Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 augustus 2024 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:25:

Wolves schijnt geïnteresseerd te zijn in Forbs, nu ze Neto verkocht hebben aan Chelsea (wat kopen die toch weer alles wat los en vast zit, meine Gute zeg).

Ik zou hem niet zomaar wegdoen, en zeker niet als je er geen behoorlijke winst op maakt. Er is 14 miljoen voor betaald. Ik zou pas vanaf een miljoen of 18-20 gaan nadenken. We zitten niet breed in de vleugelspelers en dit is onze enige vleugelspeler met echt pure snelheid. Na een goed seizoen kun je Forbs waarschijnlijk voor een veelvoud van zijn aankoopbedrag in de markt zetten.



We zitten financieel toch vreselijk krap? Dan kunnen we dit toch niet weigeren?


Wat is 'dit'? Ik lees nergens concreet geboden bedragen. Een bod van 3 ton kunnen we prima weigeren.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2024 om 16:45:

Ik meen ten tijde van de transfer gelezen te hebben dat de 20% doorverkoop hoogst ongebruikelijk niet over de winst gaat, maar over de gehele transfersom.

20% van de transfersom af, 40% max kon weer geherinvesteerd worden in dit geval dus nog minder.

En er zijn echt massa's supporters die denken dat van 40% van de huidige uitverkoop (in feite nog minder want ik neem aan dat die 40% gebaseerd is op normale transferbedragen en niet die van onze tweedehands autoverkoper Kroes) we betere spelers kunnen kopen.


Van die €9m die je max netto overhoudt €3,5m herinvesteren ga je echt wonderen mee kunnen verrichten hoor! ;B


Ik snap je som niet helemaal, maar ik heb het volgens mij helemaal niet over herinvesteren. Reageer je daarmee op iets wat ik zeg? Dan snap ik niet wat je bedoelt, namelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 augustus 2024 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:25:

Wolves schijnt geïnteresseerd te zijn in Forbs, nu ze Neto verkocht hebben aan Chelsea (wat kopen die toch weer alles wat los en vast zit, meine Gute zeg).

Ik zou hem niet zomaar wegdoen, en zeker niet als je er geen behoorlijke winst op maakt. Er is 14 miljoen voor betaald. Ik zou pas vanaf een miljoen of 18-20 gaan nadenken. We zitten niet breed in de vleugelspelers en dit is onze enige vleugelspeler met echt pure snelheid. Na een goed seizoen kun je Forbs waarschijnlijk voor een veelvoud van zijn aankoopbedrag in de markt zetten.



We zitten financieel toch vreselijk krap? Dan kunnen we dit toch niet weigeren?


Wat is 'dit'? Ik lees nergens concreet geboden bedragen. Een bod van 3 ton kunnen we prima weigeren.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2024 om 16:45:

Ik meen ten tijde van de transfer gelezen te hebben dat de 20% doorverkoop hoogst ongebruikelijk niet over de winst gaat, maar over de gehele transfersom.

20% van de transfersom af, 40% max kon weer geherinvesteerd worden in dit geval dus nog minder.

En er zijn echt massa's supporters die denken dat van 40% van de huidige uitverkoop (in feite nog minder want ik neem aan dat die 40% gebaseerd is op normale transferbedragen en niet die van onze tweedehands autoverkoper Kroes) we betere spelers kunnen kopen.


Van die €9m die je max netto overhoudt €3,5m herinvesteren ga je echt wonderen mee kunnen verrichten hoor! ;B


Ik snap je som niet helemaal, maar ik heb het volgens mij helemaal niet over herinvesteren. Reageer je daarmee op iets wat ik zeg?.


Jij bent de eerste die de interesse van Wolves meldt, vandaar dat ik jou quote ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2024 om 16:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 augustus 2024 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:25:

Wolves schijnt geïnteresseerd te zijn in Forbs, nu ze Neto verkocht hebben aan Chelsea (wat kopen die toch weer alles wat los en vast zit, meine Gute zeg).

Ik zou hem niet zomaar wegdoen, en zeker niet als je er geen behoorlijke winst op maakt. Er is 14 miljoen voor betaald. Ik zou pas vanaf een miljoen of 18-20 gaan nadenken. We zitten niet breed in de vleugelspelers en dit is onze enige vleugelspeler met echt pure snelheid. Na een goed seizoen kun je Forbs waarschijnlijk voor een veelvoud van zijn aankoopbedrag in de markt zetten.



