Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 maart 2024 om 00:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 maart 2024 om 22:39:

Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.



Ik vond het ook meer ongelukkig, maar had jij het ook ongelukkig genoemd als het Sutalo was geweest? In welke situaties vond je hem zo onrustig vandaag dan? Op die twee fouten in de eerste helft na heeft hij degelijk gespeeld volgens mij.



Ja natuurlijk, want daar geen enkele speler iets aan doen.

Sutalo loopt 90 minuten lang geforceerd te voetballen. Dat zie je aan alles. Als je hem bijvoorbeeld daar rechtsvoor die voorzet ziet geven, dat is een Ajax speler onwaardig. En dat was niet de eerste keer.
Het inspelen van andere spelers is ook niet zoals het hoort. Ook de keuzes die maakt, zijn vaak hoogst ongelukkig.

Ik heb hem heel lang verdedigd, maar het is nu echt klaar met hem. Laat hem maar voorlopig banken. Soms is er gewoon geen match. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Maar daar hoeft niet een heel elftal onder te 'lijden.

 

+2/-0

Eén ding weet ik wel: als je hem in dezen doen opstelt tegen Villa, kun je het laatste beetje hoop dat er nog is dat we een ronde verder komen ook wel in de ijskast zetten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 maart 2024 om 10:42:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 maart 2024 om 00:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 maart 2024 om 22:39:

Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.



Ik vond het ook meer ongelukkig, maar had jij het ook ongelukkig genoemd als het Sutalo was geweest? In welke situaties vond je hem zo onrustig vandaag dan? Op die twee fouten in de eerste helft na heeft hij degelijk gespeeld volgens mij.



Ja natuurlijk, want daar geen enkele speler iets aan doen.

Sutalo loopt 90 minuten lang geforceerd te voetballen. Dat zie je aan alles. Als je hem bijvoorbeeld daar rechtsvoor die voorzet ziet geven, dat is een Ajax speler onwaardig. En dat was niet de eerste keer.
Het inspelen van andere spelers is ook niet zoals het hoort. Ook de keuzes die maakt, zijn vaak hoogst ongelukkig.

Ik heb hem heel lang verdedigd, maar het is nu echt klaar met hem. Laat hem maar voorlopig banken. Soms is er gewoon geen match. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Maar daar hoeft niet een heel elftal onder te 'lijden.



Zijn eerste actie was heel sterk, je merkte aan het publiek dat ze die jongen het beste gunnen. Iedereen begon te klappen, bemoedigend te applaudisseren.

Nadat Ramaj hem op een vreemde manier aanspeelde op de achterlijn (moet hij niet doen bij hem) werd hij weer onzeker.

Overigens heeft hij wel een spijkerharde tackle in huis. Josip is simpelweg een ouderwetse voorstopper, op die manier moet je hem ook gebruiken.

 

+1/-0

Deze man kan er echt niks van... ouderwetse voorstopper of niet, graag banken!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 10:45:

Eén ding weet ik wel: als je hem in dezen doen opstelt tegen Villa, kun je het laatste beetje hoop dat er nog is dat we een ronde verder komen ook wel in de ijskast zetten.


Sosa, Hato, Kaplan, Rensch en Gooijer opstellen tegen Aston Villa.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 14:34:

Sosa, Hato, Kaplan, Rensch en Gooijer opstellen tegen Aston Villa.



Als we Gooijer opstellen, zijn we gelijk uitgeschakeld, want die is geschorst.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 02:28:

Sutalo's fouten in de eerste helft vind ik juist het probleem. Totaal ongeforceerd jezelf weer in de nesten werken op een manier die tegen een ploeg als Villa gewoon een tegengoal betekent. 'Op twee fouten na heeft hij degelijk gespeeld'. Ja, niet dus, want die fouten waren er.

Van de drie centrale verdedigers was Sutalo helaas weer de minste. We moeten hier gewoon mee gaan stoppen dit seizoen.



Iedere speler maakt wel fouten tijdens een wedstrijd. Bij Sutalo kan alleen niet iedereen dat meer relativeren. Het is alsof hij alleen nog maar perfecte wedstrijden mag spelen van zijn critici. Ik vond alleen die situatie op de achterlijn echt uitzonderlijk en een voorbeeld van een speler die nog niet met het volledige vertrouwen speelt.

Op basis van wat vond je hem de minste van de drie centrale verdedigers? Hij had de meeste verdedigende ingrepen, verloor minder de bal dan Kaplan en gaf ook geen onnodige vrije trappen weg. Er zijn punten verspeeld en vervolgens wordt er naar makkelijke zondebokken gezocht. Ik vind verdedigers dan niet de meest voor de hand liggende kandidaten in een wedstrijd waarin je maar weinig weggeeft. Het probleem lag duidelijk voorin.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 maart 2024 om 10:42:

Sutalo loopt 90 minuten lang geforceerd te voetballen. Dat zie je aan alles. Als je hem bijvoorbeeld daar rechtsvoor die voorzet ziet geven, dat is een Ajax speler onwaardig. En dat was niet de eerste keer.
Het inspelen van andere spelers is ook niet zoals het hoort. Ook de keuzes die maakt, zijn vaak hoogst ongelukkig.



Doel je op dat moment in de tweede helft toen er een soort van alles of niets werd gespeeld? Dat vind ik een raar voorbeeld. Ajax probeerde op dat moment de bal steeds zo snel mogelijk voorin te krijgen. Er was ook niemand in die ruimte voorin. Dan is het niet zo raar dat hij zelf die ruimte dan maar in duikt om de voorzet te geven. Ik vind het eigenlijk ook gewoon bij Ajax horen dat verdedigers zich ook met de aanval bemoeien als dat kan. Totaalvoetbal etc. Het alternatief was een pass terug geweest.

 

+1/-0

Ik heb Sutalo min of meer al opgegeven, maar gisteren lag het inderdaad niet zozeer aan hem. Deed verdedigend weinig verkeerd, aan de bal helaas wel een gevaar voor de eigen ploeg. Hoe hij in de eerste helft dacht te dribbelen in de eigen 16 en de bal verloor, dat kan echt niet.

Vraag me ook af hoe Henderson dit allemaal beziet. Ben je jarenlang captain geweest van een van de beste teams in de geschiedenis, zit je nu met dit soort figuren de Amsterdamse velden onveilig te maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 11 maart 2024 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 14:34:

Sosa, Hato, Kaplan, Rensch en Gooijer opstellen tegen Aston Villa.



Als we Gooijer opstellen, zijn we gelijk uitgeschakeld, want die is geschorst.


Dus dan weer Sutalo?

Kunnen we niet een keer Sarfo op de rechter vleugelverdediger positie zetten?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 maart 2024 om 07:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 11 maart 2024 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 14:34:

Sosa, Hato, Kaplan, Rensch en Gooijer opstellen tegen Aston Villa.



Als we Gooijer opstellen, zijn we gelijk uitgeschakeld, want die is geschorst.


Dus dan weer Sutalo?

Kunnen we niet een keer Sarfo op de rechter vleugelverdediger positie zetten?


Ja, of misschien kunnen we Reiziger polsen voor een verlate afscheidswedstrijd?

Sorry, beetje flauw, maar tegen Villa lijkt het me niet een moment om een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien. Zeker niet in dit team.

Ik zou Tahirovic of Van den Boomen vanuit de achterste linie laten spelen voor wat meer voetbal van achteruit. Kaplan en Hato ernaast. Rensch en Sosa op de flanken. Lullig voor Sutalo, maar je kunt tegen Villa achterin geen spelers hebben die elke wedstrijd minimaal 2 ballen op gevaarlijke wijze inleveren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2024 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 maart 2024 om 07:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 11 maart 2024 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 14:34:

Sosa, Hato, Kaplan, Rensch en Gooijer opstellen tegen Aston Villa.



Als we Gooijer opstellen, zijn we gelijk uitgeschakeld, want die is geschorst.


Dus dan weer Sutalo?

Kunnen we niet een keer Sarfo op de rechter vleugelverdediger positie zetten?


Ja, of misschien kunnen we Reiziger polsen voor een verlate afscheidswedstrijd?

Sorry, beetje flauw, maar tegen Villa lijkt het me niet een moment om een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien. Zeker niet in dit team.

Ik zou Tahirovic of Van den Boomen vanuit de achterste linie laten spelen voor wat meer voetbal van achteruit. Kaplan en Hato ernaast. Rensch en Sosa op de flanken. Lullig voor Sutalo, maar je kunt tegen Villa achterin geen spelers hebben die elke wedstrijd minimaal 2 ballen op gevaarlijke wijze inleveren.



Eens maar met name die vd Boomen heeft ook iedere wedstrijd gigantisch veel balverlies. Hij maakt dat dan soort van goed met die ene geweldige cross die ie wel heeft per wedstrijd, maar in de verdediging is dat ook niet alles. Bovendien heb je er defensief niet zoveel aan.

Brobbey loopt aan het einde van zijn Latijn. Laten we er gewoon een aanvaller bij zetten om ook hem wat ondersteuning te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 maart 2024 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 02:28:

Sutalo's fouten in de eerste helft vind ik juist het probleem. Totaal ongeforceerd jezelf weer in de nesten werken op een manier die tegen een ploeg als Villa gewoon een tegengoal betekent. 'Op twee fouten na heeft hij degelijk gespeeld'. Ja, niet dus, want die fouten waren er.

Van de drie centrale verdedigers was Sutalo helaas weer de minste. We moeten hier gewoon mee gaan stoppen dit seizoen.



Iedere speler maakt wel fouten tijdens een wedstrijd. Bij Sutalo kan alleen niet iedereen dat meer relativeren. Het is alsof hij alleen nog maar perfecte wedstrijden mag spelen van zijn critici. Ik vond alleen die situatie op de achterlijn echt uitzonderlijk en een voorbeeld van een speler die nog niet met het volledige vertrouwen speelt.

Op basis van wat vond je hem de minste van de drie centrale verdedigers? Hij had de meeste verdedigende ingrepen, verloor minder de bal dan Kaplan en gaf ook geen onnodige vrije trappen weg. Er zijn punten verspeeld en vervolgens wordt er naar makkelijke zondebokken gezocht. Ik vind verdedigers dan niet de meest voor de hand liggende kandidaten in een wedstrijd waarin je maar weinig weggeeft. Het probleem lag duidelijk voorin.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 maart 2024 om 10:42:

Sutalo loopt 90 minuten lang geforceerd te voetballen. Dat zie je aan alles. Als je hem bijvoorbeeld daar rechtsvoor die voorzet ziet geven, dat is een Ajax speler onwaardig. En dat was niet de eerste keer.
Het inspelen van andere spelers is ook niet zoals het hoort. Ook de keuzes die maakt, zijn vaak hoogst ongelukkig.



Doel je op dat moment in de tweede helft toen er een soort van alles of niets werd gespeeld? Dat vind ik een raar voorbeeld. Ajax probeerde op dat moment de bal steeds zo snel mogelijk voorin te krijgen. Er was ook niemand in die ruimte voorin. Dan is het niet zo raar dat hij zelf die ruimte dan maar in duikt om de voorzet te geven. Ik vind het eigenlijk ook gewoon bij Ajax horen dat verdedigers zich ook met de aanval bemoeien als dat kan. Totaalvoetbal etc. Het alternatief was een pass terug geweest.



Je kunt wel alles blijven goedpraten, maar Ajax staat voor een bepaald niveau. Wat heb je aan een verdediger die daar opduikt en nog geen fatsoenlijke voorzet kan geven of een man passeren. Sutalo kan beide niet.
En het was niet de eerste keer vanuit die positie. Een back moet daar opduiken en niet een verdediger die de skills niet in huis heeft om aan te vallen.

Nogmaals ik heb hem lang verdedigd, maar dat krediet heeft hij inmiddels volledig verspeeld.
Het is geen toeval dat hij zijn rentree maakt en het gaat gelijk weer mis. Hij is en blijft een bron van onrust. Hij hoeft niet eens aan de bal te zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 maart 2024 om 07:14:

Kunnen we niet een keer Sarfo op de rechter vleugelverdediger positie zetten?



Ik denk dat Sarfo op zich best een aardige aanvallende back kan worden als hij een rechtsbuiten voor zich heeft waarmee hij echt een klik heeft, maar hij is al een hele tijd echt slecht in Jong Ajax. Zou het heel raar vinden om hem boven Rensch, Gaaei of Gooijer te verkiezen.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2024 om 09:10:

Lullig voor Sutalo, maar je kunt tegen Villa achterin geen spelers hebben die elke wedstrijd minimaal 2 ballen op gevaarlijke wijze inleveren.



Een speler die zo vaak ballen inlevert was allang uit de basis gehaald in deze ploeg. Het beeld dat sommigen van jullie van zijn spel aan de bal schetsen is schromelijk overdreven.


open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 maart 2024 om 09:29:

Je kunt wel alles blijven goedpraten, maar Ajax staat voor een bepaald niveau. Wat heb je aan een verdediger die daar opduikt en nog geen fatsoenlijke voorzet kan geven of een man passeren. Sutalo kan beide niet.
En het was niet de eerste keer vanuit die positie. Een back moet daar opduiken en niet een verdediger die de skills niet in huis heeft om aan te vallen.

Nogmaals ik heb hem lang verdedigd, maar dat krediet heeft hij inmiddels volledig verspeeld.
Het is geen toeval dat hij zijn rentree maakt en het gaat gelijk weer mis. Hij is en blijft een bron van onrust. Hij hoeft niet eens aan de bal te zijn.



Sorry, maar je bent echt naar spijkers op laag water aan het zoeken met dit voorbeeld. En zeg je nou dat Ajax nu weer punten heeft verspeeld doordat Sutalo weer in de basis begon? Dat is echt absurd. Je verliest punten doordat je een groot deel van de wedstrijd maar met 1 aanvaller speelt. Zelfs tegen Aston Villa was het al een conservatieve opstelling. De verdedigers hebben over het algemeen hun taak goed ingevuld.

 

+1/-0

Echt een prima wedstrijd.

 

+1/-0

We moeten ook niet overdrijven. Aan de bal is het echt schrikbarend, zo houterig met een enorme draaicirkel.

 

+3/-1

Wat een onzin zeg. Hij speelde ook aan de bal gewoon prima. Hij ziet er wat houterig uit, maar heeft verre van een enorme draaicirkel. Kaplan is een heel stuk logger.

 

+1/-0

Let's agree to disagree. Degene die Sutalo zo gehyped heeft dat er een 20+ miljoen voor is neergelegd, verdient echt een pluim.

M.b.t. Kaplan overigens ook. Al zit ie er niet zo lekker in als in de eerste wedstrijden.

 

+1/-0

Sutalo is een van de meest getalenteerde verdedigers van zijn leeftijdscategorie. Die kon je echt niet voor een habbekrats oppikken.

 

+3/-0

Ik hoop dat dit het begin wordt van een betere periode. Sutalo zal een uitstekende verdediger worden en ik hoop bij ons en niet over een aantal maanden bij Atalanta ofzo.

Sosa moet ook een echte kans krijgen, vind ik. Hij is een degelijke linksback. Sosa was reserve-aanvoerder bij Suttgart, geloof ik.

Wat mij betreft krijgen deze spelers de volste vertrouwen van de nieuwe trainer. Maak Henderson 1e aanvoerder en Sosa 2e. Met Sutalo en Sosa heb je gewoon twee goede verdedigers in huis.

Het enige is, is dat met Sutalo, Sosa, Hato en Kaplan je vier spelers hebt voor drie posities, maar goed, roteren/wisselen enzo is ook nodig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 april 2024 om 13:20:

Ik hoop dat dit het begin wordt van een betere periode. Sutalo zal een uitstekende verdediger worden en ik hoop bij ons en niet over een aantal maanden bij Atalanta ofzo.

Sosa moet ook een echte kans krijgen, vind ik. Hij is een degelijke linksback. Sosa was reserve-aanvoerder bij Suttgart, geloof ik.

Wat mij betreft krijgen deze spelers de volste vertrouwen van de nieuwe trainer. Maak Henderson 1e aanvoerder en Sosa 2e. Met Sutalo en Sosa heb je gewoon twee goede verdedigers in huis.

Het enige is, is dat met Sutalo, Sosa, Hato en Kaplan je vier spelers hebt voor drie posities, maar goed, roteren/wisselen enzo is ook nodig.


Sosa is de enige linksback van die vier, Hato en Kaplan hebben aangetoond stukken minder te zijn op die plek als op LCV.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo