Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 59 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 02 september 2026 om 17:57:

De club waar hij transfervrij naartoe zou gaan heeft zich bedacht..

Wijndal walks in... 'oh, JIJ bent Owen Wijndal!'

+2/-0

Kiki schreef op 02 september 2026 om 19:43:

Zijaanzij schreef op 02 september 2026 om 19:04:

T-Bag schreef op 02 september 2026 om 18:50:

Ben het zeker niet altijd eens met ElSimao2, maar is toch zeker wel 1 vd ' betere' posters. Dat mag ik vinden of ben ik dan ook arrogant en incompetent?

Je hebt een oordeel over een derde. Ik ga daar niet aan tornen. Dat is van jou.

Wat ik je wel wil meegeven is dat als je jezelf in een discussie tot de betere posters omschrijft en anderen waarmee je discussieert daarmee tot 'lesser' bombardeert je niet meer met argumenten discussie voert, maar voer je discussie ad hominem. En dat is echt beneden peil of gordel zo je wilt.

Boudewijn de Groot heeft daar een mooi liedje over geschreven. Het is dan wel 'beneden alle peil'.

Als ie maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half do o ood.

+1/-0

Nou, Adringa en Kehrer zijn nu ook dus binnen. Ik ben best content over deze transferperiode nu ook de twee belangrijkste posities zijn versterkt. De huurtransfers met een optie tot koop geven je een bepaalde financiële zekerheid. Ook best wel handig dat een aantal nieuwe spelers elkaar al kennen van het Duitse nationale team en van Monaco.

Wel een smetje is dat je maar niet van Wijndal afkomt. Drie spitsen is op zich ook wat veel, en centraal achterin ben je puur defensief wat aan de zwakke kant. Maar Cruijff heeft toch een hoop kunnen doen in relatief korte tijd, en zonder zijn werk als een boekhouder te benaderen zoals Kroes dat deed. Om weer echt goed te worden zal je moeten investeren. Als het goed is zullen transferperiodes in de komende jaren wat makkelijker verlopen. Dan hoef je niet zo extreem veel spelers te slijten of te vervangen.

ElSimao2 schreef op 01 september 2026 om 21:17:

Simon Adingra heet de man. Niet Adringa.

Het is altijd even wennen aan de nieuwe namen. Wat dat betreft wel makkelijk dat Tolu Arokodare zichzelf Tolu noemt.

Sevic schreef op 02 september 2026 om 12:58:

Je kunt het overdreven vinden, maar dan memoreer ik graag even dat jij tot diep in afgelopen seizoen graag Edvardsen in de basis wilde, ten koste van Godts, omdat het team dan beter in elkaar zou steken en we beter zouden presteren.

Kan allemaal, maar dan was Godts op het bankje beland en hadden we die 55 miljoen niet gecasht. Of we dan ineens wel minimaal 2e waren geworden, waag ik bovendien ernstig te betwijfelen.

Met die 55 miljoen kunnen we nu een aantal gerichte versterkingen binnenhalen, wat Jordi aan het doen is.

Dus ja, tel uit je winst.

Ik vind het helemaal niet overdreven om de rol als 'handelshuis' (beetje oneerbiedig geframed, maar ok) scherp te houden. Het is cruciaal voor ons om te overleven en op termijn sterker te kunnen worden.

Mag ik je er dan aan herinneren dat we afgelopen seizoen vijfde zijn geworden. Leuk dat we zoveel geld voor Godts hebben gekregen, maar je hebt uiteindelijk even vaak gelijkgespeeld als je hebt gewonnen. Als we ons voor de CL hadden geplaatst was er misschien wel meer geld binnengekomen. In een goed functionerend team presteer je beter en worden meerdere spelers meer waard. Dat moet altijd het voornaamste doel zijn.

Ik heb overigens ook nooit gezegd dat ik Godts op de bank wilde. Waar het mij om ging is dat je voorin ook een buitenspeler had die loopacties kon maken. Als Edvardsen dan vaker aan spelen toe was gekomen dan moest dat maar. Godts zou sowieso genoeg speeltijd hebben kunnen krijgen. In het hedendaagse voetbal is het vrij normaal dat je een grotere groep spelers hebt die voor in de basis in aanmerking komen. Ik zei toen ook dat Godts soms ook best vanaf rechts zou kunnen spelen. In mijn ogen kunnen de meeste buitenspelers prima op beide flanken uit de voeten.

+1/-1

thomas83 schreef op 02 september 2026 om 20:34:

Mag ik je er dan aan herinneren dat we afgelopen seizoen vijfde zijn geworden. Leuk dat we zoveel geld voor Godts hebben gekregen, maar je hebt uiteindelijk even vaak gelijkgespeeld als je hebt gewonnen. Als we ons voor de CL hadden geplaatst was er misschien wel meer geld binnengekomen. In een goed functionerend team presteer je beter en worden meerdere spelers meer waard. Dat moet altijd het voornaamste doel zijn.

Ik heb overigens ook nooit gezegd dat ik Godts op de bank wilde. Waar het mij om ging is dat je voorin ook een buitenspeler had die loopacties kon maken. Als Edvardsen dan vaker aan spelen toe was gekomen dan moest dat maar. Godts zou sowieso genoeg speeltijd hebben kunnen krijgen. In het hedendaagse voetbal is het vrij normaal dat je een grotere groep spelers hebt die voor in de basis in aanmerking komen. Ik zei toen ook dat Godts soms ook best vanaf rechts zou kunnen spelen. In mijn ogen kunnen de meeste buitenspelers prima op beide flanken uit de voeten.

En jij denkt dat we hoger waren geëindigd door de topscorer er regelmatig uit te halen ten faveure van een Noor die tot z'n 26e nooit verder kwam dan Go Ahead Eagles?

De kans is groot dat we dan nóg lager waren geëindigd en bovendien die 55 miljoen niet getild hadden. Tel uit je winst.

Zoveel geld ontvangen is niet 'leuk', het is cruciaal voor de club. Zonder transferklappers zijn we binnen een paar jaar failliet. Dat zou dan weer minder leuk zijn.

+2/-0

Al met al hebben we volgens mij een hele goede transferzomer gehad.

We zitten nu wel met 3 volwaardige Ajaxspitsen, 3 volwaardige linksbacks, dat is natuurljik wat veel. En hoewel het beste zou zijn als iedereen gewoon fit blijft, kan het natuurlijk zijn dat er nog blessures komen waardoor je jongens had nodig hebt.

We hebben gelukkig ook aardig door kunnen selecteren in de spelers zonder absolute meerwaarde of kwaliteit die de afgelopen jaren wel als zodanig zijn gebruikt. Een Regeer is een prima speler, maar dit wordt nooit beter dan wat hij nu is. Ook hebben we nu gelukkig Carrizo kunnen verhuren, want ik denk dat die best wel wat kan worden, maar dan moet hij gewoon gaan spelen. Met Tsygankov en Berghuis in de selectie denk ik dat die kans niet groot gaat zijn.

Volgens mij staan we er goed voor. Voldoende kwaliteit, leiderschap en nu is het zaak om fit te zijn, fit te blijven en als team samen te komen. De grootste verbetering ligt natuurlijk achterin, want we krijgen nu te makkelijk, veel te veel tegengoals.

Al met al ben ik best tevreden.

+3/-0

Ben erg benieuwd naar Amrabat en Kehler. In defensief opzicht moet gaat dit verwacht ik een slok schelen. We krijgen teveel doelpunten tegen. Tegen PSV zal er nog een elftal staan die behoorlijk uit balans is.

+2/-0

We kunnen het eerste werk van Jordi (langzaam) gaan analyseren. Niet te lang, PSV staat bijna op het programma.

Het valt mij op dat Jordi zich aan zijn woord weet te houden.

Hij begon de transfer periode met als uitspraak: ''Op elke linie 1 versterking'', dit is uiteindelijk de nieuwe kern / hart van Ajax 1 geworden.

Spelers hebben als Ter Stegen, Brandts, Caio Henrique/Blind & Tulu/Lenoardo is uiterst fijn om de ''beginlat'' lekker hoog te houden. Ook heeft hij Jong Ajax op een positie of 4 a 5 zeker versterkt. Deze namen hebben (in)direct ook aantrekkingskracht voor nieuwe aankopen.

Het plan (in samenspraak met Michel) is iets waar nieuwe aanwinsten het veel over hebben. Het stemt mij ook gerust dat hij met sommige spelers maanden in onderhandeling is en dus heel goed weet wat de strategie van Ajax moet worden.

Een deel van de nieuwelingen heeft ook al samen gewerkt met Michel of zelfs al samen met elkaar gespeeld.

De laatste aanwinsten zijn allemaal te veel om individueel 1 voor 1 te benoemen en moet nog tot elftal worden gesmeden. Het stemt wel gerust dat bijvoorbeeld Kehrer al een aantal spelers kent waardoor hij mogelijk makkelijker zijn draai weet te vinden.

Tuurlijk had een groot deel van de achterban gehoopt dat Wijndal (en Dolberg ook) zouden vertrekken. Mogelijk staat dat alsnog te gebeuren er zijn nog een tiental competities open.

Anyway ik denk dat het vertrek van Godts en Steur niet wordt opgemerkt en de selectie ansich flink is versterkt en Jong Ajax ook een veel hoger level haalt.

+3/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 03 september 2026 om 10:31:

Tuurlijk had een groot deel van de achterban gehoopt dat Wijndal (en Dolberg ook) zouden vertrekken. Mogelijk staat dat alsnog te gebeuren er zijn nog een tiental competities open.

Je vergeet Klaassen en Berghuis. Veel fans zien hen ook het liefste vertrekken. Twee ‘vergane glorie’ spelers die afgelopen seizoen het elftal niet op sleeptouw hebben kunnen nemen, niet het verschil hebben kunnen maken en kortom op het veld niet geleverd hebben van wat je juist van ervaren spelers mag verwachten.

Beiden hebben nog een contract tot het einde van dit seizoen. Ik mag toch hopen dat nu de zomerse transferwindow is gesloten er geen gesprekken op gang gaan komen om die contracten te verlengen en dat er ook vanuit supporters geen actie op touw komt om ze langer te laten blijven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 september 2026, 11:13:59.

+2/-2

Sjakie Meulemans schreef op 03 september 2026 om 11:07:

Je vergeet Klaassen en Berghuis. Veel fans zien hen ook het liefste vertrekken. Twee ‘vergane glorie’ spelers die afgelopen seizoen het elftal niet op sleeptouw hebben kunnen nemen, niet het verschil hebben kunnen maken en kortom op het veld niet geleverd hebben van wat je juist van ervaren spelers mag verwachten.

Beiden hebben nog een contract tot het einde van dit seizoen. Ik mag toch hopen dat nu de zomerse transferwindow is gesloten er geen gesprekken op gang gaan komen om die contracten te verlengen en dat er ook vanuit supporters geen actie op touw komt om ze langer te laten blijven.

Toch blijf ik een lans breken voor Klaassen. Ik zie ook dat hij te langzaam is in de omschakeling, dat hij misschien niet de absolute leider van een Henderson of technische kwaliteiten heeft die je bijvoorbeeld bij Brandt ziet. Of de fluwelen techniek van een Ouazane. Dus dat hij niet de eerste is die je in de basis intekent is best logisch.

Maar als je een lijst maakt van spelers die in de afgelopne jaren het vaakst de 1-0 of 0-1 hebben gemaatk in een wedstrijd, dan vind je alleen een lijst met de grootste topscorers als Mbappe, Haaland, Martinez, etc. Daar staat Klaassen ook gewoon tussen he. Als middenvelder. Als je statistieken zeggen dat van al je goals 30-40% de openingstreffer zijn dan is dat geen toeval en kan je niet zomaar ter zijde schuiven als onzin, want hij kan er niks van!

Klaassen is binnen het team denk ik echt wel een leider en cultuurbewaker. Maar met voetballende tekortkomingen, maar wel een neusje voor ruimte en de goal. Ik vind het eigenlijk best logisch dat hij nog bij Ajax speelt. Wellicht dat we nu met Ambrabat vaker Mokio op rechtshalf gaan zien en dat Klaassen misschien niet meer alles speelt, maar deze man verdient gewoon ons respect.

Ik verbaas me erover dat er mensen zijn die Klaassen afzeiken omdat hij niet 35 km/h haalt, of Zidane-pirouettes maakt en vooral een karikatuur van hem maken als een slechte voetballer, maar in het Leonardo topic dan fijntjes wijzen op de geweldige loopacties van onze Braziliaanse aankoop en totaal voorbij gaan aan zijn dramatische afwerking in een Ajaxshirt. Daar waar die vreselijke Klaassen gewoon tientallen keren voor ons een wedstrijd heeft opengebroken en honderden wedstrijden heeft gespeeld.

Tuurlijk kan je als Ajacied willen dat spelers gewoon heel goed zijn en dat het allemaal gewoon fenomenale voetballers zijn voor wie het geen klote uitmaakt welk shirt ze aantrekken. Als ze morgen 10K meer kunnen krijgen in Eindhoven of Rotterdam, dan zouden ze daarheen gaan. Maar ik vrees dat je dan ook een beetje vergeten bent waar Ajax voor staat.

+5/-2

Je vergeet Klaassen en Berghuis. Veel fans zien hen ook het liefste vertrekken.

'Veel fans' betreft niets meer dan een online bubble van een klein groepje. In het stadion wordt Klaassen wekelijks keihard toegejuicht. Berghuis wat minder, maar het is ook zeker niet zo dat hij massaal uitgefloten wordt. Het vertrek van Berghuis heeft wel breder support, maar bij Klaassen is dat gewoon niet zo. Dat vertelt een groepje van tientallen online accounts (voor zover dit allemaal verschillende mensen zijn) elkaar en dan denken ze dat zij een grote meerderheid betreffen. Dat noem je een bubble.

+2/-4

Derk Johanssen schreef op 03 september 2026 om 11:42:

Toch blijf ik een lans breken voor Klaassen. Ik zie ook dat hij te langzaam is in de omschakeling, dat hij misschien niet de absolute leider van een Henderson of technische kwaliteiten heeft die je bijvoorbeeld bij Brandt ziet. Of de fluwelen techniek van een Ouazane. Dus dat hij niet de eerste is die je in de basis intekent is best logisch.

Maar als je een lijst maakt van spelers die in de afgelopne jaren het vaakst de 1-0 of 0-1 hebben gemaatk in een wedstrijd, dan vind je alleen een lijst met de grootste topscorers als Mbappe, Haaland, Martinez, etc. Daar staat Klaassen ook gewoon tussen he. Als middenvelder. Als je statistieken zeggen dat van al je goals 30-40% de openingstreffer zijn dan is dat geen toeval en kan je niet zomaar ter zijde schuiven als onzin, want hij kan er niks van!

Klaassen is binnen het team denk ik echt wel een leider en cultuurbewaker. Maar met voetballende tekortkomingen, maar wel een neusje voor ruimte en de goal. Ik vind het eigenlijk best logisch dat hij nog bij Ajax speelt. Wellicht dat we nu met Ambrabat vaker Mokio op rechtshalf gaan zien en dat Klaassen misschien niet meer alles speelt, maar deze man verdient gewoon ons respect.

Ik verbaas me erover dat er mensen zijn die Klaassen afzeiken omdat hij niet 35 km/h haalt, of Zidane-pirouettes maakt en vooral een karikatuur van hem maken als een slechte voetballer, maar in het Leonardo topic dan fijntjes wijzen op de geweldige loopacties van onze Braziliaanse aankoop en totaal voorbij gaan aan zijn dramatische afwerking in een Ajaxshirt. Daar waar die vreselijke Klaassen gewoon tientallen keren voor ons een wedstrijd heeft opengebroken en honderden wedstrijden heeft gespeeld.

Tuurlijk kan je als Ajacied willen dat spelers gewoon heel goed zijn en dat het allemaal gewoon fenomenale voetballers zijn voor wie het geen klote uitmaakt welk shirt ze aantrekken. Als ze morgen 10K meer kunnen krijgen in Eindhoven of Rotterdam, dan zouden ze daarheen gaan. Maar ik vrees dat je dan ook een beetje vergeten bent waar Ajax voor staat.

Heel goed gezegd. Volledig mee eens.

+3/-1

Derk Johanssen schreef op 03 september 2026 om 11:42:

Toch blijf ik een lans breken voor Klaassen.

Ik vind eigenlijk dat Klaassen de enige speler is in de selectie die het logo mag kussen als er gescoord wordt. Hij is de Mr. Ajax van dit decennium, en ik denk dat hij na dit seizoen ook nog belangrijk kan zijn. (misschien in een iets andere rol)

Dat gezegd hebbende, het beste is er wel van af. Ook hebben we gezien dat hij geen basisspeler is in een Ajax dat top draait. Laten we deze gast vooral het respect geven dat hij verdient.

+4/-2

Sevic schreef op 03 september 2026 om 06:11:

En jij denkt dat we hoger waren geëindigd door de topscorer er regelmatig uit te halen ten faveure van een Noor die tot z'n 26e nooit verder kwam dan Go Ahead Eagles?

De kans is groot dat we dan nóg lager waren geëindigd en bovendien die 55 miljoen niet getild hadden. Tel uit je winst.

Zoveel geld ontvangen is niet 'leuk', het is cruciaal voor de club. Zonder transferklappers zijn we binnen een paar jaar failliet. Dat zou dan weer minder leuk zijn.

Je focust je te veel op de individuele spelers. Het gaat echt alleen om het team uiteindelijk. Ik denk dat het zeker mogelijk was geweest om hoger te eindigen met een meer complementaire aanval met aanvallers die bereid waren om diepte in het spel te brengen. Lager eindigen kon sowieso al bijna niet. Al zo lang als ik Ajax volg is dat alleen in dit jaar onder Wouters gebeurd.

Waarom denk je dat we zo vaak gelijk hebben gespeeld? Omdat we heel erg voorspelbaar werden door voortdurend over de linkerkant aan te vallen. Daar heeft Godts persoonlijk van geprofiteerd door bij veel goals betrokken te zijn. Het team heeft dat alleen niet echt geholpen.

Dat de club van de transferinkomsten leeft is duidelijk. Het gaat dan vaak over lagere bedragen als 55 miljoen. Juist afgelopen transferperiode maakt dat ook weer duidelijk. Als je de transfersommen tegen elkaar wegstreept kom je op +56 miljoen uit zonder dat je nou echt veel spelers voor noemenswaardige bedragen hebt verkocht. Je hebt met zowel Godts als Steur de mazzel gehad dat twee rijke clubs bereid waren een stuk meer te betalen dan je logischerwijs kon verwachten. Stel je maakt die bedragen wat realistischer en er zou pakweg 30 miljoen minder binnen zijn gekomen, zelfs dan kom je nog ruim op een positief saldo uit.

In een scenario waarin Godts zijn speeltijd wat meer had moeten delen had hij overigens nog prima genoeg kunnen scoren om uiteindelijk een transfer te verdienen. Er is geen enkele reden om te denken dat dit niet mogelijk is, simpelweg omdat hij een paar potjes minder speelt. Als de poppetjes goed op elkaar af waren gestemd en je als team beter presteerde is het niet eens ondenkbaar dat hij meer goals of assists had kunnen hebben. 62 goals in een seizoen is heel mager voor een club als Ajax.

+1/-3

thomas83 schreef op 03 september 2026 om 20:46:

Je focust je te veel op de individuele spelers. Het gaat echt alleen om het team uiteindelijk. Ik denk dat het zeker mogelijk was geweest om hoger te eindigen met een meer complementaire aanval met aanvallers die bereid waren om diepte in het spel te brengen. Lager eindigen kon sowieso al bijna niet. Al zo lang als ik Ajax volg is dat alleen in dit jaar onder Wouters gebeurd.

Waarom denk je dat we zo vaak gelijk hebben gespeeld? Omdat we heel erg voorspelbaar werden door voortdurend over de linkerkant aan te vallen. Daar heeft Godts persoonlijk van geprofiteerd door bij veel goals betrokken te zijn. Het team heeft dat alleen niet echt geholpen.

Dat de club van de transferinkomsten leeft is duidelijk. Het gaat dan vaak over lagere bedragen als 55 miljoen. Juist afgelopen transferperiode maakt dat ook weer duidelijk. Als je de transfersommen tegen elkaar wegstreept kom je op +56 miljoen uit zonder dat je nou echt veel spelers voor noemenswaardige bedragen hebt verkocht. Je hebt met zowel Godts als Steur de mazzel gehad dat twee rijke clubs bereid waren een stuk meer te betalen dan je logischerwijs kon verwachten. Stel je maakt die bedragen wat realistischer en er zou pakweg 30 miljoen minder binnen zijn gekomen, zelfs dan kom je nog ruim op een positief saldo uit.

In een scenario waarin Godts zijn speeltijd wat meer had moeten delen had hij overigens nog prima genoeg kunnen scoren om uiteindelijk een transfer te verdienen. Er is geen enkele reden om te denken dat dit niet mogelijk is, simpelweg omdat hij een paar potjes minder speelt. Als de poppetjes goed op elkaar af waren gestemd en je als team beter presteerde is het niet eens ondenkbaar dat hij meer goals of assists had kunnen hebben. 62 goals in een seizoen is heel mager voor een club als Ajax.

Thomas heeft in een vroeg stadium bepaald dat Edward een aanwinst voor Ajax is en dan is er geen enkel scenario dat hem van mening kan doen laten veranderen:

Edward speelt veel en het gaat goed - Told ya so en uiteraard is de Noor niet slechts een meeloper, maar een sleutelfiguur in alle voorspoed die de club ten deel valt.

Edward speelt veel maar het gaat slecht - Het is ongelofelijk vals om de man te beoordelen in een seizoen dat de ploeg zo slecht is met vreselijke trainers die hem aan incorrecte teamgenoten gekoppeld hebben.

Edward speelt weinig - Ongeacht hoe het gegaan is, Oliver was de missing link die alles beter gemaakt zou hebben, van het veldspel tot de resultaten van de ploeg tot individuele contributies van medespelers van het weer tot de situatie in het Midden-Oosten. Maar ja, als hij de kans niet krijgt houdt het op he.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 03 september 2026 om 22:17:

thomas83 schreef op 03 september 2026 om 20:46:

Thomas heeft in een vroeg stadium bepaald dat Edward een aanwinst voor Ajax is en dan is er geen enkel scenario dat hem van mening kan doen laten veranderen:

Edward speelt veel en het gaat goed - Told ya so en uiteraard is de Noor niet slechts een meeloper, maar een sleutelfiguur in alle voorspoed die de club ten deel valt.

Edward speelt veel maar het gaat slecht - Het is ongelofelijk vals om de man te beoordelen in een seizoen dat de ploeg zo slecht is met vreselijke trainers die hem aan incorrecte teamgenoten gekoppeld hebben.

Edward speelt weinig - Ongeacht hoe het gegaan is, Oliver was de missing link die alles beter gemaakt zou hebben, van het veldspel tot de resultaten van de ploeg tot individuele contributies van medespelers van het weer tot de situatie in het Midden-Oosten. Maar ja, als hij de kans niet krijgt houdt het op he.

Nu ik dit allemaal zo lees zie ik bondscoach Xavi Hernández samen met directeur Topboetbal Nigel de Jong binnenkort bij Oliver Edvardsen op bezoek gaan om de Noorse sterspeler te enthousiasmeren om de Nederlandse nationaliteit aan te nemen.
Dit zodat hij Oranje kan helpen om over twee jaar eindelijk weer eens het Europees Kampioenschap te winnen. En nu de transfermarkt is gesloten zal het verlengen van zijn contract ongetwijfeld prioriteit zijn voor Ajax.

+1/-0

Gisteren was uiteindelijk vrij saai geworden. Heeft iemand een mooi overzicht bij de hand? We hebben dus nog altijd Wijndal, Dolberg, Baas en Berghuis in de selectie, ondanks de komst van Henrique, Torrents, Leonardo, Tolu, Blind en Tsygankov.

+1/-0

Kiki schreef op 03 september 2026 om 22:55:

Gisteren was uiteindelijk vrij saai geworden. Heeft iemand een mooi overzicht bij de hand? We hebben dus nog altijd Wijndal, Dolberg, Baas en Berghuis in de selectie, ondanks de komst van Henrique, Torrents, Leonardo, Tolu, Blind en Tsygankov.

https://ajax.supporters.nl/forums/reacties/3/165/13/Jordi-Cruijff#reactie10066link

Of doelde je op een ander overzicht?

+1/-0

NW86 schreef op 03 september 2026 om 23:11:

https://ajax.supporters.nl/forums/reacties/3/165/13/Jordi-Cruijff#reactie10066link

Mooi overzicht, for the most part. Konadu is echter met optie tot koop. Spelers als Jetten, Butera, Vink, Verschuren en O'Niel niet noemenswaardig genoeg? Ik snap het. Jong Ajax is dat. Oh ja, einde huur Jaros... Ibra... voor wat het waard is.

+1/-0

Kiki schreef op 03 september 2026 om 23:25:

NW86 schreef op 03 september 2026 om 23:11:

Mooi overzicht, for the most part. Konadu is echter met optie tot koop. Spelers als Jetten, Butera, Vink en O'Niel niet noemenswaardig genoeg? Ik snap het. Jong Ajax is dat. Oh ja, einde huur Jaros... voor wat het waard is.

Thanks. De spelers die je noemde voor Jong Ajax heb ik inderdaad niet heel erg bij stilgestaan. Inkomend wel genoemd omdat dit natuurlijk mogelijke spelers zijn voor Ajax 1 in de toekomst. De (definitief) uitgaande vond ik dan gewoon wat minder relevant. Gaat om spelers die niet in Ajax 1 hebben gespeeld (in tegenstelling tot spelers als Konadu en Gooijer). Transfersommen voor die spelers, voor zover daarvoor betaald wordt, zijn over het algemeen ook niet bekend. Vandaar deze keuzes.

Jaros had ik bewust weggelaten. Al zou je kunnen zeggen dat ik Zinchenko en Tomiyasu dan ook weg had kunnen laten. Maar vond een verlopen huurcontract dan iets minder relevant dan een gewoon contract dat afliep.

Ik zal de optie tot koop op Konadu nog even aanpassen.

+3/-1

Kiki schreef op 02 september 2026 om 20:00:

s0lido schreef op 02 september 2026 om 17:57:

De club waar hij transfervrij naartoe zou gaan heeft zich bedacht..

Wijndal walks in... 'oh, JIJ bent Owen Wijndal!'

"Nou, hij kwam bij ons op het trainingsveld en we vonden het wel een aardige gozer. Beleefd, geinteresseerd..zag er ook fit uit, dus we zagen het eigenlijk wel zitten. Behoorde ook tot de beste linkerkant van Europa volgens hemzelf, dus dat klonk ons als muziek in de oren. Goed, hij vroeg wat veel salaris, maar dan heb je ook wat. Dachten wij.

Toen kwam de assistent op het idee om toch wat beelden en statistieken van hem op te zoeken en ehm, ja, nou. Kijk, we willen niemand beledigen enzo, maar ehm, toen is het niet door gegaan, zeg maar."

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 59 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027