig wat concurrentie te maken hebben gehad. Dan zullen zij wellicht denken dat die cijfers momenteel nog wat vertekend zijn ...
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.583
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 juni 2025 om 19:27:
Tja aan de andere kant zit hij wel bij Spanje -21 en om nou te zeggen dat er daar weinig talent doorkomt de laatste jaren ... Zal dus al wel met aardig wat concurrentie te maken hebben gehad. Dan zullen zij wellicht denken dat die cijfers momenteel nog wat vertekend zijn ...
Best wel bijzonder, de man is 22 maar speelt nog in het onder 21 elftal.
Het klopt wel dat het op zich mooi is dat ie daarbij zit. Is in de wedstrjden die ze gespeeld hebben heeft hij als invaller het veld mogen betreden.
De context waarin is mij niet bekend. Het zou kunnen dat Spanje voor stond en ze met hem wilden counteren. Dat zou niet zo mooi zijn, maar goed, ik ken de situatie niet.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 juni 2025 om 19:38:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 juni 2025 om 19:27:
Best wel bijzonder, de man is 22 maar speelt nog in het onder 21 elftal.
Het klopt wel dat het op zich mooi is dat ie daarbij zit. Is in de wedstrjden die ze gespeeld hebben heeft hij als invaller het veld mogen betreden.
De context waarin is mij niet bekend. Het zou kunnen dat Spanje voor stond en ze met hem wilden counteren. Dat zou niet zo mooi zijn, maar goed, ik ken de situatie niet.
Als je 21 bent bij de start van het seizoen mag je het hele seizoen voor U21 spelen. Emegha is 22 maar was ook het hele seizoen de spits van Oranje onder 21.
Overigens vind ik het niet zoveel zeggen of Moro erin staat bij U21. De echte talenten slaan zulke teams vaak goeddeels over. Kijk wie er 5 tot 10 jaar geleden in Spanje onder 21 stonden - dat zijn niet de A-internationals van nu. Zeker niet als ze op hun 22e nog bij de beloften zaten.
Overigens heeft de Moorse jongeman tegen Roemenie onder 21 wel een aardige assist afgeleverd. Het bleek de aanzet tot de winnende goal van Roberto Fernandez.
https://www.youtube.com/watch?v=bPWkrltnIKslink
Qua serieuze wedstrijden in Spanje onder 21 staat ie dit seizoen op 3 contributies in 211 minuten. Dat is een aardig gemiddelde, maar zoals Sevic al zegt, zou het echt een talent zijn zou hij opgenomen worden in La Seleccion.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 juni 2025 om 20:06:
zou het echt een talent zijn zou hij opgenomen worden in La Seleccion.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 17 juni 2025 om 23:59:
Dan zouden wij hem ook nooit kunnen halen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 juni 2025 om 01:44:
Zelfs als je, op basis van dit soort optredens, wel een directe versterking in Raúl Moro ziet, moet je je afvragen wat nou precies de afwegingen bij de directie zijn. Wil men hem op links, waarom hebben we dan Edvardsen gekocht en een 3,5 jarig contract laten tekenen? Ook moet je dan bereid zijn om Godts min of meer op het tweede plan te zetten.
Zie je in hem vooral een optie op de rechtervleugel, waar vandaan hij vandaag die assist geleverd heeft, dan ben je dus bereid om Faberski op te geven. Dat terwijl ze Farioli verwijten dat ie geen gebruik van die fantastische talenten gemaakt heeft. Ook de contractverlenging van Berghuis roept dan vraagtekens op aangezien Traoré daar ook speelt.
Vorig jaar rond deze tijd stonden we zogenaamd financieel aan de rand van de afgrond. Sindsdien is er niks wezenlijks verbeterd en nu ineens hebben we weer zoveel geld dat we miljoenenaankopen kunnen doen voor posities waar we al ruim bezet zijn.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/07/jack-van-gelder-trekt-duidelijke-conclusie-over-ajax-uit-verwachte-basisplaats-pasveerlink
Vorig jaar in Juli trok propagandist Jack van Gelder de niet bijster financieel gemotiveerde conclusie dat Ajax in gigantische geldnood zou verkeren. Is hij inmiddels teruggekomen op dit standpunt? Hebben anderen hem erop gewezen hoe incorrect deze stellingname was?
Ik zou iets gemist kunnen hebben, dus hou me ten goede, maar voor zover ik weet is dit niet het geval. De (sport)media zijn louter oplichters en charlatans.
Dit bericht is gewijzigd op 18 juni 2025, 10:40:41.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 juni 2025 om 07:49:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 juni 2025 om 01:44:
Zelfs als je, op basis van dit soort optredens, wel een directe versterking in Raúl Moro ziet, moet je je afvragen wat nou precies de afwegingen bij de directie zijn. Wil men hem op links, waarom hebben we dan Edvardsen gekocht en een 3,5 jarig contract laten tekenen? Ook moet je dan bereid zijn om Godts min of meer op het tweede plan te zetten.
Zie je in hem vooral een optie op de rechtervleugel, waar vandaan hij vandaag die assist geleverd heeft, dan ben je dus bereid om Faberski op te geven. Dat terwijl ze Farioli verwijten dat ie geen gebruik van die fantastische talenten gemaakt heeft. Ook de contractverlenging van Berghuis roept dan vraagtekens op aangezien Traoré daar ook speelt.
Vorig jaar rond deze tijd stonden we zogenaamd financieel aan de rand van de afgrond. Sindsdien is er niks wezenlijks verbeterd en nu ineens hebben we weer zoveel geld dat we miljoenenaankopen kunnen doen voor posities waar we al ruim bezet zijn.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/07/jack-van-gelder-trekt-duidelijke-conclusie-over-ajax-uit-verwachte-basisplaats-pasveerlink
Vorig jaar in Juli trok propagandist Jack van Gelder de niet bijster financieel gemotiveerde conclusie dat Ajax in gigantische geldnood zou verkeren. Is hij inmiddels teruggekomen op dit standpunt? Hebben anderen hem erop gewezen hoe incorrect deze stellingname was?
Ik zou iets gemist kunnen hebben, dus hou me ten goede, maar voor zover ik weet is dit niet het geval. De (sport)media zijn louter oplichters en charlatans.
Rond dezelfde tijd riep Jack van Gelder live op nationale televisie op om medeburgers met een tank dood te rijden, geen idee waarom die man überhaupt nog spreektijd krijgt in zichzelf respecterende programma's.
Eens met je betoog. Hoe je het ook wendt of keert, de komst van Raúl Moro is beleidstechnisch niet te verklaren. Dan kan het best zo zijn dat hij straks alsnog komt en het goed gaat doen, en dan zal die Kroes zich wel voor elke microfoon staan te verdringen om zijn gelijk te halen, maar alsnog speldt je jezelf daarmee een brevet van onvermogen op. Als je hoogstpersoonlijk drie vleugelspelers vastlegt/verlengt, kan het niet zo zijn dat je daarna nog een vierde als aankoop nodig hebt.
Of Kroes moet in verregaande onderhandelingen zijn over minimaal 2 vleugelspelers om ze te verpatsen, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Je krijgt straks eenvoudigweg de situatie dat Rasmussen, Van Axel Dongen, Berghuis en Forbs wel miljoenen opstrijken maar nooit meer spelen en fijn hun (peperdure) contract uitdienen. Die vier samen kosten zo 6-7 miljoen per jaar.
edit: typo
Er wordt nu melding gemaakt van een persoonlijk akkoord met Moro. Zou om een contract voor 4 seizoenen gaan.
Tegelijkertijd lijkt Norwich nu Medic te gaan aantrekken voor hetzelfde bedrag als waarvoor wij hem kochten, zo'n twee miljoen. Daar mogen we blij mee zijn, als dat doorgaat. Qua salarisbesparing en inkomsten zet het alleen weinig zoden aan de dijk. Sosa, Akpom, dat zijn de gasten waar we van af moeten.
Lastig om een goede inschatting te maken van Moro. Op de filmpjes, voor wat het waard is, lijkt hij wel echt snelheid te hebben en een goede dribbel. Is ook vrij klein, heeft wat weg van Conceicao en Godts. Heeft 4 goals en 5 assists. Is niet heel denderend, maar hoeveel zou Godts er hebben in La Liga bij een ploeg die veel achteruit moet lopen.
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 18 juni 2025 om 15:27:
Heeft 4 goals en 5 assists. Is niet heel denderend, maar hoeveel zou Godts er hebben in La Liga bij een ploeg die veel achteruit moet lopen.
Lastig om een goede inschatting te maken van Moro. Op de filmpjes, voor wat het waard is, lijkt hij wel echt snelheid te hebben en een goede dribbel. Is ook vrij klein, heeft wat weg van Conceicao en Godts. Heeft 4 goals en 5 assists. Is niet heel denderend, maar hoeveel zou Godts er hebben in La Liga bij een ploeg die veel achteruit moet lopen.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 juni 2025 om 15:54:
Met 5 assists heeft hij meer assists gegeven dan de #2 en 3 bij elkaar opgeteld en met 4 goals staat hij 2e, met slechts 1 goal minder dan de #1. Uitstekende statistieken dus. Real V heeft slechts 26 goals gemaakt in de La Liga dit seizoen. Schrikbarend weinig. Met 9 zogenaamde contributies is Moro direct betrokken bij meer dan 1/3e van de doelpunten. Hij is mogelijk de beste speler daar, maar ik volg ze niet, dus ik kan daar geen uitspraak over doen. Ook bij Jong Spanje goed bezig. Al met al, genoeg reden om positief over Moro te zijn.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.