Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 175 pagina's: 1 2 3 4 ... 171 172 173 174 175

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 januari 2025 om 14:44:

In 2025/2026 moet je Ramaj als doelman hebben, met o.a. Gaaei, Sutalo, Kaplan, Hato en Baas als je verdedigers. Dan kan je kijken wie de tweede rechtsback wordt (ga je voor Alders?) en nog een linksbenige verdediger (Janse allicht, of Mokio). Idealiter neem je afscheid van Wijndal, tevens de momenteel verhuurde spelers en Rugani gaat weer terug naar Italië. Je kunt moeilijk Rugani aantrekken zolang we Sutalo hebben. Hij zou niet misstaan als Sutalo in de zomer wordt verkocht, maar dat mag enkel gebeuren omdat Josip het zodanig goed doet dat een club bakken met geld voor hem over heeft.

Dit is een aanloopje naar de woorden: Kaplan nu verkopen is wanbeleid. Hij was enorm goed voor ons exact een jaar geleden. Dat hij dat momenteel niet is, kan hij weinig aan doen aangezien Farioli hem blijft passeren. Gooi talent niet zomaar weg!

P.S. Pasveer en/of Gorter kan eventueel tweede of derde doelman zijn komend seizoen, maar het gaat me vooral om Ramaj; dat hij moet blijven. Overigens vergat ik een backup voor Sutalo in de eerste alinea te benoemen, maar dat kan Verschuren, Ugwu of Bouwman worden natuurlijk. Genoeg talentjes op deze positie! Maak daar alsjeblieft gebruik van. Ook geloof ik in Jetten als onze toekomstige linksback.

Jong Ajax staat 16e ofzo in de Eerste Divisie. Denk jij dat al die "talentjes" bruikbaar zijn voor het eerste?

+2/-2

ElSimao2 schreef op 20 januari 2025 om 15:20:

In 2025/2026 moet je Ramaj als doelman hebben, met o.a. Gaaei, Sutalo, Kaplan, Hato en Baas als je verdedigers. Dan kan je kijken wie de tweede rechtsback wordt (ga je voor Alders?) en nog een linksbenige verdediger (Janse allicht, of Mokio). Idealiter neem je afscheid van Wijndal, tevens de momenteel verhuurde spelers en Rugani gaat weer terug naar Italië. Je kunt moeilijk Rugani aantrekken zolang we Sutalo hebben. Hij zou niet misstaan als Sutalo in de zomer wordt verkocht, maar dat mag enkel gebeuren omdat Josip het zodanig goed doet dat een club bakken met geld voor hem over heeft.

Dit is een aanloopje naar de woorden: Kaplan nu verkopen is wanbeleid. Hij was enorm goed voor ons exact een jaar geleden. Dat hij dat momenteel niet is, kan hij weinig aan doen aangezien Farioli hem blijft passeren. Gooi talent niet zomaar weg!

P.S. Pasveer en/of Gorter kan eventueel tweede of derde doelman zijn komend seizoen, maar het gaat me vooral om Ramaj; dat hij moet blijven. Overigens vergat ik een backup voor Sutalo in de eerste alinea te benoemen, maar dat kan Verschuren, Ugwu of Bouwman worden natuurlijk. Genoeg talentjes op deze positie! Maak daar alsjeblieft gebruik van. Ook geloof ik in Jetten als onze toekomstige linksback.

Jong Ajax staat 16e ofzo in de Eerste Divisie. Denk jij dat al die "talentjes" bruikbaar zijn voor het eerste?

Zeker niet allemaal, maar blijven wijzen naar de positie op de ranglijst van JA is niet helemaal fair. Die Jong-teams presteren altijd slechter dan de som der talenten, om een aantal redenen:

- Je speelt met 17/18/19-jarigen de helft van de tijd tegen teams waar zeker ook een aantal jonge spelers, maar vaak ook 50% twintigers en dertigers spelen. Je ziet daarom dat Jong-teams het fysiek vaak afleggen. Kijk vanavond anders voor de lol even naar Jong Utrecht tegen De Graafschap en zie hoe zo'n Ralf Seuntjens daar waarschijnlijk al die verdedigers de baas is omdat hij gewoon lang, sterk en ervaren is. Wil niet zeggen dat die verdedigers niet talentvol zijn.

- Prio 1 in JA is spelersontwikkeling. Mokio heeft een seizoenshelft lang op het middenveld gestaan. Niet omdat hij een middenvelder is of daar nou zo weergaloos speelde, maar (denkelijk) omdat ze hem wilden trainen in het onder druk uit voetballen. Dat is in het verleden ook met spelers als Vertonghen en Vermaelen gebeurd. Maarja, ondertussen is je middenveld in JA dus wel een zootje, en daar verlies je wedstrijden door. Betekent niet dat Mokio er geen kut van kan.

- Je hebt vaak geen sterke leider in het veld, en dat hebben de tegenstanders wel. De mentale weerbaarheid is daardoor matig en er is niemand die spelers tot de orde roept als ze fouten maken of zelfzuchtig zijn of zo. Alleen de trainer vanaf de zijlijn doet dat. Kijk zelf terug hoe je was toen je 18 was; en dan heb je elf van dat soort gastjes in het veld. Ga er maar aan staan. Eenmaal in het grote Ajax staan ze naast Henderson en Klaassen - dan luister je wel.

Je moet bij zo'n Jong-team echt alleen naar de individuele prestaties van individuele spelers kijken, en naar de groeipotentie die je ziet. Dan vind ik het lijstje van Kiki zo gek nog niet, al denk ik dat het voor bijvoorbeeld Bouwman nog te vroeg komt en van Verschuren heb ik niet zo'n hoge pet op.

+6/-0

Ik word hier moe van. Gelukkig had Sevic nog de energie hiervoor.

+2/-0

Kaplan verkopen zou inderdaad heel slecht zijn. Ook al hebben we voor die positie nog genoeg andere spelers, hij is wel iemand die nog veel meer waard kan worden. Het schijnt ook dat Ajax niet genoeg geld wil ophoesten voor die Griekse rechtsback. Vind het wel wat armoedig om bij Regeer uit te komen, ook al is het een bonus dat hij snel in te passen is en ook op het middenveld kan. Liever hem op de halfpositie dan Van den Boomen, Hlynsson of Berghuis. Maar als je naar het totale rijtje Kroes-aankopen tot nu toe kijkt dan is het nog niet heel creatief allemaal.

+1/-0

Over JA gesproken: toen ik JAZ tegen JAJ keek, was ik wederom onder de indruk van Jetten. Assist op Bounida, maar meer dan dat. Faberski heeft een laag rendement, maar speelt beter dan Banel als je kijkt naar goed samenspel en combinaties makan. Over combinaties gesproken: Steur doet dat erg goed. Mike heeft helaas gelijk omtrent Charlie Setford en zijn blunders. Tommy was natuurlijk het grotere talent. Ik denk dat zelfs De Graaff beter was dan Charlie. Misschien Reverson wat vaker laten keepen. Sowieso is het toptalent tussen de palen Diant Ramaj! De enige doelman die we momenteel hebben welke absoluut moet blijven.

+1/-0

Lees hier en daar dat Regeer zo snel mogelijk gehaald gaat worden en dat de terugkoop bedrag lager is dan de 5 miljoen

+1/-0

Sevic schreef op 20 januari 2025 om 15:45:

Zeker niet allemaal, maar blijven wijzen naar de positie op de ranglijst van JA is niet helemaal fair. Die Jong-teams presteren altijd slechter dan de som der talenten, om een aantal redenen:

- Je speelt met 17/18/19-jarigen de helft van de tijd tegen teams waar zeker ook een aantal jonge spelers, maar vaak ook 50% twintigers en dertigers spelen. Je ziet daarom dat Jong-teams het fysiek vaak afleggen. Kijk vanavond anders voor de lol even naar Jong Utrecht tegen De Graafschap en zie hoe zo'n Ralf Seuntjens daar waarschijnlijk al die verdedigers de baas is omdat hij gewoon lang, sterk en ervaren is. Wil niet zeggen dat die verdedigers niet talentvol zijn.

- Prio 1 in JA is spelersontwikkeling. Mokio heeft een seizoenshelft lang op het middenveld gestaan. Niet omdat hij een middenvelder is of daar nou zo weergaloos speelde, maar (denkelijk) omdat ze hem wilden trainen in het onder druk uit voetballen. Dat is in het verleden ook met spelers als Vertonghen en Vermaelen gebeurd. Maarja, ondertussen is je middenveld in JA dus wel een zootje, en daar verlies je wedstrijden door. Betekent niet dat Mokio er geen kut van kan.

- Je hebt vaak geen sterke leider in het veld, en dat hebben de tegenstanders wel. De mentale weerbaarheid is daardoor matig en er is niemand die spelers tot de orde roept als ze fouten maken of zelfzuchtig zijn of zo. Alleen de trainer vanaf de zijlijn doet dat. Kijk zelf terug hoe je was toen je 18 was; en dan heb je elf van dat soort gastjes in het veld. Ga er maar aan staan. Eenmaal in het grote Ajax staan ze naast Henderson en Klaassen - dan luister je wel.

Je moet bij zo'n Jong-team echt alleen naar de individuele prestaties van individuele spelers kijken, en naar de groeipotentie die je ziet. Dan vind ik het lijstje van Kiki zo gek nog niet, al denk ik dat het voor bijvoorbeeld Bouwman nog te vroeg komt en van Verschuren heb ik niet zo'n hoge pet op.

Correcte aanname trouwens dat ik de 18 gepasseerd ben.

Deze punten zijn mij bekend. Uiteraard zit daar wat in, ik wil dan ook niet stellen dat de potentie van deze jongens onderkant JL is. Toch denk ik dat je alleen de grote talenten van dit niveau kunt pakken en ze een goede rol bij het eerste kunt geven. De anderen zouden ook op termijn best een rol voor de ploeg kunnen spelen, maar zou ik eerst de Blind/Vermaelen/Baas/Regeer-route laten lopen. Zeker verdedigende spelers zouden gewoon eerst een jaar bij een degradatiekandidaat van alle kanten ballen weg moeten halen alvorens in het eerste een rol te spelen. Tenzij je het talent van de Ligt ofzo hebt natuurlijk.

Denk dat dat Italiaanse model van spelers verhuren uiteindelijk ook voor ons heel handig kan zijn.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 21 januari 2025 om 01:17:

Sevic schreef op 20 januari 2025 om 15:45:

Correcte aanname trouwens dat ik de 18 gepasseerd ben.

Deze punten zijn mij bekend. Uiteraard zit daar wat in, ik wil dan ook niet stellen dat de potentie van deze jongens onderkant JL is. Toch denk ik dat je alleen de grote talenten van dit niveau kunt pakken en ze een goede rol bij het eerste kunt geven. De anderen zouden ook op termijn best een rol voor de ploeg kunnen spelen, maar zou ik eerst de Blind/Vermaelen/Baas/Regeer-route laten lopen. Zeker verdedigende spelers zouden gewoon eerst een jaar bij een degradatiekandidaat van alle kanten ballen weg moeten halen alvorens in het eerste een rol te spelen. Tenzij je het talent van de Ligt ofzo hebt natuurlijk.

Denk dat dat Italiaanse model van spelers verhuren uiteindelijk ook voor ons heel handig kan zijn.

Met een registratiedatum ergens in 2017 en de overtuiging dat er geen wagonladingen 10-jarigen zijn die welbespraakt op een forum gaan zitten lullen over de verdedigende middenvelder van Jong Ajax leek me dit een vrij veilige aanname ;B

Zeker, jonge verdedigers een jaar verhuren zodat ze één seizoen meepikken op het hoogste niveau, maar wel aan de bak moeten, is vaak een goed idee. Ik noemde Vertonghen al: exact wat er bij hem gebeurd is. Maar zo zijn er meer. Dat was ook het idee met Gooijer natuurlijk, en het is bij Baas ook gebeurd. Dit doen we dus al wel regelmatig.

Wat het is met die Jong-teams: er zitten vaak 4, 5 talentvolle spelers in een goede lichting. 1-2 in een slechte lichting. Maar ook als je 4-5 goede talenten hebt, staan er dus 6 in die dat niveau uiteindelijk niet gaan ontstijgen. Ik vind het wel aan de TD en de overige staf om dat goed in te schatten en daar selectieplanning op te voeren. Het argument 'Jong Ajax staat 13e dus die spelers kunnen er niet veel van' is me dan veel te kort door de bocht.

Ik denk dat Alders, Faberski en Bounida nu al gewoon meekunnen bij Ajax 1, als back-up op hun positie. Er zijn er nog een paar die ik talentvol vind, maar er nog niet klaar voor zijn (Mokio, Jetten, Konadu, Steur). Maar in de loop van 2025 zijn ze dat hopelijk wel. Op hun posities zou ik dan niet zomaar dure aankopen doen.

+1/-0

De blessure van Alders valt blijkbaar mee want speelde gisteren gewoon mee. Daarmee vervalt m.i. het laatste argument om een nieuwe rechtback te halen.

Regeer voor een halfjaar en daarna naar het middenveld zie ik ook niet zitten. Henderson volgend jaar nog onder contract, vd Boomen vertrekt never nooit niet, Mannsverk, Fitz-Jim zou ik ook weleens op VM willen zien, Farioli zet Mokio daar ook neer. We hebben al zoveel spelers onder contract staan voor die positie.

+1/-0

Mike1976 schreef op 21 januari 2025 om 14:02:

De blessure van Alders valt blijkbaar mee want speelde gisteren gewoon mee. Daarmee vervalt m.i. het laatste argument om een nieuwe rechtback te halen.

Regeer voor een halfjaar en daarna naar het middenveld zie ik ook niet zitten. Henderson volgend jaar nog onder contract, vd Boomen vertrekt never nooit niet, Mannsverk, Fitz-Jim zou ik ook weleens op VM willen zien, Farioli zet Mokio daar ook neer. We hebben al zoveel spelers onder contract staan voor die positie.

Ik zou het niet zo zwartwit zien. Dat Regeer erbij komt na het vertrek van Rensch, zie ik niet als een letterlijke 1-op-1 vervanging dat Youri per se de nieuwe rechtsback wordt. En om het niet zien te zitten dat Regeer komend seizoen als middenvelder te gebruiken, vind ik vooruit op de zaken te lopen.

Als je Gaaei nu als eerste rechtsback gebruikt, dan is het fijn om Alders, Regeer en Ugwu in huis te hebben als alternatieven. Om ook Regeer als optie voor het middenveld te hebben. Klaassen valt de laatste tijd tegen en ook zijn we niet blij wanneer Branco invalt. Mannsverk is vaak geblesseerd en Tahirovic is volledig gepasseerd door Farioli. Henderson, Fitz-Jim en Taylor is nu ons middenveld. En eigenlijk hebben we momenteel niet iemand om blij van te worden om in te laten vallen ofzo. Ik denk dat Regeer er goed is om bij te hebben.

Mokio zou ik graag als linksback zien en niet zo zeer op het middenveld. Jetten en Mokio lijken mij twee interessante jongens om Hato's backups te worden de komende jaren (voor zolang Jorrel hier nog is).

Verder hoop ik dat we in de zomer afscheid nemen van Jordan, Branco en Davy. Ook als je iemand als Branco niet weg krijgt, heb je het in eigen hand wat betreft Davy en het zou zomaar zo kunnen zijn dat Jordan weer terugkeert naar Engeland.

+2/-0

De terugkeer van Regeer is de voor de hand liggende doch weinig verheffende zet van een TD die geen deal kan sluiten ook al zou zijn leven er vanaf hangen. Hij kan kennelijk op meerdere posities, maar is nergens een serieuze contender om in de basis te spelen. Vrij overbodig wat mij betreft, al is het gezien de redelijk bescheiden transfersom ook weer geen drama. Er zijn geruchten dat Farioli het niet in Youri zag zitten, nou als dat zo is dan moet je hem simpelweg niet halen, maar goed, journalisten zijn geen onfeilbare bron van waarheid.

Belangrijker vind ik de nieuwe linksbuiten. De tijd begint daar toch de dringen, buiten uiteraard dat die allang binnen had moeten zijn natuurlijk.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 21 januari 2025 om 19:29:

De terugkeer van Regeer is de voor de hand liggende doch weinig verheffende zet van een TD die geen deal kan sluiten ook al zou zijn leven er vanaf hangen. Hij kan kennelijk op meerdere posities, maar is nergens een serieuze contender om in de basis te spelen. Vrij overbodig wat mij betreft, al is het gezien de redelijk bescheiden transfersom ook weer geen drama. Er zijn geruchten dat Farioli het niet in Youri zag zitten, nou als dat zo is dan moet je hem simpelweg niet halen, maar goed, journalisten zijn geen onfeilbare bron van waarheid.

Belangrijker vind ik de nieuwe linksbuiten. De tijd begint daar toch de dringen, buiten uiteraard dat die allang binnen had moeten zijn natuurlijk.

En Regeer krijgt hij enkel in de schoot geworpen met dank aan de vorige TD, die "oplichter".

Deze blaaskaak kan helemaal niks.

+1/-0

Mike1976 schreef op 21 januari 2025 om 21:15:

ElSimao2 schreef op 21 januari 2025 om 19:29:

En Regeer krijgt hij enkel in de schoot geworpen met dank aan de vorige TD, die "oplichter".

Deze blaaskaak kan helemaal niks.

Ik heb de indruk dat bij onderhandelingen met clubs, spelers etc. vaak ook een relationele component, oftewel de gunfactor, meespeelt. Kroes krijgt daarin tot op heden niet veel gedaan. Met het gerucht dat Farioli ook het gesprek zou voeren met AS Roma vraag je je tevens af hoe goed die relatie is.

Bij mij heeft hij die gunfactor absoluut niet, naar mijn mening hoef je maar 1x naar dat hoofd te kijken om precies te zien wat voor figuur het is. Kan me voorstellen dat ik daarin niet de enige ben. Als je leest dat hij Moro wilde huren met optie tot koop voor 6M kan ik me voorstellen dat dat meteen kwaad bloed gezet heeft bij die Spanjaarden. Vergelijk het ermee dat als iemand op de stoep staan om jouw woning te kopen en 30.000 Euro biedt. Tenzij je in een afgebrande bezemkast of een garagebox woont denk ik dat je dusdanig beledigd bent dat je geen zin meer hebt om serieus verder te gaan.

Echter verdient de club niet beter. Deze man werd luidkeels toegejuichd in de ArenA, nou dan is dit wat je krijgt.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 175 pagina's: 1 2 3 4 ... 171 172 173 174 175

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.