Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 36 37 38 39 40

Ik hoop wel dat Frank de Boer niet Daley drie wedstrijden laat spelen. Lekker rust geven tegen Letland en zeker Gibraltar! Alleen wil Daley natuurlijk zoveel mogelijk interlands achter zijn naam...

Cillessen
Dumfries, de Ligt, Blind, Wijndal
De Jong, Wijnaldum, Gravenberch
Berghuis, Memphis, Malen.

Best een geinig team toch.

 

+1/-0

Nederland maakt wel een statement zo richting Qatar. Wat een schandelijke vertoning.

 

+1/-0

ik ruik weer een spruitjes lucht....

 

+1/-0

Aan de ene kant hoop je dat ze De Boer nog voor het EK aan de kant schuiven, want dit wordt toch niks. Maar dat opent weer een deur naar Ajax, waar Overmars hem nog zou durven oppikken om Ten Hag te vervangen als die vertrekt.

Dus laat maar zitten zou ik zeggen. Dat EK sla ik wellicht toch over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 maart 2021 om 19:56:

Aan de ene kant hoop je dat ze De Boer nog voor het EK aan de kant schuiven, want dit wordt toch niks. Maar dat opent weer een deur naar Ajax, waar Overmars hem nog zou durven oppikken om Ten Hag te vervangen als die vertrekt.

Dus laat maar zitten zou ik zeggen. Dat EK sla ik wellicht toch over.



Ten Hag vervangen voor F. de Boer?

Are you kidding me.

Frank de Boer is een icoon als speler, maar ik hoef de man niet meer terug als coach. Als je nu nog niet door hebt dat F. de Boer geen topcoach is, dan weet ik het ook niet.

Als Ajax heb je ambities om weer aan te sluiten bij de Europese top..
en dan moet je daar ook je coaches op kiezen.

Geen F. de Boer meer....

(maar das mijn mening)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 maart 2021 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 maart 2021 om 19:56:

Aan de ene kant hoop je dat ze De Boer nog voor het EK aan de kant schuiven, want dit wordt toch niks. Maar dat opent weer een deur naar Ajax, waar Overmars hem nog zou durven oppikken om Ten Hag te vervangen als die vertrekt.

Dus laat maar zitten zou ik zeggen. Dat EK sla ik wellicht toch over.



Ten Hag vervangen voor F. de Boer?

Are you kidding me.

Frank de Boer is een icoon als speler, maar ik hoef de man niet meer terug als coach. Als je nu nog niet door hebt dat F. de Boer geen topcoach is, dan weet ik het ook niet.

Als Ajax heb je ambities om weer aan te sluiten bij de Europese top..
en dan moet je daar ook je coaches op kiezen.

Geen F. de Boer meer....

(maar das mijn mening)



Mocht Ten Hag na dit seizoen vertrekken, zou ik Peter Bosz weer terughalen. Is weg bij Leverkusen.

Wat betreft Frank de Boer:

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 24 maart 2021 om 19:56:

Aan de ene kant hoop je dat ze De Boer nog voor het EK aan de kant schuiven, want dit wordt toch niks. Maar dat opent weer een deur naar Ajax, waar Overmars hem nog zou durven oppikken om Ten Hag te vervangen als die vertrekt. (...)



Overmars & co. zullen toch wel weten dat Bosz beschikbaar is?

Of zou Bosz liever De Boer opvolgen ... ? :denk

 

+1/-0

Ik zou zowel de Boer als Bosz niet graag zien terugkeren als trainer. De Boer omdat ik geen zin heb om steeds in slaap te vallen tijdens wedstrijden en Bosz omdat hij gewoon kamikaze voetbal speelt. Elke wedstrijd alles-of-niets voetbal daar win je geen prijzen mee. Als dan toch één van de twee terug moet naar Ajax dan toch maar Bosz. Valt er in ieder geval af en toe nog wat te genieten.

Bosz of Ten Hag naar Oranje lijkt me niet erg zinvol. Beide hebben tijd nodig om hun voetbalvisie te implementeren d.m.v. trainingssessies en die tijd heb je bij een nationaal elftal nooit.

 

+1/-0

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar de opstelling verraadde al niet veel goeds. En aan de gebruikte wissels te zien waren het de voorspelbare jongens die steken lieten vallen.

Het grote probleem is dat er zoveel tijd tussen interlands zit. Ik denk niet dat De Boer 3 maanden geleden met deze opstelling was gekomen. Dan was er voortgeborduurd op wat er was geleerd van de voorgaande wedstrijden.

Helaas hebben we te maken met 2 belangrijke afwezigen achterin (Van Dijk en De Vrij) en dus gaat het 3-5-2 weer overboord. De Boer valt terug op het basissysteem 4-3-3 en kiest op basis van ervaring, zekerheid en clubprestaties. Ineens staat daardoor De Roon er weer in, Van de Beek (wegens te weinig speelminuten bij Manchester) gepasseerd, Tete erin (weinig opties voor rechtsback, dan maar iemand die defensief betrouwbaar is) en twee vleugelaanvallers die met recht benoemd kunnen worden als "het beste wat we hebben", want zijn Stengs, Babel of Bergwijn geweldige alternatieven (desalniettemin vind ik dat Malen geen vleugelaanvaller is).

Het gevolg is dat je heel veel voetballend vermogen inlevert. Tete heeft geen diepgang of aanvallende kwaliteiten. De Roon heeft eigenlijk geen functie aan de bal, maar waar moet hij dan gaan lopen? Wijnaldum is een matige voetballer met veel fysieke kwaliteiten, dat werkt alleen als hij anderen om zich heen heeft die het spel kunnen maken.

Wel pech trouwens dat Cillessen geblesseerd raakt in de warming-up.


Krul

De Ligt
F.de Jong
Blind
Gravenberch

Bergwijn
Van de Beek
Wijnaldum
Wijndal

Depay

L.de Jong


Belangrijkste wissels: Veltman (verdediger), Dumfries (vleugelspeler), Klaassen (middenvelder), Stengs ('10') en Malen (spits).

Ps: ik wil niet mee doen aan de goedkope hetze door de media, maar als Weghorst erbij was geweest had ik hem in de basis gezet als diepe spits

 

+1/-1

Het enige wat het aanzien waard was, waren de kousen van Turkije.

En als er iets is waarvan je het schaamrood op de kaken krijgt, is dat het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 maart 2021 om 00:07:

Ik zou zowel de Boer als Bosz niet graag zien terugkeren als trainer. De Boer omdat ik geen zin heb om steeds in slaap te vallen tijdens wedstrijden en Bosz omdat hij gewoon kamikaze voetbal speelt. Elke wedstrijd alles-of-niets voetbal daar win je geen prijzen mee. Als dan toch één van de twee terug moet naar Ajax dan toch maar Bosz. Valt er in ieder geval af en toe nog wat te genieten.

Bosz of Ten Hag naar Oranje lijkt me niet erg zinvol. Beide hebben tijd nodig om hun voetbalvisie te implementeren d.m.v. trainingssessies en die tijd heb je bij een nationaal elftal nooit.


Peter Bosz heeft bij Dortmund en bij Leverkusen op een vergelijkbare manier gefaald. Voordat hij terug kan komen, laat het hem eerst even ergens bewijzen dat hij wel een heel seizoen een team top kan laten presteren zonder dat in het tweede deel van het seizoen de zaak als een kaartenhuis in elkaar valt. Blijkbaar doet hij iets niet goed.

 

+2/-0

Depay speelde veel beter als linksbuiten dan als spits. Gebruik Weghorst als je eerste spits, met L de Jong als zijn stand-in. Berghuis kan je beter thuislaten; Stengs presteert beter voor Oranje dan hem. Krul stelt wederom teleur voor Oranje, dan zou ik toch Stekelenburg als eerste reserve voor Cillessen zien en Drommel meenemen als optie 3.

Ik had liever Aké naast De Ligt gezien, in afwezigheid van De Vrij; Blind zou ik enkel gebruiken als backup voor Wijndal, in eerste instantie.

F de Boer als bondscoach is vragen om teleurstelling echter. We gaan niet veel soeps presteren op het EK en we gaan mogelijk tevens WK kwalificatie mislopen onder zijn beleid.

Depay - Weghorst - Stengs
Wijnaldum
F de Jong - De Roon
Wijndal - De Vrij - De Ligt - Dumfries
Cillessen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 maart 2021 om 10:52:

Depay speelde veel beter als linksbuiten dan als spits. Gebruik Weghorst als je eerste spits, met L de Jong als zijn stand-in. Berghuis kan je beter thuislaten; Stengs presteert beter voor Oranje dan hem. Krul stelt wederom teleur voor Oranje, dan zou ik toch Stekelenburg als eerste reserve voor Cillessen zien en Drommel meenemen als optie 3.

Ik had liever Aké naast De Ligt gezien, in afwezigheid van De Vrij; Blind zou ik enkel gebruiken als backup voor Wijndal, in eerste instantie.

F de Boer als bondscoach is vragen om teleurstelling echter. We gaan niet veel soeps presteren op het EK en we gaan mogelijk tevens WK kwalificatie mislopen onder zijn beleid.

Depay - Weghorst - Stengs
Wijnaldum
F de Jong - De Roon
Wijndal - De Vrij - De Ligt - Dumfries
Cillessen




Ik zie heel veel middelmaat in dit team. Dan kun je De Boer heten of Guardiola.. het boeit geen reet, want hier ga je niks mee bereiken.

Als Weghorst de hoop in bange dagen is dan zit het gewoon niet goed.
Wijndal zet dit seizoen zijn ontwikkeling ook niet door helaas. Dumfries is een dom paard die als een malle naar voren rent en vervolgens niet weet wat hij met de bal moet doen. En verdedigend duidelijk minder dan Tete.

De Roon.. lachwekkend dat zo'n intens matige speler de voorkeur krijgt boven het grootste talent van NL namelijk Gravenberch.

Krul... ik heb alleen de samenvatting gezien maar bij minstens 2 doelpunten zag hij er totaal verkeerd uit. Een zak aardappelen die positioneel ook dramatisch is. Dan is Stekelenburg in zijn huidige vorm bij Ajax nog beter.

Stengs.. wat laat die zien bij AZ? Speelt dramatisch en zit blijkbaar al op zijn plafond. Berghuis ook zo'n simpele voetballer die lekker in de Eredivisie moet blijven.

Luuk de Jong op de bank begrijp ik nog. Basis niet. Malen en Depay zijn gewoon logisch.

Er komt weinig creativiteit vanaf het middenveld. Het zijn te veel dezelfde type spelers. Dan is het normaal dat je voorin wat spelers hebt die meer het avontuur mogen zoeken. Inzetten op techniek, actie, snelheid.

Depay, Malen, Bergwijn, Kluivert, Lang bijvoorbeeld.
In de spits zou ik zelfs direct overwegen om Brobbey erin te zetten. Dan heb je het aanspeelpunt waar spelers zoals Malen en Depay heel makkelijk omheen kunnen spelen.

Zoveel mogelijk spelers erin zetten die gewend zijn om aanvallend voetbal te spelen. Met name die met een Ajax achtergrond. Dan krijg je meer vastigheid in balbezit.

Maar goed het is lastig. Je hebt gewoon veel zwak bezette plekken.

 

+1/-0

De KNVB heeft ruim 1 miljoen voetballende leden.
De 10 beste voetballers spelen in het Nederlands elftal.

En dan wordt er één van die 'beste spelers' gewisseld omdat "hij te veel aan de bal komt en de opbouw verstoord" ...

 

+1/-0

Dit was echt weer heel erg slecht. Futloos, nul urgentie, nul organisatie in en zonder balbezit, leek zelfs op sabotage. Met name Wijnaldum en Depay bijzonder irritant en beneden alle peil (er waren er nog meer heel slecht (Krul, Wijndal, Tete, De Roon, Malen, Berghuis, De Jong. Blind en De Ligt matig), maar deze twee vinden zichzelf o zo belangrijk en hebben overal (g)een mening over, dan word je er ook op afgerekend.

Dit bericht is gewijzigd op 25 maart 2021, 16:46:32.

 

+1/-0

Huidige selectie tegen de mindere goden:

Stekelenburg
Dumfries
de Ligt
Blind
Wijndal
Frenkie
Gravenberch
Klaassen
Bergwijn
De Jong
Depay


Tegen Turkije zou ik met Wijnaldum - Klaassen 10 - Frenkie op het middenveld hebben gespeeld onder de huidige omstandigheden.

Mijn ideale opstelling mits iedereen fit en in vorm is:

Cillessen
Dumfries
de Ligt
van Dijk
Wijndal
Frenkie
Gravenberch
vd Beek
Bergwijn
Weghorst
Malen


Weghorst is geen geweldenaar, maar ik vind hem iets completer dan de Jong. Het is een lapmiddel totdat Brobbey of een ander het over kan nemen.

Bergwijn staat bij mij in beide opstellingen omdat Mourinho iig één ding er in heeft gekregen bij hem dit seizoen en dat is ook bij balverlies zijn taken uitvoeren. Iets dat Depay en Berghuis totaal niet interesseert. Zoveel spelers die niet meedoen bij bslverlies kan gewoon niet. Je zag het gisteren ook weer. Blind, Frenkie en Mslen proberen druk te zetten, maar de rest doet niet tot nauwelijks mee waardoor het gewoon niet werkt. De beste elf spelers maken niet het beste team al kun je al niet van de elf beste spelers spreken als je een non-valeur als de Roon opstelt. Die is alleen geschikt om thee te zetten en b as llen op te pompen. Hem basis zetten ten faveure van Klaassen, Gravenberch of voor mijn part een kreupele Donny zou bij mij gelijk reden voor ontslag zijn.

Depay ben ik gewoon klaar mee. Loopt erbij als Messi maar dan zonder diens staat van dienst. Spelers met vedette neigingen zonder de prestaties van een vedette kunnen we niet gebruiken.

 

+1/-0

Wat een teleurstelling was het gisteren weer, zowel het grote als jong Oranje.
Ik dacht wordt een aardig interland avondje maar helaas 2 dompers.

Wat een verademing is het dan om ons aller Ajax te zien voetballen tov het Nederlands elftal.

Onze psuedo vedettes gaven weer eens niet thuis.
Ben benieuwd welke wijzigingen de Boer zaterdag gaat doorvoeren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 maart 2021 om 15:00:

Huidige selectie tegen de mindere goden:

Stekelenburg
Dumfries
de Ligt
Blind
Wijndal
Frenkie
Gravenberch
Klaassen
Bergwijn
De Jong
Depay


Tegen Turkije zou ik met Wijnaldum - Klaassen 10 - Frenkie op het middenveld hebben gespeeld onder de huidige omstandigheden.

Mijn ideale opstelling mits iedereen fit en in vorm is:

Cillessen
Dumfries
de Ligt
van Dijk
Wijndal
Frenkie
Gravenberch
vd Beek
Bergwijn
Weghorst
Malen


Weghorst is geen geweldenaar, maar ik vind hem iets completer dan de Jong. Het is een lapmiddel totdat Brobbey of een ander het over kan nemen.

Bergwijn staat bij mij in beide opstellingen omdat Mourinho iig één ding er in heeft gekregen bij hem dit seizoen en dat is ook bij balverlies zijn taken uitvoeren. Iets dat Depay en Berghuis totaal niet interesseert. Zoveel spelers die niet meedoen bij bslverlies kan gewoon niet. Je zag het gisteren ook weer. Blind, Frenkie en Mslen proberen druk te zetten, maar de rest doet niet tot nauwelijks mee waardoor het gewoon niet werkt. De beste elf spelers maken niet het beste team al kun je al niet van de elf beste spelers spreken als je een non-valeur als de Roon opstelt. Die is alleen geschikt om thee te zetten en b as llen op te pompen. Hem basis zetten ten faveure van Klaassen, Gravenberch of voor mijn part een kreupele Donny zou bij mij gelijk reden voor ontslag zijn.

Depay ben ik gewoon klaar mee. Loopt erbij als Messi maar dan zonder diens staat van dienst. Spelers met vedette neigingen zonder de prestaties van een vedette kunnen we niet gebruiken.



Malen als linksbuiten is totaal geen succes. Iedere keer dat hij voor Oranje als linksbuiten speelt, is het 10 keer niks. Ik zou eerder Weghorst en Luuk de Jong als centrumspits gebruiken dan Malen, dus ik vraag me af of ik hem überhaupt mee zou nemen. Depay deed het veel beter als linksbuiten dan als centrumspits, en ook dus beter dan Malen op die positie, tegen Turkije. Jongens als Gakpo, Stengs en Lang zou ik een kans geven op de vleugels, in plaats een spits (Malen) daar neer te zetten. Bergwijn is inderdaad ook een geldige optie voor die positie, wie in ieder geval hard werkt, zowel aanvallend als verdedigend.

Ik snap dat je Berghuis eruit haalt, want dat zou ik ook doen. Depay voegt natuurlijk wel heel veel toe, dus ik vraag me af of dat net zo verstandig is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 25 maart 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 maart 2021 om 10:52:

Depay speelde veel beter als linksbuiten dan als spits. Gebruik Weghorst als je eerste spits, met L de Jong als zijn stand-in. Berghuis kan je beter thuislaten; Stengs presteert beter voor Oranje dan hem. Krul stelt wederom teleur voor Oranje, dan zou ik toch Stekelenburg als eerste reserve voor Cillessen zien en Drommel meenemen als optie 3.

Ik had liever Aké naast De Ligt gezien, in afwezigheid van De Vrij; Blind zou ik enkel gebruiken als backup voor Wijndal, in eerste instantie.

F de Boer als bondscoach is vragen om teleurstelling echter. We gaan niet veel soeps presteren op het EK en we gaan mogelijk tevens WK kwalificatie mislopen onder zijn beleid.

Depay - Weghorst - Stengs
Wijnaldum
F de Jong - De Roon
Wijndal - De Vrij - De Ligt - Dumfries
Cillessen




Ik zie heel veel middelmaat in dit team. Dan kun je De Boer heten of Guardiola.. het boeit geen reet, want hier ga je niks mee bereiken.

Als Weghorst de hoop in bange dagen is dan zit het gewoon niet goed.
Wijndal zet dit seizoen zijn ontwikkeling ook niet door helaas. Dumfries is een dom paard die als een malle naar voren rent en vervolgens niet weet wat hij met de bal moet doen. En verdedigend duidelijk minder dan Tete.

De Roon.. lachwekkend dat zo'n intens matige speler de voorkeur krijgt boven het grootste talent van NL namelijk Gravenberch.

Krul... ik heb alleen de samenvatting gezien maar bij minstens 2 doelpunten zag hij er totaal verkeerd uit. Een zak aardappelen die positioneel ook dramatisch is. Dan is Stekelenburg in zijn huidige vorm bij Ajax nog beter.

Stengs.. wat laat die zien bij AZ? Speelt dramatisch en zit blijkbaar al op zijn plafond. Berghuis ook zo'n simpele voetballer die lekker in de Eredivisie moet blijven.

Luuk de Jong op de bank begrijp ik nog. Basis niet. Malen en Depay zijn gewoon logisch.

Er komt weinig creativiteit vanaf het middenveld. Het zijn te veel dezelfde type spelers. Dan is het normaal dat je voorin wat spelers hebt die meer het avontuur mogen zoeken. Inzetten op techniek, actie, snelheid.

Depay, Malen, Bergwijn, Kluivert, Lang bijvoorbeeld.
In de spits zou ik zelfs direct overwegen om Brobbey erin te zetten. Dan heb je het aanspeelpunt waar spelers zoals Malen en Depay heel makkelijk omheen kunnen spelen.

Zoveel mogelijk spelers erin zetten die gewend zijn om aanvallend voetbal te spelen. Met name die met een Ajax achtergrond. Dan krijg je meer vastigheid in balbezit.

Maar goed het is lastig. Je hebt gewoon veel zwak bezette plekken.



Ik denk dat Oranje een heel stuk beter kan presteren dan wat het nu doet. Een voorhoede van Malen als linksbuiten (niet zijn positie, flopt daar iedere keer), Depay als centrumspits (is niet de ideale centrumspits meer) en Berghuis als rechtsbuiten (flopt keer op keer voor Oranje), dan snap ik dat het tegenvalt. Blind centraal achterin, wat bij Ajax ook discutabel is; Daley maakt meer indruk als linksback en dan heb je nog altijd Aké wie allicht beter past als centrum optie naast De Ligt. Krul wie wederom tegenvalt, net als zijn vorige international, terwijl Stekelenburg in supervorm is. En dan heb je natuurlijk F de Boer himself, wie gewoon een matige trainer pur sang is en ook niet bijdraagt aan het bereiken van een topniveau waar we oh zo op hopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 25 maart 2021 om 18:30:

Wat een teleurstelling was het gisteren weer, zowel het grote als jong Oranje.
Ik dacht wordt een aardig interland avondje maar helaas 2 dompers.

Wat een verademing is het dan om ons aller Ajax te zien voetballen tov het Nederlands elftal.

Onze psuedo vedettes gaven weer eens niet thuis.
Ben benieuwd welke wijzigingen de Boer zaterdag gaat doorvoeren.



De eerste wijziging die De Boer moet doorvoeren is zichzelf buitenspel zetten ..wat een amateur ..!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal