Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 29 augustus 2024 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 23:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 augustus 2024 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.



Ik zie Forbs niet zo snel 30M waard worden. Als invaller ok, maar heel veel meer zie ik het niet worden. Zou het bod meteen accepteren. Inderdaad moet je niet te snel met een openingsbod akkoord gaan, maar Lyon kan zomaar bij iemand anders uitkomen.

I would sign on the dotted line.


Dacht ik ook, tot de transfer van Minteh...



Ik ken Minteh alleen van de wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax, geen idee of dat een reëele vergelijking is.

Punt is wel dat als je Forbs zou verkopen, je moeilijk Bergwijn ook nog weg kunt doen mocht daar toch nog interesse in zijn. Dan heb je alleen Godts voor linksbuiten en Traore en Berghuis voor rechtsbuiten.


Ik vind Minteh en Forbs redelijk vergelijkbare spelers, in een vergelijkbare fase in hun carrière. Beiden interessant voor de Engelse markt, beiden vorig seizoen voor het eerst wat serieuze minuten op het hoogste niveau gemaakt. Enige verschil is dat Minteh ongeveer de helft van het seizoen in de basis stond, Forbs veel minder. Maar voetbalinhoudelijk verschillen ze niet veel van elkaar. Voor Minteh wordt vervolgens doodleuk 30 miljoen betaald.

Daarom denk ik soms: probeer Forbs dit seizoen gewoon één jaar goed te gebruiken, dikke kans dat die (veel) meer waard wordt. Dan sla je jezelf voor de kop als je nu akkoord gaat met 15 miljoen. Beetje het Conceicao-verhaal.

Wat betreft de bezetting op links- en rechtsbuiten: als we Godts en Berghuis goed genoeg vinden voor de basis, dan zou ik het verder wel aandurven met Traoré, Faberski en straks Van Axel Dongen als back-ups. Bergwijn zou ik dan alsnog gewoon verkopen. Ik snap dat het niet ideaal is, maar de prioriteiten voor versterkingen liggen elders op het veld.

In het topjaar 2018/2019 hadden we ook alleen Ziyech, Tadic en Neres als serieuze vleugelspelers, waarvan Tadic voornamelijk als spits speelde. Ten Hag haalde toen Lang er af en toe bij als opvulling. Meer smaakjes hadden we niet.

 

+2/-0

Het salaris van Bergwijn is gewoon te hoog om hem niet te verkopen t.e.a.b.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 augustus 2024 om 09:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 29 augustus 2024 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 23:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 augustus 2024 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 augustus 2024 om 20:51:

Ja, over dit bod zou ik enorm twijfelen. Stel dat je er na onderhandelen 20 miljoen uit kunt krijgen... Forbs is in principe wisselspeler en met Godts hebben we een jongere linksbuiten wiens plafond waarschijnlijk hoger ligt.

Forbs is in mijn ogen een zeer nuttige invaller, maar wel een invaller.

Dan zou je kunnen overwegen om die 20 miljoen te pakken voor een broodnodige versterking aanvallend op het middenveld.

Anderzijds is Forbs ook zomaar 30 miljoen waard na een leuk seizoen. Dus... zware twijfel.



Ik zie Forbs niet zo snel 30M waard worden. Als invaller ok, maar heel veel meer zie ik het niet worden. Zou het bod meteen accepteren. Inderdaad moet je niet te snel met een openingsbod akkoord gaan, maar Lyon kan zomaar bij iemand anders uitkomen.

I would sign on the dotted line.


Dacht ik ook, tot de transfer van Minteh...



Ik ken Minteh alleen van de wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax, geen idee of dat een reëele vergelijking is.

Punt is wel dat als je Forbs zou verkopen, je moeilijk Bergwijn ook nog weg kunt doen mocht daar toch nog interesse in zijn. Dan heb je alleen Godts voor linksbuiten en Traore en Berghuis voor rechtsbuiten.


Ik vind Minteh en Forbs redelijk vergelijkbare spelers, in een vergelijkbare fase in hun carrière. Beiden interessant voor de Engelse markt, beiden vorig seizoen voor het eerst wat serieuze minuten op het hoogste niveau gemaakt. Enige verschil is dat Minteh ongeveer de helft van het seizoen in de basis stond, Forbs veel minder. Maar voetbalinhoudelijk verschillen ze niet veel van elkaar. Voor Minteh wordt vervolgens doodleuk 30 miljoen betaald.

Daarom denk ik soms: probeer Forbs dit seizoen gewoon één jaar goed te gebruiken, dikke kans dat die (veel) meer waard wordt. Dan sla je jezelf voor de kop als je nu akkoord gaat met 15 miljoen. Beetje het Conceicao-verhaal.

Wat betreft de bezetting op links- en rechtsbuiten: als we Godts en Berghuis goed genoeg vinden voor de basis, dan zou ik het verder wel aandurven met Traoré, Faberski en straks Van Axel Dongen als back-ups. Bergwijn zou ik dan alsnog gewoon verkopen. Ik snap dat het niet ideaal is, maar de prioriteiten voor versterkingen liggen elders op het veld.

In het topjaar 2018/2019 hadden we ook alleen Ziyech, Tadic en Neres als serieuze vleugelspelers, waarvan Tadic voornamelijk als spits speelde. Ten Hag haalde toen Lang er af en toe bij als opvulling. Meer smaakjes hadden we niet.



Ik had in dat jaar dan ook steeds de angst dat het team op een gegeven moment toch door zn hoeven zou zakken met blessures etc. We hebben destijds geluk gehad dat iedereen super fit was en nauwelijks blessures had.

De spelers die jij noemt zijn allemaal een beetje brekebeentjes. Er zit geen vent bij die praktisch nooit geblesseerd is, zoals Tadic destijds. Het kan goed gaan maar het is wel een risico.

Spelers worden niet altijd meer waard. Je kunt spelers behouden door te wijzen naar een ander die je verkocht hebt en die meer waard werd, maar zo kun je ook met spelers komen waar op een gegeven moment een bod op kwam maar die nooit meer zoveel waard werd.

Ik zie in Forbs nou niet meteen een nieuwe Neymar zeg maar. Als je zijn contributies per gespeelde minuut bekijkt, is dat gewoon erg laag. En dan moet je nog meenemen dat ie vaak gebracht wordt op momenten dat hij fit is maar zijn tegenstanders niet. Theoretisch zou je het dan nog beter moeten doen, maar Forbs bakt er vrij weinig van.

 

+1/-0

Daarbij is het niet relevant of Forbs in de toekomst meer waard wordt. Blijkbaar staat het water tot aan de lippen en moet er nu gecasht worden. Hij heeft op mij geen geweldige indruk achtergelaten, meer een renpaard met een matige balbehandeling.

Lyon schijnt 15 miljoen te bieden, kijken of er nog een miljoentje of 2 erbij onderhandeld kan worden. En anders ook prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 30 augustus 2024 om 08:40:

Daarbij is het niet relevant of Forbs in de toekomst meer waard wordt. Blijkbaar staat het water tot aan de lippen en moet er nu gecasht worden. Hij heeft op mij geen geweldige indruk achtergelaten, meer een renpaard met een matige balbehandeling.

Lyon schijnt 15 miljoen te bieden, kijken of er nog een miljoentje of 2 erbij onderhandeld kan worden. En anders ook prima.



Het water staat helemaal niet aan de lippen, hoe kom je daarbij?

Kijken of je kunt onderhandelen is niet altijd de handigste zet als er snelheid geboden is. Zo ook nu: die Fransen hebben overgeschakeld naar een andere speler en zo lijkt de kans verkeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 30 augustus 2024 om 08:40:

Daarbij is het niet relevant of Forbs in de toekomst meer waard wordt. Blijkbaar staat het water tot aan de lippen en moet er nu gecasht worden. Hij heeft op mij geen geweldige indruk achtergelaten, meer een renpaard met een matige balbehandeling.

Lyon schijnt 15 miljoen te bieden, kijken of er nog een miljoentje of 2 erbij onderhandeld kan worden. En anders ook prima.



Het water staat helemaal niet aan de lippen, hoe kom je daarbij?

Kijken of je kunt onderhandelen is niet altijd de handigste zet als er snelheid geboden is. Zo ook nu: die Fransen hebben overgeschakeld naar een andere speler en zo lijkt de kans verkeken.



Ik lees toch overal dat Ajax moet verkopen, om daar weer een deel van te kunnen investeren?

Een tegenbod doen en als dat wordt afgeslagen, ook goed. Snap dat er niet tijd is om uitgebreid te onderhandelen, maar krijg het idee dat ze er bij Ajax anders over denken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 30 augustus 2024 om 11:44:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 30 augustus 2024 om 08:40:

Daarbij is het niet relevant of Forbs in de toekomst meer waard wordt. Blijkbaar staat het water tot aan de lippen en moet er nu gecasht worden. Hij heeft op mij geen geweldige indruk achtergelaten, meer een renpaard met een matige balbehandeling.

Lyon schijnt 15 miljoen te bieden, kijken of er nog een miljoentje of 2 erbij onderhandeld kan worden. En anders ook prima.



Het water staat helemaal niet aan de lippen, hoe kom je daarbij?

Kijken of je kunt onderhandelen is niet altijd de handigste zet als er snelheid geboden is. Zo ook nu: die Fransen hebben overgeschakeld naar een andere speler en zo lijkt de kans verkeken.



Ik lees toch overal dat Ajax moet verkopen, om daar weer een deel van te kunnen investeren?

Een tegenbod doen en als dat wordt afgeslagen, ook goed. Snap dat er niet tijd is om uitgebreid te onderhandelen, maar krijg het idee dat ze er bij Ajax anders over denken.



De situatie is dat Ajax meer wilde en dat Lyon toen doorgeschakeld heeft. Zo nodig hoeft men dus niet te verkopen. Of het moet wel een Kroes speelt een spelletje "double or nothing". Wat dus nothing is geworden.

 

+1/-0

Schijnbaar wil Wolves nu alsnog hem overnemen.

Forbs is dan wel niet de ideale rechtsbuiten voor Ajax, maar nu zou het dan geheel vertrouwen worden op twee chronisch geblesseerde spelers of een wilde gok op een jonge jongen met net 1,5 wedstrijd profvoetbal achter zijn naam die nu door supporters gehypt wordt en na drie mindere wedstrijden in Ajax 1 de grond ingetrapt zal worden door diezelfde supporters zoals al bij velen gebeurd is.

En die sowieso geen groot gedeelte van een vokledig seizoen op het hoogste niveau vol gaat houden zonder blessures, constante pijntjes en/of vormdip.

 

+1/-0

Misschien dat dat juist is waar Farioli naar op zoek is. Bij blessures het excuus te hebben niet het spelersmateriaal te hebben voor 4-3-3, en daarom niet de 'huisstijl' te kunnen spelen, maar 4-4-2 met Brobbey en Weghorst samen

 

+1/-1

Lyon kwam met een bod van 15 miljoen, maar Ajax verhuurt Forbs blijkbaar aan Wolves met optie tot koop (13, 5 miljoen). Ik snap er geen reet van. Kun je hem net zo goed bij de selectie houden. Wat zijn dit voor gare deals?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 30 augustus 2024 om 18:07:

Lyon kwam met een bod van 15 miljoen, maar Ajax verhuurt Forbs blijkbaar aan Wolves met optie tot koop (13, 5 miljoen). Ik snap er geen reet van. Kun je hem net zo goed bij de selectie houden. Wat zijn dit voor gare deals?



Paniek deals. Gebluft en verloren.

 

+3/-0

Wat een kutdeal, haha.

Wie pakt Kroes z'n telefoon en laptop af?

 

+5/-0

Volgend jaar keert gewoon alle troep weer terug. Zou Kroes faalangst hebben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 augustus 2024 om 09:35:

Volgend jaar keert gewoon alle troep weer terug. Zou Kroes faalangst hebben?


Nou ja, in het geval van Forbs is het redelijk 50/50 of ie terugkeert. 10 basisplaatsen en de koopoptie wordt geactiveerd. Wolves gaat nog meer dan 40 wedstrijden spelen en heel veel opties op linksbuiten hebben ze niet. Chiquinho hebben ze net verhuurd en verder stellen ze vooral middenvelders als linksbuiten op. Die kan zomaar 10 keer in de basis belanden.

Zou het ook niet zo'n probleem vinden als hij na dit seizoen terugkeert. Van mij hoefde Forbs zeker niet weg. Ik had liever de exit van Bergwijn gezien, en/of Akpom.

 

+2/-0

Ik had Forbs ook gehouden, je hebt nu niemand meer met snelheid en diepgang. De rest op de flanken speelt allemaal in de bal.

Ben echt benieuwd hoe ze dat zelf zien bij Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 augustus 2024 om 23:18:

Ik had Forbs ook gehouden, je hebt nu niemand meer met snelheid en diepgang. De rest op de flanken speelt allemaal in de bal.

Ben echt benieuwd hoe ze dat zelf zien bij Ajax.


Farioli speelt met een gebrek aan snelheid en diepte, dus geen wonder dat Forbs ondanks een goede voorbereiding geen pepernoot raakt. Hij zal bij Wolves het een stuk beter gaan doen. Die zijn we straks kwijt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 september 2024 om 01:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 augustus 2024 om 23:18:

Ik had Forbs ook gehouden, je hebt nu niemand meer met snelheid en diepgang. De rest op de flanken speelt allemaal in de bal.

Ben echt benieuwd hoe ze dat zelf zien bij Ajax.


Farioli speelt met een gebrek aan snelheid en diepte, dus geen wonder dat Forbs ondanks een goede voorbereiding geen pepernoot raakt. Hij zal bij Wolves het een stuk beter gaan doen. Die zijn we straks kwijt.



Forbs is op zich geen Ajaxmateriaal, want je hebt dan natuurlijk meer nodig dan snelheid alleen (ik vind hem verder beperkt).

Verder heb je natuurlijk gelijk, hij had op een betere manier gebruikt kunnen worden om te renderen. Dan had je hem voor meer geld kunnen verpatsen aan een PL-club. Vooral met zijn City-verleden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 01 september 2024 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 september 2024 om 01:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 augustus 2024 om 23:18:

Ik had Forbs ook gehouden, je hebt nu niemand meer met snelheid en diepgang. De rest op de flanken speelt allemaal in de bal.

Ben echt benieuwd hoe ze dat zelf zien bij Ajax.


Farioli speelt met een gebrek aan snelheid en diepte, dus geen wonder dat Forbs ondanks een goede voorbereiding geen pepernoot raakt. Hij zal bij Wolves het een stuk beter gaan doen. Die zijn we straks kwijt.



Forbs is op zich geen Ajaxmateriaal, want je hebt dan natuurlijk meer nodig dan snelheid alleen (ik vind hem verder beperkt).

Verder heb je natuurlijk gelijk, hij had op een betere manier gebruikt kunnen worden om te renderen. Dan had je hem voor meer geld kunnen verpatsen aan een PL-club. Vooral met zijn City-verleden.


Forbs verhuren vind ik niet persé super verschrikkelijk, aangezien onder Farioli hij het lastig gaat krijgen. Ik verwacht dat de Italiaan hooguit één seizoen hier is en dan hoop ik vooral dat hij in de tussentijd niet te veel schade heeft aangericht door (samen met Kroes) veel talentvolle spelers te makkelijk en te goedkoop te laten gaan.

Op Forbs wordt nú al verlies gepakt. We leren niet van voorgaande deals zoals die van Mikautadze en Conceiçao. Een goed seizoen bij Wolves en dan zal je zien hoe slecht we wederom hebben gehandeld. Ik hekel de optie tot koop bij meerdere transfers.

Farioli heeft een korte termijn visie en Kroes gaat daar doodleuk in mee. Mokio is een leuke aanwinst voor de toekomst, maar spelers als Rugani, Weghorst en Traoré gaan ons geld kosten. Straks is Forbs voor goedkoop weg. Hoe geweldig zal de transfer van Traoré uitpakken?

 

+2/-0

Ik denk dat je ten aanzien van Forbs ook gewoon pragmatisch moet zijn. Als je hem als linksbuiten ziet en op een gegeven moment merkt dat je Bergwijn niet weg krijgt, heb je effectief 3 linksbuitens. Dat is sowieso kapitaalsvernietiging, dus dan is het niet meer dan logisch dat er eentje weg moet. Dat dat dan Forbs is, heb ik vrede mee aangezien ik hem de minste van de 3 vind.

Wel ben ik het eens dat deze deal niet ideaal is. Of verkoop hem zodat je nu de beschikking over een som geld hebt en het salaris definitief kwijt bent, of verhuur hem zonder optie met het oog op zijn ontwikkeling.

Nu de hurende club de optie heeft, gaan zij de beste keuze voor zichzelf maken. En vaak is die keuze het slechtste voor ons.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2024 om 13:42:

Ik denk dat je ten aanzien van Forbs ook gewoon pragmatisch moet zijn. Als je hem als linksbuiten ziet en op een gegeven moment merkt dat je Bergwijn niet weg krijgt, heb je effectief 3 linksbuitens. Dat is sowieso kapitaalsvernietiging, dus dan is het niet meer dan logisch dat er eentje weg moet. Dat dat dan Forbs is, heb ik vrede mee aangezien ik hem de minste van de 3 vind.

Wel ben ik het eens dat deze deal niet ideaal is. Of verkoop hem zodat je nu de beschikking over een som geld hebt en het salaris definitief kwijt bent, of verhuur hem zonder optie met het oog op zijn ontwikkeling.

Nu de hurende club de optie heeft, gaan zij de beste keuze voor zichzelf maken. En vaak is die keuze het slechtste voor ons.


Of Forbs de minste van onze drie linksbuitens is/was, weet ik nog zo net niet. Je moet niet alleen naar individuele kwaliteit kijken, vind ik, maar ook naar spelers die complementair zijn aan elkaar.

Godts en Bergwijn vind ik erg op elkaar lijken qua type speler. Godts is wellicht iets wendbaarder en Bergwijn heeft een beter/harder schot, maar verder lijken ze erg op elkaar. Komen graag in de bal, geven graag een indraaiende bal richting tweede paal, zoeken graag binnendoor naar een schietmogelijkheid.

Met Forbs had je een heel ander type aan boord. Een linksbuiten die je in de diepte kunt wegsturen, die graag buitenom gaat en ballen voortrekt, die je ook in de omschakeling kunt gebruiken. Dat geeft je als trainer extra mogelijkheden om tegenstanders pijn te doen.

Om die reden had ik véél liever Bergwijn zien vertrekken dan Forbs, nog afgezien van alle andere omstandigheden (hoge salaris Bergwijn, al twee jaar matige prestaties, restwaarde, et cetera). Ik heb liever de combinatie Godts/Forbs in m'n selectie dan Godts/Bergwijn, ondanks dat Bergwijn in beginsel wellicht een kwalitatief betere voetballer is dan Forbs.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs