Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 september 2024 om 16:06:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2024 om 13:42:

Ik denk dat je ten aanzien van Forbs ook gewoon pragmatisch moet zijn. Als je hem als linksbuiten ziet en op een gegeven moment merkt dat je Bergwijn niet weg krijgt, heb je effectief 3 linksbuitens. Dat is sowieso kapitaalsvernietiging, dus dan is het niet meer dan logisch dat er eentje weg moet. Dat dat dan Forbs is, heb ik vrede mee aangezien ik hem de minste van de 3 vind.

Wel ben ik het eens dat deze deal niet ideaal is. Of verkoop hem zodat je nu de beschikking over een som geld hebt en het salaris definitief kwijt bent, of verhuur hem zonder optie met het oog op zijn ontwikkeling.

Nu de hurende club de optie heeft, gaan zij de beste keuze voor zichzelf maken. En vaak is die keuze het slechtste voor ons.


Of Forbs de minste van onze drie linksbuitens is/was, weet ik nog zo net niet. Je moet niet alleen naar individuele kwaliteit kijken, vind ik, maar ook naar spelers die complementair zijn aan elkaar.

Godts en Bergwijn vind ik erg op elkaar lijken qua type speler. Godts is wellicht iets wendbaarder en Bergwijn heeft een beter/harder schot, maar verder lijken ze erg op elkaar. Komen graag in de bal, geven graag een indraaiende bal richting tweede paal, zoeken graag binnendoor naar een schietmogelijkheid.

Met Forbs had je een heel ander type aan boord. Een linksbuiten die je in de diepte kunt wegsturen, die graag buitenom gaat en ballen voortrekt, die je ook in de omschakeling kunt gebruiken. Dat geeft je als trainer extra mogelijkheden om tegenstanders pijn te doen.

Om die reden had ik véél liever Bergwijn zien vertrekken dan Forbs, nog afgezien van alle andere omstandigheden (hoge salaris Bergwijn, al twee jaar matige prestaties, restwaarde, et cetera). Ik heb liever de combinatie Godts/Forbs in m'n selectie dan Godts/Bergwijn, ondanks dat Bergwijn in beginsel wellicht een kwalitatief betere voetballer is dan Forbs.



Ik had ook liever Bergwijn zien vertrekken. Echter, als dat geen optie is en je kunt wel van Forbs af, dan vind ik het een goede keuze om dat te doen.

Wat anders? Met 3 linksbuitens het seizoen ingaan?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs