Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Het zijn natuurlijk wel de verliezers die het parlement bestormden. Dat geweld was geen teken van macht, maar van machteloosheid.

 

+4/-0

Als deze bestorming voorheen uitgevoerd zou zijn door zwarte anti Trumpers zou het vuur geopend zijn hoorde ik iemand zeggen. Kon zij wel eens gelijk in gehad hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 7 januari 2021, 15:53:43.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 januari 2021 om 09:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Bergkamp10 schreef op 06 januari 2021 om 23:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 januari 2021 om 23:15:

....maar elke organisatie heeft een kant gekozen en belicht alleen dat wat hun kant het beste uitkomt, zwaar bewerkt en verdraait als ze het nieuws al niet volledig uit hun duim zuigen. Welke zender je ook kijkt het zijn meestal hoogstens halve waarheden.




Bedankt dat je dat even uitlegd! Dus er is helemaal geen president die de uitslag van democratische verkiezingen verwerpt? Er is geen president die zijn aanhangers oproept te blijven vechten? Diezelfde aanhangers zijn het Capitool niet binnengevallen?

Het is allemaal niet waar en enkel wat de boze media ons wil doen geloven.

Hou toch op...



Inmiddels zijn er genoeg foto's opgedoken van aanhangers/leden van Antifa die in het Capitool waren. Oftewel zorg dat het uit de hand loopt dan kunnen we Trump daar de schuld van geven.
Maar goed dit wordt een eindeloze discussie van Trump haters en diegene die ook de goede dingen van Trump zien.


Welke foto's dan?

 

+2/-0

Dat er mensen zijn die het (kleuter)gedrag van een wereldleider die de democratie ondermijnt goedpraten... Wow.

Dat hij het een en ander goed heeft gedaan zal wel zo zijn, en dat is zijn werk, maar dat deze man zo'n debiel gedrag vertoont bij verlies is toch niet goed te praten? Hiermee steek je een dikke middelvinger op naar alles en iedereen die gevochten heeft voor vrijheid en democratie, en ook naar de stemmers dus!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 15:35:

Als deze bestorming voorheen uitgevoerd zou zijn door zwarte anti Trumpers zou het vuur geopend zijn hoorde ik iemand zeggen. Kon zij wel eens gelijk in gehad hebben.



Dit is te simplistisch.

Afgelopen zomer werd kleine business na kleine business (heel toevallig ook dat beroepsactivisten vaak de kleine jongens pijn doen, net zoals corona dat nu doet) in de fik gezet en geplunderd, werd de politiebureau in Minneapolis in de fik gezet, en ging de politie met regelmaat op de knieën als symbool van respect voor de extremistische Black Lives Matter beweging.

Dus kappen met die rare vergelijkingen die alleen maar meer de mensen op zal hitsen, want er is hier veel meer aan de hand. We moeten gewoon eerlijk zijn. Wat er rondliep in dat capitool was niet fris, maar de andere kant is net zo erg. Het wordt allemaal toegelaten, alsof Amerika moet vallen. De politiek heeft er aan meegeholpen (aan beide kanten), en de media heeft er aan meegeholpen.

En zoals ik eerder zei, Rusland en China genieten vanaf de zijlijn. We mogen ons in Europa wel zorgen gaan maken. Als die gekke Amerikanen dadelijk wegvallen, krijg je meer en meer te maken met China en Rusland. Ik weet niet of ik daar nou zo vrolijk van moet worden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 januari 2021, 19:38:21.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 07 januari 2021 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 15:35:

Als deze bestorming voorheen uitgevoerd zou zijn door zwarte anti Trumpers zou het vuur geopend zijn hoorde ik iemand zeggen. Kon zij wel eens gelijk in gehad hebben.



Dit is te simplistisch.

Afgelopen zomer werd kleine business na kleine business (heel toevallig ook dat beroepsactivisten vaak de kleine jongens pijn doen, net zoals corona dat nu doet) in de fik gezet en geplunderd, werd de politiebureau in Minneapolis in de fik gezet, en ging de politie met regelmaat op de knieën als symbool van respect voor de extremistische Black Lives Matter beweging.

Dus kappen met die rare vergelijkingen die alleen maar meer de mensen op zal hitsen, want er is hier veel meer aan de hand. We moeten gewoon eerlijk zijn. Wat er rondliep in dat capitool was niet fris, maar de andere kant is net zo erg. Het wordt allemaal toegelaten, alsof Amerika moet vallen. De politiek heeft er aan meegeholpen (aan beide kanten), en de media heeft er aan meegeholpen.

En zoals ik eerder zei, Rusland en China genieten vanaf de zijlijn. We mogen ons in Europa wel zorgen gaan maken. Als die gekke Amerikanen wegvallen, krijg je meer en meer te maken met China en Rusland. Ik weet niet of ik daar nou zo vrolijk van moet worden.



Ik ben het met je eens dat de idioten aan twee kanten tekeer zijn gegaan. Alleen gooit Trump daar alleen maar olie op het vuur terwijl Biden dat veel minder doet.
Voor de rest heb ik helemaal niets met de Amerikaanse politiek want tussen de aanhangers zitten inderdaad aan twee kanten veel zieke geesten. Alleen als ik die kop van Trump zie krijg ik toch echt een wegtrekker want die man heb ik zelden op een normaal antwoord betrapt als iemand kritiek heeft. Het enige wat hij dan altijd deed is de vrager beschuldigen, kleineren, uitsluiten of negeren.
Maar nogmaals, ik heb helemaal niets met politiek en al helemaal niet met die van Amerika. Als er een land nep is dan zijn zij het wel. Het gaat wat dat betreft lekker met de wereld met Amerika, China en Rusland aan de macht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 19:09:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 07 januari 2021 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 15:35:

Als deze bestorming voorheen uitgevoerd zou zijn door zwarte anti Trumpers zou het vuur geopend zijn hoorde ik iemand zeggen. Kon zij wel eens gelijk in gehad hebben.



Dit is te simplistisch.

Afgelopen zomer werd kleine business na kleine business (heel toevallig ook dat beroepsactivisten vaak de kleine jongens pijn doen, net zoals corona dat nu doet) in de fik gezet en geplunderd, werd de politiebureau in Minneapolis in de fik gezet, en ging de politie met regelmaat op de knieën als symbool van respect voor de extremistische Black Lives Matter beweging.

Dus kappen met die rare vergelijkingen die alleen maar meer de mensen op zal hitsen, want er is hier veel meer aan de hand. We moeten gewoon eerlijk zijn. Wat er rondliep in dat capitool was niet fris, maar de andere kant is net zo erg. Het wordt allemaal toegelaten, alsof Amerika moet vallen. De politiek heeft er aan meegeholpen (aan beide kanten), en de media heeft er aan meegeholpen.

En zoals ik eerder zei, Rusland en China genieten vanaf de zijlijn. We mogen ons in Europa wel zorgen gaan maken. Als die gekke Amerikanen wegvallen, krijg je meer en meer te maken met China en Rusland. Ik weet niet of ik daar nou zo vrolijk van moet worden.



Ik ben het met je eens dat de idioten aan twee kanten tekeer zijn gegaan. Alleen gooit Trump daar alleen maar olie op het vuur terwijl Biden dat veel minder doet.



Logisch. De democraten hebben de clown show (die de Amerikaanse verkiezingen heet) gewonnen. Reken maar dat er ook gekke dingen zouden gebeuren als Trump had gewonnen. Dat zagen we namelijk ook in 2016 en daarna. Die democraten zijn net zo knettergek. De democraten hebben geen recht om zich nu moreel superieur te voelen.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 15:35:
Voor de rest heb ik helemaal niets met de Amerikaanse politiek want tussen de aanhangers zitten inderdaad aan twee kanten veel zieke geesten. Alleen als ik die kop van Trump zie krijg ik toch echt een wegtrekker want die man heb ik zelden op een normaal antwoord betrapt als iemand kritiek heeft. Het enige wat hij dan altijd deed is de vrager beschuldigen, kleineren, uitsluiten of negeren.



In het begin vond ik het wel een leuke clown die soms wel eens zinnige dingen zei (zoals het feit dat de media van geen kant deugt, al is het natuurlijk zo dat iemand met een beetje verstand dit al lang wist), maar op een gegeven moment moet je toch bekennen dat de man een totale narcist is.

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 07 januari 2021 om 15:35:
Maar nogmaals, ik heb helemaal niets met politiek en al helemaal niet met die van Amerika. Als er een land nep is dan zijn zij het wel. Het gaat wat dat betreft lekker met de wereld met Amerika, China en Rusland aan de macht.



Amerika is een apart land, maar ik hou m'n hart vast als die mafketels wegvallen. Aan alles voel je dat het einde van Amerika (in haar huidige status) nadert.

 

+2/-0

We kunnen het er wel over eens zijn dat kiezen tussen Trump en Biden een keuze was tussen twee slechten. In mijn ogen is Biden dan de minder slechte keuze. Ik baseer dat dan op het feit dat hij tenminste nog enigszins probeert te verbinden in een land die tot op het bot verdeeld is. Trump heb ik weinig zien verbinden. Hij heeft wel een groep aangeboord die zich niet of nauwelijks gehoord voelt. Het is daarom echt een gemiste kans om het land weer te verenigen. Beide kanten valt veel te verwijten. Hoe het verder moet in de toekomst? Geen idee. Wel hoop ik dat dit niet teveel overwaait naar Nederland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 07 januari 2021 om 18:03:

Dat er mensen zijn die het (kleuter)gedrag van een wereldleider die de democratie ondermijnt goedpraten... Wow.

Dat hij het een en ander goed heeft gedaan zal wel zo zijn, en dat is zijn werk, maar dat deze man zo'n debiel gedrag vertoont bij verlies is toch niet goed te praten? Hiermee steek je een dikke middelvinger op naar alles en iedereen die gevochten heeft voor vrijheid en democratie, en ook naar de stemmers dus!



Dus 71 miljoen stemmers in Amerika zijn niet democraties en willen geen vrijheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 11:01:

Dus 71 miljoen stemmers in Amerika zijn niet democraties en willen geen vrijheid.



Het was niet genoeg!

Dat betekent overigens nog niet eens dat er niet naar die 71 miljoen mensen geluisterd gaat worden, alleen wel op een andere manier. Dat is nou precies wat democratie inhoudt. Democratie is geen anarchie.

Wat vind jij eigenlijk van de bestorming/coup en het feit dat Trump het deze keer niet nodig vond om de Nationale Garde op te roepen? Want daar heb ik je nog geen afstand van zien nemen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 08 januari 2021 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 11:01:

Dus 71 miljoen stemmers in Amerika zijn niet democraties en willen geen vrijheid.



Het was niet genoeg!

Dat betekent overigens nog niet eens dat er niet naar die 71 miljoen mensen geluisterd gaat worden, alleen wel op een andere manier. Dat is nou precies wat democratie inhoudt. Democratie is geen anarchie.

Wat vind jij eigenlijk van de bestorming/coup en het feit dat Trump het deze keer niet nodig vond om de Nationale Garde op te roepen? Want daar heb ik je nog geen afstand van zien nemen?



Dan heb je toch niet goed gelezen. Ik keur dat in de basis niet goed en betreur zeker de doden die gevallen zijn.
Het is in eerste instantie niet aan Trump om de veiligheid te garanderen. De burgemeester en politie hebben dit schromelijk onderschat. En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Maar er wordt nu zo verontwaardigd gereageerd. Ook hier. Maar toen er halve steden werden afgebroken door BLM en Antifa hoorde ik hier weinig over. Het werd zelfs verdedigd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Waar blijven die foto's nou?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 08 januari 2021 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Waar blijven die foto's nou?



Antifa ging afgelopen zomer (samen met BLM) flink te keer, maar die waren het dit keer niet. Daar is, zover ik weet, geen bewijs voor. Ik sluit het niet uit overigens.

Wel zouden er neo-Nazis bij hebben gezeten, als de foto's die ik op Twitter gezien heb kloppen. Maar goed, beide kanten maken elkaar nu helemaal zwart. Dus het is soms moeilijk om te zien wat nou waar of niet waar is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 januari 2021, 16:01:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 08 januari 2021 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Waar blijven die foto's nou?


Geen foto's want geen antifas.

Rechts is volledig in staat dingen uit de hand te laten lopen zonder hulp van links.

Extreem rechts is daar zelfs extreem goed in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 08 januari 2021 om 15:06:

Wel zouden er neo-Nazis bij hebben gezeten, als de foto's die ik op Twitter gezien heb kloppen. Maar goed, beide kanten maken elkaar nu helemaal zwart. Dus het is soms moeilijk om te zien wat nou waar of niet waar is.



Het punt is dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt of er Antifa's of NeoNazi's bij waren. Sterker nog misschien hebben die beide kampen er wel helemaal geen directe schuld aan. Ook maakt het echt helemaal niet uit wie er nu eigenlijk historisch begonnen is.

Waar het om gaat is de enorme verdeeldheid. En daar is niet links of rechts verantwoordelijk voor maar diegene die tussen die twee partijen in staat en zijn rol niet pakt.

Trump is geen president geweest van alle Amerikanen, maar vooral een leider van de Republikeinen (en heeft zich laten hangen naar QAnon).

In Nederland gaat het natuurlijk ook nergens meer over dat iedereen met een stempelkaart van de Starbucks een politieke partij kan oprichten. Maar een twee-partijen stelsel heeft ook zo zn nadelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

Het is in eerste instantie niet aan Trump om de veiligheid te garanderen. De burgemeester en politie hebben dit schromelijk onderschat.



De Nationale Garde valt niet onder het bewind van de Burgemeester en politie.

Sterker nog, het capitool valt niet eens onder hun jurisdictie. De grond waarop het capitool staat is namelijk Federaal grondgebied.

De Capitol Police en de Nationale Garde vallen direct onder de president.

Dus de vraag is veel meer: waarom was de Nationale Garde wél aanwezig bij de BLM demonstraties en waren ze nu niet aanwezig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 08 januari 2021 om 16:19:

Dus de vraag is veel meer: waarom was de Nationale Garde wél aanwezig bij de BLM demonstraties en waren ze nu niet aanwezig.


Dat antwoord is niet zo heel ingewikkeld denk ik :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 08 januari 2021 om 16:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 08 januari 2021 om 16:19:

Dus de vraag is veel meer: waarom was de Nationale Garde wél aanwezig bij de BLM demonstraties en waren ze nu niet aanwezig.


Dat antwoord is niet zo heel ingewikkeld denk ik :)



Nee :)

Maar met dat antwoord maakt het niets meer uit wie er nou precies de deur opendeed en of er wel of geen Antifas bij waren.

Het gaat om de opzet, het creëren van de mogelijkheid en het scheppen van de juiste voorwaarden(klimaat).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 08 januari 2021 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Waar blijven die foto's nou?



Maak een twitter account aan. Daar vind je er genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 19:28:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 08 januari 2021 om 14:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 januari 2021 om 14:05:

En ik blijf erbij dat onder de bestormers genoeg links tuig zat die overal zijn waar rellen worden verwacht. En niet allen verwacht, maar ook bewust uitgelokt. Antifa is één van die groeperingen. Misschien wel de meest gevaarlijke groepering die gelijkgesteld kan worden met terrorisme.

Waar blijven die foto's nou?



Maak een twitter account aan. Daar vind je er genoeg.



Er was helemaal NIETS mis met de verwijderde opmerking van @ernie09, dus ik ga hem gewoon beknopt herhalen:

Het is altijd hetzelfde. Als je vraagt om feiten/facts wordt je verwezen naar een algemene bron.

 

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen