Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Oorlog Oekraïne

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 10 11 12 13 14

Hoewel ik fel tegen deze oorlog ben, vind ik het walgelijk hoe alles wat Russisch is zo wordt verafschuwd en geboycot. Drukt het Westen Rusland hiermee niet nog meer in een positie waarin ze zich straks gedwongen voelen nog harder de aanval te zoeken met alle gevolgen van dien?

En hoe zit het met alle "desinformatie"? Waarom wordt er zo erg gecensureerd door de overheid en de grote Westerse techbedrijven/online platforms? Leven we niet meer in een samenleving waarin wij zelf mogen kiezen wat wel of niet te lezen en te bekijken? Te kiezen wat we wel of niet geloven? Dit allemaal zint mij gewoon niet en is eigenlijk al enkele jaren aan de gang (los van deze oorlog).

Let wel, ik ben niet Pro-Russisch, sterker nog, ik keur deze oorlog absoluut af en weet dat zij hier 100% verantwoordelijk voor zijn. Wel vrees ik dat alle maatregelen tegen de Russen dit nog meer kan laten escaleren. Wat ik wel hypocriet vind is dat er nooit sancties zijn tegen de Amerikanen, die erom bekend staan landen ver van huis plat te bombarderen, zelfs onder valse voorwendselen.

 

+5/-2

Als alle oorlogen zijn gebaseerd (of op een combinatie van) politiek, religie en/of rijkdom dan weet je dat het gebruik en verspreiding van desinformatie al heel lang bestaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 maart 2022 om 00:56:

Hoewel ik fel tegen deze oorlog ben, vind ik het walgelijk hoe alles wat Russisch is zo wordt verafschuwd en geboycot. Drukt het Westen Rusland hiermee niet nog meer in een positie waarin ze zich straks gedwongen voelen nog harder de aanval te zoeken met alle gevolgen van dien?




Wat is het alternatief? Of hoe zie jij het dan? Je zit met een oorlog in je achtertuin, dus je moet wel iets gaan doen. Rusland binnenvallen is geen optie en openlijk meevechten met Oekraïne staat gelijk aan WOIII te ontketenen. We kunnen het ons helaas niet veroorloven om zomaar de andere kant op te kijken, dan is dit de beste manier natuurlijk. Hun oorlogskas bevriezen en hun economie lamleggen, wat enorm veel pijn doet. Rusland mag dan wel beweren dat ze zich hierop voorbereid hebben, het feit dat er 680 miljard nu stof staat te vangen heeft hun wel degelijk hard geraakt.

Denk dat dit nog het dichtste bij een "vreedzame" oplossing komt. Diplomatie werkt niet meer. Putin heeft zowel Macron als Scholz serieus te kakken gezet met zijn theater, dus dan moet je iets anders gaan proberen.


open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 maart 2022 om 00:56:
En hoe zit het met alle "desinformatie"? Waarom wordt er zo erg gecensureerd door de overheid en de grote Westerse techbedrijven/online platforms? Leven we niet meer in een samenleving waarin wij zelf mogen kiezen wat wel of niet te lezen en te bekijken? Te kiezen wat we wel of niet geloven? Dit allemaal zint mij gewoon niet en is eigenlijk al enkele jaren aan de gang (los van deze oorlog).



Censuur door welke overheid? En als je denkt dat je op Facebook/Reddit/YouTube/Twitter kiest wat jij te zien krijgt, dan vrees ik dat je niet volledig begrijpt hoe die platformen werken. Je kiest al jarenlang niet meer wat je zelf wilt lezen, je volgt eerder wat een algoritme jou voorschotelt.

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 maart 2022 om 00:56:

Hoewel ik fel tegen deze oorlog ben, vind ik het walgelijk hoe alles wat Russisch is zo wordt verafschuwd en geboycot. Drukt het Westen Rusland hiermee niet nog meer in een positie waarin ze zich straks gedwongen voelen nog harder de aanval te zoeken met alle gevolgen van dien?

En hoe zit het met alle "desinformatie"? Waarom wordt er zo erg gecensureerd door de overheid en de grote Westerse techbedrijven/online platforms? Leven we niet meer in een samenleving waarin wij zelf mogen kiezen wat wel of niet te lezen en te bekijken? Te kiezen wat we wel of niet geloven? Dit allemaal zint mij gewoon niet en is eigenlijk al enkele jaren aan de gang (los van deze oorlog).

Let wel, ik ben niet Pro-Russisch, sterker nog, ik keur deze oorlog absoluut af en weet dat zij hier 100% verantwoordelijk voor zijn. Wel vrees ik dat alle maatregelen tegen de Russen dit nog meer kan laten escaleren. Wat ik wel hypocriet vind is dat er nooit sancties zijn tegen de Amerikanen, die erom bekend staan landen ver van huis plat te bombarderen, zelfs onder valse voorwendselen.



Prima tekst Solidus en kan een end mee. Helaas is geen enkele oorlog erg zinvol geweest en is de grootste groep aan slachtoffers ten alle tijden de burger geweest.

Zo ben ik ook tegen deze oorlog. Het enige wat we kunnen doen is denk ik de Oekrainse bevolking helpen aangaande een veiliger haven voor zo lang het conflict duurt.

Degenen die willen doorvechten voor hun gelijk? zoeken het verder allemaal maar uit. Van mij krijgen ze in ieder geval geen wapens. Noch geld om het te kopen.

Wat dat aangaat ben ik ook behoorlijk teleurgesteld op de politieke besluitvorming van het Westen in het verleden. Niet alleen waar bijvoorbeeld Mark Rutte onlangs verklaarde dat de Oekraïne onze grote vriend is, terwijl het een maand geleden nog tot de top 10 van meest corrupte landen in de wereld toebehoorde.

Maar ook het geluid vanuit Brussel brengt geen perspectief voor een verstandige oplossing. Het gooit alleen maar meer olie op het vuur om vervolgens als een bokspartij op de eerste rang toe te kijken hoe de oorlog verder gaat verlopen. Op deze toer gaat het alleen maar langer duren en zullen er nog veel meer burgerslachtoffers gaan vallen.

Een kwestie die voor de Russen al langer dan 15 jaar speelde werd door de westerse politieke elite continu als niet aan de orde afgedaan. Poetin spoorde toch al niet. Hij denkt niet met ons mee. We nemen hem daarom niet al te serieus. We lachen de Russen liever uit want wij, het Westen weten alles beter. Onze democratie is het walhalla.

Nu ben ik met dit laatste zelf grotendeels eens. Het plakkaat van Verlatinghe is bij deze van belang net zoals de Amerikaanse 'Bill of Rights', die voor een gedeelte het democratische gehalte verder bevestigde. Voormalig President Obama kwam er destijds zelfs voor naar Nederland om het plakkaat met eigen ogen te bekijken.

Fantastisch allemaal maar dan moet ik helaas constateren dat de mensen die het voor het zeggen hebben in de wereld om het democratisch proces aan de rest van de wereld op een giede manier mee te geven, er niet altijd even verstandig, of slim mee zijn om gegaan.

Zo noemde ik dat vorige maand de Oekraïne in de top 10 stond van meest corrupte landen ter wereld. Maar dan staat Irak nog steeds hoog bovenaan. Vorige week werd dat door de BBC weer eens bevestigt. Irak is het meest corrupte en gevaarlijke land ter wereld. Deze constatering is best opmerkelijk gezien Amerika, Irak, tien jaar geleden heeft achtergelaten.

Nou ja achter gelaten? Zeg maar gerust dat Irak door de Amerikanen terug gebombardeerd is richting het stenen tijdperk met meer dan 1 miljoen burger slachtoffers. Daarna zijn ze de telling kwijt geraakt. Dit terwijl voormalig president George W. Bush had belooft dat de de Amerikanen in Irak de democratie kwamen brengen.

Zou er destijds ook een televisie actie voor Irak zijn gehouden om geld op te halen voor de burgerslachtoffers aldaar? Ja mogelijk via Unicef of het Rode Kruis? maar ik dacht geen nationale televisie actie.

Ik heb in ieder geval geen hoge pet op van de huidige televisie actie voor de Oekraïne. Ik zie dit hele spektakel meer als een soort van genoeg- of boete doening voor eigen democratisch falen vanuit het Westen. Inmiddels staan we er bij en kijken er na.

Kom ik voor een aanzienlijk deel aangaande de geschiedenis, inclusief de opheffing van de voormalige Sovjet Unie, met de conclusie dat het Westen op een betere manier het democratisch proces had kunnen brengen naar landen die er tot dus ver nog weinig tot niks van meegekregen hebben, laat staan van begrepen, i.p.v.de NAVO verder uit te breiden.

Het was in feite ook helemaal niet nodig. De NAVO was al zo sterk om de aarde 20x te vernietigen. Dus waarom wil het dan alsmaar verder uitbreiden als je het daarna nog 2x extra kan vernietigen? Er bestaat maar één aarde.

Helaas denkt de machtorde in het Westen, de NAVO, hier anders over. Als het aan hun lag waren landen als Georgië, Azerbeidjan, en Kazachstan ook al lid geworden van de NAVO waardoor de omsingeling van millitaire installaties rondom Rusland nog iets wat completer was geworden.

Uiteindelijk vonden de Russen dat ze in moesten grijpen en is het onderwerp waar ze 15 jaar geleden al over spraken, de onnodige uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen, het oorlogsterrein geworden om dit verschil van mening verder uit te vechten, de Oekraïne.

 

+5/-0

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.




Omdat de aarde niet bevolkt wordt door Heiligen met onfeilbaar strategisch Inzicht zijn , en worden, er beslissingen genomen die niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd.
De terugtrekking uit Noord-Korea is er bv één van ; het resultaat daarvan is een dictatuur met zombies die de Wereld regelmatig in gijzeling houdt ..

P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 20:40:

(...)

P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..



Tja, hoe ga je dat beknopt en eenduidig omschrijven?
Ik ben benieuwd.

Ik weet wel dat de kans heel groot is wanneer je een willekeurige uitgave van een kwaliteitskrant uit de afgelopen 75 jaar open slaat, er wel een artikel in staat dat gerelateerd is aan de 'grote rotzooi'.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 07 maart 2022 om 15:22:

(...) Degenen die willen doorvechten voor hun gelijk? zoeken het verder allemaal maar uit. Van mij krijgen ze in ieder geval geen wapens. Noch geld om het te kopen. (...)



De hulp die Oekraïne van de regering krijgt, op welke wijze dan ook, komt uit de belastingpot waar jij en ik een bijdrage aan leveren.

Of heb je het aandeel dat gebruikt wordt voor 'wapens t.b.v. de Oekraïne' terug weten te vorderen? ;)

Dan hou ik mij aanbevolen voor de werkwijze!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 maart 2022, 22:29:52.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.




P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..



6 en 9 augustus 1945: de kernbommen op Hirosima en Nagasaki dat was het begin. Waarom? Omdat je met deze wapens de aarde in één grote puinhoop/rotzooi kunt veranderen. De lancering van de CIA in 1947 bestaande uit o.a. nazi's en oorlogsmisdadigers is een katalysator geweest. De VS haar economie draait o.a. op wapenproductie. Deze CIA heeft helaas heel veel misdaden op haar kerfstok waarvan veel in de doofpot is gestopt. Zij waren bv. overtuigd en hadden bewijs van massavernietigingswapens in Irak, alleen na heel Irak gebombardeerd te hebben is er niks gevonden.

Voor de rest adviseer ik je historieboeken te lezen.

Ps. trouwens ik ben pertinent tegen de invasie van Rusland in Oekraïne, laat dat duidelijk zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 maart 2022, 22:44:45.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.




P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..



6 en 9 augustus 1945: de kernbommen op Hirosima en Nagasaki dat was het begin. Waarom? Omdat je met deze wapens de aarde in één grote puinhoop/rotzooi kunt veranderen. De lancering van de CIA in 1947 bestaande uit o.a. nazi's en oorlogsmisdadigers is een katalysator geweest. De VS haar economie draait o.a. op wapenproductie. Deze CIA heeft helaas heel veel misdaden op haar kerfstok waarvan veel in de doofpot is gestopt. Zij waren bv. overtuigd en hadden bewijs van massavernietigingswapens in Irak, alleen na heel Irak gebombardeerd te hebben is er niks gevonden.

Voor de rest adviseer ik je historieboeken te lezen.

Ps. trouwens ik ben pertinent tegen de invasie van Rusland in Oekraïne, laat dat duidelijk zijn.



Ik ben niet voor of tegen kernwapens ,of wapens in het algemeen. Degene die wapens gebruikt maakt dat allemaal niets uit .
De wapenwedloop is al honderdduizend jaar aan de gang en zal doorgaan zolang er mensen als Poetin blijven bestaan en geloof mij , in elk land of staat is minstens 10% corrupt en gewelddadig .

Laten we voor het gemak Rusland vanaf de Tsaristische Tijd tot nu even onder de loep nemen : het is een aaneenschakeling van onderdrukking, uitbuiting en moord op de eigen bevolking .
Poetin ,als oorlogsmisdadiger, staat in een luguber rijtje ; met Stalin misschien wel als het grootste dieptepunt met miljoenen doden ,eigen landgenoten nota bene , op zijn geweten.

Als jij het over boeken hebt dan neem ik aan dat jij ‘ De Goelag Archipel ‘ van Alexander Solzjenitsyn ook hebt gelezen .

Als het over Oekraïne gaat ; van wie is dat land eigenlijk ..? Toch zeker van de eigen bevolking , en zouden zij dan niet mogen beslissen tot welke invloedssfeer zij willen behoren ..?

Wie een ander als vijand ziet zal als eerste de wapens tegen diegene opnemen .. Quad Erat Demonstrandum ..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2022 om 21:28:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 07 maart 2022 om 15:22:

(...) Degenen die willen doorvechten voor hun gelijk? zoeken het verder allemaal maar uit. Van mij krijgen ze in ieder geval geen wapens. Noch geld om het te kopen. (...)



De hulp die Oekraïne van de regering krijgt, op welke wijze dan ook, komt uit de belastingpot waar jij en ik een bijdrage aanleveren.

Of heb je het aandeel dat gebruikt wordt voor 'wapens t.b.v. de Oekraïne' terug weten te vorderen? ;)

Dan hou ik mij aanbevolen voor de werkwijze!



Weet ik en was het voor de rest maar waar. Als ik thuis een knop had waarop ik kon drukken om burgers in een oorlog voor erger te besparen. Dan had ik waarschijnlijk al op de knop gedrukt.

Ik wil graag bij deze nog wel iets anders kwijt. Niet helemaal on toppic aangaande de oorlog in de Oekraïne maar als het gaat om geld geven aan een goed doel gaan we er achter komen waarom ik hier nogal huiverig tegenover ben gaan staan.

Ik poog het zo kort mogelijk te houden en het verhaal begint bij een oud tante van mij die een jaar of vijftien geleden is overleden. Mijn tante en oom hadden zelf geen kinderen maar vonden het een goed plan om een kind op afstand te adopteren. Zodoende hadden ze zich aangemeld bij de VN organisatie Unicef. Ze kregen een kind van een jaar of vijf uit een Afrikaans land toegewezen. Ze waren er erg blij mee. Zo vonden er ook briefuitwisselingen plaats in het Engels. Een medewerker van Unicef vertaalde de brieven waarbij op zijn tijd ook foto's werden uitgewisseld.

Zodoende waren mijn tante en oom goed op de hoogte wie ze financierden. Wat voor vorderingen ze maakte samen met haar ouders etc.. Ik heb met verjaardagen een aantal brieven kunnen lezen en ze waren er trots op wat ze deden. Dan krijg je onder meer mee dat er naast het huis van het geld onlangs een waterput is geslagen en dat de leraar op school vertelde, dat ze het dermate goed op school deed dat een universitaire opleiding in het vooruitschiet lag. De kosten voor een dergelijke opleiding zijn duur maar mijn tante was bereid om met de volgende brief de kosten te betalen.

Al met al heeft ze het kind een jaar of twintig ondersteund voor een betere toekomst totdat ze te horen kreeg dat ze zelf ernstig ziek was. Waarschijnlijk niet meer dan een jaar te leven had. Één van de wensen van mijn tante was dat ze voor haar dood het kind en haar ouders graag nog een keer wilde zien. Ze berichtte haar situatie door aan Unicef maar de organisatie werkte tegen. Na een paar bodemloze herhalingen voelde mijn oom argwaan en schakelde een jurist in. Een vriend van de familie om de ontmoeting voor haar dood toch mogelijk te maken.

Vervolgens kregen mijn oom en tante een brief waarin Unicef stelde dat het kind die zijn ongeveer twintig jaar ondersteund hadden in werkelijkheid niet bestond. Het kwam er uiteindelijk op neer dat de honderden brieven die waren geschreven al die tijd in principe rechtstreeks de prullenbak in gegooid konden worden. De foto's ook. Weliswaar vermelde Unicef onderaan de brief dat hun geld de afgelopen jaren goed was uitbesteed aan allerlei projecten. Iets waarbij je kunt gaan suggereren dat voor het zelfde geld er een aantal personen flink hebben zitten feesten om de hoek van Wall Street.

Te minste, ik verzin maar wat maar daar sta je dan met zo'n bericht met onderaan de tekst, bedankt voor de ondersteuning. Toen ik dat hoorde was ik wel klaar met de VN. Niet dat de VN per definitie slecht is maar als je dit meekrijgt, hoe zit het dan met de rest van de organisatie?

Ik heb de vraag destijds onder meer doorgespeeld naar een aantal vrienden. Schrijver Robert Bauval en niet zozeer een vriend van mij, eerder een chatvriend, reageerde als eerste met het bericht dat ik zelf uit moest kijken voor dergelijke praktijken. Robert is zelf geboren in Alexandrië, Egypte, omdat zijn vader er destijds ambassadeur was. Frans van afkomst en architect van beroep verhuisde hij later naar Engeland. Robert is bevangen door de piramides in Egypte en schrijft er al jaren boeken over.

Hij vertelde me destijds dat hij geen lid is van wat voor goed doel dan ook. Dat Alexandrië nog steeds zijn plek is om aan zijn boeken te werken. En als hij weer naar zijn woning in Alexandrië vanuit Engeland vertrekt, altijd een paar extra koffers mee neemt. Omdat hij eerder op locatie had vernomen dat sommigen ergens ernstig in te kort kwamen. Denk bijvoorbeeld aan een paar koffer vol nieuwe kleren voor de mensen in de buurt.

Ik vond het een mooie tip en met mijn ervaringen met goede doelen was ik snel over stag. De kans is dus groot dat ik over enige tijd en mocht de situatie in de Oekraïne nog verder uit de hand gaan lopen, daar met een paar koffers voor oorlogsvluchtelingen klaar sta. Dat doe ik dan weer liever dan rechtstreeks een bedrag aan de Oekraïne te sturen. Joost mag weten waar dat geld precies terecht komt.

Dat Fier Koen aangeeft dat wapens via het belastinggeld word geregeld begrijp ik helaas. Het zou niet zo moeten zijn want er zit ook een deel van mijn belastinggeld tussen en ik ben er op tegen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 maart 2022, 00:30:11.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.



Dat zou best kunnen kloppen. Net zoals ik me kan afvragen wie de CIA niet aan de macht heeft gebracht??? Op zich een ingewikkeld onderwerp waar ik overigens niet het totale overzicht van heb. Er zijn in ieder geval dozijnen boeken over geschreven. Ook van een stel doorgestudeerde die enige tijd actief binnen de CIA waren en vermelden dat wat daar geflikt werd, niet helemaal overeen komt met de Bill of Rights om het democratische gehalte hoog in het vaandel te houden.

De Oekraïne was wat dat betreft jaren geleden ook aan de beurt. En zodra dergelijk nieuws naar buiten komt moet je er rekening mee houden dat ze tien of twintig jaar geleden er mogelijk al actief waren. En als het slecht afloopt dan ontstaat er in de meeste gevallen een etterbult die op springen staat in de vorm van een vuile oorlog.

Ps. Één van de beste boeken die ik destijds heb gelezen over bijvoorbeeld drugsoorlogen is afkomstig van professor Alfred W. McCoy, met de titel 'The Politics of Heroin in Southeast Asia', en dan kunnen we voor de rest verzinnen waarom we al die tijd in Afghanistan hebben gezeten?

Enfin, Ik kap er mee voor als de Banken straks weer wat staan te witwassen en voor de rest denk ik dat het hier wel goed zit. Waarmee ik bedoel dat het Ajax publiek hier denk ik verstandig genoeg is om er verder geen complotten achter te zoeken, laat staan van te maken. Dat lijkt mij niet nodig gezien het meestal uitloopt op verspilling van tijd zonder gegronde reden.

Wat dat aangaat keer ik morgen weer terug op de onderwerpen die meer van belang zijn als Ajax liefhebber, en met de hoop dat Ajax in de toekomst nog beter gaat presteren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 maart 2022, 00:18:26.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 23:42:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.




P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..



6 en 9 augustus 1945: de kernbommen op Hirosima en Nagasaki dat was het begin. Waarom? Omdat je met deze wapens de aarde in één grote puinhoop/rotzooi kunt veranderen. De lancering van de CIA in 1947 bestaande uit o.a. nazi's en oorlogsmisdadigers is een katalysator geweest. De VS haar economie draait o.a. op wapenproductie. Deze CIA heeft helaas heel veel misdaden op haar kerfstok waarvan veel in de doofpot is gestopt. Zij waren bv. overtuigd en hadden bewijs van massavernietigingswapens in Irak, alleen na heel Irak gebombardeerd te hebben is er niks gevonden.

Voor de rest adviseer ik je historieboeken te lezen.

Ps. trouwens ik ben pertinent tegen de invasie van Rusland in Oekraïne, laat dat duidelijk zijn.



Ik ben niet voor of tegen kernwapens ,of wapens in het algemeen. Degene die wapens gebruikt maakt dat allemaal niets uit .
De wapenwedloop is al honderdduizend jaar aan de gang en zal doorgaan zolang er mensen als Poetin blijven bestaan en geloof mij , in elk land of staat is minstens 10% corrupt en gewelddadig .

Laten we voor het gemak Rusland vanaf de Tsaristische Tijd tot nu even onder de loep nemen : het is een aaneenschakeling van onderdrukking, uitbuiting en moord op de eigen bevolking .
Poetin ,als oorlogsmisdadiger, staat in een luguber rijtje ; met Stalin misschien wel als het grootste dieptepunt met miljoenen doden ,eigen landgenoten nota bene , op zijn geweten.

Als jij het over boeken hebt dan neem ik aan dat jij ‘ De Goelag Archipel ‘ van Alexander Solzjenitsyn ook hebt gelezen .

Als het over Oekraïne gaat ; van wie is dat land eigenlijk ..? Toch zeker van de eigen bevolking , en zouden zij dan niet mogen beslissen tot welke invloedssfeer zij willen behoren ..?

Wie een ander als vijand ziet zal als eerste de wapens tegen diegene opnemen .. Quad Erat Demonstrandum ..!


Je vroeg me naar wat ik met grote rotzooi bedoelde, daarop heb ik antwoord gegeven. De redenen tot wapenwedloop/oorlogen zijn religie, politiek en rijkdom (of een combi). Ik zeg altijd als er een god bestaat, is de mensheid een foutje geweest.

Trouwens denk jij ook niet dat Rusland de MH17 neer geschoten heeft? Paar maanden van te voren zat Poetin nog een biertje met Maxima en Willem te drinken in Sostji. Jaar van te voren was hij lijdzaam op een afgeleide van de gay pride in Amsterdam. Je hebt de beelden gezien van de orthodoxe Russische kerk? Je maakt me niet wijs dat ze vanuit de VS geen satellietbeelden/foto's kunnen overhandigen wie geschoten heeft. En nu sturen wij weer 100% OG VS wapens naar Oekraïne. En de story goes on....

 

+2/-0

Lewandowski heeft een sponsorcontract met Huawei opgezegd omdta dit bedrijf Rusland helpt met het herstellen van de datanetwerken in Rusland na de cyberaanvallen.
Laat Ajax nou ook een sponsorcontract hebben met dit bedrijf.
Ben benieuwd of die ook opgezegd gaat worden, lijkt mij wel het beste om te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 08 maart 2022 om 10:20:

Lewandowski heeft een sponsorcontract met Huawei opgezegd omdta dit bedrijf Rusland helpt met het herstellen van de datanetwerken in Rusland na de cyberaanvallen.
Laat Ajax nou ook een sponsorcontract hebben met dit bedrijf.
Ben benieuwd of die ook opgezegd gaat worden, lijkt mij wel het beste om te doen.


Ajax heeft helemaal geen sponsor contract met Huawei, zij zijn sinds 2014 de aanlegger en beheerder van het WIFI netwerk in de Arena.

 

+1/-0

Denk je in een vrij land te wonen...

open/sluit de onderstaande quote:

VodafoneZiggo, T-Mobile en KPN blokkeren vanaf vandaag de websites van RT (voorheen Russia Today) en Sputnik News. Dat bevestigen de internetproviders tegenover de NOS.



Sorry, maar dit soort dingen vind ik gewoon te ver gaan.


Bron: https://nos.nl/collectie/13888/artikel/2420302-sites-rt-en-sputnik-geblokkeerd-door-grootste-internetproviderslink

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 07 maart 2022 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.



Enfin, Ik kap er mee voor als de Banken straks weer wat staan te witwassen en voor de rest denk ik dat het hier wel goed zit. Waarmee ik bedoel dat het Ajax publiek hier denk ik verstandig genoeg is om er verder geen complotten achter te zoeken, laat staan van te maken. Dat lijkt mij niet nodig gezien het meestal uitloopt op verspilling van tijd zonder gegronde reden.



Ik weet niet precies wat jij met complotten bedoelt maar je begrijpt dat er over het ontstaan van de mens al verschillende verhalen/geruchten de ronde doen?

Anyway weet je waar ik mij eigen mateloos aan stoor? Dat zo n Rob Jetten onze nieuwe minister van klimaat en energie is. De man verkondigt alleen maar onzin, valt in de herhaling met EU rapporten/cijfers en weet gewoon echt niet waar hij het over heeft.

Nu ook met het stopzetten van de olie en gas import uit Rusland. Hij herhaalt alleen maar we moeten de alternatieven onderzoeken en Groningen is een uiterst noodgeval. (Groningen is dus alleen een alternatief voor gas en niet voor olie).

Maar ja als je zegt op TV dat stikstof een probleem is van de laatste jaren dan begrijp je er heel erg weinig van. Een Noorse natuurkundige Anja Royne heeft een boek geschreven "onze bouwstenen", hierin wordt o.a. uitgelegd dat stikstof een primair element is. Zonder N geen leven!

Dus ja dat ik zeg dat de Cuba crisis en de moorden op de Kennedy's met elkaar te maken hebben, dat mag jij in mijn ogen een complot vinden. Maar dan kan ik zeggen dat Rob Jetten fake news verspreid.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 07 maart 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.




P s, leg nog even uit wat je met ‘begin van een grote rotzooi ‘ bedoeld..



6 en 9 augustus 1945: de kernbommen op Hirosima en Nagasaki dat was het begin. Waarom? Omdat je met deze wapens de aarde in één grote puinhoop/rotzooi kunt veranderen. De lancering van de CIA in 1947 bestaande uit o.a. nazi's en oorlogsmisdadigers is een katalysator geweest. De VS haar economie draait o.a. op wapenproductie. Deze CIA heeft helaas heel veel misdaden op haar kerfstok waarvan veel in de doofpot is gestopt. Zij waren bv. overtuigd en hadden bewijs van massavernietigingswapens in Irak, alleen na heel Irak gebombardeerd te hebben is er niks gevonden.

Voor de rest adviseer ik je historieboeken te lezen.

Ps. trouwens ik ben pertinent tegen de invasie van Rusland in Oekraïne, laat dat duidelijk zijn.



Dat hoeft niet perse aan de CIA te liggen. Op zich is deze organisatie denk ik vrij bekwaam. Ze moeten ook een eed af leggen alvorens ze worden geïnstalleerd. En dan kan ik voor de rest niet uitsluiten dat er toch een paar rotte appels tussen zitten, laat staan een old school netwerk.

Om een voorbeeld te geven. Destijds was het vice president Dick Chenney die volgens een aantal CIA medewerkers plotsklaps het hoofdkantoor van de CIA bezocht. Dit werd duidelijk met het zien van een documentaire waarbij een aantal CIA medewerkers voor de camera verschenen met het bericht dat ze Dick voor het eerst op het hoofdkantoor in Langley zagen verschijnen.

Volgens hun kwam Dick langs om meer bewijsmateriaal te verzamellen aangaande massavernietingswapens Irak. Toen duidelijk werd dat de CIA Dick Cheney moest vertellen dat Afghanistan de eerste prioriteit had. Ze Dick geen bewijsmateriaal konden geven is hij er uiteindelijk van door gegaan met een paar foto's van losse delen van olipijpleidingen. Te minste, dat was volgens een aantal CIA medewerkers het verhaal.

Enige tijd later heeft Dick Cheney de foto's getoont tijdens een presentatie op een VN bijeenkomst in New York, waarbij hij aangaf dat het onderdelen waren om massavernietingswaoens te maken. Uiteindelijk ging de VN overstag middels meer bewijzen. Amerika kreeg het fiat om een oorlog tegen Irak te rechtvaardigen.

En nogmaals. Dit zijn niet mijn bevindingen maar kreeg ik mee van een aantal CIA medewerkers in een documentaire die destijds werd uitgezonden op de npo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 maart 2022 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 07 maart 2022 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.



Enfin, Ik kap er mee voor als de Banken straks weer wat staan te witwassen en voor de rest denk ik dat het hier wel goed zit. Waarmee ik bedoel dat het Ajax publiek hier denk ik verstandig genoeg is om er verder geen complotten achter te zoeken, laat staan van te maken. Dat lijkt mij niet nodig gezien het meestal uitloopt op verspilling van tijd zonder gegronde reden.



Ik weet niet precies wat jij met complotten bedoelt maar je begrijpt dat er over het ontstaan van de mens al verschillende verhalen/geruchten de ronde doen?

Anyway weet je waar ik mij eigen mateloos aan stoor? Dat zo n Rob Jetten onze nieuwe minister van klimaat en energie is. De man verkondigt alleen maar onzin, valt in de herhaling met EU rapporten/cijfers en weet gewoon echt niet waar hij het over heeft.

Nu ook met het stopzetten van de olie en gas import uit Rusland. Hij herhaalt alleen maar we moeten de alternatieven onderzoeken en Groningen is een uiterst noodgeval. (Groningen is dus alleen een alternatief voor gas en niet voor olie).

Maar ja als je zegt op TV dat stikstof een probleem is van de laatste jaren dan begrijp je er heel erg weinig van. Een Noorse natuurkundige Anja Royne heeft een boek geschreven "onze bouwstenen", hierin wordt o.a. uitgelegd dat stikstof een primair element is. Zonder N geen leven!

Dus ja dat ik zeg dat de Cuba crisis en de moorden op de Kennedy's met elkaar te maken hebben, dat mag jij in mijn ogen een complot vinden. Maar dan kan ik zeggen dat Rob Jetten fake news verspreid.



Zonder stikstof geen leven, dat klopt..
Maar daar gaat het niet om .. Het gaat om TEVEEL stikstof ..

Even een paar quotes:

“De Nederlandse stikstofuitstoot is de hoogste van Europa: per hectare stoten we ongeveer 4 keer zo veel uit als het EU-gemiddelde. Van de Nederlandse uitstoot bestaat 60% uit ammoniak (NH3) en 40% uit stikstofoxiden (NOx). De landbouw zorgt voor 61% van de stikstofuitstoot (door mest, maar ook uit kassen en door landbouwvoertuigen), het wegverkeer voor 15%.”

“Stikstof is onmisbaar voor de natuur, planten hebben het nodig. Maar te véél stikstof in de bodem is wél een probleem. Planten die van stikstof houden (zoals brandnetels, bramen en gras), groeien daardoor veel sneller en overwoekeren de planten die minder stikstof nodig hebben (bijvoorbeeld heide, maar ook zeldzame planten in natuurgebieden). Daardoor verdwijnen niet alleen die planten, maar ook de insecten en vlinders die van die planten leven. Te veel stikstof zorgt dus voor minder plant- en diersoorten: de biodiversiteit neemt af, de natuur ‘verarmt’. Het evenwicht in de natuur (ecosysteem) raakt verstoord. In sloten, plassen en meren zorgt te veel stikstof voor veel algengroei, waardoor er minder zuurstof in het water zit en waterplanten en vissen dood gaan. “

Rob Jetten verspreidt Fake News ..? Dacht het niet ..!

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 08 maart 2022 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 maart 2022 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 07 maart 2022 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 15:37:

@JCdeBest, je vergeet 1 dingetje in je Irak betoog. Amerika heeft zelf via de CIA Hoessein in de jaren 60 aan de macht gebracht. De CIA is opgericht na WOII met o.a. Duitse overlopers om inzicht te krijgen in de USSR. In ieder geval een succesvol begin van een grote rotzooi.



Enfin, Ik kap er mee voor als de Banken straks weer wat staan te witwassen en voor de rest denk ik dat het hier wel goed zit. Waarmee ik bedoel dat het Ajax publiek hier denk ik verstandig genoeg is om er verder geen complotten achter te zoeken, laat staan van te maken. Dat lijkt mij niet nodig gezien het meestal uitloopt op verspilling van tijd zonder gegronde reden.



Ik weet niet precies wat jij met complotten bedoelt maar je begrijpt dat er over het ontstaan van de mens al verschillende verhalen/geruchten de ronde doen?

Anyway weet je waar ik mij eigen mateloos aan stoor? Dat zo n Rob Jetten onze nieuwe minister van klimaat en energie is. De man verkondigt alleen maar onzin, valt in de herhaling met EU rapporten/cijfers en weet gewoon echt niet waar hij het over heeft.

Nu ook met het stopzetten van de olie en gas import uit Rusland. Hij herhaalt alleen maar we moeten de alternatieven onderzoeken en Groningen is een uiterst noodgeval. (Groningen is dus alleen een alternatief voor gas en niet voor olie).

Maar ja als je zegt op TV dat stikstof een probleem is van de laatste jaren dan begrijp je er heel erg weinig van. Een Noorse natuurkundige Anja Royne heeft een boek geschreven "onze bouwstenen", hierin wordt o.a. uitgelegd dat stikstof een primair element is. Zonder N geen leven!

Dus ja dat ik zeg dat de Cuba crisis en de moorden op de Kennedy's met elkaar te maken hebben, dat mag jij in mijn ogen een complot vinden. Maar dan kan ik zeggen dat Rob Jetten fake news verspreid.



Zonder stikstof geen leven, dat klopt..
Maar daar gaat het niet om .. Het gaat om TEVEEL stikstof ..

Even een paar quotes:

“De Nederlandse stikstofuitstoot is de hoogste van Europa: per hectare stoten we ongeveer 4 keer zo veel uit als het EU-gemiddelde. Van de Nederlandse uitstoot bestaat 60% uit ammoniak (NH3) en 40% uit stikstofoxiden (NOx). De landbouw zorgt voor 61% van de stikstofuitstoot (door mest, maar ook uit kassen en door landbouwvoertuigen), het wegverkeer voor 15%.”

“Stikstof is onmisbaar voor de natuur, planten hebben het nodig. Maar te véél stikstof in de bodem is wél een probleem. Planten die van stikstof houden (zoals brandnetels, bramen en gras), groeien daardoor veel sneller en overwoekeren de planten die minder stikstof nodig hebben (bijvoorbeeld heide, maar ook zeldzame planten in natuurgebieden). Daardoor verdwijnen niet alleen die planten, maar ook de insecten en vlinders die van die planten leven. Te veel stikstof zorgt dus voor minder plant- en diersoorten: de biodiversiteit neemt af, de natuur ‘verarmt’. Het evenwicht in de natuur (ecosysteem) raakt verstoord. In sloten, plassen en meren zorgt te veel stikstof voor veel algengroei, waardoor er minder zuurstof in het water zit en waterplanten en vissen dood gaan. “

Rob Jetten verspreidt Fake News ..? Dacht het niet ..!


Je probeert mij met politiek opgeklopte citaten die niet kloppen te overtuigen? Voor jou geldt ook lees eerst het boek "onze bouwstenen", dan leer je basiskennis over N, C en P et cetera. Wist je bv. dat de BP ramp in de Golf van Mexico op Deep Horizon het BNP in NL bv. liet groeien? Dus olierampen zijn goed voor de economie? Ook nog lullig als ze uitleggen dat Tesla auto's oa door kinderarbeid gemaakt worden....

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 10 11 12 13 14

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Oorlog Oekraïne