Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.406
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:liam schreef op 07 juni 2023 om 12:50:
Sommige dingen betreffende Danny Blind zullen misschien kloppen maar dat Shota Arveladze 'AZ kampioen maakte' in ieder geval niet. AZ werd kampioen in 1981 en 2009....Arveladze speelde tot 2005 bij AZ.
Ik vind het moeilijk in te schatten of Blind integer is. Hij zal best wel regelmatig zaken bekokstoven.
Daley begint ook om zich heen te slaan als hij niet speelt, zo is gebleken.
Ik vind Danny eigenlijk vooral 'licht', in iedere positie die hij bekleedde. Hij kan het allemaal mooi vertellen maar het zijn vaak holle clichés
Forumreacties: 126
Reg.: 24 februari 2016
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 juni 2023 om 19:13:
open/sluit de onderstaande quote:MacManus schreef op 07 juni 2023 om 12:34:
Blind een integer persoon. Ach ik ken drie mensen die onder hem gewerkt hebben, als ik die jou hele betogen over Blind zouden lezen zouden ze echt hoofschuddend achter het scherm zitten. Je kan wel alles wat ik aangehaald heb ter zijde schuiven, doen alsof het niet gebeurd is of niet kan kloppen of minimaliseren maar meerdere dingen zijn makkelijk te verifiëren. Ik denk dat verdere discussie dan ook niet zoveel zin meer heeft. Heel blij met Mislintat, heel blij dat Blind niet meer in functie is bij Ajax.
Vind het wel jammer dat je nergens echt op in wil gaan. Je hele betoog heeft nu een erg groot "van horen zeggen"-gehalte. Ik kan niet zo veel met mensen die anoniem hun verhaal in de media doen. Dat is echt een ziekte binnen de club. Het is onmogelijk te controleren of de verhalen waar zijn.
Daarnaast mogen we niet vergeten dat mensen die lekken vaak een agenda hebben. En als je het als teken van Blind zijn slechte karakter gaat aanvoeren dat hij ooit als speler van Sparta een seizoenkaart bij Feyenoord had dan sta je er duidelijk niet helemaal nuchter in.
DonnyFromTheLittleRiver
Fan van Ajax
Uit: Terneuzen
Vak: 118
Forumreacties: 298
Reg.: 8 oktober 2015
open/sluit de onderstaande quote:MacManus schreef op 07 juni 2023 om 20:58:
Kom op Thomas, wees dan gewoon eerlijk in de discussie. Ik som wel meer dan tien zaken op jij schuift het allemaal ter zijde, . De woorden op het bordes en de bekerviering van 2006 zijn gewoon terug te vinden hoor. De woorden van Tahamata zijn letterlijk in een interview gedaan: https://www.vi.nl/nieuws/tahamata-op-menselijk-vlak-schiet-ajax-tekortlink . Pienaar was niet de enige speler die bij Ajax toen ontevreden was dat waren er meer. De zaakwaarnemerskwestie ging over 2021. Maar er zijn ook gewoon genoeg acties door Blind gedaan die wel duidelijk waren, zijn terugkeer bij Ajax onder Van Gaal, Sturkenboom was natuurlijk ook een vreemde. En je had de situatie onder Jol: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/directie-blind-en-jol-moeten-verder-.htmllink We kunnen natuuurlijk de positie innemen dat daarin helemaal niks te bewijzen is, want niet empirisch waargenomen en dergelijke. Maar waarom zouden we dan nog verder in discussie moeten? De Feyenoordseizoenskaart kan me an sich niet zoveel schelen, gaat me vooral om als ik mensen weer hoor over Danny Blind de geboren rasajacied, het is allemaal wat relatiever. Als ik zijn persoonlijke leven er echt had willen halen dan had ik het wel gehad over b.v. de dronken aanrijding die hij veroorzaakte, maar dat soort escpades heb ik bewust buiten de discussie gehouden.
Het schijnt dat we geïnteresseerd zijn in Eduard Spertsyan:
https://www.youtube.com/watch?v=chHgYo8Z1NMlink
Op basis van deze beelden: Yes, sir!
Hopelijk Klaassen, Alvarez en Grillitsch eruit voor Spertsyan, Vos en Branco. Dan ga je er voetballend zoveel op vooruit. Met Berghuis en Taylor heb je dan ook wat meer ervaring en loopvermogen erbij. Denk dat Brobbey dan ook meer gaat opleven met zoveel voetballend vermogen achter hem. Spertsyan steekt die donkere gozer in dat team vaak weg: dat kan ie bij ons met Brobbey doen.
Hopelijk dan nog Timber weg voor een kast die heerst in de lucht en hopelijk al wat ervaring heeft. Die dan samen met Hato in het centrum.
Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
Ik las afgelopen nacht ook over Spertsyan. Hij is voor mij niet een bekende naam, maar wat ik over hem lees, is interessant. Zou hij de #10 voor ons kunnen zijn waar we naar smachten?
Álvarez gaat naar Dortmund, Grillitsch lijkt al weg te zijn, Vos komt aansluiten bij Ajax 1, ik hoop dat we afscheid nemen van Klaassen, Kudus wordt waarschijnlijk verkocht en ik zou Fitz-Jim overwegen om ook als Ajax 1-speler te zien. Hlynsson van Jong Ajax als extra optie zien. Mazumbo en Misehouy zijn ook talenten, maar dat is voor later, denk ik.
Spertsyan am, lb
Berghuis cm, am, rb
Fitz-Jim cm, vm, am
Van den Boomen cm, vm, am
Vos vm
Taylor cm, vm
Hlynsson am, cm (JA)
Op papier ziet het er redelijk oké uit:
Spertsyan/Berghuis
Taylor/Fitz-Jim, VdBoomen/Vos
Dat gezegd hebbende... zou ik Reijnders ook nog willen toevoegen. Hij is AZ ...ja... maar ik denk dat Reijnders echt goed is. De complete middenvelder. Ik zou hem zelfs naast Frenkie in Oranje zetten.
open/sluit de onderstaande quote:Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.
Ons Aller Ajax
Fan van Ajax
Uit: Aardenburg
Forumreacties: 1.276
Reg.: 17 april 2003
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 juni 2023 om 17:09:
open/sluit de onderstaande quote:Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.
Ongelooflijk dat Bergwiin onze duurste aankoop ooit is. Ik verwachtte meer van hem. Hij lijkt mentaal gezien niet (meer) de profvoetballer te zijn waar ik op hoopte.
Van Axel Dongen gaat naar Ajax 1. Dus met hem en Godts hebben we twee talentvolle linksbuitens en met Bergwijn en Tadic twee ervaren. Ik zie Tadic echter als centrumspits tegenwoordig en Bergwijn speelt achter Brobbey de laatste tijd.
Over aanvallers gesproken: ik zou Zirkzee een kans geven. Die eerste wedstrijden voor Bayern waren geweldig: een échte Ajax-spits, van aanspeelpunt tot afmaker. Als hij nu voor goedkoop op te pikken is, zou ik de gok wagen.
Bergwijn/Godts/Axel, Tadic/Brobbey/Zirkzee, Berghuis/Chico/Rasmussen(JA)
Hansen is naar NEC. Wat een verrassing t.o.v. een aantal jaar geleden toen geruchten zei dat topclubs hem wilden.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 juni 2023 om 18:08:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 juni 2023 om 17:09:
Ongelooflijk dat Bergwiin onze duurste aankoop ooit is. Ik verwachtte meer van hem. Hij lijkt mentaal gezien niet (meer) de profvoetballer te zijn waar ik op hoopte.
Van Axel Dongen gaat naar Ajax 1. Dus met hem en Godts hebben we twee talentvolle linksbuitens en met Bergwijn en Tadic twee ervaren. Ik zie Tadic echter als centrumspits tegenwoordig en Bergwijn speelt achter Brobbey de laatste tijd.
Over aanvallers gesproken: ik zou Zirkzee een kans geven. Die eerste wedstrijden voor Bayern waren geweldig: een échte Ajax-spits, van aanspeelpunt tot afmaker. Als hij nu voor goedkoop op te pikken is, zou ik de gok wagen.
Bergwijn/Godts/Axel, Tadic/Brobbey/Zirkzee, Berghuis/Chico/Rasmussen(JA)
Hansen is naar NEC. Wat een verrassing t.o.v. een aantal jaar geleden toen geruchten zei dat topclubs hem wilden.
Over Zirkzee heb ik ook wel eens gelezen dat het disciplinair allemaal niet overhoudt bij hem. We hebben al meerdere spelers die de kantjes er toch een beetje vanaf lopen en daar wil ik er niet nog eentje bij.
3 opties voor iedere positie is echt overkill trouwens. 2 is meer dan voldoende, bovendien heb je altijd nog spelers op andere posities die kunnen switchen. Zo'n Spertsyan kan vast ook lb bijvoorbeeld.
Spertsyan ziet er inderdaad interessant uit. Echt een creatieve speler met een dribbel en een goede trap, en daarnaast ook energie en tempo in zijn spel. Hij doet me een beetje aan Ziyech denken, alleen dan iets minder rommelig en houterig in zijn spel, en een stuk sterker met zijn mindere been. Maar dat is puur op basis van een Youtubefilmpje.
Zirkzee komt mentaal inderdaad tekort. Het zou best nog wat kunnen worden, maar ik zou niet veel geld voor hem neerleggen. Ik vind hem in de lucht ook erg zwak voor een speler van zijn lengte. Dat zegt misschien ook wel wat over zijn instelling.
Berghuis moet natuurlijk gewoon verkocht worden. Hij is simpelweg niet goed genoeg. En als je Spertsyan en Van den Boomen haalt en een van de twee in de basis komt dan heb je zijn goede trap ook niet nodig. Dat is het enige waarmee hij nog enigszins wat toe zou kunnen voegen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 20:37:
Spertsyan ziet er inderdaad interessant uit. Echt een creatieve speler met een dribbel en een goede trap, en daarnaast ook energie en tempo in zijn spel. Hij doet me een beetje aan Ziyech denken, alleen dan iets minder rommelig en houterig in zijn spel, en een stuk sterker met zijn mindere been. Maar dat is puur op basis van een Youtubefilmpje.
Zirkzee komt mentaal inderdaad tekort. Het zou best nog wat kunnen worden, maar ik zou niet veel geld voor hem neerleggen. Ik vind hem in de lucht ook erg zwak voor een speler van zijn lengte. Dat zegt misschien ook wel wat over zijn instelling.
Berghuis moet natuurlijk gewoon verkocht worden. Hij is simpelweg niet goed genoeg. En als je Spertsyan en Van den Boomen haalt en een van de twee in de basis komt dan heb je zijn goede trap ook niet nodig. Dat is het enige waarmee hij nog enigszins wat toe zou kunnen voegen.
Ik vond hem zeker niet de beste speler. Hij is leuk om erbij te hebben voor in de breedte, maar meer ook niet eigenlijk. Hij mist handelingssnelheid, is geen echte middenvelder en voor op rechtsbuiten heeft hij dan weer te weinig snelheid of een echte actie. Een leider vind ik hem ook totaal niet. Hij speelt meer als een jongere speler dan als een echte routinier. Alleen zijn trap is echt duidelijk bovengemiddeld, maar zelfs daarmee heeft hij geen gigantische impact op het spel gehad sinds hij voor Ajax speelt. Daarnaast is hij ook een dure speler qua salaris.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 23:08:
Ik vond hem zeker niet de beste speler. Hij is leuk om erbij te hebben voor in de breedte, maar meer ook niet eigenlijk. Hij mist handelingssnelheid, is geen echte middenvelder en voor op rechtsbuiten heeft hij dan weer te weinig snelheid of een echte actie. Een leider vind ik hem ook totaal niet. Hij speelt meer als een jongere speler dan als een echte routinier. Alleen zijn trap is echt duidelijk bovengemiddeld, maar zelfs daarmee heeft hij geen gigantische impact op het spel gehad sinds hij voor Ajax speelt. Daarnaast is hij ook een dure speler qua salaris.
Ik vind dat hij die impact ook vorig seizoen al niet echt heeft. Vergelijk hem met Tadic en het verschil is gigantisch. En als we alleen naar afgelopen seizoen kijken dan scoort hij qua assists nog wel goed, maar in statistieken als gecreëerde kansen heeft hij een weinig dominante rol voor het soort speler dat hij is. Andere passers zoals Veerman, Kokcu en Eiting hebben wat dat betreft veel meer hun stempel kunnen drukken.
Klaassen en Taylor zou ik wel boven Berghuis verkiezen, maar ook voor Klaassen geldt dat hij niet goed genoeg meer is en veel te duur is om er voor op de bank bij te houden. Taylor is in tegenstelling tot Berghuis een echte middenvelder, en daarnaast een jong talent dat nog beter zal worden.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 23:44:
Ik vind dat hij die impact ook vorig seizoen al niet echt heeft. Vergelijk hem met Tadic en het verschil is gigantisch. En als we alleen naar afgelopen seizoen kijken dan scoort hij qua assists nog wel goed, maar in statistieken als gecreëerde kansen heeft hij een weinig dominante rol voor het soort speler dat hij is. Andere passers zoals Veerman, Kokcu en Eiting hebben wat dat betreft veel meer hun stempel kunnen drukken.
Klaassen en Taylor zou ik wel boven Berghuis verkiezen, maar ook voor Klaassen geldt dat hij niet goed genoeg meer is en veel te duur is om er voor op de bank bij te houden. Taylor is in tegenstelling tot Berghuis een echte middenvelder, en daarnaast een jong talent dat nog beter zal worden.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 juni 2023, 00:51:07.
Ik vind Berghuis, Kudus, Tadic en Alvarez de enigen die een (krappe) voldoende gehaald hebben dit seizoen. Aardig rendement maar te weinig dominant voor een 10. Een jaartje erbij als multifunctionele en ervaren reserve kan een optie zijn, alhoewel ik begrijp dat ie daar misschien te duur voor is. Het lijkt me ook een naar en snel gefrustreerd kereltje, dus wellicht kan ie niet omgaan met het bankzitten.
Lastig. Sowieso liever niet in de basis
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 juni 2023 om 03:23:
Ik vind Berghuis, Kudus, Tadic en Alvarez de enigen die een (krappe) voldoende gehaald hebben dit seizoen. Aardig rendement maar te weinig dominant voor een 10. Een jaartje erbij als multifunctionele en ervaren reserve kan een optie zijn, alhoewel ik begrijp dat ie daar misschien te duur voor is. Het lijkt me ook een naar en snel gefrustreerd kereltje, dus wellicht kan ie niet omgaan met het bankzitten.
Lastig. Sowieso liever niet in de basis
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 20:37:
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat