Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.567
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: -
Forumreacties: 3.362
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 januari 2025 om 12:54:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 januari 2025 om 11:46:
Kroes heeft (met de scouting) een halfjaar de tijd gehad om te zoeken naar versterking, maar hier zitten we dan, een week na de competitiehervatting, met niets dan vage geruchten. Echt ongeschikt. Dat gelul om geld kan er bij mij nu niet meer in; Bergwijn werd op de valreep verkocht en er kwam niemand voor terug. Verder zie je dat een speler als Berghuis contractverlening krijgt en dat er niet wordt gezocht naar een creatieve middenvelder.
Wat zit hierachter?
Forumreacties: 3.253
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 18 januari 2025 om 13:13:
Kroes heeft (met de scouting) een halfjaar de tijd gehad om te zoeken naar versterking, maar hier zitten we dan, een week na de competitiehervatting, met niets dan vage geruchten. Echt ongeschikt. Dat gelul om geld kan er bij mij nu niet meer in; Bergwijn werd op de valreep verkocht en er kwam niemand voor terug. Verder zie je dat een speler als Berghuis contractverlening krijgt en dat er niet wordt gezocht naar een creatieve middenvelder.
Wat zit hierachter?
Incompetentie.
Overigens is het iedere keer feest onder de supporters als de vorige incompetente TD wordt ontslagen en (uiteindelijk) vervangen, maar vergeet men dat al de rest van de incompetente medewerkers gewoon lekker blijven zitten. Trainers, scouts, video-analisten etc.
Forumreacties: 2.821
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: Josip Šutalo
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 januari 2025 om 00:00:
Moro geblesseerd. https://www.vi.nl/nieuws/coach-valladolid-vreest-het-ergste-voor-ajax-target-raul-morolink
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 350
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 januari 2025 om 15:42:
Moro geblesseerd. https://www.vi.nl/nieuws/coach-valladolid-vreest-het-ergste-voor-ajax-target-raul-morolink
Was ie laatst ook niet al geblesseerd? Wat toen al gauw minder ernstig bleek te zijn dan in eerste instantie gedacht. Gaat lekker zo, met die Moro.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 januari 2025, 17:13:21.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.724
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 januari 2025 om 15:46:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 januari 2025 om 15:42:
Was ie laatst ook niet al geblesseerd? Wat toen al gauw minder ernstig bleek te zijn dan in eerste instantie gedacht. Gaat lekker zo, met die Moro.
Klopt, maar deze keer is het menens. Verder denk ik dat hij ook zonder die blessure niet gehaald was. Ik heb nu echt nul vertrouwen in Kroes.
---
Als ik PSV weer zo zie prutsen... Pff, met wat versterking zou het zomaar kunnen... toch?
Forumreacties: 3.362
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 januari 2025 om 13:22:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 18 januari 2025 om 13:13:
Wat zit hierachter?
Incompetentie.
Overigens is het iedere keer feest onder de supporters als de vorige incompetente TD wordt ontslagen en (uiteindelijk) vervangen, maar vergeet men dat al de rest van de incompetente medewerkers gewoon lekker blijven zitten. Trainers, scouts, video-analisten etc.
Hoe weten we dat al die andere medewerkers incompetent zijn?
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 januari 2025 om 10:03:
Ik weet soms echt niet wat ik lees. Kroes schijnt volgens het AD samen met Beuker en Farioli 'naarstig op zoek' te zijn naar een snelle vleugelspeler met diepgang die zowel links- als rechtsbuiten kan spelen.
Zouden ze al naar het eigen personeelsbestand gekeken hebben?
Mijn hemel zeg.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 januari 2025 om 10:56:
Ik weet soms echt niet wat ik lees. Kroes schijnt volgens het AD samen met Beuker en Farioli 'naarstig op zoek' te zijn naar een snelle vleugelspeler met diepgang die zowel links- als rechtsbuiten kan spelen.
Mijn hemel zeg.
Ik vind het vooral heel amateuristisch dat hij volgens de berichtgeving nog aan het zoeken is. Forbs zou naar mijn mening ook de meest gunstige optie zijn maar ik kan het hem vergeven als Kroes hem te slecht vindt. In dat geval heeft hij echter maanden de tijd gehad om vervangers te identificeren, contacten te leggen met de spelers / clubs en dan zou die deal al rond moeten zijn.
Hij wordt nog enigszins gered door het feit dat we het doel van de 2e / 3e plaats tot op heden bereiken, maar als je zijn werk bekijkt zou ontslag de enige juiste conclusie zijn.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 januari 2025 om 12:50:
Mijn hemel zeg.
Ik vind het vooral heel amateuristisch dat hij volgens de berichtgeving nog aan het zoeken is. Forbs zou naar mijn mening ook de meest gunstige optie zijn maar ik kan het hem vergeven als Kroes hem te slecht vindt. In dat geval heeft hij echter maanden de tijd gehad om vervangers te identificeren, contacten te leggen met de spelers / clubs en dan zou die deal al rond moeten zijn.
Hij wordt nog enigszins gered door het feit dat we het doel van de 2e / 3e plaats tot op heden bereiken, maar als je zijn werk bekijkt zou ontslag de enige juiste conclusie zijn.
Het enige wat ik me kan indenken is dat men wel heeft geprobeerd om Forbs terug te halen, maar dat Wolves weigert mee te werken of zo. Kan het me nauwelijks voorstellen, gezien zijn speeltijd daar, maar goed, het zou kunnen dat ze 'm als back-up willen houden. Dan houdt het op natuurlijk.
Als dat niet het geval is, vind ik het handelen van Kroes inderdaad echt beneden alle peil. Je zit nu in de voorlaatste week van januari nog steeds met dezelfde ongebalanceerde selectie. Als Godts er straks geblesseerd afgaat heb je een acuut probleem.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 350
Reg.: 14 mei 2024
Ik zou in ieder geval Kaplan niet laten vertrekken. We staan er goed voor op de ranking en om deze plek te behouden zullen we ook hem nodig hebben dit seizoen. Hou aub rekening met blessures en schorsingen. Alleen spelers waarvan je weet dat ze te weinig toevoegen (op overbezette posities), kun je van de hand doen. Nu ook Wijndal geblesseerd is, kun je niet met Hato gaan schuiven als er wat met Baas gebeurt.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 januari 2025 om 13:09:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 januari 2025 om 12:50:
Mijn hemel zeg.
Het enige wat ik me kan indenken is dat men wel heeft geprobeerd om Forbs terug te halen, maar dat Wolves weigert mee te werken of zo. Kan het me nauwelijks voorstellen, gezien zijn speeltijd daar, maar goed, het zou kunnen dat ze 'm als back-up willen houden. Dan houdt het op natuurlijk.
Als dat niet het geval is, vind ik het handelen van Kroes inderdaad echt beneden alle peil. Je zit nu in de voorlaatste week van januari nog steeds met dezelfde ongebalanceerde selectie. Als Godts er straks geblesseerd afgaat heb je een acuut probleem.
Wolves heeft ook een bepaald bedrag betaald om Forbs te mogen huren en ik denk niet dat Kroes zin heeft om daarvan een deel weer terug te gaan vorderen. Wolves zal hem niet 'gratis' terugsturen, lijkt mij. Het salaris van Forbs is laag genoeg dat ze hem vast in orde vinden als backup.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.248
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: Jordan Henderson
Best wel interessant vraagstuk tussen in hoeverre we willen bezuinigen en een zware bezetting op posities willen hebben.
Voor Gaaei zou ik denk ik toch geen vervanger halen. Wat betreft de competitie spelen we niet meer midweeks. Dan hangt het er echt vanaf hoe het Europees gaat of we dus nog meerdere duels per week krijgen. Ik denk dat we het dan toch maar moeten doen met Gaaei en daarachter Ugwu, Alders, evt. Hlynsson en anderen.
Voor Kaplan zou een bod liggen van bijna €10M. Zou dat denk ik toch maar doen. Goede speler, geloof er zelf ook in maar als ie zo weinig aan bod komt heeft niemand er wat aan. Met Rugani hebben we een uitstekende cv als reserve.
Op linksbuiten moet er wel wat bij. Leuk dat Akpom scoort, maar die heeft daar nog steeds niet zoveel te zoeken natuurlijk. Hopelijk kunnen we hem nog verkopen, al zal dat wel niet.
Vd Boomen, Rasmussen en al dat soort figuren zouden weg moeten, maar ik denk niet dat dat gaat lukken helaas.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 januari 2025 om 21:02:
Van mij hoeft Forbes niet terug te komen, wat hij heeft laten zien is Ajax onwaardig, is echt een blind paard.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 januari 2025 om 23:27:
Best wel interessant vraagstuk tussen in hoeverre we willen bezuinigen en een zware bezetting op posities willen hebben.
Voor Gaaei zou ik denk ik toch geen vervanger halen. Wat betreft de competitie spelen we niet meer midweeks. Dan hangt het er echt vanaf hoe het Europees gaat of we dus nog meerdere duels per week krijgen. Ik denk dat we het dan toch maar moeten doen met Gaaei en daarachter Ugwu, Alders, evt. Hlynsson en anderen.
Voor Kaplan zou een bod liggen van bijna €10M. Zou dat denk ik toch maar doen. Goede speler, geloof er zelf ook in maar als ie zo weinig aan bod komt heeft niemand er wat aan. Met Rugani hebben we een uitstekende cv als reserve.
Op linksbuiten moet er wel wat bij. Leuk dat Akpom scoort, maar die heeft daar nog steeds niet zoveel te zoeken natuurlijk. Hopelijk kunnen we hem nog verkopen, al zal dat wel niet.
Vd Boomen, Rasmussen en al dat soort figuren zouden weg moeten, maar ik denk niet dat dat gaat lukken helaas.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 januari 2025 om 09:10:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 januari 2025 om 23:27:
Kaplan zou ik nu nog niet verkopen, denk ik. Rugani is over 5 maanden vertrokken, wat inhoudt dat je dan twee centrale verdedigers moet gaan kopen. Ik denk dat je eerder moet kijken naar de ontwikkeling van Janse. Mocht die zich goed genoeg ontwikkelen om bij het eerste te komen, kun je de verkoop van Kaplan wel overwegen.
Belangrijk vind ik ook wat er met Hato gaat gebeuren. Ik verwacht dat er clubs voor hem gaan komen deze zomer. Het zou niet onlogisch zijn om op een gigabod in te gaan en vervolgens Baas naar linksback te schuiven. Overigens is Wijndal er ook nog en komt Sosa weer terug, dus bij een verkoop van Hato ga je sowieso de markt niet op onder de huidige omstandigheden, lijkt me.
Over linksbuiten gaat het veel, maar zoals ik hierboven al uitleg vind ik elke aankoop daar eigenlijk kapitaalvernietiging, m.u.v. het terughalen van Forbs. Als dat niet kan, zou ik Faberski als noodoplossing gebruiken tot de zomer (niet ideaal, maar beter dan Akpom, om de reden die jij al schetst).
Over Van den Boomen en Rasmussen zijn we het allemaal wel eens, denk ik. Maar daar gaan echt geen clubs voor komen. Die zitten gewoon hun contract uit. Zeker Rasmussen, die 8 ton verdient (blijf me hierover verbazen). Akpom hoort wat mij betreft trouwens ook in het rijtje, maar daar zou ik nog wel een koper voor verwachten. Eén of andere Britse laagvlieger met gebrek aan scorend vermogen of zo. Zul je zien dat Kroes daar weer voor gaat liggen omdat Akpom 'nodig is'.
In 2025/2026 moet je Ramaj als doelman hebben, met o.a. Gaaei, Sutalo, Kaplan, Hato en Baas als je verdedigers. Dan kan je kijken wie de tweede rechtsback wordt (ga je voor Alders?) en nog een linksbenige verdediger (Janse allicht, of Mokio). Idealiter neem je afscheid van Wijndal, tevens de momenteel verhuurde spelers en Rugani gaat weer terug naar Italië. Je kunt moeilijk Rugani aantrekken zolang we Sutalo hebben. Hij zou niet misstaan als Sutalo in de zomer wordt verkocht, maar dat mag enkel gebeuren omdat Josip het zodanig goed doet dat een club bakken met geld voor hem over heeft.
Dit is een aanloopje naar de woorden: Kaplan nu verkopen is wanbeleid. Hij was enorm goed voor ons exact een jaar geleden. Dat hij dat momenteel niet is, kan hij weinig aan doen aangezien Farioli hem blijft passeren. Gooi talent niet zomaar weg!
P.S. Pasveer en/of Gorter kan eventueel tweede of derde doelman zijn komend seizoen, maar het gaat me vooral om Ramaj; dat hij moet blijven. Overigens vergat ik een backup voor Sutalo in de eerste alinea te benoemen, maar dat kan Verschuren, Ugwu of Bouwman worden natuurlijk. Genoeg talentjes op deze positie! Maak daar alsjeblieft gebruik van. Ook geloof ik in Jetten als onze toekomstige linksback.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 januari 2025, 15:05:14.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.