Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 26 januari 2024 om 16:41:

Er valt aan Forbs denk nog wel wat bij te schaven op technisch gebied. Het zal geen technisch wonder worden, dat heb je of heb je niet, maar hij is nog jong en we moeten spelers toch echt wat meer tijd gunnen. Heel veel spelers waren het eerste jaar niet denderend. Neres, Martinez, Alvarez enz. Ik denk echt wel dat Forbs een klasse minder is als dit soort spelers, maar dat is het niveau nu eenmaal op dit moment. Ik vond Dennis Rommedahl ook "een klasse minder", maar hij had snelheid en diepte en was toen voor Ajax erg nuttig. Stond Ajax met 2-0 voor en moest er nog een half uur gespeeld worden dan werd vaak de tactiek gewijzigd. Rommedahl erin, terugzakken en de tegenstander laten komen en in de omschakeling Rommedahl de diepte in sturen en regelmatig een goal of assist. Die heeft er vaak genoeg voor gezorgd dat op die manier de wedstrijd op slot zat en de 3 punten binnen waren. Ik zie ook wel zo'n rol weg gelegd voor Forbs. Nou is Bergwijn om die reden aangetrokken(het veel genoemde plan B van ten Hag), maar die wil de bal liever in de voeten.


Bergwijn als plan B? De duurste aankoop ooit?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 26 januari 2024 om 16:41:

Er valt aan Forbs denk nog wel wat bij te schaven op technisch gebied. Het zal geen technisch wonder worden, dat heb je of heb je niet, maar hij is nog jong en we moeten spelers toch echt wat meer tijd gunnen. Heel veel spelers waren het eerste jaar niet denderend. Neres, Martinez, Alvarez enz. Ik denk echt wel dat Forbs een klasse minder is als dit soort spelers, maar dat is het niveau nu eenmaal op dit moment. Ik vond Dennis Rommedahl ook "een klasse minder", maar hij had snelheid en diepte en was toen voor Ajax erg nuttig. Stond Ajax met 2-0 voor en moest er nog een half uur gespeeld worden dan werd vaak de tactiek gewijzigd. Rommedahl erin, terugzakken en de tegenstander laten komen en in de omschakeling Rommedahl de diepte in sturen en regelmatig een goal of assist. Die heeft er vaak genoeg voor gezorgd dat op die manier de wedstrijd op slot zat en de 3 punten binnen waren. Ik zie ook wel zo'n rol weg gelegd voor Forbs. Nou is Bergwijn om die reden aangetrokken(het veel genoemde plan B van ten Hag), maar die wil de bal liever in de voeten.



Hoeveel spelers die voornamelijk hard kunnen rennen, weinig overzicht bezitten maar bovenal een matige techniek hebben kun jij opnoemen die na hun 20e technisch aanmerkelijk beter zijn geworden? Ik ken ze niet. Echt niet. Techniek, liefde voor de bal dat heb je of heb je niet. Dat leer je in de jeugd. balletje hooghouden, pielen op het pleintje, panna's. Noem maar op. Dat leer je niet bij. Dat 'schaaf' je er niet in. Geloof er niet in.

Rommedahl als voorbeeld is interessant. Want de tactiek met Rommedahl was helder. Bal naar voren, rennen. Uitermate effectief. Als je Forbs zo gebruikt is het prima. Maar verwacht geen technische wonderen meer. Deze man komt heel veel techniek tekort. Helaas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 29 januari 2024 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 26 januari 2024 om 16:41:

Er valt aan Forbs denk nog wel wat bij te schaven op technisch gebied. Het zal geen technisch wonder worden, dat heb je of heb je niet, maar hij is nog jong en we moeten spelers toch echt wat meer tijd gunnen. Heel veel spelers waren het eerste jaar niet denderend. Neres, Martinez, Alvarez enz. Ik denk echt wel dat Forbs een klasse minder is als dit soort spelers, maar dat is het niveau nu eenmaal op dit moment. Ik vond Dennis Rommedahl ook "een klasse minder", maar hij had snelheid en diepte en was toen voor Ajax erg nuttig. Stond Ajax met 2-0 voor en moest er nog een half uur gespeeld worden dan werd vaak de tactiek gewijzigd. Rommedahl erin, terugzakken en de tegenstander laten komen en in de omschakeling Rommedahl de diepte in sturen en regelmatig een goal of assist. Die heeft er vaak genoeg voor gezorgd dat op die manier de wedstrijd op slot zat en de 3 punten binnen waren. Ik zie ook wel zo'n rol weg gelegd voor Forbs. Nou is Bergwijn om die reden aangetrokken(het veel genoemde plan B van ten Hag), maar die wil de bal liever in de voeten.



