Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Oorlog Oekraïne

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 maart 2022 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 09 maart 2022 om 20:30:

(...) Trouwens onze wereldbestuurder Amerika is niet zo n democratisch liberaal land hoor.



Heeft ene Martin Luther King daar ooit ook niet iets over gezegd ... ?

En in 1876 hebbben Sitting Bull en Grazy Horse ook voor wat ophef gezorgd i.v.m. met hun rechten.



Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend.

Leg je theorie eens uit, ik ben dus maar een domme gelukkige boer. Hoe zag de native American eruit en wat was zijn gedachten patroon?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 maart 2022, 00:42:36.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. Ik heb nadien dergelijke cijfers nooit willen verifiëren maar als het klopt, dan hebben we mogelijk met de grootste slachtpartij ooit te maken. (...)



Daar hebben Karl May en de Nowee's nooit over geschreven.

James A. Michener wijdt er een episode aan in zijn boek Centennial.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 00:41:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. Ik heb nadien dergelijke cijfers nooit willen verifiëren maar als het klopt, dan hebben we mogelijk met de grootste slachtpartij ooit te maken. (...)



Daar hebben Karl May en de Nowee's nooit over geschreven.

James A. Michener wijdt er een episode aan in zijn boek Centennial.


Jullie lopen deze onzin tegen elkaar te verkondigen en denken nog steeds dat Promes onschuldig is......Kerkaanhangers verdienen eigenlijk ook de doodstraf.
nutteloos volk!!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 00:36:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 maart 2022 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 09 maart 2022 om 20:30:

(...) Trouwens onze wereldbestuurder Amerika is niet zo n democratisch liberaal land hoor.



Heeft ene Martin Luther King daar ooit ook niet iets over gezegd ... ?

En in 1876 hebbben Sitting Bull en Grazy Horse ook voor wat ophef gezorgd i.v.m. met hun rechten.



Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend.

Leg je theorie eens uit, ik ben dus maar een domme gelukkige boer. Hoe zag de native American eruit en wat was zijn gedachten patroon?



Volgens mij kan ik hier verder weinig aan toevoegen. Red Crow komt met de cijfers aanzetten, niet ik. Zoals gezegd heb ik de cijfers nadien niet geverifieerd. Al weet ik wel dat na de strijd de Native Americans in aangewezen enclaves zijn opgeborgen. In feite tot de dag van vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 00:41:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. Ik heb nadien dergelijke cijfers nooit willen verifiëren maar als het klopt, dan hebben we mogelijk met de grootste slachtpartij ooit te maken. (...)



Daar hebben Karl May en de Nowee's nooit over geschreven.

James A. Michener wijdt er een episode aan in zijn boek Centennial.



Bedankt voor de titel. Ik ken het werk niet maar het klinkt interressant.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 00:49:

(...) Kerkaanhangers verdienen eigenlijk ook de doodstraf. (...)



Daar zit wat in ...

Als ze allemaal nastreven om te leven zoals Jezus.
Hij kreeg uiteindelijk ook de doodstraf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 08 maart 2022 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 maart 2022 om 00:56:
Waarom wordt er zo erg gecensureerd door de overheid en de grote Westerse techbedrijven/online platforms? Leven we niet meer in een samenleving waarin wij zelf mogen kiezen wat wel of niet te lezen en te bekijken?



De laatste 2 jaar (en daarvoor ook al redelijk) is er flink gecensureerd, en dit zal alleen maar toenemen.

Hoe dichter we bij het eind van een tijdperk komen, hoe extremer en decadenter het gaat worden. Uiteindelijk zal orde wederkeren. Het enige wat dan nog rest is in welk nieuwe systeem we wakker worden. Als we in deze periode van chaos en verwarring met z'n allen goed op blijven letten, zal het wellicht goedkomen.

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 maart 2022 om 00:56:
Let wel, ik ben niet Pro-Russisch, sterker nog, ik keur deze oorlog absoluut af en weet dat zij hier 100% verantwoordelijk voor zijn.



Dat je het gevoel krijgt dat je jezelf moet verdedigen is absurd en veelzeggend. Dat krijg je dus met die ''good guy & bad guy'' sprookjes van de Westerse media. Na wat onderzoek kom je tot de conclusie dat alle kanten in dit verhaal fout zitten, maar tot deze conclusie komen maakt je alsnog een Putin lover. Ze proberen je in deze circus gewoon te dwingen om een kant te kiezen. Ik hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen met de Oekraïners, maar ik ga niet achter een Zelensky aanhuppelen. Die man is net zo gek als Putin.



Ja. als je als een Zelensky in het nauw komt te zitten kunnen mensen soms de realiteitszin behoorlijk verliezen. De man snapt niet dat de NAVO ingrijpt. Gelukkig het Westen nog wel. Hoogstwaarschijnlijk omdat ze beseffen dat de Russische kernraketten niet de minste zijn. Het tegendeel schijnt eerder waar te zijn.

Verder maar hopen dat de Russen niet te zwaar onder druk worden gezet dat er daar iemand in staat is om op de knop te drukken. Dan heeft schuilen in een kelder weinig tot geen zin meer tenzij je voor een lange tijd er in wilt blijven zitten.

 

+1/-0

Interessant uiteenzetting
https://www.youtube.com/watch?v=1viyoSnv-e0link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. (...)



Hij spreekt niet over de vele onderlinge stammenstrijden die er geweest zijn.
Daar zijn er ook heel wat door omgekomen.

Doet me denken aan een film onder regie van Mel Gibson: "Apocalypto".
Waarin een scene voorkomt van opeen gestapelde lijken van inheemsen, te vergelijken met beelden van gedode Joden in de concentratiekampen.

De film eidigt met ... de komst van de Europeanen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. (...)



Hij spreekt niet over de vele onderlinge stammenstrijden die er geweest zijn.
Daar zijn er ook heel wat door omgekomen.

Doet me denken aan een film onder regie van Mel Gibson: "Apocalypto".
Waarin een scene voorkomt van opeen gestapelde lijken van inheemsen, te vergelijken met beelden van gedode Joden in de concentratiekampen.

De film eidigt met ... de komst van de Europeanen.



Juist. Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit.

Ik zelf vond Apocalypto best een goede film. Het algemene beeld dat Mel Gibson als regisseur meegaf komt denk ik aardig overeen met hoe het er toendestijds zo ongeveer aan toe is gegaan.

Ik denk dat Mel Gibson aardig wat voorbereiding er in heeft gestoken. Het decor in het algemeen en tot en met de rituelen, kleding etc..

Mogelijk dat hij zelf de archeologische ontwikkelingen van de maya's al een tijd volgde? Of dat hij een team van deskundigen er bij betrokken heeft gehad met de opdracht om het realistische gehalte zo goed als mogelijk gestalte te geven.

In ieder geval knap staaltje werk met uiteraard, en daar ontkom je uiteindelijk moeilijk aan, een dosis Hollywood gehalte.

 

+1/-0

Het filmpje van Salieman laat weer zien dat de grond redenen van deze oorlog religie, politiek en (rijkdom) zijn. Alleen tov dat filmpje zijn de betrekkingen tussen Rusland en China flink verbetert met dank aan onder andere Trump. Trouwens btw religie sloopt Amerika ook, schijnen bergen met single 10-er moms te zijn....

Ps. rijkdom in de Oekraïne is dus graan en natuurlijke olie, een gigantische export markt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. (...)



Hij spreekt niet over de vele onderlinge stammenstrijden die er geweest zijn.
Daar zijn er ook heel wat door omgekomen.

Doet me denken aan een film onder regie van Mel Gibson: "Apocalypto".
Waarin een scene voorkomt van opeen gestapelde lijken van inheemsen, te vergelijken met beelden van gedode Joden in de concentratiekampen.

De film eidigt met ... de komst van de Europeanen.


Wist je dat Mel Gibson een bipolaire stoornis heeft, die leveren artistieke top prestaties tot in de puntjes uitgezocht. Tijdje terug werd Mel als regisseur met een complot film in verband gebracht.

Het grote volk kent Gibson alleen van Leathal weapon.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 22:28:

Wist je dat Mel Gibson een bipolaire stoornis heeft (...)



Nee.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 22:28:

(...) Het grote volk kent Gibson alleen van Leathal weapon.



En de film " Braveheart".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. (...)



Hij spreekt niet over de vele onderlinge stammenstrijden die er geweest zijn.
Daar zijn er ook heel wat door omgekomen.

Doet me denken aan een film onder regie van Mel Gibson: "Apocalypto".
Waarin een scene voorkomt van opeen gestapelde lijken van inheemsen, te vergelijken met beelden van gedode Joden in de concentratiekampen.

De film eidigt met ... de komst van de Europeanen.


Wist je dat Mel Gibson een bipolaire stoornis heeft, die leveren artistieke top prestaties tot in de puntjes uitgezocht. Tijdje terug werd Mel als regisseur met een complot film in verband gebracht.

Het grote volk kent Gibson alleen van Leathal weapon.



Nee, wist ik niet. Wel dat hij eerder van de weg is geplukt met te veel alcohol op achter het stuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 23:22:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 maart 2022 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 maart 2022 om 00:20:

(...)
Zo stelde Red Crow dat met de komst van de Europeanen, de Native American van plusminus 60 miljoen mensen werd gereduceerd tot achthonderdduizend. (...)



Hij spreekt niet over de vele onderlinge stammenstrijden die er geweest zijn.
Daar zijn er ook heel wat door omgekomen.

Doet me denken aan een film onder regie van Mel Gibson: "Apocalypto".
Waarin een scene voorkomt van opeen gestapelde lijken van inheemsen, te vergelijken met beelden van gedode Joden in de concentratiekampen.

De film eidigt met ... de komst van de Europeanen.


Wist je dat Mel Gibson een bipolaire stoornis heeft, die leveren artistieke top prestaties tot in de puntjes uitgezocht. Tijdje terug werd Mel als regisseur met een complot film in verband gebracht.

Het grote volk kent Gibson alleen van Leathal weapon.



Nee, wist ik niet. Wel dat hij eerder van de weg is geplukt met te veel alcohol op achter het stuur.


Antony Kamerling had het ook en stopte met blowen, binnen een paar maanden pleegde hij zelfmoord...... JC van Damme, Amy Winehouse, Paul Gascoigne, Kurt Cobain hadden ook die genen....... En tja die kenden allemaal alcohol.

 

+1/-0

Wat een onzin. Volgens mij is er in Nederland nog geen gebrek aan bier als je dit topic volgt.

Misschien dat als die graanprijs wat omhoog gaat, hier weer wat inhoudelijke discussies gevoerd gaan worden.

Het topic van Oekraïne gaat van Mel Gibson naar Antonie Kamerling. Hoe verzin je dat als je nuchter bent. Die overigens helemaal niet uit het leven stapte als gevolg van het stoppen met blowen maar manisch depressief was. En overigens ook helemaal geen bipolaire stoornis had. Maar John is blijkbaar econoom, bioloog én psychiater.

Dat de prijs van bier maar omhoog mag gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 maart 2022 om 00:10:

Wat een onzin. Volgens mij is er in Nederland nog geen gebrek aan bier als je dit topic volgt.

Misschien dat als die graanprijs wat omhoog gaat, hier weer wat inhoudelijke discussies gevoerd gaan worden.

Het topic van Oekraïne gaat van Mel Gibson naar Antonie Kamerling. Hoe verzin je dat als je nuchter bent. Die overigens helemaal niet uit het leven stapte als gevolg van het stoppen met blowen maar manisch depressief was. En overigens ook helemaal geen bipolaire stoornis had. Maar John is blijkbaar econoom, bioloog én psychiater.

Dat de prijs van bier maar omhoog mag gaan.


Lees het boek van Merlijn Kamerling maar alwetende. Een gevolg van blowen is dat je goed slaapt. De hoofd oorzaak van ontregelen is slecht slapen.

Zou eerst zorgen dat je knowledge hebt voordat je eigen bij je eerste post belachelijk maakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 11 maart 2022 om 00:10:

(...) Dat de prijs van bier maar omhoog mag gaan.



Wat een onzin!

Er zijn ook mensen die bier drinken en niet op dit forum aktief zijn.
Waarom hen op kosten jagen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 10 maart 2022 om 21:27:

Het filmpje van Salieman laat weer zien dat de grond redenen van deze oorlog religie, politiek en (rijkdom) zijn. Alleen tov dat filmpje zijn de betrekkingen tussen Rusland en China flink verbetert met dank aan onder andere Trump. Trouwens btw religie sloopt Amerika ook, schijnen bergen met single 10-er moms te zijn....

Ps. rijkdom in de Oekraïne is dus graan en natuurlijke olie, een gigantische export markt.



Ook lithium. Ondermeer belangrijk voor de smartphone of notebook waarvan zo'n beetje elke wereldburger er wel iets van bezit.

Rusland en China beschikken ook over een behoorlijke voorraad aan lithium. Naast een paar andere landen maar het schijnt dat deze grondstof in de rest van de wereld vrij zeldzaam is. Als je er verder over nadenkt dat de smartphone voor menig bedrijf big business is. Kun je er mogelijk iets bij voorstellen als je over dit grondstof het monopolie krijgt.

Echter is volgens mij het conflict hier niet door ontstaan. Zoals aangegeven hebben China en Rusland zelf lithium in de bodem. Los van het Westen blijft hun smartphone nog wel een tijd doorwerken. Rusland heeft de Oekraïne hiervoor niet nodig.

Zoals ik eerder heb vermeld denk ik dat het oprukken van de NAVO richting Rusland, en waar Poetin 15 jaar geleden al over sprak dat ze zich er zorgen over maakten, het grootste struikelblok is.

En al die tijd heeft Poetin tig maal vermeld dat voor Rusland de Baltische Staten niet van belang zijn, of welk Oostblokland dan ook die voorheen deel uitmaakte van de voormalige Sovjet Unie.

Het Westen nam het advies van Poetin nooit serieus en breidde de NAVO richting de Russische grens verder uit. Er zou zelfs sprake zijn geweest dat voormalige Sovjet lidstaten als Georgië, Azerbeidjan en Kazachstan kandidaat waren om lid te worden van de NAVO. Daarmee een omsingeling van de NAVO rondom Rusland des te meer compleet. Uiteindelijk was het geduld bij de Russen op en barste de bom in de Oekraïne.

Worden we vervolgens overladen met berichten dat Poetin doorgeslagen is. En dat de Oekraïne het symbool is van onze vrijheid van Europa en de rest van het Westen.

Is er niemand die van te voren had bedelacht dat als we tien jaar geleden tegen Poetin hadden gezegd dat het na een ellenlange koude oorlog inderdaad verstandiger is om voor jullie grenzen geen extra NAVO wapens te plaatsen, was hoogstwaarschijnlijk de kou al uit de lucht geweest. Hadden we nu geen oorlog in de Oekraïne gehad.

 

+3/-0

En wat hebben Tsjetsjenië, Syrië, Georgië, de Krim en Donbass te maken met het oprukken van de NAVO?
Poetin is gewoon een moderne dictator die zo nu en dan oorlog nodig heeft om z'n volk verder te kunnen onderdrukken. Het erge is dat we met de rug tegen de muur staan en alleen maar lijdzaam kunnen toezien, omdat elke beweging van de kant van 'het Westen' als escalatie wordt gezien, terwijl de facto de enige partij die voortdurend en voortdurend blijft escaleren natuurlijk Rusland is.

Neemt niet weg dat het best prima kan zijn om Oekraïne de neutrale bufferstaat te laten zijn, alleen weten we volgens mij allemaal dat ook dat Poetin niet zal stoppen. Die bedenkt dan wel weer een andere reden om een land binnen te vallen.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 12 13 14

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Oorlog Oekraïne