We zitten financieel toch vreselijk krap? Dan kunnen we dit toch niet weigeren?


Wat is 'dit'? Ik lees nergens concreet geboden bedragen. Een bod van 3 ton kunnen we prima weigeren.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2024 om 16:45:

Ik meen ten tijde van de transfer gelezen te hebben dat de 20% doorverkoop hoogst ongebruikelijk niet over de winst gaat, maar over de gehele transfersom.

20% van de transfersom af, 40% max kon weer geherinvesteerd worden in dit geval dus nog minder.

En er zijn echt massa's supporters die denken dat van 40% van de huidige uitverkoop (in feite nog minder want ik neem aan dat die 40% gebaseerd is op normale transferbedragen en niet die van onze tweedehands autoverkoper Kroes) we betere spelers kunnen kopen.


Van die €9m die je max netto overhoudt €3,5m herinvesteren ga je echt wonderen mee kunnen verrichten hoor! ;B


Ik snap je som niet helemaal, maar ik heb het volgens mij helemaal niet over herinvesteren. Reageer je daarmee op iets wat ik zeg?.


Jij bent de eerste die de interesse van Wolves meldt, vandaar dat ik jou quote ;)


Ahh ok, ik dacht dat je suggereerde dat ik bij die 'massa's supporters' zou horen, terwijl ik niets zeg over herinvesteren.

Nee, voor die paar miljoen die je na afschrijving zou overhouden als je Forbs nu met een lichte winst verkoopt (minus de percentages die jij nog schetst), koop je niet zomaar iets beters. Dat moet je alleen doen als je het intern kunt oplossen. Als je er iets mee wilt aankopen om je te versterken, moet je voor 30 miljoen + gaan verkopen.

 

+3/-0

Ik zou hem zeker niet voor een habbekrats verkopen. Hij is juist echt een speler die heel snel veel waard kan worden als je een beetje een goed seizoen draait.

 

+5/-0

Hij is de Bruma van Ajax (prima breedtespeler, maar gewoon veel te duur gekocht), maar heeft wel iets wat niemand anders heeft. Dus tenzij je er niet op achteruitgaat en je er een normaal bedrag uithaalt, zou ik er ook niet al te happig op zijn.

 

+1/-0

De spelers zouden eens kunnen beginnen om hem in de diepte aan te spelen ipv de bal in de voeten, rug naar het doel en minstens één verdediger in zijn nek.

Gebruik maken van zijn krachten (snelheid en doelgerichtheid) ipv zijn zwaktes te benadrukken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 10 augustus 2024 om 02:10:

De spelers zouden eens kunnen beginnen om hem in de diepte aan te spelen ipv de bal in de voeten, rug naar het doel en minstens één verdediger in zijn nek.

Gebruik maken van zijn krachten (snelheid en doelgerichtheid) ipv zijn zwaktes te benadrukken.


Gebeurde in de beginfase tegen Panathinaikos één keer, Sutalo deed het. Direct een dreigende situatie rondom de 16 van de tegenstander. Later in de eerste helft probeerde Fitz-Jim het ook nog één keer. Verder maakten we inderdaad te weinig gebruik van zijn kracht.

Cruijff stuurde bij een corner van de tegenstander altijd 2-3 snelle spelers richting de middellijn om te dreigen met een dodelijke counter. Daar lijkt me Forbs nu uitermate geschikt voor.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 augustus 2024 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 16:25:

Wolves schijnt geïnteresseerd te zijn in Forbs, nu ze Neto verkocht hebben aan Chelsea (wat kopen die toch weer alles wat los en vast zit, meine Gute zeg).

Ik zou hem niet zomaar wegdoen, en zeker niet als je er geen behoorlijke winst op maakt. Er is 14 miljoen voor betaald. Ik zou pas vanaf een miljoen of 18-20 gaan nadenken. We zitten niet breed in de vleugelspelers en dit is onze enige vleugelspeler met echt pure snelheid. Na een goed seizoen kun je Forbs waarschijnlijk voor een veelvoud van zijn aankoopbedrag in de markt zetten.



We zitten financieel toch vreselijk krap? Dan kunnen we dit toch niet weigeren?


Wat is 'dit'? Ik lees nergens concreet geboden bedragen. Een bod van 3 ton kunnen we prima weigeren.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2024 om 16:45:

Ik meen ten tijde van de transfer gelezen te hebben dat de 20% doorverkoop hoogst ongebruikelijk niet over de winst gaat, maar over de gehele transfersom.

20% van de transfersom af, 40% max kon weer geherinvesteerd worden in dit geval dus nog minder.

En er zijn echt massa's supporters die denken dat van 40% van de huidige uitverkoop (in feite nog minder want ik neem aan dat die 40% gebaseerd is op normale transferbedragen en niet die van onze tweedehands autoverkoper Kroes) we betere spelers kunnen kopen.


Van die €9m die je max netto overhoudt €3,5m herinvesteren ga je echt wonderen mee kunnen verrichten hoor! ;B


Ik snap je som niet helemaal, maar ik heb het volgens mij helemaal niet over herinvesteren. Reageer je daarmee op iets wat ik zeg? Dan snap ik niet wat je bedoelt, namelijk.



Het klopt dat er nog geen concrete bedragen genoemd zijn, maar stel dat het 10M is.

Ik weet zelf dan niet zo snel wat ik zou doen. Als je echter uitgaat van het idee dat het "5 voor 12" is en dat we extreem moeten bezuinigen om het hoofd boven water te houden, is dat geen deal die je kunt laten liggen.

Je hoort dat we 15-20M moeten bezuinigen op loonkosten. 3 weken voor het sluiten van de transfermarkt is daar misschien 1M van gerealiseerd (Rulli weg, Traoré erbij). Lijkt me dat we dan op moeten gaan schieten?

(Nogmaals, ik geloof er zelf niet in. Is gewoon dramatisch gelul van die kale om een eventueel falen op af te schuiven)

 

+2/-1

Ik vond het wat jammer om te zien hoe ineffectief Forbs erbij liep tegen die Polen. Elke trainer moet nu toch wel kunnen zien dat Forbs op rechtsbuiten een paar klassen minder is dan op linksbuiten? Aan de rechterkant kwam hij niet één keer zijn man voorbij, je had er niets aan. Er gebeurde daar alleen iets als Berghuis uitweek naar de rechterflank.

Gaandeweg de eerste helft kwam Forbs bij toeval een keer aan de linkerkant terecht, na een corner. Vloog direct de rechtsback voorbij en trok een bal mooi voor. Hato had 'm voor het intikken, maar mikte naast.

Kijk, ik snap dat Godts linksbuiten speelt, maar Forbs op rechts neerzetten heeft geen zin. Farioli had het dan anders moeten oplossen, met Berghuis op rechts en bijvoorbeeld Hlynsson op 10. Ook allemaal niet ideaal, maar dan heb je in ieder geval de spelers op een positie staan waar ze zich thuis voelen.

Met Godts en Forbs vind ik de linksbuiten-positie prima ingevuld. Godts als creatieve basisspeler, Forbs erin voor het laatste half uur als de ruimtes groter worden. Ik zie 'm op die manier zomaar aan 10 goals en 10 assists komen als invaller.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 augustus 2024 om 10:03:

Ik vond het wat jammer om te zien hoe ineffectief Forbs erbij liep tegen die Polen. Elke trainer moet nu toch wel kunnen zien dat Forbs op rechtsbuiten een paar klassen minder is dan op linksbuiten? Aan de rechterkant kwam hij niet één keer zijn man voorbij, je had er niets aan. Er gebeurde daar alleen iets als Berghuis uitweek naar de rechterflank.

Gaandeweg de eerste helft kwam Forbs bij toeval een keer aan de linkerkant terecht, na een corner. Vloog direct de rechtsback voorbij en trok een bal mooi voor. Hato had 'm voor het intikken, maar mikte naast.

Kijk, ik snap dat Godts linksbuiten speelt, maar Forbs op rechts neerzetten heeft geen zin. Farioli had het dan anders moeten oplossen, met Berghuis op rechts en bijvoorbeeld Hlynsson op 10. Ook allemaal niet ideaal, maar dan heb je in ieder geval de spelers op een positie staan waar ze zich thuis voelen.

Met Godts en Forbs vind ik de linksbuiten-positie prima ingevuld. Godts als creatieve basisspeler, Forbs erin voor het laatste half uur als de ruimtes groter worden. Ik zie 'm op die manier zomaar aan 10 goals en 10 assists komen als invaller.



Ongeveer een jaar geleden concludeerden we dat Forbs dé oplossing was voor de rechtsbuiten-positie na het vertrek van Kudus. Hij heeft daar wel degelijk aardige wedstrijden gespeeld.

10 goals en 10 assists als invaller lijkt me iets te optimistisch ingeschat. Hij staat nu op exact 0 goals en 0 assists. Hij zou in jouw scenario ook alleen in kunnen vallen als de stand gunstig is, want anders worden de ruimtes niet groter.

 

+2/-0

Eerlijk gezegd hoop ik dat hij verkocht wordt. Wolverhampton had toch interesse? 15M las ik. Klopt dat (nog)?

Forbs is technisch te beperkt in het bezet van een te lage voetbalintelligentie waarbij steevast een nihil-score op rendement wordt geboekt. Misschien te negatief, maar dat is helaas wat ik terugzie keer op keer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Camus schreef op 24 augustus 2024 om 14:39:

Eerlijk gezegd hoop ik dat hij verkocht wordt. Wolverhampton had toch interesse? 15M las ik. Klopt dat (nog)?

Forbs is technisch te beperkt in het bezet van een te lage voetbalintelligentie waarbij steevast een nihil-score op rendement wordt geboekt. Misschien te negatief, maar dat is helaas wat ik terugzie keer op keer.



Als er een bedrag van 15M op tafel komt zou ik ook voor verkoop gaan.

Wat ik niet zou doen is aan en dumpprijs verkopen of weer met een vage huurconstructie en koopoptie beginnen. Dan zou ik hem er ondanks zijn beperkingen gewoon bijhouden als extra optie.

Is niet zo dat we overlopen van opties op de flanken, dus als we hem laten gaan moeten we er ook wel echt wat aan hebben.

 

+1/-0

Lyon zou 15 Miljoen op Forbes geboden hebben, Ajax zou nog niet akkoord zijn…
Lijkt me een mooi bedrag, maar dat je niet met een openingsboeking akkoord gaat lijkt me ook logisch.
Eind vrijdag stopt de transferperiode in Frankrijk, snel handelen jongens!

 

+1/-1

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.


Zie liever Bergwijn vertrekken, simpelweg om het feit dat hij een stoorzender lijkt te worden. Forbs kan inderdaad een nuttige invaller zijn, maar ik zou hem verkopen (en niet te lang twijfelen) als je de kans krijgt.

Dus zo snel mogelijk verkopen en wellicht al Faberski naar Ajax 1 brengen. Geld kun je gebruiken voor Eriksen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2024, 21:11:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.



Ik zie Forbs niet zo snel 30M waard worden. Als invaller ok, maar heel veel meer zie ik het niet worden. Zou het bod meteen accepteren. Inderdaad moet je niet te snel met een openingsbod akkoord gaan, maar Lyon kan zomaar bij iemand anders uitkomen.

I would sign on the dotted line.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 augustus 2024 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.



Ik zie Forbs niet zo snel 30M waard worden. Als invaller ok, maar heel veel meer zie ik het niet worden. Zou het bod meteen accepteren. Inderdaad moet je niet te snel met een openingsbod akkoord gaan, maar Lyon kan zomaar bij iemand anders uitkomen.

I would sign on the dotted line.


Dacht ik ook, tot de transfer van Minteh...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 23:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 augustus 2024 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.



Ik zie Forbs niet zo snel 30M waard worden. Als invaller ok, maar heel veel meer zie ik het niet worden. Zou het bod meteen accepteren. Inderdaad moet je niet te snel met een openingsbod akkoord gaan, maar Lyon kan zomaar bij iemand anders uitkomen.

I would sign on the dotted line.


Dacht ik ook, tot de transfer van Minteh...



Ik ken Minteh alleen van de wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax, geen idee of dat een reëele vergelijking is.

Punt is wel dat als je Forbs zou verkopen, je moeilijk Bergwijn ook nog weg kunt doen mocht daar toch nog interesse in zijn. Dan heb je alleen Godts voor linksbuiten en Traore en Berghuis voor rechtsbuiten.

 

+1/-0

Meer dan 15 mio voor Forbs moet je wat mij betreft altijd doen.
Probeer daar wat creatiefs voor op het middenveld terug te kopen. En iets voor rechtsbuiten nog, want Berghuis redt het fysiek niet meer en Traore is ook geen zekerheidje.

 

+1/-0

Als je Forbs kunt verkopen en daarvan een gedeelte kunt herinvesteren door Eriksen terug te halen ga je daar zeker op vooruit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs