Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 95 96 97 98 99

Aangezien ik al een tijdje klaar ben met Marc Overmars , de vorige Technisch Directeur, en we naarstig op zoek moeten naar een nieuwe TD en -naar het schijnt- een nieuwe Trainer/ Coach,dan meteen maar het bijpassende topic ..!

-De nieuwe trainer dient het vermogen te hebben om spelers het combinatie-voetbal bij te brengen ..
- De nieuwe trainer kan verschillende speelstijlen aan de spelers uit leggen..
- De nieuwe trainer kan moeiteloos switchen tussen plan A, plan B, plan C ……etc..
- ( vul zelf maar meer eisen in ;) )…

De meeste Nederlandse trainers vallen nu al af ..

 

+4/-0

De nieuwe trainer moet het beste uit de jeugd halen, want volgend seizoen hebben we ze harder dan ooit nodig en het is onze visie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 april 2022 om 20:46:

De nieuwe trainer moet het beste uit de jeugd halen, want volgend seizoen hebben we ze harder dan ooit nodig en het is onze visie.



En dus moet het een trainer zijn die niet bang is om jeugd in te passen itt ten Hag die alleen jeugd laat spelen als de rest ziek, zwak, misselijk en/of geschorst is.

Eerst intern kijken en dan pas extern tenzij een (relatieve) toptrainer zichzelf aanbiedt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 10 april 2022 om 21:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 april 2022 om 20:46:

De nieuwe trainer moet het beste uit de jeugd halen, want volgend seizoen hebben we ze harder dan ooit nodig en het is onze visie.



En dus moet het een trainer zijn die niet bang is om jeugd in te passen itt ten Hag die alleen jeugd laat spelen als de rest ziek, zwak, misselijk en/of geschorst is.

Eerst intern kijken en dan pas extern tenzij een (relatieve) toptrainer zichzelf aanbiedt.




Reiziger of Heitinga?! Gaat niet gebeuren.

 

+1/-0

Wat als Reiziger Ten Hag opvolgt met Bogarde en Heitinga als zijn assistenten?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 13:54:

Wat als Reiziger Ten Hag opvolgt met Bogarde en Heitinga als zijn assistenten?



Lijkt me dat Heitinga dan eerder de hoofdtrainer wordt. Hij is al verder in zijn ontwikkeling denk ik (vanuit Ajax geredeneerd) door zijn ervaring bij Jong Ajax en zijn samenwerking met veel van de spelers die doorgeschoven kunnen/moeten gaan worden.

Zou kunnen dat vd Gaag dan mee gaat naar het eerste als meer ervaren assistent, Bogarde bij 1 blijft en Reiziger trainer van JA wordt met een andere assistent, bijv. Pienaar of de Jong.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 april 2022, 15:26:46.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 15:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 13:54:

Wat als Reiziger Ten Hag opvolgt met Bogarde en Heitinga als zijn assistenten?



Lijkt me dat Heitinga dan eerder de hoofdtrainer wordt. Hij is al verder in zijn ontwikkeling denk ik (vanuit Ajax geredeneerd) door zijn ervaring bij Jong Ajax en zijn samenwerking met veel van de spelers die doorgeschoven kunnen/moeten gaan worden.

Zou kunnen dat vd Gaag dan mee gaat naar het eerste als meer ervaren assistent, Bogarde bij 1 blijft en Reiziger trainer van JA wordt met een andere assistent, bijv. Pienaar of de Jong.


Heitinga geassisteerd door Reiziger en Bogarde klinkt ook goed. Dan blijven de assistenten hetzelfde. Vd Gaag als assistent ipv Reiziger, wie dan Jong traint, ja, dat is ook een optie. Zowel Bogarde als Reiziger vind ik ervaren genoeg als assistenten, maar misschien werkt Heitinga goed samen met Vd Gaag.

Als Heitinga hoofdtrainer wordt, dan past dat inderdaad bij het beleid om nu eens goed gebruik te maken van de eigen jeugd. Dat is wel iets waar ik mij goed over voel en aangezien niet de hele staff verandert en het allemaal intern is, dan sta je ook in principe niet voor grote verrassingen en pro Ajax ideaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 15:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 15:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 13:54:

Wat als Reiziger Ten Hag opvolgt met Bogarde en Heitinga als zijn assistenten?



Lijkt me dat Heitinga dan eerder de hoofdtrainer wordt. Hij is al verder in zijn ontwikkeling denk ik (vanuit Ajax geredeneerd) door zijn ervaring bij Jong Ajax en zijn samenwerking met veel van de spelers die doorgeschoven kunnen/moeten gaan worden.

Zou kunnen dat vd Gaag dan mee gaat naar het eerste als meer ervaren assistent, Bogarde bij 1 blijft en Reiziger trainer van JA wordt met een andere assistent, bijv. Pienaar of de Jong.


Heitinga geassisteerd door Reiziger en Bogarde klinkt ook goed. Dan blijven de assistenten hetzelfde. Vd Gaag als assistent ipv Reiziger, wie dan Jong traint, ja, dat is ook een optie. Zowel Bogarde als Reiziger vind ik ervaren genoeg als assistenten, maar misschien werkt Heitinga goed samen met Vd Gaag.

Als Heitinga hoofdtrainer wordt, dan past dat inderdaad bij het beleid om nu eens goed gebruik te maken van de eigen jeugd. Dat is wel iets waar ik mij goed over voel en aangezien niet de hele staff verandert en het allemaal intern is, dan sta je ook in principe niet voor grote verrassingen en pro Ajax ideaal.



Ajax laat de laatste jaren mensen vaker wisselen van plek en/of rol dan in het verleden waardoor ik denk dat zowel Reiziger als Bogarde aanhouden als assistent m.i. niet zo waarschijnlijk is aangezien het de ontwikkeling van Reiziger ook nog eens afremt. Mochten er slechte gewoontes ingeslopen zijn dan houdt je die zo ook in stand.

Reiziger naar JA en Heitinga als assistent van een nieuwe externe trainer kan ook nog, maar een nieuwe trainer zal zijn eigen eerste assistent mee willen nemen dus dat lijkt me minder haalbaar.

 

+1/-0

Jong Ajax speelt zo wisselvallig als de pest, dus ik denk dat men het risico van het doorschuiven van Heitinga te groot vindt, zeker na het experiment met Marcel Keijzer. Daarnaast wordt je bij Ajax 1 óók gewoon afgerekend op de resultaten, dus het is geen gegeven dat Heitinga Jong Ajax spelers sneller zal laten debuteren dan een andere coach. Ook Heitinga zal in eerste instantie gewoon structureel 9 van zn 10 wedstrijden moeten winnen.

Ik hoop dat Ten Hag blijft. Peter Bosz is ontslagen bij Leverkusen en Dortmund en staat nu 10e in de Franse competitie.
De Ajaxfans hebben de halve finale CL op hun netvlies als resultaat. Dat is ook het niveau waar Ajax wil aanhaken en ze zullen dus iemand willen aanstellen die bekend is met dat niveau. Je hebt ook nog te maken met sponsoring en inkomsten om al die spelers te kunnen bekostigen. De inkomsten van de seizoenskaarten leveren max 18 miljoen per seizoen op. Dat is één CL ronde, en bij lange na niet genoeg om de financiële huishouding op orde te houden.

André Villas-Boas is vrij. Inter, Porto, Chelsea, Spurs, Marseille; 7 Prijzen gewonnen + een UEFA cup met Porto. Dat is wel een aardig lijstje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 12 april 2022 om 19:08:

André Villas-Boas is vrij. Inter, Porto, Chelsea, Spurs, Marseille; 7 Prijzen gewonnen + een UEFA cup met Porto. Dat is wel een aardig lijstje.


Hij heeft 7 prijzen gewonnen inclusief de EUFA cup in 2011, waarvan 4 met Porto en 3 met Zenith, de laatste in 2016, alweer 6 jaar terug!!!! Met al die clubs die jij hierboven noemt was het niks, meestal al na 1 seizoen weg.

Dus doe maar niet aan vergane glorie die niemand wilt hebben, hebben wij ook niks.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 12 april 2022 om 19:08:

Jong Ajax speelt zo wisselvallig als de pest, dus ik denk dat men het risico van het doorschuiven van Heitinga te groot vindt, zeker na het experiment met Marcel Keijzer.



Jong Ajax speelt bijna iedere week in een sterk gewijzigde samenstelling omdat de noodzaak qua presteren ligt bij Ajax 1. Heitinga zou ook niet met een heleboel jeugd hoeven spelen al kan het daar wel op uitdraaien als de hoeveelheid geld tegen valt. Het probleem met ten Hag is juist dat hij de jeugd helemaal geen kansen geeft als de mogelijkheid daar is waardoor je nu met een hele lichting zit met vrijwel geen ervaring op het hoogste niveau. Eerste seizoenshelft vaak genoeg twintig minuten voor tijd met 3 á 4 doelpunten verschil voorgestaan maar amper jeugd inbrengen, vaak nog geeneens de vijf wissels benutten alsof hij de wedstrijdpremies uit eigen zak moet betalen.

De kern van Ajax moet meer ervaren zijn als kapstok voor de jeugd, maar als de volgende trainer een verbetering is t.o.v. ten Hag in het kansen geven aan jeugd wanneer dat kan is het dikke winst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 20:09:

(...) Het probleem met ten Hag is juist dat hij de jeugd helemaal geen kansen geeft als de mogelijkheid daar is waardoor je nu met een hele lichting zit met vrijwel geen ervaring op het hoogste niveau. Eerste seizoenshelft vaak genoeg twintig minuten voor tijd met 3 á 4 doelpunten verschil voorgestaan maar amper jeugd inbrengen, vaak nog geeneens de vijf wissels benutten alsof hij de wedstrijdpremies uit eigen zak moet betalen. (...)



Onbegrijpelijk dat deze passant, wat bovenstaande betreft, niet gecorrigeerd is door het bestuur en gewezen is op het beleid van zelf opleiden.

Het bewijst maar weer eens dat Ajax gebaat is met een grote schoonmaak, ook richting het pluge.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 april 2022 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 20:09:

(...) Het probleem met ten Hag is juist dat hij de jeugd helemaal geen kansen geeft als de mogelijkheid daar is waardoor je nu met een hele lichting zit met vrijwel geen ervaring op het hoogste niveau. Eerste seizoenshelft vaak genoeg twintig minuten voor tijd met 3 á 4 doelpunten verschil voorgestaan maar amper jeugd inbrengen, vaak nog geeneens de vijf wissels benutten alsof hij de wedstrijdpremies uit eigen zak moet betalen. (...)



Onbegrijpelijk dat deze passant, wat bovenstaande betreft, niet gecorrigeerd is door het bestuur en gewezen is op het beleid van zelf opleiden.

Het bewijst maar weer eens dat Ajax gebaat is met een grote schoonmaak, ook richting het pluge.




Zoals jij ook weet is het pluche ,en wat daar om heen hangt, een internationale weg ingeslagen. Oftewel resultaat-gericht in de Europese Competities, want dat levert geld op..
Het geld stroomde met bakken naar (matig tot slechte-) aankopen, te hoge salarissen etc.

Het slechte beleid betreffende contractverlengingen , spelers die gratis de deur uitlopen etc.
Zo briljant als sommigen ons willen doen geloven was Dhr. Overmars niet ..

Ten Hag is uiteindelijk een resultaat-trainer gebleken; inpassen van jeugd zou ten koste gaan van de resultaten/inkomsten..

Heitinga , Reiziger, Bogarde ..allemaal verdedigers ; de beroerde periode De Boer is het beste bewijs dat een top-trainer voor AJAX niet uit die linie gezocht moet worden..

 

+2/-0

Wat mij betreft koopt Ajax wat grote/goede namen in en vult de rest van de selectie met eigen jeugd aan.

Bergwijn (gewoon goed en Antony vertrekt mogelijk), Cillessen (nieuwe 1e doelman is nodig), Luuk de Jong (bij verkoop Haller) en Wijndal (vanwege verwachte verkoop Tagliafico) zijn gewoon volwaardige Nederlandse voetballers. Dan kan je nog wat jongere spelers als De Winter en Quinten Timber aanschaffen. Ook vind ik de geruchten Geertruida leuk. Als Brobbey haalbaar is, dan is hij welkom wat mij betreft.

 

+2/-0

Ik blijf het een enorme misser vinden van Ajax om Eriksen er niet bij te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:00:

Wat mij betreft koopt Ajax wat grote/goede namen in en vult de rest van de selectie met eigen jeugd aan.

Bergwijn (gewoon goed en Antony vertrekt mogelijk), Cillessen (nieuwe 1e doelman is nodig), Luuk de Jong (bij verkoop Haller) en Wijndal (vanwege verwachte verkoop Tagliafico) zijn gewoon volwaardige Nederlandse voetballers. Dan kan je nog wat jongere spelers als De Winter en Quinten Timber aanschaffen. Ook vind ik de geruchten Geertruida leuk. Als Brobbey haalbaar is, dan is hij welkom wat mij betreft.



Ajax moet juist leiders als Tadic en Blind aantrekken ter (uiteindelijke) vervanging van die twee. Spelers die in een grote competitie hebben gespeeld en een elftal kunnen coachen binnen de lijnen, verlengstukken van de trainer. Bergwijn en Cillessen zijn spelers die al genoeg aan zichzelf hebben en m.n. Cillessen blinkt alleen uit in anderen de schuld geven van zijn eigen fouten. Beiden hebben nog nooit blijk gegeven van leidinggevende kwaliteiten. Wijndal zal al moeite moeten doen wat betreft de stap naar een topclub. Dit seizoen bij AZ verloopt al niet bepaald vlekkeloos, iemand die van een mindere club naar Ajax gaat moet eerst de absolute ster van zijn elftal zijn. Luuk de Jong is voetballend een verbetering t.o.v. Haller, maar dat is de lat dan ook niet erg hoog leggen.

Met al die spelers ga je er weer een stap op achteruit t.o.v. 2018/19. Ieder jaar levert Ajax fors aan kwaliteit in door verkopen van de sterspelers (op zich niets mis mee) en het halen van spelers zonder groeipotentie of spelers waarvan velen al kunnen zien dat ze niet geschikt zijn voor ons systeem.

Een speler als Eriksen past wel binnen het profiel Tadic, maar dat is dan weer net te hoog gegrepen vrees ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:00:

Wat mij betreft koopt Ajax wat grote/goede namen in en vult de rest van de selectie met eigen jeugd aan.

Bergwijn (gewoon goed en Antony vertrekt mogelijk), Cillessen (nieuwe 1e doelman is nodig), Luuk de Jong (bij verkoop Haller) en Wijndal (vanwege verwachte verkoop Tagliafico) zijn gewoon volwaardige Nederlandse voetballers. Dan kan je nog wat jongere spelers als De Winter en Quinten Timber aanschaffen. Ook vind ik de geruchten Geertruida leuk. Als Brobbey haalbaar is, dan is hij welkom wat mij betreft.



Ajax moet juist leiders als Tadic en Blind aantrekken ter (uiteindelijke) vervanging van die twee. Spelers die in een grote competitie hebben gespeeld en een elftal kunnen coachen binnen de lijnen, verlengstukken van de trainer. Bergwijn en Cillessen zijn spelers die al genoeg aan zichzelf hebben en m.n. Cillessen blinkt alleen uit in anderen de schuld geven van zijn eigen fouten. Wijndal zal al moeite moeten doen wat betreft de stap naar een topclub. Dit seizoen bij AZ verloopt al niet bepaald vlekkeloos, iemand die van een mindere club naar Ajax gaat moet eerst de absolute ster van zijn elftal zijn. Luuk de Jong is voetballend een verbetering t.o.v. Haller, maar dat is de lat dan ook niet erg hoog leggen.

Met al die spelers ga je er weer een stap op achteruit t.o.v. 2018/19. Ieder jaar levert Ajax fors aan kwaliteit in door verkopen van de sterspelers (op zich niets mis mee) en het halen van spelers zonder groeipotentie of spelers waarvan velen al kunnen zien dat ze niet geschikt zijn voor ons systeem.

Een speler als Eriksen past wel binnen het profiel Tadic, maar dat is dan weer net te hoog gegrepen vrees ik.


Wie zou een goede nieuwe leider voor Ajax kunnen zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:00:

Wat mij betreft koopt Ajax wat grote/goede namen in en vult de rest van de selectie met eigen jeugd aan.

Bergwijn (gewoon goed en Antony vertrekt mogelijk), Cillessen (nieuwe 1e doelman is nodig), Luuk de Jong (bij verkoop Haller) en Wijndal (vanwege verwachte verkoop Tagliafico) zijn gewoon volwaardige Nederlandse voetballers. Dan kan je nog wat jongere spelers als De Winter en Quinten Timber aanschaffen. Ook vind ik de geruchten Geertruida leuk. Als Brobbey haalbaar is, dan is hij welkom wat mij betreft.



Ajax moet juist leiders als Tadic en Blind aantrekken ter (uiteindelijke) vervanging van die twee. Spelers die in een grote competitie hebben gespeeld en een elftal kunnen coachen binnen de lijnen, verlengstukken van de trainer. Bergwijn en Cillessen zijn spelers die al genoeg aan zichzelf hebben en m.n. Cillessen blinkt alleen uit in anderen de schuld geven van zijn eigen fouten. Wijndal zal al moeite moeten doen wat betreft de stap naar een topclub. Dit seizoen bij AZ verloopt al niet bepaald vlekkeloos, iemand die van een mindere club naar Ajax gaat moet eerst de absolute ster van zijn elftal zijn. Luuk de Jong is voetballend een verbetering t.o.v. Haller, maar dat is de lat dan ook niet erg hoog leggen.

Met al die spelers ga je er weer een stap op achteruit t.o.v. 2018/19. Ieder jaar levert Ajax fors aan kwaliteit in door verkopen van de sterspelers (op zich niets mis mee) en het halen van spelers zonder groeipotentie of spelers waarvan velen al kunnen zien dat ze niet geschikt zijn voor ons systeem.

Een speler als Eriksen past wel binnen het profiel Tadic, maar dat is dan weer net te hoog gegrepen vrees ik.


Wie zou een goede nieuwe leider voor Ajax kunnen zijn?



Had jij gedacht dat Tadic naar Ajax zou willen komen én die rol zou kunnen vervullen?

Dat was dus goed gezien/bedacht van die scout en/of Overmars. Helaas is dit een incident gebleken en heeft de trainer veel te veel invloed op het aankoopbeleid gekregen met alle oud-Utrecht problemen van dien.

Ajax heeft een veel beter inzicht in de markt (mag ik hopen) en kan dus veel beter bepalen wie daarvoor geschikt is én haalbaar.

Het probleem met het leiderschap van Tadic en Blind is dat je zelf nog één van de beste spelers moet zijn om dat overwicht te behouden. Blind wordt zienderogen slechter en ook bij Tadic wordt slijtage zichtbaar. Hun houdbaarheidsdatum komt in zicht. Er moet minstens één natuurlijke leider bij deze zomer ongeacht of je één van de twee doorselecteert.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 april 2022, 22:35:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 april 2022 om 22:00:

Wat mij betreft koopt Ajax wat grote/goede namen in en vult de rest van de selectie met eigen jeugd aan.

Bergwijn (gewoon goed en Antony vertrekt mogelijk), Cillessen (nieuwe 1e doelman is nodig), Luuk de Jong (bij verkoop Haller) en Wijndal (vanwege verwachte verkoop Tagliafico) zijn gewoon volwaardige Nederlandse voetballers. Dan kan je nog wat jongere spelers als De Winter en Quinten Timber aanschaffen. Ook vind ik de geruchten Geertruida leuk. Als Brobbey haalbaar is, dan is hij welkom wat mij betreft.



Ajax moet juist leiders als Tadic en Blind aantrekken ter (uiteindelijke) vervanging van die twee. Spelers die in een grote competitie hebben gespeeld en een elftal kunnen coachen binnen de lijnen, verlengstukken van de trainer. Bergwijn en Cillessen zijn spelers die al genoeg aan zichzelf hebben en m.n. Cillessen blinkt alleen uit in anderen de schuld geven van zijn eigen fouten. Wijndal zal al moeite moeten doen wat betreft de stap naar een topclub. Dit seizoen bij AZ verloopt al niet bepaald vlekkeloos, iemand die van een mindere club naar Ajax gaat moet eerst de absolute ster van zijn elftal zijn. Luuk de Jong is voetballend een verbetering t.o.v. Haller, maar dat is de lat dan ook niet erg hoog leggen.

Met al die spelers ga je er weer een stap op achteruit t.o.v. 2018/19. Ieder jaar levert Ajax fors aan kwaliteit in door verkopen van de sterspelers (op zich niets mis mee) en het halen van spelers zonder groeipotentie of spelers waarvan velen al kunnen zien dat ze niet geschikt zijn voor ons systeem.

Een speler als Eriksen past wel binnen het profiel Tadic, maar dat is dan weer net te hoog gegrepen vrees ik.


Wie zou een goede nieuwe leider voor Ajax kunnen zijn?



Suarez, nu oppikken zal de laatste kans zijn ;B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 april 2022 om 22:21:

Een speler als Eriksen past wel binnen het profiel Tadic, maar dat is dan weer net te hoog gegrepen vrees ik.



Eriksen bleek inderdaad te hoog gegrepen.

Bovendien kan ik me dan voorstellen dat je (met een positief romantische bril) Eriksen dan in een soort Modric achtige rol zou zien bij Ajax. Maar een 'leider' is Eriksen niet. En Modric ook niet voor Real Madrid trouwens.

Als Tadic en de nieuwe staf slim is zetten ze hem op 10. In de kleine ruimtes waarin Ajax wil spelen hoeft hij dan minder meters af te leggen, hij staat in het middelpunt van het elftal en kan zn goaltjes mee blijven pikken.

In dat concept zou hij nog wel 2, misschien 3 seizoenen mee kunnen blijven doen.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.