Hoeveel spelers die voornamelijk hard kunnen rennen, weinig overzicht bezitten maar bovenal een matige techniek hebben kun jij opnoemen die na hun 20e technisch aanmerkelijk beter zijn geworden? Ik ken ze niet. Echt niet. Techniek, liefde voor de bal dat heb je of heb je niet. Dat leer je in de jeugd. balletje hooghouden, pielen op het pleintje, panna's. Noem maar op. Dat leer je niet bij. Dat 'schaaf' je er niet in. Geloof er niet in.

Rommedahl als voorbeeld is interessant. Want de tactiek met Rommedahl was helder. Bal naar voren, rennen. Uitermate effectief. Als je Forbs zo gebruikt is het prima. Maar verwacht geen technische wonderen meer. Deze man komt heel veel techniek tekort. Helaas.



Ik denk, mede daarom, dat Godts uiteindelijk onze linksbuiten moet worden. Heeft nog niet veel kansen gehad in Ajax 1, maar in Jong Ajax liet hij zulke mooie dingen zien. Technisch vaardig, heeft de bal aan een touwtje en is op de eerste meters ook razendsnel. Ben echt heel benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling.

Forbs kun/moet je erbij houden denk ik. Is een van de weinige aanvallers die wij hebben die het spel breed houdt en diepte zoekt, zeker als hij vanaf links speelt. Dat is echt een wapen, samen met zijn snelheid.

 

+2/-0

Wat betreft zijn overzicht valt het nog wel mee vind ik. Legde een aantal keer de bal prima terug op de 11 meter. Maar denk dat het ook een beetje mis gaat nog in de samenwerking met de andere spelers. Hij mag van mij ook wel blijven, is inderdaad niet de beste speler in de kleine ruimte. Maar als Ajax weer een beetje normaal gaat voetballen en 2-0 voor staat tegen een middenmoter dan is het altijd lekker om een spelers als Forbs te brengen in de 70e minuut.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 29 januari 2024 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 26 januari 2024 om 16:41:

Er valt aan Forbs denk nog wel wat bij te schaven op technisch gebied. Het zal geen technisch wonder worden, dat heb je of heb je niet, maar hij is nog jong en we moeten spelers toch echt wat meer tijd gunnen. Heel veel spelers waren het eerste jaar niet denderend. Neres, Martinez, Alvarez enz. Ik denk echt wel dat Forbs een klasse minder is als dit soort spelers, maar dat is het niveau nu eenmaal op dit moment. Ik vond Dennis Rommedahl ook "een klasse minder", maar hij had snelheid en diepte en was toen voor Ajax erg nuttig. Stond Ajax met 2-0 voor en moest er nog een half uur gespeeld worden dan werd vaak de tactiek gewijzigd. Rommedahl erin, terugzakken en de tegenstander laten komen en in de omschakeling Rommedahl de diepte in sturen en regelmatig een goal of assist. Die heeft er vaak genoeg voor gezorgd dat op die manier de wedstrijd op slot zat en de 3 punten binnen waren. Ik zie ook wel zo'n rol weg gelegd voor Forbs. Nou is Bergwijn om die reden aangetrokken(het veel genoemde plan B van ten Hag), maar die wil de bal liever in de voeten.



Hoeveel spelers die voornamelijk hard kunnen rennen, weinig overzicht bezitten maar bovenal een matige techniek hebben kun jij opnoemen die na hun 20e technisch aanmerkelijk beter zijn geworden? Ik ken ze niet. Echt niet. Techniek, liefde voor de bal dat heb je of heb je niet. Dat leer je in de jeugd. balletje hooghouden, pielen op het pleintje, panna's. Noem maar op. Dat leer je niet bij. Dat 'schaaf' je er niet in. Geloof er niet in.

Rommedahl als voorbeeld is interessant. Want de tactiek met Rommedahl was helder. Bal naar voren, rennen. Uitermate effectief. Als je Forbs zo gebruikt is het prima. Maar verwacht geen technische wonderen meer. Deze man komt heel veel techniek tekort. Helaas.



Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens ;) Met bijschaven bedoel ik een paar procentjes erbij, ietsje technischer, iets beter pasen en een bal aannemen e.d. Aannemelijk beter worden daar geloof ik zeker niet in en daar zijn ook gewoon geen voorbeelden van. Maar ik zie hem wel als een mogelijk extra wapen, zijn snelheid, net als Rommedahl en vooral als je op je eigen helft speelt dus tegen de wat betere tegenstanders. Speel je tegen een team die "de bus parkeert" dan heb je vrij weinig aan Forbs denk ik. Ik zie ook dus eigenlijk niet een basisspeler in hem, maar dat betekent weer niet dat hij niet nuttig kan zijn.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met Akpom, komt ook op veel vlakken te kort, maar kan behoorlijk goed koppen, dus een mooie supersub ook als extra wapen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 30 januari 2024 om 09:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 29 januari 2024 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 26 januari 2024 om 16:41:

Er valt aan Forbs denk nog wel wat bij te schaven op technisch gebied. Het zal geen technisch wonder worden, dat heb je of heb je niet, maar hij is nog jong en we moeten spelers toch echt wat meer tijd gunnen. Heel veel spelers waren het eerste jaar niet denderend. Neres, Martinez, Alvarez enz. Ik denk echt wel dat Forbs een klasse minder is als dit soort spelers, maar dat is het niveau nu eenmaal op dit moment. Ik vond Dennis Rommedahl ook "een klasse minder", maar hij had snelheid en diepte en was toen voor Ajax erg nuttig. Stond Ajax met 2-0 voor en moest er nog een half uur gespeeld worden dan werd vaak de tactiek gewijzigd. Rommedahl erin, terugzakken en de tegenstander laten komen en in de omschakeling Rommedahl de diepte in sturen en regelmatig een goal of assist. Die heeft er vaak genoeg voor gezorgd dat op die manier de wedstrijd op slot zat en de 3 punten binnen waren. Ik zie ook wel zo'n rol weg gelegd voor Forbs. Nou is Bergwijn om die reden aangetrokken(het veel genoemde plan B van ten Hag), maar die wil de bal liever in de voeten.



Hoeveel spelers die voornamelijk hard kunnen rennen, weinig overzicht bezitten maar bovenal een matige techniek hebben kun jij opnoemen die na hun 20e technisch aanmerkelijk beter zijn geworden? Ik ken ze niet. Echt niet. Techniek, liefde voor de bal dat heb je of heb je niet. Dat leer je in de jeugd. balletje hooghouden, pielen op het pleintje, panna's. Noem maar op. Dat leer je niet bij. Dat 'schaaf' je er niet in. Geloof er niet in.

Rommedahl als voorbeeld is interessant. Want de tactiek met Rommedahl was helder. Bal naar voren, rennen. Uitermate effectief. Als je Forbs zo gebruikt is het prima. Maar verwacht geen technische wonderen meer. Deze man komt heel veel techniek tekort. Helaas.



Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens ;) Met bijschaven bedoel ik een paar procentjes erbij, ietsje technischer, iets beter pasen en een bal aannemen e.d. Aannemelijk beter worden daar geloof ik zeker niet in en daar zijn ook gewoon geen voorbeelden van. Maar ik zie hem wel als een mogelijk extra wapen, zijn snelheid, net als Rommedahl en vooral als je op je eigen helft speelt dus tegen de wat betere tegenstanders. Speel je tegen een team die "de bus parkeert" dan heb je vrij weinig aan Forbs denk ik. Ik zie ook dus eigenlijk niet een basisspeler in hem, maar dat betekent weer niet dat hij niet nuttig kan zijn.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met Akpom, komt ook op veel vlakken te kort, maar kan behoorlijk goed koppen, dus een mooie supersub ook als extra wapen.



Klopt wat je zegt maar je MOET een speler in je selectie hebben met de diepte en superieure snelheid van een Forbs.

Zo'n speler geeft je altijd meer mogelijkheden. Dat soort spelers rekken het veld op indien nodig en zeker in grote wedstrijden, waarin er ruimte komt om te counteren, MOET je zo iemand hebben.

Ik denk overigens als hij wekelijks linksbuiten speelt dat Carlos zeker veel rendement zal gaan hebben. En zijn technisch vermogen, alsmede overzicht wordt door menigeen onderschat merk ik.

 

+3/-0

Vond hem gister in Jong Ajax zoals bijna iedereen matig spelen, maar wel een beetje jammer om al die vooringenomenheid te zien. De commentator roept vrij sneu dat hij "met pijn en moeite" de bal in een leeg doel kreeg, terwijl hij daar gewoon alles goed deed. Ik snap best dat hij er voor koos om die bal eerst aan te nemen onder die weersomstandigheden. Eerder in de wedstrijd miste hij nog een open kans nadat hij besloot ineens te schieten. Ik heb de hele wedstrijd gezien, en ik had best met hem te doen zoals hij heel de eerste helft geen bal kreeg.

 

+2/-0

Ik volg JA niet, maar wat betreft Ajax 1 wil ik weer een 4-3-3 zien en dan vind ik Forbs onze beste rechtsbuiten, na Berghuis.

Aanvallers en hun beste positie, inclusief #10:

Linksbuiten:
1 Godts
2 Bergwijn
3 Van Axel Dongen
4 Banel

Spits:
1 Brobbey
2 Akpom
3 Rijkhoff

Rechtsbuiten:
1 Berghuis
2 Forbs

Trequarista:
1 Hlynsson

Ik weet eerlijk gezegd niet wat Martha's beste positie is. Hij heeft meestal rechtsbuiten gespeeld bij JA en bij Ajax 1 linksback, zonder eigenlijk ooit een grote indruk gemaakt te hebben. Dus hij is geen groot gemis. Banel is waarschijnlijk de minst goede speler in het overzicht.

We weten allemaal dat we een nieuwe rechtsbuiten en nummer 10 nodig hebben. Sommigen zien ook Forbs nog liever op links- dan rechtsbuiten.

Wat mij betreft mag Forbs veel meer speeltijd krijgen bij Ajax 1 en bij ons blijven. Hij heeft al wat doelpunten en assists gegeven, zonder veel speeltijd.

 

+1/-0

Ik vind Forbs een betere rechtsbuiten dan Berghuis eigenlijk. Berghuis mist gewoon de echte actie en snelheid voor die positie. Daarnaast brengt hij maar weinig tempo. Als Bergwijn dan ook nog eens op de andere vleugel speelt dan heb je al helemaal geen tempo en diepgang in je spel.

Overigens is Godts me over het algemeen niet tegengevallen op rechts.

 

+2/-0

Het grootste doemscenario zou zijn dat ze zowel Bergwijn als Berghuis niet verkocht krijgen deze zomer en dat dan als reden zien om geen nieuwe rechtsbuiten en AM te kopen.

Als je met Godts op links gaat spelen komend seizoen (waar ik voorstander van ben) zou ik op rechts iets meer ervaring/zekerheid willen hebben dan Forbs. Godts is nog maar 18, Forbs 20. Forbs vind ik vooralsnog een ideale invaller (snel en kan op beide flanken).

 

+2/-0

Ik kan me goed voorstellen dat ze Berghuis transfervrij laten vertrekken als er geen goed bod binnenkomt. De kans dat er iemand veel geld voor hem neerlegt is zeer klein, en het zou een hoop salaris schelen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 april 2024 om 20:53:

Ik kan me goed voorstellen dat ze Berghuis transfervrij laten vertrekken als er geen goed bod binnenkomt. De kans dat er iemand veel geld voor hem neerlegt is zeer klein, en het zou een hoop salaris schelen.


Berghuis doe je inderdaad weg om salaris te besparen, niet omdat hij zoveel restwaarde heeft. Hij wordt dit jaar 33. Daar krijg je maximaal 2 miljoen voor en dan zou ik er al van opkijken.

Ik zou sowieso overwegen om de rest van het seizoen (zijn nog maar een paar potjes) met Forbs op rechtsbuiten te spelen i.p.v. Berghuis (ook als die weer fit is). Forbs heeft eigenlijk na zijn niet onaardige start geen echte kans meer gehad om zich te laten zien. Laatste keer 90 minuten was in januari. Potjes met en tegen de lammen en de blinden in Jong Ajax zijn toch anders.

 

+2/-0

Ik lees dat ze Forbs nu waarschijnlijk toch willen proberen te slijten aan een Britse club omdat ze denken dat hij relatief veel kan opleveren gezien zijn homegrown status.

Zou ik niet rouwig om zijn, hij was qua transferbedrag te duur voor een plek als bankzitter, maar als basisspeler zou ik het ook niet aandurven.

Betekent wel dat er, als Berghuis ook vertrekt (en laten we dat hopen), er 2 nieuwe rechtsbuitens moeten komen. Van Banel of Martha als reserve-rechtsbuiten word ik namelijk niet direct heel gelukkig.

 

+1/-2

Ik weet gewoon zeker dat in de toekomst naar deze tijd terug wordt gekeken waarin veel van de huidige Ajax-spelers een erg goede carrière hebben gehad, maar verkeerd zijn behandeld bij en door Ajax. Sowieso Chico... en ik denk Forbs ook.

Lekker op zoek naar een rechtsbuiten terwijl we alle toptalenten op die positie weggooien.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs