Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Het was opnieuw heel slecht. Dat is ongeveer de 10e wedstrijd op rij?
Kwaliteit en mentaliteit deugt niet. Langzaamaan begin ik de hoop te verliezen dat het snel beter gaat worden.
Maar het zou helpen om door te selecteren (30+ers eruit) en terug te vallen op de punten waar het Nederlandse voetbal groot mee is geworden.

 

+2/-0

Waar zit ik naar te kijken en te luisteren..?
De slechtste voetbalcommentator aller tijden en een stelletje B-artiesten.
Tijdverspilling; ik had de Mondschein-Sonate van Beethoven op mijn tenorsax achterstevoren in kunnen studeren!
Dat zo’n Wijnaldum nog steeds opgeroepen wordt geeft het niveau van de trainer wel aan : beetje laf , beetje saai , veel niks ..!
Verder geen woorden aan vuil maken ..

 

+3/-0

Dit kan toch niet als een verrassing komen? Zolang je een middelmatige speler als Depay belangrijk maakt wordt het echt niks. Er zit wel wat talent in de groep, maar het middenveld en de flanken komen enorm veel kwaliteit en creativiteit tekort. Allemaal geen nieuws, dit is het niveau van het Nederlandse voetbal momenteel.

 

+3/-0

Weer scoort Depay tegen een kleintje, Gibraltar. Weghorst scoort dan weer niet, maar is wel degene wie tweemaal scoorde tegen Argentinië.

En ja. Na Frankrijk en Gibraltar met een negatief doelsaldo... is slecht. En het spel... is slecht.

 

+1/-0

Het grootste mankement in het Nederlandse voetbal is de opbouw. Waar je juist je beste voetballers zoveel mogelijk aan de bal wil hebben heeft het Van Marwijk-syndroom alle creatieve spelers uit de as weggejaagd. Voor Ajax zullen we echt een paar gerichte aankopen moeten doen, maar bij Oranje hebben we de vrij keuze. Hier is een idee van mij, waarbij er dus flink doorgeselecteerd is.

opbouw:

Bart Verbruggen

Matthijs de Ligt
Frenkie de Jong

Jurriën Timber
Ryan Gravenberch
Nathan Aké

Xavi Simons
Cody Gakpo

Jeremie Frimpong
Donyell Malen
Ian Maatsen


Hier heb je in de opbouw met natuurlijk De Jong, maar ook met Gravenberch, Simons en Gakpo in de as alle mogelijkheden om je voetballend te redden tegen welke tegenstander dan ook. Hoewel op papier dit een 5-3-2 zou zijn (als je mannetjes gaat tellen naar hun natuurlijke positie) is het juist een aanvallende en zelfs Hollandsche spelopvatting zou ik durven zeggen.

Wanneer de bal op de helft van de tegenstander is gaan de verdedigende "backs" (Timber en Aké) knijpen en schuift De Jong gewoon (al dan niet met bal) door naar het middenveld. Dan worden Malen en Gakpo respectievelijk rechts- en linksbuiten en Simons de valse spits. Tijdens de verdedigende/opbouw fase wil je een spits met diepgang (Malen) en tijdens de aanval in de kleine ruimte wil je juist een bewegelijk type die ruimte creërt (Simons).

Waar bij de opbouw Frimpong en Maatsen zeer (Mexicaans) diep en breed staan, blijven ze tijdens de aanval hun absolute positie op de flank houden, waardoor ze in het eindstadium van de aanval relatief lager staan en dus over de "buitenspelers" (Malen/Gakpo) heen kunnen gaan en in de verdedigende omschakeling van waarde kunnen zijn (als u mij nog volgt).

aanval:
Bart Verbruggen


Jurriën Timber
Matthijs de Ligt
Nathan Aké

Ryan Gravenberch
Frenkie de Jong

Jeremie Frimpong
Xavi Simons
Ian Maatsen

Donyell Malen
Cody Gakpo


Dit lijkt mij een jong, fris en talentvolle ploeg met veel groeimogelijkheden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 mei 2023, 13:26:29.

 

+2/-1

Bijlow, Flekken, Verbruggen (afvaller: Cillessen)
Dumfries, Tete (afvaller: Geertruida)
De Ligt, De Vrij (afvaller: Timber)
Van Dijk, Botman
Aké, Malacia (afvaller: Blind)
Reijnders, De Roon (afvaller: Wieffer)
De Jong, Koopmeiners (afvaller: Veerman)
Simons, Klaassen (afvaller: Wijnaldum)
Berghuis, Malen
Weghorst, Depay (afvaller: Brobbey)
Gakpo, Bergwijn (afvaller: Lang)

Waar is Frimpong? Hij is onze beste rechtsback samen met Dumfries. Van den Boomen mag ook eens een kans krijgen. De aanval is absolute armoede. Eigenlijk hebben spelers als Bergwijn en Klaassen weinig te zoeken in Oranje, maar er is gewoon geen alternatief. Op Lang na, maar die zou ik al helemaal niet selecteren. Bergwijn speelt een dramatisch seizoen, dus het voelt raar om hem te selecteren. Danjuma is niet opgeroepen, want anders zou ik aan hem gedacht hebben. Klaassen speelt verrassend vaak nog goed hier en daar, ook in mindere periodes. Liever Klaassen dan Wijnaldum, want Wijnaldum heeft totaal niks in Oranje te zoeken. Hetzelfde geldt voor Blind. Speelt ook niet bij Bayern. Als Blind en Wijnaldum worden geselecteerd, dan is Koeman de draad kwijt. Ook Cillessen heeft niks in Oranje te zoeken. Hij maakt blunder na blunder bij NEC. Timber valt af, omdat er veel goede centrale verdedigers zijn en hij onderscheidt zich dit seizoen onvoldoende. Brobbey verdient amper een basisplaats bij Ajax, dus waarom wel mee met Oranje? Wieffer verdient een kans, maar ik denk Reijnders zelfs nog meer. Geertruida viel laatst door de mand, dus hem passeer ik even. Tete speelt sowieso een verrassend sterk seizoen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 mei 2023, 16:42:55.

 

+1/-0

Frimpong en De Ligt opgenomen in Bundesliga elftal van het seizoen. Overigens heeft Frimpong bedankt voor Jong Oranje en terecht. Hij is daar veel te goed voor. Waarom zit hij niet bij Oranje?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 mei 2023 om 15:55:

Frimpong en De Ligt opgenomen in Bundesliga elftal van het seizoen. Overigens heeft Frimpong bedankt voor Jong Oranje en terecht. Hij is daar veel te goed voor. Waarom zit hij niet bij Oranje?



Koppigheid. Want dan moet Koeman een beslissing nemen tussen Frimpong en Dumfries als laatstgenoemde niet presteert. En dat wil hij niet want hij is een liefhebber van Dumfries en Dumfries heeft een status gekregen van onbetwiste basisspeler, dus dat is dan lastig als er een serieuze concurrent bijkomt.

En dat Frimpong geen vloeiend Nederlands spreekt is natuurlijk wel een reden waardoor hij buiten de groep valt. Maar Bundesliga elftal (Kobel; Frimpong, De Ligt, Schlotterbeck, Davies; Brandt, Bellingham, Musiala; Diaby, Füllkrug, Kolo Muani) van het seizoen is geen kattepis.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 mei 2023, 17:10:46.

 

+2/-0

Over koppigheid gesproken.

Dat Koeman daarnaast Blind en Wijnaldum heeft opgeroepen, slaat echt alles. De vernedering tegen Frankrijk en een matige overwinning op Gibraltar. Dit alles samen. Oranje zal zich niet plaatsen voor het EK.

 

+2/-0

Het is relatief drama met het huidige Oranje, dus ik zou het één en ander veranderen. Bij deze waar ik aan denk:

Berghuis

Gakpo
Simons
Malen

De Jong
Reijnders

Aké
Van Dijk
De Ligt
Frimpong

Bijlow

Reijnders naast De Jong, want hij is een complete middenvelder en ontwikkelt zich goed. Simons op 10, want hij is het beste op die positie. Gakpo is onze beste aanvaller en het beste als linksbuiten. Malen doet het verrassend goed als rechtsbuiten bij Dortmund, dus laten we hem maar een kans geven. We hebben geen goede centrumspits, dus zet ik Berghuis daar neer. Bij Feyenoord speelde hij ook een paar keer op die positie toen daar een spitsenprobleem was. Met Gakpo, Simons en Malen heeft hij veel scorend vermogen achter zich, dus ik ga voor een valse spits-systeem. Zodoende is er tevens een linkspoot in de aanval te vinden. Depay scoort alleen tegen de kleintjes en speelt te veel voor zichzelf. Ik overwoog Weghorst, maar ik ging tactisch voor iets anders. Frimpong wil ik eindelijk eens in Oranje zien. Dumfries heeft hier en daar goede wedstrijden gespeeld voor Oranje; echter ook veel zwaar onder de maat. Aké, Van Dijk en De Ligt zijn onze beste (centrale) verdedigers, dus Aké op linksback is een eenvoudige keuze. Ik verkies Bijlow over Flekken, wat net zo goed andersom kan zijn.

 

+1/-0

Koeman heeft tijdens de vorige interlandperiode aangegeven dat hij Frimpong niet geschikt vindt voor een viermans verdediging en hem verdedigend niet goed genoeg vindt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 31 mei 2023 om 23:18:

Koeman heeft tijdens de vorige interlandperiode aangegeven dat hij Frimpong niet geschikt vindt voor een viermans verdediging en hem verdedigend niet goed genoeg vindt.


Ik vind Blind, Wijnaldum en Koeman niet geschikt voor Oranje anno 2023.

 

+2/-0

Voor de goede orde: Frimpong speelt naast drie centrale verdedigers in mijn opstelling, dus hij is een valse rechtsback en zal veel aanvallender spelen dan Aké.

Jammer dat Koeman Frimpong buiten de selectie houdt, puur omdat hij niet de ideale rechtsback is in een typerende viermans verdediging.

Ik zie het al helemaal voor me: een waardeloze Wijnaldum op 10 en Blind wie ook minuten gaat maken. Selecteer toch een keer door. Toen Koeman de trein naar Barcelona nam, moest eigenlijk betekenen dat hij nooit meer terug kwam.

We gaan nog een lange tijd Oranje met Depay zien: scoren tegen de kleintjes en op onze bek wanneer het erom draait.

 

+1/-0

Haha Geertruida die z'n arm omhoog steekt voor buitenspel terwijl hij het zelf overduidelijk opheft. Echt wat is het een waardeloze lichting vol oliedomme spelers :D

 

+3/-0

Vind dat de wedstrijden van deze week duidelijk hebben aangetoond dat Dumfries en Geertruida gewoon niet goed genoeg zijn voor dit niveau. Dumfries is defensief opmerkelijk zwerk voor zo'n grote en hardwerkende atleet. Van Bijlow en Van Dijk ben ik ook niet helemaal overtuigd. Van Dijk ziet er bij tegengoals regelmatig nog best passief uit, maar op een of andere manier zijn de Nederlandse media maar zelden echt kritisch over hem.

Snapte trouwens ook niet echt waarom Koopmeiners de vorige wedstrijd zo nodig moest spelen. Dan is de opstelling van vandaag logischer, met Simons op het middenveld en Lang in de basis. Vind Simons tot nu toe nog best ongelukkig in zijn interlands, maar hij is wel het type speler dat je de laatste jaren hebt gemist. Wieffer vind ik trouwens een goede indruk maken in Oranje vooralsnog. Hij is erg fel in de duels en bijzonder volwassen in zijn spel. Daarnaast is hij bepaald geen De Roon aan de bal.

 

+1/-0

Hij kreeg veel te veel lof na zijn vorige bondscoachschap, terwijl het team toen vooral werd gedragen door nieuwkomer Frenkie, toen nog een grote onbekende voor veel tegenstanders.

 

+3/-0

Mijn god, die derde tegengoal. Eerst Dumfries die de bal te ver voor zich uit speelt en dan Van Dijk met het kenmerkende passieve verdedigen.

Nederland had nog best een goede fase overigens. Gakpo had Weghorst zo binnen kunnen laten tikken. Je ziet totaal geen afstemming voorin als Nederland aanvalt. Vaak wordt de pass ook op het verkeerde moment gegeven.

 

+2/-0

Het ontbreekt aan elke vorm van intelligentie bij elke linie en op de bank.

 

+4/-0

Beetje overdreven hoe die commentator deed alsof je het soort speler als Veerman moet zijn om zo'n assist te geven. Wijnaldum valt best goed in trouwens. En dat zeg ik als iemand die bepaald geen fan van hem is.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal