Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 01 november 2022 om 07:21:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 november 2022 om 00:17:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 31 oktober 2022 om 23:14:

Bij Martinez zag je direct een aantal kwaliteiten. Kwaliteiten die bij een aantal van de meest recente aankopen totaal ontbreken. Dus ja het is wel degelijk een verschil. Dat Martinez na wat langere tijd wat rustiger is geworden en beter wist waar hij de bal kwijt moest is een feit. Maar zijn techniek was vanaf dag 1 al goed. En met zijn strijdlust en inzicht was niks mis.

Met andere woorden: het begint bij het basisniveau. Dat ligt bij zo'n speler velen malen hoger vergeleken met een Bassey bijvoorbeeld. Want Bassey gaat nooit een geweldige voetballer worden. Hij zal nooit moeiteloos onder de druk uitspelen. Of zo wendbaar worden als Martinez of snelheid op de eerste meters. NOOIT. Daarnaast verwacht ik ook niet dat hij straks positioneel ineens alles gaat oplossen. Nee... dat zit er niet in.

Hij zal hoogstens wat vaker bepaalde situaties gaan herkennen en minder grote blunders maken. Vooral leren waar hij goed en slecht in is. Het gaat echt geen totaal andere speler worden.

Grillitsch, Conceicao dat is toch allemaal niet bijzonder... zij gaan het verschil niet maken voor Ajax.

Van Wijndal had ik iets meer verwacht in de zin dat hij bij AZ veel meer initiatief nam aan de bal en continu bleef opkomen. Dat hij verdedigend geen uitblinker was is geen verrassing. Toch valt hij tot op heden zwaar tegen. Hij speelt als een onzeker, bang hertje. Je vraagt jezelf af hoe hij ooit de aanvoerdersband heeft mogen dragen bij AZ? Echt bizar.

Bergwijn begon goed... nu ze als team slechter zijn gaan spelen deelt hij mee in de malaise. In mijn optiek zou hij op Eredivisieniveau wekelijks het verschil moeten maken. Hij denkt er toch vaak wat makkelijk over. Daarnaast wat beperkt in zijn acties.

Kaplan is totaal onbekend voor mij. 10 miljoen is wel een fors bedrag voor een back-up centrumverdediger.

Brobbey zie ik als goede aankoop. Want een aanspeelpunt die goals kan maken en ook snelheid heeft is niet zo makkelijk te vinden. Het is alleen jammer dat je niet elke wedstrijd 90 minuten lang op hem kan bouwen.

Ocampos > totaal ongeschikt.
Lucca > totaal ongeschikt.

En van Sanchez worden we ook niet vrolijk. Hij moet alles compenseren met hard werken en dat zegt eigenlijk genoeg. Had beter voor Feyenoord kunnen kiezen.



Ja, die Sanchez gaat hem ook niet worden. Verder behoorlijk eens met je analyses, buiten dat ik de spelers meer groeiruimte toedicht dan jij. Zo'n Bassey zal voetballend nooit een Blind worden, maar als hij en zijn teamgenoten ervoor zorgen dat hij zoveel mogelijk in zijn kracht komt kan het zeker nog wel wat worden.

En daarnaast, Martinez werd in zijn eerste jaar vooral als VM gebruikt en kon ie er volgens velen niks van. In het begin van het seizoen 2020/2021 begon ie vaak op de bank en mocht ie soms invallen op diverse posities. Even eerlijk, had jij in die eerste anderhalf jaar voorspeld dat Martinez zou uitgroeien tot de defensieve steunpilaar van Manchester waar zelfs clubiconen lyrisch over zijn?



11 augustus 2019
Vergeten ze even een topic aan te maken over de beste aankoop van deze zomer. Speelt moeiteloos mee in balbezit en verliest de bal zelden. Hij is totaal niet bang in de duels. Vliegt erin, soms met te veel risico.

Ik zie meer in een linksback in hem. Ik vind hem beter dan Tagliafico. Laatstgenoemde brengt aanvallend te weinig voor mij. Staat ook niet open met zijn lichaam waardoor hij niet anders kan dan breed of terug te spelen. Martinez zie je zelfs naar voren dribbelen als centrumverdediger. Waarbij hij zichzelf af en toe overschat. En in de duels neemt hij net zoals Tagliafico onnodig veel risico. Als hij kan leren om wat rustiger te worden heb je echt een prima speler.

Door de lucht vind ik hem kwetsbaar in het centrum. Dat gaat op CL niveau niet makkelijk worden. Hopelijk kan hij tactisch wat leren van Daley Blind. Toch is hij voor 7 miljoen een koopje. Zeker als je het afzet tegen de gigantische miskoop Magallan. Of Bande om maar wat te noemen.

20 augustus 2019
2 positieve punten van de wedstrijd tegen Apoel. Een aantal voetballende oplossingen bij Martinez. Van een hoog niveau. Rustig blijven, balletje controleren of juist even aanzetten naar voren met de bal om onder de druk uit te komen.

Alleen de duels blijven lastig. Hij moet compenseren door hoog te springen en dat gaat weleens fout. Dat kan je zo rood opleveren.

17 september 2019
Geweldig gespeeld in balbezit vanavond. Fraaie openingen door de lucht die allemaal op maat waren, goed overzicht. In de kleine ruimte kwam hij er ook telkens uit. Sinds hij hier speelt heeft hij nog geen 1x een slechte indruk achtergelaten.
-------------------------------------------------------------------------------------


Zo een aantal reacties van mij in het begin. Waar de vraagtekens zaten (bijv. lengte/fysiek om in het centrum te spelen) heeft hij door ervaring op te doen flinke progressie geboekt. Want in het begin was hij nog heel wild in de duels. Het alles of niets zoals Tagliafico dat eigenlijk zijn hele Ajax periode heeft gehad. Martinez werd hier steeds slimmer in. Goede timing, handigheidjes in de duels om het gebrek aan fysiek te compenseren. Onder andere door net even een tegenstander uit balans te brengen met een duwtje.

Hij springt ook hoog voor een kleine speler en is nooit bang om zijn hoofd erin te gooien. Zelfs niet als hij hierdoor risico's loopt om zichzelf te blesseren. Echt een verdediger.

Maar zoals je leest zat het er qua voetbal direct in. Dit werd niet alleen door mij opgemerkt. Veel mensen waren vrij snel positief over hem. En terecht. Ik heb destijds volgens mij geen uitspraken gedaan over zijn plafond. Het was in ieder geval wel duidelijk dat ik hem als versterking zag voor Ajax.



Vooral reacties na zijn eerste wedstrijden, waarin velen positief waren. Maar goed, laten we zeggen dat jij het goed zag, feit blijft dan nog steeds dat ie een half seizoen (eerste helft 2020/2021) bankzitter / invaller was en veel mensen negatief waren. Ondanks dat issie alsnog helemaal geslaagd en laat ie het nu op een hoger niveau zijn. Dat zou een Bassey ook kunnen als ie zijn tekortkomingen weet te managen, vond hem vandaag ook niet slecht. Net als een Kudus die heel vorig jaar zeer wisselvallig was.

Punt is dat ik het wat te opportunistisch vind om spelers na een wedstrijd of 10 / 15 af te schrijven. Tenzij je het overigens over Sanchez hebt, die kan er helemaal niks van. Vandaag ook weer dramatisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 01 november 2022 om 08:28:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 oktober 2022 om 21:22:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 31 oktober 2022 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 oktober 2022 om 20:28:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 31 oktober 2022 om 19:42:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 oktober 2022 om 18:37:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 31 oktober 2022 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 31 oktober 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 31 oktober 2022 om 11:32:

Het kan snel omslaan hier, na de tranferperiode was het meerendeel wel down met H2 en nu ligt het allemaal aan hun.
Er is inderdaad veel te veel geld uitgegeven aan spelers, dat zal ook geevalueerd worden door deze en gene.
Van mij hoeven ze nog niet weg, pas wanneer ze weer veels te veel geld uitgeven aan spelers.
Ik vind alleen Ocampos niets toevoegen, de rest geef ik nog wat tijd om zich aan te passen..



Verschil is alleen dat het niet ons werk is en wij hier niet fulltime mee bezig zijn. Ik kan niet over anderen spreken, maar ik kijk zelf alleen Ajax plus de topwedstrijden in de Champions League. Een wedstrijd van Sevilla of Rangers sla ik al snel over, daarnaast beschik ik niet tot alle informatie die een H2 wel zou hebben. Dus je mag toch meer verwachten van de 100 miljoen die er is uitgegeven.

Wanneer er bijvoorbeeld 23 of 31 miljoen betaald wordt voor een speler mag je verwachten dat zij genoeg toe voegen aan het team. Als je kijkt in het verleden naar andere grote aankopen die geslaagd zijn (Suarez, Huntelaar, Ziyech, Tadic) die presteerde allemaal gelijk.

Wie van de aankopen vind jij nou echt iets toevoegen? Ik denk dat als je Tadic alle wedstrijden op links had laten spelen, hij het niet minder had gedaan dan Bergwijn.



Wat H2 werd meegegeven is dat ze boven verwachting de hoofdprijs er uit haalde met de verkoop van een paar spelers die Overmars in zijn functie heeft gehaald. Vervolgens worden er een x aantal spelers voor teruggehaald die in de verste verte niet van toegevoegde waarde blijken te zijn.

Wat Conceicao en Bergwijn aangaat kun je nog mee voor de dag komen. Kaplan is vooralsnog een vraagteken? maar voor de rest lijkt het mij onverstandig om Hamstra nogmaals een zak van 100 miljoen euro mee te geven om volgende versterkingen te halen. Als je ziet wat er is neergezet op het veld hoeven we dit gedeelte wat mij betreft verder ook niet meer te evolueren.

Kan ik alleen maar hopen dat er leden zijn die met de eerst volgende ledenvergadering aangeven waar het absurd fout is gegaan.



Veel spelers kun je denk ik nog niet helemaal beoordelen. Zo'n Martinez, die nu furore maakt bij ManU, zat hier in zn eerste jaren ook vaak op de bank.


Waarschijnlijk heb je geen goed geheugen. Martinez werd in zijn eerste jaar samen met Alvarez als een dubbele pivot gebruikt. Geen succes, naderhand belandde Martinez op de bank.... Pas het tweede jaar zag TH het helder licht en de oplossing, om Martinez LCV te zetten.....



In zijn tweede jaar heeft Lisandro wel degelijk een periode vrij veel gebankt.

Mijn punt is echter dat niet iedere speler die uiteindelijk slaagt er meteen in zn eerste maanden staat. Om zodoende nu al nieuwe spelers af te serveren en als miskoop te betitelen is mij te kort door de bocht.


Onzin verhaal, Lisandro speelde 41, 42 en 37 wedstrijden op rij in drie jaar Ajax, wel bij de les blijven..... En ja kijk transfermarkt maar na, lieg geen wedstrijd....



Kijk het zelf maar na, eind 2020 / begin 2021 staat er toch een aantal keer "on the bench" achter zn naam:

https://www.transfermarkt.com/lisandro-martinez/leistungsdatendetails/spieler/480762/plus/0?saison=2020&verein=&liga=&wettbewerb=NL1&pos=&trainer_id=link


Je hebt gelijk ik haalde Alvarez en Martinez door elkaar. Bedankt voor je uitleg.



No worries!

Vandaag wel weer drama, die Alvarez.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 08 november 2022 om 23:48:

Overmars wordt gemist, die deed het kennelijk niet zo verkeerd blijkt maar eens te meer...


Denk meer dat Ten Hag gemist wordt, die had meer vat op het team dan Schreuder nu.

 

+4/-0

Misschien toch maar eens een lijntje uitgooien naar Arnesen, al dan niet op interim basis?

Ik zeg niet dat Arnesen de oplossing van het probleem is, maar het is wel een ervaren man, die zowel kan pleasen als duidelijke beslissingen maken. Wellicht kan hij weer wat structuur aanbrengen en al die zaakwaarnemers er weer uitmieteren. Dat geklooi met 2 halve garen op technische afdeling kan echt niet meer.

 

+2/-0

Voor dat het seizoen begon had ik hier een discussie over het belang van een grote selectie. Ik beargumenteerde dat een selectie van 19 á 20 spelers eigenlijk groot genoeg is en dat alle posities dubbel bezet overdreven is. Want in de praktijk blijkt dat zelfs de teams die bijna het gehele jaar door een dubbel wekelijks programma hebben niet meer spelers regulier gebruiken.

We zijn nu bijna halverwege het seizoen. Als we nu kijken naar het aantal speelminuten bij Ajax dan valt op dat we een kern hebben van slechts 15 spelers (1 doelman, 6 verdedigers, 8 middenvelders/aanvallers) en dat de meerwaarde van de andere 11 officiële eerste elftal spelers nihil is. Sterker nog, de meeste reservespelers uit die groep zijn overbodig, spelen nooit of enkel bij Jong Ajax. Hier het overzicht:

Jurriën Timber 1.846
Remko Pasveer 1.800
Dusan Tadic 1.725
Steven Bergwijn 1.675
Calvin Bassey 1.604
Edson Álvarez 1.519
Daley Blind 1.441
Steven Berghuis 1.428
Kenneth Taylor 1.294
Devyne Rensch 1.235
Mohammed Kudus 984
Brian Brobbey 949
Davy Klaassen 894
Jorge Sanchez 652
Owen Wijndal 550

Florian Grillitsch 223
Lucas Ocampos 107
Francisco Conceição 99
Youri Baas 98
Jay Gorter 90
Lorenzo Lucca 83
Lisandro Magallán 23
Maarten Stekelenburg 0
Ahmetcan Kaplan 0
Youri Regeer 0
Kik Pierie 0

Als we kritisch, maar ook realistisch gaan kijken naar de tweede groep dan zullen we allereerst natuurlijk wel een reservedoelman moeten hebben. Dus Gorter (>Stekelenburg) tellen we mee.

In de verdediging hebben Baas en Magallán een paar korte invalbeurten gehad, maar was dat eigenlijk helemaal niet nodig. Als beide spelers verhuurd of verkocht waren hadden we ze niet gemist. Evenals Pierie die enkel in Jong Ajax speelt. Kaplan is tot nu toe geblesseerd geweest en die zou fit wellicht een concurrent zijn in Ajax 1, dus die zal ik dan wel meetellen.

Dan Grillitsch, 223 minuten is ook niet om over naar huis te schrijven, maar hij heeft wel vaak mogen invallen. Ik tel hem mee voor de goede orde. Regeer heeft nog geen minuut gespeeld dus die tel ik uiteraard niet mee (oordeel niet over kwaliteit).

Ocampos lijkt geen rol te spelen in de plannen van Schreuder (gezien de voorgeschiedenis in augustus, potentiële aankoop van €20M!!!, opmerkelijk), echter is aangegeven dat Conceição meer minuten gaat maken. Dus laatstgenoemde tel ik mee. Evenals Lucca die als pinchhitter waardevol begint te worden.

Dus dat maakt onder deze trainer de volgende jongens overbodig: Stekelenburg, Magallán, Pierie, Baas, Regeer, Ocampos. En de conclusie is daarbij dat met 20 spelers (2 keepers, 7 verdedigers, 11 middenvelders/aanvallers) het prima te redden is en dat zelfs dan sommige spelers aan weinig minuten komen.

Voor de toekomst lijkt mij het dan ook gezond om bij het samenstellen van de selectie uit te gaan van 18 tot 20 spelers en zeker niet meer.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 13 november 2022 om 11:25:

Voor dat het seizoen begon had ik hier een discussie over het belang van een grote selectie. Ik beargumenteerde dat een selectie van 19 á 20 spelers eigenlijk groot genoeg is en dat alle posities dubbel bezet overdreven is. Want in de praktijk blijkt dat zelfs de teams die bijna het gehele jaar door een dubbel wekelijks programma hebben niet meer spelers regulier gebruiken.

We zijn nu bijna halverwege het seizoen. Als we nu kijken naar het aantal speelminuten bij Ajax dan valt op dat we een kern hebben van slechts 15 spelers (1 doelman, 6 verdedigers, 8 middenvelders/aanvallers) en dat de meerwaarde van de andere 11 officiële eerste elftal spelers nihil is. Sterker nog, de meeste reservespelers uit die groep zijn overbodig, spelen nooit of enkel bij Jong Ajax. Hier het overzicht:

Jurriën Timber 1.846
Remko Pasveer 1.800
Dusan Tadic 1.725
Steven Bergwijn 1.675
Calvin Bassey 1.604
Edson Álvarez 1.519
Daley Blind 1.441
Steven Berghuis 1.428
Kenneth Taylor 1.294
Devyne Rensch 1.235
Mohammed Kudus 984
Brian Brobbey 949
Davy Klaassen 894
Jorge Sanchez 652
Owen Wijndal 550

Florian Grillitsch 223
Lucas Ocampos 107
Francisco Conceição 99
Youri Baas 98
Jay Gorter 90
Lorenzo Lucca 83
Lisandro Magallán 23
Maarten Stekelenburg 0
Ahmetcan Kaplan 0
Youri Regeer 0
Kik Pierie 0

Als we kritisch, maar ook realistisch gaan kijken naar de tweede groep dan zullen we allereerst natuurlijk wel een reservedoelman moeten hebben. Dus Gorter (>Stekelenburg) tellen we mee.

In de verdediging hebben Baas en Magallán een paar korte invalbeurten gehad, maar was dat eigenlijk helemaal niet nodig. Als beide spelers verhuurd of verkocht waren hadden we ze niet gemist. Evenals Pierie die enkel in Jong Ajax speelt. Kaplan is tot nu toe geblesseerd geweest en die zou fit wellicht een concurrent zijn in Ajax 1, dus die zal ik dan wel meetellen.

Dan Grillitsch, 223 minuten is ook niet om over naar huis te schrijven, maar hij heeft wel vaak mogen invallen. Ik tel hem mee voor de goede orde. Regeer heeft nog geen minuut gespeeld dus die tel ik uiteraard niet mee (oordeel niet over kwaliteit).

Ocampos lijkt geen rol te spelen in de plannen van Schreuder (gezien de voorgeschiedenis in augustus, potentiële aankoop van €20M!!!, opmerkelijk), echter is aangegeven dat Conceição meer minuten gaat maken. Dus laatstgenoemde tel ik mee. Evenals Lucca die als pinchhitter waardevol begint te worden.

Dus dat maakt onder deze trainer de volgende jongens overbodig: Stekelenburg, Magallán, Pierie, Baas, Regeer, Ocampos. En de conclusie is daarbij dat met 20 spelers (2 keepers, 7 verdedigers, 11 middenvelders/aanvallers) het prima te redden is en dat zelfs dan sommige spelers aan weinig minuten komen.

Voor de toekomst lijkt mij het dan ook gezond om bij het samenstellen van de selectie uit te gaan van 18 tot 20 spelers en zeker niet meer.



Ja klopt, selectie is veel te groot. Hierdoor krijg je ook dat de trainer telkens meent 5 keer te MOETEN wisselen. Wat een onzin toch.

Heb je net de tegenstander aan het wankelen, volgen er weer twee zinloze wissels die alle ritme weer voor minuten lang doen stokken.

Ajax moet gewoon de posities die bezet worden door dubieuze aankopen invullen door eigen jeugdspelers.

Dus als Sanchez faalt en Rensch is geblesseerd: Regeer daar neerzetten. Youri zag er veelbelovend uit toen Ten Hag hem als rechtsback liet debuteren. Dus ik snap er niets van dat hij daar nooit meer speelt. Hij wil zelf daar niet spelen? Dan ook niet als middenvelder in Jong Ajax minuten geven. De trainer bepaalt waar hij speelt.

Een Grillitsch, wat voegt hij nou toe? Hij werd hier door sommigen aangekondigd als een soort Modric die onder de radar was gebleven. In de praktijk is hij niets beter dan Marten de Roon. Echt triest. Al die minuten die hij heeft gemaakt had je aan Fitz Jim moeten geven. Of voor mijn part al aan Vos.
Ocampos hetzelfde verhaal.

Dan Lucca. Die jongen doet wat hij kan, is een lange dweil die kan koppen. Hij heeft echter totaal maar dan ook totaal niets te maken met waar Ajax altijd voor stond. Hoezo lange ballen spelen op een soort van jonge uitvoering van Luuk de Jong? Lijkt wel of Frank en Orlando terug zijn. Dat levert nooit iets op. En ja, dan kopt hij er af en toe een balletje in....daar kunnen we toch niet op verder bouwen? Wat is dit voor onzin?

Het is echt gruwelijk hoe Schreuder niet bij Ajax past. Een grotere mismatch hebben we zelden gezien.

Hij managed ook de hele selectie volkomen verkeerd. Je kunt best wel Daley, Dusan en Davy zich heel belangrijk laten blijven voelen zonder dat ze alles spelen. Dan moet je echter wel straight en empatisch zijn. En niets naar buiten lekken. En niet zaakwaarnemers de macht geven.

 

+1/-0

Kale & Kokkie weer over Ajax:
https://www.youtube.com/watch?v=TmsFyR7oJ1Qlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wederom rake woorden van deze twee.

 

+1/-0

Even een vraagje, want ik weet niet zoveel over de financiële huishouding van Ajax als sommigen van jullie. Stel dat we deze winter weer 60 miljoen aan spelers uitgeven en we worden toch uiteindelijk maar derde, komen we dan in de financiële problemen???

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 18 november 2022 om 10:59:

Even een vraagje, want ik weet niet zoveel over de financiële huishouding van Ajax als sommigen van jullie. Stel dat we deze winter weer 60 miljoen aan spelers uitgeven en we worden toch uiteindelijk maar derde, komen we dan in de financiële problemen???


Geen idee, des te meer reden om eigen jeugd een kans te geven met een beperkt aantal aankopen. Ajax is zo deprimerend de laatste tijd; ik verwacht geen enkel sportieve succes op de termijn. Ik wil gewoon het huishouden weer op orde zien komen.

 

+1/-0

Yep.

Het komt er wat mij betreft op neer dat sinds het vertrek van Overmars februari 2022, Edwin van der Sar beroerd gehandeld heeft. Door ondermeer iedereen onder zich af te laten wijken van de visie van Cruijff. Ook de naam van RvC lid voetbalzaken, Danny Blind, mag hierbij genoemd worden vanwege zijn kennis en voetbal ervaring. De visie van Cruijff was voor een deel als volgt;

1. Jeugd 'individueel' goed opleiden en inpassen in Ajax 1
2. Bestaande speler Ajax1 + jeugdspelers elftal formeren. Mocht het elftal hierbij nog niet waardig genoeg zijn om op oorlogspad te gaan? hetzij door te weinig ervaring, hetzij doordat er een paar kwaliteiten ontbreken waardoor het elftal nog niet uitgebalanceerd is, overgaan tot gerichtte aankopen om het geheel alsnog te completeren.

Het klinkt logich maar hiervoor is visie nodig. Bovendien vergt het een zekere mate van dicipline en gezond verstand. Het tegenovergestelde heeft helaas plaatsgevonden door roekeloos 105 miljoen euro aan te kopen waarvam 70% niet bij de selectie past om tal van redenen. Vervolgens boekt Ajax teleurstellende resultaten. Word het spel met de beste en duurste selectie van de Eredivisie maand na maand slechter en slechter. Geen stijgende lijn, des te meer geschuif met een groeiende onvrede bij supporters en spelers. Daarbij liep het dermate uit de hand dat de afstand tussen de coach en een aantal spelers groter is dan ooit te voren.

GEVAAR;

Edwin van der Sar en Alfred Schreuder zien dit totaal anders. Zo word er gemeld dat er een zestal spelers vertrokken zijn. Hebben ze meer tijd nodig. En zitten er rotte appels tussen de selectie waarom het niet loopt. Het zou mede de slechte resultaten verklaren.

Met de gegane zaken en conclusies die zij er aan verbinden hebben we na mijn idee te maken met een stel lotgenoten onder elkaar, die niet alleen van de visie Cruijff zijn afgeweken. Daar ook niet over praten maar vooral bezig zijn om hun eigen bodemloze sturing aan het proces te redden door de komende winterstop over te gaan tot impulsaankopen.

Hierbij kan mogelijk nogmaals 100 miljoen worden verdampt want de tamdem plus H2 zijn de zelfden die over het aankoopbeleid van de afgelopen zomer gingen. Zij hebben het verzorgd. Nou ja verzorgd? Eerder flink verpest als je het mij vraagt. Vandaar dat ik de term lotgenoten aanhaal. Ze zitten namelijk door de onstandigheid in het zelfde pakket waarbij de RvC ze hun gang laat gaan. Een ideale voedingsbodem waaruit gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

====================

Tot slot nog effe dit. Ondanks dat ik het een schande vind dat bovengenoemde personen het niet voor elkaar krijgen om hetgeen op de rit te krijgen. Aangaande de duurste selectie van de Benelux en omstreken, ze in een eigen excusus zijn geloven en bijborend koopgedrag als de oplossing zien? Word het alleen maar teleurstellender als je meekrijgt dat meer dan 1000 sportverenigingen het zwaar hebben vanwege de inflatie en torenhoge energieprijzen. Mogelijk dat komende maand een kwart van de verenigingen hun deuren moeten sluiten. Als ik dit vermeem. Krijg ik nog meer de pest aan de tandem Sar - Schreuder.

Het zou niet mogen gebeuren maar helaas is hun koers goedgekeurd door de RvC waarbij haast geen noodzaak is. Wat mij betreft word er door hun niks meer aangekocht want het zag er toch al niet uit. Geen redding meer mogelijk behalve dat Sar en Schreuder maar moeten roeien met de riemen die ze zelf hebben gecreerd. Hun aankoopbeleid, hun plan. Succes ermee.

Spendeer daarentegen liever een deel van het geld aan sportverenigingen die het zwaar hebben. Speciaal voor gezinnen met kinderen. Schenk ze een kerstpakket. Het zal meer dan welkom zijn in de vorm dat kinderen het eerste kwartaal van het jaar gratis kunnen blijven sporten. Doe er een mooie foto van Johan Cruijff bij met de tekst; 'Veel sportplezier en een gelukkig nieuwjaar'.

Over Edwin en Alfred hoeven we ons verder geen zorgen te maken. Die zitten er ten alle tijden warm bij. Zo lang zij maar het geld van Ajax niet meer mogen gebruiken om hun eigen onkunde te redden.

 

+1/-0

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Dat zou goed nieuws zijn. Hulde aan de spelersraad!!!

Want laten we wel wezen. Die impulsaankopen waar Schreuder aan denkt. Welk recht heeft hij om nog meer geld uit te geven in 6 maanden tijd? Waar is dat op gebasseerd?

Is dat soms gebaseerd op het voortreffelijke aankoopbeleid afgelopen zomer? Of gebaseerd op de successen van de afgelopen maanden? Het goede spel waarvan de ontwikkelingen duidelijk zichtbaar zijn? of is het misschien gebaseerd op de goede sfeer binnen het team?

Ik zie namelijk geen enkele reden die rechtvaardigd dat Alfred Schreuder aan zet is. Nogmaals tientallen miljoenen tot 100 miljoen euro mag aanbreken om zijn campagne voort te zetten. Ook de rol die Edwin van der Sar hierbij speelt vind ik best dubieus te noemen, zorgelijk, en onverantwoord.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 november 2022, 23:57:01.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Van der Sar speelt een beetje de kalme, rustige leider die alles onder controle heeft, maar hij heeft geen idee zonder Overmars. De eerste jaren moest Kinsbergen z’n handje vast houden en daarna nam Overmars die taak over. Hij is teveel in zichzelf gaan geloven dat hij degene is die Ajax de afgelopen jaren naar succes heeft geholpen, maar ik denk dat zijn aandeel heel erg klein was.

Die interviews ook weer nu bij Ajaxlife (lekker geregisseerd zonder kritische vragen). Tevreden over Gerry, tevreden over Schreuder. Wat is dit voor ontzettende lamlul?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 november 2022 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Van der Sar speelt een beetje de kalme, rustige leider die alles onder controle heeft, maar hij heeft geen idee zonder Overmars. De eerste jaren moest Kinsbergen z’n handje vast houden en daarna nam Overmars die taak over. Hij is teveel in zichzelf gaan geloven dat hij degene is die Ajax de afgelopen jaren naar succes heeft geholpen, maar ik denk dat zijn aandeel heel erg klein was.

Die interviews ook weer nu bij Ajaxlife (lekker geregisseerd zonder kritische vragen). Tevreden over Gerry, tevreden over Schreuder. Wat is dit voor ontzettende lamlul?




Ja, hij verstopt zich. Zijn verdediging is niet best maar staat altijd nog beter dan de verdediging op het veld :D

We zien helaas dat algemeen directeur, Edwin van der Sar, niet bepaald handig om gaat met zijn tijdelijke functie als supervisor voetbalzaken - aankoopbeleid. Te minste Edwin schijnt de aangewezen persoon te zijn zo lang er nog geen nieuwe TD is aangesteld om de functie van Hamstra en Huntelaar (stagair) in de gaten te houden, naast de verrichtingen van Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer.

Ik hoop alsnog dat de stekker er asap uit gaat. Lukt dat niet dan mag ik hopen dat de RvC dagelijks op zijn hoede is want we hebben allemaal gezien wat er met de eerste aankooppronde is gebeurd, of wat er van overgebleven is. We zijn er op achteruit gegaan mede omdat coach Schreuder met zijn geschuif, opstelling en wisselbeleid er zelf niet meer uit komt.

Dan hebben we de pech dat een tweede pillon in Qatar verblijft als assistent van Luis van Gaal, Danny Blind. Dat is jammer want hij gaat ook over voetbalzaken maar heeft van afstand weinig tot geen overzicht. Pak het hele overzicht mee en concludeer dat het risico voor het moment te groot is om te denken dat een volgende bulk met geld er tegen aangooien geen garantie is dat we in januari weer des Ajax voetballen.

===========

Ik hoop daarom nog steeds dat Frank de Boer in de winterstop word teruggehaald en tot de zomer word aangesteld als coach/trainer om te redden wat er te redden valt. Het zorgt er voor dat de selectie met frisse moed kan beginnen aan de tweede helft van de competitie waarbij ze allerlei ergenissen, frustraties, die ze onder Schreuder hebben opgebouwd van zich af kunnen laten vallen. Frank de Boer heeft binnen Ajax veel aanzien en status, ook binnen de spelersgroep waarvan hij er een aantal persoonlijk kent.

Haal daarnaast Bogarde terug om op de training mee te helpen om de verdediging op orde te brengen want ook hier heeft Schreuder er letterlijk een [ongeregeld zootje] van gemaakt. De gatenkaas is nog nooit zo groot geweest.

=================

Dan nog even terugkomend op de vraag van Patdaddy. Aangaande ''financiële huishouding en als we als derde eindigen in de competitie, komt Ajax dan in financieel zwaar weer?''

Ik wacht ook nog op een antwoord van iemand die hier meer verstand van heeft, hetzij een inschatting kan maken. Buitenom dit had het in ieder geval nooit de bedoeling mogen zijn dat we 105 miljoen aan aankopen uitgeven en een halfjaar later weer staan te trappellen om geld over te toonbank te smijten, omdat de coach de boel niet aan de praat krijgt.

De gedachtte achter de opzet van Cruijff was dat goed opleiden + gericht aankopen uiteindelijk met winst doorverkocht kon worden. Doe je dat in een lange reeks
dan bouw je uiteindelijk een gezond eigen vermogen op om de financieele kloof met de europese sub(top) te dichten. Daarbij kan de salarisschaal stap voor stap omhoog met de kans dat je op den duur de beste spelers langer voor de club kunt behouden.

Overmars sprak geregeld over deze missie. Van der Sar deed het ook maar voert inmiddels het tegenovergestelde beleid uit. Mocht Ajax als derde eindigen dan zal Ajax mogelijk op voorzorg de salarissen moeten saneren omdat het geld op raakt. Loopt Ajax het risico dat spelers eerder geneigd zijn te vertrekken, of willen talentvolle spelers overzee niet meer komen omdat Ajax eerst wel, maar inmiddels niet meer de salariseis kan betalen.

=========

Ik vraag me overigens af. Wijndal en Sanchez werden tezamen gehaald voor 10 + 5 = 15 miljoen. Gehaald omdat Mazraoui en Tagliafico vertrokken. Als we die 15 miljoen nou gesplitst hadden en als extra bonussalaris uitgekeerd hadden aan Mazraoui en Tagliafico om nog voor een seizoen bij te tekenen. Waren ze dan gebleven en wat had het sportief gescheeld? Dan hadden we mogelijk meer zekerheid bewaard gehouden in een overgangsfase opzoek naar een TD en aanstelling nieuwe coach trainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 november 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 november 2022 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Van der Sar speelt een beetje de kalme, rustige leider die alles onder controle heeft, maar hij heeft geen idee zonder Overmars. De eerste jaren moest Kinsbergen z’n handje vast houden en daarna nam Overmars die taak over. Hij is teveel in zichzelf gaan geloven dat hij degene is die Ajax de afgelopen jaren naar succes heeft geholpen, maar ik denk dat zijn aandeel heel erg klein was.

Die interviews ook weer nu bij Ajaxlife (lekker geregisseerd zonder kritische vragen). Tevreden over Gerry, tevreden over Schreuder. Wat is dit voor ontzettende lamlul?




Ja, hij verstopt zich. Zijn verdediging is niet best maar staat altijd nog beter dan de verdediging op het veld :D

We zien helaas dat algemeen directeur, Edwin van der Sar, niet bepaald handig om gaat met zijn tijdelijke functie als supervisor voetbalzaken - aankoopbeleid. Te minste Edwin schijnt de aangewezen persoon te zijn zo lang er nog geen nieuwe TD is aangesteld om de functie van Hamstra en Huntelaar (stagair) in de gaten te houden, naast de verrichtingen van Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer.

Ik hoop alsnog dat de stekker er asap uit gaat. Lukt dat niet dan mag ik hopen dat de RvC dagelijks op zijn hoede is want we hebben allemaal gezien wat er met de eerste aankooppronde is gebeurd, of wat er van overgebleven is. We zijn er op achteruit gegaan mede omdat coach Schreuder met zijn geschuif, opstelling en wisselbeleid er zelf niet meer uit komt.

Dan hebben we de pech dat een tweede pillon in Qatar verblijft als assistent van Luis van Gaal, Danny Blind. Dat is jammer want hij gaat ook over voetbalzaken maar heeft van afstand weinig tot geen overzicht. Pak het hele overzicht mee en concludeer dat het risico voor het moment te groot is om te denken dat een volgende bulk met geld er tegen aangooien geen garantie is dat we in januari weer des Ajax voetballen.

===========

Ik hoop daarom nog steeds dat Frank de Boer in de winterstop word teruggehaald en tot de zomer word aangesteld als coach/trainer om te redden wat er te redden valt. Het zorgt er voor dat de selectie met frisse moed kan beginnen aan de tweede helft van de competitie waarbij ze allerlei ergenissen, frustraties, die ze onder Schreuder hebben opgebouwd van zich af kunnen laten vallen. Frank de Boer heeft binnen Ajax veel aanzien en status, ook binnen de spelersgroep waarvan hij er een aantal persoonlijk kent.

Haal daarnaast Bogarde terug om op de training mee te helpen om de verdediging op orde te brengen want ook hier heeft Schreuder er letterlijk een [ongeregeld zootje] van gemaakt. De gatenkaas is nog nooit zo groot geweest.

=================

Dan nog even terugkomend op de vraag van Patdaddy. Aangaande ''financiële huishouding en als we als derde eindigen in de competitie, komt Ajax dan in financieel zwaar weer?''

Ik wacht ook nog op een antwoord van iemand die hier meer verstand van heeft, hetzij een inschatting kan maken. Buitenom dit had het in ieder geval nooit de bedoeling mogen zijn dat we 105 miljoen aan aankopen uitgeven en een halfjaar later weer staan te trappellen om geld over te toonbank te smijten, omdat de coach de boel niet aan de praat krijgt.

De gedachtte achter de opzet van Cruijff was dat goed opleiden + gericht aankopen uiteindelijk met winst doorverkocht kon worden. Doe je dat in een lange reeks
dan bouw je uiteindelijk een gezond eigen vermogen op om de financieele kloof met de europese sub(top) te dichten. Daarbij kan de salarisschaal stap voor stap omhoog met de kans dat je op den duur de beste spelers langer voor de club kunt behouden.

Overmars sprak geregeld over deze missie. Van der Sar deed het ook maar voert inmiddels het tegenovergestelde beleid uit. Mocht Ajax als derde eindigen dan zal Ajax mogelijk op voorzorg de salarissen moeten saneren omdat het geld op raakt. Loopt Ajax het risico dat spelers eerder geneigd zijn te vertrekken, of willen talentvolle spelers overzee niet meer komen omdat Ajax eerst wel, maar inmiddels niet meer de salariseis kan betalen.

=========

Ik vraag me overigens af. Wijndal en Sanchez werden tezamen gehaald voor 10 + 5 = 15 miljoen. Gehaald omdat Mazraoui en Tagliafico vertrokken. Als we die 15 miljoen nou gesplitst hadden en als extra bonussalaris uitgekeerd hadden aan Mazraoui en Tagliafico om nog voor een seizoen bij te tekenen. Waren ze dan gebleven en wat had het sportief gescheeld? Dan hadden we mogelijk meer zekerheid bewaard gehouden in een overgangsfase opzoek naar een TD en aanstelling nieuwe coach trainer.



Tagliafico vond ik niet eens zo goed. Daar miljoenen extra (boven op de miljoenen die ie al verdiende) aan besteden voor 1 jaar extra is echt bizar, vooral omdat je daarna alsnog een nieuwe linksback had moeten halen.

Mazraoui is wel goed maar vaak geblesseerd. Dat ie weg is, is jammer maar daar geldt verder hetzelfde voor. Straks betaal je 10 miljoen salaris per jaar om de rechtsback iets langer te houden. Dat is echt niet goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 november 2022 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 november 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 november 2022 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Van der Sar speelt een beetje de kalme, rustige leider die alles onder controle heeft, maar hij heeft geen idee zonder Overmars. De eerste jaren moest Kinsbergen z’n handje vast houden en daarna nam Overmars die taak over. Hij is teveel in zichzelf gaan geloven dat hij degene is die Ajax de afgelopen jaren naar succes heeft geholpen, maar ik denk dat zijn aandeel heel erg klein was.

Die interviews ook weer nu bij Ajaxlife (lekker geregisseerd zonder kritische vragen). Tevreden over Gerry, tevreden over Schreuder. Wat is dit voor ontzettende lamlul?




Ja, hij verstopt zich. Zijn verdediging is niet best maar staat altijd nog beter dan de verdediging op het veld :D

We zien helaas dat algemeen directeur, Edwin van der Sar, niet bepaald handig om gaat met zijn tijdelijke functie als supervisor voetbalzaken - aankoopbeleid. Te minste Edwin schijnt de aangewezen persoon te zijn zo lang er nog geen nieuwe TD is aangesteld om de functie van Hamstra en Huntelaar (stagair) in de gaten te houden, naast de verrichtingen van Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer.

Ik hoop alsnog dat de stekker er asap uit gaat. Lukt dat niet dan mag ik hopen dat de RvC dagelijks op zijn hoede is want we hebben allemaal gezien wat er met de eerste aankooppronde is gebeurd, of wat er van overgebleven is. We zijn er op achteruit gegaan mede omdat coach Schreuder met zijn geschuif, opstelling en wisselbeleid er zelf niet meer uit komt.

Dan hebben we de pech dat een tweede pillon in Qatar verblijft als assistent van Luis van Gaal, Danny Blind. Dat is jammer want hij gaat ook over voetbalzaken maar heeft van afstand weinig tot geen overzicht. Pak het hele overzicht mee en concludeer dat het risico voor het moment te groot is om te denken dat een volgende bulk met geld er tegen aangooien geen garantie is dat we in januari weer des Ajax voetballen.

===========

Ik hoop daarom nog steeds dat Frank de Boer in de winterstop word teruggehaald en tot de zomer word aangesteld als coach/trainer om te redden wat er te redden valt. Het zorgt er voor dat de selectie met frisse moed kan beginnen aan de tweede helft van de competitie waarbij ze allerlei ergenissen, frustraties, die ze onder Schreuder hebben opgebouwd van zich af kunnen laten vallen. Frank de Boer heeft binnen Ajax veel aanzien en status, ook binnen de spelersgroep waarvan hij er een aantal persoonlijk kent.

Haal daarnaast Bogarde terug om op de training mee te helpen om de verdediging op orde te brengen want ook hier heeft Schreuder er letterlijk een [ongeregeld zootje] van gemaakt. De gatenkaas is nog nooit zo groot geweest.

=================

Dan nog even terugkomend op de vraag van Patdaddy. Aangaande ''financiële huishouding en als we als derde eindigen in de competitie, komt Ajax dan in financieel zwaar weer?''

Ik wacht ook nog op een antwoord van iemand die hier meer verstand van heeft, hetzij een inschatting kan maken. Buitenom dit had het in ieder geval nooit de bedoeling mogen zijn dat we 105 miljoen aan aankopen uitgeven en een halfjaar later weer staan te trappellen om geld over te toonbank te smijten, omdat de coach de boel niet aan de praat krijgt.

De gedachtte achter de opzet van Cruijff was dat goed opleiden + gericht aankopen uiteindelijk met winst doorverkocht kon worden. Doe je dat in een lange reeks
dan bouw je uiteindelijk een gezond eigen vermogen op om de financieele kloof met de europese sub(top) te dichten. Daarbij kan de salarisschaal stap voor stap omhoog met de kans dat je op den duur de beste spelers langer voor de club kunt behouden.

Overmars sprak geregeld over deze missie. Van der Sar deed het ook maar voert inmiddels het tegenovergestelde beleid uit. Mocht Ajax als derde eindigen dan zal Ajax mogelijk op voorzorg de salarissen moeten saneren omdat het geld op raakt. Loopt Ajax het risico dat spelers eerder geneigd zijn te vertrekken, of willen talentvolle spelers overzee niet meer komen omdat Ajax eerst wel, maar inmiddels niet meer de salariseis kan betalen.

=========

Ik vraag me overigens af. Wijndal en Sanchez werden tezamen gehaald voor 10 + 5 = 15 miljoen. Gehaald omdat Mazraoui en Tagliafico vertrokken. Als we die 15 miljoen nou gesplitst hadden en als extra bonussalaris uitgekeerd hadden aan Mazraoui en Tagliafico om nog voor een seizoen bij te tekenen. Waren ze dan gebleven en wat had het sportief gescheeld? Dan hadden we mogelijk meer zekerheid bewaard gehouden in een overgangsfase opzoek naar een TD en aanstelling nieuwe coach trainer.



Tagliafico vond ik niet eens zo goed. Daar miljoenen extra (boven op de miljoenen die ie al verdiende) aan besteden voor 1 jaar extra is echt bizar, vooral omdat je daarna alsnog een nieuwe linksback had moeten halen.

Mazraoui is wel goed maar vaak geblesseerd. Dat ie weg is, is jammer maar daar geldt verder hetzelfde voor. Straks betaal je 10 miljoen salaris per jaar om de rechtsback iets langer te houden. Dat is echt niet goed.



Dat snap ik maar als je ziet waar we nu in verzeild zijn geraakt. Van de zomer hebben ze 105 miljoen euro aangeboord waarvan ik alleen Bergwijn een aanwinst vind, en mogelijk Conceicao van vaste waarde gaat worden. Lorenzo Lucca bleek verder van nut met zijn hoofd maar of hij nou echt geschikt is voor het Ajax voetbal opzich, moet ik nog maar zien. De rest vind ik tegenvallend waarvan er al eentje naar huis is die ze voor 20 miljoen wilde kopen. Volgens Valentijn Driessen ging het bij Ocampos zelfs om een bedrag van 40 miljoen euro. Johan Derksen heeft het twee keer nagevraagd of hij zich soms vergiste. Volgens Valentijn klopte het bedrag en werd de deal tegengehouden door de RvC.

Al met al was het misschien in dit geval wel verstandiger geweest om Mazraoui en Tagliafico een jaar langer meer uit te betalen omdat het andere tot niks leidde. Je bovendien weet wat je in huis hebt. Twee spelers die zijn ingespeeld op de rest.

Nu zie ik dat te veel aankopen niet voeldoen met bijkomende pech dat Schreuder niet bij machtte blijkt het elftal beter te maken. Begin januari weten we hoeveel miljoenen meer ze er tegenaan gegooid hebben. Komt Schreuder met een stel nieuwe krachten aanzetten met de kans dat het geschuif van vooraf aan gaat beginnen.

Maar goed, voor zover al duidelijk was :D Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Alfred Schreuder als coach zijnde. Al schijnt Alfred een goede veldtrainer te zijn maar ik bespeur geen enkele vorm van vooruitgang als het er om gaat op het veld. Daarnaast heb ik mijn vertrouwen verloren in de mensen die over het aankoopbeleid gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 november 2022 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 november 2022 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 november 2022 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 november 2022 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 november 2022 om 21:07:

Volgens Kale en Kokkie zou de spelersraad een gesprek met de directie aangevraagd hebben omdat het grootste gedeelte van de selectie klaar met Schreuder zou zijn. Dit is echter arrogant afgewimpeld door vd Sar, die geconcludeerd heeft dat de problemen liggen aan het verkopen van teveel spelers. Schreuder zou het verder prima doen.

Tsja, kop in het zand!



Van der Sar speelt een beetje de kalme, rustige leider die alles onder controle heeft, maar hij heeft geen idee zonder Overmars. De eerste jaren moest Kinsbergen z’n handje vast houden en daarna nam Overmars die taak over. Hij is teveel in zichzelf gaan geloven dat hij degene is die Ajax de afgelopen jaren naar succes heeft geholpen, maar ik denk dat zijn aandeel heel erg klein was.

Die interviews ook weer nu bij Ajaxlife (lekker geregisseerd zonder kritische vragen). Tevreden over Gerry, tevreden over Schreuder. Wat is dit voor ontzettende lamlul?




Ja, hij verstopt zich. Zijn verdediging is niet best maar staat altijd nog beter dan de verdediging op het veld :D

We zien helaas dat algemeen directeur, Edwin van der Sar, niet bepaald handig om gaat met zijn tijdelijke functie als supervisor voetbalzaken - aankoopbeleid. Te minste Edwin schijnt de aangewezen persoon te zijn zo lang er nog geen nieuwe TD is aangesteld om de functie van Hamstra en Huntelaar (stagair) in de gaten te houden, naast de verrichtingen van Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer.

Ik hoop alsnog dat de stekker er asap uit gaat. Lukt dat niet dan mag ik hopen dat de RvC dagelijks op zijn hoede is want we hebben allemaal gezien wat er met de eerste aankooppronde is gebeurd, of wat er van overgebleven is. We zijn er op achteruit gegaan mede omdat coach Schreuder met zijn geschuif, opstelling en wisselbeleid er zelf niet meer uit komt.

Dan hebben we de pech dat een tweede pillon in Qatar verblijft als assistent van Luis van Gaal, Danny Blind. Dat is jammer want hij gaat ook over voetbalzaken maar heeft van afstand weinig tot geen overzicht. Pak het hele overzicht mee en concludeer dat het risico voor het moment te groot is om te denken dat een volgende bulk met geld er tegen aangooien geen garantie is dat we in januari weer des Ajax voetballen.

===========

Ik hoop daarom nog steeds dat Frank de Boer in de winterstop word teruggehaald en tot de zomer word aangesteld als coach/trainer om te redden wat er te redden valt. Het zorgt er voor dat de selectie met frisse moed kan beginnen aan de tweede helft van de competitie waarbij ze allerlei ergenissen, frustraties, die ze onder Schreuder hebben opgebouwd van zich af kunnen laten vallen. Frank de Boer heeft binnen Ajax veel aanzien en status, ook binnen de spelersgroep waarvan hij er een aantal persoonlijk kent.

Haal daarnaast Bogarde terug om op de training mee te helpen om de verdediging op orde te brengen want ook hier heeft Schreuder er letterlijk een [ongeregeld zootje] van gemaakt. De gatenkaas is nog nooit zo groot geweest.

=================

Dan nog even terugkomend op de vraag van Patdaddy. Aangaande ''financiële huishouding en als we als derde eindigen in de competitie, komt Ajax dan in financieel zwaar weer?''

Ik wacht ook nog op een antwoord van iemand die hier meer verstand van heeft, hetzij een inschatting kan maken. Buitenom dit had het in ieder geval nooit de bedoeling mogen zijn dat we 105 miljoen aan aankopen uitgeven en een halfjaar later weer staan te trappellen om geld over te toonbank te smijten, omdat de coach de boel niet aan de praat krijgt.

De gedachtte achter de opzet van Cruijff was dat goed opleiden + gericht aankopen uiteindelijk met winst doorverkocht kon worden. Doe je dat in een lange reeks
dan bouw je uiteindelijk een gezond eigen vermogen op om de financieele kloof met de europese sub(top) te dichten. Daarbij kan de salarisschaal stap voor stap omhoog met de kans dat je op den duur de beste spelers langer voor de club kunt behouden.

Overmars sprak geregeld over deze missie. Van der Sar deed het ook maar voert inmiddels het tegenovergestelde beleid uit. Mocht Ajax als derde eindigen dan zal Ajax mogelijk op voorzorg de salarissen moeten saneren omdat het geld op raakt. Loopt Ajax het risico dat spelers eerder geneigd zijn te vertrekken, of willen talentvolle spelers overzee niet meer komen omdat Ajax eerst wel, maar inmiddels niet meer de salariseis kan betalen.

=========

Ik vraag me overigens af. Wijndal en Sanchez werden tezamen gehaald voor 10 + 5 = 15 miljoen. Gehaald omdat Mazraoui en Tagliafico vertrokken. Als we die 15 miljoen nou gesplitst hadden en als extra bonussalaris uitgekeerd hadden aan Mazraoui en Tagliafico om nog voor een seizoen bij te tekenen. Waren ze dan gebleven en wat had het sportief gescheeld? Dan hadden we mogelijk meer zekerheid bewaard gehouden in een overgangsfase opzoek naar een TD en aanstelling nieuwe coach trainer.



Tagliafico vond ik niet eens zo goed. Daar miljoenen extra (boven op de miljoenen die ie al verdiende) aan besteden voor 1 jaar extra is echt bizar, vooral omdat je daarna alsnog een nieuwe linksback had moeten halen.

Mazraoui is wel goed maar vaak geblesseerd. Dat ie weg is, is jammer maar daar geldt verder hetzelfde voor. Straks betaal je 10 miljoen salaris per jaar om de rechtsback iets langer te houden. Dat is echt niet goed.



Dat snap ik maar als je ziet waar we nu in verzeild zijn geraakt. Van de zomer hebben ze 105 miljoen euro aangeboord waarvan ik alleen Bergwijn een aanwinst vind, en mogelijk Conceicao van vaste waarde gaat worden. Lorenzo Lucca bleek verder van nut met zijn hoofd maar of hij nou echt geschikt is voor het Ajax voetbal opzich, moet ik nog maar zien. De rest vind ik tegenvallend waarvan er al eentje naar huis is die ze voor 20 miljoen wilde kopen. Volgens Valentijn Driessen ging het bij Ocampos zelfs om een bedrag van 40 miljoen euro. Johan Derksen heeft het twee keer nagevraagd of hij zich soms vergiste. Volgens Valentijn klopte het bedrag en werd de deal tegengehouden door de RvC.

Al met al was het misschien in dit geval wel verstandiger geweest om Mazraoui en Tagliafico een jaar langer meer uit te betalen omdat het andere tot niks leidde. Je bovendien weet wat je in huis hebt. Twee spelers die zijn ingespeeld op de rest.

Nu zie ik dat te veel aankopen niet voeldoen met bijkomende pech dat Schreuder niet bij machtte blijkt het elftal beter te maken. Begin januari weten we hoeveel miljoenen meer ze er tegenaan gegooid hebben. Komt Schreuder met een stel nieuwe krachten aanzetten met de kans dat het geschuif van vooraf aan gaat beginnen.

Maar goed, voor zover al duidelijk was :D Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Alfred Schreuder als coach zijnde. Al schijnt Alfred een goede veldtrainer te zijn maar ik bespeur geen enkele vorm van vooruitgang als het er om gaat op het veld. Daarnaast heb ik mijn vertrouwen verloren in de mensen die over het aankoopbeleid gaan.



De oplossing had naar mijn mening moeten zijn dat de scouting op orde was , er een TD was die daarop acteerde en dat we zodoende gewoon een capabele links- en rechtsback hadden gehaald. We moeten niet teveel vasthouden aan emotie: jongens als Tagliafico en Mazraoui hebben hun waarde gehad maar als ze willen gaan moeten ze dat gewoon doen. Geen bizarre bedragen betalen om ze maar alsjeblieft te behouden.

Zelfde met Ziyech, zou hem heel graag terugzien maar er moet niet uit emotie met tientallen miljoenen gesmeten worden. Komt ook een beetje wanhopig over.

Schreuder inderdaad graag exit.

 

+1/-0

Van der Sar heeft weer een nieuw speeltje gevonden:

bron voetbalprimeur

32 Europese clubs reizen af naar Ajax: 'We gaan niet Coca Cola-formule verklappen'

Ajax geeft 32 Europese clubs deze week een kijkje in de keuken geven. De Amsterdammers gaan een conferentie hosten over hun succesvolle jeugdopleiding, zo vertelt Edwin van der Sar. De algemeen directeur verzekert echter dat Ajax niet alles over hun succesvolle opleiding weg gaat geven.

In gesprek met de clubkanalen van Ajax vertelt Van der Sar over de bijeenkomst. Doordat hij de vice-voorzitter van de ECA (European Club Association) is reizen 32 aangesloten clubs naar Amsterdam af. "We krijgen een delegatie van in totaal 32 clubs vanuit de ECA hier. Zij hebben interesse in onze jeugdontwikkeling", legt Van der Sar uit.

"We zijn blij om een conferentie te hosten voor clubs die willen kijken hoe we het bij Ajax doen. Van de manier van trainen en coachen tot het tot wasdom brengen van talent. We willen dat ook bij andere clubs aan de aandacht brengen, want de ontwikkeling van spelers is ook in andere landen belangrijk."

Van der Sar gaat niet alle geheimen over de opleiding van Ajax verklappen. "Het is gaaf om te zien hoe je collega's zich presenteren en wat we kunnen weggeven. Niet alle oefeningen staan daar alleen op. We gaan niet de Coca Cola-formule verklappen, maar het is mooi om informatie met elkaar te kunnen delen. Als commercieel team gaan we ook nog naar Benfica en Engeland toe. Je leert van elkaar en het is mooi om dat terug te kunnen geven."

-------------------------

Dus de kwestie Schreuder, Hamstra en Huntelaar is opgelost. We zijn weer boven jan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.