Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Danny Blind zou lachwekkend zijn. Op alle fronten gefaald, Rijkaard heeft geen zin.
Marco van Basten wil die stress niet en is ook ongeschikt vanwege gebrek aan krediet bij bepaalde mensen.

Ik denk dat ze Zuidam nemen omdat Ten Hag daarmee klikt. Maar dan alleen als Ten Hag wil blijven uiteraard.

Demy de Zeeuw heeft zakelijk inzicht en heeft de juiste uitstraling, maar is niet echt een Ajacied.

Vink heb ik al genoemd.

Velen hebben het over Arnesen, dan zou je ook aan Soren Lerby kunnen denken . Groot netwerk….kent de markt. Begin jaren’80 toch het boegbeeld van Ajax.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 februari 2022 om 23:13:

Keje Molenaar


Die zie ik meer als vervanger van v/d Sar.




Mocht van der Sar opstappen dan lijkt mij Keje Molenaar ook geen slechte keuze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 februari 2022 om 11:28:

Danny Blind zou lachwekkend zijn. Op alle fronten gefaald, Rijkaard heeft geen zin.
Marco van Basten wil die stress niet en is ook ongeschikt vanwege gebrek aan krediet bij bepaalde mensen.

Ik denk dat ze Zuidam nemen omdat Ten Hag daarmee klikt. Maar dan alleen als Ten Hag wil blijven uiteraard.

Demy de Zeeuw heeft zakelijk inzicht en heeft de juiste uitstraling, maar is niet echt een Ajacied.

Vink heb ik al genoemd.

Velen hebben het over Arnesen, dan zou je ook aan Soren Lerby kunnen denken . Groot netwerk….kent de markt. Begin jaren’80 toch het boegbeeld van Ajax.



Die laatste is misschien ook nog helemaal zo gek niet. Zeker ook een goede optie!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 16 februari 2022 om 13:37:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 februari 2022 om 23:12:

Heb het eerder onder de verkeerde topic geplaatst, maar eh, ik zie dat Danny Blind niet of nauwelijks wordt genoemd. Niet dat ik er voorstander van ben en waarschijnlijk met mij ook vele anderen, maar het zal me niet verbazen als ze voor hem kiezen. Het lijkt me zelfs voor de hand liggend.



Zoals ik op de voorpagina al aangaf: liever als Algemeen Directeur. Kwam als Technisch Directeur nooit lekker uit de verf en heeft het als trainer ook nooit waar gemaakt. Was echter wel hét gezicht van het Ajax van de jaren 90. Deed het gross van de interviews, is media geniek. Weet hoe zaken er aan toe gaan binnen een directie en deed het als commissaris in de RvC volgens mij prima. Zie in hem dus meer een opvolger voor Van der Sar dan voor Overmars.



Met Blind als AD zou ik wel kunnen leven. Ik denk ook dat Van der Sar vertrekt. Die blijft nog even tot aan het eind van dit seizoen aan om de rust, voor zover dat nog mogelijk is, te bewaren.

Blind kent de club door en door. Ajax is zo een beetje zijn leven en als AD ben je volgens mij vooral een uithangbord (los van de andere taken natuurlijk) en dat zie ik hem wel naar behoren invullen. Maar dan zitten we nog steeds met de Directeur Voetbalzaken positie. Ik hoop dan echt dat er gekozen wordt voor een ervaren man, want de club heeft op dit moment veel te spenderen en dan zet je liever niet iemand die geen ervaring heeft op dat gebied. Enkele miskopen en je bent de lul (no pun). Misschien toch maar Hamstra doorschuiven en die "positie" weer door 1 man laten invullen (Technisch Manager valt dan weg) of je schuift daar intern een ander door. Die zal inmiddels toch wel weten hoe Overmars zijn werk deed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 februari 2022 om 03:45:

(...) Ik hoop dan echt dat er gekozen wordt voor een ervaren man, want de club heeft op dit moment veel te spenderen en dan zet je liever niet iemand die geen ervaring heeft op dat gebied. Enkele miskopen en je bent de lul (...)



Is dat laatste wel zo?

Overmars heeft veel meer dan 'enkele miskopen' op zijn palmares.
Ik heb niet de indruk dat hij daar zwaar op aangerekend is, behoudens door supporters.

 

+2/-0

Hoofdpijndossier.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 18 februari 2022 om 14:13:

Hoofdpijndossier.


Precies. Dat je hier de meest vreemde namen voorbij ziet komen zegt eigenlijk al genoeg. Er is geen duidelijke opvolger voorhanden. En als Ten Hag vertrekt krijg je precies hetzelfde. Over de gehele breedte van het Nederlandse voetbal valt het eigenlijk tegen qua trainers en technische leiders.

Kijk naar de spelers die succesvol waren in de jaren 90 en vlak daarna. Dan valt de aanwas behoorlijk tegen. Terwijl ze zelf op het hoogste niveau hebben gespeeld en onder zeer succesvolle trainers.

Cocu, Van Brockhorst, Van Bommel, Seedorf, Davids, De Boer, Stam, Kluivert, Bergkamp, Blind enzovoorts.

Ok je kan het proberen met een Heitinga/Reiziger. Maar ook dat is weer een gok. Als je praat over Nederlandse trainers kom je al snel uit bij Bosz en Slot. Toch wel een trieste constatering.

En als we moeten hopen op de combi Arnesen en Slot die beide werkzaam zijn bij een concurrent dan is het helemaal hopeloos. Als ik het goed heb deed Arnesen het ook niet zo denderend bij HSV. Dat kan toch nooit de redder in nood zijn.

Ik hoop echt dat ze de juiste keuzes gaan maken, want het kan behoorlijk cruciaal zijn voor de komende jaren. Want Ajax leeft heel duur op dit moment en als je kijkt naar de contracten dan ligt daar ook nog het nodige werk. Dat Ajax in de CL actief blijft is cruciaal.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 februari 2022 om 09:49:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 februari 2022 om 03:45:

(...) Ik hoop dan echt dat er gekozen wordt voor een ervaren man, want de club heeft op dit moment veel te spenderen en dan zet je liever niet iemand die geen ervaring heeft op dat gebied. Enkele miskopen en je bent de lul (...)



Is dat laatste wel zo?

Overmars heeft veel meer dan 'enkele miskopen' op zijn palmares.
Ik heb niet de indruk dat hij daar zwaar op aangerekend is, behoudens door supporters.



Is dat laatste wel zo ?

De meeste supporters vinden Marc O. een prachtkerel aan wie alle successen te danken is .

In tegenstelling tot een enkele Fiere tegenstrever die daar ,net als ik , wel zo zijn kanttekeningen bij plaatst ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 18 februari 2022 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 18 februari 2022 om 14:13:

Hoofdpijndossier.


Precies. Dat je hier de meest vreemde namen voorbij ziet komen zegt eigenlijk al genoeg. Er is geen duidelijke opvolger voorhanden. En als Ten Hag vertrekt krijg je precies hetzelfde. Over de gehele breedte van het Nederlandse voetbal valt het eigenlijk tegen qua trainers en technische leiders.

Kijk naar de spelers die succesvol waren in de jaren 90 en vlak daarna. Dan valt de aanwas behoorlijk tegen. Terwijl ze zelf op het hoogste niveau hebben gespeeld en onder zeer succesvolle trainers.

Cocu, Van Brockhorst, Van Bommel, Seedorf, Davids, De Boer, Stam, Kluivert, Bergkamp, Blind enzovoorts.

Ok je kan het proberen met een Heitinga/Reiziger. Maar ook dat is weer een gok. Als je praat over Nederlandse trainers kom je al snel uit bij Bosz en Slot. Toch wel een trieste constatering.

En als we moeten hopen op de combi Arnesen en Slot die beide werkzaam zijn bij een concurrent dan is het helemaal hopeloos. Als ik het goed heb deed Arnesen het ook niet zo denderend bij HSV. Dat kan toch nooit de redder in nood zijn.

Ik hoop echt dat ze de juiste keuzes gaan maken, want het kan behoorlijk cruciaal zijn voor de komende jaren. Want Ajax leeft heel duur op dit moment en als je kijkt naar de contracten dan ligt daar ook nog het nodige werk. Dat Ajax in de CL actief blijft is cruciaal.



Eens. We staan op een onwaarschijnlijk belangrijk kruispunt momenteel. Het is te hopen dat we de juiste afslag nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

Is dat laatste wel zo ? (...)



Ja.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

(...) In tegenstelling tot een enkele Fiere tegenstrever die daar ,net als ik , wel zo zijn kanttekeningen bij plaatst ..



Kanttekeningen?! Er circuleren lijsten met de namen!

 

+1/-0

Arnesen tekent bij Feyenoord bij. Dus die optie kan ook van tafel. Daarmee zijn de gegadigden met de benodigde ervaring niet meer beschikbaar en wordt het dus waarschijnlijk een optie die alles nog te bewijzen heeft.

Kans is groot dat nu Huiberts en Zuidam gepolst zullen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 februari 2022 om 18:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

Is dat laatste wel zo ? (...)



Ja.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

(...) In tegenstelling tot een enkele Fiere tegenstrever die daar ,net als ik , wel zo zijn kanttekeningen bij plaatst ..



Kanttekeningen?! Er circuleren lijsten met de namen!



Even goed lezen Koen .. ik onderschrijf jouw stellingname wat betreft het (deels matige) aankoopbeleid van Marc O.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 22:56:

Even goed lezen Koen .. ik onderschrijf jouw stellingname wat betreft het (deels matige) aankoopbeleid van Marc O.



Ik heb het goed gelezen.
Ik wil alleen maar aangeven dat 'lijsten met concrete namen' iets anders is dan 'kanttekeningen'.

En dat 'de meeste supporters Overmars een prachtkerel vinden aan wie alle successen te danken is' boeit mij niet.
Ik kijk primair naar het voetbal.

Dit bericht is gewijzigd op 18 februari 2022, 23:13:17.

 

+1/-0

Huibers zou een prima optie zijn alleen ontbreekt bij hem het netwerk wel.
Heeft veel spelers van AZ voor hoge bedragen verkocht afgelopen jaren. Is een klootzak in onderhandeling en dat heb je in die rol echt nodig.
Misschien iemand ernaast met een breed netwerk die makkelijk ergens “binnenkomt”.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

batistuta schreef op 19 februari 2022 om 14:08:

Huibers zou een prima optie zijn alleen ontbreekt bij hem het netwerk wel.
Heeft veel spelers van AZ voor hoge bedragen verkocht afgelopen jaren. Is een klootzak in onderhandeling en dat heb je in die rol echt nodig.
Misschien iemand ernaast met een breed netwerk die makkelijk ergens “binnenkomt”.



Of dat of je splitst de functies op.

Een team TD met iemand die verstand heeft van voetbal + een netwerk en iemand die verstand heeft van zaken doen om de financiële kant te regelen. De financiële man gaat alleen over de transfer zelf, niet wie er gehaald wordt en evt veto ligt bij de FD.

Een team AD waarbij je iemand (laten we vd Sar als voorbeeld nemen want die zit er al) hebt die de interne zaken regelt en iemand anders als boegbeeld van de club naar buiten uit waar vd Sar duidelijk in faalt. Het boegbeeld heeft geen invloed op de interne bedrijfsvoering.

In het verleden was het meestal de voorzitter die deze rol vervulde, maar sinds Jaakke is dit niet meer het geval. Ik moest deze week zelfs opzoeken wie de huidige voorzitter van Ajax überhaupt is.

Want één enkel persoon vinden die beide tot in de puntjes beheerst + oud Ajacied is is vrijwel onmogelijk. Dan krijg je of middelmaat en/of een vriendje van ten Hag en dan gooi je de facto het roer om naar een Ferguson beleid waarbij de trainer de volledige zeggenschap krijgt over het transferbeleid middels zijn stropop.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 22:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 februari 2022 om 18:33:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

Is dat laatste wel zo ? (...)



Ja.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 18 februari 2022 om 16:26:

(...) In tegenstelling tot een enkele Fiere tegenstrever die daar ,net als ik , wel zo zijn kanttekeningen bij plaatst ..



Kanttekeningen?! Er circuleren lijsten met de namen!



Even goed lezen Koen .. ik onderschrijf jouw stellingname wat betreft het (deels matige) aankoopbeleid van Marc O.



Laten we wel zijn, Ajax heeft onder zijn td-schap een behoorlijke opmars gemaakt. Nou ligt dat zeker niet alleen aan hem en heeft hij ook veel verwijtbare fouten gemaakt, maar dat doen alsof het allemaal bar en boos is, is ook zwaar overdreven.

Net zoals ten Hag aantoont dat je niet per se een oud-Ajacied hoeft te zijn om succes te hebben denk ik dat we ons voor de nieuwe directeur voetbalzaken ook niet zo moeten limiteren tot de bekende namen. Danny Blind heeft al meerdere kansen gehad in soortgelijke functies en die heeft het niet. Seedorf is een prima kerel, maar dat gaat geheid botsen met de rest.

 

+3/-0

Zat Adri Koster naast Van der Sar bij Willem II?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 februari 2022 om 21:46:

Zat Adri Koster naast Van der Sar bij Willem II?



Jazeker, ik schrok me ook al de pleuris! :\(

Als ik aan middelmaat denk, denk ik aan Adri Koster.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 februari 2022 om 21:46:

Zat Adri Koster naast Van der Sar bij Willem II?



Zit in de RvC als vervanger van Blind zolang hij bij het Nederlands elftal is als assistent. Zal verder niets betekenen lijkt me

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.