Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 februari 2022 om 01:14:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 februari 2022 om 00:47:

Denk wel dat we er vanuit kunnen gaan dat Johan Cruijff een paar rake woorden liet vallen. Te minste, negen van de tien keer was het raak.



Ik denk 'tien van de tien' keer. Soms begrepen we die tiende niet.
Dat lag aan ons. :)



Ook goed en maak ik er in mijn geval alvast een negen en een half van;-)

 

+1/-0

Henk Spaan lobbyt nu al een ruime week voor Luis Campos. Die schijnt aan mensen te vertellen dat Ajax zijn favoriete club is en hij heeft als technisch directeur van Lille enorm goede zaken gedaan op de spelersmarkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Pattrick schreef op 15 februari 2022 om 20:30:

Henk Spaan lobbyt nu al een ruime week voor Luis Campos. Die schijnt aan mensen te vertellen dat Ajax zijn favoriete club is en hij heeft als technisch directeur van Lille enorm goede zaken gedaan op de spelersmarkt.



Mocht er geschikte kandidaat met een Ajax achtergrond gevonden worden dan zou dit wel een goede keuze zijn.

 

+1/-0

Heb het eerder onder de verkeerde topic geplaatst, maar eh, ik zie dat Danny Blind niet of nauwelijks wordt genoemd. Niet dat ik er voorstander van ben en waarschijnlijk met mij ook vele anderen, maar het zal me niet verbazen als ze voor hem kiezen. Het lijkt me zelfs voor de hand liggend.

 

+1/-0

Keje Molenaar

 

+5/-0

Als het gvd Patrick Kluivert maar niet wordt. Wat een deceptie zou dat zijn zeg.

Die heeft me een partij rare shit op zijn kerfstok, van gezellige foto's met Mugabe, tot gokschulden en het aanprijzen van cryptoscams. Laat staan alles wat hij in het verre verleden uitgespookt heeft.

En voetbalinhoudelijk heeft ie bij PSG alleen maar miskopen gedaan, en is ie bij Barca ook weer anoniem vertrokken.

Ik mag toch hopen dat ze dit niet serieus overwegen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 februari 2022 om 23:13:

Keje Molenaar


Die zie ik meer als vervanger van v/d Sar.

 

+3/-0

In de Telegraaf wordt de naam van Maxwell geopperd die nu bij PSG deze functie vervult.
Dat vind ik wel een mooie keuze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:07:

Die zie ik meer als vervanger van v/d Sar.



Dat had ik zo bedoeld. Hij had in een ander topic moeten staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:50:

In de Telegraaf wordt de naam van Maxwell geopperd die nu bij PSG deze functie vervult.
Dat vind ik wel een mooie keuze.



Is die rechtzaak vanwege mishandeling van zijn vriendin/vrouw met een sisser afgelopen? Wellicht niet het beste signaal naar de sponsoren die toch al lopen te zeiken.

En zou hij zijn ongetwijfeld giga salaris en vrijwel onbeperkte mogelijkheden bij PSG op willen geven voor Ajax? ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 februari 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:50:

In de Telegraaf wordt de naam van Maxwell geopperd die nu bij PSG deze functie vervult.
Dat vind ik wel een mooie keuze.



Is die rechtzaak vanwege mishandeling van zijn vriendin/vrouw met een sisser afgelopen? Wellicht niet het beste signaal naar de sponsoren die toch al lopen te zeiken.

En zou hij zijn ongetwijfeld giga salaris en vrijwel onbeperkte mogelijkheden bij PSG op willen geven voor Ajax? ...


Wist niet dat hij dat gedaan had, misschien toch geen goeie optie dan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 12:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 februari 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:50:

In de Telegraaf wordt de naam van Maxwell geopperd die nu bij PSG deze functie vervult.
Dat vind ik wel een mooie keuze.



Is die rechtzaak vanwege mishandeling van zijn vriendin/vrouw met een sisser afgelopen? Wellicht niet het beste signaal naar de sponsoren die toch al lopen te zeiken.

En zou hij zijn ongetwijfeld giga salaris en vrijwel onbeperkte mogelijkheden bij PSG op willen geven voor Ajax? ...


Wist niet dat hij dat gedaan had, misschien toch geen goeie optie dan.



Ik denk wel dat je in deze vijver moet proberen te vissen. Oud-Ajacieden van 35-55 jaar oud die iig óf succesvol zijn in de zakenwereld óf de rol van TD al ergens anders (relatief) succesvol hebben ingevuld.

Maar zie maar eens iemand in die categorie te vinden die ook nog eens brandschoon is ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 februari 2022 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 12:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 februari 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 februari 2022 om 09:50:

In de Telegraaf wordt de naam van Maxwell geopperd die nu bij PSG deze functie vervult.
Dat vind ik wel een mooie keuze.



Is die rechtzaak vanwege mishandeling van zijn vriendin/vrouw met een sisser afgelopen? Wellicht niet het beste signaal naar de sponsoren die toch al lopen te zeiken.

En zou hij zijn ongetwijfeld giga salaris en vrijwel onbeperkte mogelijkheden bij PSG op willen geven voor Ajax? ...


Wist niet dat hij dat gedaan had, misschien toch geen goeie optie dan.



Ik denk wel dat je in deze vijver moet proberen te vissen. Oud-Ajacieden van 35-55 jaar oud die iig óf succesvol zijn in de zakenwereld óf de rol van TD al ergens anders (relatief) succesvol hebben ingevuld.

Maar zie maar eens iemand in die categorie te vinden die ook nog eens brandschoon is ...



Ik heb al eerder Marciano Vink genoemd. Lijkt mij wel een gesprek waard in ieder geval.

Ook Clarence Seedorf is een interessante optie. Clarence heeft veel charisma, overwicht en is overal bekend.

Als trainer wellicht geen topper maar als TD misschien wel, zeker als hij zich laat omringen door de juiste mensen.

Ik denk dat het ook belangrijk is dat het iemand is die Ten Hag een goed gevoel geeft. Vandaar dat ik het gevoel heb dat Ajax straks bij Jordy Zuidam uitkomt en dat Ten Hag daarom nog minimaal twee jaar blijft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Pattrick schreef op 15 februari 2022 om 20:30:

Henk Spaan lobbyt nu al een ruime week voor Luis Campos. Die schijnt aan mensen te vertellen dat Ajax zijn favoriete club is en hij heeft als technisch directeur van Lille enorm goede zaken gedaan op de spelersmarkt.



Die wil zeker als mol de UEFA coefficient van Nederland komen verkloten, zodat zijn Portugal de tweede vaste CL plek niet verliest :B

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 februari 2022 om 23:12:

Heb het eerder onder de verkeerde topic geplaatst, maar eh, ik zie dat Danny Blind niet of nauwelijks wordt genoemd. Niet dat ik er voorstander van ben en waarschijnlijk met mij ook vele anderen, maar het zal me niet verbazen als ze voor hem kiezen. Het lijkt me zelfs voor de hand liggend.



Zoals ik op de voorpagina al aangaf: liever als Algemeen Directeur. Kwam als Technisch Directeur nooit lekker uit de verf en heeft het als trainer ook nooit waar gemaakt. Was echter wel hét gezicht van het Ajax van de jaren 90. Deed het gross van de interviews, is media geniek. Weet hoe zaken er aan toe gaan binnen een directie en deed het als commissaris in de RvC volgens mij prima. Zie in hem dus meer een opvolger voor Van der Sar dan voor Overmars.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 16 februari 2022 om 13:37:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 februari 2022 om 23:12:

Heb het eerder onder de verkeerde topic geplaatst, maar eh, ik zie dat Danny Blind niet of nauwelijks wordt genoemd. Niet dat ik er voorstander van ben en waarschijnlijk met mij ook vele anderen, maar het zal me niet verbazen als ze voor hem kiezen. Het lijkt me zelfs voor de hand liggend.



Zoals ik op de voorpagina al aangaf: liever als Algemeen Directeur. Kwam als Technisch Directeur nooit lekker uit de verf en heeft het als trainer ook nooit waar gemaakt. Was echter wel hét gezicht van het Ajax van de jaren 90. Deed het gross van de interviews, is media geniek. Weet hoe zaken er aan toe gaan binnen een directie en deed het als commissaris in de RvC volgens mij prima. Zie in hem dus meer een opvolger voor Van der Sar dan voor Overmars.




Danny Blind kan echt niet. Die heeft al eerder in die functie Ajax bijna naar de knoppen geholpen.

Heeft ook geen enkel draagvlak in de media.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 februari 2022 om 15:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 16 februari 2022 om 13:37:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 februari 2022 om 23:12:

Heb het eerder onder de verkeerde topic geplaatst, maar eh, ik zie dat Danny Blind niet of nauwelijks wordt genoemd. Niet dat ik er voorstander van ben en waarschijnlijk met mij ook vele anderen, maar het zal me niet verbazen als ze voor hem kiezen. Het lijkt me zelfs voor de hand liggend.



Zoals ik op de voorpagina al aangaf: liever als Algemeen Directeur. Kwam als Technisch Directeur nooit lekker uit de verf en heeft het als trainer ook nooit waar gemaakt. Was echter wel hét gezicht van het Ajax van de jaren 90. Deed het gross van de interviews, is media geniek. Weet hoe zaken er aan toe gaan binnen een directie en deed het als commissaris in de RvC volgens mij prima. Zie in hem dus meer een opvolger voor Van der Sar dan voor Overmars.




Danny Blind kan echt niet. Die heeft al eerder in die functie Ajax bijna naar de knoppen geholpen.

Heeft ook geen enkel draagvlak in de media.



Blind is TD en Technisch Manager geweest, maar nog nooit Algemeen Directeur. Zijn ook twee compleet andere takken van sport. Dat iemand faalt in het een, maakt hem nog niet direct ongeschikt voor het ander.

Maar goed, meningen verschillen en dat is prima. Zo vind ik bijvoorbeeld Vink een lichtgewicht en Seedorf te eigenwijs (te overtuigd van zichzelf), wat bij mij de vrees naar boven brengt dat hij vrij snel gaat botsen met de rest van de organisatie.

Maar goed, wat is wijsheid. Er zijn vele opties en geen enkele daarvan is een garantie op succes. Ben dus heel benieuwd tot welke shortlist Ajax zelf gaat komen. In ieder geval goed om te horen dat ze er inmiddels serieus mee aan de slag zijn gegaan.

 

+3/-0

Seedorf ..?
Lijkt mij niet de meest geschikte kandidaat ; heeft inderdaad veel internationale voetbalervaring , ook op niveau gevoetbald.
Maar dat is wel heel wat anders dan de juiste voetbal-visie hebben . Zeg maar : de AJAX-Visie ..
Clarence heeft uitgesproken standpunten die snel botsen met andere beleidsbepalers binnen de organisatie.
Hij heeft min of meer gefaald als trainer en technisch begeleider .

Voor je het weet speel je als AJAX 5-3-2 omdat Seedorf overtuigd is van dat ‘winnende’ concept !

De TD van AZ lijkt mij een acceptabele keuze, zeker als je zo iemand als Sneijder als tegenkandidaat ziet ..

Dit bericht is gewijzigd op 16 februari 2022, 20:34:17.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 februari 2022 om 13:28:

(...)

Ook Clarence Seedorf is een interessante optie. Clarence heeft veel charisma, overwicht en is overal bekend. (...)

Ik denk dat het ook belangrijk is dat het iemand is die Ten Hag een goed gevoel geeft. (...)



Het is belangrijk dat er iemand in die functie komt die het aantal miskopen reduceert tot een acceptabel niveau. En dus kennis heeft van de vereiste kwaliteiten die spelers moeten hebben.
Onderhandelen kun je leren of via een 'rechterhand' regelen.

In het alleen zakelijk goed zijn in het aantrekken en uit-onderhandelen van vuilniszakken zie ik geen meerwaarde.

 

+1/-0

We gaan niet moeilijk doen; voor 2000 netto per maand doe ik het wel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.