Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Sorry, maar het topic wordt nog niet door iedereen begrepen. :)

Stelling: die app komt er niet (in tegenstelling tot wat er hier gezegd wordt) en minister de Jonge heeft "fake news" verspreid op 7 april. Tuurlijk is het mogelijk dat er een app wordt gebouwd. Maar die gaat niets bijdragen aan de oplossing van "het probleem", voor zover al duidelijk is wat "het probleem" nu precies is.

Redenen waarom de app niet gaat werken:

1. Er is niet duidelijk wat er gebouwd moet gaan worden (specificaties)
2. Het doel van de app is niet duidelijk (o.a. wanneer is de app succesvol?)
3. Het is niet duidelijk hoe de app gaat bijdragen aan het tegengaan van de verspreiding van het virus
4. Privacy (bv. belangrijke vraag: wordt data lokaal of centraal opgeslagen?)
5. Niet duidelijk of dit technisch mogelijk is

Merk op: dit beginnen steeds meer mensen nu wel in te zien, maar dit was echt vanaf dag 1 direct al duidelijk. Verder is er in de gehele discussie daarna steeds sprake van (foute) aannames. Maar wie bv. alleen al snapt wat punt 4 inhoudt kan gelijk vaststellen dat de app niet gaat werken. En deze 5 punten versterken elkaar ook nog eens, waardoor alles steeds onwaarschijnlijker wordt. Als bv. bij 1 wordt gekozen voor Bluetooth ipv Gps, dan kan het zijn dat de app 4. technisch niet kan waar maken wat er nodig is.

Al eerder (vóór de aankondiging van de minister) was er vanuit een andere politieke partij gehint op een app (die in Zuid-Korea werd gebruikt), gek genoeg is men bij die partij niet langer voorstander van het ontwikkelen daarvan. Daarnaast suggereerde de minister op 7 april dat er in 2 Europese landen (waaronder het VK) al ontwikkelingen waren op het gebied van een app. Inmiddels wordt gemeld dat in Zuid-Korea de app niet heel veel bijdraagt aan het tegengaan van de verspreiding van het virus en van de andere Europese initiatieven horen we ook al niet veel meer. En vrijwel alle echte experts waren de dagen na de aankondiging op zijn minst nog niet overtuigd van "de app".

Mijn punt: hoe kan het zijn dat ik bij de bekendmaking van de minister al gelijk aangaf dat de app onzin was? Als ik dat kan vaststellen (en dus bv. "feiten" zoals de initiatieven in andere Europese landen domweg niet geloof), waarom kunnen de experts die de regering adviseren dit dan niet? Het gaat om leven en dood, dus we kunnen ons niet permiteren om half of broddelwerk af te leveren of erger: politiek te bedrijven.

Overigens lijkt de Jonge mij verder een prima minister, maar met de app staat 'ie echt voor lul. Voor "wensdenken" is er echt geen tijd in deze crisis. Mooi dat we allemaal het gevoel hebben dat we de crisis aan kunnen en dat we er sterker uit gaan komen. Maar laten we vooral goed nadenken en op feiten onze belangrijke keuzes bepalen. Want het wordt allemaal nog moeilijk genoeg.

 

+1/-0

Gelukkig zien we hier in Nederland ook dat China een land is met een heleboel firma's die de boel willens en wetens oplichten. Gewetenloos zelfs. Mondmaskers met vervalste certificaten en vervalsten testrapporten rechtstreeks uit China. Misdadige praktijken, omdat het hier letterlijk soms over leven en dood gaat.
Ook hier worden de certificaten overigens vervalst.

Half Suriname is in handen van de Chinezen ook onder meer met de aanleg van wegen. Overigens een beroerde kwaliteit.

China probeert overal de macht te grijpen. En Amerika first is niets mis mee. Bepaalde productie terughalen. Niets is zo erg als afhankelijk zijn van andere landen op cruciale gebieden

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 28 april 2020 om 10:22:

Gelukkig zien steeds meer en meer Amerikanen dat het "America's first" van USA een steeds meer geisoleerd land maken.
Terwijl China bezig is met het uitrollen van de Zijdenroute. Ze hebben in Montenegro een snelweg over de gehele breedte neergelegd twv het halve bruto nationaal produkt, volledig door Chinezen. Dat betekent dat als China zn handen ooit terugtrekt uit Montenegro, het land failliet is. China heeft onlangs de haven van Genua gekocht om daar binnen 4 jaar 1 van de 3 grootste havens ter wereld van te bouwen.

Terwijl China aan expansie doet, slaat de VS compleet de plank mis. Trump speelt China juist in de kaart.

En intern? Elke dag heeft Trump een 2 uur durend Corona debat, maar gebruikt dat om zijn politieke tegenstanders te smoren. Het opheffen van Obamacare heeft er mede voor gezorgd dat heul veul Amerikanen geen zorgverzekering hebben = geen zorg = in tijden van Corona -> dood.

De steun voor Trump daalt inmiddels dagelijks.



Ik ben opgevoed door 'ervaringsdeskundigen' met de boodschap:
communisten zijn niet te vertrouwen en communisme beperkt vrijheid en mogelijkheden.

Daar laat ik het maar bij.
Voor hen die meer informatie willen:
de (geschiedenis)boeken staan vol en zijn duidelijk wat dit voor ellende teweeg heeft gebracht en brengt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 april 2020 om 15:34:

Gelukkig zien we hier in Nederland ook dat China een land is met een heleboel firma's die de boel willens en wetens oplichten.



Een van de grootste opdrachtgevers voor een van mijn werkgevers was Shell. Die zeiden als we er achter komen dat jullie materialen uit China gebruiken dan doen we nooit zaken meer. Ze frauderen namelijk met materiaal certificaten. Dit is natuurlijk uit den bozen als het om drukvaten gaat. Later kregen we foto's uit Iran, een stuk van een olieplant ontploft (heeft het nieuws niet gehaald)….. Je raadt het al verkeerd materiaal.

Drukvaten/delen worden volgens normeringen gebouwd en dat zijn er twee de EN (Europees) en ASME (Amerikaans) norm. Beiden stellen hoge eisen aan ontwerp, fabricage, installatie en materiaal...
Al de mensen die ik in die wereld heb ontmoet zeggen fuck China met haar copy cat gedrag....

 

+2/-0

Het gaat mij ook niet om China, of om de kwaliteit van Chinese producten, maar om het speelveld dat ze krijgen.
En dat komt doordat de VS naar binnen is gericht (America first).

En gelukkig gaan heel veel Amerikanen dat inmiddels ook inzien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EK88 schreef op 28 april 2020 om 12:43:

(...)

Mijn punt: hoe kan het zijn dat ik bij de bekendmaking van de minister al gelijk aangaf dat de app onzin was? Als ik dat kan vaststellen (en dus bv. "feiten" zoals de initiatieven in andere Europese landen domweg niet geloof), waarom kunnen de experts die de regering adviseren dit dan niet? (...)



Weet jij hoe het dik het dossier wordt als we elke politieke beslissing gaan beoordelen op foute, verkeerde informatie, afwegingen, keuzes en beslissingen?

In het 'normale' bedrijfsleven kom je door kennis, ervaring en bewezen functioneren en resultaten op een bepaalde prominente positie.

In de politiek kun je dat bereiken door iets pro-Turkije te roepen of iets anti-Islam te roepen. Of men tot 10 kan tellen wordt niet getoetst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 28 april 2020 om 20:10:

En dat komt doordat de VS naar binnen is gericht (America first).



Zo is de VS altijd al geweest ben er 20 jaar geleden diverse malen geweest en als je het over gestuurd nieuws hebt dan is het daar wel. Na 9/11 ook dacht er nog geen eentje na, maar ja als je alleen pro Amerika nieuws krijgt te zien dan wordt het moeilijk... Compleet gebrainwashed volk!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 april 2020 om 20:34:

Zo is de VS altijd al geweest ben er 20 jaar geleden diverse malen geweest en als je het over gestuurd nieuws hebt dan is het daar wel. Na 9/11 ook dacht er nog geen eentje na, maar ja als je alleen pro Amerika nieuws krijgt te zien dan wordt het moeilijk... Compleet gebrainwashed volk!



Hoe zat het ook alweer met de inval in Irak en de chemische wapens?

(Of is Blair verantwoordelijk voor de leugens?)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 april 2020 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 april 2020 om 20:34:

Zo is de VS altijd al geweest ben er 20 jaar geleden diverse malen geweest en als je het over gestuurd nieuws hebt dan is het daar wel. Na 9/11 ook dacht er nog geen eentje na, maar ja als je alleen pro Amerika nieuws krijgt te zien dan wordt het moeilijk... Compleet gebrainwashed volk!



Hoe zat het ook alweer met de inval in Irak en de chemische wapens?

(Of is Blair verantwoordelijk voor de leugens?)



Dat heeft met een corrupte organisatie van drie letters te maken die eigenlijk meer met andere zaken bezig is dan waarvoor het opgericht is :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 april 2020 om 23:22:

Dat heeft met een corrupte organisatie van drie letters te maken die eigenlijk meer met andere zaken bezig is dan waarvoor het opgericht is :denk



Ah, een of ander agency.

Dan zijn we weer terug in de USA ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 april 2020 om 20:12:

In de politiek kun je dat bereiken door iets pro-Turkije te roepen of iets anti-Islam te roepen. Of men tot 10 kan tellen wordt niet getoetst.



Jawel hoor. Dan moet je maar anders stemmen, dat kan elke twee jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 april 2020 om 00:04:

Jawel hoor. Dan moet je maar anders stemmen, dat kan elke twee jaar.



Ik dacht dat ik duidelijk was in mijn reactie naar EK88.

Het gaat niet over het stemmen maar dat men zich, door populistische uitspraken, een postitie kan verwerven. In 1933 is dat ook iemand gelukt ...

 

+1/-0

Vergelijken betekent niet gelijkstellenis.

Het wapen van ongenuanceerd klinken wordt ook aangewend door politici met een karrevracht inzicht van de materie.

Het echte gevaar schuilt in mensen die hun stem niet laten klinken omdat ze vrezen dat de verering niet volgt.

Waardoor het gesprekspeil gaandeweg ter aarde stort en er ruimte is voor de ordinaire primaten om inwoners te bevangen in een overlevingsmodus.

In 1933 was de politiek allang te laat in het laten klinken, daar is een heel fors bevolkt land voor verantwoordelijk in de betrekking, niet alleen de extremist maar ook de lui die de controle lieten ontglippen, want zo kenniskaalslag in economische debatten is een historisch feit van verschrikking en zal onze samenleving van deze tijd niet kunnen voorvallen om de reden dat wij allen nog prima ademhaling hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 april 2020 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 april 2020 om 00:04:

Jawel hoor. Dan moet je maar anders stemmen, dat kan elke twee jaar.



Ik dacht dat ik duidelijk was in mijn reactie naar EK88.

Het gaat niet over het stemmen maar dat men zich, door populistische uitspraken, een postitie kan verwerven. In 1933 is dat ook iemand gelukt ...



Populisme moet sowieso de kop worden ingedrukt. Daarom ben ik ook een voorstander van een twee- of drie partijen stelsel. Dat geleuter van al die splinterpartijen. Wat mij betreft mag de kiesdrempel naar 10%

Neemt niet weg dat iedereen (jij ook) gewoon 2x per per twee jaar een kruisje zet achter iemands naam.
Dan had je het kruisje maar ergens anders moeten zetten.

En dat een minister of een staatssecretaris inhoudelijk diepgaande kennis van zaken moet hebben is natuurlijk onzin. Kijk naar Trump. Goed met geld, maar zit al zijn medische 'adjudanten' gewoon voor te schrijven waar ze op moeten testen. Die vent heeft in zijn hele leven 3x een aspirine ingenomen. En dan te bedenken dat de economie onder Trump met 1.9% is gestegen en onder Obama met 2.7%. Maar dat geheel terzijde.

Een bewindsman- of vrouw is eindverantwoordelijk voor de inpasbaarheid van de maatregelen die zijn staf bedenkt. Dus de materie deskundigen moeten vooral in zijn staf zitten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 april 2020 om 23:38:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 april 2020 om 23:22:

Dat heeft met een corrupte organisatie van drie letters te maken die eigenlijk meer met andere zaken bezig is dan waarvoor het opgericht is :denk



Ah, een of ander agency.

Dan zijn we weer terug in de USA ...




Het is een vicieuze cirkel waarvan de middelpunt zoekende kracht is gaan haperen. Dan verander je in een tornado en dat veroorzaakt dat objecten en brokstukken op verkeerde plekken neer vallen. Kortom complete ravage en je weet hoe wij als Ajax supporters over Kiara dachten......

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 april 2020 om 18:24:

Het is een vicieuze cirkel waarvan de middelpunt zoekende kracht is gaan haperen. (...)



Ik zal eens kijken of we met de "stelling van d'Alembert" iets kunnen corrigeren ... B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 april 2020 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 april 2020 om 18:24:

Het is een vicieuze cirkel waarvan de middelpunt zoekende kracht is gaan haperen. (...)



Ik zal eens kijken of we met de "stelling van d'Alembert" iets kunnen corrigeren ... B)


Ben alleen bang dat we reeds in de brokstuk/object fase zitten, vandaar die populistische uitspraken van sommigen. Er valt wel te lijmen maar dat eist harde maatregelen aangezien de trekvogels ook al hier blijven.....

 

+1/-0

Na mislukken volg-app:
Noodwet: RIVM krijgt zendmastdata voor bestrijding corona

Door Onze parlementaire redactie
2 uur geleden in BINNENLAND

Den Haag - Het RIVM krijgt toegang tot telefoongegevens om meer inzicht te krijgen in de verspreiding van het coronavirus. Het kabinet tuigt daarvoor een tijdelijke noodwet op voor maximaal een jaar.

Het gaat volgens het kabinet om geanonimiseerde zendmastdata die Nederlandse telefoonproviders aanbieden. Daarmee kan het RIVM per uur en per gemeente zien hoeveel mobiele telefoons daar aanwezig zijn en uit welke gemeente de eigenaars van die telefoons komen. Volgens het kabinet zijn de data niet terug te leiden naar individuen.

Het RIVM had gevraagd om meer gegevens, waarmee het sneller de drukte en verplaatsingen van mensen in beeld brengt. Het instituut werkt nu vooral met ziekenhuisopnames, maar die cijfers laten de verspreiding van het virus met een vertraging van één tot drie weken zien.
Het kabinet stelt dat het RIVM met de gegevens ook beter regionaal kan ingrijpen. Zo kan het nu bijvoorbeeld snel zien dat veel mensen uit een bepaalde gemeente op een dag in een andere gemeente zijn geweest. Als in een van die gemeentes vervolgens een corona-uitbraak is, kan het RIVM de lokale GGD erop attenderen om ook op de andere gemeente te letten.
App
Het delen van de zendmastdata volgt op een eerder mislukt experiment om een corona-app te ontwikkelen om de bewegingen van mensen te volgen. De apps die het kabinet in noodvaart door marktpartijen liet ontwikkelen, bleken stuk voor stuk niet veilig genoeg.

Ze schrijven voor 1 jaar, wedden dat dit nooit meer teruggedraaid gaat worden

 

+1/-0

Misselijkmakend is dat de eindgebruiker, de huisarts voor eerstelijnspatiëntenzorg, niet het voortouw neemt achter deze datamining.

Krijgt meer en meer de contouren maar dat de GGD en RIVM eigenlijk uit de achterdeur van openbaar belang via de kanalen bij inlichtingen van de zorgverzekeraar een soort Chinees tracking wil uitvoeren. Dit soort mass surveillance is verachtelijk en gevaarlijk.

 

+1/-0

Dit is de opstap naar een nieuwe vorm van handhaven, noemen ze Crowd Control. Dit gaat echt niet alleen voor corona of andere ziektes gebruikt worden. Climat control wordt ook een issue. Over een jaartje of 2-3 kunnen koeien ook ingelogd worden. Volgende stap alle auto's voorzien van een black box en ga zo maar door...

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Columns » [EK88] Corona crisis (part 2) de app