Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 juni 2021 om 21:36:

(...) In het interview na de wedstrijd geeft de Boer de Jong en Blind gewoon min of meer de schuld van het slechte functioneren van de Roon. (...)



Je beste voetballers in dienst stellen van De Roon ...
De wereld op zijn kop.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 00:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 juni 2021 om 21:36:

(...) In het interview na de wedstrijd geeft de Boer de Jong en Blind gewoon min of meer de schuld van het slechte functioneren van de Roon. (...)



Je beste voetballers in dienst stellen van De Roon ...
De wereld op zijn kop.



Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 01:18:

Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.



Ja. En die conclusie leidt tot de volgende probleemconstatering:
er zijn ook personen die hem aanstellen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 01:18:

Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.



Ja. En die conclusie leidt tot de volgende probleemconstatering:
er zijn ook personen die hem aanstellen.



Ook met Mike eens.

Wordt gewoon een drama met onze Frankie. We weten allemaal dat hij er geen enkele kaas van gegeten heeft om de juiste keuzes te maken. Heel even dacht ik van wel, in het voorjaar van 2011.
Toen kwam de ontnuchterende realiteit rondom Frank: hij pleurde Vurnon eruit, haalde Sigthorsson, Janssen moest op 6 spelen etc.

Snapt er niets van. Ik denk dat we er in de poule al uitgaan eerlijk gezegd.

Voor wat het waard is, ik zou het ongeveer zo doen.

Stekelenburg (ik vind eigenlijk Bijlow beter maar die is er niet bij)
Dumfries - De Ligt - De Vrij - Wijndal
Wijnaldum - De Jong
Depay
Berghuis - Malen - Gakpo

Ik denk dat Daley Blind niet fit genoeg is om echt een rol te spelen. En ja, dit is aanvallend, misschien te aanvallend. Maar dat boeit me niet. Wij worden toch geen Europees kampioen maar met dit elftal kunnen wel wat spektakel verwachten!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 01:18:

Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.



Ja. En die conclusie leidt tot de volgende probleemconstatering:
er zijn ook personen die hem aanstellen.



Ook met Mike eens.

Wordt gewoon een drama met onze Frankie. We weten allemaal dat hij er geen enkele kaas van gegeten heeft om de juiste keuzes te maken. Heel even dacht ik van wel, in het voorjaar van 2011.
Toen kwam de ontnuchterende realiteit rondom Frank: hij pleurde Vurnon eruit, haalde Sigthorsson, Janssen moest op 6 spelen etc.

Snapt er niets van. Ik denk dat we er in de poule al uitgaan eerlijk gezegd.

Voor wat het waard is, ik zou het ongeveer zo doen.

Stekelenburg (ik vind eigenlijk Bijlow beter maar die is er niet bij)
Dumfries - De Ligt - De Vrij - Wijndal
Wijnaldum - De Jong
Depay
Berghuis - Malen - Gakpo

Ik denk dat Daley Blind niet fit genoeg is om echt een rol te spelen. En ja, dit is aanvallend, misschien te aanvallend. Maar dat boeit me niet. Wij worden toch geen Europees kampioen maar met dit elftal kunnen wel wat spektakel verwachten!


Mwah, het was Overmars die Siggie aankocht in een fase dat Ajax al aangaf op zoek te zijn naar een nieuwe spits. Die fase was al gestart onder Jol.

Frank was daar volgens mij niet bij betrokken. En niemand had echt een beeld van Siggie, omdat die gozert de hele tijd geblesseerd was en eigenlijk enkel op 5 goals in 1 wedstrijd gehaald was. Wat genoeg zegt over de scouting, maar ok.

En Ajax was op zoek naar een spits, omdat ze zelf enorm geblunderd hadden door Pantelic geen nieuw contract te willen geven. Die wilde een extra jaar op zijn contract geloof ik. Dat was allemaal nog onder Jol.

Overmars heeft aanhoudend lopen blunderen en cluster-fucken destijds. Daar is men nu blind en doof voor, maar die heeft elke fout gemaakt die mogelijk was. In de jeugdbudgetten, in de aankopen, in de aansturing van Jonk etc.

Pantelic was een ideale 9 om Sulejmani en Suarez omheen te laten spelen. Frank stelde Siggie op, maar verving hem elk seizoen uiteindelijk steeds door Siem, om alsnog dat aanspeelpunt te hebben waar Pantelic eigenlijk voor gehaald was - en prima invulde.

En Anita werd vervanger door Theo Janssen. Dat was wel een voetballende keuze. Nu laat hij een De Roon als puinruimer staan, terwijl wij daar een voetballer willen zien. Natuurlijk was Anita in de voortzetting prima, maar misschien begrijp je mijn punt.

Het voetbal en de keuzes van De Boer op tactisch vlak werden vooral vanaf zijn 3e/4e jaar onbegrijpelijk, met Barca thuis nog als zeer positieve uitzondering.

Anyhoe.

Ik zou graag Gravenberg links op middenveld willen, Frenkie rechts, Wijnaldum er centraal voor. Gaan met die banaan. Blind in de ruit erachter, drie verdedigers:

Ake, De Vrij centraal, De Ligt.

Geen backs. Dumfries heeft zijn hoogtepunt wel gehad, Timber is geen opstomende jongen en Wijndal is gewoon te licht.

Voorin Weghorst targetman en Depay en Malen eromheen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

Mwah, het was Overmars die Siggie aankocht in een fase dat Ajax al aangaf op zoek te zijn naar een nieuwe spits. Die fase was al gestart onder Jol.

Frank was daar volgens mij niet bij betrokken. En niemand had echt een beeld van Siggie, omdat die gozert de hele tijd geblesseerd was en eigenlijk enkel op 5 goals in 1 wedstrijd gehaald was. Wat genoeg zegt over de scouting, maar ok.

En Ajax was op zoek naar een spits, omdat ze zelf enorm geblunderd hadden door Pantelic geen nieuw contract te willen geven. Die wilde een extra jaar op zijn contract geloof ik. Dat was allemaal nog onder Jol.

Overmars heeft aanhoudend lopen blunderen en cluster-fucken destijds. Daar is men nu blind en doof voor, maar die heeft elke fout gemaakt die mogelijk was. In de jeugdbudgetten, in de aankopen, in de aansturing van Jonk etc. (...)



Fijn dat het tapijt weer eens optild wordt.
Zo lang het niet opgeruimd is moeten we de rotzooi niet vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

(...)

Het voetbal en de keuzes van De Boer op tactisch vlak werden vooral vanaf zijn 3e/4e jaar onbegrijpelijk, met Barca thuis nog als zeer positieve uitzondering. (...)



Tot de 48ste minuut.
Toen werd het voor Veltman allemaal te hoog gegrepen en te ingewikkeld.
Maar desondanks knap dat ze die wedstrijd wisten te winnen.

Ik heb trouwens nooit meer iets vernomen hoe het afgelopen is met de man die in de gracht viel, op zuid.
Heb ik dat gemist of is het nooit bekend gemaakt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

Mwah, het was Overmars die Siggie aankocht in een fase dat Ajax al aangaf op zoek te zijn naar een nieuwe spits. Die fase was al gestart onder Jol.

Frank was daar volgens mij niet bij betrokken. En niemand had echt een beeld van Siggie, omdat die gozert de hele tijd geblesseerd was en eigenlijk enkel op 5 goals in 1 wedstrijd gehaald was. Wat genoeg zegt over de scouting, maar ok.

En Ajax was op zoek naar een spits, omdat ze zelf enorm geblunderd hadden door Pantelic geen nieuw contract te willen geven. Die wilde een extra jaar op zijn contract geloof ik. Dat was allemaal nog onder Jol.

Overmars heeft aanhoudend lopen blunderen en cluster-fucken destijds. Daar is men nu blind en doof voor, maar die heeft elke fout gemaakt die mogelijk was. In de jeugdbudgetten, in de aankopen, in de aansturing van Jonk etc. (...)



Fijn dat het tapijt weer eens optild wordt.
Zo lang het niet opgeruimd is moeten we de rotzooi niet vergeten.

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

(...)

Het voetbal en de keuzes van De Boer op tactisch vlak werden vooral vanaf zijn 3e/4e jaar onbegrijpelijk, met Barca thuis nog als zeer positieve uitzondering. (...)



Tot de 48ste minuut.
Toen werd het voor Veltman allemaal te hoog gegrepen en te ingewikkeld.
Maar desondanks knap dat ze die wedstrijd wisten te winnen.

Ik heb trouwens nooit meer iets vernomen hoe het afgelopen is met de man die in de gracht viel, op zuid.
Heb ik dat gemist of is het nooit bekend gemaakt?

Volgens mij een hele lange revalidatie, staat me bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 22:01:

Volgens mij een hele lange revalidatie, staat me bij.



Ik heb er tijdens de wedstrijd niets van gemerkt.

Ik kan me alleen herinneren dat ik een ambulance weg zag rijden, buiten het stadion, via een van de doorgangen in de hoeken.
En iemand naast me zei later wat er gebeurd was. Die had het gehoord op de omloop.

Oftewel: de wedstrijd vergde alle aandacht! B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 01:18:

Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.



Ja. En die conclusie leidt tot de volgende probleemconstatering:
er zijn ook personen die hem aanstellen.



Ook met Mike eens.

Wordt gewoon een drama met onze Frankie. We weten allemaal dat hij er geen enkele kaas van gegeten heeft om de juiste keuzes te maken. Heel even dacht ik van wel, in het voorjaar van 2011.
Toen kwam de ontnuchterende realiteit rondom Frank: hij pleurde Vurnon eruit, haalde Sigthorsson, Janssen moest op 6 spelen etc.

Snapt er niets van. Ik denk dat we er in de poule al uitgaan eerlijk gezegd.

Voor wat het waard is, ik zou het ongeveer zo doen.

Stekelenburg (ik vind eigenlijk Bijlow beter maar die is er niet bij)
Dumfries - De Ligt - De Vrij - Wijndal
Wijnaldum - De Jong
Depay
Berghuis - Malen - Gakpo

Ik denk dat Daley Blind niet fit genoeg is om echt een rol te spelen. En ja, dit is aanvallend, misschien te aanvallend. Maar dat boeit me niet. Wij worden toch geen Europees kampioen maar met dit elftal kunnen wel wat spektakel verwachten!


Timber is geen opstomende jongen en Wijndal is gewoon te licht.


Ik zie Timber liever ook niet op RB, maar opstomen kan hij prima. Is dit seizoen vaak genoeg met bal en dwars door de as van de tegenstander gewandeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 22:17:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 07 juni 2021 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 juni 2021 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 juni 2021 om 01:18:

Voor mij totaal geen verrassing want het is de coach die zijn Ajax bouwde rondom Gudelj en "Kollie". Los van alles wat hij na Ajax deed moet dat al genoeg reden zijn om nooit bondscoach te kunnen worden.



Ja. En die conclusie leidt tot de volgende probleemconstatering:
er zijn ook personen die hem aanstellen.



Ook met Mike eens.

Wordt gewoon een drama met onze Frankie. We weten allemaal dat hij er geen enkele kaas van gegeten heeft om de juiste keuzes te maken. Heel even dacht ik van wel, in het voorjaar van 2011.
Toen kwam de ontnuchterende realiteit rondom Frank: hij pleurde Vurnon eruit, haalde Sigthorsson, Janssen moest op 6 spelen etc.

Snapt er niets van. Ik denk dat we er in de poule al uitgaan eerlijk gezegd.

Voor wat het waard is, ik zou het ongeveer zo doen.

Stekelenburg (ik vind eigenlijk Bijlow beter maar die is er niet bij)
Dumfries - De Ligt - De Vrij - Wijndal
Wijnaldum - De Jong
Depay
Berghuis - Malen - Gakpo

Ik denk dat Daley Blind niet fit genoeg is om echt een rol te spelen. En ja, dit is aanvallend, misschien te aanvallend. Maar dat boeit me niet. Wij worden toch geen Europees kampioen maar met dit elftal kunnen wel wat spektakel verwachten!


Timber is geen opstomende jongen en Wijndal is gewoon te licht.


Ik zie Timber liever ook niet op RB, maar opstomen kan hij prima. Is dit seizoen vaak genoeg met bal en dwars door de as van de tegenstander gewandeld.

Oh zeker, maar ik bedoel enkel als back.

De Boer wil zekerheid en is weggespeeld in 4-3-3 door Italie. Dus kiest hij nu voor 5-3-2. Ik denk ook omdat we voorin geen overdaad van klasse aanvallers hebben.

Hij kan ook kiezen voor een extra middenvelder.

 

+1/-0

De Don mist het EK, wordt toch wel erg treurig nu op het middenveld qua voetbal-potentie.
Overigens raar dat Frank dan niet nog iemand oproept. Waarom El Ghazi niet toch aan laten sluiten dan? Heb je ook een rechtsbuiten tot je beschikking die je nu eigenlijk niet hebt (op de steeds naar binnenkomende Berghuis na).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 juni 2021 om 12:20:

De Don mist het EK, wordt toch wel erg treurig nu op het middenveld qua voetbal-potentie.
Overigens raar dat Frank dan niet nog iemand oproept. Waarom El Ghazi niet toch aan laten sluiten dan? Heb je ook een rechtsbuiten tot je beschikking die je nu eigenlijk niet hebt (op de steeds naar binnenkomende Berghuis na).


Ik zou denken dat je Propper dan oproept. Klaassen is al een type vdBeek en Wijnaldum in iets mindere mate.

Propper is echte voetballer die node gemist wordt.

De reden dat Frank niemand oproept is vermoedelijk dat hij dan een speler toevoegt, die niet bij de voorbereiding betrokken is geweest. Als hij dat doet, mag hij Cillessen uitleggen waarom die niet meer mocht aansluiten...

Wat een puinhoop is dit zo zeg.

 

+3/-0

Propper had er m.i. ook bij gemoeten, ver boven De Roon.
Frankie maakt er weer een mooie teringzooi van, echt ongekend.

 

+3/-0

Selecteer je Gakpo, dan laat je hem niet eens invallen.
Denk dat sommige alleen maar geselecteerd zijn om als bankvulling te fungeren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 juni 2021 om 18:38:

Selecteer je Gakpo, dan laat je hem niet eens invallen.
Denk dat sommige alleen maar geselecteerd zijn om als bankvulling te fungeren.



Ho ho! We gaan niet zo beginnen hé!



Tribunevulling zul je bedoelen! Want daar zat hij tijdens de oefenwedstrijden :denk

 

+1/-0

Nederland kansloos tegen Turkije en daar heeft Italië vervolgens geen kind aan. Triest hoor dat zulke kansloze landen zich tegenwoordig allemaal maar kunnen plaatsen voor een eindronde :denk

 

+2/-0

Sneijder had een interessante opstelling. Die benadert de 5-3-2 niet zo clichématig en statisch als met 3 centrale verdedigers, maar eigenlijk met de voormalige Ajax driehoek. Dus Blind en De Ligt achterin, waarin beiden goed tot hun recht komen en elkaar aanvullen en Frenkie ervoor. Die gaat dus veel indribbelen, zodat je een extra man op het middenveld hebt. Backs staan ook hoog, misschien me Timber iets minder, zodat je drie man achterin kunt houden.

Gravenberch in plaats van De Roon en Malen ipv Weghorst. Wat mij betreft een opstelling die voetbal uitstraalt, ondanks de 5-3-2.

VdV was weer voor 4-3-3, maar die gaat Berghuis erin brengen en Weghorst. Tja. Overigens vind ik beiden serieus een redelijk irritant blagen gehalte hebben. Ik kon me zo voorstellen dat ze Litmanen hebben lopen feuten bij zijn terugkeer. Jammer dat niemand ze op hun plaats zet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 juni 2021 om 12:53:

Nederland kansloos tegen Turkije en daar heeft Italië vervolgens geen kind aan. Triest hoor dat zulke kansloze landen zich tegenwoordig allemaal maar kunnen plaatsen voor een eindronde :denk



Ja. Het aantal deelnemers weer terug brengen naar 8 landen, zoals in 1988.
Met alleen de sterksten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 12 juni 2021 om 13:50:

(...). Die benadert de 5-3-2 niet zo clichématig en statisch (...)



Je moet nooit een opstelling clichématig en statisch zien.

Het wedstrijdverloop bepaalt waar ruimtes liggen en waar de zwaktes bij de tegenstander liggen.
Slimme spelers zien dat, spelen er op in, doen er wat mee.
En als ze dat niet zien en kunnen, hebben ze niet de juiste kwaliteiten en niets te zoeken in een elftal.

 

+2/-0

Wat een drama bij denemarken-Finland. Ons aller Eriksen is aan het vechten voor zijn leven.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » EK 2021