Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 14:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 13:56:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 12:39:

Die vergelijking met ouder/kind ga ik niet op in want die is ridicuul. Dan zou ieder ouder overal een expert in moeten zijn want ieder kind kan een andere keuze maken en die weet je nooit vooraf.



Exact. Dus je hebt iemand nodig die het overzicht heeft en de regie bewaakt.

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 12:39:

De voorlaatste alinea zeg je precies hetzelfde als ik.
Jij hebt het over de D van FvD.
Wat vind je van de D bij D66. Nota bene de partij die is opgericht om referenda mogelijk te maken heeft diezelfde referenda (helaas) de nek omgedraaid.
Vrijwel alle partijen nemen het niet zo nauw met democratie. Veel partijen sluiten de PVV en/of FvD uit van samenwerken. Een gotspe partijen uit te sluiten waar vele honderdduizenden, wellicht miljoenen mensen op hebben gestemd. Ze zeggen niks anders dan dat de mening en wensen van al die stemgerechtigden er voor hen niet toe doen.
Ze weigeren daar rekening mee te houden. Democratie is niks anders dan de macht aan het volk. En die trappen de zogenaamde politiek correcte partijen de grond in.



Ik vind niets van de D66. Ik ben niet rechts, en ook niet links. Ik heb zelfs nooit altijd op dezelfde partij gestemd. Democratie is iets anders dan de ‘macht aan het volk’. Je kunt elke 4 jaar twee keer kiezen. We zijn echt aan de goden overgeleverd als nationaal beleid zo veranderlijk word als de grillen van het volk.

De huidige beeldenstorm had nou ook weer niet zo gehoeven van mij, maar het ‘kransjeleggen’ van Baudet is echt beschamend. Dat gekniel ook in zn zwarte pak.



Beeldenstorm is volstrekt idioot. Je moet alles in de tijdsgeest van toen zien.
TV programma's uit het verleden zouden nu bijv. ook aangepakt worden door de gutmenschen. Alles wordt door de racisme bril bekeken. Onschuldige kinderprogramma's zouden met karrenvrachten kritiek te maken krijgen. Een komiek als André van Duin zou verketterd worden om zijn typetjes.
Overal dreigt het racisme spookbeeld, hoe onschuldig de opzet ook is. Je moet zo oppassen met wat je zegt. Ook al zit er niks racistisch achter.
Bovendien kun je de geschiedenis niet veranderen. Goed of slecht, feiten zijn feiten. Het goede van de geschiedenis moet je eren en evt. als voorbeeld nemen, het slechte moet je gebruiken als waarschuwing. Ontkennen is zinloos. Je moet het slechte juist niet vergeten om de fouten in de toekomst te vermijden.
Als de beeldenstorm niet zou hebben plaatsgevonden zou het "kransjeleggen" zoals jij het noemt ook niet hebben plaatsgevonden. Is niks anders dan een reactie op nutteloze, totaal overbodige vernielingen.
Wat doet de kleur van zijn pak ertoe?



Mooie reactie. Helemaal mee eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 juni 2020 om 14:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 juni 2020 om 12:56:

Jij begrijpt er echt niets van en gelooft alleen maar dat jouw waarheid de waarheid is.





Dat geldt voor jou toch net zo?



Applaus kerel om dit zinnetje eruit te pakken en op de rest niet te reageren.



Bedoel je deze?

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 juni 2020 om 12:56:

Jij vindt dus dat bijvoorbeeld een bioloog minister van Justitie kan worden?




Ik vind niet dat iedere bioloog Min. v Justitie kan worden, nee. Maar ik vindt het ook niet perse nodig dat de Min. v. Justitie eerst agent, advocaat en rechter is geweest.

Voor mijn part wordt de CEO van Essent Min. van Justitie, het gaat om de bestuurlijke kwaliteiten en capaciteiten van die persoon.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 14:30:

Beeldenstorm is volstrekt idioot. Je moet alles in de tijdsgeest van toen zien.
TV programma's uit het verleden zouden nu bijv. ook aangepakt worden door de gutmenschen. Alles wordt door de racisme bril bekeken. Onschuldige kinderprogramma's zouden met karrenvrachten kritiek te maken krijgen. Een komiek als André van Duin zou verketterd worden om zijn typetjes.
Overal dreigt het racisme spookbeeld, hoe onschuldig de opzet ook is. Je moet zo oppassen met wat je zegt. Ook al zit er niks racistisch achter.
Bovendien kun je de geschiedenis niet veranderen. Goed of slecht, feiten zijn feiten. Het goede van de geschiedenis moet je eren en evt. als voorbeeld nemen, het slechte moet je gebruiken als waarschuwing. Ontkennen is zinloos. Je moet het slechte juist niet vergeten om de fouten in de toekomst te vermijden.
Als de beeldenstorm niet zou hebben plaatsgevonden zou het "kransjeleggen" zoals jij het noemt ook niet hebben plaatsgevonden. Is niks anders dan een reactie op nutteloze, totaal overbodige vernielingen.
Wat doet de kleur van zijn pak ertoe?



Normaliter loopt hij zelden in een zwart pak. De kleur zwart heeft hij gekozen om de 'beeldenstorm' te kenmerken als een zwarte bladzijde in de geschiedenis van onze 'helden'.

En misschien is dat racismespook wel niet zo onschuldig.

En als je zegt "Je moet het slechte juist niet vergeten om de fouten in de toekomst te vermijden",, misschien worden die fouten nog steeds niet vermeden. Kan dat ook?

Misschien zit er gewoon wél een oprechte motivatie achter BLM.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 15:49:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 14:30:

Beeldenstorm is volstrekt idioot. Je moet alles in de tijdsgeest van toen zien.
TV programma's uit het verleden zouden nu bijv. ook aangepakt worden door de gutmenschen. Alles wordt door de racisme bril bekeken. Onschuldige kinderprogramma's zouden met karrenvrachten kritiek te maken krijgen. Een komiek als André van Duin zou verketterd worden om zijn typetjes.
Overal dreigt het racisme spookbeeld, hoe onschuldig de opzet ook is. Je moet zo oppassen met wat je zegt. Ook al zit er niks racistisch achter.
Bovendien kun je de geschiedenis niet veranderen. Goed of slecht, feiten zijn feiten. Het goede van de geschiedenis moet je eren en evt. als voorbeeld nemen, het slechte moet je gebruiken als waarschuwing. Ontkennen is zinloos. Je moet het slechte juist niet vergeten om de fouten in de toekomst te vermijden.
Als de beeldenstorm niet zou hebben plaatsgevonden zou het "kransjeleggen" zoals jij het noemt ook niet hebben plaatsgevonden. Is niks anders dan een reactie op nutteloze, totaal overbodige vernielingen.
Wat doet de kleur van zijn pak ertoe?



Normaliter loopt hij zelden in een zwart pak. De kleur zwart heeft hij gekozen om de 'beeldenstorm' te kenmerken als een zwarte bladzijde in de geschiedenis van onze 'helden'.

En misschien is dat racismespook wel niet zo onschuldig.

En als je zegt "Je moet het slechte juist niet vergeten om de fouten in de toekomst te vermijden",, misschien worden die fouten nog steeds niet vermeden. Kan dat ook?

Misschien zit er gewoon wél een oprechte motivatie achter BLM.



Knap dat jij weet waarom hij een kleur heeft gekozen. Niks anders dan een aanname, iets zo interpreteren dat het in jouw straatje past.
Waar worden geen fouten gemaakt? Wie maakt geen fouten? Maakte Akwasi geen fout met zijn optreden?
En het mooiste is dat de overgrote meerderheid van de mensen tegen racisme is, die hoef je niet te overtuigen. De groep die ze willen en zouden moeten bereiken zijn daar Oost-Indisch doof voor. Die zullen nooit tot inkeer komen. Die willen dat gewoon niet, zijn onverbeterlijk.
Het is ook vaak een kwestie van perceptie. Er zijn veel dingen die niet racistisch zijn bedoeld maar bewust wel zo worden geïnterpreteerd. Veel gekleurde mensen zien in alles racisme. Leggen op ieder slak zout. Als ik tegen een kleine blanke jongen "brutale aap" zeg is niks aan de hand. Zeg ik precies hetzelfde tegen een zwarte jongen breekt de pleuris uit. Ook al zit er totaal niks racistisch achter.
BLM, klopt. Maar ik zeg All lives matter. Dat zou iedereen moeten vinden, dat zou de boodschap moeten zijn. Mensen die dat niet vinden zijn imo racisten.
Wat ik de laatste dagen vooral veel zie zijn plunderingen, vernielingen en diefstal. Onder het mom van even gaan demonstreren gewoon het criminele pad op gaan.
En dan zijn er ook nog randdebielen die dat goedpraten. Nou, dan hoop ik dat juist zij de volgende keer slachtoffer zijn. Dan piepen ze wel anders.

 

+3/-0

Als Akwasi zegt "ik trap zwarte piet op zijn gezicht"

Zou ik gewoon antwoorden "heb je geen spiegel thuis?"

En dan weet hij genoeg hoe dom zijn grootspraak is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 17:27:

(...) En het mooiste is dat de overgrote meerderheid van de mensen tegen racisme is, die hoef je niet te overtuigen. De groep die ze willen en zouden moeten bereiken zijn daar Oost-Indisch doof voor. Die zullen nooit tot inkeer komen. Die willen dat gewoon niet, zijn onverbeterlijk.
Het is ook vaak een kwestie van perceptie. Er zijn veel dingen die niet racistisch zijn bedoeld maar bewust wel zo worden geïnterpreteerd. Veel gekleurde mensen zien in alles racisme. Leggen op ieder slak zout. Als ik tegen een kleine blanke jongen "brutale aap" zeg is niks aan de hand. Zeg ik precies hetzelfde tegen een zwarte jongen breekt de pleuris uit. Ook al zit er totaal niks racistisch achter.
BLM, klopt. Maar ik zeg All lives matter. Dat zou iedereen moeten vinden, dat zou de boodschap moeten zijn. Mensen die dat niet vinden zijn imo racisten.
Wat ik de laatste dagen vooral veel zie zijn plunderingen, vernielingen en diefstal. Onder het mom van even gaan demonstreren gewoon het criminele pad op gaan.
En dan zijn er ook nog randdebielen die dat goedpraten. Nou, dan hoop ik dat juist zij de volgende keer slachtoffer zijn. Dan piepen ze wel anders.



Goed stukje!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 12:39:

Die vergelijking met ouder/kind ga ik niet op in want die is ridicuul. (...)



Ja, een waardeloos voorbeeld. Het zijn allemaal ontwijkende antwoorden om een blijkbaar gebrek aan kennis te camoufleren.

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat "leiderschap" in houdt.
Alhoewel de reacties precies de reacties zijn die ik verwacht had. Dat dan weer wel. Maar het zijn geen antwoorden.

Als ik wist dat ik een fatsoenlijk antwoord zou krijgen, zou ik nog gevraagd hebben hoe bijvoorbeeld een voorman in de bouw, een chef werkplaats in een machinefabriek, een hoofd tekenkamer, een projectleider of een montageleider "leiderschap" kunnen tonen zonder vakinhoudelijke kennis.
Maar die vraag stel ik maar niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 juni 2020 om 22:15:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 12:39:

Die vergelijking met ouder/kind ga ik niet op in want die is ridicuul. (...)



Ja, een waardeloos voorbeeld. Het zijn allemaal ontwijkende antwoorden om een blijkbaar gebrek aan kennis te camoufleren.

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat "leiderschap" in houdt.
Alhoewel de reacties precies de reacties zijn die ik verwacht had. Dat dan weer wel. Maar het zijn geen antwoorden.

Als ik wist dat ik een fatsoenlijk antwoord zou krijgen, zou ik nog gevraagd hebben hoe bijvoorbeeld een voorman in de bouw, een chef werkplaats in een machinefabriek, een hoofd tekenkamer, een projectleider of een montageleider "leiderschap" kunnen tonen zonder vakinhoudelijke kennis.
Maar die vraag stel ik maar niet.



Joh, dat zijn geen leiders. Dat is micromanagement.
Dat soort mensen worden zeer zelden (nooit) CEO van het bedrijf waar ze werken.

Dus stel die vraag inderdaad vooral niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 23:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 juni 2020 om 22:15:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 juni 2020 om 12:39:

Die vergelijking met ouder/kind ga ik niet op in want die is ridicuul. (...)



Ja, een waardeloos voorbeeld. Het zijn allemaal ontwijkende antwoorden om een blijkbaar gebrek aan kennis te camoufleren.

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat "leiderschap" in houdt.
Alhoewel de reacties precies de reacties zijn die ik verwacht had. Dat dan weer wel. Maar het zijn geen antwoorden.

Als ik wist dat ik een fatsoenlijk antwoord zou krijgen, zou ik nog gevraagd hebben hoe bijvoorbeeld een voorman in de bouw, een chef werkplaats in een machinefabriek, een hoofd tekenkamer, een projectleider of een montageleider "leiderschap" kunnen tonen zonder vakinhoudelijke kennis.
Maar die vraag stel ik maar niet.



Joh, dat zijn geen leiders. Dat is micromanagement.
Dat soort mensen worden zeer zelden (nooit) CEO van het bedrijf waar ze werken.

Dus stel die vraag inderdaad vooral niet.



Iemand die leiding geeft aan mensen is een leider.
Zou overigens mss. niet eens slecht zijn zulke mensen CEO te maken. Mensen uit de praktijk die weten wat nodig is. Hebben meestal heel veel ervaring. Juist op die kennis en ervaring draait een bedrijf vaak. Het ontbreekt soms aan simpel boerenverstand.
Geen mensen uit het old boys netwerk waardoor ze steeds weer opnieuw blunderen.
Falen ze krijgen ze elders een nieuwe baan.
(K)Wiebes is daar het ultieme voorbeeld van. Het is werkelijk ongelooflijk welke puinhoop die er telkens weer overal van maakt. Maar dat heb ik aangegeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 23:52:

Joh, dat zijn geen leiders. Dat is micromanagement. (...)



Waar de hele maatschappij op draait.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juni 2020 om 23:52:

(...) Dat soort mensen worden zeer zelden (nooit) CEO van het bedrijf waar ze werken. (...)



Daar heb je dan gelijk in. Dat soort mensen zoekt een uitdaging en voldoening in werk waar ze van toegevoegde waarde zijn en gewaardeerd worden.

 

+1/-0

Strategische leider bedoelt Potter, ambachtelijke leider bedoelen jullie, zonder een van beide kan een groeibedrijf niet floreren. Allebei elementair, moeten kunnen lezen en schrijven -aan een half woord genoeg hebbend- samen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 16 juni 2020 om 13:30:

Strategische leider bedoelt Potter, ambachtelijke leider bedoelen jullie, zonder een van beide kan een groeibedrijf niet floreren. Allebei elementair, moeten kunnen lezen en schrijven -aan een half woord genoeg hebbend- samen.



Ik heb geen idee wat Potter bedoeld.

Als hij iets 'bedoelt' moet hij het goed verwoorden. Hij is waarschijnlijk niet in staat om het begrip "leiderschap" in een paar zinnen te formuleren. Het is niet logisch dat ik van een derde moet vernemen wat Potter bedoelt. :denk

"Leiderschap" bestaat uit een aantal elementaire kwaliteiten die in elke leidinggevende functie aan de orde zijn. Die zijn uit te drukken in een omschrijving zoals ook in een vacature bij een functie-omschrijving.

Ik/we hebben niks aan halfslachtige voorbeelden waarmee een kernachtig antwoord op de vraag wordt ontweken.

Dit bericht is gewijzigd op 16 juni 2020, 23:08:46.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 juni 2020 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 16 juni 2020 om 13:30:

Strategische leider bedoelt Potter, ambachtelijke leider bedoelen jullie, zonder een van beide kan een groeibedrijf niet floreren. Allebei elementair, moeten kunnen lezen en schrijven -aan een half woord genoeg hebbend- samen.



Ik heb geen idee wat Potter bedoeld.

Als hij iets 'bedoeld' moet hij het goed verwoorden. Hij is waarschijnlijk niet in staat om het begrip "leiderschap" in een paar zinnen te formuleren. Het is niet logisch dat ik van een derde moet vernemen wat Potter bedoeld. :denk

"Leiderschap" bestaat uit een aantal elementaire kwaliteiten die in elke leidinggevende functie aan de orde zijn. Die zijn uit te drukken in een omschrijving zoals ook in een vacature bij een functie-omschrijving.

Ik/we hebben niks aan halfslachtige voorbeelden waarmee een kernachtig antwoord op de vraag wordt ontweken.



* Bedoelt / Bedoelde. (Opgegeven 'bedoeld' is een spellingsfout)

De voorbeelden van Potter beletten mij niet in de minste zin het mogen kunnen interpreteren van zijn formuleringen.

Halfslachtigheid zie ik niet daarin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 16 juni 2020 om 22:33:

* Bedoelt / Bedoelde. (Opgegeven 'bedoeld' is een spellingsfout) (...)



Ja. Is gecorrigeerd.

 

+1/-0

Goed dat je corrigeerbaar bent. Zuivere wil.

 

+1/-0

Er mag weer publiek in de stadions. Maar er mag niet gezongen en gejuicht worden ... :denk

Het zoveelste voorbeeld dat de politiek geen benul heeft van het doen en laten van de 'normale man'.

En hoe willen ze die maatregel handhaven?

 

+1/-0

Zit te wachten totdat COVID20 gereleased wordt...Misschien gaan dan ogen open..... Wat zijn er afgelopen maanden een hoop mensen onterecht thuis gebleven.... Nu ook niks interesseert ze, laat de economie maar naar de kloten gaan... Alleen maar eisen stellen daar zijn ze wel goed in...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 juni 2020 om 20:57:

(...) Wat zijn er afgelopen maanden een hoop mensen onterecht thuis gebleven....
(...)



Dat vind ik niet.

Gezien de ernst van de gevolgen zou ik ook de keuze hebben gemaakt:
geen risico en eerst de situatie onder controle zien te krijgen om van daaruit te versoepelen.

Maar het gaat mij om het handelen van de politiek in het algemeen.
Zou het een bedrijf zijn dat zelf zijn inkomsten moet genereren, hebben ze geen bestaansrecht.

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 24 juni 2020 om 20:57:

(...) Alleen maar eisen stellen daar zijn ze wel goed in...



En in profiteren van voorzieningen zoals de wachtgeldregeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 15 juni 2020 om 18:07:

Als Akwasi zegt "ik trap zwarte piet op zijn gezicht"

Zou ik gewoon antwoorden "heb je geen spiegel thuis?"

En dan weet hij genoeg hoe dom zijn grootspraak is.



Wat heeft dit met het geldende topic Corona te maken? Heb je zelf trouwens wel een spiegel?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2020 om 21:16:

Maar het gaat mij om het handelen van de politiek in het algemeen.
Zou het een bedrijf zijn dat zelf zijn inkomsten moet genereren, hebben ze geen bestaansrecht.



Er is geen enkel regering/government een 'bedrijf'.
Gelukkig maar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus